FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Focus 1.8 TDdi 66kw Kombi
to bobol - podvozek je u Focuse asi lepsi, ale ja jsem to pri svych jizdach nepoznal. Je ale pravda, ze zatacky projizdim normalne, nehledam limit (ktery asi diky o neco lepsi zadni naprave bude vyssi u Focusu).
to mfilip - viz Konstrukcni vady. -
« Ja su tak stastnej !!!!
Tak, konecne snad mohu rict, ze patrim do tehle rodiny. Pred par dny sem si totiz dovezl domu svyho Focusa. Kvuli prachum (kvuli cemu taky jinymu) je to sice "jenom" 1.4, ale mozna prave proto je s nim takova zabava. Navic vam vsechno dovoli a jeste se pritom citite strasne v pohode. Je to takova velka hracka. Kdyby tak ted byly dalsi prachy na tuning, ach jo. -
« Konečně už ho mám!!!
Lidi, konečně jsem se dočkal a v pondělí odpoledne jsem si přivezl svého (defakto, i když je firmení, viz kdesi můj příspěvek dole) vytouženého Focuse. První dojmy jsou fajn, ozkoušel jsem si jak TCS tak ESP, není to vůbec od věci. Nejříve jsem si připadal děsně vysoko, ale za chvíli mi to nepřišlo. Na začátku se mi motor zdál líný, posléze jsem zjistil pohledem na tachometr, že to není pravda - on je ten motor vcelku hodně tichý, zkrátka, začal jsem se věnovat tachometru a ne subjektivním pocitům a ono to jede víc než slušně, navíc, ještě není zajetý. Prostě - je mi jasné, že si čtrnáct dnů budu hledat kdejakou záminku, abych do toho sedl a někam jel.
To Jiří: Měl jem v Káčku také "ruční" klimatizaci, a popsaný jev se mi vyskytoval spíš, když jsem ji za jízdy po nějaké době používání vypnul - to, co se pak cítí, je ale odpařená voda z chladicího pole. Je možné, že pokud používáš klimatizaci velmi často, zůstane někde uvnitř voda a ta je potom cítí i na začátku, než se odpaří. -
« Re: Focus 1.8 TDdi 66kw Kombi
Jdi do te Octavky - pokud chces, klidne Combi.
Pokusim se vyjmenovat prednosti Skodovky (a Fordovi kluci + Mfilip budou nadavat :-)):
a) lepsi vybava za stejnou cenu (kor ted s akci "usetri 80 000").
b) nejvetsi pocet servisu (na kazdym druhym rohu :-) - pokud uz se neco pokazi, coz nepreju).
c) lepsi motor nez ve Fordu, Golf ma stejny, ale je vyrazne drazsi pri sejnem podvozku - Golf se kupuje jen pro pocit, ne pro objektivni kvalitu. Motor je pruznejsi, ma nizsi spotrebu - posouzeno na zaklade vlastni zkusenosti. Sam mam Octavii 1.9TDI/66kW (nyni 24200 km).
d) pokud ti zalezi na provoznich nakladech a musis si hradit palivo (bez moznosti odpoctu DPH), mas v Octavii povoleno pouziti biopaliva min. CC 48 (coz neni ani pro Golf - nechapu !?- , ani pro Ford). Tim lze usetrit na litru paliva cca 4-5 Kc, pri vpodstate stejne spotrebe a vykonu (ja pouzivam SETAdiesel - dodava OMV. Ale jine bionafty mi prijdou, ze s nimi auto hur jede - rozdil bych videl do 5-10%).
e) pokud nejsi extra vysoky, i v Octavii je dost mista - teda ja se svyma podmerecnyma 170cm se vejdu v pohode na zadni sedadla, i kdyz je sedadlo ridice na max. poloze vzadu (tak, ze uz nedosahnu na pedaly :-))
f) Focus se mi libi stejne jako Octavie, a ma jednu vec, kterou bych chtel - vyhrivani predniho skla. To je holt specialita Fordu a dost to pomaha, pokud nechces nicit motor a tocit ho par minut naprazdno na miste, abys pripadne mlzeni rozehnal oratym vzduchem. Nejlepsi pro studeny motor je zahrati lehkou jizdou - nikoliv toceni na volnobeh.
g) co u Focusu (mimo GHIA) postradam je palubni pocitac. Taky mi trosku vadi rezervni kolo, kdy za standardni rozmer musis doplacet. Otazka pro Focusaky - kdo mate "plnohodnotne nahr. kolo", neubira to z velikosti zavazadloveho prostoru ? Jestli ne, proc se tam nedava rovnou ?
Ale i pokud se rozhodnes pro Focus, nic tim nepokazis. Golfa durazne nedoporucuju - proti Octavii zadna vyhoda, jen ten napis "GOLF".
P.S. nevim, zda je to pravda, ale FOCUS ma ceska svetla a zamky. Jak je to ? -
"-- skrytý --" 28.08.00 13:43
« Re: Motor 1.8i
K te me prumerne spotrebe 7.5l/100km musim jeste dodat, ze jsem mel minimalne ve 40% zapnutou klimatizaci. To Cira: Podel se o sve zkusenosti z dlouhodobejsiho pouzivani mechanicke klimatizace ve Focusu. Ja s ni jeste vice mene laboruju. Obvykle mam vetrak na 1. nebo 2. stupen. Od jiste doby je citit po zapnuti (ale jen chvilku) zatuchly vzduch. -
"-- skrytý --" 28.08.00 10:51
« Re: Motor 1.8i
Po ujeti cca 5 a pul tisice km mohu take konstatovat plnou spokojenost s motorem 1.8i ve svem kombiku. Je tichy a docela usporny - prumernou spotrebu mam 7.5l/100km (dalnice 130- 150 km/h, okresky, mesto), a to motor dost casto vytacim vice nez by bylo nutne - to aby byl zivy.
To Cira: Jakou jsi mel na zacatku spotrebu oleje? Me klesla hladina k minimu po 5 tisicich (motor ale dostaval dost zabrat - dovolena v Alpach).
To mfilip: Ten multifunkcni displej je skutecne palubni pocitac a bohuzel lze objednat jen s vybavou Ghia. Kdyz jsem objednaval sveho focuse (Ambiente) snazil jsem se na zastoupeni Fordu dosahnout aby mi ho tam dali, ale nepochodil jsem. -
« Re: Motor 1.8i
Taky jsem stál pře problémem jestli Trend 1,6 nebo 2,0 a taky jsem vybral 1,6 - menší spotřeba, nižší pořizovací cena, nižší povinná pojistka, nižší havarijní pojistka, nižší silniční daň, ale také bohužel nižší výkon. Naštěstí jede 1,6 velice pěkně - mezi ostatními motory 1,6 patří ke špičce, což se o motoru 2,0 říci nedá (viz. poslední test Světu motorů - Trend 2,0 - skvělý podvozek, volant - motor nicmoc). -
« Re: Motor 1.8i
Jsem rád, že jsi konstatoval, že 1.6, jede-li člověk sám, není až tak příliš tragická proti 1.8. Chtěl Jsem Trenda, budu mít Trenda, nevím proč, ale dělají ho jenom jako 1.6 nebo pak až dvoulitr (přičemž mě by vyhovovala právě 1.8). Takže jsem po zralé úvaze, vzhleem k tomu, že až takový výkon vskutku nepotřebuju, ale hlavně vzhledem k dost velkému rozdílu ve spotřebě, zvoli 1.6 (navíc jsem měl jistý finanční limit, a tak jsem si zase pak mohl dovolit atrakce typu ESP, TCS). -
« Re: V pátek!
Jsem na mrtvici, předávka se posunula až na pondělí odpoledne. To jsem se dozvěděl až v pátek v 10,30. V sobotu jsem jel na Moravu za matkou na chalupu straým služebním Toledem, je ve firmě na volné použití, když se někomu něco přihodí s jeho osobně-služebním autem (mě se tedy zatím přihodilo to, že ho budu mít až v to pondělí). Nejdřív jsem uvažoval, že na nejbližší benzínce zakoupím velkou houbu na mytí, veprostřed naříznu a nasunu si to na nohu a pak teprve budu moci šlapat na plyn, otřesné vibrace. Pak jsem to zavrhnul a namluvil jsem si, že je to masáž. Taky jsem citelně postrádal špuntíky do uší. Měl jsem ale kliku, celou cestu jsem nepotkal jediného Focuse (natož třídveřového), takže jsem si nemusel zbytečně závidět.
Nepochybujte o tom, focusáci, že až to v pondělí převezmu, sepíšu velmi obsáhlou reportáž na téma "Focus Focus über alles". -
« Re: Motor 1.8i
Motor 1.8. Nejprve musím říci, že celkově hodnotím auto jako mimořádně povedené. Když jsem vybíral, chtěl jsem v zásadě tři věci: silnější motor, ABS a klimatizaci - to byl základ. A musím říci, že jsem s 1.8 spokojen. Nejezdím na silnicích žádné závody, ale mám rád když se mohu spolehnout na to, že mohu výrazně zrychlit a to i s naloženým autem. No a za tu jistotu jsem ochoten zaplatit trochu víc na benzínu. Většinou jezdim po Praze a spotřeba se pohybuje někde kolem 9 litrů. Motor se usadil někde mezi 5000 až 8000 km. Kolem 5000 otáček pak motor ukáže svou pravou sílu. Jinak ale většinou jezdim tak mezi 2000 až 3500 což při vhodném řazení zajistí dostatečnou akceleraci. Mimochodem na otáčkoměr se dívám dost často. Motor je totiž tak tichý, že i při tichém poslechu rádia a zavřených oknech ho není prakticky vůbec slyšet. Fakt se mi to auto moc líbí. Měl jsem možnost jet i s 1.6 Focusem. Když jsem byl v autě sám, rozdíl s 1.8 nebyl moc velký ale s plně naloženým autom byl ten rozdíl již hodně znát.