DAKAR 2000 - uz se tesim...
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
« Re:
Obavam se, ze je to docela v ...., jelikoz v rychlejch zkouskach Tatry asi moc sanci nemaj. Zda se, ze uz muzeme spolejhat jen na nespolehlivost Kamazu (ale pri takle kratky seutezi nevim nevim). Nejak nechapu proc udelali tu trat tak jak ji udelali - vdyt by se tam nejaka ta poust i dala najit , jenze oni jedou rychlostni zkousku po (skoro) silnici - to do ty Afriky nemuseli vubec jezdit a mohli to usporadat v nejaky francouzky *. :-) -
« Bez nadpisu
Kamazy uz loni mely vykon kolem osmi set koni, to v Lipsku byly nejspis falzifikaty (nebo nepravdiva data). Ted se pojedou hlavne "fast" zkousky (tak je to popsano v itinerari) a tatrovky budou mit poust az tesne pred koncem v Egyptu. Moc cau uz jim nezbyva... -
« Re:
myslim, ze rychlostni zkouska mela mit neco kolem 450 km (bohuzel si to presne nepamatuju). Duvod zkraceni bude zrejme presunuti startu z Al-Vighu do Sabhy. Co zbylo z dnesni etapy si nejak neumim predstavit, jelikoz nejrychlejsi motorkar ma prumer 152 km/h - to znamena, ze poust to asi nebude. (to nam to ty Kamazy zase nandaj :-( - doufam, ze se mylim) -
« Jeste k tem Kamazum
V Automobil revue 7/99 je clanek o vystave v Lipsku, kde byly vystaveny i zavodni kamiony. Pro lonskej model Kamazu uvadi vykon 441 kW (asi 590 HP) - zda se teda, ze to bud poradne zvedli a nebo kecaj. Zajimavejsi je ovsem udaj o pohotovostni hmotnosti - uvadi 14 tun (predpokladam, ze pro letosek to asi moc nesnizili). Tatra by mela mit asi 10,5 t (to je pohotovostni a asi sucha - tj. musi se zvysit o palivo + nahradni dily, ktery by ale mela vest ta druha Tatra). Zda se teda, ze v tomto parametru by mela mit Tatra dost velkou vyhodu. -
« Bez nadpisu
Takze tady ja pridam dalsi faktograficke poznatky: krome Rijta tim druhym zranenym byl mechanik - Chris Ross. Jan de Rooy jel s novejsim typem - 1200 koni, maximalka 200 kmh, z 0 na 100 za 8s. Rijt jel s kamionem poprve (do te doby byl Rooyuv spolujezdec) a jel s Rooyovym starsim vozem. Hlavni problem byl v tom, ze ty skoky nevydrzelo prave predni kolo, ktere se vyvratilo a diky tomu prisly ty "prevraty". Van Loovezijn proletel i ses sedackou prednim sklem a byl na miste mrtev. Tik definitivne skoncilo ucinkovani Dafu na Dakaru (na tovarni bazi). -
« No hurá....
...uz sem si myslel, ze sem tenhle audit zalozil abych tu trpel az na vyjimky samomluvou :)
Takze poporadku. Hledat udaje o KamAZech je fakt sila, dokonce sem se pustil i do stranek s azbukou (fujtajbl) a musim potvrdit Plutovi udaje 1050/800HP. Nikde sem ale nenasel informace o Cagujinovi, ale mam dojem, ze napred jezdil jako 2.pilot/mechanik a ted ma poprvy "svuj" nakladak...
K tem DAFum: Byly (to i svadi :)) to DAFy TurboTwin s dvouma motorama o celkovym vykonu 900kW a maximalce pres 180km/h.
A k te havarii. DAF se startovnim cisem 601 pilotovany Theo Van de Rijtem v rychlosti 170km/h najel na 3vlny. Na prvni nadskocil, na druhy nadletel a na treti se vznes a dopadl na prave predni kolo a nekolikrat se prevratil. Kees Van Loevezijn umrel na miste, druhy dva byly zraneny tezce. Chybou byla Loevezijnova sedacka, ktera nebyla dostatecne upevnena a pasy nebyly! uchyceny ke konstrukci, ale k samotne sedacce. Proto ten 40 metrovy katapult... Dal bych sem fotku, ale TAG cenzura je holt neuprosna...:/ -
« DAFy "88
Tu havárii v 88 jsem viděl.Teda spíš její následky.Byly tam tři duny.Tatrovky zkušeně přibrzdily a i když jedna zapadla a druhá utrhla nápravu tak se nikomu nic nestalo.DAFy tam vlítly jak postřelený svině přes120.První je překvapila,druhá nakopla a třetí vzaly taranem.
Nebylo to na uplně stejným místě,tak blbý přece jen nejsou,ale i tak je to stálo jeden život a dvoje zdraví.Z kabiny toho co dopadul hůř toho moc nezbylo.Doufám že až na ty mrtvý je letos poušť
taky prověří.(Myslím ty KAMAZy). -
« Re: Motory pro HogoFogo
Ty Dafy mely myslim jeden motor vpredu a jeden vzadu. Jakym spusobem spolu "komunikovaly" take nevim.
Pro milovniky pravopisu: Moc se vsem omlouvam ale cestinu jsem se ucil jen v prvni tride. Ale rad se nove naucim , takze kdyz me nekdo z Vas opravy budu mu vzdy vdecny.
-
« Re: Motory pro HogoFogo
Ty Dafy jeli naposled v roce 88 - v roce 89 kamiony nejely (kvuli ty tragicky havarii Dafu v osmaosmdesatym). Jinak vykon pres tisic koni je asi to jediny co ma Kamaz s Dafem spolecnyho (Daf jich mel asi 1200). Dafy byly specialy tomuto vykonu uzpusobeny (2 motory , me neznamy system snad dvou prevodovek a podobne), naproti tomu Kamaz ma je ten blaznive vykonej motor, takze neni divu, ze zbytek auta (prevodovka, napravy a podobne) to vetsinou (a snad i letos) neprezije. Velkou nadeji vkladam tez do jejich ridicu, ktery jezdi jako zatim vsichni Rusaci - tj. jako silenci a nejak jim nedochazi, ze je to vytrvalostni zavod. -
« Re: Motory pro HogoFogo
A pokud jde o ty etapy - podle me se musi pokracovat 11tou etapou - takze jich zbejva do konce 6+1(minietapa). Nepropadal bych panice, ze to Tatry nedozenou. O 4 etapy (z toho jen 3 dlouhy) sme sice prisli, ale to co zbejva je docela sila - napr. rychlostni zkouska 14ty etapy ma 789 km. Takze ta hodina ztraty se podle me da dohnat trikrat, zvlaste kdyz ted uz se konecne pojede pousti, kde sou obvykle mnohem vetsi casove rozdily a rozhodujou hlavne zkusenosti. (ma vubec ten Tchaguine nejaky zkusenosti - je nejakej mladej a neznamej) -
« Re: Motory pro HogoFogo
no netusil jsem, ze maji Tatra a Kamaz az takovy rozdil ve vykonech (Tatra 450 kW=720 k, Kamaz pres 1000 k). Navic bude mit Tatra urcite vetsi hmotnost nez Kamaz.
Na Eurosportu dnes rikali, ze by rallye mela pokracovat az v utery. To by znamenalo, ze do konce zbyva jen 5 dlouhych etap. Doufejme, ze to bude Tatre stacit na to, aby ty Kamazy dohonili. Budu se za to modlit. Jinak by na Eurosportu, nez se zase zacne zavodit, meli v 22:30 davat sestrihy z minulych Dakaru. -
« Re: Motory pro HogoFogo
dik, myslel jsem si, ze to asi nebudou motory Kamaz. Ted jsem delsi dobu v Nemecku a tady se technicky informace, co se tyka nakladaku dost blbe shanej. Spis bych rek, ze tady kategorii nakladaku dost ignorujou. Na Eurosportu je komentar taky nic moc. Minule komentator dokonce prohlasil, ze Tatra je ruska znacka. Tim me fakt dostal. Nevis nahodou pro srovnani technicky udaje Tatry? Pokud vim, tak tovarni Tatra(Loprais) uz v loni jela s nemeckymi vodou chlazenymi motory DEUTZ. Tomecek by mel jet ale s motorem Tatra. Tatra bude mit asi vetsi hmotnost nez Kamaz. Skoda tech etap, ktery ted odpadly. Tam mohl Loprais ten naskok Kamazu dohnat. Takhle, pokud se nepletu, zbyva od pristiho pondeli uz jenom 6 delsich etap. Tomecek by mohl taky jeste zabodovat i kdyz bych to vic pral Lopraisovi. Mel by tak 6-ty vitezstvi a tim by vyrovnal rekord Peterhansela (ten ovsem na motorce). No uvidime.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!