DAKAR 2000 - uz se tesim...
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
- Snad nepredbiham... 08.12.1999 15:22
- ... 08.12.1999 15:51
- databaze benzinek 13.12.1999 10:53
- Bez nadpisu 14.12.1999 11:10
- Copak asi Jutta 15.12.1999 14:30
- Takze nezapomente 6. ledna je START!!!!!! 03.01.2000 02:12
- 2.etapa 08.01.2000 01:12
- www.dakar.com 11.01.2000 17:40
- Motory pro HogoFogo 12.01.2000 10:40
- DAFy "88 14.01.2000 14:40
- Bez nadpisu 15.01.2000 00:00
- No hurá.... 16.01.2000 03:50
- Bez nadpisu 16.01.2000 23:55
- Bez nadpisu 17.01.2000 13:36
- Bez nadpisu 18.01.2000 10:10
- www.dakar.fr 18.01.2000 15:24
- Bez nadpisu 19.01.2000 00:00
- Bez nadpisu 19.01.2000 15:13
- Bez nadpisu 19.01.2000 23:17
- Bez nadpisu 20.01.2000 23:41
- Tak jak to dopadne.... 22.01.2000 18:45
- Tak uz to dopadlo....:o( 23.01.2000 16:12
- Bez nadpisu 23.01.2000 22:05
- druhá tatra 24.01.2000 09:05
- Druha Tatra 24.01.2000 23:19
-
Snad nepredbiham...
Zdravim vsechny, co se stejne jako ja tesej na dalsi rocnik Rally Paris-Dakar-Cairo 2000. Tak jakpak to letos bude vypadat. Zase to natrou BMW (opet Sainkt s Gallardem + 2dalsi) KTM. Dojede se Jean-Luis se svoji buginou pro dalsi uspech? Opet Jutta vyhraje nejakou etapu. A nakonec co Karel s Tatrou??? Jinak na www.dakar.fr jsou nejnovejsi informace. -
...
Tak vetsina uz je prihlasena. Dokonce se bude ucastnit i nejaky J.P. SARRAZIN, coz by mohl byt pribuzny S.SARRAZINa z F3000 a F1. Ale nejvice me pobavila prihlaska cechu Bilka a Dostala, kteri jako vozidlo maji Dodge Viper, coz jestli se nepletu je pekny GTcko, ale jako tereni vozidlo???
-
-
« Motorky
Opet jede Ivo Kastan (HONDA), pak nejakej Oldrich Brazinova (KTM) a Josef Machacek tradicne na quadce (YAMAHA). Tim vsak vycet cechu na motorkach konci, kde sou nasi profici z Endura??? Velka skoda, ze nejsou prachy nebo zajem? Jinak jsem nenasel Katrinaka (vitez 1 lonske etapy)!!! -
« Re: Dodge
Dodge to je, a s Viperem to má společnýho to, ľe je v tom stejnej motor. On totiľ Viper má motor kterej konstrukčně vychází z motoru pro Dodge RAM - a to je právě ta obluda co s ní ti dva jedou. Kdo z vás byl na praľským autosalónu letos na podzim, tak je tam moh vidět, auto i posádku. Já jsem tam s nima chvíli klábosil.-
« Re: Dodge
AHA. To auto sem tam videl, ale prislo mi nejak divny. Asi to melo zrovna nejaky maly kola nebo co - vzdyt pod zadnim diferencialem to melo tak 10-15 cm. Nevim nevim-
« Re: Dodge
Ti dva uz tam jednou s DODGE RAM byli tusim v roce 96, nebo 97. Moc ale neuspeli a odstoupili protoze vyvarili vodu v chladici umistenem za kabinou, jelikoz jim pravdepodobne nekdo povolil vicko toho chladice. Tenkrat to byla posadka Bilek-Ligotsky.-
« Re: Dodge
Uz si vzpominam, cetl sem interview a videl fotku v MFDNES v ostravsky priloze, oni sou odnekud, ze severni moravy. A penize si pry na to valne casti vydelali sami. Sem sam zvedavej jak si povedou, vzdyt jestli se nepletu, tak jde o 8litrovou V10 ne? Nevim, nevim. S podobnou obludou loni startoval i P.Lartigue a, ze by se nejak darilo...-
« Re: Dodge
Opravdu jsou nekde ze severu Moravy. Kamarad se s nima dokonce zna. Loni jelo nekolik podobnych oblud (americkejch korabu). Tusim ze jeli tri a jeden z nich odpadl myslim uz v prvni etape, nebo v prologu. Uz si moc nevzpominam, co to bylo za vozy, ale zjistim to. Do Dakaru nedojel ani jeden.
-
-
-
-
-
-
-
-
« Startovni listiny
Hmm, dival jsem se na startovni listiny, Bilek je skutecne prihlasen s Viperem. No, uvidime.... Vzhledem k tomu, ze ve tride T3 muze startovat cokoli, tak je ten Viper i pravdepodobny. Zkuste treba vzit podvozek z Pajera, na nej naroubovat kastli z Octavie Combi a dovnitr nacpat 2 motory Ferrari (treba petilitry z 550 Maranello:-))). Schlesser & spol. se nebudou stacit divit jak jim to natrete....
K Sarrazinovi: o jeho pribuzenskem stavu se Stephanem Sarrazinem nic nevim, kazdopadne stejne jako Philippe Wambergue nebo Jerome Riviere patri k "inventari" Dakaru, jezdi ho uz peknou radku let.
V kategorii kamionu jsou s Tatrami prihlaseni opet Raimondi a Piatek... taky jezdi pekne dlouho. Alain Piatek je navic prihlasen bez dalsich spolujezdcu, ani u nej neni nazev tymu. Ze by jel sam a za sve? Vzhledem k tomu, ze nakladni Tatry prodava pres 10 let, je to mozne....-
« Re: Startovni listiny
Ten napad na superbuginu neni spatnej (u nas v OffRoadu sou videt taky sileny kombinace), ale na Dakaru sou dost prisny technicky predpisy = neucast specialu Citroenu...-
« Re: Startovni listiny
Presne rady Dakaru bohuzel neznam, ale vim ze skupina T3 je dost volna. Citroeny prestaly jezdit proto, ze mela byt zrusena. Schlesserovy buginy jsou taky specialy, Meganu zrovna moc podobny nejsou :-)-
« Re: Startovni listiny
Myslim, ze tam nesmi jenom tovarni specialy. Soukromnik si muze postavit co chce.-
« Re: Startovni listiny
Mam dojem, ze napred zrusily prototypy 4x4 (v 1998 jel Schlesser s "dvoukolkou" a pak taky byl myslim stanovenej nejakej financni limit (cena specialu nesmi presahovat milion franku) Ale v soucasnosti aky neznam presnou specifikaci pro T3. A z Meganu tam ma Jean Luis znacek a tvar masky (samozrejme jinej material), holt reklama je reklama :))) Vsimli ste si, ze jako rychlej doprovod bude mit Renaul Kangoo!!! Ocekavam nejakou silenou konstrukci (Renault Kangoo je takova prtava dodavka...).
-
-
-
-
-
2.etapa
Tak Kamazy nam to tradicne zenou dopredu a Karel opet zacina ze zalohy... Prekvapenim je pro me Peterhanselova Mega. Je videt ze odstoupeni automobilky z Trophy Andros zrejme znamenalo lepsi pripravu na Dakar. Jinak Sainct mi pripomina stylem prave Peterhansela. Zatim to vypada, ze sanci na vitezstvi se zuzuje na prvnich 10 v kazdy z kategorii.-
« Tatra v. Kamaz
Lidi, taky vás ty Kamazy štvou? Fabrika udělá speciály, který maji se sériovejma kouskama společný akorát jméno a pak se s tím při jejich cenách a kursu rublu vejdou do cenovýho limitu! Tatrovky se mi zdají být podobnější tomu, co normálně sériově vypadává z linky - když z ní teda něco vypadává. A už proto bych Kamazu přál i letos trochu řidičské chyby....nebo aspoň jejich navigátor, aby se seknul. Není to závist (ať sousedovi chcípne koza!), je to o spravedlnosti k sériově vyráběnejm autům, k sériový kvalitě a schopnostem aut značky Tatra...-
« Re: Tatra v. Kamaz
Neboj se Čaguyn nekde necha napravu. Vcera jsem videl na Eurosportu jak bezhlave predjizdel Tomecka na celkem uzke ceste a jeste na nej vyhruzne troubil proc mu neuhnul hned. Stejne dojel do cile az za nim. Je to prej mladej borec, takze lze predpokladat, ze pojede jako blazen a ze to nekde rozbije. Ostatni Kamazy maji uz vic nez hodinu ztraty. Jo, a bohuzel uz odstoupili Bilek-Dostal.-
« Re: Tatra v. Kamaz
Caguyn je presne 30 let (a oslavil je tesne pred startem) a je to jako vetsina dosavadnich ridicu Kamazu "velkej drtic" Ale nejlip umel Kamazy rozbijet Moskovich a loni se i Kabirov vytahnul..:o) Jinak Kamaz 49252 je ve tride
T4-4.3 stejne jako Lopraisova Tatra 815.
T4 znamena seriovy nakladni vuz nad 3,5 tuny vyrobeny ve vice jak 15ti exemplarich. A prave ta kategorie 4.3 dava nejvice moznosti k upravam... Bohuzel Kamaz prave techto pravidel vyuziva az na doraz (narozdil od Tatry).-
« Re: Tatra v. Kamaz
Nicmene cim vic uprav tim nizsi je spolehlivost. Tatre jeji strategie s pomerne seriovymi auty zatim vychazi - takze asi nema duvod to menit.-
-
« Re: Tatra v. Kamaz
Na CTK je zprava, ze zejtrejsi etapa se nekona a ze se uvazuje o letecky preprave pres Niger. - to by znamenalo podstatny zkraceni souteze (o nekolik etap), z cehoz asi Tatrovaci nemuzou mit radost - prave v poustnich etapach, ktery mely zacit je Tatra diky sve koncepci nejlepsi. A ted to vypada, ze pozejtri bude prolog u Kahiry :-).-
« Zruseni etapy...
A sakra, v Nigeru to sou 4 etapy...To by bylo na vysledcich hodne znat. Jezdci by se tak i vyhly pousti Tenere, ktera se v historii podilela na povesti tyhle rally. Pak uz jen 6+1 etapy a konec. To sem spis cekal problem v Libyi (zvalste po opetovnym ochlazeni vztahu se zapadem...). A jak chtej letecky prepravit celej konvoj. Copak motorky, ale pres 100 aut a 60 kamionu????? To to muzou odpiskat cely :(-
« Re: Zruseni etapy...
No tu prepravu si taky nejak neumim predstavit (kolik kamionu se vejde do letadla - a nejde jen o ty soutezni). Podle me to spis dopadne tak, ze se zrusi rychlostni zkousky a prejedou to v konvoji - coz je ale stejne v *. Nejak se jim to vysnene prejizdeni Afriky z vychodu na zapad vymklo z rukou - coz se ale dalo cekat, jelikoz na Sahare neni bezpecno takrka nikde. Zda se, ze casem se bude muset cela soutez presunout nekam jinam (Arabie) a z Dakaru zbyde jen nazev. -
« Re: Zruseni etapy...
no myslim, ze letosni Dakar muzeme pomalu vodepsat. Dneska rikali na Eurosportu, ze chtej vsechno prepravit letecky do Libye. Pokud se to podari, tak by rallye mela pokracovat pristi pondeli. Tatra z toho asi moc nadsena nebude. Ted se meli jet dlouhy etapy v pousti, narocny na orientaci. Tam mohl Loprais ukazat svy zkusenosti. Ztraci uz skoro hodinu a to je dost. Zajimalo by me co maji v tech Kamazech za motory. Pochybuju ze rusky.-
« Re: Zruseni etapy...
Tak tohle je na CTK: Po důkladné poradě se organizátoři Rallye Paříž -
Dakar - Káhira rozhodli pro variantu leteckého mostu. Přes území Nigeru, kde
hrozí podle informací francouzského ministerstva zahraničí teroristické útoky, se
všichni závodníci a jejich doprovod přesunou třemi obřími dopravními letadly
Antonov 124 do Libye. Závod by měl pokračovat příští úterý dvanáctou etapou
se startem v libyjském městě Vaú al-Kabír.
Jean-Claude Killy, předseda organizačního výboru rallye, potvrdil v rozhovoru
pro televizi France 2, že přesun více než 1500 osob a 300 vozů do Libye potrvá
čtyři nebo pět dní. Závodníky tedy nyní čeká neplánovaná přestávka.
"Všechny převezeme do města Sabhá, nebo ještě lépe do Vaú al-Kabíru.
Možná do obou měst," vysvětlil Killy.
Francouzský ministr zahraničí Hubert Vedrine, jenž potvrdil nebezpečí
teroristických akcí, rozhodnutí organizátorů ocenil. "Pořadatelé se zachovali
velmi zodpovědně," prohlásil.
Podle původního itineráře závodu měli jezdci v příštích dnech absolvovat tři
etapy na území Nigeru, v sobotu byl na programu volný den. V neděli 16. ledna
byla plánována etapa z nigerského města Dirkou do libyjského Al-Víghu a v
pondělí měli závodníci dorazit do Vaú al-Kabíru.
Podle jednoho z představitelů nigerské vlády, který si nepřál být jmenován,
pochází teroristická hrozba od alžírské fundamentalistické organizace Islámská
ozbrojená skupina (GIA). Podle některých informací má GIA tajné základny
právě na území Nigeru mezi městem Agadés a libyjskou hranicí.
Nigerská armáda loni zatkla přes dvacet členů GIA a domnívá se proto, že
hrozba je aktem pomsty proti vládě.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Motory pro HogoFogo
Tak KamAZ vloni pouzival 12ti valce o objemu asi 25 000 ccm a vykonu pres 1000 (myslim 1050) koni. A melo jit o motory montovane Cumminsem a upravovane KamAZem. Ale letos vubec nevim, ale tipuju, ze konsky sily jim asi moc neubyly...:(
Jeste k tomu preruseni: Nevite co ted budou davat celej tejden na Eurosportu??? Mohli by ukazovat aspon ten presuna hlavne techniku. Pekne vzit kameru a obchazej jeden stroj za druhym (hlavne nakladaky!). Myslim, ze KamAZy tohle preruseni uvitaj ze vsech nejvic, stejne tak Schlesser prichazi o etapy, kde mohla vice vyniknout jeho dvoukolka a Roma ma taky dost slusnej naskok, ze se na skok blize k cily zlobit nebude...-
« Re: Motory pro HogoFogo
dik, myslel jsem si, ze to asi nebudou motory Kamaz. Ted jsem delsi dobu v Nemecku a tady se technicky informace, co se tyka nakladaku dost blbe shanej. Spis bych rek, ze tady kategorii nakladaku dost ignorujou. Na Eurosportu je komentar taky nic moc. Minule komentator dokonce prohlasil, ze Tatra je ruska znacka. Tim me fakt dostal. Nevis nahodou pro srovnani technicky udaje Tatry? Pokud vim, tak tovarni Tatra(Loprais) uz v loni jela s nemeckymi vodou chlazenymi motory DEUTZ. Tomecek by mel jet ale s motorem Tatra. Tatra bude mit asi vetsi hmotnost nez Kamaz. Skoda tech etap, ktery ted odpadly. Tam mohl Loprais ten naskok Kamazu dohnat. Takhle, pokud se nepletu, zbyva od pristiho pondeli uz jenom 6 delsich etap. Tomecek by mohl taky jeste zabodovat i kdyz bych to vic pral Lopraisovi. Mel by tak 6-ty vitezstvi a tim by vyrovnal rekord Peterhansela (ten ovsem na motorce). No uvidime.-
« Re: Motory pro HogoFogo
Tatra ma osmivalec DEUTZ - objem asi 15 litru. Naladenej je na 450 kW. (seriove ma 400 kw - pouzivaj ho ve vojenskejch specialech).-
« Re: Motory pro HogoFogo
no netusil jsem, ze maji Tatra a Kamaz az takovy rozdil ve vykonech (Tatra 450 kW=720 k, Kamaz pres 1000 k). Navic bude mit Tatra urcite vetsi hmotnost nez Kamaz.
Na Eurosportu dnes rikali, ze by rallye mela pokracovat az v utery. To by znamenalo, ze do konce zbyva jen 5 dlouhych etap. Doufejme, ze to bude Tatre stacit na to, aby ty Kamazy dohonili. Budu se za to modlit. Jinak by na Eurosportu, nez se zase zacne zavodit, meli v 22:30 davat sestrihy z minulych Dakaru.-
« Re: Motory pro HogoFogo
A pokud jde o ty etapy - podle me se musi pokracovat 11tou etapou - takze jich zbejva do konce 6+1(minietapa). Nepropadal bych panice, ze to Tatry nedozenou. O 4 etapy (z toho jen 3 dlouhy) sme sice prisli, ale to co zbejva je docela sila - napr. rychlostni zkouska 14ty etapy ma 789 km. Takze ta hodina ztraty se podle me da dohnat trikrat, zvlaste kdyz ted uz se konecne pojede pousti, kde sou obvykle mnohem vetsi casove rozdily a rozhodujou hlavne zkusenosti. (ma vubec ten Tchaguine nejaky zkusenosti - je nejakej mladej a neznamej)-
« Re: Motory pro HogoFogo
V ´89 jely take dva silne nakladaky (DAF twin-turbo), nevim kolik koni mely ale mislim take
pres 1000. Dopadlo to tenkrat spatne. Silne vozy by meli mit aji skusene ridice.-
« Re: Motory pro HogoFogo
Ty Dafy jeli naposled v roce 88 - v roce 89 kamiony nejely (kvuli ty tragicky havarii Dafu v osmaosmdesatym). Jinak vykon pres tisic koni je asi to jediny co ma Kamaz s Dafem spolecnyho (Daf jich mel asi 1200). Dafy byly specialy tomuto vykonu uzpusobeny (2 motory , me neznamy system snad dvou prevodovek a podobne), naproti tomu Kamaz ma je ten blaznive vykonej motor, takze neni divu, ze zbytek auta (prevodovka, napravy a podobne) to vetsinou (a snad i letos) neprezije. Velkou nadeji vkladam tez do jejich ridicu, ktery jezdi jako zatim vsichni Rusaci - tj. jako silenci a nejak jim nedochazi, ze je to vytrvalostni zavod.-
« Re: Motory pro HogoFogo
oprava - misto "Dafy jeli" - ma bejt samozrejme "jely" - omlouvam se vsem milovnikum ceskeho jazyka. I kdyz dalo by se rict - DAF - a vidim DAFA - proste je udelat zivotny :-))-
« Re: Motory pro HogoFogo
Ty Dafy mely myslim jeden motor vpredu a jeden vzadu. Jakym spusobem spolu "komunikovaly" take nevim.
Pro milovniky pravopisu: Moc se vsem omlouvam ale cestinu jsem se ucil jen v prvni tride. Ale rad se nove naucim , takze kdyz me nekdo z Vas opravy budu mu vzdy vdecny.
-
-
-
-
-
-
-
DAFy "88
Tu havárii v 88 jsem viděl.Teda spíš její následky.Byly tam tři duny.Tatrovky zkušeně přibrzdily a i když jedna zapadla a druhá utrhla nápravu tak se nikomu nic nestalo.DAFy tam vlítly jak postřelený svině přes120.První je překvapila,druhá nakopla a třetí vzaly taranem.
Nebylo to na uplně stejným místě,tak blbý přece jen nejsou,ale i tak je to stálo jeden život a dvoje zdraví.Z kabiny toho co dopadul hůř toho moc nezbylo.Doufám že až na ty mrtvý je letos poušť
taky prověří.(Myslím ty KAMAZy). -
No hurá....
...uz sem si myslel, ze sem tenhle audit zalozil abych tu trpel az na vyjimky samomluvou :)
Takze poporadku. Hledat udaje o KamAZech je fakt sila, dokonce sem se pustil i do stranek s azbukou (fujtajbl) a musim potvrdit Plutovi udaje 1050/800HP. Nikde sem ale nenasel informace o Cagujinovi, ale mam dojem, ze napred jezdil jako 2.pilot/mechanik a ted ma poprvy "svuj" nakladak...
K tem DAFum: Byly (to i svadi :)) to DAFy TurboTwin s dvouma motorama o celkovym vykonu 900kW a maximalce pres 180km/h.
A k te havarii. DAF se startovnim cisem 601 pilotovany Theo Van de Rijtem v rychlosti 170km/h najel na 3vlny. Na prvni nadskocil, na druhy nadletel a na treti se vznes a dopadl na prave predni kolo a nekolikrat se prevratil. Kees Van Loevezijn umrel na miste, druhy dva byly zraneny tezce. Chybou byla Loevezijnova sedacka, ktera nebyla dostatecne upevnena a pasy nebyly! uchyceny ke konstrukci, ale k samotne sedacce. Proto ten 40 metrovy katapult... Dal bych sem fotku, ale TAG cenzura je holt neuprosna...:/ -
Bez nadpisu
Takze tady ja pridam dalsi faktograficke poznatky: krome Rijta tim druhym zranenym byl mechanik - Chris Ross. Jan de Rooy jel s novejsim typem - 1200 koni, maximalka 200 kmh, z 0 na 100 za 8s. Rijt jel s kamionem poprve (do te doby byl Rooyuv spolujezdec) a jel s Rooyovym starsim vozem. Hlavni problem byl v tom, ze ty skoky nevydrzelo prave predni kolo, ktere se vyvratilo a diky tomu prisly ty "prevraty". Van Loovezijn proletel i ses sedackou prednim sklem a byl na miste mrtev. Tik definitivne skoncilo ucinkovani Dafu na Dakaru (na tovarni bazi).-
« Jeste k tem Kamazum
V Automobil revue 7/99 je clanek o vystave v Lipsku, kde byly vystaveny i zavodni kamiony. Pro lonskej model Kamazu uvadi vykon 441 kW (asi 590 HP) - zda se teda, ze to bud poradne zvedli a nebo kecaj. Zajimavejsi je ovsem udaj o pohotovostni hmotnosti - uvadi 14 tun (predpokladam, ze pro letosek to asi moc nesnizili). Tatra by mela mit asi 10,5 t (to je pohotovostni a asi sucha - tj. musi se zvysit o palivo + nahradni dily, ktery by ale mela vest ta druha Tatra). Zda se teda, ze v tomto parametru by mela mit Tatra dost velkou vyhodu.
-
-
-
« Bez nadpisu
Jak mela bejt puvodne ta dnesni etapa dlouha? Na tech 146 km toho Tatry na ty Kamazy moc nestahnou. Proc to vlastne zkratili? Tech 146 km bych snad ujel i ja se svoji Skodou 100.-
« Re:
myslim, ze rychlostni zkouska mela mit neco kolem 450 km (bohuzel si to presne nepamatuju). Duvod zkraceni bude zrejme presunuti startu z Al-Vighu do Sabhy. Co zbylo z dnesni etapy si nejak neumim predstavit, jelikoz nejrychlejsi motorkar ma prumer 152 km/h - to znamena, ze poust to asi nebude. (to nam to ty Kamazy zase nandaj :-( - doufam, ze se mylim)
-
-
-
-
« Re:
Obavam se, ze je to docela v ...., jelikoz v rychlejch zkouskach Tatry asi moc sanci nemaj. Zda se, ze uz muzeme spolejhat jen na nespolehlivost Kamazu (ale pri takle kratky seutezi nevim nevim). Nejak nechapu proc udelali tu trat tak jak ji udelali - vdyt by se tam nejaka ta poust i dala najit , jenze oni jedou rychlostni zkousku po (skoro) silnici - to do ty Afriky nemuseli vubec jezdit a mohli to usporadat v nejaky francouzky *. :-)-
« Re: Re:
taky si myslim ze tatra Dakar asi nevyhraje,ale doufam,ze by Cagujin na Kamazu mohl vzhledem k jeho agresivni jizde vypadnout a Loprais by se tak dostal o neco vyse vporadi kamionu.I kdyz 45 minutova ztrata ...
-
« Re: Re:
...bohuzel uz hodinova ztrata. Taky v letosek moc neverim. KamAZy se stihly dat za tech par dni zase do kupy a navic "preskocily" tezky tereni etapy v poustich Tenere a Erg neco...:), a jestli budou takhle pokracovat, tak za 2 etapy toho Loprais moc nedozene, ale NADEJE UMIRA POSLEDNI!!!
Ten KamAZ v tom Lipsu musela bejt nejaka soft verze, nebo spis schvalne uvedli nizsi vykon, aby neprovokovali Tatru, sou to prece rusove a utajeni je utajeni...:) Ctete nekdo zpravy od Dufka na autoklub.cz??? Stejne je to dobrej vtip, 10 let pise o Dakaru pan Horsky, ale letos najednou na Dakar vyrazi a exklusivne pise pan sefredaktor SM Dufek :))) Se zrejme s vidinou vyletu (poprvy v historii SM) stal pres noc odbornikem na maratony :))))
A jeste jednu "perlu" si neodpusim. Na Slovensky televizy "fandej" Tatrovkam tak, ze radsi uvadej jen vysledky aut a motorek a kamiony se pro ne nejdou...
-
-
-
-
www.dakar.fr
A do haje, Kinigardner nam skoncil...,ten se snad cile nikdy nedocka :-( Jinak Kastan nam nejak zpomalil a naopak Brazina zrychlil. Nevite nekdo jestli Machacek vede kategorii Quad? Nikde to nemuzu najit.
Schlesser nam utoci a je prvni!!!! A auta sou ze vsech nejvyrovnanejsi, to bude asi boj az do posledni etapy.
Kamiony sou zatim jen ze 2. kontrolniho bodu a jak koukam na mezicasy, tak prvni 4 jedou dost vyrovnanou kalbu, ale KamAZy maj ted o kousicek navrch. Jedina sance pro Tatry je defekt nejakyho KamAZu (primlouvam se za Cagujina :)). -
-
« nehody
tak to je sila. Prave sem mrknul na www.dakar.com. Dneska rano se stali 4 dalsi nehody osobnich aut. Jsou to 254 (Schinozuka-Serieys), 257 (Prieto-Maimon), 260 (Souza-Luz) a 269 (De Mevius-Delli Zotti). Stalo se to asi v 7:30 na 63 km. Vsichni ctyri jeli asi 1 km od trasy vyznacene v roadbooku, preleteli ve vysoke rychlosti pres vysokou dunu a za ni dopadli. C. 269 slo 4-krat nebo 5-krat pres strechu. Vsech 8 bylo vrtulnikama dopraveno do nemocnice. Carlos Souza a jeho navigator Joao Manuel Luz jsou tezce zraneny. Navigator Schinozuki Dominique Serieys je v kritickem stavu. Ostatnich 5 je v relativne dobrem stavu, musi ale zustat v nemocnici na dalsi vysetreni. No takze muj favorit Schinozuka je venku. Toto pekne pokracuje. Vcera na Eurosportu rikali, ze ma Kinigadner tezky otres mozku, narazenou pater, zlomeniny na rukou a nejaky rozdrceny klouby a zlomenou panev.
-
-
-
-
-
-
« Re: Re:
Snad to Tatrovky zvládnou. Věřím, že doposud chlapi jeli jen na 80%. Teď už budou tlačit na pilu co to pude. Věřím, že to klapne. Škoda těch dlouhých etap co byly zrušený.-
« Re: Re:
začíná to bejt napínavý, Tatrovkám držím palce (snad jako všichni). Kde jsou publikovaný nejčerstvější výsledky, mezivýsledky, informace z průběžného pořadí atd....?-
« vysledky
No ja nevim - ty myslis, ze jsou nekde cerstvejsi nez na www.dakar.com (nebo si myslel tohle)-
« Re: vysledky
dakar.com = dakar.fr (asi maj vzájemný zrcadlení) nebo jeden má 2 adresy. O něm vím. Měl jsem na mysli něco skoro jako přímé přenosy - protože výsledky kamionů jsou publikovaný až nakonec - není to v popředí zájmu (na špici není Scania, Mercedes nebo tak někdo, že...). Dík za odpověď.-
« Bez nadpisu
na 1. kontrolnim bodu neni Caguin mezi prvnimi ctyrmy (1.Kabirov + 3 Tatry) - asi ma nejake potize :-)) - mozna to prece jenom bude jeste napinavy.
-
-
-
-
-
-
-
Tak jak to dopadne....
Cim dal vic zacinam mit pocit, ze to Lopraisovi prohrali "teroristi". Jakmile prijde nejaka technictejsi trat, tak ma jasne navrch. A prave ty nejtezsi duny byly v Tenere. Ty rychly libyjsky "rovinky" sou na prd. Jinak videli ste na Eurosportu jak KamAZ "ponicil" auto tem argentincum?? ALe Eurosport je na kamiony uplna macecha, lepsi je se divat na Svet Motoru na CT2.-
« Re: Tak jak to dopadne....
takze je rozhodnuto. Zitrejsi etapa je uz jenom promenada. Loprais sice vyhral i dnesni etapu, ale neni mu to uz nic platny a Tomecek se nekde ztratil. Jet jeste tak 1-2 etapy, tak Loprais vyhraje. Skoda. Letosni DAKAR me hodne zklamal. Nevim, jaky smysl melo prvnich 6 etap, kde se jelo po tvrdych, prasnych cestach a kde rozhodoval jen vykon motoru a max. rychlost. Druha vec, ktera Rally hodne uskodila bylo to preruseni v Nigeru. Tam mohli Tatrovky tu ztratu z tech prvnich rychlejch etap v pousti dohnat. Nevim, ale neco takoveho (myslim ten ohlaseny utok teroristu) mohli snad poradatele predpokladat a vyhnout se predem rizikovym oblastem. Zbytek Rally po preruseni byl vlastne taky celkem jednotvarny. Sice se jelo v pekny prirode (aspon podle zaberu na Eurosporu), ale prakticky vsichni jeli po jedny ceste, takze navigace nehrala zadnou roli. Proste chybely etapy v pousti na dunach a mekkem pisku, kde je navigace rozhodujici. To, ze letosni DAKAR nebyl tak narocny dokazuje i to, ze vsichni Cesi na motorkach dojeli (tim nechci ale snizovat jejich vykon). Jeli dobre a zaslouzi si za to uznani. Kamazum je to ze vyhrali na houby, protoze si stejne nikdo ten ruskej srot kupovat nebude. TATRA JE STEJNE NEJLEPSI !!!!!!!-
« Re: Tak jak to dopadne....
tak zitra bude jeste boj o 3. misto Tomecek s Kabirovem. Dneska musel mit Tomecek ale nejaky velky problem, kdyz na Lopraise ztratil 1,5 hodiny. V celkovem poradi je Tomecek jenom 9 s pred Kabirovem. Vzhledem k tomu, ze zitrejsi merena etapa je jenom 10 km dlouha a ze se pojede asi jen po rovine, tak by mel mit vyhodu Kabirov se silnejsim a vykonnejsim Kamazem. Doufam, ze se mylim.
-
-
-
Tak uz to dopadlo....:o(
Kabirov neponechal nic nahode a vyhral dnesni "sprint", zadnej dalsi komentar me uz nenapada, protoze vsechno o letosni soutezi uz tady nekde podemnou bylo napsano, takze:
Overall standings for trucks:
1 409 TCHAGUINE / YAKOUBOV / SAVOSTINE 58h 21'42"
2 407 LOPRAIS / STACHURA / GILAR 58h 37' 52"
3 416 KABIROV / BELIAEV / GOLOUB 59h 45' 18"
4 408 DE AZEVEDO / TOMECEK / VODAK 59h 45' 23"
5 400 SUGAWARA / SUZUKI / SUGAWARA 63h 01' 44"
6 414 SKLENOVSKY / KORENY / KALINA 63h 35' 14" -
-
« Re: trate
No trat mi prisla super vzhledem k tomu, ze doposud se vyuzuvalo 15-30 procent cely Sahary, ale jak vyzrat na "teroristy" fakt nevim. Skoda, protoze maraton by to byl dobrej...-
« Re: trate
No nevim, me pripada, ze letosni DAKAR nebyl tak narocnej jako minuly. Ty prvni etapy byly moc jednotvarny. Rychly etapy ano, ale ne 6 za sebou. Tam Loprais letosni DAKAR prohral. Druha vec je, ze navigace hrala letos minimalni roli. Vsichni jeli prakticky po stejny ceste. Schlesser mel taky velkou vyhodu, ze je jeho buggy rychlejsi (ca.180 km/h) nez Mitsubishi (165 km/h). Tatra asi na letosni DAKAR nebude v dobrym vzpominat. Loprais zacal svoji stihaci jizdu pozde a jeste hure dopadl Tomecek. Ztratit 3. misto jenom o 5 sekund, tak takhle tesny dojezd v kamionech asi jeste v historii DAKARU nebyl. Posadku druhe tovarni Tatry by asi chtelo vymenit. Jiste maji zkusenosti, ale uz jim chybi rychlost. Asi by to chtelo nekoho mladsiho. To, ze letosni DAKAR nebyl moc narocny dokazuje to, ze poprve v historii dojely do cile ctyrkolky a to dokonce 4. Machacek z nich nejlepsi na 67. miste. Myslim, ze je to i poprve v historii, co dojela motorka se sajdou. Nejaci dva sileni Belgicani s vlastni konstrukci. No snad to pristi rok pro Tatry dopadne lip.
-
-
-
-
« Re: druhá tatra
No samozrejme - vzdyt jeli spis jako podpora pro Lopraise (spolecne s nim opravovali, cekali na nej a podobne) - jejich strategii bylo moc neriskovat a hlavne dojet - tak jakypak vymenovani. A jeste k Tomeckovi - jak to, ze je tak rychlej - vzdyt ta jeho Tatra by mela mit 320 kW (alespon tolik mela, kdyz s ni jeste jezdil Loprais), nahradni dily si veze sam a stejne stacil Lopraisovi i Kamazum - jak to dela? :-)-
« Re: druhá tatra
jelikoz nejsem v Cechach, tak se k informacim o kamionech prakticky nedostanu. Ja ty chlapy samozrejme nepodcenuju. Netusil jsem, ze ta druha tovarni Tatra (Sklenovsky, Koreny, Kalina) ma mensi vykon a vetsi hmotnost. Predpokladal jsem, ze kdyz jsem nekde minuly rok cetl, ze Tatra vysle dva tovarni specialy, tak ze ty auta budou stejny. Netusil jsem, ze vezou nahradni dily pro Lopraise, kdyz navic jako technicky doprovod jela Tatra c. 579 (Muck, Kolar, Guillemont). Je jasny, ze s mensim vykonem a vetsi hmotnosti nemohli na Lopraise stacit. -
« Re: druhá tatra
na www.idnes je rozhovor s Lopraisem a Kalinou. Dost zajimave.
Vite, ze Tomecek ma o 100 k silnejsi Tatru nez Loprais ? Motor primo z tovarny. Loprais se ke vztahum v Tatre radsi ani nevyjadroval, ani se mu nedivim. Jinak se shodli, ze Tomas Tomecek je nadejnej a talentovanej ridic.
-
-
Druha Tatra
...koukal sem dneska na zpravy jako blazen, kdyz sem poslouchl, ze Tomecek mel lepsi motor nez tovarni posadka druhe Tatry... Na adresu tovarny me ted napadaj jen ty nejhorsi vyrazy. Jak sem tady dole precet, plne nalozenej Tomecek v pohode stacil Lopraisovi i Kamazum, tak mi pripada strategie Tatry podivuhodna. Asi brazilci dali velkej balik penez, ze jim Tatra ten motor dala. Jak by to vypadalo, kdyby Mitsubishi soukromych jezdcu bylo rychlejsi nez Shinozukuv special???
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!