FORD FOCUS

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.00  15:33

    « Re: Zmena

    Jen se kratce pripojim a zase zmizim ;-).Predne,oznaceni TDI pro Fordovy motory je hrube zavadejici,TDI je chranena znacka a smi ji pouzivat pouze jeji majitel,a tou je koncern VW.Proto obchazeni a popisy typu DTi,DT inkjet,HDI a cela rada dalsich.
    To ale bylo jen tak mimo.Pred 14 dny jsem cestoval po USA,videl jsem slovy JEDEN Focus v jizde,az mi to prislo lito.Pritom pripraveno k prodeji u Forda ihned nekolik stovek vozu.Ve vybave odpovidajici nasi GTI,plus nezbytny automat,klima,tempomat.Ale treba zrcatka se nastavovala rucnim cudlikem.Jsou divni.
    Predni svetlomety byly po americku,tvar jako u nas,cira optika a tri zarovky(jedna sviti furt,druha potkavacky,treti dalkace).Sviti to hrozne,protoze to nema vyskovou regulaci a pri zatizeni zadku sviti vyse.Pri obsazeni jeden ridic a uz nic,ve voze vidi tak 20 m(pardon yardu) dopredu.Hruza. To se ale tyka vsech aut,drazsi maji automat.serizovani svetel podle zatizeni.
    Podle casopisu Car&Driver-Little cars,je to typ Ford Focus ZTS SOHC 1996 ccm(to je nejslabsi verze),130 k.Gumy Good Year 196/60TR-15,hlinikove disky.Nadrz na 13,2 galonu ;o)).
    Suverenne vyhral ve vsech testech (akcelerace,brzdeni,barier.testy) mimo jednoho-
    Americkou variantu losiho testu - (az do prevraceni vozu) vyhralo Mitsubitshi Protege ES,ktere se prevratilo pri manevru v rychlosti 61,7 mph.Focus sel kopytama vzhuru "UZ" pri 56,9 mph.Ostatni nezvladli trhnuti volantem hluboko pod 50mph(asi v osmdesatce).Kotrmelec udelalo i MB Acko i se svou elektronikou,lehlo si pri 48 mph ! Je to asi dost tvrdy test,v televizi ho tam ukazuji jako reklamu a jedou to i trucky.Bez tohoto atestu nesmi na silnice!?
    V casopise mel Focus nejvyssi pocet bodu z 35!! srovnavanych aut.Ve vetsi mire ovsem u nas ostatni nevidime a ani neuvidime.(Dodge,Saturn,Chevrolet).
    No jo,jeste cena - v popisovane vybave 15.970 US$.Ze vsech nejvice - zbytek okolo 12 tisic.Toyota Echo 10.200 US$.
    Pro srovnani - nechat si udelat zarivy chrup za 4000 dolaru(neni to na pokladnu),no nekupte to :-).
    A jeste neco,jezdi tam celkem dost Passatu TDI !
    (nafta je ale drazssi,benal stoji 1,30-1,50 US$- coz jest,jako vloni.......to je bordel]).
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  07:12

    « Servisní kontrola

    Tak jsem se přeci jen dočkal a obdržel jsem dopis od Ford Motor Company, kde mě upozorňují "na pouze teoreticky možnou, malou závadu", která se může projevit za zcela specifických podmínek" u motoru 1,6 a podle jejich evidence je možné, že i já jsem vlastníkem vozu, který může být dotčen touto uvedenou závadou. Mám zavolat svému dealerovi Ford, který zařídí, aby byl můj vůz zkontrolován a upraven, "pokud je to nezbytné".


    Je to trošku manipulace se slovy, protože už po obdržení tohoto dopisu je jasné, že můj vůz bude muset být opraven a závada se u něj vyskytuje stoprocentně. Je tedy zřejmé, že spojení "možná závada" nebo "pokud je to nezbytné" nezní dvakrát věrohodně. V dopisu také popisují závadu tak, že může dojít i k mylné aktivaci airbagů řidiče a spolujezdce, což je tedy docela síla a rozhodně se nejedná o žádnou prkotinu. Následky takových selhání airbagů jsou většinou tragické. Nevím, co si o tom myslíte, ale podle mně se zase o tak malou závadu nejedná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.00  08:01

    « Re: Zmena

    Ještě jsem zapomněl dopsat větu. Chtěl tedy jsem říci, že na nějaké sportovní nebo luxusní verze Škody můžeme zapomenout. Podle prohlášení německých představitelů nemá VW nic takového v plánu. Jedinou větší Škodou bude možná limuzína velikosti Audi A6 a to bude tak asi vše. Vývoj podobný Seatu tak Škodovku asi nečeká a to mě docela štve.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.00  07:56

    « Re: Zmena

    V poslední době se o Škodovce hodně mluví jako o německé značce, přinejmenším jako o značce koncernu VW. Právě příslušnost k VW Škodovce hodně dala, ale také jí to bude komplikovat další rozvoj. Němci chtějí Škodovku mít jako levnou, ale kvalitní značku. O levném autě se už nedá v žádném případě mluvit, protože Fábia je úděsně drahá a to se má srovnávat s P206, Puntem apod. Koncernová příslušnost přitom bude produkovat stále podobnější vozy se všemi svými neduhy.


    Také mě štve, že v naší republice nevyrábí žádná jiná automobilka. Vždyť se stačí podívat jen do Polska a Maďarska. Tam je GM, Opel, Suzuki, VW a další. Proč nejsou u nás? Máme vzdělané lidi, průmyslové zóny, pobídky pro investory, ale pokud má nějaké automobilka něco stavět, tak jen na sever nebo jihovýchod od nás. Přitom ostatní průmyslová odvětví u nás budují. Vypadá to, jako by měl Volkswagen na ČR monopol. Nepřipadá Vám to zvláštní?

    Také podivné smlouvy české vlády s VW také nevyvolávají dvakrát důvěru, takže si nejsem jist, že máme být na co hrdi. Ale těší mě každý úspěch Škodovek. Kdo ale ví, co by jsme teď měli na trhu, kdyby tu byl Renault.


    Všimnul jsem si u Octávie jednoho detailu. Pokud má vůz elekrony, je to pěkné auto, ale jakmile vidím Octávii s těmi hnusnými plnými poklicemi, nedá se na to dívat. Připadá mi to jako tlusté, nafouklé a neohrabené auto. Ty hliníkové disky dělají u Škodovek hrozně moc. Vždyť i Felícia vypadá s elektrony mnohem líp.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.05.00  07:35

    « Re: Oktávie - reprezentativní vůz?

    To kanady: Já jsem neřekl, že Octávia vypadá reprezentativně, ale že je reprezentativnější než Focus a to je trochu rozdíl. Focus vypadá spíš sportovněji, hlavně hatchback 3D nebo 5D.


    Ad palubovka Octávie: Ta je i podle mého názoru skutečně hnusná a to i výběrem materiálů. Ta kombinace šedé je naprosto nepovedená a skutečně se podivuju nad tím, že u VW člověka, který to vymyslel, ještě zaměstnávají nebo mu dávají prostor pro další podobné excesy (viz. Fábia).


    Ad palubovka Focus: Osobně se domnívám, že vrzat časem začne. Ta členitost je opravdu velká a tady nepomůže ani kvalitní zpracování. Na druhou stranu je palubovka Focusu malé umělecké dílo a vymyká se běžnému průměru ostatních značek.


    Ad Focus: Pochybuju, že v cenové relaci NS budeš mít v Trendu titanové součásti. Hliník ano a možná nějakou napodobeninu titanu, ale titan jako takový je velmi drahý a používá se jen u luxusních verzí vozů. Nezdá se mi, že by byl zrovna u Focusu. A co se týká výhledu vzad, tak konkrétně u hatchbacku není nic moc. Z Focusu (3D, 5D) toho dozadu také moc neuvidíš. Malé okno je umístněno hodně vysoko a zabraňuje dostatečné viditelnosti.


    Ad výkon Octávie 1,6 (to Kamil*): Je to skutečně rozdíl. Pokud Tě to vážně zajímá, schválně si to vyzkoušej. Kdybych to nezažil na vlastní kůži, sám bych tomu nevěřil. Za kolik akceleruje Octávia 1,6 (74 KWh) z 0 na 100Km/h ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.00  02:18

    « Re: Zmena

    Jistě, jistě, až na to, že Octavia není jen výplod mladoboleslavácké automobilky - už je to koncern VW - a koneckonců, podepsalo se to dost i na Fabii.
    Ale malá poznámka - mě zase těší, že na Focusu jsou naše reflektory, vyráběné v Čechách. I když, očekával jsem, že na tak fajn autě, jako je Focus, bude uplatněná koncepce samostatných parabol pro potkávací a dálková světla, tak jak to má např. už mnou zmiňované Káčko. Při přepnutí na dálková světla se ta jen přidají k stále rozsvíceným potkávkám, takže je silnice osvětlená par excelens. Jsou tam H7 na tlumená a H2 na dálková světla. Když to osadíte Phillips žárovkami Blue Vision se zvýšenou svítivostí, je to paráda. No a ve Focusu je jenom klasická H4 (nebo že by svítila při režimu dálkových světel obě vlákna? - nejel jsem s Focusem ještě nikdy v noci, majitelé, ozvěte se, jak to funguje).
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.05.00  00:00

    « Zmena

    Ja vazne musim uz ze zvedavosti vyzkouset ten 74 Kw benzin v Octavce,zda je to opravdu tak tragicke.
    Nicmene,panove i kdyz uz jste spokojenymi drziteli Focusu a vsechno je OK,nemate ten hrdy pocit jako Cesi,ze po deseti letech od prevratu muzeme smele porovnavat takovou znacku jako je Ford s Nasimi skodovkami,ktere je v nekterych kriteriich dokonce i predci???
    Predstavte si srovnat treba v roce 1991 Favorit s Escortem.Jak propastny to byl rozdil a ted se hadame vylozene o detailech,kdo je lepsi.
    Nevim jak vy,ale ja z toho mam primo vlastenecky pocit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.05.00  00:00

    « Oktávie - reprezentativní vůz?

    Pánové, pánové, jak jste přišli na to, že Octavia vypadá reprezentativně? Je tím snad míněno, že každé auto, které působí nechutně mohutným dojmem, je reprezentativní? A co je reprezentativního na palubce oktávky? Působí na mě dojmem velmi laciných plastů a je zoufale konzervativní - VW koncern se nezapře...
    K výkonu motoru - ještě před tím, než jsem si objednal Focuse šestnáctistovku, zkoušel jsem si Octavii v téže kubatuře. Podotýkám, že v současné době jsem zatím majitelem mrňavého Káčka. No a ta Octavia mi přišla líná i proti tomuhle mrňouskovi (Ka má výkon jen 44 kW). Hm, a první jízda s Focusem byla o něčem jiném - je to nebe a dudy. Proti tomu je Octavia 1600 ccm líná až běda.
    K palubní desce - nemohu posoudit (zatím, až něco najedu, a že najezdím 60.000 km za rok), dám vědět. Přesto si myslím, že díky kvalitě zpracování s tím ve Focusu nebude problém (objednal jsem si Trend modifikaci třídveřáku, tam je ještě navíc kombinace hliníkua titanu). Moje zatímní Ka má palubku taky hodně členitou, a mám za sebou hluboce pžes 100.000 a stále se chová stejně jako na začátku - nedrnčí a nevrže, nikde nic neklepe.
    A ještě nmaličkost: nevím jak vy, ale z krátké verze oktávky jsem viděl hodně špatně dozadu - vím, je to jen věc zvyku, ale pžesto, couvat s tou hmotou byl pro mě hororový zážitek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.00  06:57

    « Re: Focus x Octavia

    To kamil*:


    Ad TDI: Na novém motoru spolupracuje Ford s PSA, takže by z toho snad mohlo něco být. Podle interních zpráv je motor "prý" perfektní. Lepší než opěvovaný TDI VW. Uvidíme, co je na tom pravdy a co pouze reklama.


    Ad Focus TDI: Já jsem naopak slyšel docela chválu. Při startu je prý motor hlučnější, ale brzy vše utichne. V testech motor docela chválili, ale VW je určitě dál.


    Ad palubovka: Máš zřejmě pravdu a díky členitosti interiéru se dá něco podobného naprosto logicky předpokládat. Zatím ale v 10K naprosté ticho, což mně samotného hodně překvapuje, zvláště po brzkých pazvucích způsobených kdoví čím. Asi už všechno to, co dřív drnčelo a skřípalo, dávno odpadlo a ulomilo se. :-))) Já jsem tím chtěl především reagovat na to, že se dost mluví o tom, jak Focusu brzy drnčí interiér. Vím, že 10 tisíc Km je ještě málo, ale strejda má nové Punto a pocit v interiéru po 1500 Km bych nazval rejdění plastů. Takže ten Ford na tom nebude zas až tak špatně. :-)


    Ad 1,6: Ne, Octávia byla taky 74kW. Je to jedno ze služebních aut, tak vím, o čem píšu. Ten motor sám o sobě není špatný, ale tak těžké auto nemůže pořádně rozhýbat. Respektive, ještě než jsem koupil Ford, jsem tuto Octávii 1.6 testoval z Felície 1.3 a připadala mi dobrá, ale jakmile jsem si zkusil Focus 1,6 nebo Mégane 1,6, pochopil jsem, že Škoda má ještě co dohánět. Mezi oběma vozy je velký váhový rozdíl a to je hlavní faktor rozdílné dynamiky obou vozů. V některém ze starších příspěvků jsme právě hmotnosti porovnávali. Proto nechápu, jak někoho mohlo napadnout dát do Octávie motor 1,4.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.05.00  21:19

    « Re: Focus x Octavia

    Jeste k te 1,6.Rayi nesrovnaval jsi nahodou 1,6 55Kw a 1,6 74Kw u Focuse??
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.05.00  21:14

    « Re: Focus x Octavia

    Osobne jsem moc zvedav na ten Novy Forduv diesel.Ale mezi lidma je stale zakorenen nazor,ze opravdu Ford diesly moc nezvladl.At uz je to stary motor u 2,5 u Scorpia,nebo TD pouzivany dodnes u Mondea a Escortu.Svym vykonem udelal z Mondea totalniho lenocha.Navic byly vseobecne zname potize se studenymi starty a vysokou poruchovosti,nakladnou udrzbou atd.No a s uvedenim TDi u Focuse taky slysim nadavky na slaby tah,hlucnost v interieru a poruchovost ukaze cas.Pry se jedny pouze o prekopany stary TD,takze nevim,nevim.
    Nevim proc se nepusti Fordi do spoluprace s VW i v kategorii osobnich vozu,kdyz uz se ten koncernovy TDi objevil i u Galaxy?Mozna fakt vymysleli neco prevratneho a cekaji s tim az az po uvedeni pumpe duse 2,ktera ma byt na podzim.No nechame se prekvapit.
    To Palubovka:Kazdy ford ma perfektne a ergonomicky zpracovany interier.Designove je to skvost mezi osobnimi vozy,avsak takova clenitost,ktera je k videni u Focusu musi logicky casem vrzat,ponevadz jsou pouzity kvalitni materialy a je aplikovano mistrne dilenske zpracovani,muze cely proces ponekud dele trvat.Podle meho nazoru se to vsak casem zakonite projevi.Napis mi az budes tak 50 - 70 K KM.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.05.00  07:05

    « Re: Focus x Octavia

    Přehnané zdražení Focusu 1,6 je neuváženým krokem Fordu. Rozdíl mezi 1,4 a 1,6 je v ceně naprosto šílený. Osobně se ale domnívám, že Focus 5D s motorem 1,4 bude stejně živý ne-li živější, než Octávia 1,6. Váhový rozdíl mezi oběma vozy je dost markantní. Pro Focus kombi bych si však motor 1,4 nebral. Přeci jenom se předpokládá, že v kombíku se bude vozit nějaký náklad a tam je potřeba silnější motor. I obsah 1,6 bych bral jako základ.


    Obě auta mají své pro i proti. Uvidíme, jaká bude situace po faceliftu Octávie a rozšíření motorové řady Focusu o nový TDI, který má být prý špičkový. Pak se může v poměru sil snad něco změnit.


    Ad palubovka Focusu: mám teď vůz přes rok a najeto téměř 10K Km. Přes počáteční potíže s předními okny, které jsem úspěšně vyreklamoval, je interiér dokonale tichý. Nic nedrnčí ani neskřípá a to ani při rychlé jízdě na hrbolatých cestách nebo kostkovici! Občasné rezonace panelu za ruční brzdou jsem vyřešil kouskem pěnové gumy pod plastem. Od té doby je vše perfektní a jediný hluk vytváří pneumatiky. Proto chci tímto poněkud vyvrátit názor, že interiér Focusu musí nutně začít drnčet jen proto, že je příliš zaoblený a plný křivek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.05.00  20:11

    « Tonovani skel

    Nazdar fo{c}usaci, tak uz mam za sebou pres 5000 km, vetsinou dalky a zatim v pohode. Pisu ale proto, ze shanim info ohledne doporuceni na firmu, ktera mi ztonuje skla na mem kombiku. Nevim toho moc o tom, jak se to dela, jestli mate nekdo zkusenosti s nekym solidnim, kdekoliv po republice, hodte to do placu. Moc se mi to libi, vypada to velice elegantne, teda jenom pokud se z toho neudelaji zrcadla. Diky!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.00  19:37

    « Re: Focus x Octavia

    Jo, sypu si popel na hlavu. Samozrejme, motor byl 1.4l za tech 399900. Ale potom je Focus vyrazne drazsi se "stejnym" (mineno 1.6/100k) motorem. A pri stejne velikosti kufru (Octavia sedan x Focus Combi) je to jeste horsi. Je pravda, ze podvozek Focusu je lepsi nez u Octavie. Ale malokdo to pri jizde pozna - protoze rozdil je az pri _VELMI_ krkolomnych manevrech. Ja jsem platil za 1. garancku (15tkm) 2935 Kc, bylo to za 5l Castrolu TXT Softec, vysati & vycisteni interieru + umyti auta, drobne opravy laku (jako na hrane dveri, poskrabanych mistech apod.) a obecne dalsi veci.
    Stejne garancka bez "zbytecnosti" (myti, opravy laku, 4l oleje do 1.6 benzin/100k) by prisly na cca 2000 Kc. Takze tento servis je priblizne stejny - ale hodinovou sazbu mam za 350Kc/hod, kdezto Ford mi nabizel (kdyz jsem byl zkouset Focus) 500Kc/hod. Takze narocnejsi servis (rocni prohlidka) bude asi drazsi u Fordu.
    K zaruce - euroasist. mam sice ne od Skodovky, ale od pojistovny, protoze jsem si vzal drazsi povinne ruceni. Mam to taky se spoustou ptakovin jako zaplaceni ubytovani, zajisteni nahr. auta, doprava spolucestujicich zdarma atd. - asi to stejne nikdy nebudu potrebovat, ale co kdyby. Zato se mi libil pristup servisu, kdyz se pokazil motorek v zamku kufru (jo central je moc chytrej a zamek kufru nelze otevrit jen mechanicky) - prisel jsem asi 10 minut pred zaviraci dobou, vzali mi to a na pockani (asi 50 minut) opravili. Tak jsem si to predstavoval. A jeste se omlouvali, ze mi nevymeni zrcatko (nevyhrivalo), ze ho nemaj' skladem.

    Proste vzdycky zalezi na konkretnich lidech, ne uz na znacce auta (kvalita je srovnatelna).


    K tomu kocarku - ono by se to do Focuse 5dv veslo taky, ale uz bych tam nedal nic jinyho :-(((

    350l je priblizne velikost kufru VW Golf, ktery jsem mel pred Octavii, takze vim, o cem mluvim. Fakt nevim, proc zena bere vzdycky detskou sedacku i kocarek (vetsinou v nem malej stejne nejezdi a tak to vezu skoro zbytecne), ale je fajn, ze to nezabere celej kufr. I kdyz jeste spokojenejsi bych byl, kdyby se podvozek i vana vesly vedle sebe - takhle to asi o 10cm nevychazi :-)))
    Ale staci dat kolecka kousek do vanicky (aby se neuspinila) a jde to perfektne. Porad tam pak jeste vejdou 2 krosny, 3 tasky s oblecenim a jidlem a podobne CENZUROVANO a ja mam klid. A na misto vzadu mastim - tam ja nikdy nepojedu :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.00  07:40

    « Re: Focus x Octavia

    A ještě jsme zapomněli zdůraznit podstatnou věc: ZÁRUKY. Na Focus je záruka na karoserii 12 let (Octávia 10). Na oba vozy je záruka rok, ale Ford má brzy začít dávat už 3 roky a dále je u Fordu možné přikoupit i rozšířenou 5-letou záruku. Za pakatel se dá pořídit Euroasistenční služba až na 5 let (1 rok dostanete automaticky s novým vozem) - něco málo přes 1500 Kč. Tato služba platí po celé Evropě a znamená to, že v případě jakékoliv poruchy (stačí si i zabouchnout klíčky od auta) zavoláte na číslo této služby a přijede k Vám pomoc, která na místě odstraní závadu. V případě větší poruchy Vás zdarma ubytují až ve 4* hotelu, zaplatí Vám zpáteční letenku (jízdenku) nebo letenku na místo původního určení atd. Myslím si, že je to vynikající služba a jen blázen by jí nevyužil. Je to určitě jedna z podstatných výhod u Fordu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.00  07:24

    « Re: Focus x Octavia

    Příplatek za plnohodnotné rezervní kolo činí 2K a určitě se to nedá srovnávat s příplatkem za okna v elektrice + centrální zamykání. TDI Octávie je bezesporu super, ale absolutně bych nesrovnával Octávii 1,6 a Focus 1,6. V Octávii 1,6 jsem jel a dynamika proti Focusu 1,6 byla naprosto, ale naprosto zoufalá nehledě na lepší jízdní vlastnosti Focusu.


    Kufr Octávie je obrovský a to až tak, že je to podle mého názoru na úkor místa uvnitř vozu. Já jsem kočár vozil i v krátké Felícii a vlezl se mi tam, takže mě trochu zaráží, že by se nevlezl do 350 litrového kufru 5D Focusu. Samozřejmě, že jsem musel kočár složit, takže pokud máš nějaký neskládatelný, pak je to asi problém. Kolega se však stejně rozhoduje mezi Octávií sedan a Focusem kombi, či-li to případně řeší i nedostatek prostoru v kufru. Mně však pro běžné rodinné ježdění kufr u 5D Focusu bohatě postačuje.


    Ad servis: První garanční prohlídka u Fordu stojí 1950,- Kč (teda pokud se Vám nestane něco podobného jako mně). Můj kamarád byl na garančce s Felícií a platil dost přes 2K (přesně to nevím) a říkal mi, že servis Škody je dražší jak Fordu. Mám právě pocit, že pravidelné servisní prohlídky jsou příznivější pro Ford jak Škodu, ale chtělo by to přesně porovnat.


    Jako hlavní nevýhodu Focusu bych teď viděl především to, že došlo k jeho zdražení. Na druhou stranu lze od Fordu vymámit nějakou tu slevu, takže snad by navýšení ceny nemuselo být tak citelné. Jako jeden z rozdílů mezi oběma vozy bych viděl to, že Octávia je více reprezentativnější, kdežto Focus bych řadil spíše mezi sportovnější vozy. Osobně se však domnívám, že větší prostornost interiéru u Focusu přispívá k mnohem většímu pohodlí cestujících - už jenom třeba velký prostor nad hlavou na zadních sedadlech. To mi potvrdilo, nezávisle na sobě, několik lidí, které jsem vezl - naposledy teď v sobotu kámoš na svatbě, který dal mému Focusu 5D přednost před Roverem 400. U mně bylo vzadu totiž daleko více místa, takže ženich i s nevěstou raději přesedlali z reprezentativního vozu do sportovního, protože se tam cítili neskonale pohodlněji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.00  06:40

    « Re: Focus x Octavia

    Kde prodávají Focus ambiente 1,6 za 399 900Kč?
    Hned tam běžím a beru.Cena je chybná. 1,6 ambiente
    dnes přijde na rovných 440000,za 399900 je 1,4.
    Octávia byla moje favoritka hodně dlouho.Ale ,jak
    jsem se projel ve focusovi,bylo rozhodnuto.
    Za měsíc bude doma.Důvodů bylo několik.Hlavně
    prostor a spotřeba. Octávia má "very big" kufr,
    což je samozřejmě někdy výhoda a špičkový TDI.
    Jinak je focus ve všem lepší.Srovnával jsem
    v obou případech 1,6ky. Mějte se fajn.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.00  18:43

    « Re: Focus x Octavia

    Octavia sice name el. predni okna a central v zakladu (central v GLX jo), ale ma zase plnohodnotne rezervni kolo. A 1.6 Ambiente Focus 5dv je za 399900 Kc, 1.6GLXi Octavie za 409900 Kc.
    Pricemz ma Octavia navic ten palubni pocitac. Octavie je (vzadu) mensi, ale ma _MNOHEM_ vetsi kufr. A ma taky (o cca 20%) levnejsi servisky.
    K Octavii TDI x Focus TDDI - Octavie ma povoleno pouziti bionafty a ma (pres vyssi hmotnost) lepsi vlastnosti - samozrejme subjektivne (tj. muj dojem z jizd obema auty). Ja jsem nakonec proto sel do Octavie GLX TDI, a nelituju. Kolega ma Focuse 1.8 5dv (myslim, ze Ambiente) a taky nelituje :-))) Ale mne se do Focusu 5dv nevejde kocarek, coz je v tuto chvili pro mne nejdulezitejsi kriterium - a Focus combi je uz ted "prilis drahy" :-(((
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.00  07:32

    « Re: Focus x Octavia

    Ad základní výbava: Focus má v základu přední okna v elektrice, airbag řidiče, protipylové a protiprachové filtry, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, nárazníky v barvě vozu, třetí brzdové světlo, tónovaná skla, mlhová světla, ochranné lišty, centrál, imobilizér apod. Pokud je tedy Focus v základu holátko (což teda je), tak co je potom Octávia, která nemá ani ta okna v elektrice a spousta dalších, u Focusu standartních věcí v základní výbavě?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.00  07:05

    « Re: Focus x Octavia

    Docela souhlasím, kromě popisu palubovky. Domnívám se, že i tady je na tom nejen vzhledově líp Focus. Celkově mi materiály připadají příjemnější na omak, i volba barev a čalounění je mnohem vydařenější. Právě palubovka byla jedním z prvků, který u mně rozhodl. V autě se chci cítit příjemně a v tomto směru se Octávia naprosto nechytá, potažmo žádný vůz koncernu VW snad kromě Audi. Nelze také zapomenout na to, že u Focusu je možné vybrat si z několika typů interiérů, alespoň já jsem si mohl vybírat z několika variant. Ke každé verzi (Ambiente, Trend a Ghia) má zákazník možnost zvolit si zpracování interiéru a to nejen výběrem barev, ale také použitými materiály.


    Pokud se má jednat o benzinový motor 1,6, pak na tom bude jednoznačně líp Focus. To potvrzují nejrůznější testy v NS třídě. Celohliníková konstrukce nového (16V) moderního motoru, nízká spotřeba a slušná akcelerace u lehkého Focusu vyniknou mnohem výrazněji, než u těžké Octávie se starým koncernovým řešením obsahu 1,6.


    A k servisu mohu jen potvrdit, že u Fordu se vymáčkne sleva velmi snadno, obvykle ji sami nabídnou a bývá minimálně okolo 20K. Mně např. nabízeli slevu na plně vybavené Mondeo ve výši 70K + metalýzu zdarma, což je docela slušná částka.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…