Benzín
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Super 96
Kdyby šlo o metylalkohol nebo něco z něj odvozeného, bylo by to méně škodlivé než samotný benzín (metylalkohol je zvlášť nebezpečný jed, ale hlavně proto, že si ho notorici občas spletou s lihem). Kdybychom jezdili na čistý metylalkohol, z výfuku by nešlo snad kromě trochu oxidů dusíku nic škodlivého.
V bezolovnatém benzínu je funkce olova (přesněji tetraethylplumban) nahrazena nějakými nekovovými sloučeninami a snad organickými sloučeninami manganu. Že je olovo jedovaté, ví každý, u manganových sloučenin to není jisté.
* Jezdit na Natural 98 by přišlo dost draho, stačí natural 95. Levněji než Super to nepřijde, auta, která jinak potřebují olovnatý benzín, musejí používat přísadu Benadit (nebo něco podobného cizího, ale to bude dražší) - Benadit stjí 20 Kč na 40 litrů paliva.
* Kdo má motor se sedly ventilů (nabijte mne jestli to není přesně) ze spékaného kovu (karbid??), může jezdit na bezolovo bez přísad (například Škoda 135). Kdo má obyčejné ventily, přísady používat musí nebo aspoň tankovat střídavě olovnatý a bezolovnatý benzín (Š100,105,120,130, žiguli, Oltcit atd.) -
« Super 96
Nevím kdo byl kde na informaci, ľe Super skončí v roce 2000. Aľ někdy skončí, bude ľena jezdit na Natural 98, který holt bude spalovat v autě bez katu, tudíľ to bude prasárna, ale co se dá dělat. Jinak ve finále je v Brně levnějąí neľ Super 96. asi o 60hal. Stojí 26,00 kč. Navíc jsem kdesi slyąel ľe antidetonátory jsou látky na bázi metylalkoholu a tudíľ se dají bez problému lít do aut s tvrzenými sedly ventilů. Náą případ. A» ľije příroda. PTD -
« benzín
Olovnatý Super (96 okt.) skončí příští rok (2000), Speciál nevím, ale asi o něco později.
Kdy začnou jiné problémy, nevím, ale asi nejpozději až bude potřeba další peníze na další zbankrotované a vytunelované banky a podniky. Že spousta aut má STK a emise "korespondenčně" (tam - obálka nebo flaška, zpátky - známka), je jasný... Takže na tom budou biti lidi, co ten katalyzátor nemají ani teoreticky.
Opakuju, že na natural + aditiva se dá normálně jezdit, viz Slovensko. -
« Re: emise, benzín, katalyzátory
Stoprocentně souhlasím s Kamilem, ale trochu jsme odbočili z tématu, jaký máte odhad, kdy podle Vás začnou dělat problémy lidem s olovnatým benzínem, jak daňové, tak s tím, že nebude nikde k sehnání? Jak je to s těmi předpisy EU, jak a kdy tam má být tento problém řešen? -
« emise, benzín, katalyzátory
Je sice ušlechtilé chtít zakázat nebo těžce zdanit vozidla produkující více škodlivin, ale:
* Jaký je asi poměr mezi naježděnými kilometry starších strojů a nových, tedy s katalyzátory a nižšími emisemi? Stačí se v ranní nebo odpolední špičce postavit na libovolné frekventované místo (doporučuji Letenské náměstí nebo Legerovu) a chvíli počítat auta zřejmě s katalyzátorem a ta ostatní. Tvrdím, že množství exhalací ze starších vozů ty novější hravě dohánějí a předhánějí prostě tak, že víc jezdí! Kdo víc přispívá ke znečištění: Důchodce, který jednou za týden a to ještě ne přes zimu vyjede starou škodovkou na chalupu nebo pan manažer, který denně ve špičce ráno a večer v koloně projede centrem Prahy do práce? Ani z katalyzátoru rozhodně nevychází horský vánek!
* Objevil se tu argument, že nové a tedy ekologicky méně závadné auto si může pořídit každý, třeba z podpory.... To je prostě nesmysl. To jde možná v Německu, ale rozhodně ne tady. Až bude nová Felicie (nebo Fabie, třeba ta 1,0) stát 40 tisíc (nebo průměrný plat bude 80 tisíc korun), ano.
Pořád je dost takových, kteří auto z jakéhokoli důvodu prostě potřebují (rodina s dětmi atd.) a obvykle ze stejného důvodu na nové prostě nemají. Ceny aut jsou srovnatelné se západní Evropou, platy sotva pětinové. Můj příjem je na místní poměry slušný, na Západě bych byl, přepočítáno oficiálním kurzem, sociální případ (Bydlím v Praze, platím tržní nájemné atd...). A sociální případi si kupují stará auta. Tvrdit, že z podpory nebo normálního (průměrného) příjmu se dá pořídit nové auto, může jen ten, kdo to nezkusil. -
« To marty a olovu.
So sorry, ale s tím olovem to je tak. Spousta lidí opravdu nemá peníze na nová auta. Nebo jako moje ľena má nestandardní starý "sportovní" vůz a nechce ho dát pryč, protoľe je to pro ni mazel. Naopak znám nespočet lidí co jezdí v nových autech na natural a protoľe "nemusí" jezdit na STK a Emise, tak místo funkčního katalyzátoru mají navařenou leąenářskou trubku. To, co pak z toho výfuku leze je horąí jak rakovina a rozhodně horąí neľ dobře vyladěný sportovní motor na super. PTD -
« Re: to Marty
O dieselu plati to samé.Bez katalyzátoru ne. Ale diesely tvoří asi 5% osobních automobilů v ČR, takže zatím je to okrajová záležitost. Horší je to v nákladní dopravě, tam jsou ale snadněji aplikovatelné případné daňové regulativy. Jak to je s těmi částicemi? Existuje nějaký seriozní výzkum, že dostanu li rakovinu plic bude za to moci spíš sousedova Avie než firma Philip Morris? -
« to Marty
myslim, ze ses trohu mimo realitu - i kdyz s zakazem dvoutaktu bych docela souhlasil. Nejak se ve svem prispevku nezminujes o dieselech - ty bys zakazal vsechny, nebo jen nektery, jelikoz dieselu s katalyzatorem (oxidacnim) zas tak moc neni - nehlede na to, ze u nich toho ten katalyzator moc nezachrani. - (aneb at zijou karcinogeni castice) -
« Re: Zákaz prodeje olovnatého benzínu v Česku
ZAKÁZAT VČETNĚ PROVOZU VOZIDEL BEZ KATALYZÁTORU! Jezdit na bezolovnatý benzín je bezohlednost. Za pár dní se píše rok 2000, tak už proboha vyměňme "starou za novou"! Nebo chceme odsmrdět do Evropy? Nástrojů, jak si pořídit nové obyčejné auto s katalyzátorem, je habaděj. (Leasing, půjčky, splátkový prodej...) O pořízení staršího vozu, ale s katalyzátorem ani nemluvím. (Např. Felicia r.v. 95 cca za 105 000 Kč vychází 1x Š 120 jako akontace a 36 měs. splátek po 2 500 Kč - sorry, to se dá pořídit i z podpory nebo třeba nevykouřit 2 krabičky cigaret denně:-)). Zní to dost tvrdě, ale jak nesnáším zásahy státu, tak pro zákaz bezolova v Česku jsem všema deseti. Kromě veteránů, bych na každé auto bez katalyzátoru uvalil daň tak 25 - 30 000 Kč/rok. A úplně bych zakázal dvoutakty. Ať se na mne jejich majitelé nezlobí, ale jezdit deset let po revoluci Trabantem nebo Wartburgem je ignoranství a arogance tuposti - zabíjíte naše děti! Sečteno a podrženo, kdo dnes nemá (nebo nechce mít)na "ekologičtější" auto, měl by se nad svou učastí v silničním provozu vážně zamyslet. Dá se totiž předpokládat, že nebude mít ani na řádnou údržbu. Zrovna dneska jsem viděl několik pártisícových zrezlých pekáčů, samozřejmě na sjetých letních gumách, nabořených do kufrů skoro nových vozů. Člověk by při tom pohledu málem brečel, ale to je do jiného tématu... Zastánce olova prosím, aby se než mi začnou nadávat, zamysleli jestli, by se opravdu nedala najít cesta, jak si pořídit "ekologičtější" auto - už kvůli těm dětem ... -
« Re: Zákaz prodeje olovnatého benzínu v Česku
I v Německu, které jak známo v EU je, mohou jezdit auta bez katalyzátoru (a asi i jinde). Platí se za ně podstatně vyšší daň. Nově přihlašovat se mohou jen auta s řízeným katalyzátorem, ale to neznamená, že by se těm starším přestala dávat STK! Zatím pořád platí, že emise se měří podle specifikace výrobce, a ty se nutně například u traboše řádově liší od nejnovější Mazdy. Naše načalstvo vyšší daň zatím nenapadla, ale jistě na tom také pracují (každá koruna dobrá, že). Řekl bych, že se prostě počítá s tím, že auta bez katalyzátoru prostě vymřou, poslední u nás vyrobená jsou tuším z roku 1993? Takže to vidím tak, že se bude jezdit na natural s aditivy (což je podle některých názorů větší svinstvo než olovo). A při nepřetržitě stoupajících cenách benzínu k vyřazení starších vozidel přispěje taky fakt, že jejich majitelé nebudou mít nejen na nová auta, ale ani na provoz těch starých, prodají je (Rusům a Ukrajincům, o staré žigulíky je u nich fakt zájem!), ty ostatní jako škodovky a spol si koupí mládež a brzo je odepíše. Takže zbude pár kusů, udržovaných jako veteráni a to je už o něčem jiném. -
« Re: Zákaz prodeje olovnatého benzínu v Česku
Jedna věc je kupovat aditiva a jezdit na ně, druhá
je, jak dlouho to půjde, ví někdo z vás, kdy se na auto s olovem přestane dávat STK? Mám pocit, že to bude někdy s naším vstupem do EU, 2003?
Kvalita benzínu u pump je asi různá, prý se asi vyplatí si kupovat dražší benzín u velkých čerpadel, než u malých, kde do toho lejou různý sračky, co vy na to? -
« Re: Zákaz prodeje olovnatého benzínu v Česku
Podle mojí zkušenosti se na natural s Benaditem nebo něčím podobným dá jezdit stejně jako na super - tedy aspoň na ten natural, který se pod názvem Super nebo Eurosuper tankuje na západ od Aše. Někdy mi připadá, že má motor trochu jiný zvuk, nicméně jede to jak má. A saze ve výfuku jsou zbarvené do červena (normálně spíš šedé nebo bílé). Aby informace byla přesná, jde o Š130, seřízený na Super (na který je podle TP stavěný).
Jiná věc ovšem je kvalita paliva u některých pump - tuším loni s tím byla docela velká aféra - místu supru prodávali přebarvený Natural s nějakou přísadou. Kupodivu po tankování u pumpy, kde to údajně mělo být, jsem nic nepozoroval, zato od jiné nejmenované firmy to jelo hůř než na speciál.
A ostatně na Slovensku už olovnatý benzín není snad dva roky a nikdo se škodovek a ovocitů nezbavuje ani neodcházejí, pokud vím (jmenuje se to Unibenzín, pumpy Slovnaftu u nás to taky čepují). -
« Re: Zákaz prodeje olovnatého benzínu v Česku
Chápu tvoji škodolibost, asi nemáš auto na olovnatý benzín, nicméně je pravda, že tady značný množství lidí, možná i většina jezdí na olovnatý benzín, a nemusí to zrovna být žádný pekáče, jak ty říkáš. Já s tím mým ďáblem jezdím v pohodě po dálnici kolem rychlostního limitu, a v pohodě předjíždím i pomalejší auta na bezolovnatý benzín, možná i to tvý královský. Nepochybuju to o tom, že ten okamžik někdy nastane, problém ale je, že by asi mělo být jasně řečeno, zda to bude za rok, za 2, či za 5 let, aby si ti majitelé pomalu udělali jasno, a nedozvěděli se to ze dne na den, a přizpůsobili se tomu nějak včas, a koupili třeba podobný auto, ale na benzín bez olova.
Neříkám, že benzín tvoří dokonalou směs s vodou, ale že u některejch pump se může stát, že tam do benzínu něco přidaj, včetně vody, a že to pak může dělat problémy když to tam koupíš. I se prodávaj nějaký věci (Velfobin se to jmenuje), který se dávaj do benzínu a maj tento problém řešit.
Zdravím
Radek -
« Re: Zákaz prodeje olovnatého benzínu v Česku
až se ti povede smíchat benzín s vodou, tak dostaneš Nobelovu cenu. Jinak, to že spousta pekáčů přestane jezdit, protože to nepůjde na bezolovnatý benzín s aditivy, to je rajská hudba pro můj sluch. Jen tak dál....... Ani nevíš, jakou radost jsi mi udělal, když píšeš, že to s aditivy není ono. Doufám, že si toho všimne víc lidí. -
« Zákaz prodeje olovnatého benzínu v Česku
Dobrý den,
Mám na Vás dotaz, nevíte někdo, zda a od kdy bude v Čechách zakázano používání olovnatých benzínů? Mám Oltcita, jezdí super, ale už teď mám občas problém najít pumpu se superem, a když tam dám nějaké to olovnaté aditivum s naturalem tak to není ono, všelijak to klepe. Váhám, zda pomalu není na čase ho prodat, dokud ještě se to palivo prodává, protože pak si myslím bude neprodejný.
V okamžiku, kdy to v Čechách zakážou, vznikne podle mně náhle spousta nepojízdných aut, myslíte si, že to takhle fakt bude, nebo že nějak tu Evropskou unii překecáme a bude nějaká výjimka (viz případ Francie, kde jezdí občas i větší a starší kraksny než v Čechách).
A další věc, mám docela silný pocit, že některé pumpy, zváště ty menší, lacinější, dávají do benzínu vodu, či co, nemá někdo podobnou zkušenost?
Díky za odpovědi
Radek
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Díky
Radek