DAKAR 2000 - uz se tesim...

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  10:20

    « Re:

    Obavam se, ze je to docela v ...., jelikoz v rychlejch zkouskach Tatry asi moc sanci nemaj. Zda se, ze uz muzeme spolejhat jen na nespolehlivost Kamazu (ale pri takle kratky seutezi nevim nevim). Nejak nechapu proc udelali tu trat tak jak ji udelali - vdyt by se tam nejaka ta poust i dala najit , jenze oni jedou rychlostni zkousku po (skoro) silnici - to do ty Afriky nemuseli vubec jezdit a mohli to usporadat v nejaky francouzky *. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.00  10:10

    « Bez nadpisu

    Kamazy uz loni mely vykon kolem osmi set koni, to v Lipsku byly nejspis falzifikaty (nebo nepravdiva data). Ted se pojedou hlavne "fast" zkousky (tak je to popsano v itinerari) a tatrovky budou mit poust az tesne pred koncem v Egyptu. Moc cau uz jim nezbyva...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.00  15:35

    « Re:

    myslim, ze rychlostni zkouska mela mit neco kolem 450 km (bohuzel si to presne nepamatuju). Duvod zkraceni bude zrejme presunuti startu z Al-Vighu do Sabhy. Co zbylo z dnesni etapy si nejak neumim predstavit, jelikoz nejrychlejsi motorkar ma prumer 152 km/h - to znamena, ze poust to asi nebude. (to nam to ty Kamazy zase nandaj :-( - doufam, ze se mylim)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.00  14:43

    « Bez nadpisu

    Jak mela bejt puvodne ta dnesni etapa dlouha? Na tech 146 km toho Tatry na ty Kamazy moc nestahnou. Proc to vlastne zkratili? Tech 146 km bych snad ujel i ja se svoji Skodou 100.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.01.00  13:36

    « Bez nadpisu

    Tak nam jedenactou etapu zkratili na 146km - to nam to pekne zacina :-(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.01.00  12:36

    « Jeste k tem Kamazum

    V Automobil revue 7/99 je clanek o vystave v Lipsku, kde byly vystaveny i zavodni kamiony. Pro lonskej model Kamazu uvadi vykon 441 kW (asi 590 HP) - zda se teda, ze to bud poradne zvedli a nebo kecaj. Zajimavejsi je ovsem udaj o pohotovostni hmotnosti - uvadi 14 tun (predpokladam, ze pro letosek to asi moc nesnizili). Tatra by mela mit asi 10,5 t (to je pohotovostni a asi sucha - tj. musi se zvysit o palivo + nahradni dily, ktery by ale mela vest ta druha Tatra). Zda se teda, ze v tomto parametru by mela mit Tatra dost velkou vyhodu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.00  23:55

    « Bez nadpisu

    Takze tady ja pridam dalsi faktograficke poznatky: krome Rijta tim druhym zranenym byl mechanik - Chris Ross. Jan de Rooy jel s novejsim typem - 1200 koni, maximalka 200 kmh, z 0 na 100 za 8s. Rijt jel s kamionem poprve (do te doby byl Rooyuv spolujezdec) a jel s Rooyovym starsim vozem. Hlavni problem byl v tom, ze ty skoky nevydrzelo prave predni kolo, ktere se vyvratilo a diky tomu prisly ty "prevraty". Van Loovezijn proletel i ses sedackou prednim sklem a byl na miste mrtev. Tik definitivne skoncilo ucinkovani Dafu na Dakaru (na tovarni bazi).
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.01.00  03:50

    « No hurá....

    ...uz sem si myslel, ze sem tenhle audit zalozil abych tu trpel az na vyjimky samomluvou :)
    Takze poporadku. Hledat udaje o KamAZech je fakt sila, dokonce sem se pustil i do stranek s azbukou (fujtajbl) a musim potvrdit Plutovi udaje 1050/800HP. Nikde sem ale nenasel informace o Cagujinovi, ale mam dojem, ze napred jezdil jako 2.pilot/mechanik a ted ma poprvy "svuj" nakladak...

    K tem DAFum: Byly (to i svadi :)) to DAFy TurboTwin s dvouma motorama o celkovym vykonu 900kW a maximalce pres 180km/h.

    A k te havarii. DAF se startovnim cisem 601 pilotovany Theo Van de Rijtem v rychlosti 170km/h najel na 3vlny. Na prvni nadskocil, na druhy nadletel a na treti se vznes a dopadl na prave predni kolo a nekolikrat se prevratil. Kees Van Loevezijn umrel na miste, druhy dva byly zraneny tezce. Chybou byla Loevezijnova sedacka, ktera nebyla dostatecne upevnena a pasy nebyly! uchyceny ke konstrukci, ale k samotne sedacce. Proto ten 40 metrovy katapult... Dal bych sem fotku, ale TAG cenzura je holt neuprosna...:/
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.01.00  00:00

    « Bez nadpisu

    Jenom takovy maly detail - Cagujinuv Kamaz ma 1050 koni, Kabirova "pouze" 800.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  14:40

    « DAFy "88

    Tu havárii v 88 jsem viděl.Teda spíš její následky.Byly tam tři duny.Tatrovky zkušeně přibrzdily a i když jedna zapadla a druhá utrhla nápravu tak se nikomu nic nestalo.DAFy tam vlítly jak postřelený svině přes120.První je překvapila,druhá nakopla a třetí vzaly taranem.
    Nebylo to na uplně stejným místě,tak blbý přece jen nejsou,ale i tak je to stálo jeden život a dvoje zdraví.Z kabiny toho co dopadul hůř toho moc nezbylo.Doufám že až na ty mrtvý je letos poušť
    taky prověří.(Myslím ty KAMAZy).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  14:12

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Ty Dafy mely myslim jeden motor vpredu a jeden vzadu. Jakym spusobem spolu "komunikovaly" take nevim.

    Pro milovniky pravopisu: Moc se vsem omlouvam ale cestinu jsem se ucil jen v prvni tride. Ale rad se nove naucim , takze kdyz me nekdo z Vas opravy budu mu vzdy vdecny.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  13:16

    « Re: Motory pro HogoFogo

    oprava - misto "Dafy jeli" - ma bejt samozrejme "jely" - omlouvam se vsem milovnikum ceskeho jazyka. I kdyz dalo by se rict - DAF - a vidim DAFA - proste je udelat zivotny :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  13:12

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Ty Dafy jeli naposled v roce 88 - v roce 89 kamiony nejely (kvuli ty tragicky havarii Dafu v osmaosmdesatym). Jinak vykon pres tisic koni je asi to jediny co ma Kamaz s Dafem spolecnyho (Daf jich mel asi 1200). Dafy byly specialy tomuto vykonu uzpusobeny (2 motory , me neznamy system snad dvou prevodovek a podobne), naproti tomu Kamaz ma je ten blaznive vykonej motor, takze neni divu, ze zbytek auta (prevodovka, napravy a podobne) to vetsinou (a snad i letos) neprezije. Velkou nadeji vkladam tez do jejich ridicu, ktery jezdi jako zatim vsichni Rusaci - tj. jako silenci a nejak jim nedochazi, ze je to vytrvalostni zavod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  10:15

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Samozrejme fandim Tatram ale vsichni vime ze Kamez je "*".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  10:13

    « Re: Motory pro HogoFogo

    V ´89 jely take dva silne nakladaky (DAF twin-turbo), nevim kolik koni mely ale mislim take
    pres 1000. Dopadlo to tenkrat spatne. Silne vozy by meli mit aji skusene ridice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  09:30

    « Re: Motory pro HogoFogo

    A pokud jde o ty etapy - podle me se musi pokracovat 11tou etapou - takze jich zbejva do konce 6+1(minietapa). Nepropadal bych panice, ze to Tatry nedozenou. O 4 etapy (z toho jen 3 dlouhy) sme sice prisli, ale to co zbejva je docela sila - napr. rychlostni zkouska 14ty etapy ma 789 km. Takze ta hodina ztraty se podle me da dohnat trikrat, zvlaste kdyz ted uz se konecne pojede pousti, kde sou obvykle mnohem vetsi casove rozdily a rozhodujou hlavne zkusenosti. (ma vubec ten Tchaguine nejaky zkusenosti - je nejakej mladej a neznamej)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  09:16

    « Re: Motory pro HogoFogo

    450kW je asi 600HP - takze ten rozdil je jeste vetsi nez si myslis. Pokud jde o hmotnost tak myslim, ze Tatra neni tezsi - ale to fak nevim.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.01.00  00:00

    « Re: Motory pro HogoFogo

    no netusil jsem, ze maji Tatra a Kamaz az takovy rozdil ve vykonech (Tatra 450 kW=720 k, Kamaz pres 1000 k). Navic bude mit Tatra urcite vetsi hmotnost nez Kamaz.
    Na Eurosportu dnes rikali, ze by rallye mela pokracovat az v utery. To by znamenalo, ze do konce zbyva jen 5 dlouhych etap. Doufejme, ze to bude Tatre stacit na to, aby ty Kamazy dohonili. Budu se za to modlit. Jinak by na Eurosportu, nez se zase zacne zavodit, meli v 22:30 davat sestrihy z minulych Dakaru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.01.00  11:13

    « Re: Motory pro HogoFogo

    Tatra ma osmivalec DEUTZ - objem asi 15 litru. Naladenej je na 450 kW. (seriove ma 400 kw - pouzivaj ho ve vojenskejch specialech).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.01.00  20:11

    « Re: Motory pro HogoFogo

    dik, myslel jsem si, ze to asi nebudou motory Kamaz. Ted jsem delsi dobu v Nemecku a tady se technicky informace, co se tyka nakladaku dost blbe shanej. Spis bych rek, ze tady kategorii nakladaku dost ignorujou. Na Eurosportu je komentar taky nic moc. Minule komentator dokonce prohlasil, ze Tatra je ruska znacka. Tim me fakt dostal. Nevis nahodou pro srovnani technicky udaje Tatry? Pokud vim, tak tovarni Tatra(Loprais) uz v loni jela s nemeckymi vodou chlazenymi motory DEUTZ. Tomecek by mel jet ale s motorem Tatra. Tatra bude mit asi vetsi hmotnost nez Kamaz. Skoda tech etap, ktery ted odpadly. Tam mohl Loprais ten naskok Kamazu dohnat. Takhle, pokud se nepletu, zbyva od pristiho pondeli uz jenom 6 delsich etap. Tomecek by mohl taky jeste zabodovat i kdyz bych to vic pral Lopraisovi. Mel by tak 6-ty vitezstvi a tim by vyrovnal rekord Peterhansela (ten ovsem na motorce). No uvidime.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…