FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Ford ruší původní plán
Plánovaná nabídka Focusu MPV, tedy kompaktního vanu, stejně jako představení kabrioletu, se ruší. Naštěstí se alespoň počítá s výrobou silného Turba s pohonem všech kol a výkonem 200 koní. Navíc zastaralý TD bude nahrazen v příštím roce novým s přímým vstřikováním nafty. (dle Novinky.cz). -
« Re: Roční prohlídka
To Globemaster: Byl jsem v UH. Tam mě informovali jenom o špatné sbíhavosti a další závady nenašli. Spíš mi na autě provedli práce, které po prvním roku provozu nejsou nutné a pochopitelně si je navíc zaúčtovali. Seriózní by bylo, kdyby se mě na to nejprve zeptali, zda s tím souhlasím, ale to se nestalo. Já sám jsem je upozornil na občasný problém se zasekáváním bezpečnostního pásu u spolujezdce, ale tuto závadu neodstranili. Prý kdyby se to nějak často opakovalo, vymění mi celý mechanismus, ale moc se jim do toho nechtělo. -
« Re: To TOM
Tady jsme si řazení u Focusu vždycky velmi pochvalovali - krátké, tiché a přesné. Alespoň můj vůz tak řadí a jsem s ním v tomto směru plně spokojen. Ale někdy na začátku roku 1999 jsem četl o problémech se řazením u Focusu, ke kterému docházelo asi po 15.000 km. -
« Re: Rocni prohlidka
Díky Jiří za ten telefon. Zkusím tam brnknout a dám vědět, co mi odpoví. Vedoucí autosalonu v UH první nevěděl, co by mi řekl a pak z něj vypadlo, že je to v rámci opotřebení, stejně jako se např. opotřebovávají brzdové destičky. Někdo se prý kanálům vyhýbá a někdo do nich vletí. Já jsem argumentoval zase tím, že je to něco jako ruční brzda. Když se mi během záruky povolí, spraví mi to zdarma a taky ji používáním opotřebovávám. Argument proti argumentu, tak musím zkusit centrálu Fordu. -
« Re: Roční prohlídka
Ahoj,
jenom kratce k otazce benzin x diesel...podle me patri diesel na pole. Kdybych si kupoval auto tak jedine benzin. (I kdyz, kdybych najel rocne pres 50.000....)
Docela me zaujal prispevek Rocni prohlidka. Mame focus kombi 1.6 a zatim sme s nim uplne spokojeny - akorat si myslim ze by mohlo bejt presnejsi razeni (jak se radi vam?).
Podle me by mely byt opravy ktere se tykaji nezavinenych zavad vozu opraveny zadarmo po celou dobu zaruky. Podle me se k zakaznikovi chovaj hrozne mile jen do chvile kdy si auto koupi. Pak uz je jim ukradenej a nebo chtej vydelat prachy za nevyzadany opravy nebo tak - a to mi dost vadi....TOM
-
« Roční prohlídka
Chtěl bych Vás poprosit o radu. Byl jsem minulý týden ve čtvrtek na roční prohlídce vozu. Předběžná cena byla správně stanovena na 1950 Kč, ale nakonec jsem byl nucen zaplatit bezmála 2900 Kč. Důvodem byla špatná sbíhavost předních kol +-1mm. Závada na voze skutečně byla, protože jsem se díval na přední pneumatiky a bylo okem patrné, že se na jedné straně sjíždí víc. Vedoucí servisu Fordu mi řekl, že si s tím nemám dělat hlavu, protože tato závada byla zatím na každém Focusu co tu měli a na našich silnicích se také není čemu divit. Mně však vrtá hlavou, proč tato závada nebyla odstraněna zdarma v rámci roční záruky na vůz? Auto jsem měl v době prohlídky stále ještě v záruce. Osobně si myslím, že rozhozená sbíhavost je vada vozu, protože není schopen vydržet bez následků jezdit po našich silnicích. Na autě jsem měl v době prohlídky najeto pouhých 9265 Km. Předtím jsem měl Felicii, se kterou jsem najel za rok 12000 Km a sbíhavost byla v pořádku.
Co si o tom myslíte? Zatím marně sháním kontakt na oficiální zastoupení Fordu v ČR, aby mi to tam vysvětlili. Na www.ford.cz jsem nic nenašel. Na co je potom garanční prohlídka, když některé opravy vozu stejně musím zaplatit? Chápu to, že když někdo přijede s prasklým elektronem nebo nárazníkem, asi je to jeho chyba, ale sbíhavost snad není moje vina a měla by být opravena zdarma, stejně jako povolená ruční brzda. Taky chci upozornit, že jsem za celý rok nevletěl do žádné díry a i kdyby, sbíhavost by podle mně měli opravit v záruce zadarmo. Napište mi prosím svůj názor nebo pokud máte kontakt na centrálu Fordu v ČR. Nechci to nechat jen tak a rozhodně v tom ještě něco podniknu. A to jsem Vám ani neřekl, že mi na autě v podstatě provedli úkony, které jsem nežádal a byl jsem o nich informován až při placení. Jsem trochu rozčarován z přístupu k zákazníkovi, ale asi to není jinde lepší. -
« Re: čtyřdveřáky vs. dvoudveřáky
Čím míň dveří, tím bude karoserie tužší a odolnější proti nárazu, ale vyprostit se pak z havarovaného vozu může být docela vážný problém. Já bych tady uveřejnil zajímavý poznatek, ale u Focusů 3D x 5D (hatchback). Třídveřové hatchbacky Focusu prý mají oproti pětidveřovým (i 4D a Combi) mnohonásobně víc závad. U 3D hatchbacků se oproti ostatním verzím projevilo více různých poruch a problémů na elektronice vozu, startéru apod. V okolí znám od vidění dva 3D hatchbacky a oba majitelé s nimi měli spoustu problémů. Jeden z nich už dokonce chtěl auto vrátit, protože se neustále opakovala závada s náhlými výpadky elektriky vozu. Mám to ale od kolegyně z práce, proto je to neověřená informace. Je to docela zajímavý poznatek, proč právě 3D hatchbacky trpí takovými neduhy? Souvislost s dveřmi to však nemá asi žádnou :-). -
« Re:
Tak jsem se zase o to nezajímal. Hlavně jsme společně obdivovali ST200 se šestiválcem 151kW. Ředitel autosalonu mluvil o přímém vstřikování, ale třeba měl namysli právě Common Rail. Neznám diesel ve Focusu, proto nevím, jak to s tím motorem je. Zcela určitě by však měl být nový diesel ještě tento rok na podzim. Měl by to být první výsledek spolupráce s Peugeotem. -
« čtyřdveřáky vs. dvoudveřáky
Když už tady padla zmínka o počtu dveří, máte někdo zkušenost s dvoudveřáky ? Někdo říká, že míň
vibrujou, někdo, že čím míň mechaniky na autě je, tím líp, ale taky jsem se setkal s názorem,
že v případě havárie to komplikuje (nebo taky bere) život. Co se týče nafty, Ford se s tím problémem potýká neustále, viz Sierra 1.8, ta byla problémy s td pověstná. -
« to Ray
to je fakt, Tddi znamena direct injection, tedy stejny princip jaky ma slavny VW s tim jejich cervenym "I". Jestli nemas na mysli Common rail, tedy rizeni tlaku do trysek uz v ridici jednotce. Napr.Mercedes nebo Alfa Romeo. Ja jsem focuse jeste nekoupil, predstavoval bych si to tak nekdy v srpnu,ale mozna pockam na novou serii, ktera se najizdi vzdy po dovolene ktera je v srpnu, tak ze zacatkem srpna uz maji plan na novou linku a v zari by mohl byt. Slysel jsem o uplne novem agregatu 2.0 TDdi Common rail s vykonem nejakych 145 koni, ale jestli to bude uz tenhle rok, je ve hvezdach. 1.8 benzin by byl akorat ale ja jsem zalaskovanej do ctyrdveraka a toho v 1.8 benzin nedelaji. -
« Re:
Já jsem teď byl u Fordu na roční garančku (mimochodem jsem platil skoro 2.9k!!!) a díval jsem se na Mondeo ST200, které mi nabízeli výměnou za Focus + doplatek pochopitelně :-). Bavil jsem se tam se šéfem autosalonu o turbodieselech ve Fordech a říkal mi, že tady Ford skutečně trochu pokulhává. Jediná oblast, kde dohnal svět, jsou nafťáky v Transitech, jinak že se na konkurenci nechytají. Každopádně, tento rok by se měl ve Fordu objevit nový diesel, který už bude mít přímé vstřikování a měl by to být lepší motor, než oslavované TDI od VW. Jinak jsou prý diesly u Focusu docela fajn, zákaznící si je pochvalují, tak jsi snad zvolil dobře, ale možná kdybys chvíli počkal, tak můžeš mít Focus s novým motorem. -
"-- skrytý --" 14.04.00 08:58
« Re; to Jiri a Ray
To Slavoj: Pokud najezdis tech 50 tisic km rocne, pak jinou volbu nez diesel nemas. Ten dvoulitr by v teto souvislosti asi nebyl optimalni. Ja jsem uz na diesel nemel penize a zrejme by se mi ani nevyplatil. Motor 1.8i je pro meho kombika asi rozumna volba a jsem s nim zatim velmi spokojen. Je tichy, ma primerenou spotrebu - prumer 7.5 l/100km a oproti 1.6 ma asi navrch ve strednim pasmu otacek. -
« to Jiri a Ray
Nazdar focusaci, clovek tady chvili neni a diskuse upada k nule. Posledni prispevek z 10.4. a jeste k tomu o vode, to je tedy maximalni degradace, protoze uz tady byla diskuse o plynu a to jste zavrhli a najdenou je tady pohon na vodu. Pochybuji, ze ford bude prvni v teto otazce, spis bych typoval nejakeho japonce, ty si na to potrpi, ale focuse na slunecni pohon jsem jeste nevidel. Jinak pro vasi informaci, jel jsem tento tyden ve focusu Tddi s upravou od Wolfa tedy vykon 115 k a myslim ze jsem se rozhodl pro turbodiessel. Predpokladam, ze na zaklade teto informace se se mnou prestanete bavit jako zaryti benzinaci, ale zkusebni jizda s timto vozem me opravdu nadchla. Myslim ze je to dokonaly kompromis mezi uspornosti s kroutakem naftaku,a akceleraci s vykonem benzinaku. Motor je prijatelne slyset, akorat je skoda ze se neda do teto verze namontovat tempomat. Ale to myslim nebude vadit. -
« to Jiri a Ray
Mozna nekde existuje technicke porovnani 1.8 a 2.0 zda jde o jine konstrukcni reseni nebo jen o jine tlaky ci jine technicke finesy. Jeste ohledne benzin vers.nafta. Turbonafta zas neni az tak spatna zalezitost, i kdyz jsem tady asi solovy obhajce vznetovych motoru, kdyz vidim jak se hned rozproudi diskuse o benzinakach. Jenom tezce nesu jak se VW vytahuje se svym patentovanym TDI kdyz forduv Tddi sice neni zbrusu novy ale mel jsem moznost udelat testovaci jizdu v patek a vysledek byl dost prijemny. Motor byl na naftu velmi tichy, mozna jen kvalitni odhlucneni interieru, zatah odspoda, do otacek sel ochotne a rad, motor mel najeto asi 15000 km, akorat jsme jeli jen po meste a nejakych 90 km/h nejvice tak jsem nemel moznost vyzkouset jak je na tom pri 130. Ale vzhledem ke krivce kroutaku a vykonu to nebude problem, snad jen ta hlucnost a s tou nemame nikdo moc zkusenosti.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!