VW 1.9TDI - 85kW/280Nm
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Volkswagen
- co tomu říkáte 23.12.1999 15:53
- *** 23.12.1999 15:54
- Super motor 04.01.2000 19:44
- Bora 1.9TDI 185kW/285Nm? 16.01.2000 19:26
- Bora 1.9TDI 85kW/285Nm? 17.01.2000 10:24
- V octavii by měl tento motor být určitě !!! 23.01.2000 21:43
- GOLF III 1,9 TDII (81 kW) 24.01.2000 15:55
- Je super 23.04.2000 17:03
- Golf III. 07.03.2001 11:03
- zkušenosti s 85kW 07.03.2001 15:46
-
Chipovat 85 kW TDI ? 09.03.2001 10:10
- Re: Chipovat 85 kW TDI ? 09.03.2001 10:57
- Re: Chipovat 85 kW TDI ? 09.03.2001 11:02
- Bez nadpisu 09.03.2001 10:58
- tuning 15.03.2001 17:40
- Camaro versus Octavia? 17.03.2001 10:46
- Camaro 18.03.2001 16:38
- Tohle! je diskuze 19.03.2001 13:29
- Objem 20.03.2001 16:54
- bmw 20.03.2001 16:56
- objem 22.03.2001 00:00
-
tdi 22.03.2001 00:00
-
Re: tdi 22.03.2001 08:58
- Re: tdi 22.03.2001 10:30
-
Re: tdi 22.03.2001 22:38
-
Re: tdi 22.03.2001 23:05
-
Re: tdi 23.03.2001 11:49
-
Re: tdi 23.03.2001 11:55
- Re: tdi 23.03.2001 12:16
- Re: tdi 23.03.2001 12:17
-
Re: tdi 23.03.2001 11:55
-
Re: tdi 23.03.2001 11:49
-
Re: tdi 22.03.2001 23:05
-
Re: tdi 22.03.2001 08:58
- Tdi trvanlivost 23.03.2001 14:24
- Octavia RS 25.03.2001 23:14
- 1.9 TDI super vyber! Skoda ze chybi U Skodovaku :(( 29.03.2001 08:36
- TDi versus DTi 2.0 Opel 29.03.2001 10:51
- A4 29.03.2001 20:12
- to autokomplex 02.04.2001 23:08
-
Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory 03.04.2001 09:23
- Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory 03.04.2001 10:32
- Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory 03.04.2001 11:39
- TDI 09.04.2001 15:04
- tdi 09.04.2001 18:26
-
co tomu říkáte
když jsem si kupoval octavii rozhodoval jsem se mezi 1.9 TDI a 1.8T a nakonec zvítězil benzín. (lepší průběh točivého momentu, výkon, hlučnost/kultivovanost chodu), ale u tohoto motoru nevím nevím chtělo by to zkušební jízdu. ten točivý moment je fakt slušný a zaváděcí cena u bory taky (550) -
-
« Re: Super motor
Myslím si, že je to (mnohem) lepší (přesnější) než systém Common rail. Proto nechápu, proč je právě v osmiválci 3,3 V8 TDI namontován Co Ra. Připadá mi to jako sabotáž vlastních lidí do vlastních řad.-
« Re: Super motor
Zacal jsme sem chodit az ted, proto natolik pozdni odpoved: Kdesi jsem se docetl, ze PD lze zatim pouzit jen pro max. ctyrvalec, i tak byly v prvni fazi problemy - prilis rozmerna hlava, precijen pri vstrik. tkalu 205MPa to nemuze bejt zadnej papir. CoRa dela min (max. cca 175MPa a to i u druhy generace s piezo vstrikovacema), ale nei problem ho aplikovat na vetsi motor. Snad proto. Ale priznavam, ze kdyz jsme se to dovedel (tohle jsem cetl az pozdeji), taky me to nastvalo.
-
-
-
Bora 1.9TDI 185kW/285Nm?
Chtel bych se zeptat k VW Bore 1.9TDI 85/285: a)nekdo zminoval zavadeci cenu okolo 550 tis. apod., tj. muze nekdo popsat soucasnou cenu a jaky standard tato cena zahrnuje (v katalogu AutoCz neni Bora s timto motorem zatim uvedena)?? b)ma nekdo zkusenosti s Borou s timto motorem (vykon, spotreba, jizdni vlastnosti apod..)?? - budouci ridici uvazujici o nakupu Octavky vs. Bory by zrejme velmi uvitali. S pozdravem. -
Bora 1.9TDI 85kW/285Nm?
Při představování tohoto motoru v Passatu v (asi)německém auto -moto psali, že pružnost motoru je na urovní BMW 328i a (tohle si asi nepamatuji přesne!!!! - zrychlení z 60-100, nebo 120 na 4., nebo 5. st. nevim,, je za 10 s. (TDI 81 kW za 12s.) zkr. pružnost při zrychlení ze 60-ky se zlepšila o 1/5 a je na urovní BMW 328i. -
V octavii by měl tento motor být určitě !!!
Aktivně se zajímám o všechnu techniku TDI a speciálně u VW.
Nove TDI 85/285N.m. by se mělo objevit v INOVOVANÉ OCTAVII, -mastka, chladič, světla, výbava + 3 nové motory.
Kdy: škoda to neoficiálně ohlásila rok po vyjetí fábie z výrobny čili někdy koncem podzimu. Škoda, ale přece jenom se dočkáme.
VW Bora nyní konkoruje ale nyní už převyšuje OCTAvii, VW ji totiž slevil hlavně u MOTORU 1.9TDI 66kw - 50.000,- a 81kw -30.000,- a tuto noviku nabízí 85kw opravdu něco okolo 550.000,-.
Bora s 66 a 81 vyjde skoro na stejné peníze jako OCTAVIA, až na to pojištění.
Zatím se mějte.
Mimochodem nemá z vás někdo parametry motorů, které se dávali do GOLFU III TDI ?
Prý tam je i 81kw?, ale tomu se mi nechce věřit.
-
-
-
"-- skrytý --" 07.03.2001 15:46
zkušenosti s 85kW
Bora s 85 kW, ABS, 2 airbag, aut. klima, radio Gamma, metaliza,alarm, dálkový centrál, 4x okna mě po slevě, kterou jsem dostal, vyšla na 600 tis.
Ve srovnání s motorem 66 kW, který jsem měl v Polu, je tento motor daleko choulostivější z hlediska spotřeby na zacházení s plynem. Auto trochu víc svádí k rychlejší jízdě, zatím mám spotřebu 2/3 po městě 5.7 l. Ale určitě ještě půjde dolů, motor si "sedne". Trochu nejistotu mám ze systému vstřikování PD, dost jsem slyšel, že jsou s ním problémy a výměna vsřik. jednotky není levná záležitost. Údajně z tohoto důvodu Audi používá systém CR.Točivý moment u tohoto motoru je tuším přes 300, 285 měla nějaká předchozí varianta. Trochu nerozumím motorové police VW, kdy např. 4 válce 110 kW nedává do Passatu, pouze jako 6 válce, což je zase o jiných penězích. Předpokládám, že 4 válec 96 kW v Passatu bude "chipnutý" 85 kW. Po skončení záruky se chystám na ciptuning od Autokomplexu na 145 PS a 335 Nm.
A co takhle názory ohledně používání Bio do PD?
Do "klasického" Tdi 66 kW jsem běžně používal, tady u toho motoru bych se bál. -
Chipovat 85 kW TDI ?
To Peta:> Já bych ti neradil to chipovat. Silnej motor je dobrej v podstatě kvůli dvěma věcem: 1. aktivní bezpečnost (předjíždění apod.) 2. pocit z jízdy (sport. charakter) No, sporták z VW Bory stejně mít nebudeš, to by potřebovalo víc úprav. TAkže budeš mít auto se sice dobrym, ale stále seriovym standartnim podvozkem, totéž brzdy. Jedinou výhodou oproti nechip. bude silnější motor. Ten motor s 85kW je näše podmínky silnej dost, aby zabezpečoval max. aktivní bezpečnost. Víc síly neni třeba (hustota provozu, cesty...to všechno omezuje). I tak by se dalo říct, no dobře nepomůže, ale neuškodí. V tom je ale to! Kdo zaručí, že neuškodí? Je bezpochyb, že chipnutej motor má! menší životnost. Tvrdí se, že spotřebu nemá větší......no. kamarád si nechal chipnout (sice benzin v Oct.) a spotřebu vyšší má. Možná ho to svádí k prudší jízdě, co já vim. Ale prostě má větší spotřebu. Takže když to shrnu budeš mít: stejný auto, silnější motor, ménší životnost, větší spotřebu. No, já o to nestojím, bejt tebou, radši těch 20tis. vrazim do něčeho smysluplnějšího. A ještě něco. Omlouvám se, ale měl sem za to, že Rabbit bylo speciální označení, pro ten 81 kW, když se objevil v sérii. Jestli ne omlouvám se. Stouni a Floydi apod.- tam šlo spíš o výbavu, ale hádat se o tom nebudu, paměť je sviňka.-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
to vincc> hele mam chipnutou Octavku a dovolim si nesouhlasit skoro se vsim, co pises ....-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
to fija:> nesouhlasíš, co píšu. Na to máš právo. A chceš se o tom bavit?
Psal sem v podstatě tyhle věci: 1.-životnost : je nižší, snad neurazim AUTOKOMPLEXe, ale tohle mi odpověděl. Můžu ho citovat. Dál 2.-spotřeba : já to nemam, tak nevim. Psal sem, co mi tvrdil kamarád, věřil sem mu. Proč by lhal, že má větší spotřebu, než míval? Ale můžeš mít pravdu i ty. Dobře, dál. 3.-budeš mít jenom silnější motor - to je bez debat 4.-nepomůže to aktivní bezpečnosti - snad trochu pomůže, dokážu si představit takovou situaci, ale nedokážu si představit, jak by se do ní dostal člověk, kterej má hlavu 5.-nebude to sporťák - no to prostě nebude.
S čím ještě nesouhlasíš?-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
poporade:
ad 1. zivotnost neklesne, pokud vykon nevyuzivas. Jinymi slovy, klesne, kdyz prekracujes puvodni vykony a hodnoty, to ano, ale neklesne, pokud to vyuzijes jen "obcas". Tj. budes-li to hnat porad "co to da", a da to samozrejme vic nez puvodne, tak muzes logicky ocekavat snizeni zovotnosti, ale neni to chipem, je to jizdou.
ad 2. spotreba pri zachovani stylu jizdy a prumernych rychlosti klesne, zhruba o pul litru. Ver mi, ze sleduju predevsim udaje PP a prave tato zalezitost (pri me jiz pred chipem velmi dobre spotrebe) byla jednim z duvodu chipovat. Vysledky budou (po ujeti vice nez dosavadnich cca 1800 km) samozrejme zverejneny primo na strankach AUTOKOMPLEXu.
ad 3. na kazdy vykon si rychle zvyknes. Vykonu neni (v nekterych situacich) nikdy dost, a to neznamena, ze ten vykon musis vyuzivat. Mnohdy staci, ze vis, ze ho mas pro strycka Prihodu.
ad 4. viz ad 3., ad 5. co je to sportak ? definuj to a pak se muzem bavit. Vezmes-li to ale ciste vykonove, pak lze z Bory docela dobry sportak mit... protoze 150k je proste 150k, bez ohledu na podvozek (ktery na ten vykon pripraveny je) a naklony v zatackach. Pocit z jizdy ale stejny jako napr. Hufnagl s Meganem Coupe mit nebudes, i kdyz bys mu treba byl schopen ujet ....-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
Faktem je, že na maximálku by mi Bora TDI 150PS (origoš) asi ujela, ale všude, kde jsou zatáčky bych si ji vychutnal :o)-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
1.O co jde, neobjevujeme Ameriku. Vždyť Bora se prodává s motorem TDI PD 150PS a i ten se dále chipuje a je mechanicky stejný s TDI PD 115PS.
2. Pozor! Benzinové nepřeplňované motory jdou po chiptuningu se spotřebou nahoru, ale rozhodně ne přeplňované diesely!
3. Tu životnost krásně vystihl fija. Přesně tak to je, i když má někdo řekněme 200PS, když zprůměrujeme všechny jízdy, vyjde výsledek, že motor produkoval průměrně 60kW. A tak je to i s motory s chipem. Dle mého názoru, se celkový, průměrný vyprodukovaný výkon motoru (za předpokladu stejného řidiče) nijak výrazně nezvýší a s tím sounáleží i životnost motoru. Ono to hlavně bude ve způsobu jízdy. -
-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
S tou spotřebou sem hned na začátku psal, že šlo o chiplej benzín, sem rád, že se to vysvětlilo. A ostatní je asi věc názoru, pořád si myslim, že je lepší dát těch 20 tis. na zabezpečení, nebo i na dovolenou, než si dělat z dobrýho auta ještě o trochu lepší.-
« Re: Chipovat 85 kW TDI ?
Ještě mě to nedá, abych to nechal. Trochu se to stočilo od toho, co sem chtěl říct. Já to myslel tak, že chipovat je opravdu na řadě, až když člověk neví co s penězma, auto je max. zabezpečené proti krádeži, má výbavu (co kdo chce) a má všechno v dokonalém techn. stavu (např. tlumiče). Pak přichází na řadu chip. A ne se hnát za výkonem za každou cenu. Větší přínos pro bezpečnost je např. ESP než o něco silnější motor (aspoň v našich podmínkách určitě). Takže jestli si někdo koupil auto např. bez ESP a chvíli na to přemýšlí, jak ho vylepšit a chipuje, tak s ním nesouhlasím. To sem chtěl říct.-
« to vinnc
To máš těžký co dřív a co později. Je to otázka osobních priorit daného člověka a každý má jíné priority.-
« Re: to vinnc
Máš naprostou pravdu.Každej má jiný priority. Tohle je diskuzní prostor, tak sem řekl svůj názor na věc. Dá se na to ale koukat i z jiný strany. Je jasný, že silnice jsou společný pro všechny a každej musí vzít svůj kus odpovědnosti za to, aby na nich bylo pokud možno bezpečno. Proto se snažim tady upozorňovat na nebezpečí honby za rychlostí a výkonem. Vždycky se najdou mezi nějakou skupimou lidi rozumní a blbci. Já na silnicích nemam rád "sváteční jezdce" (plato vajec za oknem a nerozsvítí, dokud nepřijedou domů) a taky kluky ve vytunovanejch kárách, co si myslí, že jedou závod se životem. Nemám ty řidiče rád, protože se chovají často nevypočitetelně a tudíž nebezpečně (všechno má výjimky). Nic proti rychlé jízdě, ale v bezpečným rámci. Každej má svý priority a každej má svý práva a svobody. A svoboda jednoho končí tam, kde začíná ohrožovat druhého. Přemejšlel si někdy o tom, jako zbraň a hlavně komu ji dáváš do rukou, když mu bez jinejch úprav přidáš 30% výkonu motoru? Tohle jsou jenom kecy, jasně, statistiku nemám, ale kecat budu, aby si to aspoň každej uvědomil. Netvrdim, že mám pravdu, ale můžeš se nad tim aspoň zamyslet. Začít u tebe je dobrej začátek, s-
« Re: to vinnc
To je hodně filozofická otázka. Svým způsobem máš pravdu svým způsobem ne. Viděl bych to spíše na individualitě člověka, než li na vlivu 30% zvýšení výkonu. A stejně tak je tato procentuální hodnota velice relativní. Nemyslím si, že bych dával lidem do rukou větší zbraň než li třeba prodejce lihovin, kuchyňských nožů, úplateček na STK. atd.. Kdysi jsem přemýšlel jací jsou vůbec naši zákazníci a dospěl k názoru, že jsou to v drtivé většině inteligentní, nezakomplexovaní lidé kteří něco již dokázali a něco dokázat ještě chtějí. Svoje auto nepovažují jenom jako spotřební zboží, či dopravní prostředek. Myslím si, že pozitivní vztah k autu přímo ovlivňje pasivní i aktivní bezpečnost.-
« Re: to vinnc
ATX> Já bouhžel jako mladý znám ve Svém okolí kluky, kteří nahání pod kapotu každého koně, co potkají jen aby to mohli ostatním natřít. To vůbec není bezpečné, protože moc zkušeností nemají. Pak takového potkám třeba na pumpě a má rozbitý narazník. Na otázku, co dělal s úsměvem odpoví, že ladil rádio a zajel při tom do přikopy... Smutné, leč výstižné, Má Golfa II GTI se 150 kobylama a jezdí jako dobytek. Mě taky občas chytne rapl, ale snažím se to omezovat na minimum. Vůbec, vetšina aut mladých "závodníků" je tak obouchaná, že se mi chce smát. Koupí ojetinu a jak to hasí, tak to prasí. Na opravu už ale nemají.-
« to Hufnágl
Jenže tito mladí vořeši právě nejsou vůbec našimi zákazníky. Spíš bych řekl, že sorta těchto lidí projíždí Annonci od zvrchu dolu a hledají max. výkon za min. cenu. Tuning potom probíhá taky v Annonci nebo v noci na parkovišti. No a odseparovat výfuk a namontovat lešenářskou trubku umějí i beze mě.-
« Re: to Hufnágl
Ja jsem si tuning na Formanu nechal udelat hlavne pro to, ze mne se 4 mladymi holkami predjela do tahleho kopce S 135 L se 5 dospelakama. Proste jesm ten tuning vyuzival jen pro bezpecne situace. ALe vim, ze o tom vinc mluvil, jsou vyjimky. Ja bych si tuning nechal udelat kvuli nizsi spotrebe. Zcela jednoznacne.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
« to Hufnágl
když Boře dopřejeme celý podvozek KONI (pružiny+tlumiče se seřizovací tvrdostí) tak Ti ujede i v těch zatáčkách:((
-
-
-
-
-
-
-
« Re: tuning
Je dost smutné brát Camaro jako sportovní auto. Fabia 1.4 by mu v každé zatáčce ujela :o)
-
-
-
Camaro versus Octavia?
Camaro s V8 strčí do kapsy upravené octavie do kapsy.A dizajn sa nedá zrovnávat.Octavia je učelové auto bez emotívnych prvkov.A us cars majú omnoho viac lákavejší dizajna ako auta v europe.Či už je to napr.Chrysler 300M alebo Lincoln Town car,Cadillac Seville.Nemecký dizajn je pekný ,ale neosobný.Camaro s 5.7V8 je raketa.zrýchluje pod 6sekúnd.Maximálka nie je vysoká,pretože v USA sú povolené nízke rýchlosti,ktoré policajti prísne kontrolujú. -
-
Objem
Camaro je o inom ako Calibra alebo Eclipse.Camaro Firebird sú lacné športové vozy na rozdiel od drahých europskych Audi S,BMW 5.V USA vypytajú za auto so silným motorom s objemom nad 3.0 až 8.0 tolko čo v europe za dvojliter.5.7 z Camara može 1.8T z Octavie slúžit na pohon steračov.Americké športové autá na rozdiel od ostatných majú konštatný zátah.Tahaju rovnako pri 2000 ako pri piatich.A tá trvanlivost.Calibra a spol nie sú zlé ale V8 je V8.Prečo Ferrari a to je čisto športová značka nedáva malé objemy s Turbom.Ale cez 5 litrov vyššie.Pretože objemový motor je omnoho kultivovanejší vo výkone ako natlačený štvorvalec.U Camara,Firebirda,Mustanga je výkon len z objemu.U zbytku z Turba,otáčiek atd.A u Ferrari z objemu a Turba.Vá je oinom ako vrtačka s Turbom-
« Re: Objem
Fajn, hlavně je to asi o jízdních vlastnostech, ne? Chci říct, že OHV V8 je sice hezký, ale je pro lidi, který kupujou litr benzínu za deset korun.
Turbo auta mají mnohem vyšší účinnost, tudíž k dosažení výkonu nepotřebují tolik paliva.
BTW srovnávat V8 od BMW a V8 od Chevroletu - to je trochu silný kafe, ne? -
« Re: Objem
A nezapomeň, že upravený motor do stěračů (* to musí být ale stěrače) chodí celkem úspěšně v Octavii WRC... a zkus s Camarem jezdit rallye :-).
Nedovedu si představit něco sportovního, co má max. výkon posazený na 5000 ot/min (mimochodem podobně jako můj ropák :-))))...)
A konečně, když už vyprávíš o vrtačkách s turbem, proč nezmíníš Porsche...?
-
-
objem
V8 Chevrolet sa nemože zrovnávat s V8 od BMW.Motor BMW ma omnoho viac technologii ako motor Chevroletu ale cena ja tiež vačšia.Spotreba 4.4V8 alebo 5.4V12 je plne porovnatelná s V8 Chevrolet.Lenže cenovo je motor Chevroletu omnoho lacnejší ako z BMW.V USA stojí Camaro s 5.7 V8 22 000 dolárov čo je za auto s 300konmi smiešna cena.V europe žiadajú trojnásobok za tento výkon.BMW M3,M5 Audi S6,S8.Samozrejme nemecký motor je technicky lepší ale na to by som kašlal kedže stojí menej a má rovnáke parametry.310hp 460n.m.O dizajne ani nehovoriac.BMW je super značka,ale dizajn je nafukaný a interier i ked luxusný tak neosobný.Americké interiéry sú ako obyvačky.Vlúdne,príjemne.Dizajn amerických výrobcov je omnoho rozmanitejší ako europskych a taktiež krajší.
Taký Lincoln Town Car je omnoho krajší ako BMW 7 či S-klasse ktorí stojí 3x tolko čo Lincoln.
Sú vo vás predsudky voči US vozom.-
« Re: objem
Ovšem, promiň, co se týče ceny, Tatra 613 je taky relativně levná... relativně k BMW, MB... (a je to osmiválec)...
BTW technologie, nevím, kdy naposledy použili u BMW rozvod OHV a nebo listová pera na zadku... :-)
A co se týče interiéru, prosím tě, nepovídej, americký levný plasty (stačí se podívat, jaký rozdíl je mezi MB E a MB M), pod tím si představuješ jako pojem útulný interiér? Promiň, ale osobně dám přednost trochu jinému stylu obýváku, a třeba i high-tech, který mi hlavně po roce nezačně vrzat (neboj, vím o čem mluvím, tatík měl asi tři roky Ford Bronco XLT '92 - 5.7 V8)...
-
-
-
« Re: tdi
Sice zaútočila, avšak minula cíl :o)
TDI PD 150PS je toho důkazem. Kromě BMW a MB (což je ale cenově trochu jinde) se mohou jít HDI, DiTD a jiné naftové sračky tak jedině klouzat.
BTW, TDI PD je o poznání tišší, než HDI. Soused má 406 HDI a je to traktor, jak sviňa.-
« Re: tdi
No, ale BMW koupila Common Rail od italu a upustila od vlastniho vyvoje. JTD, HDI je obchodni znacka technologie CommonRailu.-
-
« to mfilip
Jo, od Italů? Common rail hlavně vyvýjel BOSCH, jakožto dodavatel vstřikování paliva, a někoho k tomu vývoji potřeboval jakožto spoluinvestora. Myslím, že Italové do toho šly hlavně proto, že nic podobného neměli a taky aby měli nárok na tento systém za nějakou přijatelnější cenu, ale hlavně je to určitě marketingový tah. A třeba HDI je obchodní značka dané automobilky, nic víc, nic míň.-
« Re: to mfilip
Tak jsem to myslel, obchodni znacka automobilky, spatne jsem to napsal. Za italy sorry, sam jsem se te na to drive ptal, jestli je CR italsky, no je vice italsky nez francouzsky a pravdepodobne mene italsky nez nemecky. Zkusim si o tom zjistit vice informaci. BTW hufnagl ad 54, nevim jak mohla dopilovat technologii, kdyz porad uvadi technologii CommonRail u svych dieselu, spise se ji podarilo odhlucnit, zmensit vibrace, zkultivovat jinak, nez ze by zmenila technologii CommonRail. Co chces porovnavat, kdyz se ptas na srovnani TDI, PD s JTD, HDI ? Sam jsi mel vzdy benziny a kazdy i Autokomplex ti rekne, ze JTD,HDI ma kultivovanejsi, tissi chod, nez TDI ( PD ? nevim ), oproti tomu ma TDI ( PD ? ) zase vynikajici motoricke vlastnosti.-
« Re: to mfilip
u studeneho motoru ma mekci chod HDI (nebo jiny CR motory), nez TDI PD. To je fakt. Jak se to zahreje, je to vsecko stejne, a motoricky jsou na tom lip VW koncernove motory, tak, jak jsem uvadel. Ale Audi u TDI V6 nepouziva technologii TDI PD, ale TDI CR, a i tak jsou na tom lip nez konkurence. Nejde ani tak o system, ale o hranici, kam ten system dostanes. Jestli se seredne nepletu ...
-
-
-
-
« Re: tdi
Hufe, chtěl bych mít tak jasno, jako máš Ty. Asi máš dost najeto se všemi turbodiesely, které označuješ souhrnně jako "sračky".-
« Re: tdi
davidzi, nebud chytlavej na DiTD, protoze to je opravdu nic moc - vzdyt ze dvou litru objemu je to obdobny motor, jako nejstarsi TDI od VW, a to je vyvojove stare pres 10 roku ... HDI je s CR, ale taky je porad technologicky horsi nez motory VW. A JTD je na tom obdobne jako HDI. Pozor, nerikam, ze jsou to spatne motory, to chran Buh. Ale VW je na tom proste technologicky lip. Opravdu. Lepsi diesely delaji opravdu snad jen BMW a Mercedes. A to Audi V8 3.3l s nimi muze smele souperit ...-
« Re: tdi
Fija: nejde jen o DiTD, ale o všechny "sračky". Docela mě to od Hufa překvapilo, prozatím měl docela rozumné příspěvky. Ten vývojově 10 let starý motor, jak píšeš, máš ve své Octavii. V čem je TDi/66kW lepší než DiTD/66kW, pokud pominu lepší odhlučnění?-
« Re: tdi
no prave ze neni v nicem horsi, presto, ze je vyvojove pres 10 roku stary. To je, o cem mluvim - ze Mazda prozatim technologii primovstrikovych dieselu nema na takove urovni jako koncern VW. Znovu opakuju, ze slovo "sracky" je pekna pitomost, jsou to dobre motory, srovnatelne s benzinovyma stejneho objemu bez turba. Jen jsem si dovolil poukazat na to, ze technologicky proste nejsou tam, kde by byt mohly, ale jsou na urovni, kterou mel VW pred vice nez 10 lety. To je vse ... opravdu to neber osobne, netvrdim, ze mam lepsi auto nebo motor nez ty, tvrdim vsak, ze nemam horsi. OK ?-
« Re: tdi
Já se omlouvám za "sračky", jen mě namíchlo, že někomu připadá TDI srovnatelné s HDI, JTD, DiTD atd. Nemám zkušenost z JTD ani DiTD, testy - dynamika a spotřeby ale mluví jasně. Včera večer přijel soused se svou 406kou HDI a větší rachot z dieselu jsem fakt ještě neslyšel. Občas jezdím s kámošem v jeho Octavii TDI 110PS a je to fakt rozdíl. Je o poznání tišší, žere o 1,5l nafty míň a rozhodně líp táhne. -
« Re: tdi
ja taky se opiram jen o ty hufnaglovy "sracky", on nekdy mluvi celkem rozumne, ale nekdy, spis to vypada, ze podle toho, jestli to vlastni, napise podobne veci. Jsem zvedav jestli nam vysvetli, jak to myslel s tema srackama. Jak to fija shrnul, s tim souhlasim, psal jsem o tom samem. I kdyz ne z vlastnich zkusenosti.-
« Re: tdi
sorry, ale jeste te chytim za slovo. Rikas, ze dynamika mluvi jasne. Ja ti dam udaje k Brave a Maree s motorem 1.9 105 PS JTD a zkus si je prosim porovnat: 1910 cm^3, 77 kW( 4000 ot), 200 NM ( od 1500 ot. ), max. rychlost 185 km/h, 0-100 km/h 10.8 s (Brava 10.5 s ), pohotovostni hmotnost 1215 kg (1195 kg ), spotreby 7.4 /4.6/5.6 ( brava 7.3/4.5/5.5 ). Ja bych o takovych parametrech nemluvil, ze testy porovnani dynamiky s TDI je jasne a ze te namichne ....-
« Re: tdi
Mluvme o naměřených hodnotách - v těch je TDI často lepší než papírové hodnoty, což se oJTDčku říct nedá. A navíc vůbec neuvádíš pružnost. 200NM a 77kW je celkem nulový výkon, když to porovnáš se 110KW TDI se 320NM a 0-100 za 8,6 a Vmax 216km/h při spotřebě 5.3l nafty. Celkem sis naběhl :o)
Když si tak vzpomínám na test Bravy JTD, tak mi vyvstává v paměti, že ten výkon fakt moc neoslnil... a přiřadili ji spíše k TDI 66kW. Té by Brava ještě mohla stačit. -
« Re: tdi
jeste podle USMD: Měřený vůz 0-100 0-400 50-90(IV) 80-130(V)
Fiat Brava 1.9 JTD (77 kW) 12,7 18,6 10,4 24,0
Škoda Octavia 1.9 TDI (81 kW) 11,9 18,3 8,7 16,6
k Octavce TDI 66 kW jsem nasel jen nejblizsi:
VW New Beetle 1.9 TDI (66 kW) 13,9 19,1 9,6 20,0 Octavia kombi 4x4 1.9 TDI(66 kW) 16,2 20,1 11,9 27,1
-
« Re: tdi
no JTD ma horsi kroutak, nizsi vykon proti TDI v VTG ale bez PD. Ma taky vyssi spotrebu. Dynamicky je dulezitejsi to zrychleni na 4. a 5. stupen, kde to brave dava i Beetle s 66kW TDI. Ale to je jedno, protoze v prazi to jede (slabsi TDI a JTD 105k) podobne, jen JTD zere o necely litr vic. Moje zkusenost s DiTD je jen asi 15km, za studena desne hlucne (v 323F), je to dvoulitr, kroutak 220Nm, vykon 66kW, jede to priblizne stejne jako moje Octavie, ma to i podobnou spotrebu. Ale proti silnejsimu TDI a proti TDI-PD uz Mazda nema konkurenta. Rad bych jeste zkusil DiD od Mitsubishi, to jsem v rukach jeste nemel (i kdyz ty kratke jizdy moc nereknou, tak na prvni dojem staci). Jo a proti svemu to porovnavam pred chipem, pochopitelne ...-
« Re: tdi
Fija: hluk beru, i když si myslím, že to zas není tak dramatický rozdíl. Jestli mi to budeš ještě chvíli připomínat, třeba do toho něco vrazím a nechám to odhlučnit. Jinak 66kW není jediná varianta DiTD, existují i 74kW a 81kW. Autokomplex se vyjádřil, že vidí maximální možnosti tohoto motoru minimálně na 150 koní. Otázkou je, proč to Mazda nedělá. Nemyslím, že by na to technologicky neměla, viz její Wankely, Millerovy motory atd. Může to být také otázka spolehlivosti, kde Němci a vůbec Evropa za Japonskem dost pokulhávají. Ale to je zase jiná otázka.
-
-
« Re: tdi
Tak jo kapituluju, ja FIAT nedela jeste takove diesly. Maximalne dela jen ubohy 5 valec 2,4 JTD 96 kW 130 PS s 304 NM pri 2000 ot, 0-100 za 10 s, kombinace 6,6 l/100 km/h, dobra prohral jsem. Co chces timhletim tvym prikladem dokazat, ja ti jen rikam, ze JTD 77 kW je nejen papirove ale i prakticky srovnatelny s TDI 66,81 kW a ty mi uvadis priklad z AutoTipu. BTW V autotipu 18/2000 byl Leon TDi 81 kW a Brava 77 kW. Brava mela o 0,1 l mensi spotrebu, ve zrychleni 0-50,100,130 prohrala o desetinku a az 6 desetinek a v pruznosti 1 a 2 sekundy, coz si myslim ze vzhledem k mensimu vykonu bravy neni vubec spatny vysledek. Ja nerikam ze je JTD nebo TDI lepsi, jen se branim oznaceni, ze JTD je s TDI nesrovnatelne, chapes to ?-
-
-
« Re: tdi
ale stejne by mne zajimalo, kolik ma Michalovo autak vykon v originale (myslim, ze ma 2,5 TDI V5 103kW, ale mozna se pletu), a co teprve chipnutej ? Michale, jak je to s tebou ? BTW tenhle motor je taky vyvojove stary, myslim, ze jeste bez VTG a montovalo ho do svejch aut Volvo, ale muzu se mejlit .... V kazdy pripade soucasny TDI V6 s VTG ma 180k original .... Cimz nechci polemizovat s Martinem, ze JTD stoji za houby. Nestoji, nejsou vubec spatny, proti DTI ve Focusu si dokonce myslim, ze jsou lepsi ...-
« Re: tdi
Zoberte si to takto: Nemci su lakomci od prirody :-) a ked kedysi v 80tom zistili, ze diesel je lacnejsi na prevadzku, zvysil sa po nich dopyt. Nemecki vyrobcovia na to hned zaregovali a tak su vo vyvoji dieselov podstatne vpredu. Vsetci vtedy robili atmosfericke diesely. Teraz aj ini vyrobcovia vycitili prilezitost a snazia sa v dieseloch dobehnut aspon tych nemcov. Musite uznat, ze za tak kratku dobu ich celkom dobre dohnali a ak budu pokracovat tymto tempom, mozu ich predbehnut (drzim palce). -
« to fija
Mám 2.5 TDI R5 102PS bez VTG. Je to nesmrtelný motor používaný mnoha automobilkami pocházející z AUDI A6 (115 a 140PS). Má úmyslně snížený výkon, pro strašnou životnost věčně přetěžovaných aut tohoto typu. Ve skutečnosti sériová verze nemá 102 PS, ale 120PS. Teď s nadstandardním chipem má cca 150-160PS a 350-360Nm. VW tento motor dělá ve verzi s VTG a velkým inercoolerem 150PS a 300Nm. A proto hledám ono VTG turbo (má ho každé TDI V6) a velký přední intercooler. Potom se dostanu na 205PS a 400Nm.
-
-
-
« Re: tdi
mfilip> Tak sis naběhl. Tady to máme. V6 TDI Audi - 132kW a 370NM. Už toho radši nehme. Přestalo mě to bavit.-
« Re: tdi
Abyste se z těch TDI nepo..... Tuhle jsem jel za jednim A6 V6 TDI do kopce, no, roštoval to, co to šlo, hulio se mu z toho jako z 20 let starý LIAZky, až po chvíli ho napadlo, že by mohl uhnout do pravýho...-
« Re: tdi
Všimol som si,že z 2.5 TDI sa dymý ako z Tatrovky.Myslím motor ktorý sa montoval do 100 a A6 ktorá vychádzala z A6.Asi vtedy ešte neboli také prísne emisie
-
-
« Re: tdi
hufnagl ad 77. dobra, jak chces. Bude mi stacit, ze kdyz priste te bude chtit namichnout srovnani JTD s TDI, srovnavej srovnatelne vlastnosti srovnatelnych motoru. Pokud je ale tvym meritkem srovnani JTD a TDI podle max. vykonu vyrobeneho motoru a Fiat JTD proste v tehlete vykonove tride nic podobneho nedela, mas pravdu, TDI je lepsi. V jinych vyk. tridach povazuji TDI a JTD za srovnatelne a zalezi na zakaznikovi, jestli da prednost spotrebe pred kultivovanosti chodu.-
-
« Re: tdi
no, ja nechapu tvuj vyrok, ze TDI je kultivovanejsi, kdyz i fija a predtim autokomplex potvrdili, ze ma Common rail kultivovanejsi chod.-
« Re: tdi
Jeden postřeh k výkonu a kultivovanému chodu TD motorů. Začal bych opravou mylného tvrzení někoho, kdo tu prohodil, že to co umí současné HDI, JTD apod. uměly VW se svými TDI už před 10 roky. Před 10 roky VW žádné TDI v nabídce neměl a nabídka TD motorů končila u 1.9TD/55kW, což nebyla žádná olypiáda, abych použil slova klasika. TDI motory přišli do VW aut zhruba až na přelomu 1993/1994 a to 1.9TDI/66kW/202Nm. Předtím byly TDI pouze v Audinách. Takže v začátku 90-let neměl VW žádné TDI a jeho TD motory nebyly zrovna výkonné - část konkurence měla motory o dost výkonější (Fiat 1.9TD/66kW, Fiat 1.9TDid/66kW, PSA 1.9TD/68kW). V čem ale TD od VW vynikaly na rozdíl od Fiatů, byl kultivovanější chod (mj. díky hydraulickému vymezování vůle ventilů). Dnes je situace poněkud opačná - výkonově se motory TDI-PD od VW nedostižně vzdálily přímé konkurenci, ale co se týče kultivovanosti chodu, jsou v testech odborných časopisů zpravidla kritizované. A naopak motory JTD JTD jsou v tomto směru skoro vždy chválené (o francouzských HDI ani nemluvě - Hufnáglův soused bude asi rozštelovaná nebo vylágrovaná vyjimka).
-
« Re: tdi
Ale hufnaglovi to nevymazem z hlavy, kdyz je prece TDI kultivovanejsi. Jako ja nemam nic proti TDI, mne se libi jejich vlastnosti, ale ne bezmezne. -
« Re: tdi
to Michal> samo, V5 jsem myslel petivalec, ne petivalec do V :-))))To by logicky nemelo smysl :-)))
to Martin> CR motory jsem rikal, ze jsou kultivovanejsi zastudena. Jak se to zahreje, je to vsecko jedno. Nejmene kultivovany se mi zdal zastudena ten Mazda DiTD. TDI a TDI-PD jsou na tom tak asi stejne.
to Davidz> neni to tak hrozne, tech 10 minut (v zime) se to da vydrzet. Investice se nevyplati. Vykonove jsou i silnejsi, to vim, ale to je i u VW, ktery konci s vykonem dal. A mezi nami, nedokazu si predstavit motor s delsi zivotnosti nez stary dobry TDI/90k....
to Pavel_KR5> mluvil jsem o VW jako o koncernu, ne o znacce. Jeste pomerne nedavno byla nejlepsi technologie prednostne v AUDI, pak VW a nakonec SEAT. Ted je to VW, AUDI, SEAT, Skoda. Takze TDI motor koncern mel uz davno pred rokem 1990. Proto mluvim o "pres 10 let starem konceptu". A nakonec, VW v rade Passat/Golf/Jetta II mel D/TD motory kubatury 1.6, na 1.9 S kubaturou 1.9 prisla az rada Golfa III/Passata III. Teda jestli se seredne nepletu.-
« Re: tdi
Malé upřesnění k "takze TDI motor koncern mel uz davno pred rokem 1990". První TDI motor by 2.5TDI/85kW v Audi v r.1990.-
« Re: tdi
Na 99% bylo první TDíčko pětiválec 2.5TDI v roce 1990. Mimochodem v r.1988 přišel na svět předchůdce TDI - fiaťácký motor 1.9TDid v Cromě (ten ale bohužel ještě neměl elektronicky řízený předvstřik a tak to byl pěkný traktoroid, i když výkon a spotřeba byly slušné).
-
-
« Re: tdi
no opravdu si nejsem zcela jist, rekl bych, ze 1.9D je v Passatu od r.v.1988 a v Golfu od 1991 (rada III). Nevim o tom, ze by se montoval uz na sklonku zivota rady Golf II... ale mozny je vsechno, stejne tak jako TDI s VTG/81kW se daval do Golfa III Rabbit ...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
1.9 TDI super vyber! Skoda ze chybi U Skodovaku :((
Mam jeden skromny dotaz! Pokud se zde vyskytne majitel tohoto motoru, mohl by napsat zpresnujici udaje? Zajima me tento motor a jeho vykony ale ne ty ktere si muze kazdy vycist z katalogu!.
Zajimalo by me spotreba a vyse otacek pri 130km/h na 6.stupen (BORA,GOLF, Passat mel 5.st jak u85kw tak i u 96kw). Dale take pruzne zrychleni z 80-120 na 4.st popr.5st.) Za pripadne informace predem dekuji.
Zdravim vsechny priznivce TDI -
TDi versus DTi 2.0 Opel
Mam za sebou 4 roky pouzivani TDi 66KW v Golfu III, precipovaneho na 82KW. Najel jsem pres 130000km. TDI motory jsou super, jsou nekdy drahe, ale super. Rizenim osudu jsem v listopadu skoncil u Opel Vectra 2.0 DTI 16V, 74KW, 200 Nm. Pod dvou mesicich jsem to nevydrzel, rozbil prasatko, spise prase, a precipoval, pravda, ze cenu vice nez 2x vyssi nez stoji ciptuning TDi. Puvodni vykony byly neprijatelne, aspon pro me. Ted uz je to lepsi, ale krasu silneho turboefektu si u Opla nevychutnam, je to 16V, takze poradne tahne az od cca 3500-4000 otacek. Vivat VW TDI! -
-
to autokomplex
mam dojem, ze motor V10 5,0 od VW ma technologii PD, ale s nazorem, ze PD je moznej pouze se 4valcem, jsem se setkal v autosalonu, co na to autokomplex?
Jeste jeden dotaz pro autokomplex, proc je octavia 4x4 1,9 tdi 66 lipe odhlucnena nez passat 1,9 tdi 81kw, nejel jsem v jine octavce bez 4x4.-
« Re: to autokomplex
1. V10 5.0 jsou dva 2.5l pětiválce spojené do V. Nevím jestli V10 5.0 ma PD nebo CR? Jinak pro systém PD není problém počet válců. Vím o tom, že PD mají pro všechny čtyřválce a V6 a V8 požívají CR. Spíš je to otázkou ceny komponentů.
2. Všechny TDI Octávie jsou tišší než Passaty. To je asi náhoda. Možná se na tom podílí odlišnost uložení motoru (OCT napříč, PAS podélně) nebo je to dáno konstrukcí karoserie? Ale je to tak.
-
-
Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
Mam jeden skromny dotaz! Pokud se zde vyskytne majitel tohoto motoru, mohl by napsat zpresnujici udaje? Zajima me tento motor a jeho vykony ale ne ty ktere si muze kazdy vycist z katalogu!. Zajimalo by me spotreba a vyse otacek pri 130km/h na 6.stupen (BORA,GOLF, Passat mel 5.st jak u85kw tak i u 96kw). Dale take pruzne zrychleni z 80-120 na 4.st popr.5st.) Za pripadne informace predem dekuji. Zdravim vsechny priznivce TDI
-
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
ad tunning - mam to v Octavii (66->cca 86kW). Spotreba muze poklesnout, maximalka vzroste (tacho tak o 20km/h), zrychleni je znatelne lepsi (nez si zvyknes, pak je to stejne malo).
ad TDI 110kW/6st prevodovka v Golfu/Bore - je takovy problem zajit na predvadecku ? Veci, ktere si muzes zjistit sam a nic te nebudou stat, je blbost se ptat ostatnich. Kolik si myslis, ze u nas techhle aut uz jezdi mezi lidma ? 50 ? 100 ? -
"-- skrytý --" 03.04.2001 11:39
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
Tdi 85 kW na 6 při 130 točí cca 2450 ot (dle údaje otáčkoměru), při cca 170-180 jsou tam 3000.
Dlouhodobou (auto má najeto 5000 km) dle pal. počítače mám 5,7. To nejezdím nijak pomalu, když to jde a nehrozí benga, se po dálnici těch 180 svezu. Při dodržování limitu 90 km/h by asi nebyl problém jezdit méňě než 5 litrů. Ale to je na 6 takové šolíchání v rozmezí otáček, kde ještě není dostatek krouťáku, tedy častěji řadit.-
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
to peta: Tu nieco nesedi, ak mas pri 130 na otackomeri 2450 a pri 170 iba 3000, tak tachometer poriadne premeriava. Ak by bol pri 130 presny, tak pri 170 by bola skutocna rychlost iba 160. Pri 170 by si mal mat otacky okolo 3200. Mozno si sa spatne pozrel.-
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
U TDI-PD 115 PS jsem změřil pružnost na 4 st.
z 50 na 90 km/h a bylo to za 8,03 s. Pro porovnání 1.6 74kW to má za 9s a Audi 100 2.8
překvapvě za 9.27s. Jinak spotřeba se pohybuje pod 6l/100 km. Příklad- Brno-Zlín za 5,1 l/100km.-
-
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
to se zmerit neda, to je nesmysl. I desetiny mohou byt ovlivneny pocasim, vetrem, vlhkosti vzduchu, tlakem ....-
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
Fija: to je až druhotný problém, prvotní je jak změříš čas a rychlost s touto přesností. Prostě je kravina napsat 8,03 sec, když mi to ukážou digitální stopky, které jsem mačkal rukou a rychlost sledoval očima dle ručičky tachometru, který mimochodem obvykle taky pěkně kecá.-
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
Davidz má pravdu. Už desetiny jsou neobjektivní. Co třeba 5 měření z 0 na 104km/h? Otázkou je, jak to měří výrobce. Jestli tachometrově (který povinně proměřuje do plusu) nebo v reálných hodnotách.-
« to Hufnágl
Objektivně se zrychlení (0-100 a pružné) měří takovým tím, na boku přidaným kolem, co vypadá jako z jízdního kola. Je to kalibrovaný, přesný měřící nástroj a měří digitálně a pomocí SW se to vyhodnocuje. Měření se provádí na několika stejných autech na testovací dráze s téměř ideálním nulovým sklonem, několikrát v obou směrech s polovičním užitečným zatížením za ideálních atmosf. podmínek.
-
-
-
-
-
« Re: Kdo vi co v tabulkach neni? TDI motory
Tu luf-> Proč by ty hodnoty rychlosti a otáček nemohli sedět? Musím potvrdit, že přesně při 170km/h jsou otáčky 3 tis/m. Tu hodnotu při 130 km/h se ještě kouknu. Popiš prosím, jak to počítáš. Nadruhou stranu by se tomu dalo i věřit, že to při 170 proměřuje 10 dolů, z provozu je ale pak vydět, že asi většině aut. To podle toho, jak rychle míjíš ostatní.
-
-
-
-