FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: zimni pneumatiky
Přesné označení z hlavy nevím, ale mrknu se na to. Jsou to Micheliny s těmi Y - lamelami. Doporučil mi je kámoš a na sněhu jsou opravdu super. Později jsem ale zjistil, že velmi dobré parametry mají také pneumatiky Semperit, které jsou tišší a hlavně podstatně levnější. Na kompletním obutí vozu se tak dá ušetřit až 4K. Nevím kolik stojí tyto Micheliny dnes, ale v době, kdy jsem je bral, jsem je dostal po známosti za 3.200 Kč/ks. Na Semperit jsem měl nabídky už od 2.300 do 3000 Kč. Pokud ale nejezdíš do hor atp., pak bohatě vystačíš i s našimi Barumkami. Micheliny jsou podle odborníků vhodné spíš do vyšších oblastí a luxusem klasického zimního ježdění, Semperity pro klasické nebo středně těžké ježdění v zimě, což pokryje v pohodě i pneumatika Barum. -
"-- skrytý --" 04.09.00 13:46
« Puvod motoru Zetec-SE
Na AutoZine Europe Focus Info se motory Zetec-SE uvadeji jako "Yamaha-developed Zetec-SE engines".
V americkem "Club Focus" jsem se zase docetl, ze autorem designu Focusu je Korejec, ktery prisel k Fordu od Kii pres VW. Ten prispevek koncil "So we have KIAs!" -
« Zajímavost
Procestoval jsem teď kus světa a zjistil jsem, že největší koncentrace Focusů je zřejmě na Mallorce. Tam je snad každé desáté auto Focus. Na parkovišti třeba stojí 30 aut a z toho je 7 Focusů všech možných variant. Focus je tam natolik bežné auto, až mě to začínalo trochu štvát. :-) -
« To Cira: okna
Dřív jsem nemohl odpovědět, byl jsem na dovolené. Pokud jsi četl starší příspěvky jak píšeš, pak o tom asi nemám víc co psát. Okna tak nějak podivně drnčela - ne moc nahlas, ale slyšitelně. Pokud jsem je trochu stáhnul a zkusil s nimi rukou zalomcovat, měla poměrně velkou vůli a to jak směrem nahoru dolů, tak i směrem dovnitř ven. U Fordu se mě pokoušeli přesvědčit, že je to normální, ale nakonec opravu provedli. Od té doby je vše v pořádku. -
« Všeobecně, tempomat
Od března 00 také patřím do rodiny FOCUSáků, tyto stránky jsen našel náhodou a celý měsíc jsem si je postupně pročítal, jsem nadšen!!!
Vlastním 1,6ku com., najeto mám cca. 5500 km, mé zkušenosti s tímto vozem jsou velmi dobré, řekl bých vynikající, používám ho jako první rodinný vůz, druhá je FELICIE rok 96, přechod na Focus byl velmi rychlý, zpět bych už nechtěl.
Díky těmto stránkám se mi podařilo vyreklamovat bez problému praskání předních oken,
nyní mě zaráží problémy s úbytky nebo poklesem hladiny kapalin (servo, olej, chladící kapalina)u některých z Vás, já jsem zatím nic nezpozoroval, kontrolu provádím pravidelně, jedině tak úbytek v palivové nádrží což je u jezdícího auta asi běžné.
Průměrnou spotřebu mám kolem 7l v běžném denním provozu asi do 3000 ot/min, připadne mi menší jak u Felice, ale překvapila mě spotřeba
na letošní dovolené, kdýž jsem jel provětrat rodinu i Focuse na rybník do Chorvatska, Znojmo -
Maribor asi 320 km 35 l, pravda otáčky 3,5 - 5 tis. cca 130 - 150 km/h, auto 4 osoby + pěkně naložené + střešní box + dva bicykly, ale ten nádherný pocit ani pár marek za benzín mně nikdo z paměti nevymaže.
Dost kecání a prosím o radu jde namontovat do Ambiente 1,6 tempomat a co to obnáší (finance a mechanický zásah).
Dík -
« 1.4 vs. 1.6
Pánové, já ty auta prodávám ...
je fakt, ze Escort 1.4EFi mel vetsí spotrebu nezli 1.6 16V, coz bylo pochopitelné uz jen proto, ze motory Zetec 16V jsou od samého zacátku koncipovány jako motory uspornejsí narozdíl od - v posledních letech - zastaralého motoru 1.4EFi jeste s vícebodovým vstrikem a 4V rozvodem ... rozdíl spotreby byl i 3l na 100km ve prospech 1.6 / co se týká Focuse, motor 1.4 16V je nový motor, vyvinutý puvodne do Fiesty (pro západoevropský trh takze u nás se s ním nesetkáte) a je opravdu uspornejsí nez 1.6 16V a to i v prípade sviznejsí jízdy (mimochodem - tak by to asi melo být), ac 1.6 16V patrí mezi nejúspornejsí motory ve své tríde ...
Jinak novému majiteli Focuse preji spoustu stastne (a úsporne) ujetých kilometru ... -
« Re: Ja su tak stastnej !!!!
Kanady, mám dojem, že zbytečně vyvoláváš hádky.
Porovnání mezi dvěma motory v jednom typu auta je stejné ve všech případech, nejen u Focuse. Pokud uznáváš, že u Escorta je něco takového možné, nevím proč by stejné fyzikální zákony neměli platit pro Focuse. Já zase na druhou stranu uznám,
že při jízdě na spotřebu je možné se přiblížit papírovým hodnotám a docílit jistého rozdílu ve spotřebě. O tom ale má původní reakce nebyla, já jsem psal, že menší obsah (v tak malém rozdílu jako je 1,6 a 1,4) neznamená automaticky i menší spotřebu. Vše záleží na stylu jízdy, takže abych to uvedl na pravou míru: a) při mírně ostřejší jízdě, kterou zvládnou oba motory, bude spotřeba nastejno, dokonce může být 1,4 žíznivější (menší výkon - stejně těžké auto, někde energii sehnat musí). b) při jízdě na spotřebu bude jistě 1,4 brát méně. A závěrem reaguji na tvoje popíchnutí, že jsem se chtěl blýsknout vědomostmi - o výměně vědomostí a zkušenost je celý tento server, o ničem jiném být ani nemůže. Proto si myslím, že je zbytečné dohadovat se mezi sebou, když máme podobné zájmy a měli bychom si tedy vyměňovat zkušenosti. -
« Re: Ja su tak stastnej !!!!
To bobol. Ještě jednou: Jestliže umíš číst, pak jsi skutečně zjistil, že se mluvilo a) o motorech Zetec 1.4 a 1.6 pro Focuse b) o Focusích. Motory byly pro Focuse upraveny a přepracovány, a motor 1.6 v Escortu se nedá srovnávat s motorem ve Focusu. Technické údaje v manuálu hovoří jasně, spotřeba pro motor 1.4 je menší než u motoru 1.6, a srovnání vychází z jisté metodiky, podle které se spotřeba udává. Znovu opakuji, že řeč šla ´výhradně o Focusu a těchto dvou motorech. Když tedy umíš číst, nechápu, proč bouřlivě reaguješ na konkrétní případ uváděním něčeho jiného. Za jiných podmínek samozřejmě apriori neplatí, že menší objem znamená menší spotřebu, např. Káčko s motorem 1297 ccm při svižné jízdě polkne zvesela víc, než Focus s motorem 1.6 l, ale znovu opakuji, šla řeč o dvou konkrétních modelech motorů v jednom konkrétním autě. Pak tvá poznámka nato neměla smysl, pokud ses chtěl blýsknout vědomostmi (které ti nikdo neupírá), pak jsi reagoval poněkud mimo, asi tak, jako kdybys na výrok "Litr trvanlivého polotučného mléka v Globusu stojí méně než litr polotučného mléka v Tescu" kontroval "Ale v Delvitě stojí nízkotučné mléko víc než v Penny Marketu". -
« Re: Ja su tak stastnej !!!!
Já bych rozhodně netvrdil, že menší obsah = menší spotřeba. Konkrétně u Escorta 1,6 a 1,4 mám vyzkoušeno, že 1,4 si vezme víc (pro stejné použití je potřeba motor více točit). Něco jiného
je porovnání třeba s 2.0. Ale pokud se jezdí na spotřebu, tak je situace jiná, já ovšem spotřebu ne a ne uhlídat, ono to tak svádí....
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!