FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Tlumice FOCUS po 35.000Km
Tlumiče po 35.000 Km a z 80% po Praze? To nemůže být nikdy dobré. Pravdou tedy je, že moc dlouho nevydrželi. Kolik by ale vlastně měli vydržet? Kolega je musel měnit na Felícii už po 25.000 Km a to jezdí podobně jako já - UB, UH, Zlín, kde zas ty silnice tak špatné nejsou.
A obávám se, že ani v záruce by Ti je nevyměnili. Pravděpodobně by to zdůvodnili opotřebením, jako v mém případě u seřízení sbíhavosti. -
« Re: Krade se rádio Ford?
To Karta: Jasně, že na objednávku se dá ukradnout cokoliv, ale byla by to docela náhoda, kdyby se obětí stalo zrovna Tvé auto. Když už na objednávku, tak alespoň vzít ten nejlepší typ rádia. U standartních rádií je to horší, protože to bude fungovat kdekoliv a komukoliv. Navíc, jak jsem psal, pokud máš rádio ve Focusu montováno přímo z výroby, je funkční především s Tvým vozem. Po aktivaci uživatelského kódu je rádio v podstatě "propojeno" s autem. Pokud např. odpojíš baterii a znovu ji připojíš, musíš zadat odblokovací kód výrobce. Pak se rádio identifikuje s vozem právě pomocí uživatelského kódu.
Obě kódovaní se dají odstranit, ale není to určitě nic snadného. Existuje sice cesta, jak se zbavit jednoho z kódů rychleji, ale nebudu to tady roztrubovat do světa. Zloděj - odborník to zřejmě ví, ostatní budou bez pokušení. Ale pokud si majitel vezme s sebou i přenosný panel, pak je zloději zbytek rádia k ničemu! S tím už se nedá nic dělat, protože Ford všechny prodané kusy registruje. Nový panel se tedy nedá normálně sehnat, pouze objednat znovu u Fordu. To ale bude vyžadovat doklady a pár potřebných formalit.
Neumím si představit člověka, který kvůli průměrnému rádiu bude absolvovat takovou zdlouhavou práci s ukradením, dekódováním a novou instalací rádia pro poměrně úzký vzorek potencionálních zájemců rekrutujících se z řad pouze majitelů jednoho modelu značky Ford. -
« Tlumice FOCUS po 35.000Km
Zdar,
FYI
tak jsem na Focusu menil gumy, po nejakych ~ 30.000km (na zimakach najeto dalsich + 5.000km) -> puvodni original Pirelli 6000 od prevzeti, predek sjet na 1.6mm.... Koukam, ze zadni gumy -> jsou jak sachovnice. Nechal jsem si pro jistotu udelat test tlumicu a zjistuju, ze docela po roce a celkove 35.000km jsou zrale zadni tl. na vymenu... Predek je s rezervou v pohode. Jinak jezdim tak 80% po Praze.
Doporucuju si to asi nechat proverit jeste v zaruce, ja to bohuzel nestihnul o 14 dni. :(.
Karta -
« Re: Krade se rádio Ford?
Nazdar,
muzes si byt jist, ze tohle radio ti nikdo neukradne na objednavku resp. s vidinou vysokeho zisku. Radia typu Ford 4-6.000 as puvodne Philips ci Grundig jsou totiz neuveritelne nekompatibilni smejdy, ktere maximalni ukradne zoufalec (ale i stim je nutno pocitat...), ktery je mozna vymeni v hospode za 20Kc. Abych se vyvaroval vykradeni, prave proto tam tohle original radio nechavam, jelikoz jakekoliv "slusnejsi" laka minimalne k rozbiti okna a hledani panylku nekde v kasliku..... Jsem jinak priznivce auto-hudby, takze Alpine s poradnou basovou tubou bych mel ve Focusu radeji, ale zase mit 2x do mesice rozbite okno??? -> to radeji "original" Ford-radio-smejd, nejak to hraje a v podstate to staci.....
Karta. -
« Re: Krade se rádio Ford?
Zkušenosti podobného rázu zatím naštěstí nemám :-), ale pokud vím, tak se podobná rádia kradou jen velmi zřídka. Tato rádia se dají montovat jenom do určitého typu vozu, v našem případě do Focusu, takže majitel jiné značky má smůlu. Pokud tedy někomu ukradli rádio z Focusu, tak to bylo na objednávku zase pro jiný Focus.
Navíc, tato rádia jsou poměrně dobře kódovaná a to jak kódem výrobce, tak vlastním uživatelským, který má snad okolo 18 znaků a nastavuje se až majitelem vozu. Protože se v tomto oboru trochu pohybuju, mohu Vám sdělit, že tato ochrana je na tomto typu rádia poměrně velmi kvalitní a jen skutečný odborník s odpovídajícím vybavením ji dokáže odstranit.
Tato atypická rádia se také nedají běžně koupit, protože je dodává pouze výrobce vozu a musí se tedy objednávat přímo v autosalonu. Potencionálnímu kupci, který narazí na podobné rádio někde mimo prodejnu Ford, by tedy mělo být hned jasné, že se s největší pravděpodobností jedná o kradený kus. -
« Krade se rádio Ford?
Zdravim majitele Fordu Focus. Jelikoz se snad jim take brzy stanu, zajimala by me jedna vec. Ukradli nekomu z vas spodek (nebo cele) radio Ford z auta? Krade se takove radio nestandardnich rozmeru? Jake s tim mate zkusenosti?
(Jsem zatim majitelem Skody Forman a uz 2x mi ukradli spodek radia (bez panelu). Byl bych nerad, kdyby se to melo u Fordu take opakovat.
Diky za odpovedi. -
« Re: Kryt vyfuku Ford
To karta: Tak to jsi musel mít smůlu na vůz. Včera jsem byl pod vozem (praštil mě kámen do spodku vozidla a tak jsem to kontroloval) a právě kryt výfuku má přece antikorozní úpravu. Na mém voze vypadá, jakoby vyjel právě z výrobní linky - čistý, lesklý a bez jakéhokoliv náznaku rezivění. Doufám, že to aspoň vyměnili bez řečí. -
« Re: to Ray
Ad sbíhavost: servis samozřejmě dál tvrdí, že postupovali správně a centrála Fordu v Praze je naprosto neschopná cokoliv vyřešit, protože je to pouze úřednické centrum. Se stížností se mám obrátit do Německa, ale tam, jakmile zjistí, že je to z Česka, to automaticky pošlou do Prahy. A v Praze, kde jsou neschopní cokoliv řešit, mi nedokáží dát ani žádné oficiální stanovisko Fordu k tomuto případu. Takže .... začarovaný kruh. Už jsem tím jednou prošel, má vůbec cenu zkoušet to podruhé???
Ad poruchovost Focusu: Já mohu posuzovat pouze svůj vůz a z doslechu několik Focusů, které jezdí v okolí. Řekl bych, že alespoň z počátku měl Focus docela hodně "much". Možné problémy s alternátorem, nutnost výměny olejového víčka (1.8, 2.0) a přeprogramování řídící jednotky (1.6). Kromě toho si hodně lidí stěžovalo na drnčící okna, vibrující interiér, slabé vzpěry pátých dveří, lajdácké dílenské zpracování některých částí atd. Extrémním případem byl Marty, který se tady už dlouho neobjevil, ale jeho příspěvky jsou na začátku tohoto fóra nebo ještě v původním AŤ ŽIJE FOCUS, které je v archivu. Ten měl na autě tolik závad, že by to vydalo na celou jednu výrobní sérii aut, ale je třeba podotknout, že měl pravděpodobně jednoho z prvních Focusů vůbec a u prvních vozů problémy bývají u všech automobilek.
Některé problémy se objevili i u mně - drnčící okna vyměnil servis (po delším dohadování) a jeden drnčící plast v interiéru jsem objevil sám a spravil to kouskem gumového těsnění. Ještě se mi občas ozývá něco kolem budíků, ale zatím jsem nepřišel na to, co to je. Jinak s vozem i servisem plná spokojenost kromě popisovaných problémů se sbíhavostí. Osobně se ale domnívám, že kvalitou se Focus s japonskými vozy srovnávat nemůže a že je to takový evropský průměr. Rozhodně bude dál než Escort, ale asi to ještě pořád nebude ono. Ale z nižší střední třídy asi nikdo není v kvalitě nijak výjimečný (kromě japonců). Motorově je Focus OK, ale s dílenským zpracováním by měli ještě něco dělat (i když je všude v testech právě za dílenské zpracování chválí). Zřejmě bych chtěl za málo peněz hodně muziky ... :-) -
« Kryt vyfuku Ford
Nazdar, po necelem roce se mi z Focusa zacal ozyvat pri jistych otackach neprijemny zvuk -> rezonance nejakych plechu ci co. Hlasil jsem to na garance, dotahli mi narazniky-plasty ale nezmizelo to. Zjistil jsme, ze doslova uplne "uhnil" zrezivel kryt vyfuku v predni casti pod motorem (takovy plisek zabranujici teoreticky vzniceni napr. pri najeti na louku atd). Dost mne prekvapilo, ze se to stalo ani ne po roce od vyroby. -
« to Ray
Ja vim ze je to uz dva mesice stara zalezitost, ale jak jsi nakonec dopadl s tou sbihavosti, uznal to servis nebo ne ? Podle mne to neni az tak problem fordu jako spis naseho cechacstvi a to je celonarodni problem a s tim se celou generaci neda nic delat. Ostatne kdyz uz jsem u tech zavad, jak se ti jevi focus jako moc ci malo zavadove auto? Procital jsem prispevky za minuly mesic, vidim ze jsem na teto strance dlouho nebyl, ale k vasi diskusi na tema focus and octavia. Octavia neni spatne auto, ale je to nemecke auto se vsim vsudy, tedy prisernym interierem, ktery se s f.neda vubec srovnat, az po celkovy dojem.Ale proti gustu zadny disputat. -
« Zajímavost - software ve Focusu
Když jsem byl přeprogramovat řídící modul motoru ve Focusu, dozvěděl jsem se, že mám verzi softwaru 1B. V roku 1998 se dělala verze 1A, na začátku roku 1999 se dělala 1B, později 1C, 2A, 2B atd. V současné době se dává už verze číslo 6. Přeprogramování trvá asi 20 minut, mnohem déle trvá vyplnění papíru objednané zakázky.
Nový software má dávat vozu vyšší výkon a přitom šetřit palivo. Jestli je to pravda, nevím, nezpozoroval jsem vůbec nic. Teoreticky to je možná pravda, prakticky je to nepozorovatelný efekt. :-) -
« Re: Zmena
Bylo to na ČT1, kde ukazovali záběry čerpacích stanic, na kterých právě měnili ceny benzínu. Mluvili o tom, že benzín se v USA za poslední půlrok zdražil o více jak 50%, což mě připadalo zvláštní, protože Američané jsou pověstní tím, že jim nikdo nesmí šahat na jejich "svobodu" a ceny benzínu. Proto bych také věřil tomu, že došlo ke slevnění, už jenom díky silnému dolaru. Třeba nás chtěla veřejnoprávní televize ušetřit zbytečných emocí. :-) -
« Re: Zmena
Nesmí se ale zapomínat také na to, že Focus je v USA jen velmi krátce v prodeji. Je to také poměrně malý vůz, který Američany příliš neosloví. Na druhou stranu vyhrál Focus i v USA spoustu testů, ale je vidět, že to pro potencionální kupce není rozhodující faktor. Američané prostě kupují šestiválce, střední třídu se svým klasickým designem a to jim Focus prostě nemůže nabídnout.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Mimochodem. Jen takova legrace -> u jednoho Ford dealera se valely brozury urcene dealerum a ne zakaznikum. Tak jsem si v tom listoval... no a byl jsem pomerne prekvapen ucebnici, jak vlastne osidit zakazniky na presvedcovani co si maji koupit pricemz to vubec nepotrebuji atd... Vlastne velice dobry marketing -> prodej aut se asi nelisi moc od prodeje vsemozne vetese na Tureckem trzisti... S vedomim se prodavaji kramy, ktere maji spoustu chyb ale navenek je to nejlepsi vyrobek.
btw: to Ford radio je fakt strasnej smejd.