DAKAR 2000 - uz se tesim...
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
« nehody
tak to je sila. Prave sem mrknul na www.dakar.com. Dneska rano se stali 4 dalsi nehody osobnich aut. Jsou to 254 (Schinozuka-Serieys), 257 (Prieto-Maimon), 260 (Souza-Luz) a 269 (De Mevius-Delli Zotti). Stalo se to asi v 7:30 na 63 km. Vsichni ctyri jeli asi 1 km od trasy vyznacene v roadbooku, preleteli ve vysoke rychlosti pres vysokou dunu a za ni dopadli. C. 269 slo 4-krat nebo 5-krat pres strechu. Vsech 8 bylo vrtulnikama dopraveno do nemocnice. Carlos Souza a jeho navigator Joao Manuel Luz jsou tezce zraneny. Navigator Schinozuki Dominique Serieys je v kritickem stavu. Ostatnich 5 je v relativne dobrem stavu, musi ale zustat v nemocnici na dalsi vysetreni. No takze muj favorit Schinozuka je venku. Toto pekne pokracuje. Vcera na Eurosportu rikali, ze ma Kinigadner tezky otres mozku, narazenou pater, zlomeniny na rukou a nejaky rozdrceny klouby a zlomenou panev. -
« www.dakar.fr
A do haje, Kinigardner nam skoncil...,ten se snad cile nikdy nedocka :-( Jinak Kastan nam nejak zpomalil a naopak Brazina zrychlil. Nevite nekdo jestli Machacek vede kategorii Quad? Nikde to nemuzu najit.
Schlesser nam utoci a je prvni!!!! A auta sou ze vsech nejvyrovnanejsi, to bude asi boj az do posledni etapy.
Kamiony sou zatim jen ze 2. kontrolniho bodu a jak koukam na mezicasy, tak prvni 4 jedou dost vyrovnanou kalbu, ale KamAZy maj ted o kousicek navrch. Jedina sance pro Tatry je defekt nejakyho KamAZu (primlouvam se za Cagujina :)). -
« Re: Re:
...bohuzel uz hodinova ztrata. Taky v letosek moc neverim. KamAZy se stihly dat za tech par dni zase do kupy a navic "preskocily" tezky tereni etapy v poustich Tenere a Erg neco...:), a jestli budou takhle pokracovat, tak za 2 etapy toho Loprais moc nedozene, ale NADEJE UMIRA POSLEDNI!!!
Ten KamAZ v tom Lipsu musela bejt nejaka soft verze, nebo spis schvalne uvedli nizsi vykon, aby neprovokovali Tatru, sou to prece rusove a utajeni je utajeni...:) Ctete nekdo zpravy od Dufka na autoklub.cz??? Stejne je to dobrej vtip, 10 let pise o Dakaru pan Horsky, ale letos najednou na Dakar vyrazi a exklusivne pise pan sefredaktor SM Dufek :))) Se zrejme s vidinou vyletu (poprvy v historii SM) stal pres noc odbornikem na maratony :))))
A jeste jednu "perlu" si neodpusim. Na Slovensky televizy "fandej" Tatrovkam tak, ze radsi uvadej jen vysledky aut a motorek a kamiony se pro ne nejdou... -
« Re:
Obavam se, ze je to docela v ...., jelikoz v rychlejch zkouskach Tatry asi moc sanci nemaj. Zda se, ze uz muzeme spolejhat jen na nespolehlivost Kamazu (ale pri takle kratky seutezi nevim nevim). Nejak nechapu proc udelali tu trat tak jak ji udelali - vdyt by se tam nejaka ta poust i dala najit , jenze oni jedou rychlostni zkousku po (skoro) silnici - to do ty Afriky nemuseli vubec jezdit a mohli to usporadat v nejaky francouzky *. :-) -
« Bez nadpisu
Kamazy uz loni mely vykon kolem osmi set koni, to v Lipsku byly nejspis falzifikaty (nebo nepravdiva data). Ted se pojedou hlavne "fast" zkousky (tak je to popsano v itinerari) a tatrovky budou mit poust az tesne pred koncem v Egyptu. Moc cau uz jim nezbyva... -
« Re:
myslim, ze rychlostni zkouska mela mit neco kolem 450 km (bohuzel si to presne nepamatuju). Duvod zkraceni bude zrejme presunuti startu z Al-Vighu do Sabhy. Co zbylo z dnesni etapy si nejak neumim predstavit, jelikoz nejrychlejsi motorkar ma prumer 152 km/h - to znamena, ze poust to asi nebude. (to nam to ty Kamazy zase nandaj :-( - doufam, ze se mylim) -
« Jeste k tem Kamazum
V Automobil revue 7/99 je clanek o vystave v Lipsku, kde byly vystaveny i zavodni kamiony. Pro lonskej model Kamazu uvadi vykon 441 kW (asi 590 HP) - zda se teda, ze to bud poradne zvedli a nebo kecaj. Zajimavejsi je ovsem udaj o pohotovostni hmotnosti - uvadi 14 tun (predpokladam, ze pro letosek to asi moc nesnizili). Tatra by mela mit asi 10,5 t (to je pohotovostni a asi sucha - tj. musi se zvysit o palivo + nahradni dily, ktery by ale mela vest ta druha Tatra). Zda se teda, ze v tomto parametru by mela mit Tatra dost velkou vyhodu. -
« Bez nadpisu
Takze tady ja pridam dalsi faktograficke poznatky: krome Rijta tim druhym zranenym byl mechanik - Chris Ross. Jan de Rooy jel s novejsim typem - 1200 koni, maximalka 200 kmh, z 0 na 100 za 8s. Rijt jel s kamionem poprve (do te doby byl Rooyuv spolujezdec) a jel s Rooyovym starsim vozem. Hlavni problem byl v tom, ze ty skoky nevydrzelo prave predni kolo, ktere se vyvratilo a diky tomu prisly ty "prevraty". Van Loovezijn proletel i ses sedackou prednim sklem a byl na miste mrtev. Tik definitivne skoncilo ucinkovani Dafu na Dakaru (na tovarni bazi).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!