Auta s proslou homologaci
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
"-- skrytý --" 06.04.00 11:09
« To Ales
ALS nebo jakekoliv jeho starsi varianty ti pomohou odstranit turboefekt. Predstav si, ze se zhlidnes v Makinenovi a z rovinky mas jet pravouhlou pravou ostrou zatacku. Udelas to, jak jsi videl v televizi: prijedes pred ni, tesne pred jeji hranici prudce brzdis, podrazujes a nakonec strhnes volant doleva. Zadek auta leti, ty poustis brzdu, tocis plny pravy rejd a pridavas plyn. Jenomze PRUSER: motor nic. Tak vytocis hodiny jako krava, prasknes bokem do stromu a koncis. Pokud budes mit neco proti zastaveni turba, tak v pohode pridas, motor zabere a ty v lehkym bocnim smyku jedes dal. Takze ALS a podobne systemy vnimam spis jako bezpecnostni prvek. -
"-- skrytý --" 06.04.00 10:57
« Re: Skupina V
Co se tyka te bezpecnosti - tak s tebou moc nesouhlasim. Pokud chces jet naplno, musis mit alespon slusnou pravdepodobnost, ze v pripade, ze to uz nezvladnes z toho auta vylezes zivej. Jinak to nejsou zavody, ale skok z mostu do propasti. Je fakt, ze ta cena neni mala, ale cela ta bezpecnostni vybava nemusi financne presahnout 60tis, a to si myslim, ze za to stoji. Da se koupit i z druhe ruky, nejvic stoji ten ram (protoze se musi udelat), ale nejsou to zase takovy pecky. Ke skupine H - pokud si prectes jeji pravidla, tak jsou tak volna, ze do ni spadaji i auta z Evocorneru - a vezmi si, ze nektera maji vykon 450-700 koni! Nejsem pro. -
"-- skrytý --" 05.04.00 23:30
« Re: Skupina V
Použiju tvůj příspěvek jako kostru a doplním svůj názor . Rok výroby bych posunul na 1980 - 85 , starší auta už by se špatně udržovala , TP jasně , katalyzator ne . Klec , hasičák , sedadla pásy , přilby ano . Haubnu bych nechal z původního materiálu , s motorem souhlasím , turbo souhlas ale bez ALS a bez vstřikování vody ( dostaneme se do oblasti špičkové techniky a na tu moc lidí nemá - tahle skupina má být taky levná ) , restriktor 34 , chladiče a brzdy dle N , délka libovolná , ne 4m ( Delta měří 3900 ) . Co jsem nezmínil souhlasím s tebou . -
« Re: Skupina V
Vpodstatě souhlasím s tvým návrhem,ale s bezpečnostními prvky bych to zase tak moc nepřeháněl,protože ty by tuto "volnou " skupinu
značně prodražily.Třeba nové přilby , pásy a sedačky jsou dost nákladnou záležitostí.Tady by mohlo stačit například max.stáří 10 let.
Předpisy pro samotné vozy zvolnit tak aby mohly
jezdit i takové vozy jako jsou Š130RS,Š130LR,Lada VFTS.Úpravy jako pro skupinu H. -
"-- skrytý --" 05.04.00 13:52
« Skupina V
Dobra, zkusme tedy nasledujici: kazdy sem napiste, jak si novou "volnou" skupinu predstavujete. Pokud z toho vyleze casem neco, co bude mit hlavu a patu, muzeme zkusit iniciovat oficialni vypsani takove skupiny.
Prvni nazor: Auta r.v. 1970 a mladsi, platne doklady CR, co predpis nepovoluje, je zakazano. Neni nutny katalyzator, je mozno jej vymontovat. Povinne bezpecnostni prvky jako ochranna klec, samohasici system, sedadla, sestibodove pasy a prilby musi mit certifikaci FIA. U ochr. kleci je nutno overeni nebo stavba certifikovanou firmou. Lze odstranit sedadla, zvukovou izolaci spousteci mechanismus oken s vyjimkou dveri u ridice a spolujezdce, skla musi byt zachovana. Lze pouzit plastovou ci hlinikovou haubnu za predpokladu, ze bude instalovan rozperny prvek mezi pr. tlumice dle FIA, motor musi byt shodneho typu, sani, vacky, vyfuk, svicky jsou volne. Turbo jen je-li u seriove verze, puvodni, libovolny tlak, ALS spise ano? U turba restriktor 34 nabo 45 mm? Vstrikovani vody spis ne? Chladice libovolne, umisteni definovane podle N. Brzdy jsou libovolne, ABS muze byt odmontovano, ale nemusi. Pohon 4x4 jen je-li u seriove verze, diferaky + uzaverky libovolne. Antiprokluz muze byt, nesmi byt funkcni v dobe zavodu. Kola dle predpisu N. Tlumice volne, nastavitelne za provozu spis ne. Max. sirka auta v zavode: 1770 mm, min delka 4000mm - mozno nechat volne? Schvalovani bych nijak vyrazne neusnadnoval, protoze jde preci jen minimalne o zdravi. Je potreba dohlidnout na plneni vsech predpisu a hlavne treba na to, ze stara auta nebudou shnila. U otazniku ocekavam bourlivou diskusi.
známý kupoval minulý rok sedačku s pásy tak aby
byla homologována alspoň přes rok 2000 a ta nejlevnější stála 19000kč.Já mám sedáky sparco
z roku 1995 arozdíl je akorát v homologačním lístku.Co se týče kombinéz a spodního prádla +
kukly,boty ,rukavice je to pěkný nesmysl,protože
vlněné triko z roku 1900 má stejnou kvalitu jako
triko z roku 2000.Tady na tom si někdo pěkně mastí kapsu!Když jsem jel v 98 na RallysprintuKopná měl jse vypujčenou úplně novou kombinézu s homologací přes rok 2000 a komisař
mě sní nechtěl pustit protože se mu zdála stará.
Auta s výkonem přes 300PS ?Každý ví do čeho leze!