Benzín
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Alkohol
Ideální poměr benzín:vzduch je asi 14,5:1,u lihu to je asi 8:1 a u metylu dokonce 6,5:1.Takže by to asi chtělo přetryskovat karburátor a asi dost vzroste spotřeba.Navíc se mi cena denaturovaného lihu v maloobchodě zdá výrazně vyšší než u benzínu,metyl snad není možno koupit volně vůbec,protože to je jed.Nebo se to dá někde levně koupit? -
« Re: Methylalkohol, zkušenosti
Vyzkoušeno: postupně Š100, 105, 125, 130
Když se přidá tak do 30% metylalkoholu, jezdí to stejně jako na benzín, možná i lépe (metanol zvyšuje oktanové číslo?). Pokud by se mělo dát více než asi třetina paliva, muselo by se nějak zařídit startování na benzín a pak teprve přepnout na líh. V té Brazílii (jak se tu někdo zmínil) se snad jezdí na etanol (etylalkohol, ten samý co je v rumu :-))), normální líh.
My jsme s těma škodovkama jezdili na různé alkoholy tak do C3 (tedy metylalkohol, etylalkohol čili normální líh, propanol, isopropanol).
Pro představu isopropanol je například (mimo jiné)v ironu na okna.
Taky nevím, co by čistý alkohol udělal s motorem na olovnatý benzín - ovšem když se to míchá, asi se nic stát (s ventilama) nemůže. -
« Re: Jihlava N95 24,50
To:Saab.Když jsem odjížděl v pondělí do Brna,tak byl ICOM za 24,40.Teď tu někdo píše o zlevnění,tak nevím, ale nejlevnější ICOM opravdu je. Ale myslím, že je lepší si ten desetník připlatit a jet na ARAL, subjektivně mi to připadá, že to jede líp, ale to už je na každým. -
-
« Re: benzín
Chvili tu nejsem, a hned je tu takove pekne tema... :-))) Ja jenom nechapu jednu vec, proc porad nekoho zajima, jestli budou - nebudou auta bez katu, bude - nebude olovo, bezolovo. Jestlize je nejcastejsi auto v CR 120ka a v prvni desitce je 105ka, Favorit, 100, Forman atd. Vse bez katalizatoru, tak se asi tezko budou danit, zakazovat, nebo nepujde do 120tek a spol. sehnat benal ap. A jak uz to tu nekdo rekl nejvetsim argumentem proti katalizatoru (krome vyssi spotreby, nizsiho vykonu, ceny atd.) je to, ze v pripade poruchy ma mnohem (srovnani s trabantem by asi bylo na miste) vyssi emise. A ta porucha nastava po ujeti cca 100 000 km. Takze jestli se nekdo domniva, ze stary kram s katem je ekologictejsi nez Trabant, tak je to vul. -
« Avie/Philip Morris
to Marty - ptal si se jestli existuje nejaky vyzkum, jestli driv chcipmeme na rakovinu z Avií nebo z koureni. Samozrejme, ze ne - ani nemuze. Ale to neni to podstatny. Jde o to, ze v pripade Philipa Morrise mam moznost volby (ty kuraci, ktery zalujou tabakovy koncerny jsou fakt legracni), zatimco v pripade ty Avie (a vsech ostatnich dieslu) moznost volby nemam (z Prahy se kvuli nim stehovat nebudu). Souhlasim, ze by se mela mira znecistovani odmenit prislusnym danovym zatizenim. Ale nezdanoval bych auta (to by bylo vuci tem co ujedou rocne 50 km dost nespravedlivy), ale prislusne pohonne hmoty. To znamena, ze z nafty by se mela platit vyssi spotrebni dan nez z benzinu (nyni je to naopak).To by urcite vedlo ke snizeni podilu dieselu na silnicich a snizeni mnozstvi smradu na nasich silnicich - protoze, kdo z tech milovniku dieslu je miluje pro jejich "super" vlastnosti - myslim , ze jich moc nebude a vetsina chce jenom setrit. pokud jde o stary benzinaky - tak ty se asi budou muset nechat dozit.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!