FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« novy Focus
mam otazku, preco je taky velky cenovy rozdiel v cene medzi CR a SR
1.6 85kW GHia
v SR 680t Skk
v CR 630t Cz
neviete v com to moze byt ? Azda kvalitou ? Vybavenim. No rozhodne neviem najst rozdiel cca 130t Skk ??? Pocul som o kotucoch v zadu, ale to nieje za taku cenu :roll: -
"-- skrytý --" 26.06.05 11:54
« Re: Re: Re: řazení zpátečky
Tak pak už snad jen, že úplně nevystavuje spojka. Pokud má kapalinové ovládání, zjisti, zda někde neuniká kapalina, zda je jí dost v nádobce či zda jsou OK zpětný ventilek v hlavním válci u spojkového pedálu (jeho netěsnost sníží sílu, kterou je přítlačný kotouč ovládán - spojka sice zůstane funkční, ale ne zcela vystavuje). K tomu je samozřejmě zapotřebí ty hydr. válečky rozebrat...
Pokud je tam lanovod a bowden, resp. lanko uvnitř bowdenu je správně nastaveno, tak může být problém v samostavu ovládání přítlačného talíře - bez demontáže převodovky z vozu to zřejmě není řešitelné.
Dále nastavení řadicího ústrojí, tedy pokud je vůbec zvenčí nastavitelné.
PS: Vyjmenoval jsem sice x-věcí, kterými to může být, ale vím, že ti moc nepomohlo. Prostě s tím zajeď někam, kde dělají Fordy, a oni ti (třeba) už řeknou... -
« Re: Re: řazení zpátečky
Je to tak, jak jsem již napsal. Auto stojí v klidu, otáčky jsou na volnoběhu (asi 900), mám plně sešlápnutý spojkový pedál, hladce řadím zpátečku............škrrrrrrrrr! Podotýkám ne vždy. Jen vždycky při řazení čekám na ten zvuk - a věř mi, není to nic příjemného. Takže??? Nechceš snad tvrdit, že neumím řadit zpátečku?! Jen jsem se ptal po možné příčině (opotřebovaná spojka, špatně seřízená spojka nebo nevím co dalšího). -
"-- skrytý --" 21.06.05 11:31
« Re: řazení zpátečky
To asi těžko - při řazení zpátečky připojuješ další, tzv. reverzační kolečko, a pravděpodobnost, že se ti jedno z min. třech právě "aktivních" koleček v převodovce potká přesně "zub na zub", je dost vysoká, i když je tam synchronizace.
Recept: pokud tam zpátečka nejde hladce, uvolni brzdu, aby se auto alespoň trochu pohlo, nebo ještě jednou sešlápni spojku. -
« řazení zpátečky
Stává se mi, ne vždy, že se při řazení zpátečky ve Focusu ozve zvuk zubů převodovky (škrrrrrrrr) :-( Při řazení ostatních rychlostí je vše o.k. Dávám si pozor, abych plně sešlápl spojku. Přesto se to občas stane - s plně sešláplým spojkovým pedálem, při volnoběžných otáčkách a autem v klidu. Dá se to nějak seřídit? Poraďte.
Jinak můj pocit ze spojky je ten, že by mohla zabírat později a ne 2cm po uvolnění. Nevím. Díky. -
« Re: Zasterky
ad JirkaF: Určitě si je pořídím, jen se mi zdá, že originály stojí asi 700,- Kč, tak musím nejprve něco uškudlit bokem. :P
Jinak jsme stejného názoru, co se týče zástěrek jako povinné výbavy na zadních kolech. Asi to bude mít na svědomí ta EU. Čelní sklo jsem si raději dodatečně pojistil. Teď jsem v klidu - pokud neprší a nejedu-li zrovna za autem bez zástěrek....... -
Tailor 10.06.05 14:43
« Zasterky
Ja mam u sveho noveho Fordu Focus kombi TDCi 2.0 originalni zasterky za prednimi a zadnimi koly. Jsou z plastu a myslim si, ze maji optimalni velikost a k autu se hodi. Nezaznamenal jsem krome zadnich dveri, zadne zvysene znecisteni, takze i jejich funkcnost je dobra.
Jedinne co nechapu, proc nejsou zasterky povinne. U predchozi octavie jsem musel za 5 let pouzivani 3x menit rozbite predni sklo. -
« Zástěrky
Již dříve bylo zmíněno, že se Focus dost špiní. I já pozoruji, že boky jsou dost vysoko špinavé, o zadku auta nemluvě. Také při průjezdu přes kamínky, kterých je stále na našich cestách dost, je slyšet, jak se odrážejí od bočních dveří. Uvažuji o zástěrkách, ale originály se mi zdály dost malé. Máte někdo s nimi zkušenost? Existují nějaké větší, které nepokazí vzhled vozu? -
« Dutiny
Dělal jste už někdo dutiny na Focusu, nebo je to vzhledem k pozinkované kastli zbytečné? Rezaví někomu zadní či jiné dveře na kombiku? Ve forďáckým servise mi řekli, že to budou brousit a znovu stříkat. Bláhově jsem si myslel, že ty dveře vymění. Možná to tak ale bude lepší, aspoň nebude nic vrzat. 8) -
« Re: Re: Re: Re: řazení
Díky. Takže odedneška jízda z kopce se zařazeným rychl. stupněm (je to i bezpečnější a zároveň úsporné). Stejně se chovat na rovině při 120ti, když vidím, že budu muset zpomalit či zastavit, tož tam nechám tu 5ku až do té doby, než zpomalím na 50km/hod. -
« Re: Re: řazení
Díky Mitsi. To jsem rád, že to je O. K. To servočerpadlo mě ale dost smolí.... No nic. Bude to muset vydržet. Uvidím, co bude časem dělat ta kapalina.
Mohl bys mi prosím ještě vysvětlit, jestli ta nulová spotřeba funguje i při zařazení např. 3. a 4. rychlostního stupně? -
« pro úplnost...
Koupil jsem FF combi, r. v. 8/2000, motor 1.6SE Zetec, ABS, zrcatka i okna v el., radio 5000, obyč. 14" kola, vyhř. přední sklo. Najeto 86tis km. Dovezeno z Lucemburska. Žádného vrzání ani klepání jsem si zatím nevšiml.
Také jsem se rozmýšlel mezi motory 1.6 a 1.8.....Nelituji - 1.6ka jede super i v 5ti lidech, spotřeba 6,5 l - na kombíka krásné. >:D
Tož zdravím a pište!!! -
"-- skrytý --" 07.06.05 19:04
« Re: servočerpadlo
Při JAKÉMKOLI ÚNIKU KAPALINY (ATF oleje) je třeba (bohužel ve většině případů) vyměnit celou součástku/komplet, jelikož ucpávky (speciální gufera s dvojitými břity) mají vždy schválně velmi atypické rozměry a buď se jako náhradní díl nedají vůbec sehnat, nebo je prostě nikdo nesmí (legálně) vyměnit!
kamil.vesely@volny.cz