FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Studené starty
Mám Focus 1.6 16V. Najeto 46000km, prozatim žádné problémy. Nyní se stále častěji stává, že při studeném startu mi naskočí motor a hned zhasne. Nastartuji třeba až na po 4. Startuji normálně jak se má, bez plynu. Po startu už auto jede normálně, spotřeba je normální, následné teplé starty jsou rovněž OK. Můžete mi někdo, prosím vás, poradit, kde je chyba. Děkuji všem. -
« Re: Zadní pneumatiky
Můj subjektivní pocit je ten, že chvění ustalo, když už nějakou dobu jezdím s větším tlakem v zadních pneumatikách. Zcela určitě však vyšší tlak eliminuje větší opotřebení zadních pneumatik, což už ověřilo mnoho lidí. V servisu jsem se před časem ptal na správný tlak v zadních pneumatikách a skutečně mi mechanik potvrdil, že by se mělo zřejmě hustit víc, než doporučuje výrobce. Je to ovšem neoficiální informace. :) -
« Re: Zadní pneumatiky
Ty plosky se poznaji tak, ze celou dlani "hladis" pneumatiku - neni to videt ale je to citit. Musim rict, ze jsem to dnes zkousel a zjistil ze zacinaji byt "poskakane" vsechny 4 (po 6.000km) - resp. v jednom smeru jsou hladke a ve druhem drhnou - neco jako pila /|/|/|/| (asi to slovy nedokazu popsat). -
"-- skrytý --" 23.10.01 11:16
« Re: Zadní pneumatiky
Ja jsem zatim chveni ve volantu a plosky na pneumatikach nezaregistroval (kombik 1.8i, cca 18 tis. km). Jezdim sam nebo se zenou a vetsinou s minimalne zatizenym kufrem, kdy pneu hustim normalne na 2.2 atm vpredu i vzadu. Pri vetsim zatizeni kufru (dovolena, sklizen jablek) vzadu na 2.5. -
« Re: Zadní pneumatiky
Hm, to zni zajimave.
Ja pocituji chveni ve volantu hned od 0 km (Focus Kombi).
Vyvazeni kol bylo provedeno a porad nic. Plosky na zadnich gumach jeste nejsou, ale to chveni muze byt i necim jinym.
Co se tyka tech plosek - proc se podobny jev objevoval pomerne casto i napriklad u Skody Favorit (ten asi nema zadnou super moderni zadni napravu). Videl jsem to ne jen na svem. Tlumice byly na lavici provereny a byly OK a geometrie taky OK.
Tak nevim - docela mne prekvapuje ze se ty plosky objevuji i na modernim Focusu - myslel jsem ze to je problem jen u tech starych Favoritu.
Spis bych to videl na precizni vyladeni tlumicu a vahy vozu. Je mozne ze pokud neni zadek zatizen tak to proste nepatrne vibruje. To by mohlo potvrzovat i odstraneni diky prehusteni jak pisete...
Co vam na to rika servis? -
« Re: Zadní pneumatiky
Pneumatiky se mohou přehazovat pouze na stejné straně, to ví snad většina řidičů. Co se týká toho enormního sjíždění zadních pneumatik, vytváření plošek a následného chvění volantu ve vyšších rychlostech, vše to má mít spojitost s víceprvkovou zadní nápravou Focusu. Na zahraničních fórech se píše, aby se zadní pneumatiky pro Focus hatchback hustily minimálně na 2.4 a ne na výrobcem udávaných 2.2. Zabrání se tím zvýšenému opotřebení pneumatik, které je způsobeno právě víceprvkovou zadní nápravou Focusu, respektive z toho vyplývajícími jízdními vlastnostmi vozu. Dokonce jsou tam názory, aby se hustilo neustále na tlak 2.6, který je udáván pro plnou zátěž vozu, protože opotřebení se pak rovnoměrně rozloží po celé ploše pneumatiky a ne jen po stranách. Jestli je to pravda nevím, ale mám pocit, že už tu někdo o vyšším tlaku zadních pneumatik psal. -
« Re: Klepání
Začínám být z toho zmatený. Mám totiž pocit, že se to klepání začíná vracet. Nejsem si tím úplně jist, možná je to jen moje paranoia, ale po seřízení zámku na pátých dveří to zcela utichlo. Nyní, asi po 1500 Km mám pocit, že to znovu občas zaslechnu, přitom páté dveře jsou pevné, bez pohybu jako dřív. Jestli bude příčina v předních stabilizátorech, pak snad jenom v jednom, protože u řidiče mi ho už měnili. -
« Zimaky Fokus
Nazdar,
blizi se zima.... a je treba myslet na zimni obuti aut.
Nechcete nekdo sadu na Fokus 185/65 R14 na litych Borbetech? Jinak ty gumy maji najeto cca 1.500km, jsou to Klebery kupovane loni v rijnu.
Cena za sadu - 10.000Kc total.
Duvodem je upgrade a presun zimnich 15" z Mondea. Pripadne do posty: karta@marias.cz. K. -
« Re: Teploměr
Pokiaľ som mal čidlo vpredu pri chladiči tak som šiel dnu cez dieru s kontaktom bočnej smerovky. Lenže keď som stál na semaforoch teplota mi stúpla aj o 5-6 stupňov. Tak som dal čidlo do pravého prahu dverí ku zadným dverám cez dieru vnútrorného prahu predných dverí. V prahu sú malé otvory aj smerom von, ale teraz mi zase ukazuje o cca. 2 stupne vyššiu teplotu vonku ako je v skutočnosti. Tak mi poradte, kdeje najlepšie umiestniť to čidlo, aj keď budem musieť predlžiť kablik. -
« Re: K&N Fuel Injection Kit
no obecne vzato mame vyzkouseny, ze u 1,4 zetecu nema zadne vylepsene sani smysl. (rekl bych ze 1,8 bude to samy) Pri mereni na motorove brzde to vykazovalo dokonce trosku horsi hodnoty. Tento kit je asi dobrej jen pro lepsi zvukovy efekt. Vysvetleni bych videl v tom, ze kazdy motor ma cidlo sani vzduchu a tim vyhodnocuje mnozstvi smesi. A kdyz tam das sani, ktery zlepsi pruchod vzduchu, tak dle meho nazoru si ridici jednotka neporadi s namerenymi hodnotami a nezmeni se krome spotreby vubec nic. Nevim ale co vsechno se dodava v kitu sani. Jestli je tam i nejaky IO kterej zmeni hodnoty saciho cidla, tak to mozna smysl ma. Napr. Wolf-concept nabizi pro TDI Galaxy filtr od KaN - a pry to ma i efekt (na druhou stranu je to disl a ne benzin).
No a tomu, ze ti Charouz sebere zaruku se nediv. V manualu mas totiz jasne napsano, ze zaruka plati pouze pri pouzivani originalnich nahradnich dilu Ford a Motorcraft.
Brani se tak smejdum od noname vyrobcu (ale bohuzel nekdy taky dobrym vecem) -
"-- skrytý --" 14.09.01 17:09
« Re: K&N Fuel Injection Kit
Zkusenost je zatim takova, ze s tim muj dealer (Charouz) nechce mit nic spolecneho, a navic rika, ze by mi tim padla zaruka (rozsirena na 3 roky). Tudiz jsem nic zatim neobjednal. Ke "K&N filters" dealeru pro CR (Auto Moto Riegger na prazskem Proseku) to mam z domova asi 1.5 km, takze se k nemu stejne nekdy pujdu podivat. Slibili mi totiz, ze mi ten kit predvedou v praxi. Cely kit sani (cena asi 4000 Kc pro Focus 1.8i) ma mit vyraznejsi efekt, nez kdyz se vymeni jen filtr. Ale je to pry hlucnejsi. Na druhou stranu nevim jestli bych si nemel vice vazit sve prumerne spotreby 7.8 l/100 km (nejezdim na spotrebu; vetsinou mam zapnutou klimatizaci- ted kvuli mlzeni oken) i ticheho motoru a radeji do toho auta nestourat.