FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Motory Zetec E 1.8 a 2.0 - to Jiří a Slavoj
Nechtěl bych tady vyvolávat nějaké rozpory, ale motory 1,8 a 2,0 jsou téměř identické. Mám také doma spoustu testů Fordů Focus a z benzíňáků byl vždy nejvíce kritizovaný motor 1,8. Teda jestli se vůbec dá o nějaké kritice mluvit, protože motory u Focusu jsou všechny hodnoceny pozitivně. Ale v superlativech se mluvilo pouze o 1,6 (tichost, spotřeba, výkon) a 2,0 (skvělý výkon, zátah). O 1,8 se tak často nezmiňují, ani o 1,4 (ta se vůbec moc netestovala). Beru v potaz pouze testy v renomovaných časopisech nebo pořadech. Nějaký rádoby test televizní "Jízdy" ignoruju, ale i tady dvoulitr velmi chválili. 1,8 je trochu ve stínu dvoulitru, nepochybuju, že je to výborný motor, ale pokud někde kritizují obsah 2,0, tak by mě zajímalo, jak hodnotí 1,8, když konstrukčně mezi nimi není moc velký rozdíl. -
"-- skrytý --" 07.04.00 14:55
« Motor Zetec E 1.8i
Na zaklade uz i svych zkusenosti i jinych uzivatelu tohoto motoru, at uz v mondeich nebo focusech, se mi jevi 1.8i jako dobry kompromis mezi 1.6 a 2.0. Je skoda, ze nabidka pro CR s timto motorem je velmi omezena (na rozdil napr. od Anglie). Slavojovy poznatky z jizdy s Focusem 1.8i me velmi potesily. Modernizace motoru Zetec E je dle vyctu uprav zmineneho v mem predchozim prispevku docela vyznamna. Pokud jde o samotny litininovy blok, ma ho i nova vynikajici 1.8 ECOTEC pro Astru. -
"-- skrytý --" 07.04.00 14:28
« Motory Zetec E 1.8 a 2.0 - to Slavoj
Vycet inovacnich uprav mondeackych motoru 1.8i a 2.0i, ktere byly take pouzity pro Focus, muzes nalezt na www.periskop.cz, Svet Fordu, Ford Mondeo 1999 a take na www.mot.sk, pisali sme o... Ford Focus (MOT 3/99), nejnovejsi test Ford Focus 2.0 na www.whatcar.co.uk (ponekud tady motor 2.0 zdrbli). -
« Re: to Slavoj
Ve dvoulitru jsem už jel a je super. Je pravda, že na pětce motor má ještě rezervu a mohl by točit trochu míň, ale zátah je excelentní. Co se týká hlučnosti, na 1,6 samozřejmě nemá, ta je senzačně tichá, ale dvoulitr je vyloženě motor pro sportovně založeného řidiče a tam by mi dravější zvuk motoru nevadil, spíš naopak. Myslím si, že ten zvuk k tomu tak nějak patří.
Škoda, že motor neprošel větší modernizací a je stále litinový, narozdíl od celohliníkové 1,4 a 1,6. Každopádně, pokud bych si teď kupoval Focus, chtěl bych určitě s dvoulitrem. 1,6 Ti mohu vřele doporučit. Je to fantastický motor s dobrým zátahem a nízkou spotřebou, ale pokud chceš ještě silnější výkon, pak 2,0 je dobrá volba. -
« to Ray
Ale v testech na auto.cz to sepsuli kvuli prevodovce ktera toci 3600 ot pri 5.stupni a rychlosti 130km/h,kdy je udajne slyset dost dravy zvuk od motoru.Nevim jestli to plati jen pro Trend nebo taky pro Ghiu. Porovnavaji to s Mondeem Combi, kde je udajne stejny motor jenze sprevodovany do tezka tak ze toci ve zminenych 130 jen 3000 ot.Dalsi vec je ze ve dvoulitru jsem jeste nejel, tak nemohu posoudit zda je to dobre zinovovany koncepcne stary motor.Pokud vim nove agregaty jsou 1.4-1.6. -
« to Ray
Vyssi hlucnost po nastartovani pokud vim je zpusobena vetsi vuli ve valcich a po zahrati to prestane. Tedy u dobre zajetych naftaku, ktere jsou na kvalitu zajeti podstatne haklivejsi nez benzinaci. Ale mozna se jeste necham zlomit na benzin.Tedy presneji 2.0.Skoda ze se do ctyrdveraku neda koupit 1.8, s kterou jsem ve focusu jezdil a byl jsem nadsen jake parametry se za timto nazvem skryvaji.Jezdil jsem po nemeckych dalnicich,kolem 160 stale i vice, potom kombinaci mesto s okreskama a pri razantnim pouziti vykonu pri predjizdeni a spotrebu jsem mel na 1000 km 7.8l/100 km. -
« Re: to Slavoj
Ad plyn: V tomto jsem dost konzervativní. Nevím, co by mě přinutilo dát si do auta plyn. Snad jen extrémně vysoká cena benzínu a to kdoví jestli. Zas tak moc toho přes rok nenajezdím. O dělené nádrži jsem slyšel, ale vlastní zkušenosti nemám. Kdoví, jestli je to už možné pro Focus, ale to už bych raději obětoval kufr, než obsah 55 litrů benzínu.
Ad turbodiesel: Ta hlučnost a vibrace byla kritizována hlavně po nastartování motoru, pak se to prý uklidnilo. -
« to Jiri
Zkusim se na tu adresu dostat, diky, konkretne me zajimala hlucnost naftaku na dalnici ve zminenych sto triceti, tedy presneji otacky a s tim souvisejici hluk, at jiz od motoru nebo od sasi. Predpokladam ze spotreba nebude problem, pokud tedy mam nejake zkusenosti s fordem tak oficialne udavana spotreba souhlasi. -
"-- skrytý --" 04.04.00 17:33
« 1.8 TDdi - to Slavoj
Ten "znamy" vlastne neni muj znamy. Bydli blizko meho pracoviste a obcas ho vidim u zaparkovaneho focusu, kdyz si jdu koupit v poledne neco k jidlu. Naposledy vcera. Stale je spokojen (tech kilometru najel zatim jen 10 000}. E-mail asi nema, nicmene, mas-li nejaky konkretni dotaz, zeptam se na to, az ho zase uvidim.
Nejnovejsi test Focusu 1.8 TDdi muzes najit v Auto Bildu na adrese [odkaz]
V nekterem s predchazejicich cisel je take srovnani s Golfem TDi 66 kW.
-
« Re: To Slavoj:
Známý má Octavii 1,6 a před rokem si nechal namontovat plyn. Dělali mu to někde v Opavě u profi firmy. Asi je to pořádně utěsněné, protože uvnitř auta plyn prostě cítit nejde. Domnívám se, že pach plynu uvnitř vozu byl problémem hlavně dřívějších zařízení, dnešní přestavba vozů na plyn je technologicky dokonalejší (samozřejmě u značkových firem). Sám bych si ovšem do Focusu plyn nedal, už jenom kvůli úbytku místa v kufru. -
« Bez nadpisu
Diky za odpoved, pokud se tyka plynu, predstavte si ze by jste si sedli do focuse ve kterem by byl citit plyn, myslim ze by to byla maximalni degradace, protoze na plyn jezdi snad jen stodvacitkari, nevim jestli je to vhodny pohon pro takove auto. Benzin je benzin, o tom neni zadna diskuse, nafta jak takz, ale plyn je na topeni,pres vsechny vyhody ktere plyn ma. Mozna ma vas znamy s Tddi email. Diky -
« Re: Tapeta Fordu Focus
Jo, to kdybych si vzpomenul, ale určitě jsem tady v nějakém starším příspěvku adresy uváděl. Něco s Focusem WRC je na [odkaz] pěkné fotky mají v polském a americkém fanklubu Ford Focus, ale na jejich adresy si nevzpomenu ani omylem. Zkus Altavistu, advanced search nebo images, případně Yahoo.com. Určitě něco najdeš. -
« Re: plna nadrz - to Ray
Plnou nádrž bys měl mít, když Ti dvakrát vypne tankovací hadice. T.j. když Ti vypne poprvé, stiskni ještě jednou a hadice během okamžiku vypne podruhé. Kolik je tam přesně litrů nevím, nikdy jsem to po tankování nekontroloval, ale předpokládám, že těch 55.
Ad zadní dveře: To je docela zvláštní. U Focusu se kladně hodnotí to, že páté dveře jdou zavřít i vnitřním madlem anebo jsem slyšel jenom kritiku na to, že dveře jdou příliš zlehka - vzpěry nedrží. -
"-- skrytý --" 03.04.00 09:56
« plna nadrz - to Ray
Rayi, prosim Te, kolik litru benzinu je v nadrzi po prvnim vypnuti tankovaci pistole zasunute na doraz v hrdle nadrze? Rad bych si udelal prvni odhad spotreby po ujeti 600 km. Ma prumerna spotreba by mohla byt kolem 7,5l. Zatim se zadne problemy nevyskytly a se svym focusem kombi 1.8i jsem zatim spokojen. Jen musim skoro trisknout zadnimi vyklopnymi dvermi aby dobre zaklaply.







