FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Vrzající okna
Okno to je protože se zase objevila malá vůle. Je pravda, že mne Focus asi naučil víc poslouchat než je zdrávo. On je to takový praradox. Na jedné straně má Focus výborně odhlučněný motor a na straně druhé laciná plastová řešení nižší střední třídy. Celková zvuková izolace od vnějšího hluku není na dobré úrovni. Pak dochází k tomu, že eventuelní pazvuky v interiéru jsou více slyšet. Také od podvozku proniká více hluku než bych si přál. V tomto bodě si neodpustím jedno srovnání. Najel jsem desítky tisíc s Astrou I. a pár stovek kilometrů jako spolujezdec s tou novou. Stará Astra byla jednak měkčí a jednak od motoru pronikalo více hluku než u nové. Nová má tišší motor ale interiér víc rezonuje a subjektivně je hlučnější než na stará! Celkový dojem je "plastovější" a hluk je v interiéru lépe veden. Přece jenom měkké výplně dveří a polstrování střechy z let devadesátých bylo lepší, byť dražší řešení.
Výplně u nových vozů jsou modulární - vnitřek s nekvalitního výlisku nese vše potřebné (elektromotor stahování oken, centrál, skla) a z druhé strany kvalitnější ale celoplošné ABS v místech,kde přichází do styku s tělem změkčené (slush). Jako celek to potom vytváří ozvučnou skříň!!! Zatímco u starších vozů se jednotlivé díly montovaly přes pevné a někdy i pružné uchycení ke kovovým částem konstrukce dveří a výplň čalounění dveří byla pouze jednoduchá. Jako celek to samozřejmě lépe tlumilo hluk. Na jedné straně jsem ochoten pochopit snahu výrobců o lacinější a rychlejší výrobu. A na straně druhé bych si jako zákazník radši připlatil za méně "zvukvedoucí" řešení.
K zámkům: Dost mi vadí, že to nejde seřídit. Všiml jsem si u mnoha dalších Focusů, že zadní hrana zadních dveří je o nějakou tu setinku vnořena do karosérie. Mělo by to být přesně naopak. To že se nedá seřídit obvodový přítlak dveří je docela nemilé. A přitom dnes už trochu anachronické obrovské spáry kolem dveří (tím se vyznačují všechny Fordy) by nasvědšovaly bohaté možnosti seřízení:-))) Nevím jestli jsou vrzající zámky další konstrukční vadou Focusu. Zatím jsem s touto závadou prý jedinný, ale naopak u Octavií do r.v. 98 je to prý běžná závada. -
« Re: Vrzající okna
To German: Ne. Ale to vrzání zřejmě platí na všechny varianty Focusu bez rozdílu, 3D, 4D, 5D i kombi.
To Marty: Co když jsou ta okna už opravdu v pořádku a vrže něco jiného, jenom nedokážeme určit zdroj pazvuků? Kdoví, co také mechanik pořádně při výměně oken neupevnil, nedotáhnul, atd.? -
« Re: Počítač od Forda
HP si teda namastí kapsu, to je pravda. Ale Ford asi také dostal nějakou pořádnou slevu, přece jenom objednávka 350 tisíc počítačů, to je pěkné sousto. Pokud jsem se dočetl i v zahraničním tisku, tak ten počítač si bude moct zaměstnanec i vybrat. V tomto případě si však zaplatí rozdíl ceny. -
« Re: Vrzající okna
No Marty, nerad to říkám, ale asi máš pravdu. Na opravdu špatné silnici jsem také cosi zaslechl. Zatím jsem to přičítal svým přehnaně citlivým uším, ale teď už si nejsem tak jist. Rozhodně je to lepší než předtím (zatím :-), ale co později? Třeba to vrže něco jiného. Chabá útěcha, co? :-))) -
« Ještě k New Edge
New Edge je samozřejmě spíš marketingový chyták něž skutečný designérský názor nebo dokonce nová filosofie. Já osobně považuji Focus za evoluční, nikoli revoluční auto. Věci jako víceprvkové zavěšení kol zadní nápravy, laserové svařování nestejných tlouštek plechu a další vymoženosti byly použity již dříve u vyšších tříd, a je logické, že začínají pronikat směrem dolů. Vrátím se k designu. Focus svou "filosofií" křivky a hrany nijak nevybočuje ze současného módního střihu aut - stačí se podívat na Detroitský autosalon: hrana, křivka, hrana, křivka. Někomu se to líbí někomu ne. Konec konců člověk pochází z vajíčka nikoli z krabičky, ale život je změna a tak se zase asi pár let budeme dívat na hranaté kastle:-)Někdo tady psal, že Focus zevšední až vyjede stejně střižené Mondeo. Ale fotomontáž Mondea od Automedie, uveřejněná v Bildu je pouze fantazie (zaplaťpámbůh). Mondeo bude vypadat spíše jako koncept Prodigy, představený v Detroitu. Troufám si předpovědět, že Focus je poslední Ford, který jako hlavní prvek designu použil sférický trojůhelník. A Mondeo jako větší Focus by byl velký propadák. Naopak Mondeo bude mít skoro čtvercová světla a střízlivý kabát. Následný Facelift Focusu bude podle mne kopírovat právě Mondeo a ne naopak. Zadek Hathbacku bude podobný combi a přední světla ztratí svůj kočičí úsměv. A vsadím se že si Focus mnoho lidí splete s Astrou. Mě už se to stává zezadu u kombíků nyní:-)) -
« Vrzání zámku Octavia (a Focus taky)
To Pavel_Ch: Ty povrzávající zámky se řešily v chatu Octavia konstrukční vady. Ve velkém manuálu k Octavii by to mělo být popsáno. K seřízení je potřeba přípravek - aretační kolík, který se zasouvá místo jednoho šroubu zámku. Prý to není radno svěřit servisu!!! No alespoň, že to u Octavie jde seřídit. Já mám obdobný problém s Focusem a všichni - v servisu, na ústředí Forda mi unisono tvrdí, že to nejde seřídit. Vždyť přece Focus je s velkou přesností vyráběné auto:-))) Když jsem v servisu chtěl půjčit velký manuál, tvářili se, že o ničem takovém nikdy neslyšeli... Takže i já uvítám jakoukoli informaci o tomto problému. -
« Re: To Pavel_Ch
Zdravím Tě, Rayi, rádo se stalo. Pár dnů jsem tu nebyl a hned jsem se ocitl "nahoře". Musím řešit ty u oktávie věčně povrzávající dveře (v rytmu "kroucení" karoserie jako by povrzávaly zámky). Vím, že se to tu někde už řešilo, ale kde to najít? Uvítám každý tip. Díky předem. -
« Re: Porovnávání - motor 2.0
Jestli je motor průměrný nebo ne, je v tomto případě docela jedno. Každopádně, zatím všechny zveřejněné testy hodnotily Focus 2.0 výhradně v superlativech. Harmonie celku, to je to správné slovo. Určitě by bylo zajímavé vyzkoušet, jak by se Focus choval s nějakým motorem Hondy, ale to je nereálné. I současný dvoulitr dělá z Focusu skvělý sportovní vůz. Stejně jsem ale zvědav na Cosworth. -
"-- skrytý --" 09.02.00 13:36
« Re: Porovnávání
A naposledy k dvoulitru ve Focusu nebo Mondeu. Ty motory se samozrejme trochu lisi, ale ne vyrazne Jine je sani, vodni pumpa, vyfukovy trakt, krytyt hlavy, atd. Pokud budeme tento motor srovnavat s jinymi nenemeckymi automobilkami, tak dojdeme k zaveru, ze ponekud zaostava (vem si treba Alfu 146 ti). Urcite ale neni pruserovy, spise uplne prumerny, ma celkem prijatelnou spotrebu paliva a civilni prubeh momentu. Motor ale auto nedela a prednosti Focusu je prave harmonie celku. A ta je fakt prijemna. -
"-- skrytý --" 09.02.00 13:22
« Re: Porovnavani
HALT, HALT, HALT!!! Kdo tvrdi, ze v NS tride ma Focus prvni viceprvkove (vice=kolika?) zaveseni? Uz Lancia Prisma mela vzadu podelne rameno a dvojici pricnych se samonataceci kinematikou, kterou Nemci pouze okopírovali (v jeji pozdejsi vyvojove fazi). Tak to zas pozor! Focus je asi v soucasne dobe ve sve tride kralem (coz je u Fordu spise vyjimka potvrzujici pravidlo), ale lhat se nema!
Přitom bych neřekl, že má Focus nějaké levné plasty. Ty materiály jsou určitě velmi kvalitní, ale pro segment NS. Také máme jednu z prvních sérií a asi je ještě co odlaďovat. Vím ale jediné. I když jsem s Focusem nadmíru spokojen, můj příští vůz zřejmě nebude Ford, bude minimálně střední třídy, dvoulitr a s maximální výbavou. Radši si počkám a našetřím víc peněz.