FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Focus 3dv.
Taky zdravim Marty, je mi lito, ze zavady Tvuj vuz neopousti, ale pricital bych to spis tomu, ze jsi narazil na spatny vuz jako takovy. Netvrdim, ze moje auto bylo v pohode, ale vseho vsudy jsem mel jenom dve zavady (jednu v zaruce, jednu po zaruce). Pak uz se jednalo jenom o drobne prkotiny. Doufam, ze nic podobneho me s mym autem neceka. Mimochodem, kolik mas vlastne najeto? :) -
"-- skrytý --" 22.01.02 09:57
« Re: Focus 3dv.
Od konce brezna 2000 mam kombika 1.8i (vyroben v unoru 2000) a mam najeto pres 21000 km. Dosavadni zavady: 1)Loni v lete mi po nastartovani ukazatel paliva zustal na nule a rozsvitila se prislusna kontrolka; kratce pred tim jsem bral plnou nadrz. Po dalsim nastartovani asi po desetiminutove jizde uz to bylo v poradku a zatim se tato zavada nezopakovala. 2} Pri jizde po nerovnych cestach nekdy zaslechnu slabou rezonanci nekde od prednich dveri nebo stredniho sloupku na strane ridice. Podeziram z toho vnejsi el. ovladane zrcatko, protoze kdyz bouchnu zespoda do dveri zarezonuje. Na radu Raye jsem zkusil zacloumat mirne stazenymi skly v obou prednich dverich a zadnou vuli nemaji, takze stahovaci mechanismy jsou asi v poradku. A tim vycet mych dosavadnich problemu, spise prkotin, konci. Zatim tedy sve volby pri vyberu vozu nelituji a jsem se svym Focusem spokojen.
-
« Re: Focus 3dv.
Focus je opravu auto se samým drnčením oken výměnami všeho možného a mnoha starostmi. Po třech letech ježdění s Fordem (FOCUS Amb 1,6 5dv)můžu zodpovědně prohlásit, že nikdy více FORD! Auto je to nádherný (design), jízdní vlastnosti má skvělé, řekl bych, že ve své třídě v tomto ohledu nemá konkurenci. Ale bohužel je to "spotřebák" se vším všudy. Vystřídal jsem mnoho servisů, vyměnil skoro celý auto. Ad sevis: Slušné jednání techniků (znalost Carnegiho) si nemohu vynachválit, s prací je to ale horší. Oni mají svou techniku, na které se dá vše změřit, ale chtít po nich nějaké kreativní myšlení nemůžeš. Focus je ve své filosofii skvělé auto. Bohužel podléhá neúprosné ekonomice a snaha ušetřit se potom projevuje na tom, že to auto během provozu koupíš vlastně 2x.
Příklady: jednopístkové brzdiče, (na takhle dynamické a těžké auto), tlumiče výfuku, které praskají ve svarech (rezonace), ozubený řemen (omyl let 90tých - dnes se Ford vrací k řetězu - pozdě - když řemen praskne... je motor v pr..), kastle z tenkého plechu (kroutí se a rezonuje) atd. Rekapitulace 3 let provozu: 70k Kč výměna dílů v záruce. 80k Kč výměna dílů po záruce...
Když jsem u toho, nějak se nemohu dostat na to abych napsal nový příspěvek - sever hlásí chybu. Neznáte někdo "šmudlu" v garáži v Praze a okolí, který se vyzná v elektrice Fordů? Autorizované servisy Ford se mi snaží vnutit výměnu alternátoru (cca 17K + cca 4K práce). Auto občas nedobíjí občas dobíjí, ale oprava je to tak za 2000 - výměna uhlíků a regulátoru. Pročítal jsem si příručku "Ford Focus jak na to" a z hrůzou jsem zjistil, že kromě vadné žárovky dobíjení a špatného ukostření se všecny závady na dobíjení řeší výměnou alternátoru! Zdá se mi to jako plýtvání. Vždyť na takovouhle opravu vždy stačily kombinačky (přihnout držák uhlíků) a kousek brusného papíru (zbrousit plochu rotoru pod uhlíky).
Jinak ahoj Rayi po pár měsících... -
« Re: Focus 3dv.
Jak vidím, nikdo neodpověděl na tento příspěvek. Nevím, jak ostatní, ale myslím si, že Ford je na tom s kvalitou velmi dobře. Mohlo by to být ještě o něco lepší, ale při srovnání s jinýma značkama je na tom pořád skvěle. Musíš si uvědomit, že tento nebo podobný chat neslouží k tomu, abychom si vzájemně vychvalovali vozy, ale spíš k tomu, aby pokud má někdo problém s autem, mu ostatní poradili. Proto celá diskuze může navenek působit tak, že Focus je auto s hromadou problémů, ale není to pravda. -
« Re: Vibrace ve volantu
Tak problem je skutene vyresen. Dve kola byla vyvazena spatne (10 a 15 gramu rozdilu). Nemyslim si ale ze je nutno to delat nejak specialne - asi jenom poctive (spravne nastavit stroj, vyvazovat s presnosti min. 5gramu, po pribiti zavazi to jeste jednou roztocit). Tak jen pro informaci FORD CHAROUZ (Cernokostelecka) to vyvazit NEUMI, v BARUMU (Praha 10) to bylo v pohode za par minut. -
« Re: Vibrace ve volantu
Mohu jen potvrdit řešení-změnu pneuservisu. Já jsem osobně byl ve dvou a nakonec mi to musel vyvážit mechanik-pneulaik ve Ford servisu. Potvrdil, že je třeba si s vyvažováním pohrát. Každé kolo vyvažoval 2x až 3x. Vždy po vyvážení kolo v upínáku pootočil a znovu musel dovažovat. Focus je asi na dobré vyvažování citlivější. -
« Re: Focus 3dv.
Nevím,jak jsem tady četl ty příspěvky tak to bylo samé drnčení a něco nefunkčního(je mi jasné,že sto lidí ma sto názorů a že drnčení se nevyhne prakticky žádnému autu)přece jenom jsem trochu rozpačitý protože jsem četl několik článků v časopisech a tam tvrdili,že Ford byl poslední léta
s kvalitou a výdrží nic moc,ale že od nového Mondea je to už uplňe jinak?Opravdu nevím nechci
znehodnocovat žádnou značku,jde mi čistě o to jestli do toho vložit peníze nebo ne! -
« Re: Focus 3dv.
Mám 1.6i 16V Focuse 5dv., najeto 50.000 km. Zatím absolutní spokojenost, výborný zátah motoru, nechá se točit, vynikající spotřeba (ve 4 lidech přes kopec do práce, denně 80 km) - 7.0 litru/100 km (v létě), vynikající jízdní vlastnosti. Oproti konkurenci trochu chudší základní výbava, ale zase je to FORD! -
« Re: BENZÍN / služby na ČS
V-power jsem zkoušel. Mám 1.6i motor a žádný znatelný rozdíl jsem nezpozoroval. Jediné, co jsem zjistil, že mi průměrná spotřeba vyletěla nahoru ze 7.0 litru na 8.1 litru!!! Při bližším seznámení s reklamními materiály od Shelu jsem si ověřil, že se skutečně mluví "pouze" o nárůstu akcelerace, nikoliv úspoře paliva. Jezdím zpět na 95-ku. Co se týče značek ČS, osvědčila se mi jednoznačně ARAL a SHELL. Dojedu opravdu dál...oproti konkurenci (průměrně o 8%). -
« Re: husteni zimnich pneu
Myslim si, ze urcite hustit stejne jako letni, prodejce pneu prece nemuze objektivne posoudit vlastnosti vozu. Vyrobce (Ford) v tomto smeru dava jasne informace. Neco jineho by bylo, kdyby odlisne informace daval primo vyrobce pneumatiky. V tomto pripade by asi bylo lepsi ridit se doporucenim vyrobce pneumatik. -
"-- skrytý --" 07.12.01 17:18
« husteni zimnich pneu
Jak hustite zimni pneu? Stejne jako letni nebo vice? Nemohu se dopracovat k jednoznacne odpovedi. Dealeri Fordu rikaji stejne jako letni (focus je lehky), mezi prodejci pneu je to ruzne (napr Safranek - vice o 0.2 - 0.6 podle zatizeni, Chara - stejne). Ptal jsem se na GY UG6, ale zrejme to plati obecne.