DAKAR 2000 - uz se tesim...
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
« Druha Tatra
...koukal sem dneska na zpravy jako blazen, kdyz sem poslouchl, ze Tomecek mel lepsi motor nez tovarni posadka druhe Tatry... Na adresu tovarny me ted napadaj jen ty nejhorsi vyrazy. Jak sem tady dole precet, plne nalozenej Tomecek v pohode stacil Lopraisovi i Kamazum, tak mi pripada strategie Tatry podivuhodna. Asi brazilci dali velkej balik penez, ze jim Tatra ten motor dala. Jak by to vypadalo, kdyby Mitsubishi soukromych jezdcu bylo rychlejsi nez Shinozukuv special??? -
« Re: druhá tatra
na www.idnes je rozhovor s Lopraisem a Kalinou. Dost zajimave.
Vite, ze Tomecek ma o 100 k silnejsi Tatru nez Loprais ? Motor primo z tovarny. Loprais se ke vztahum v Tatre radsi ani nevyjadroval, ani se mu nedivim. Jinak se shodli, ze Tomas Tomecek je nadejnej a talentovanej ridic.
-
« Re: druhá tatra
jelikoz nejsem v Cechach, tak se k informacim o kamionech prakticky nedostanu. Ja ty chlapy samozrejme nepodcenuju. Netusil jsem, ze ta druha tovarni Tatra (Sklenovsky, Koreny, Kalina) ma mensi vykon a vetsi hmotnost. Predpokladal jsem, ze kdyz jsem nekde minuly rok cetl, ze Tatra vysle dva tovarni specialy, tak ze ty auta budou stejny. Netusil jsem, ze vezou nahradni dily pro Lopraise, kdyz navic jako technicky doprovod jela Tatra c. 579 (Muck, Kolar, Guillemont). Je jasny, ze s mensim vykonem a vetsi hmotnosti nemohli na Lopraise stacit. -
« Re: druhá tatra
No samozrejme - vzdyt jeli spis jako podpora pro Lopraise (spolecne s nim opravovali, cekali na nej a podobne) - jejich strategii bylo moc neriskovat a hlavne dojet - tak jakypak vymenovani. A jeste k Tomeckovi - jak to, ze je tak rychlej - vzdyt ta jeho Tatra by mela mit 320 kW (alespon tolik mela, kdyz s ni jeste jezdil Loprais), nahradni dily si veze sam a stejne stacil Lopraisovi i Kamazum - jak to dela? :-) -
« Re: trate
No nevim, me pripada, ze letosni DAKAR nebyl tak narocnej jako minuly. Ty prvni etapy byly moc jednotvarny. Rychly etapy ano, ale ne 6 za sebou. Tam Loprais letosni DAKAR prohral. Druha vec je, ze navigace hrala letos minimalni roli. Vsichni jeli prakticky po stejny ceste. Schlesser mel taky velkou vyhodu, ze je jeho buggy rychlejsi (ca.180 km/h) nez Mitsubishi (165 km/h). Tatra asi na letosni DAKAR nebude v dobrym vzpominat. Loprais zacal svoji stihaci jizdu pozde a jeste hure dopadl Tomecek. Ztratit 3. misto jenom o 5 sekund, tak takhle tesny dojezd v kamionech asi jeste v historii DAKARU nebyl. Posadku druhe tovarni Tatry by asi chtelo vymenit. Jiste maji zkusenosti, ale uz jim chybi rychlost. Asi by to chtelo nekoho mladsiho. To, ze letosni DAKAR nebyl moc narocny dokazuje to, ze poprve v historii dojely do cile ctyrkolky a to dokonce 4. Machacek z nich nejlepsi na 67. miste. Myslim, ze je to i poprve v historii, co dojela motorka se sajdou. Nejaci dva sileni Belgicani s vlastni konstrukci. No snad to pristi rok pro Tatry dopadne lip. -
« Tak uz to dopadlo....:o(
Kabirov neponechal nic nahode a vyhral dnesni "sprint", zadnej dalsi komentar me uz nenapada, protoze vsechno o letosni soutezi uz tady nekde podemnou bylo napsano, takze:
Overall standings for trucks:
1 409 TCHAGUINE / YAKOUBOV / SAVOSTINE 58h 21'42"
2 407 LOPRAIS / STACHURA / GILAR 58h 37' 52"
3 416 KABIROV / BELIAEV / GOLOUB 59h 45' 18"
4 408 DE AZEVEDO / TOMECEK / VODAK 59h 45' 23"
5 400 SUGAWARA / SUZUKI / SUGAWARA 63h 01' 44"
6 414 SKLENOVSKY / KORENY / KALINA 63h 35' 14" -
« Re: Tak jak to dopadne....
tak zitra bude jeste boj o 3. misto Tomecek s Kabirovem. Dneska musel mit Tomecek ale nejaky velky problem, kdyz na Lopraise ztratil 1,5 hodiny. V celkovem poradi je Tomecek jenom 9 s pred Kabirovem. Vzhledem k tomu, ze zitrejsi merena etapa je jenom 10 km dlouha a ze se pojede asi jen po rovine, tak by mel mit vyhodu Kabirov se silnejsim a vykonnejsim Kamazem. Doufam, ze se mylim. -
« Re: Tak jak to dopadne....
takze je rozhodnuto. Zitrejsi etapa je uz jenom promenada. Loprais sice vyhral i dnesni etapu, ale neni mu to uz nic platny a Tomecek se nekde ztratil. Jet jeste tak 1-2 etapy, tak Loprais vyhraje. Skoda. Letosni DAKAR me hodne zklamal. Nevim, jaky smysl melo prvnich 6 etap, kde se jelo po tvrdych, prasnych cestach a kde rozhodoval jen vykon motoru a max. rychlost. Druha vec, ktera Rally hodne uskodila bylo to preruseni v Nigeru. Tam mohli Tatrovky tu ztratu z tech prvnich rychlejch etap v pousti dohnat. Nevim, ale neco takoveho (myslim ten ohlaseny utok teroristu) mohli snad poradatele predpokladat a vyhnout se predem rizikovym oblastem. Zbytek Rally po preruseni byl vlastne taky celkem jednotvarny. Sice se jelo v pekny prirode (aspon podle zaberu na Eurosporu), ale prakticky vsichni jeli po jedny ceste, takze navigace nehrala zadnou roli. Proste chybely etapy v pousti na dunach a mekkem pisku, kde je navigace rozhodujici. To, ze letosni DAKAR nebyl tak narocny dokazuje i to, ze vsichni Cesi na motorkach dojeli (tim nechci ale snizovat jejich vykon). Jeli dobre a zaslouzi si za to uznani. Kamazum je to ze vyhrali na houby, protoze si stejne nikdo ten ruskej srot kupovat nebude. TATRA JE STEJNE NEJLEPSI !!!!!!! -
« Tak jak to dopadne....
Cim dal vic zacinam mit pocit, ze to Lopraisovi prohrali "teroristi". Jakmile prijde nejaka technictejsi trat, tak ma jasne navrch. A prave ty nejtezsi duny byly v Tenere. Ty rychly libyjsky "rovinky" sou na prd. Jinak videli ste na Eurosportu jak KamAZ "ponicil" auto tem argentincum?? ALe Eurosport je na kamiony uplna macecha, lepsi je se divat na Svet Motoru na CT2. -
« Re: vysledky
dakar.com = dakar.fr (asi maj vzájemný zrcadlení) nebo jeden má 2 adresy. O něm vím. Měl jsem na mysli něco skoro jako přímé přenosy - protože výsledky kamionů jsou publikovaný až nakonec - není to v popředí zájmu (na špici není Scania, Mercedes nebo tak někdo, že...). Dík za odpověď.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!