Auta s proslou homologaci

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Rally


  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.1999  17:57

    Hobby rally

    Jak jiste vite, je od roku 2000 na Slovensku vypsana trida HOBBY RALLY. Vzhledem k moznosti vypsani teto tridy i v nasem mistrovstvi bych byl rad, kdyby se mi ozvali vsichni, kdo vlastni provozuschopne soutezni auto s proslou homologaci. Myslim, ze je skoda, aby se auta typu Skoda 130LR, Favorit, Vaz, Sierra Coswort, Eskort Cosworth atd. povalovala nekde ve stodolach, kdyz se muzou ukazat divakum. Nebo ne????????
    • 00 Reagovat !

      foto

      30.11.1999  23:31

      « Re: Hobby rally

      No konečně se ozval příznivec .Už asi dva roky se snažím dát dohromady nějaký CLUB ,ale nikoho jsem nenašel,kromě K.Jirátka.Mi se jedná hlavně o vozy
      skupiny "B",ale třeba i takový vůz jakým byla škoda garde s ladovým motorem.Já vlastním Ladu VFTS s kterou si zajedu akorát předjezdce na valašce a toje všechno.
      Doufám že se podaří dát dohromady alspoň nějaký club.E-mail tatyrek@vs.inext.cz
      • 00 Reagovat !

        foto

        06.12.1999  12:01

        « Re: Hobby rally

        No, ja myslim, ze by se mohlo jednat o jakekoliv soutezni auta, a to jak skupiny B, tak A nebo N. Je tu ovsem problem s tim, ze o nasi iniciative zalozit nejaky CLUB moc lidi nevi. Nemas Broňo nějaký nápad, jak získat víc příznivců.
        • 00 Reagovat !

          foto

          06.12.1999  23:23

          « Re: Hobby rally

          Momentálně moc času nemám,ale na jaře chci udělat nějakou akci na bývalém slušovickém polygonu.Teď bychom mohli dát inzerát třeba do RSM.
          • 00 Reagovat !

            foto

            07.12.1999  12:44

            « Re: Hobby rally

            Udělat nějakou akci je dobrý nápad. Nabízím ti svou pomoc při organizování. Ty jsi ze Vsetína, že. Pamatuju si tě z Valašky. Já jsem z Rožnova p. R. a zabývám se sport. úpravami aut. S časem na tom nejsem taky nejlíp, ale snad si ho najdu. Co se týče reklamy v RSM, nebyl by to problém, ale je to dost drahé.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.1999  17:59

    Oprava

    Samozrejme jsem zapomel uvest svuj e-mail: d9chovan@ite.fme.vutbr.cz. Takze cekam na vase napady na zalozeni nejakeho FAN CLUBU apod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.12.1999  17:53

    Bez nadpisu

    Ahoj kluci,
    jmenuju se Martin a jezdím automobilový slalom. Váš nápad s nějakou akcí a se založením fanklubu skupiny B se mi moc líbí, takže Vám nabízím také svou spolupráci. Bydlím ve Zlíně, ale přes týden jsem v Brně ve škole. Jo, taky sháním nějaké auto na slalom(může mít taky prošlou homologaci a nejlepší by bylo něco malého např.: Peugeot 205, Renault 5, Mg Metro atd.) můj e-mail: musela@email.cz
    Zatím čau
    Martin
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.12.1999  19:02

      « Novy clovicek

      Ahoj kluci,
      taky se mi ten vas napadek libi, jen jaksi nechapu o co tady jde. Pokud mi priblizite co mate vlastne v planu, mozna bych mohl byt uzitecmy. Jsem sice jeste na skole takze nemam prilis casu a moznosti se sportem vice zabyvat,ale nejak uz bych do toho mel skocit.. Karel
      • 00 Reagovat !

        foto

        16.12.1999  10:38

        « Re: Novy clovicek

        Jde tady o nějaký klub automobilů s prošlou homologací a to i aut třídy B. Iniciativě se určitě meze nekladou, nápady jsou netrpělivě očekávány. Pokud by se totiž dalo dohromady víc aut s prošlou homologací, bylo by údajně možno u nás vypsat stejnou hobby třídu jako na slovensku. Šlo by vlastně o vcelku levné závodění a určitě i atraktivní. Pak je možno pořádat různé srazy a amatérské závody atd.
        • 00 Reagovat !

          foto

          17.12.1999  09:48

          « Re: Novy clovicek

          To je fajn ale co proto mam udelat. Kdyz si par lidi postavi takovyhle auta toak to jeste prece nic neresi nebo jo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.12.1999  09:59

    Bez nadpisu

    Napad je to skvely, treba v Madarsku uz neco podobneho existuje. Soukrome pro Martina: vis, kdo jsem?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.12.1999  22:13

    Bez nadpisu

    Ja si myslim, ze by prave resilo. Urcite by bylo skvele podobne zavody "prifarit" k soucasnym, ale bude problem. Do normalnich rally by to zatim asi nechteli a o SprintRally bude nejspis takovy zajem, ze budou muset odmitat i normalni. Kazdopadne s tim urcite pujde neco udelat, pro zacatek by to chtelo dat alespon nejaky zevrubny seznam do hromady. Ohledne tech inzeratu by stacilo hodit to i na inet na nejake stranky o rally (www.rallysport.cz,go.to/rallyweb apod) a nejake noviny by se take nasly. RSM je moc drahy. Pokud bude zajem, tak bych ty weby mohl domluvit. Co vy na to?
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.1999  21:48

    Pomoc

    Ahoj Brono,muzu pomoc jak s propagaci klubu tak s umostenim jeho stranek. Vse by se delo v ramci meho serveru. Kontak na mne je e-mail: rsautorevue@rsautorevue.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.01.2000  01:47

    Bez nadpisu

    Tak se pokousim ozivit tuto stranku. Zijete vubec?
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.01.2000  12:40

      « Re:

      No ja sem se npsal prispevek a pak nic noooo. ja neznam toho kdo to zalozil
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.01.2000  23:37

    Bez nadpisu

    Uzivatel: Posledni prispevek jsem nepochopil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.01.2000  10:10

    Bez nadpisu

    Zijete vubec?
    • 00 Reagovat !

      foto

      18.01.2000  11:23

      « Re: Pluto

      Žijeme, žijeme, ale jsme zavaleni prací. Máš nějaký konkrétní nápad?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.01.2000  00:00

    Bez nadpisu

    No, ja vas chtel nejak probudit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.2000  11:07

    Prosba

    V letošním roce bychom se chtěli zůčastnit automob. SLALOMU a Rally - volny podnik. Po dvoudením hledani na internetu jsem nalezl nějake kalendaře, ale nenalezl jsem nikde kontakty na pořadatele. Mohl by mi nekdo pimoci, můj e-mail:
    vavra@zf.jcu.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.02.2000  01:49

    Bez nadpisu

    Co rikate na moznost startu vozu skupiny H na Rally Agropa?
    • 00 Reagovat !

      foto

      25.02.2000  01:17

      « Re: Skupina H na Agrope

      Dobrej nápad . Taky bych se svezl .
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.2000  00:00

    Bez nadpisu

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.04.2000  13:52

    Skupina V

    Dobra, zkusme tedy nasledujici: kazdy sem napiste, jak si novou "volnou" skupinu predstavujete. Pokud z toho vyleze casem neco, co bude mit hlavu a patu, muzeme zkusit iniciovat oficialni vypsani takove skupiny.
    Prvni nazor: Auta r.v. 1970 a mladsi, platne doklady CR, co predpis nepovoluje, je zakazano. Neni nutny katalyzator, je mozno jej vymontovat. Povinne bezpecnostni prvky jako ochranna klec, samohasici system, sedadla, sestibodove pasy a prilby musi mit certifikaci FIA. U ochr. kleci je nutno overeni nebo stavba certifikovanou firmou. Lze odstranit sedadla, zvukovou izolaci spousteci mechanismus oken s vyjimkou dveri u ridice a spolujezdce, skla musi byt zachovana. Lze pouzit plastovou ci hlinikovou haubnu za predpokladu, ze bude instalovan rozperny prvek mezi pr. tlumice dle FIA, motor musi byt shodneho typu, sani, vacky, vyfuk, svicky jsou volne. Turbo jen je-li u seriove verze, puvodni, libovolny tlak, ALS spise ano? U turba restriktor 34 nabo 45 mm? Vstrikovani vody spis ne? Chladice libovolne, umisteni definovane podle N. Brzdy jsou libovolne, ABS muze byt odmontovano, ale nemusi. Pohon 4x4 jen je-li u seriove verze, diferaky + uzaverky libovolne. Antiprokluz muze byt, nesmi byt funkcni v dobe zavodu. Kola dle predpisu N. Tlumice volne, nastavitelne za provozu spis ne. Max. sirka auta v zavode: 1770 mm, min delka 4000mm - mozno nechat volne? Schvalovani bych nijak vyrazne neusnadnoval, protoze jde preci jen minimalne o zdravi. Je potreba dohlidnout na plneni vsech predpisu a hlavne treba na to, ze stara auta nebudou shnila. U otazniku ocekavam bourlivou diskusi.
    • 00 Reagovat !

      foto

      05.04.2000  22:57

      « Re: Skupina V

      Vpodstatě souhlasím s tvým návrhem,ale s bezpečnostními prvky bych to zase tak moc nepřeháněl,protože ty by tuto "volnou " skupinu
      značně prodražily.Třeba nové přilby , pásy a sedačky jsou dost nákladnou záležitostí.Tady by mohlo stačit například max.stáří 10 let.
      Předpisy pro samotné vozy zvolnit tak aby mohly
      jezdit i takové vozy jako jsou Š130RS,Š130LR,Lada VFTS.Úpravy jako pro skupinu H.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 06.04.2000  10:57

        « Re: Skupina V

        Co se tyka te bezpecnosti - tak s tebou moc nesouhlasim. Pokud chces jet naplno, musis mit alespon slusnou pravdepodobnost, ze v pripade, ze to uz nezvladnes z toho auta vylezes zivej. Jinak to nejsou zavody, ale skok z mostu do propasti. Je fakt, ze ta cena neni mala, ale cela ta bezpecnostni vybava nemusi financne presahnout 60tis, a to si myslim, ze za to stoji. Da se koupit i z druhe ruky, nejvic stoji ten ram (protoze se musi udelat), ale nejsou to zase takovy pecky. Ke skupine H - pokud si prectes jeji pravidla, tak jsou tak volna, ze do ni spadaji i auta z Evocorneru - a vezmi si, ze nektera maji vykon 450-700 koni! Nejsem pro.
        • 00 Reagovat !

          foto

          06.04.2000  23:22

          « Re: Skupina V

          Nevím jaké máš skušenosti s nákupem vybavení,ale
          známý kupoval minulý rok sedačku s pásy tak aby
          byla homologována alspoň přes rok 2000 a ta nejlevnější stála 19000kč.Já mám sedáky sparco
          z roku 1995 arozdíl je akorát v homologačním lístku.Co se týče kombinéz a spodního prádla +
          kukly,boty ,rukavice je to pěkný nesmysl,protože
          vlněné triko z roku 1900 má stejnou kvalitu jako
          triko z roku 2000.Tady na tom si někdo pěkně mastí kapsu!Když jsem jel v 98 na RallysprintuKopná měl jse vypujčenou úplně novou kombinézu s homologací přes rok 2000 a komisař
          mě sní nechtěl pustit protože se mu zdála stará.
          Auta s výkonem přes 300PS ?Každý ví do čeho leze!
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 07.04.2000  15:34

            « Re: Skupina V

            O tom masteni si kapsy neni pochyb. Nejde o to, ze by ten vyrobek byl lepsi, ale o to. ze je schvaleny. Ale v tom je zase urcita zaruka. Sedadla Sparco jsou velmi draha, existuji i levnejsi. Ta homologace pres rok 2000 se nejvic dotkne pasu - nebudou se smet pouzivat ctyrbodove. To by se ale dalo rozumne doresit (pro sk. V prodlouzeni homologace i tech ctyrbodovych. A s tim vykonem je to otazka. Predstav si, ze v jedne skupine bude startovat skoro seriova Audi Quattro a proti ni treba Audi Quattro Sport S1. Co s tim?
            • 00 Reagovat !

              foto

              07.04.2000  22:05

              « TO MAGIC

              Pliiiis, nevis kde sehnat levneji sport. sedacky, kdyz rikas ze jsou i levnejsi nez Sparco ... nejlevnjesi Sparco jsem videl za 7-8tis ??? Diiik
            • 00 Reagovat !

              foto

              07.04.2000  22:36

              « Re: Skupina V

              Kombinézy ,které byly homologovány v roce 1980 jsou materiálově naprosto stejné jako ty nové. Jediný rozdíl je v našití homologačního lístku.
              O startech vozů s různými výkony v jedné třídě
              mě je to jedno v prvé řadě jde oto aby jsem se mohl pořádně svézt , mít změřený čas a možnost
              si to porovnat s "opravdovými závodníky"což bývá velice zjímavé a pro "op.záv."moc nepříjemné.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 08.04.2000  13:10

                « Re: Skupina V

                Jojo . Myslím že nechceme skupinu ve které se pojede velká střelba že budou Sainz a Kankunen blednout závistí . Jde o to dostat se mezi ty správný lidi a mít příležitost ukázat co v tobě je - byť třeba se 130 , Favoritem nebo čímkoliv , z čeho se dá udělat soutěžák . ( a doufat že si toho někdo všimne ) . S tím autem přes 300 koní můžeš naskočit rovnou do mistráku . Jenže na ten nemáme a proto chceme skupinu kde těch peněz není potřeba tolik , proto i technika je levnější - kruh se uzavírá .
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 10.04.2000  11:37

                  « Re: Skupina V

                  Dobra, jak myslite, ja to s vama myslel dobre. Az budu mit tu 600 konovou Deltu S4, tak si to povime ......trocha humoru nezaskodi. A ted vazne, na ty sedadla se mrknu, ono pod tech 6000 se asi nedostanes. Ale nemusi to byt tech 20 a hlavne, nemusi to byt preci Sparco. Kdo si jednou poradne rozbil kokos, tak vi, ze na tehle vecech se setrit nema. Vezmete si posledni dva smrtaky u nas. Pricina? Samy pitomosti!
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    10.04.2000  12:00

                    « Re: Skupina V

                    Ad. sedacky ... mno tech 6tis je docela fajn cena. Je fakt ze setrit by se nemelo. Btw. shanim ted nakej malej hasicak, ne system, ale jen malej srac pod sedacky, doporucite neco ??
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      14.04.2000  12:44

                      « Re: Skupina V

                      Na benzinkách se dají sehnat malé hasičáky-Práškové,nebo Pyrocol ve spray-Je to super hasivo,mám to zjištěný od hasičů.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    10.04.2000  21:27

                    « Re: Skupina V

                    Myslím si že příčina smrťáků ve skupině B byla
                    zapříčiněna zaprvé jezdeckou chybou, ale hlavně
                    duralovým rámem,který byl sice krásně lehký,ale jako by tam nebyl.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 11.04.2000  09:07

                      « Re: Skupina V

                      To bych rozhodne netvrdil. Ten duralovy ram mel vetsi pevnost, nez ten ocelovy. Zakazany byly ramy Heigo a jim podobne lehke ze tri duvodu: 1. byly lehke, 2. casem hlinik ztraci svoje pevnostni vlastnosti (hlavne priznivci cyklistiky s tim maji sve zkusenosti) a 3. neodolavaji zaru jako ocelove. Rovnez kevlar byl vyrazne omezen z duvodu nizke hmotnosti a hlavne proto, ze hori. Jestlize Delta S4 vazila 890 kg, dnesni WRC vazi 1250 kg. Co se tyka jezdeckych chyb - dneska jsou na shodnem useku WRC i o neco malo rychlejsi, nez byly Becka. Nekdo tvrdi, ze to znamena, ze WRC jsou rychlejsi. Ja tvrdim, ze je to totalni hovadina, rychlejsi jsou jezdci. Beru to takhle: Quattro prislo v roce 1981. Do te doby vlastne neexistovalo (s vyjimkou off-roadu). Do roku 1984 jej pouzivala vyhradne Audi a ten, kdo nejezdil za Audi nemel sanci se s tim szit. V roce 1984 prisel druhy Peugeot. V roce 1985 uz quattro meli: Ford (RS 200), Lancia (Delta S4), Peugeot (205 T16E2), MG (Metro VR-6), Citroen (BX - pozdeji stazen), Audi (quattro Sport S1), kazdy tym o trech posadkach (pouze Peugeot s peti). A ted mi reknete, jak dlouho mali ti jezdci na to, aby se s quattrama naucili jezdit? A to s motorama 1759 az 2133 ccm, vykonem kolem 500-600 koni a kroutakem 500 az 650 Nm! A kdyz se jich dneska zeptate, jak se jim ta doba libila, tak nikdo z nich neni nadsen. Vsichni mnohem radeji vzpominaji na roky potom, kdy vse bylo pozvolnejsi a byl cas se necemu ucit. A nejradeji vzpominaji J.Kankkunnen, D. Auriol, M.Biasion a dalsi - na dobu u Lancie. Dokonce i Carlos, ale ten oznacuje svoji tehdejsi formu u Jollyho za obdobi "temna". Ale dneska veli mladici, kteri s quattrem a turbem uz vyrustali, takze je to pro ne neco samozrejmeho.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        11.04.2000  10:56

                        « Re: Skupina V

                        Poslouchej magicu, co tu píšeš za nesmysly, že duralový rám byl pevnější než ocelový. Říká ti něco pojem pevnost materiálu???!!! Tady byl problém v celkově volných předpisech, které byly mnohem volnější než u dnešních WRCéček. Nebyla taková bezpečnostní opatření a po několika smrťácích tu skupinu radši zakázali. Co se týče rychlosti, jsou dne3n9 WRCéčka rychlejší. Nemůžete se ale dívat jen na výkon motoru. Ostatně i Octavia WRC už má krouták 600 N.m. Výkony jsou však nižší díky restriktorům v sání, které omezují max. dosažitelné otáčky motoru. Co ale Béčka neměla, byly sekvenční převodovky - řazené manuálně či elektronicky, neměly tak propracované podvozkové díly - od geometrie náprav až po tlumiče, neměly elektronicky řízené diferenciály, nebyly tak kvalitní pneumatiky, brzdy atd. Neměly takové vymoženosti, jako elektronicky řízené vstřikování paliva, ALS atd. Ostatně nevěřte tomu, že v dnešních WRCéčkách je 300 koní, když Nkové Lancery jich mají mezi 280 až 300. Počítám, že pořádné WRCéčko jich má přes 400. Jinak samozrejmě že i jezdci jsou rychlejší, ale není to takový rozdíl.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          "-- skrytý --" 12.04.2000  10:34

                          « Re: to cmt

                          Srovnas-li mimimalni pevnost v tahu trubky ramu Heigo s dnes predepsanou, tak zjistis, ze se mylis. Totez plati o tech autech - veris-li tomu, ze 300 koni/600Nm pri hmotnosti 1250kg je vic nez 600 koni/600Nm pri hmotnosti 890 kg, tak je to divny. Sekvencni prevodovka asi neni spatna (v zivote jsem s ni nejel), ale Makinen je uz ctyrikrat mistrem s manualem. Tak nevim. O tom podvozku to take tak uplne neplati, byt byla jiz ocel nahrazena hlinikem, takze neodpruzene hmoty jsou uz temer srovnatelne s Becky. Samozrejme - hodne dela vyvoj jednotlivych nastaveneni a elektronicke uzaverky diferaku taky nejsou k zahozeni (ale Makinen je taky nepouziva), nicmene to jsou drobnosti. Vstrikovani paliva i zapalovbani samozrejme elektronicke bylo, elektronika nebyla v Beckach nijak vyrazne horsi, nez dnes. Kdo se jednou jedinkrat svezl (nebo alespon byl svezen) treba s Deltou S4, tak velmi rychle pochopi, ze je to prave v jezdcich. A hlavne - rikaji to oni sami (viz rozhovor v rally Racingu s Hannu Mikkolou nebo Juhou Kankkunnenem). Je fakt, ze jsem ridil leda Beckovou Ladu VFTS (a to jeste jenom kousek) a s WRC jsem taky nikdy nejel, takze nemohu srovnavat vlastni dojmy a vse je to jen spekulace a papouskovani vyctenych informaci.
                      • 00 Reagovat !

                        foto

                        11.04.2000  23:21

                        « Re: Skupina V

                        Co jsem měl kazetu o Vatanenovi tak ten vzpomínal na béčka,že to byla doba ,kdy za jezdce nepracovala technika,ale musel ukázat co dokáže.Já jsem měl možnost se nechat svézt v bertoniho toyotě a musím říct,že to je procházka růžovou zahradou.Když v rychlosti asi 170km/h na šotolině to zašláp tak auto pokračovalo ve zpomalení v přímém směru a při zatočení volantem krásně odbočilo bez minimálního smyku.Osobně si myslím,že tato elektronika by v těch autech neměla být.
                        • 00 Reagovat !

                          foto

                          12.04.2000  10:07

                          « Re: Skupina V

                          Jo to uz je vyvoj ... zase nezapomen, ze to je takova laborator pro vyvojare. Otestuje se co jde a co ne ... to je jak F1 a novy materialy, technologie atd. ... asi to uz patri k vyvoji, ikdyz je to naskodu. Uz se tolik nepozna kvalita jezdce a je nakych 10 na spicce mezi kterymi se podle me diky elektronice rozdily srovnaly ... ale tezko rici jak to vlastne je ... nikdo jsme MS nejeli a nevime o cem to je ... podle me by uz ten vykon bez elektroniky nesel ukocirovat ... se podivej na americky CART, NASCAR ... to je sice okruh, ale tak premotorovany, ze uz ani nezalezi na jezdci, ale spis na stesti, jestli se nekde nerozmazne ... muj nazor.
                          • 00 Reagovat !

                            foto

                            12.04.2000  10:31

                            « Re: Skupina V

                            S tím NASCARem a spol. máš pravdu, tam už moc na jezdci nezáleží. trochu lepší to je ve F1, ale největší vliv na výsledek mají ještě pořád jezdci v rally. První podmínkou je auto srovnatelné se špičkou, a pak už záleží jen na tom jak se kdo vyspí, a jak komu sedne trať. Pokud ale jezdec stojí za *, tak mu nepomůže ani o 50 koní víc. Upřímně mám mnohem radši jezdce v rally než ve F1 a taky je víc uznávám. Ve F1 dneska rozhodují jen peníze a to, jak kdo zajíždí do boxů a kolik si nechá paliva. Škoda že se u nás nevysílají aspoň nějaké sestřihy z MS rally. Pro mě je to zajímavější než F1. U F1 vždycky usnu...
                            • 00 Reagovat !

                              foto

                              12.04.2000  21:20

                              « TO CMT

                              Ja teda tyhle americky zavody nemusim vubec. Ale F1 taky kouknu, ale nesmi to byt start-cil. Kazdopadne souhlasim s tim ze kralove volantu jsou soutezaci ... sice si nemyslim, ze by F1 byla naka sracka, ale prijde mi ze vykon, koncentrace, fyzicke naroky, uroven a nasazeni pilota F1 je srovnatelna spis s pilotem stihacky nez s rally. Je to hodne o tom kdo je schopen maximalni koncentrace pri maximalnim zatizeni organizmu a taky o nadrceni se idealni stopy. Ale souteze jsou o improvizaci a opravdovym umenim "kroutit" volantem ... ad. penize ... rekl bych ze ty hrajou velkou roli uz i v rally, coz je videt i na vyvoji Boleslavskyho WRC, tam proste neni ten kapital na vyvoj co treba u Subaru. Ale ty rozdily se daji eliminovat prave tim jezdcem, kdezto v F1 nepomuze ani Schumacher aby vytahnul nakej tym s mensim kapitalem. A to se mi prave nelibi, ze jsou vlastne predem jasni favoriti ...
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 05.04.2000  23:30

      « Re: Skupina V

      Použiju tvůj příspěvek jako kostru a doplním svůj názor . Rok výroby bych posunul na 1980 - 85 , starší auta už by se špatně udržovala , TP jasně , katalyzator ne . Klec , hasičák , sedadla pásy , přilby ano . Haubnu bych nechal z původního materiálu , s motorem souhlasím , turbo souhlas ale bez ALS a bez vstřikování vody ( dostaneme se do oblasti špičkové techniky a na tu moc lidí nemá - tahle skupina má být taky levná ) , restriktor 34 , chladiče a brzdy dle N , délka libovolná , ne 4m ( Delta měří 3900 ) . Co jsem nezmínil souhlasím s tebou .
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.2000  23:41

    Bez nadpisu

    Konecne se to tu trochu rozjelo!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.04.2000  11:09

    To Ales

    ALS nebo jakekoliv jeho starsi varianty ti pomohou odstranit turboefekt. Predstav si, ze se zhlidnes v Makinenovi a z rovinky mas jet pravouhlou pravou ostrou zatacku. Udelas to, jak jsi videl v televizi: prijedes pred ni, tesne pred jeji hranici prudce brzdis, podrazujes a nakonec strhnes volant doleva. Zadek auta leti, ty poustis brzdu, tocis plny pravy rejd a pridavas plyn. Jenomze PRUSER: motor nic. Tak vytocis hodiny jako krava, prasknes bokem do stromu a koncis. Pokud budes mit neco proti zastaveni turba, tak v pohode pridas, motor zabere a ty v lehkym bocnim smyku jedes dal. Takze ALS a podobne systemy vnimam spis jako bezpecnostni prvek.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 06.04.2000  17:19

      « Re: nová skupina pro soutěže

      Jasně - ALS je jediná zkratka která mě u aut zajímá . Ale ... cena . A pokud počítáš s tím že ho tam nemáš , tak se před tou zatáčkou podle toho zařídíš .
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.04.2000  14:28

    magicu, magicu...

    Pevnost jakékoliv duralové trubky je max.450 MPa, přičemž jde již o tvrzený dural s nizkou tažností, tedy rád praská. Naproti tomu chrommolybdenová bezešvá trubka má pevnost minimálně 700 MPa. Podívám se řádně do materiálových listů a pak to tu napíšu přesně. Každý vůz kategorie WRC nebo Kit Car musí mít karosérii opatřenou továrním rámem, tedy nestačí rám podle přílohy J řádu FIA. U tohoto rámu je výpočtem (a možná i zkoužkou-teď nevím) dokladována jeho pevnost. Na pevnost má samozřejmě vliv nejen průměr a tloušťka stěny trubky, ale i tvar rámu, počet a umístění vzpěr atd. Garantuju vám, že pevnost dnešních rámů je mnohonásobně vyšší než u rámů, které měly Béčka.
    Taky jsem psal, že dnešní WRCečka nemají 300, ale přes 400 koní. Těch 340 koní mají Toyoty GT-four od JM engineeringu - sami to přiznali v jednom rozhovoru.
    Dále pokud píšeš, že Makkinen nemá sekvenční převodovku a elektronicky říditelné diferenciály, tak jsi úplně mimo!!!! Podívej se na netu a uvidíš!!!!
    Pokud nevidíš pokrok za posledních 15 let v elektronice motoru, podvozku, v brzdách, tlumičích, turbodmychadlech, pneumatikách atd. tak už nevím...
    P.S.: napiš nám ještě, ať se pobavíme, co je na podvozku soutěžního auta z duralu (ne hliníku, ten je už úplně nepoužitelný).
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 12.04.2000  15:42

      « Re: cmt

      Jsem rad, ze jsem zjistil, jakej jsem trouba. Ty napravy z hlinikovy slitiny teda hned z auta sundam, jak jsi mne vydesil. Taky sundam ty duralovy trmeny, rozpery, kola a vsechny dalsi veci, kdyz jsou u ty Lancie takovi hlupaci, ze to tam davaj. Pro jistotu taky vyhodim vsechny materialy, ktere mam o autech skupiny B - vsechno je to lez. A na netu se potom podivam na sekvencni prevodovku u Makinenova auta, reknes-li mi kde. Netvrdim, ze jistojiste vim, ze je tam manual (nikdy jsem s tim nejel), ale jsem o otm presvedcen.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.04.2000  15:48

    Zmena

    O.K. takze 400 koni/600 Nm pri 1250 kg dava rychlejsi auto nez 600 koni/600 Nm pri 890 kg. Pardon. No, nevim, kdo je smesny!
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.04.2000  21:43

      « TO MAGIC

      Nevim kde jsi vzal ze S4ka mela 600koni ??? Ta mela i s biturbem, nebo co to bylo za dvojity turbo, 400koni a 0-100 za 3s. Coz je temer shodny s Evo VI. Ale hlavne, a to je nejpodstatnejsi, vyvoj sel tim smerem, ze neni podstatny vykon, ktery byl vlastne u sk. "B" hlavni pricinou nehod. A to proto, ze ty kary nebyly schopny ten vykon prenest v rozumny mire, a ve spojeni s ovladatelnosti, na silnici. Takze vyvoj sel mnohem dal v podvozkovy casti, ve vyladeni prubehu kroutaku, ktery je podle me o neco dulezitejsi nez hrozivej vykon. Na co ti bude 600koni, kdyz ti pri kazdym vyjezdu ze zatacky budou podkluzovat kola, jednoduse receno drsnej kroutak v 3500ot je smrtelnej ??? Btw. krasnej priklad je treba u motokar. No mozna trochu off-topic, ale muj nazor. Kdyz srovnas motokaru o obsahu 125ccm a 270ccm, tak by jsi rekl ze neni o cem mluvit, ale je. S tou slabsi se da jet cisteji a vic technicky (samozrejme bude ztracet na delsich a rovnych pasazich), ale kdyz jedes s tou silnejsi na stejny trati, pro srovnani nejlepe clenite, coz jsou trati v soutezich prevazne, tak jednoznacne ztratis diky tomu, ze stejne ten vykon nemuzes vyuzit naplno, protoze by jsi bud dostal hodiny, nebo jakykoliv jiny smyk ... fyzika plati pro vsechny stejne ... a to co jezdi MS je prave ten kompromis vykonu, ale vyuziti maximalniho kroutaku a 100% podvozku. Proc se treba zacinaji pro okruhy vymyslet TDIckovy motory, jako treba VW R-TDI. Prave pro ten kroutak, kterej hraje strasne dulezitou roli a hlavne jeho idelani prubeh v zavislosti na slusnym vykonu, ale nemusi to byt nutne 600koni ... no asi jsem to popsal dost zmatene, ale snad to bude k pochopeni ... jo jeste jedna vec, kdyz si vezmes jen formule CART, tak ty maj vykony pres 1000koni, tedy vice nez F1, ale pokud by meli jet clenite trati jako se jezdi v Evrope tak se nechytaj ... takze tak ... :-P
      • 00 Reagovat !

        foto

        25.04.2000  09:28

        « Re: TO MAGIC

        No, 14 dní jsem tu nebyl, a je tu plno příspěvků. Tak jsem zjistil, že auta skup. A pro rally byly rychlejší než Béčka už někdy v období roku 1991 - 1992. Už poslední Lancie, Celica ST 185 a spol. byly rychlejší. O Eskortu ani nemluvě. Co se týče rámu, magicu, nejsprve píšeš, že je z hliníku a pak že z chrommolybdenu. Tak si rozmysli, co kecáš. Chrommolybdenový hliník, to je opravdu maso. Co se týče hliníku na podvozku, tak tu neoslňuj s hliníkovými třmeny, držáky třmenů apod. když je měla z hliníku už Š 130 RS.
        • 00 Reagovat !

          foto

          25.04.2000  09:29

          « Re: TO MAGIC

          PS: TITAN taky NENÍ hliník!!!
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 25.04.2000  10:39

            « Re: TO RSD

            Ja netvrdim, ze titan a chrommolybden jsou z hliniku (to bych musel vratit diplom), ja tvrdim neco uplne jinyho. Precti si znovu, z ceho a jak byla ta S4 udelana. A o svem nazoru na rychlejsi Acka nez Becka si zkus promluvit s lidmi, kteri je ridili. Vse ostatni jsou jenom zvasty. A rozhodne nehodlam nekoho oslnovat, nemam toho zapotrebi. Jen si trochu srovnej v hlave fakta. Jestlize tvrdis, ze podvozkovy soucasti nemohou byt ze slitin hliniku, tak se proste podivej na auta jako AR 156, AR 166, Audi S4, Lanci Delta HF Integrale EVO, Lancia Kappa, Lancia Lybra, Mitsubishi Lancer EVO VI, a dalsi. Jestlize tvrdis, ze Beckovy auta nemely oproti dnesnim WRC zadnou pevnost, tak opak je pravdou (Beckovy auta - tady mam na mysli Delta S4, 205 T16E2, RS 200, Quattro Sport S1 a ne S 130 LR nebo 2105 VFTS). Lze ti pouze doporucit studium dobovych materialu.
            • 00 Reagovat !

              foto

              26.04.2000  12:30

              « Re: TO MAGIC

              Prvotně jsme se bavili o tom, že dnešní auta WRCéčka jsou rychlejší než bývalá Béčka. A já ti říkám, což je doloženo změřenými časy a ne subjektivními dojmy jezdcu, že už v roce 1991-92 byli na stejných erzetách stejní jezdci rychlejší než když jeli s nějakým Béčkem těsně před jejich zrušením. Pokrok je prostě velký, a porovnávat jen výkon motoru a opomenout pokrok ve vývoji ostatních dilů motorů svědčí o tom, že jsi úplně mimo. Co se týče pevnosti rámů a bezpečnosti, dnešní WRCéčka jsou zde na mnohem vyšší úrovni, což dokazuje i počet smrťáků v rally poslední doby. PS: píšeš tady o nějakém diplomu, který vlastníš. Ten je ale spíš z nějaké ekonomky, že jo? Usuzuju tak z tvých příspěvků v jiných rubrikách....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.04.2000  08:56

    Skupina B - byli vsichni blbci?

    Vazeni panove, musim se smat, ze hovorite o necem, co vite, ze bylo spatne a v cem, ale nevite, co to vlastne bylo. Takze: Lancia Delta S4 mela ram svareny z chrommolybdenovych trubek, do neho byly vlepeny vostinove sendvicovite panely, ktere v rezu vypadaly jako vceli plastvy. Cely to bylo z kevlaru. Ve skeletu to bylo jeste obaleny hlinikovym plechem a do toho byl vmontovan bezpecnostni predepsany ram Heigo. Predni partie byla kompletne odnimatelna, predni spoiler, cast zadku a pseudohaubna byly z Nomexu. Nemelo to zadny biturbo (to az pozdeji v rallycrossu), ale preplnovani mechanickym dmychadlem Volumex, ktere bylo pri 3500/min obtekano, plnici tlak (1,7 az 2,4 baru) zajistovalo turbodmychadlo KKK K26 s dvojici mezichladicu stlaceneho vzduchu. Pevnost v krutu si uz presne nepamatuji, je to ale asi 2 az 2,5 krat vice, nez dnesni WRC. Vykon sice pri predstaveni fabrika uvadela 400 koni, v prubehu sampionatu priznali o padesat koni vice, na Korsice uz o sto vice a na Acropolis uz udajne pri 670 konich motor Alenovi explodoval. Jsou to neoficialni udaje (pochopitelne), ale jsou primo od zdroje. Podvozkove skupiny byly z titanovych kompozitu a pouziti dvojice tlumicu je dnes vyrazne omezeno predpisy. Motor byl umisten podelne (u Peugeota na pric) pred zadni napravou, Ford RS 200 mel dokonce prevodovku vpredu, Delta pred motorem. Teziste vzadu znamenalo uplne jiny zpusob jizdy, nez dnesni WRC. Tam, kde se dnesni WRC uz davno hrnou rovne (diky tezkemu motoru vpredu), tam Becka jeste ukazkove zatacila. Sekvencni prevodovku u Audi zavrhli uz v roce 1986 s tim, ze neni o tolik rychlejsi, o kolik je tezsi. Skupina B byla zakazana po tom, co pri vyhybacim manevru zabil spanelsky pilot s Fordem RS 200 ctyri divaky takovym zpusobem, ze auto uz davno stalo oprene o stromy a lidi teprve zacali utikat a panikarit. Potom prisla nehoda Marca Surrera na temze voze, kdy v rychlosti hodne pres 200(!) prerazil bokem auta dva stromy(!) a o treti se rozlomilo auto samo a zacalo horet - spolujezdec uhorel. Posledni kapkou byla nehoda vedouci posadky Toivonen-Cresto na Korsice86, kteri meli znacny naskok a pri (pravdepodobne) poruse brzd uhoreli v Delte S4. Becka byla zrusena proto, ze byla moc rychla a horlava. Vyvoj v automobilovych soutezich nepopiram, nebot srovnani vozu Lancia Delta HF 4WD (1987) a Mitsubishi Lancer Evo VI (2000) jej jasne dokumentuje.
    • 00 Reagovat !

      foto

      13.04.2000  09:19

      « Re: Skupina B - byli vsichni blbci?

      Co se tyce trubek tak mohu jen souhlasit, myslim ze jsem o tom cetl na www.rallycars.com, co se tyce toho kompresoru Velomex, tak jsem si to spatne prelozil. Jenze jsem nekde cetl, ze to bylo prave naopak, prave ze ten kompresor vypinal pri nakejch 4000ot. a po te se zapinalo turbo ... nevim trochu tomu nerozumim jak to bylo mysleno, protoze si nedovedu predstavit jak by to fungovalo, ale rad bych si o tom neco precetl, mas nakej link na podrobnejsi info o S4 ?? Jinak si myslim, ze se v podstate shodujeme a sam sis myslim odpovedel, ze dnesni WRC museji byt logicky rychlejsi ... ad. zruseni ... ale proc vetsina techto nehod vznikla a hlavne na jakych usecich ... alespon co jsem kdysi mohl videt, hlavne tu nehodu Surrera, kdy to proste nezvladnul ... totalne si to auto delalo co chtelo ...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 13.04.2000  09:43

        « Re: Skupina B

        Jasne, napsal jsem to asi nesikovne. Pri 3500/min (+/-) zacal elektronicky rizeny ventil v sacim potrubi postupne uzavirat privod vzduchu do Volumexu (normalni Roots s vyladenejma ventilama a elektronickou kontrolou). To bylo kvuli tomu, ze pri vyssich otackach by byla cinnost kompresoru dost ztratova, takze se timhle jakoby vyradil z cinnosti. Ty autaky mely sice jenom petikvalt, ale litaly mezi stromama pres dve kila! Informace mam dobovy, zivim se tim, takze mam i celkem rozsahlej archiv. Neco je na Evocorneru (viz rubr. Lancia Delta Integrale) a hodne toho mam z Italie (Astra, Noccentini, Jolly), RallyRacingu (www.rallyracing.de) a Automobilisma. V Italii s tim jeste jezdi na ruznych setkanich a taky jejich obrslalomy a tam od Delty S4 dostane "na *" i monopost Osella. Jinak, existuje i filmovy zaznam Surrerovy nehody, nehody v tom Spanelsku (kdo to ridil nevim, plete se mi jeho jmeno s Carlosem Sainzem, jestli to nebyl on) i fotky ohorele Toivonenovy Delty. Nastesti, dneska mame doporucenou prum. rychlost na RZ 110 km/h, omezenou delku RZ a dnesni WRC se na 200 dostanou jen zcela vyjimecne. Nakonec se musim omluvit za dezinformaci - Lancer EVO VI 2000 ma podle fabrickych stranek skutecne nejen sekvencni prevodovku, ale uz i elektronicky rizeny diferaky. V lonske Monte Carlo jel Makkinen s manualem, takjsem nespravne usoudil, ze to tak je stale.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 13.04.2000  15:59

          « Re: Skupina B

          Ten člověk co poslal RS 200 do lidí se jmenoval Santos , byli tam 4 mrtvý a 41 těžce zraněných , a k těm nehodám je třeba přidat i Ariho Vatanena , kterej měl tu kliku že to přežil . Delta S4 měla 400 koní skutečně jen při uvedení (mimochodem obsadila při prvním startu na RAC první 4 místa ) a pak byla běžná taxa kolem právě 600 . Lancia pak připravovala pro rally speciál kterej ale z výše (níže) uvedených důvodů na soutěžích nejel . Jednalo se o ECV 2 . Auto mělo sekvenční převodovku (1986) motor uprostřed a vážilo asi +- 900 kg . Motor byl kapitola sama pro sebe . Šestnáctistovka , dvě turba za sebou a křížový uspořádání 16 ventilů ( kvůli přeplňování ) . První prototypy dávali výkon 441 kW ( 600 koní ) . Co dodat - klika že nevyjeli .
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 13.04.2000  17:09

            « Re: Skupina B

            To uz ale byla pripravovana superskupina S. Brousili si na ni zuby i u Opla a Porsche kvuli ni udelalo 959. To byla doba, ale ta technika proste utekla lidem. Hlavni vsak je, ze FIA i FISA povolily pravidla jak ve skupine N (polovina homol. serie), tak i v Ackach na WRC. Mozna se zase dockame toho, ze F1 bude jen rychlejsi easter, jako prave v roce 1986. Tenkrat byly souteze udajne nejsledovanejsi sportovni disciplinou pod sluncem.
            • 00 Reagovat !

              foto

              14.04.2000  15:50

              « Re: Skupina B

              Celkom zaujímavé veci o skupine B sú na
              [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 18.04.2000  11:54

                « Re: Skupina B

                Muzes to upresnit? Na www.stormloader.com jsem nasel letecky simulator.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 19.04.2000  21:32

                  « Re: Skupina B

                  Mě se to zase nechtělo vůbec rozeběhnout !
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    20.04.2000  16:16

                    « Re: Skupina B

                    Lidi, mě se to rozběhlo v pohodě. Ta adresa je správná.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.2000  09:30

    Motor Béček byl rychlejší než podvozek

    Taky bych se chtěl zapojit do diskuze na auty sk.B.Nikdy jsem takové auto ani podobné neřídil,ale jen pár mých poznatků o těch autech.Je mi 47 a něco už jsem o nich přečetl. Podle mého názoru výkony těch aut nebyly moc v souladu s podvozkem.V té době (ale i v dávné )nebylo problém našlapat do motoru 400 koní a více ,bylo spíš problémem je přenést na to čemu se říká trať a potom to zase zastavit a to všechno v souladu s tím abych byl nejrychleší ,ale hlavně dojel !!!!!Dnešní WRC mají daleko daleko lepší podvozky,přenášení výkonu na kola a HLAVNĚ brzdy.Ty dnešní jsou skoro totožné z F 1 -8pístové-nekde jen 6pístové ,kevlarové kotouče atd.I pneumatiky jsou dnes daleko v předu.Takže tam je asi ten zakopaný pes a Ti co rozkodli,že nebude skupina S udělali jen dobře !!!V řidičích to rozhodně nebude,jak tady psal někdo dříve.Příkladem toho je Michele Moutonová a její spolujezdkyně Fabricie Ponsová na AUTĚ Audi Qattro S 1,které se nestaly mistry resp. mistryněmi světa je proto,že Michele před posledním závodem MS zemřel člen rodiny (tuším babička)a ona ten podnik nejela i když ji k titulu stačilo dojet (pokud si vzpomínám )do čtvrtého místa a to by pro ní možná nebyl problém i po tom co prožila.Taky jsem v té době nadával proč tu skupinu S nepustí.ONI věděli proč,protože by byla velmi nebezpečná.A dobře tomu.Stačilo,že se zabilo dost pilotů,i můj oblíbenec v té době-mladý a nadějný Henri Toivonnen.Tolik můj příspěvek.Pokud by někdo chtěl se mnou komunikovat i jinak-email ladislav.ondrasek@zdarns.cz
    • 00 Reagovat !

      foto

      27.04.2000  10:20

      « Re: Motor Béček byl rychlejší než podvozek

      Jsem rád, že se našel někdo jako ladao, který se už na to taky nemohl dívat, jak tu magic práší. Ostatní jak vidím na to názor nemají...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.2000  09:54

    Ver si, cemu chces...

    Pokud ma CMT pocit, ze podvozky Becek byly horsi, nez dnesnich WRC, tak je zrejme, ze je jeste nikdy nevidel. Kdyby bylo predpisy umozneno pozuivat dvojici tlumicu na kolo bez omezeni, jako tenkrat, tak maji asi vsechna WRC zadni napravu podobnou jako Delta S4. Nema cenu vest takovehle diskuse, kdyz budeme subjektivni pocity nejlepsich pilotu a mechaniku na svete zpochybnovat tim, ze CMT z Hnidodulek nad Potokem to vi lepe. Jestlize u Jollyho, Astry a Noccentiniho jsou takovi idioti, tak jim reknu s kym se maji priste poradit. Treba potom v tom MS titul vyhraji a nebudou jen nejuspesnejsimi soukromymi tymy. Proste s lidmi, kteri nedokazi priznat, ze se vubec mohou mylit, nema smysl vest jakoukoliv diskusi.
    • 00 Reagovat !

      foto

      27.04.2000  11:11

      « Re: Ver si, cemu chces...

      Věřím tomu co vidím a slyším.Nikde není napsáno ,že dva tlumiče v Béčku byly lepší než dnešní jeden ve WRCéčkách a těžko to někdo podepíše.Vývoj jde tak dopředu,že i ve WRC se používají materiály a technologie o kterých v době B se nikomu ani nezdálo.Třeba ty brzdy,které jsem už zmínil.Dovedeš si představit brzdy byť s kliníkovým třmenem,ALE s těžkým litinovým větaným kotoučem !!!!!.nejen ty brzdné vlastnosti ,ale ta váha .A s tím samozřejmě souvisí neodpérované hmoty,které se musily něčím tlumit (třeba dvojicí tlumičů ???? ).Atd.Atd.Odpověď na to proč jsou dnešní WRC lepší ,je asi ve vývoji aut celkem. Je to podobné jako kdyby někdo srovnával dnes jestli je lepší dnešní motor pro F 1 nebo byl lepší motor Turbo ,který se používal před léty.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 27.04.2000  11:53

        « Re: Ver si, cemu chces...

        Ale chlapi, v rally se mohou pouzivat jen ocelove kotouce, karbony jsou zakazane. Dva tlumice na kolo pouzit mohu, ale budu mit hmotnosti a dalsi handicap, takze se mi to nevyplati. Kdo zna napravu z S4, tak vi, o cem je nyni rec. P.S.: 3
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 27.04.2000  11:56

          « Re: Ver si, cemu chces...

          Mimochodem, ladao, dobry primer a dobre srovnani. Ano, i tvrzeni ze dnesni 3,0 atm. jsou silnejsi nez Turba je stejne nesmyslne, jako tvrzeni, ze dnesni WRC jsou rychlejsi nez B. A prece jsou casy cim dal lepsi. On je problem v tom, ze po deseti letech jizdy s QuattroTurbo jezdim uplne jinak, nez ten prvni rok. A kdo do toho po roce sedne a je stejne rychly jako za dalsich 9 let, tak je u me divnej.
          • 00 Reagovat !

            foto

            27.04.2000  13:46

            « Re: Ver si, cemu chces...

            Ty magic,tys nepochopil o čem je řeč.Ty motory jsem nadhodil jako příklad,který se nedá srovnávat,protože ten turbo byl jako béčka a dnešní motor je jako WRC.To je něco podobného jako bys srovnával Blériota s Jambojetem.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.2000  10:05

    magic je mimo

    Musím říct, že ladao mi mluví z duše. Všechno to bylo v tom, že podvozky nebyly tak kvalitní, a na ten přenášený výkon nestačily. Je třeba se podívat i na dosažitelné časy v RZ. A ty magicu prosím tě už tady nešiř své mylné názory, které vycházejí jen z toho, co sis přečetl někde na internetu. PS: kolik jsi doteď postavil takových závodních aut, že tak mluvíš?
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.2000  10:17

    jeste neco

    Nechápu jak jsi přišel na to, že náprava na S4ce je lepší než na WRCéčkach? Vždyť WRCéčka mohou mít konstrukci nápravy libovolnou. Tak proč používají vesměs McPherson a ne tu z té lancie? Odpovím si sám - protože není lepší. Je vidět, že magic je vševědoucí a všichni konstruktéři všech WRCéček jsou hňupi. Ale abys neříkal, že nemám pravdu, pokusím se sem dát časy z RZ, za kolik je jely Áčka v roce 1993 a za kolik Béčka. PS: napiš tu konečně magicu, co děláš? V jiných rubrikách jsi nás přesvědčil, že nejen tvůj technický cit (pokud nějaký máš) ale i vědomosti jsou nulové. Viz rubrika: 16V motory..., a Obsah válců ničím nenahradíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.04.2000  12:54

    CMT?

    Mimochodem, cmt, jsi ten soutezni jezdec Stanislav Chovanec?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.05.2000  22:15

    závody

    Zjištoval jsem kolik stojí jeden den pronájmu polygonu v tatře je to asi 70.000Kč což by nebyla
    taková hrůza když se to rozpočítá na min.50 aut.Samozřejmě + nějaká časomíra ,lékař atd.
    já už mám asi 6 posádek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.05.2000  23:18

    Bez nadpisu

    No konecne nejaky konstruktivni navrh. Kdyztak bych zkusil spusit nejakou webovou stranku, kde by se daly najit nejake ty informace a muzem se pokusit dat to nejak dohromady. Co vy na to?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 07.05.2000  23:36

      « Re:

      Myslím že to není špatnej nápad , těch posádek se určitě sejde daleko víc než 50 .
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  22:45

    hobby

    10.6.2000 se ve Frenštátu pod Radhoštěm jede na upravené motokárové trati závod.prohlídka tratě od 9.00 start 10.30.startovné :vlastní auto 200
    zapůjčený soutěžní favorit 600 motokáry 150Kč.Délka okruhu cca 700m.Bližší informace na tel:0602 858005.
    • 00 Reagovat !

      foto

      05.06.2000  23:34

      « Re: hobby

      Broňo, toho 10. 6. v tom Frenštátě, nebo přesněji Trojanovicích budeš? To pořádáš ty nebo Galia jako loni? Když tak bysme se tam mohli setkat a pokecat o závodních ajutech. Mám to kousek.
      • 00 Reagovat !

        foto

        06.06.2000  22:47

        « Re: hobby

        Bohužel nebudu. Mám teď dost práce a navíc mi odešel motor,tak že potřebuji sehnat urychleně blok z 2106 a udělat nový.
        • 00 Reagovat !

          foto

          07.06.2000  13:01

          « Re: hobby

          Broňo, kdo ti dělá motor? Němec ze Zlína?
          • 00 Reagovat !

            foto

            07.06.2000  23:34

            « Re: hobby

            Jo Němec.
            • 00 Reagovat !

              foto

              21.06.2000  12:16

              « Re: hobby

              Pojedeš Broňo na nějakém sprintu jako předjezdec? Třeba na Valašsce?
              • 00 Reagovat !

                foto

                22.06.2000  21:54

                « Re: hobby

                Na valašce určitě.Pak chci ještě kopnou a když dám brzo dohromady prachy na motor,tak i nějaký závod do vrchu v Odrách.
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.06.2000  08:08

      « Re: hobby

      Taky bych se přijel podívat, ale 10.6.2000 se jede Ecce Homo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  23:04

    Bez nadpisu

    Takze ta Koprivnice ci neco podobneho pada?
    • 00 Reagovat !

      foto

      05.06.2000  23:17

      « Re:

      Nepadá ,ale zatím jsem nedal dohromady potřebný počet lidí.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.06.2000  00:00

    Bez nadpisu

    Na tu akci 10.6. jet nemuzu, protoze uz mam domluvenou schuzku na Autotecu. Ohledne te Koprivnice - chtelo by to trosicku zverejnit, ne jen tady na MotorCafe ci podobne. Nadhodit neco presnejsiho - priblizne datum, priblizne cenove kalkulace, format zavodu apod.
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.2000  00:00

    Bez nadpisu

    MireEskon: Ecce Homo se jede 11., 10. je pouze trenink. V nedeli tam urcite budu, kdyztak se muzem sejit. Ovsem nevim jake to bude s ucasti po smrti Dantiho.
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.06.2000  13:33

      « Re:

      To PLuto: to s tim Dantim je smutny. Na Ecce uz jedu 10.6, na treninku je cas si poradne prohlidnout auta (nejradsi mam skupinu H). PLuto ty mas nejake auto skupiny B nebo neco podobneho?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.06.2000  22:58

    Bez nadpisu

    MiraEskon: Treninky nemusim a navic uz mam domluvene schuzky na Autotecu. Zadne auto nemam(ani normalni ne) (to vis, my studenti tech penez zase tak moc nemame...), ale mimo jine se celkem dost zajimam jak o klasicky rallysport, tak i historiky a specialy. Budes na tom Ecce Homo i v nedeli? Jestli jo - mas mobila (kdyztak posli mailem na PLuto@post.cz).
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…