Auta s proslou homologaci
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally
-
"-- skrytý --" 11.04.00 09:07
« Re: Skupina V
To bych rozhodne netvrdil. Ten duralovy ram mel vetsi pevnost, nez ten ocelovy. Zakazany byly ramy Heigo a jim podobne lehke ze tri duvodu: 1. byly lehke, 2. casem hlinik ztraci svoje pevnostni vlastnosti (hlavne priznivci cyklistiky s tim maji sve zkusenosti) a 3. neodolavaji zaru jako ocelove. Rovnez kevlar byl vyrazne omezen z duvodu nizke hmotnosti a hlavne proto, ze hori. Jestlize Delta S4 vazila 890 kg, dnesni WRC vazi 1250 kg. Co se tyka jezdeckych chyb - dneska jsou na shodnem useku WRC i o neco malo rychlejsi, nez byly Becka. Nekdo tvrdi, ze to znamena, ze WRC jsou rychlejsi. Ja tvrdim, ze je to totalni hovadina, rychlejsi jsou jezdci. Beru to takhle: Quattro prislo v roce 1981. Do te doby vlastne neexistovalo (s vyjimkou off-roadu). Do roku 1984 jej pouzivala vyhradne Audi a ten, kdo nejezdil za Audi nemel sanci se s tim szit. V roce 1984 prisel druhy Peugeot. V roce 1985 uz quattro meli: Ford (RS 200), Lancia (Delta S4), Peugeot (205 T16E2), MG (Metro VR-6), Citroen (BX - pozdeji stazen), Audi (quattro Sport S1), kazdy tym o trech posadkach (pouze Peugeot s peti). A ted mi reknete, jak dlouho mali ti jezdci na to, aby se s quattrama naucili jezdit? A to s motorama 1759 az 2133 ccm, vykonem kolem 500-600 koni a kroutakem 500 az 650 Nm! A kdyz se jich dneska zeptate, jak se jim ta doba libila, tak nikdo z nich neni nadsen. Vsichni mnohem radeji vzpominaji na roky potom, kdy vse bylo pozvolnejsi a byl cas se necemu ucit. A nejradeji vzpominaji J.Kankkunnen, D. Auriol, M.Biasion a dalsi - na dobu u Lancie. Dokonce i Carlos, ale ten oznacuje svoji tehdejsi formu u Jollyho za obdobi "temna". Ale dneska veli mladici, kteri s quattrem a turbem uz vyrustali, takze je to pro ne neco samozrejmeho. -
"-- skrytý --" 10.04.00 11:37
« Re: Skupina V
Dobra, jak myslite, ja to s vama myslel dobre. Az budu mit tu 600 konovou Deltu S4, tak si to povime ......trocha humoru nezaskodi. A ted vazne, na ty sedadla se mrknu, ono pod tech 6000 se asi nedostanes. Ale nemusi to byt tech 20 a hlavne, nemusi to byt preci Sparco. Kdo si jednou poradne rozbil kokos, tak vi, ze na tehle vecech se setrit nema. Vezmete si posledni dva smrtaky u nas. Pricina? Samy pitomosti! -
"-- skrytý --" 08.04.00 13:10
« Re: Skupina V
Jojo . Myslím že nechceme skupinu ve které se pojede velká střelba že budou Sainz a Kankunen blednout závistí . Jde o to dostat se mezi ty správný lidi a mít příležitost ukázat co v tobě je - byť třeba se 130 , Favoritem nebo čímkoliv , z čeho se dá udělat soutěžák . ( a doufat že si toho někdo všimne ) . S tím autem přes 300 koní můžeš naskočit rovnou do mistráku . Jenže na ten nemáme a proto chceme skupinu kde těch peněz není potřeba tolik , proto i technika je levnější - kruh se uzavírá . -
« Re: Skupina V
Kombinézy ,které byly homologovány v roce 1980 jsou materiálově naprosto stejné jako ty nové. Jediný rozdíl je v našití homologačního lístku.
O startech vozů s různými výkony v jedné třídě
mě je to jedno v prvé řadě jde oto aby jsem se mohl pořádně svézt , mít změřený čas a možnost
si to porovnat s "opravdovými závodníky"což bývá velice zjímavé a pro "op.záv."moc nepříjemné. -
"-- skrytý --" 07.04.00 15:34
« Re: Skupina V
O tom masteni si kapsy neni pochyb. Nejde o to, ze by ten vyrobek byl lepsi, ale o to. ze je schvaleny. Ale v tom je zase urcita zaruka. Sedadla Sparco jsou velmi draha, existuji i levnejsi. Ta homologace pres rok 2000 se nejvic dotkne pasu - nebudou se smet pouzivat ctyrbodove. To by se ale dalo rozumne doresit (pro sk. V prodlouzeni homologace i tech ctyrbodovych. A s tim vykonem je to otazka. Predstav si, ze v jedne skupine bude startovat skoro seriova Audi Quattro a proti ni treba Audi Quattro Sport S1. Co s tim? -
« Re: Skupina V
Nevím jaké máš skušenosti s nákupem vybavení,ale
známý kupoval minulý rok sedačku s pásy tak aby
byla homologována alspoň přes rok 2000 a ta nejlevnější stála 19000kč.Já mám sedáky sparco
z roku 1995 arozdíl je akorát v homologačním lístku.Co se týče kombinéz a spodního prádla +
kukly,boty ,rukavice je to pěkný nesmysl,protože
vlněné triko z roku 1900 má stejnou kvalitu jako
triko z roku 2000.Tady na tom si někdo pěkně mastí kapsu!Když jsem jel v 98 na RallysprintuKopná měl jse vypujčenou úplně novou kombinézu s homologací přes rok 2000 a komisař
mě sní nechtěl pustit protože se mu zdála stará.
Auta s výkonem přes 300PS ?Každý ví do čeho leze!
-
"-- skrytý --" 06.04.00 11:09
« To Ales
ALS nebo jakekoliv jeho starsi varianty ti pomohou odstranit turboefekt. Predstav si, ze se zhlidnes v Makinenovi a z rovinky mas jet pravouhlou pravou ostrou zatacku. Udelas to, jak jsi videl v televizi: prijedes pred ni, tesne pred jeji hranici prudce brzdis, podrazujes a nakonec strhnes volant doleva. Zadek auta leti, ty poustis brzdu, tocis plny pravy rejd a pridavas plyn. Jenomze PRUSER: motor nic. Tak vytocis hodiny jako krava, prasknes bokem do stromu a koncis. Pokud budes mit neco proti zastaveni turba, tak v pohode pridas, motor zabere a ty v lehkym bocnim smyku jedes dal. Takze ALS a podobne systemy vnimam spis jako bezpecnostni prvek. -
"-- skrytý --" 06.04.00 10:57
« Re: Skupina V
Co se tyka te bezpecnosti - tak s tebou moc nesouhlasim. Pokud chces jet naplno, musis mit alespon slusnou pravdepodobnost, ze v pripade, ze to uz nezvladnes z toho auta vylezes zivej. Jinak to nejsou zavody, ale skok z mostu do propasti. Je fakt, ze ta cena neni mala, ale cela ta bezpecnostni vybava nemusi financne presahnout 60tis, a to si myslim, ze za to stoji. Da se koupit i z druhe ruky, nejvic stoji ten ram (protoze se musi udelat), ale nejsou to zase takovy pecky. Ke skupine H - pokud si prectes jeji pravidla, tak jsou tak volna, ze do ni spadaji i auta z Evocorneru - a vezmi si, ze nektera maji vykon 450-700 koni! Nejsem pro. -
"-- skrytý --" 05.04.00 23:30
« Re: Skupina V
Použiju tvůj příspěvek jako kostru a doplním svůj názor . Rok výroby bych posunul na 1980 - 85 , starší auta už by se špatně udržovala , TP jasně , katalyzator ne . Klec , hasičák , sedadla pásy , přilby ano . Haubnu bych nechal z původního materiálu , s motorem souhlasím , turbo souhlas ale bez ALS a bez vstřikování vody ( dostaneme se do oblasti špičkové techniky a na tu moc lidí nemá - tahle skupina má být taky levná ) , restriktor 34 , chladiče a brzdy dle N , délka libovolná , ne 4m ( Delta měří 3900 ) . Co jsem nezmínil souhlasím s tebou . -
« Re: Skupina V
Vpodstatě souhlasím s tvým návrhem,ale s bezpečnostními prvky bych to zase tak moc nepřeháněl,protože ty by tuto "volnou " skupinu
značně prodražily.Třeba nové přilby , pásy a sedačky jsou dost nákladnou záležitostí.Tady by mohlo stačit například max.stáří 10 let.
Předpisy pro samotné vozy zvolnit tak aby mohly
jezdit i takové vozy jako jsou Š130RS,Š130LR,Lada VFTS.Úpravy jako pro skupinu H. -
"-- skrytý --" 05.04.00 13:52
« Skupina V
Dobra, zkusme tedy nasledujici: kazdy sem napiste, jak si novou "volnou" skupinu predstavujete. Pokud z toho vyleze casem neco, co bude mit hlavu a patu, muzeme zkusit iniciovat oficialni vypsani takove skupiny.
Prvni nazor: Auta r.v. 1970 a mladsi, platne doklady CR, co predpis nepovoluje, je zakazano. Neni nutny katalyzator, je mozno jej vymontovat. Povinne bezpecnostni prvky jako ochranna klec, samohasici system, sedadla, sestibodove pasy a prilby musi mit certifikaci FIA. U ochr. kleci je nutno overeni nebo stavba certifikovanou firmou. Lze odstranit sedadla, zvukovou izolaci spousteci mechanismus oken s vyjimkou dveri u ridice a spolujezdce, skla musi byt zachovana. Lze pouzit plastovou ci hlinikovou haubnu za predpokladu, ze bude instalovan rozperny prvek mezi pr. tlumice dle FIA, motor musi byt shodneho typu, sani, vacky, vyfuk, svicky jsou volne. Turbo jen je-li u seriove verze, puvodni, libovolny tlak, ALS spise ano? U turba restriktor 34 nabo 45 mm? Vstrikovani vody spis ne? Chladice libovolne, umisteni definovane podle N. Brzdy jsou libovolne, ABS muze byt odmontovano, ale nemusi. Pohon 4x4 jen je-li u seriove verze, diferaky + uzaverky libovolne. Antiprokluz muze byt, nesmi byt funkcni v dobe zavodu. Kola dle predpisu N. Tlumice volne, nastavitelne za provozu spis ne. Max. sirka auta v zavode: 1770 mm, min delka 4000mm - mozno nechat volne? Schvalovani bych nijak vyrazne neusnadnoval, protoze jde preci jen minimalne o zdravi. Je potreba dohlidnout na plneni vsech predpisu a hlavne treba na to, ze stara auta nebudou shnila. U otazniku ocekavam bourlivou diskusi.