DAKAR 2000 - uz se tesim...

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally

  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.00  03:50

    « No hurá....

    ...uz sem si myslel, ze sem tenhle audit zalozil abych tu trpel az na vyjimky samomluvou :)
    Takze poporadku. Hledat udaje o KamAZech je fakt sila, dokonce sem se pustil i do stranek s azbukou (fujtajbl) a musim potvrdit Plutovi udaje 1050/800HP. Nikde sem ale nenasel informace o Cagujinovi, ale mam dojem, ze napred jezdil jako 2.pilot/mechanik a ted ma poprvy "svuj" nakladak...

    K tem DAFum: Byly (to i svadi :)) to DAFy TurboTwin s dvouma motorama o celkovym vykonu 900kW a maximalce pres 180km/h.

    A k te havarii. DAF se startovnim cisem 601 pilotovany Theo Van de Rijtem v rychlosti 170km/h najel na 3vlny. Na prvni nadskocil, na druhy nadletel a na treti se vznes a dopadl na prave predni kolo a nekolikrat se prevratil. Kees Van Loevezijn umrel na miste, druhy dva byly zraneny tezce. Chybou byla Loevezijnova sedacka, ktera nebyla dostatecne upevnena a pasy nebyly! uchyceny ke konstrukci, ale k samotne sedacce. Proto ten 40 metrovy katapult... Dal bych sem fotku, ale TAG cenzura je holt neuprosna...:/
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.01.00  00:00

    « Bez nadpisu

    Jenom takovy maly detail - Cagujinuv Kamaz ma 1050 koni, Kabirova "pouze" 800.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  14:40

    « DAFy "88

    Tu havárii v 88 jsem viděl.Teda spíš její následky.Byly tam tři duny.Tatrovky zkušeně přibrzdily a i když jedna zapadla a druhá utrhla nápravu tak se nikomu nic nestalo.DAFy tam vlítly jak postřelený svině přes120.První je překvapila,druhá nakopla a třetí vzaly taranem.
    Nebylo to na uplně stejným místě,tak blbý přece jen nejsou,ale i tak je to stálo jeden život a dvoje zdraví.Z kabiny toho co dopadul hůř toho moc nezbylo.Doufám že až na ty mrtvý je letos poušť
    taky prověří.(Myslím ty KAMAZy).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  14:12

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Ty Dafy mely myslim jeden motor vpredu a jeden vzadu. Jakym spusobem spolu "komunikovaly" take nevim.

    Pro milovniky pravopisu: Moc se vsem omlouvam ale cestinu jsem se ucil jen v prvni tride. Ale rad se nove naucim , takze kdyz me nekdo z Vas opravy budu mu vzdy vdecny.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  13:16

    « Re: Motory pro HogoFogo

    oprava - misto "Dafy jeli" - ma bejt samozrejme "jely" - omlouvam se vsem milovnikum ceskeho jazyka. I kdyz dalo by se rict - DAF - a vidim DAFA - proste je udelat zivotny :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  13:12

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Ty Dafy jeli naposled v roce 88 - v roce 89 kamiony nejely (kvuli ty tragicky havarii Dafu v osmaosmdesatym). Jinak vykon pres tisic koni je asi to jediny co ma Kamaz s Dafem spolecnyho (Daf jich mel asi 1200). Dafy byly specialy tomuto vykonu uzpusobeny (2 motory , me neznamy system snad dvou prevodovek a podobne), naproti tomu Kamaz ma je ten blaznive vykonej motor, takze neni divu, ze zbytek auta (prevodovka, napravy a podobne) to vetsinou (a snad i letos) neprezije. Velkou nadeji vkladam tez do jejich ridicu, ktery jezdi jako zatim vsichni Rusaci - tj. jako silenci a nejak jim nedochazi, ze je to vytrvalostni zavod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  10:15

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Samozrejme fandim Tatram ale vsichni vime ze Kamez je "*".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  10:13

    « Re: Motory pro HogoFogo

    V ´89 jely take dva silne nakladaky (DAF twin-turbo), nevim kolik koni mely ale mislim take
    pres 1000. Dopadlo to tenkrat spatne. Silne vozy by meli mit aji skusene ridice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  09:30

    « Re: Motory pro HogoFogo

    A pokud jde o ty etapy - podle me se musi pokracovat 11tou etapou - takze jich zbejva do konce 6+1(minietapa). Nepropadal bych panice, ze to Tatry nedozenou. O 4 etapy (z toho jen 3 dlouhy) sme sice prisli, ale to co zbejva je docela sila - napr. rychlostni zkouska 14ty etapy ma 789 km. Takze ta hodina ztraty se podle me da dohnat trikrat, zvlaste kdyz ted uz se konecne pojede pousti, kde sou obvykle mnohem vetsi casove rozdily a rozhodujou hlavne zkusenosti. (ma vubec ten Tchaguine nejaky zkusenosti - je nejakej mladej a neznamej)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  09:16

    « Re: Motory pro HogoFogo

    450kW je asi 600HP - takze ten rozdil je jeste vetsi nez si myslis. Pokud jde o hmotnost tak myslim, ze Tatra neni tezsi - ale to fak nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  00:00

    « Re: Motory pro HogoFogo

    no netusil jsem, ze maji Tatra a Kamaz az takovy rozdil ve vykonech (Tatra 450 kW=720 k, Kamaz pres 1000 k). Navic bude mit Tatra urcite vetsi hmotnost nez Kamaz.
    Na Eurosportu dnes rikali, ze by rallye mela pokracovat az v utery. To by znamenalo, ze do konce zbyva jen 5 dlouhych etap. Doufejme, ze to bude Tatre stacit na to, aby ty Kamazy dohonili. Budu se za to modlit. Jinak by na Eurosportu, nez se zase zacne zavodit, meli v 22:30 davat sestrihy z minulych Dakaru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.00  11:13

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Tatra ma osmivalec DEUTZ - objem asi 15 litru. Naladenej je na 450 kW. (seriove ma 400 kw - pouzivaj ho ve vojenskejch specialech).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.00  20:11

    « Re: Motory pro HogoFogo

    dik, myslel jsem si, ze to asi nebudou motory Kamaz. Ted jsem delsi dobu v Nemecku a tady se technicky informace, co se tyka nakladaku dost blbe shanej. Spis bych rek, ze tady kategorii nakladaku dost ignorujou. Na Eurosportu je komentar taky nic moc. Minule komentator dokonce prohlasil, ze Tatra je ruska znacka. Tim me fakt dostal. Nevis nahodou pro srovnani technicky udaje Tatry? Pokud vim, tak tovarni Tatra(Loprais) uz v loni jela s nemeckymi vodou chlazenymi motory DEUTZ. Tomecek by mel jet ale s motorem Tatra. Tatra bude mit asi vetsi hmotnost nez Kamaz. Skoda tech etap, ktery ted odpadly. Tam mohl Loprais ten naskok Kamazu dohnat. Takhle, pokud se nepletu, zbyva od pristiho pondeli uz jenom 6 delsich etap. Tomecek by mohl taky jeste zabodovat i kdyz bych to vic pral Lopraisovi. Mel by tak 6-ty vitezstvi a tim by vyrovnal rekord Peterhansela (ten ovsem na motorce). No uvidime.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.01.00  10:40

    « Motory pro HogoFogo

    Tak KamAZ vloni pouzival 12ti valce o objemu asi 25 000 ccm a vykonu pres 1000 (myslim 1050) koni. A melo jit o motory montovane Cumminsem a upravovane KamAZem. Ale letos vubec nevim, ale tipuju, ze konsky sily jim asi moc neubyly...:(

    Jeste k tomu preruseni: Nevite co ted budou davat celej tejden na Eurosportu??? Mohli by ukazovat aspon ten presuna hlavne techniku. Pekne vzit kameru a obchazej jeden stroj za druhym (hlavne nakladaky!). Myslim, ze KamAZy tohle preruseni uvitaj ze vsech nejvic, stejne tak Schlesser prichazi o etapy, kde mohla vice vyniknout jeho dvoukolka a Roma ma taky dost slusnej naskok, ze se na skok blize k cily zlobit nebude...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.00  10:33

    « Re: Zruseni etapy...

    Tak tohle je na CTK: Po důkladné poradě se organizátoři Rallye Paříž -
    Dakar - Káhira rozhodli pro variantu leteckého mostu. Přes území Nigeru, kde
    hrozí podle informací francouzského ministerstva zahraničí teroristické útoky, se
    všichni závodníci a jejich doprovod přesunou třemi obřími dopravními letadly
    Antonov 124 do Libye. Závod by měl pokračovat příští úterý dvanáctou etapou
    se startem v libyjském městě Vaú al-Kabír.
    Jean-Claude Killy, předseda organizačního výboru rallye, potvrdil v rozhovoru
    pro televizi France 2, že přesun více než 1500 osob a 300 vozů do Libye potrvá
    čtyři nebo pět dní. Závodníky tedy nyní čeká neplánovaná přestávka.
    "Všechny převezeme do města Sabhá, nebo ještě lépe do Vaú al-Kabíru.
    Možná do obou měst," vysvětlil Killy.
    Francouzský ministr zahraničí Hubert Vedrine, jenž potvrdil nebezpečí
    teroristických akcí, rozhodnutí organizátorů ocenil. "Pořadatelé se zachovali
    velmi zodpovědně," prohlásil.
    Podle původního itineráře závodu měli jezdci v příštích dnech absolvovat tři
    etapy na území Nigeru, v sobotu byl na programu volný den. V neděli 16. ledna
    byla plánována etapa z nigerského města Dirkou do libyjského Al-Víghu a v
    pondělí měli závodníci dorazit do Vaú al-Kabíru.
    Podle jednoho z představitelů nigerské vlády, který si nepřál být jmenován,
    pochází teroristická hrozba od alžírské fundamentalistické organizace Islámská
    ozbrojená skupina (GIA). Podle některých informací má GIA tajné základny
    právě na území Nigeru mezi městem Agadés a libyjskou hranicí.
    Nigerská armáda loni zatkla přes dvacet členů GIA a domnívá se proto, že
    hrozba je aktem pomsty proti vládě.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.00  02:19

    « Re: Zruseni etapy...

    no myslim, ze letosni Dakar muzeme pomalu vodepsat. Dneska rikali na Eurosportu, ze chtej vsechno prepravit letecky do Libye. Pokud se to podari, tak by rallye mela pokracovat pristi pondeli. Tatra z toho asi moc nadsena nebude. Ted se meli jet dlouhy etapy v pousti, narocny na orientaci. Tam mohl Loprais ukazat svy zkusenosti. Ztraci uz skoro hodinu a to je dost. Zajimalo by me co maji v tech Kamazech za motory. Pochybuju ze rusky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.01.00  17:40

    « www.dakar.com

    koukam, ze na kamiony pekne serou - po te co dojel posledni osobak do cile prestali aktualizovat prubezne poradi. A nebo ze by ten osmej kamion stale nekde bloudil. (doufam ze je to Loprais a ze nebloudi - ze se jen nevesel do ty zpravy z kontrolniho bodu 1 ve 14.00)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.00  17:33

    « Re: Zruseni etapy...

    No tu prepravu si taky nejak neumim predstavit (kolik kamionu se vejde do letadla - a nejde jen o ty soutezni). Podle me to spis dopadne tak, ze se zrusi rychlostni zkousky a prejedou to v konvoji - coz je ale stejne v *. Nejak se jim to vysnene prejizdeni Afriky z vychodu na zapad vymklo z rukou - coz se ale dalo cekat, jelikoz na Sahare neni bezpecno takrka nikde. Zda se, ze casem se bude muset cela soutez presunout nekam jinam (Arabie) a z Dakaru zbyde jen nazev.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.00  17:23

    « Zruseni etapy...

    A sakra, v Nigeru to sou 4 etapy...To by bylo na vysledcich hodne znat. Jezdci by se tak i vyhly pousti Tenere, ktera se v historii podilela na povesti tyhle rally. Pak uz jen 6+1 etapy a konec. To sem spis cekal problem v Libyi (zvalste po opetovnym ochlazeni vztahu se zapadem...). A jak chtej letecky prepravit celej konvoj. Copak motorky, ale pres 100 aut a 60 kamionu????? To to muzou odpiskat cely :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.01.00  17:09

    « Re: Tatra v. Kamaz

    Na CTK je zprava, ze zejtrejsi etapa se nekona a ze se uvazuje o letecky preprave pres Niger. - to by znamenalo podstatny zkraceni souteze (o nekolik etap), z cehoz asi Tatrovaci nemuzou mit radost - prave v poustnich etapach, ktery mely zacit je Tatra diky sve koncepci nejlepsi. A ted to vypada, ze pozejtri bude prolog u Kahiry :-).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…