FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: V pátek!
Ne, třetí, měl jsem už dvě Káčka, to první v roce 1997, mezi prvními, pak jsem ho zrušil při zimní kalamitě v roce 99, koupil jsem druhé, to jsem před týdnem prodal. Pravda je, že u prvního jsem se těšil, taky jsem byl na předávce asi o hodinu dřív, než jsem měl. Druhé Káčko, respektive jeho koupě, mě nechala chladným, spíš jsem se s ním hůř loučil (podařilo se mi ho nějak tak dobře zajet). Tohle je služební auto, vymínil jsem si Focuse třídveřáka s rozsáhlou výbavou jako podmínku, když jsem přecházel k jiné firmě, jinak u nás mají všichni Octavie TDI SLX kombi, jen šéf jezdí Safranem. Auto je pochopitelně i k mému soukromému užití a po třech letech, kdy ho podnik splatí, mám možnost ho koupit za zůstatkovou hodnotu (což je pak nula nula nic). Je logické, že ho nikomu nepůjčím (nejde-li o krizové případy, jsem co se týče aut absolutní krkna). Proto jsem prodal Káčko - zbytečně by stálo u domu, takhle šlo do světa a je zase permanentně na silnici a v provozu, jak se na auto sluší a patří. Samozřejmě jsem mezitím vystřídal spoustu služebních aut, Feliciemi počínaje a Passaty konče. Žádné z těch aut ale nemá ten šmrnc a tu šťávu jako Focus (anebo, ač je to prcek, Ka).
Takže, není to moje první auto, ale je to můj první Focus - a prostě se ho nemůžu dočkat (stárnu, dětinštím). Myslím, že až si ho povezu poprvé domů, budu svítit vlastním světlem :-)).
Tak nějak za měsíc mě to přejde, přestanu každého otravovat povídáním na téma "Focus - báječný, jedinečný, epochální, nezaměnitelný vůz", a budu ho považovat za to, co je - za prostředek (i když skvělý, elegantní atd.) k (komfortnímu) přesunutí se z bodu A do bodu B. U mě to ročně udělá tak cca 60 tis. km.
A ještě poznámka na závěr - kdo z vás se na auto netěšil (i když bylo třeba již páté)? Mám ten pocit, že znuděne bez emocí nakupují auta jen milionáři (a ti, troufám si tvrdit, asi nebudou účastníky tohohle fóra). -
« Re: Konečně ho vyrobili
Problém předních oken je problém hlavně třídvéřáků, dveře jsou totiž opravdu pořádná "vrata" a stahovačky jsou poddimenzované. Ford ale vypustil jiný typ který by měl vše zlepšit. Auto je to jinak super, i když já měl šest závad za jeden rok - žádné "globální záležitosti" - ale stokrát nic umořilo vola. Komunikace mezi zákazníkem a centrálou by ale mělo fungovat úplně jinak, zrovna tak by se mněl Ford zamyslet proč je z dovozce č.1 až na šestém místě. -
« Re: Konečně ho vyrobili
To: Ray Moc by mě zajímalo, jak je to s těmi předními okny. Já mám Focuse 1.8 hatchback rok výroby 1998. Jak jsem si přečetl příspěvky o oknech, tak jsem hned šel k autu a pořádně vše zkoušel. Ale musím říct, že ani jedno přední okno nemá vůli a to v žádném směru. Drží jak židovká víra. Také zvuky jsem žádné neslyšel. Kdyby to byla klasická výrobní vada, mělo by se to snad projevit u všech vozů. Tak nevím.
Jinak jsem s Fokusem moc spokojený. To auto neuvěřitelně sedí na silnici a že je trochu tvrdší, tak co. Nepovažuji to za problém. Jinak za víc jak rok jsem měl jen dvě závady. Jednak přestalo otvírat páté dveře tlačítko na palubce a přestalo držet relé dálkových světel. Obě závady opravil bezproblémově servis v záruce.
Mimochodem. Jaké máte kdo zkušenosti s Ford Horakem. Chodim tam na servis i garančky a jsem celkem spokojen.
Když jsem si četl předešlé příspěvky, tak souhlasím s jednou věcí - přepínač dálkových světel a světelná houkačka. To fakt by měli vyřešit jinak. Bliknout dálku když svítím je opravdu mistrovský kousek. Asi to nikdo z tvůrců za jízdy nezkoušel.
Jinak ale super auto. Každému doporučuji. -
« Re: Servis
Centrála Fordu posílá stížnosti zákazníků vždy k dealerovi, kterého se to týká, aby se vyjádřil. Proto je v podstatě zbytečné tuto instituci kontaktovat. Pokud jednou dealer nemíní ustoupit ze svého stanoviska, nikdo ho k tomu nedonutí. Je to paradoxní situace, se kterou by tady měl Ford okamžitě něco dělat. Nepomůže ani zaslání stížnosti do Německa nebo Británie. Tam totiž dopis z ČR vrací zpět na pražskou centrálu Fordu. :-)
Kvůli úpravám Focusu se mrkni na www.wolf-concept.de nebo www.postert.de. -
« Servis
Stížnost jsem už podal a skutečně nic neřeší, jako odpověď poslali dopis s mou stížností, s reakcí dealera a pod to se podepsali. No nic, už jsem v jiném servisu a do KV se nevrátím ani za nic. Ale z jiného soudku - má tady někdo nějaké zkušenosti s úpravou vzhledu Focuse? Ne že by nebyl krásný, ale vždy se nechá něco vylepšit .... -
« vsem
Ford navazal spolupraci s americkou firmou na diesel motory,viz svet motoru, akorat jsem zapomel nazev te firmy, kazdopadne budou montovat od roku 2001 do fordu osobnich(potazmo i do Focuse) 16ti ventilovy agregat o obsahu 2.5l a blize nespecifikovaneho vykonu, ktery urcite bude stat za to. A co je nejdulezitejsi zmineny motor bude mit vstrikovani Common Rail a tak slevnemu VW natreme zadek.Pokusim se o tom ziskat vice. Pokud by spoluprace dopadla neni o cem rozhodovat, pokud se nekdo ohlizi po naftaku. -
« servis
Já si nemůžu na servis Fordu stěžovat. Dávám svýho fordíka k Charouzovi a naprostá spokojenost. I když je ten můj fordík starej krám a moc velkej kšef ze mě nemaj, tak ke mě přistupujou vstřícně a pokud chci tak můžu být i u opravy, kde mi technik řiká co musí udělat, kde to vypadá blbě atd. A taky řikají dopředu kolik to bude stát a moc se to neliší od skutečnosti. Přemýšlím, že si jednou koupím Focuse, protože prostě Fordu důvěřuju. A hlavně auto zkontrolujou i na jiné závady i když nemusej. Prostě jen běžná údržba. -
« Re: Konečně ho vyrobili
To Ray: Všechny závady jsou naštěstí v záruce, a dnes budu záruku prodlužovat. Před chvílí jsem se vrátil ze servisu zase úplně odrovnaný - chtěl jsem podruhé vyměnit napínák klíňáku (opět píská),
a dotáhnout nárazníky. Tvrdili, že to bude trvat 1,5 hodiny po 2,5 hodinách jsem jim musel auto vrátit, neudělali nárazníky. Poté jsem se vracel znovu - nefungoval bezp. pás. Mechanik mi auto málem naboural a přede mnou brzdil smykem. Forda jako takového to vůbec nezajímá a to byl dneska ještě celkem slabý odvar, bývá to i horší. Vadí mi, že automobilka s tak super autem se vůbec nezajímá o SKUTEČNÉ problémy zákazníků.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!