FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
"-- skrytý --" 24.07.00 13:18
« spotreba oleje
Po ujeti cca 5000 km mi u Focusu Combi 1.8i klesla hladina oleje temer k minimu na merce (puvodne byla na maximu). U nadobky posilovace rizeni hladina klesla z pocatecni slabe poloviny asi na petinu intervalu mezi maximem a minimem. Jak je to u vas ostatnich focusaku se spotrebou oleje? -
« to flup
podle meho nazoru jde o vymluvu dealera, protoze schodou okolnosti jsem dnes jezdil focusem 1.8Tddi ktery mel najeto 7500 km, motor byl naprosto v pohode, tahnul od 2000 ot,jel jsem s nim po dalnici 130 km/h motor tocil nejakych 2600ot, myslim ze porovnani s octavii 90 koni neni zcela objektivni, protoze VW ma sice vetsi akceleraci ake jen v testu 0 az 100 km/h, kdezto v testo na 4.stupen 60 az 100 vede jasne focus. Podle meho soudu jde jen o rozdilne prevodovani. Jel jsem s timto typem dnes poprve trochu dele nez jen zkusebni jizdu a myslim ze na mne zanechal ten nejlepsi dojem. Pokus nebudes presto spokojen, existuje tuning od Wolfa kde se na Tddi prida nejakych 25 koni a Mk o 40 Nm,cela zalezitost vyjde asi na 15000,- Kc. -
« Re: focus 1.8 TDdI
Řazení jde jako u všech Focusů lehce a přesně. Ale motor potřebuje trochu jiný režim jízdy než jsem byl zvyklý z Mondea TD. Z počátku jsem měl třeba problémy s řazením 5. stupně. U Focusu jsem ho řadil moc brzo a tak otáčky padaly až na 1500. Takže chvilku trvalo než jsem si zvykl abych motor nepodtáčel. Ale teď musím říci je je s Focusem TDdi příjemná jízda. -
« Re: focus 1.8 TDdI
Mám Focus 1.8 TDdi asi necelé 2 měsíce a mám najeto něco přes 3.300 km. A jsem zatím spokojen. Nezdá se mi, že by byl motor nějak zvlášť hlučný. Měl jsme Mondeo 1.8 TD, Citroena ZX 1.9 TD a AX 1.4 D a otec měl Escorta 1.8 TD. Takže mohu srovnat. Myslím, že motor u Focusu je hlučností zhruba na úrovni (nebo je o něco tišší) Mondea a Citroenu ZX. A je o poznání tišší a klidnější než u Escorta. Spotřeba se zatím pohybuje kolem 5.4 až 5.6 litru. Akcelerace se mi zdá slušná a auto na pětku kolem 100 km/h ješte docela slušně zrychluje. Největší záběr motoru se mi zdá lehce nad 2 tis. otáčkami.
Zdá se mi, že u nafťáka je potřeba si na ten motor zvyknout, protože rozdíly mezi jednotlivými motory se mi zdají větší než u benzíňáku. Já jsem si nemohl u Focusu zvyknout na řazení. Zvyknul jsem si až po týdnu. A to jsem přesedal z Mondea 1.8 td a styl jízdy, řazení a záberu motoru s Focusem je úplně jiný.
-
« focus 1.8 TDdI
jelikoz zvazuji nakup noveho vozu a i focus je jedna z variant (viz. tema "Auto do 650 tis., ..."), tak jsem v sobotu absoloval predvadecku se subj. Auto melo najeto 8 tis. km. Musim rici, ze subjektivni pocit byl, ze motor je velmi, velmi slaby (oproti VW 66kw), dynamika zadna, zacalo to jet az kolem 2800 ot., motor je strasne hlucny... Dealer mi rekl, ze auto je stale v zabehu (!) a ze teprve po 11 tis. je plne zajete a elektronika "otevre" motor na max. vykon - ze max. kroutak bude na udavanych 2 tis. ot. Je to pravda, nebo vymluva dealera???????
Procetl jsem celou tuto diskusi, bohuzel jak se zda, nikdo nema moc zkusenosti s timto motorem, bohuzel. -
« Re: Dopis od mého bratra, který jezdí druhý rok Focusem
A ještě drobnost: pár dnů předtím, než jsem jel do servisu s Focusem já, mi zapulsovalo osvětlení přístrojové desky - prý je to hlavní důkaz toho, že s elektrikou něco není v pořádku. Upozorňovali mě na to i u Fordu, abych s tím okamžitě přijel, kdybych si toho všimnul. Pročpak asi? -
« Re: Dopis od mého bratra, který jezdí druhý rok Focusem
Ad alternátor: Tak tady pozor, potíže s alternátorem byly a dokonce je přiznává i Ford ve svém interním prohlášení, které bylo vydáno na jaře 1999. Žádné slyšel jsem nebo tak něco. Znám dva lidi, přičemž první z nich měl tak velké potíže kvůli alternátoru, že chtěl vrátit peníze a Focus nechtěl ani vidět a druhému dokonce vyhořela elektrika ve voze - příčina opět alternátor. Ford reklamace vždy uznal a bez řečí.
Pokud také vím, tak někde ve starším příspěvku v tomto fóru je zmínka člověka, kterému elektrika ve Focusu také vyhořela a další nespokojený majitel hovořil v pořadu Jízda na ČT2 (také vyhořelá elektrika/problémy s alternátorem). To by bylo už moc náhod. Výměna byla nutná a dopis od Fordu jednoznačně popisoval naléhavost řešení celého problému.
A pokud tomu někdo nechce věřit, ať se podívá na oficiální evropské stránky Fordu do sekce News (Info) a vytáhne si starší zprávy nebo si pošle dotaz přímo na hlavní centrálu.
Ad dílenské zpracování: Tak toto je první člověk, co je spokojen s dílenským zpracováním Focusu. No, já jezdím služební Toyotou Avensis a mohu s klidem říci, že dílenské zpracování Focusu není dobré. Ovšem, pokud to srovnáváš s Favoritem nebo Felícií, se kterými jsi jezdil předtím, pak se nedivím, že jsi spokojen. Netvrdím, že Focus má špatné dílenské zpracování, ale ještě teda má co dohánět. Klasickým příkladem třeba právě u hatchbacku je zadní plato pátých dveří (jeho hrany), spáry u zadního okna a v podstatě u celé karoserie, řešení uchycení všech dveří atd. atd. atd. Kapitola sama pro sebe je uchycení a izolace některých dílů v motoru, třeba zrovna u alternátoru. No jen si otevři motor a podívej na tu červenou izolepu u elektrického vedení. Jestli se Ti na hlavě nezježí vlasy hrůzou, pak nevíš, co je to kvalitní dílenské zpracování.
Pokud to např. srovnám právě s Avensis nebo Mazdou 323, je vidět, že Japonci jsou prostě dál. Možná, že teď už se situace změnila.
Nikdo Ti nedá nic zadarmo. Žádné, že Ford přišel na lepší konstrukční řešení a tak to všem zdarma pro jistotu vyměnil. Kdyby se o nic nejednalo, tak Ti nikdo nic měnit nebude. To riziko existovalo, o tom není sporu, stejně jako bylo nutné odstranit problémy s olejovým víčkem nebo přeprogramovat řídící jednotku motoru 1,6.
A to o té Škodovce také není tak docela pravda. Prokazatelné závady mění - já měl Felícii a startér mi vyměnili bez řečí. Stejně jako u služební Octávie vyměnili zadní okno a opravili drnčící zámky. Pravdou ovšem je, že mi nikdy žádný zvací dopis nepřišel, ačkoliv v servisu o těchto závadách věděli. -
« Dopis od mého bratra, který jezdí druhý rok Focusem
Já neměl ani jednu závadu a moje auto bylo vůbec z první série.
V servisu jsem byl jednou na předepsaných pracech a to co uvádí jako problémy s alternátorem je úkázka neserióznich tvrzení.
Ford po roce udělal o něco lepší konstrukční řešeí víčka alternáturu, jehož účelem byla lepší vodotěsnost.
Ford to všem vyměnil bezplatně pro jistotu. Ptal jsem se technika, zda to má cenu měnit a on mi řekl, že vůbec ne, že by se tam snad voda mohla dosta, kdybych stříkal přímo motor z hadice, jinak určitě ne. Když to ale je zadarmo, tak mi to stejně vyměnili. Srovnej přístup škodovky, která nevymění nikdy nic i když ví o daleko horších závadách. Rozhodně s alternátorem žádné problémy nebyly a je to úsměvné. Otočit se však dá všechno. Každej by měl mluvit za sebe a neříkát slyšel jsem., že jednem můj známej povídal ... Olejár má také Focuse z pozdější doby a je spokojenej.
Já mám dílenské zpracování OK. Byla to první série a tudíž riziková a nebo si na tom naopak dali záležet. Alespň jsem však věděl, že je to vyrobený v Německu a ne v nějaké filiálce.
JŠ
-
« Re: Krade se rádio Ford?
To srst: Nepřekvapuje mě, že je čelní panel skutečně tak drahý. Jeho hlavní výhodou má být to, že je pro každý kus rádia originální a nenahraditelný. Nemůžeš například vzít panel z jiného rádia stejného typu a použít ho ve svém rádiu. Panel musí mít stejný identifikační kód, jinak rádio nebude fungovat. Pokud tedy člověk přijde o rádio, ale má panel, nebo zapomene kód, musí dát Fordu k dispozici údaje o koupi rádia, sériové číslo apod. Teprve potom je Ford schopen rádio odblokovat nebo dodat novou jednotku.
Zloděj v podstatě bez panelu ukradne jenom levnou mechaniku, to podstatné má majitel u sebe a "za pár korun" si koupí zbytek rádia. I kdyby zloděj ukradnul rádio s panelem, jeho dekódování je náročnou záležitostí a to se obvykle nikomu z hlediska zisku nevyplatí. -
« Re: prodej aut
Tady bych docela souhlasil. To rádio od Fordu zas tak špatné není. Citlivost ujde, RDS tam je a co víc člověk potřebuje? Já například nesnáším v autě hlasitou hudbu, abych z něj pak vylezl a měl hlavu jako "glóbus". Skutečně obdivuju obvykle pubertální řidiče, kteří většinou v pozdních nočních hodinách projíždějí sídlištěm uzavření ve voze a mají naplno puštěná rádio s basy na max. Rezonance reproduktorů rozkmitá i nejbližší okolí a bezprostřední dopad na řidiče musí být skutečně nebývalý.
Viděl jsem zrovna nedávno jednoho člověka se starou Corvettou, který se chlubil kamarádovi, že má v autě 12 reproduktorů. Nenápadně jsem pokukoval na aparaturu ve voze a chtělo se mi smát. Když pustil hudbu, důchodci v okolí 200 metrů málem dostali infarkt a všude zmateně poletovali hejna ptáků. Kolem proběhl náhle zdivočelý pes a vlekl za sebou ještě zkoprnělého majitele. Čekal jsem, kdy z Corvetty vypadnou okna nebo dveře, protože auto se otřásalo jak stará ždímající pračka. Majitel pyšně pokukoval po okolí vědom si své decibelové převahy. Soucitně se po mně podíval vida, že kufr mi nezabírají čtyři reproduktory velikosti přenosné ledničky. Spokojeně za sebou zabouchl dveře o odjel i se svým lunaparkem neznámo kam. Při představě, jaké prostředí panuje v jeho uzavřeném voze podezírám toho člověka, že má ucpávky v uších a chce jenom ohromovat své okolí. Nevěřím, že je někdo schopen zvládnout takové zvukové rázy po delší dobu než jenom několik desítek vteřin.
Rádio nad 20K si do auta v tomto státě koupí jenom blázen nebo milionář. Pravděpodobnost krádeže je tak vysoká, že je to zbytečný hazard. A jak tady psal Kamil, originál rádio Ford ukradne skutečně jenom nějaký feťák nebo primitiv, protože jeho následná použitelnost je téměř nulová. -
« prodej aut
to karta: Prodej aut je obchodnická záležitost jako každá jiná a překvapuje mě, že jsi překvapen tím, že existují příručky pro dealery s pokyny, jakou kdejakou blbinu do auta ti mají vnutit... Je to kšeft jako každý jiný a i průměrný výrobek se musí ověnčit gloriolou skvělosti... nevidím na tom nic neobyvklého. Mimochodem, skutečně dokonalé věci nesjou... Ještě k tomu rádiu - zase až takový šmejd to není, hraje poměrně slušně, víc v autě zase podle mě člověk nepotřebuje (já mám auto jako spotřební věc, prostě ho používám především k ježdění, rádio mám jako kulisu). Kupování si supeextra drahých a výkonných autorádiú považuji za zhůvěřilost. Za prvé hluk v autě (je tam vždy) způsobí to, že o nějakém naprosto nerušeném poslechu se nedá mluvit, za druhé, pokud si pořídíš sestavu takovou, že to přeřve spolehlivě hluk auta, pak se zase nedá mluvit o extra zážitku. Horentní sumy do autoádií je, pokud si chci vychutnat muziku, lepší vrazit do velmi kvalitní aparatury domů - tedy pokud ti jde o muziku, a ne o to, mít v autě cosi se 300W zesilovačem, a ukázat všem (nejlépe jiízdou v noci spícím sídlištěm s otevřenými okénky a naplno znějícím rádiem), co že za šperk tam máš. Od autorádia vyžaduju především slušnou citlivost (a tu rádia od Fordů vcelku mají), RDS (kromě nejlacinějších modelů je mají všechny fordí rádia) a něco na přehrávání, pokud mě plky v rádiu dokonale nudí či otravují. -
« Re: Krade se rádio Ford?
Tem zlodejickum/vetsinou to jsou fetaci,kteri si tak vydelavaji na pernik/ je to uplne jedno.Udelaji za noc snuru aut(tak tricet radii),potom to vsechno nabidnou nejakemu prekupnickovi,ktery jim za to da par tacku a sam s tim obejde zastavarny a obvola zname.Inu lidi je hodne ,prece kazdemu se neco muze hodit.
dalsi noc jdou znova.Policajti jsou zasiti nekde v parku a to se to pak krade.
Potom me Ti stejni fizlove buzeruji ve dne,ze muj pes nema nahubek.Policii obecne bych nakopal do pr...e.Vetsinou se rekrutuji z rad nasich primitivnich spoluobcanu a pokud je sef nekope do one casti tela,tak se potaci po meste jak lemry... -
« Re: Krade se rádio Ford?
Jen tak pro zajímavost. Ten malý panel k rádiu 6000 stojí 13.000,- Kč. Říkal mi to jeden technik od Forda, který ho právě posílal zákazníkovi. Nevypadal, že by kecal. Takže pokud je to pravda, měl by si to každý rozumně uvažující zlodějíček nejdřív spočítat, protože nová 6000ka stojí kolem 17.000,- možná i míň. -
« zlodejicci:
Me radio Ford ukradli ze Scorpia.Rozbili predni okno,poskodily palubovku a kousky plastu z radia jsem nasel vsude po aute.Rano jsem zavolal policajty,kteri se za dve hodky dostavili spolu s technikem.Popaplali me auto tim stribrnym svinstvem na odhaleni otisku,ktere nemuzu dodnes uplne odstranit.Na sluzebne me zdrzeli dalsi dve hodinky sepisovanim protokolu,proste cely den v pr...i.Usly zisk,ztrata casu v hodnote nekolika radii.
Vyzva pro vsechny ubohe zlodeje:
Pokud uvidim,ze se mi nekdo dobyva do auta,sebehnu dolu a nekompromisne Vas strilim svoji devitkou/bez varovani-to mi potom dosvedci sousedi/.Mirim na hlavu a budu tvrdit,ze mi ujela ruka,to mi dosvedci taky... -
« Tuning Focusa
Zdar, Focus se da docela dobre vylepsit jak vzhledem tak i vykonem. Pridanim do 2.0l takovych 20HP se z toho stane docela drak (je mozno i vice koni), vymenou hlavnich svetlometu za bodovky + predni maska,bocni spoilery,zadek,ladeny vyfuk ve stylu RS popr WOLF prida na krase. Jeste se daji doplnit blbosti do interieru, ale to je IMHO nanic. Mate-li zajem, poslu foto a predam kontakt. email: karta@tux.cz
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!