DAKAR 2000 - uz se tesim...
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
« DAFy "88
Tu havárii v 88 jsem viděl.Teda spíš její následky.Byly tam tři duny.Tatrovky zkušeně přibrzdily a i když jedna zapadla a druhá utrhla nápravu tak se nikomu nic nestalo.DAFy tam vlítly jak postřelený svině přes120.První je překvapila,druhá nakopla a třetí vzaly taranem.
Nebylo to na uplně stejným místě,tak blbý přece jen nejsou,ale i tak je to stálo jeden život a dvoje zdraví.Z kabiny toho co dopadul hůř toho moc nezbylo.Doufám že až na ty mrtvý je letos poušť
taky prověří.(Myslím ty KAMAZy). -
« Re: Motory pro HogoFogo
Ty Dafy mely myslim jeden motor vpredu a jeden vzadu. Jakym spusobem spolu "komunikovaly" take nevim.
Pro milovniky pravopisu: Moc se vsem omlouvam ale cestinu jsem se ucil jen v prvni tride. Ale rad se nove naucim , takze kdyz me nekdo z Vas opravy budu mu vzdy vdecny.
-
« Re: Motory pro HogoFogo
Ty Dafy jeli naposled v roce 88 - v roce 89 kamiony nejely (kvuli ty tragicky havarii Dafu v osmaosmdesatym). Jinak vykon pres tisic koni je asi to jediny co ma Kamaz s Dafem spolecnyho (Daf jich mel asi 1200). Dafy byly specialy tomuto vykonu uzpusobeny (2 motory , me neznamy system snad dvou prevodovek a podobne), naproti tomu Kamaz ma je ten blaznive vykonej motor, takze neni divu, ze zbytek auta (prevodovka, napravy a podobne) to vetsinou (a snad i letos) neprezije. Velkou nadeji vkladam tez do jejich ridicu, ktery jezdi jako zatim vsichni Rusaci - tj. jako silenci a nejak jim nedochazi, ze je to vytrvalostni zavod. -
« Re: Motory pro HogoFogo
A pokud jde o ty etapy - podle me se musi pokracovat 11tou etapou - takze jich zbejva do konce 6+1(minietapa). Nepropadal bych panice, ze to Tatry nedozenou. O 4 etapy (z toho jen 3 dlouhy) sme sice prisli, ale to co zbejva je docela sila - napr. rychlostni zkouska 14ty etapy ma 789 km. Takze ta hodina ztraty se podle me da dohnat trikrat, zvlaste kdyz ted uz se konecne pojede pousti, kde sou obvykle mnohem vetsi casove rozdily a rozhodujou hlavne zkusenosti. (ma vubec ten Tchaguine nejaky zkusenosti - je nejakej mladej a neznamej) -
« Re: Motory pro HogoFogo
no netusil jsem, ze maji Tatra a Kamaz az takovy rozdil ve vykonech (Tatra 450 kW=720 k, Kamaz pres 1000 k). Navic bude mit Tatra urcite vetsi hmotnost nez Kamaz.
Na Eurosportu dnes rikali, ze by rallye mela pokracovat az v utery. To by znamenalo, ze do konce zbyva jen 5 dlouhych etap. Doufejme, ze to bude Tatre stacit na to, aby ty Kamazy dohonili. Budu se za to modlit. Jinak by na Eurosportu, nez se zase zacne zavodit, meli v 22:30 davat sestrihy z minulych Dakaru. -
« Re: Motory pro HogoFogo
dik, myslel jsem si, ze to asi nebudou motory Kamaz. Ted jsem delsi dobu v Nemecku a tady se technicky informace, co se tyka nakladaku dost blbe shanej. Spis bych rek, ze tady kategorii nakladaku dost ignorujou. Na Eurosportu je komentar taky nic moc. Minule komentator dokonce prohlasil, ze Tatra je ruska znacka. Tim me fakt dostal. Nevis nahodou pro srovnani technicky udaje Tatry? Pokud vim, tak tovarni Tatra(Loprais) uz v loni jela s nemeckymi vodou chlazenymi motory DEUTZ. Tomecek by mel jet ale s motorem Tatra. Tatra bude mit asi vetsi hmotnost nez Kamaz. Skoda tech etap, ktery ted odpadly. Tam mohl Loprais ten naskok Kamazu dohnat. Takhle, pokud se nepletu, zbyva od pristiho pondeli uz jenom 6 delsich etap. Tomecek by mohl taky jeste zabodovat i kdyz bych to vic pral Lopraisovi. Mel by tak 6-ty vitezstvi a tim by vyrovnal rekord Peterhansela (ten ovsem na motorce). No uvidime. -
« Motory pro HogoFogo
Tak KamAZ vloni pouzival 12ti valce o objemu asi 25 000 ccm a vykonu pres 1000 (myslim 1050) koni. A melo jit o motory montovane Cumminsem a upravovane KamAZem. Ale letos vubec nevim, ale tipuju, ze konsky sily jim asi moc neubyly...:(
Jeste k tomu preruseni: Nevite co ted budou davat celej tejden na Eurosportu??? Mohli by ukazovat aspon ten presuna hlavne techniku. Pekne vzit kameru a obchazej jeden stroj za druhym (hlavne nakladaky!). Myslim, ze KamAZy tohle preruseni uvitaj ze vsech nejvic, stejne tak Schlesser prichazi o etapy, kde mohla vice vyniknout jeho dvoukolka a Roma ma taky dost slusnej naskok, ze se na skok blize k cily zlobit nebude... -
« Re: Zruseni etapy...
Tak tohle je na CTK: Po důkladné poradě se organizátoři Rallye Paříž -
Dakar - Káhira rozhodli pro variantu leteckého mostu. Přes území Nigeru, kde
hrozí podle informací francouzského ministerstva zahraničí teroristické útoky, se
všichni závodníci a jejich doprovod přesunou třemi obřími dopravními letadly
Antonov 124 do Libye. Závod by měl pokračovat příští úterý dvanáctou etapou
se startem v libyjském městě Vaú al-Kabír.
Jean-Claude Killy, předseda organizačního výboru rallye, potvrdil v rozhovoru
pro televizi France 2, že přesun více než 1500 osob a 300 vozů do Libye potrvá
čtyři nebo pět dní. Závodníky tedy nyní čeká neplánovaná přestávka.
"Všechny převezeme do města Sabhá, nebo ještě lépe do Vaú al-Kabíru.
Možná do obou měst," vysvětlil Killy.
Francouzský ministr zahraničí Hubert Vedrine, jenž potvrdil nebezpečí
teroristických akcí, rozhodnutí organizátorů ocenil. "Pořadatelé se zachovali
velmi zodpovědně," prohlásil.
Podle původního itineráře závodu měli jezdci v příštích dnech absolvovat tři
etapy na území Nigeru, v sobotu byl na programu volný den. V neděli 16. ledna
byla plánována etapa z nigerského města Dirkou do libyjského Al-Víghu a v
pondělí měli závodníci dorazit do Vaú al-Kabíru.
Podle jednoho z představitelů nigerské vlády, který si nepřál být jmenován,
pochází teroristická hrozba od alžírské fundamentalistické organizace Islámská
ozbrojená skupina (GIA). Podle některých informací má GIA tajné základny
právě na území Nigeru mezi městem Agadés a libyjskou hranicí.
Nigerská armáda loni zatkla přes dvacet členů GIA a domnívá se proto, že
hrozba je aktem pomsty proti vládě. -
« Re: Zruseni etapy...
no myslim, ze letosni Dakar muzeme pomalu vodepsat. Dneska rikali na Eurosportu, ze chtej vsechno prepravit letecky do Libye. Pokud se to podari, tak by rallye mela pokracovat pristi pondeli. Tatra z toho asi moc nadsena nebude. Ted se meli jet dlouhy etapy v pousti, narocny na orientaci. Tam mohl Loprais ukazat svy zkusenosti. Ztraci uz skoro hodinu a to je dost. Zajimalo by me co maji v tech Kamazech za motory. Pochybuju ze rusky. -
« www.dakar.com
koukam, ze na kamiony pekne serou - po te co dojel posledni osobak do cile prestali aktualizovat prubezne poradi. A nebo ze by ten osmej kamion stale nekde bloudil. (doufam ze je to Loprais a ze nebloudi - ze se jen nevesel do ty zpravy z kontrolniho bodu 1 ve 14.00)
-
« Re: Zruseni etapy...
No tu prepravu si taky nejak neumim predstavit (kolik kamionu se vejde do letadla - a nejde jen o ty soutezni). Podle me to spis dopadne tak, ze se zrusi rychlostni zkousky a prejedou to v konvoji - coz je ale stejne v *. Nejak se jim to vysnene prejizdeni Afriky z vychodu na zapad vymklo z rukou - coz se ale dalo cekat, jelikoz na Sahare neni bezpecno takrka nikde. Zda se, ze casem se bude muset cela soutez presunout nekam jinam (Arabie) a z Dakaru zbyde jen nazev. -
« Zruseni etapy...
A sakra, v Nigeru to sou 4 etapy...To by bylo na vysledcich hodne znat. Jezdci by se tak i vyhly pousti Tenere, ktera se v historii podilela na povesti tyhle rally. Pak uz jen 6+1 etapy a konec. To sem spis cekal problem v Libyi (zvalste po opetovnym ochlazeni vztahu se zapadem...). A jak chtej letecky prepravit celej konvoj. Copak motorky, ale pres 100 aut a 60 kamionu????? To to muzou odpiskat cely :( -
« Re: Tatra v. Kamaz
Na CTK je zprava, ze zejtrejsi etapa se nekona a ze se uvazuje o letecky preprave pres Niger. - to by znamenalo podstatny zkraceni souteze (o nekolik etap), z cehoz asi Tatrovaci nemuzou mit radost - prave v poustnich etapach, ktery mely zacit je Tatra diky sve koncepci nejlepsi. A ted to vypada, ze pozejtri bude prolog u Kahiry :-).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Takze poporadku. Hledat udaje o KamAZech je fakt sila, dokonce sem se pustil i do stranek s azbukou (fujtajbl) a musim potvrdit Plutovi udaje 1050/800HP. Nikde sem ale nenasel informace o Cagujinovi, ale mam dojem, ze napred jezdil jako 2.pilot/mechanik a ted ma poprvy "svuj" nakladak...
K tem DAFum: Byly (to i svadi :)) to DAFy TurboTwin s dvouma motorama o celkovym vykonu 900kW a maximalce pres 180km/h.
A k te havarii. DAF se startovnim cisem 601 pilotovany Theo Van de Rijtem v rychlosti 170km/h najel na 3vlny. Na prvni nadskocil, na druhy nadletel a na treti se vznes a dopadl na prave predni kolo a nekolikrat se prevratil. Kees Van Loevezijn umrel na miste, druhy dva byly zraneny tezce. Chybou byla Loevezijnova sedacka, ktera nebyla dostatecne upevnena a pasy nebyly! uchyceny ke konstrukci, ale k samotne sedacce. Proto ten 40 metrovy katapult... Dal bych sem fotku, ale TAG cenzura je holt neuprosna...:/