FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Chvění ve volantu při brždění
Jiri> Sorry, spatně jsem se vyjádřil. Samozřejmě to nesouvisí. Focus byl pokusem přitáhnout něčím novým a vím o hodně lidech, kteří si Focuse nekoupili jen kvůli interiéru. Myslím, že by Fordu pomohla úprava palubky do podoby jako je např. Fiesta nebo Mondeo. Tam je už palubka střídmější a materiály kvalitnější. Pak by to bylo super auto. U Focusu mě ty ostré rohy všude na palubce dráždí (nevím proč ale působí to na mne negativně). S těma závadama máš štěstí nebo už v roce 2000 už byla přední náprava řešená. Sjíždění zadních pneu by se ti ale mělo projevit. Zátka na motoru byla jen u některých motorů a ty jsi zvolil dobře. Nezůstává ti viset motor na cca 4000ot nebo na 1500ot? Měl jsem půjčený Focus 1.8 a ten měl tenhle neduh. Pomohlo jen zastavit nebo několikrát prošlápnout plyn. -
"-- skrytý --" 07.02.02 09:29
« Chvění ve volantu při brždění
kutil> Myslim, ze to s temi vaznymi konstrukcnimi vadami predni a zadni napravy trochu prehanis. Mam kombi 1.8 vyrobene v unoru 2000 a najeto 22 tisic km. Volant ani predni naprava mi nevybruji a dokonce se mi nesjizdeji ani zadni pneu, prestoze jsem je hustil az donedavna jen na 2.2 (CEC 185/65 R14, GY UG6 185/65 R14). S brzdami jsem zatim velmi spokojen (4 kotouce + ABS).
Jak dlouho, to se samozrejme teprve uvidi.
Olejovou zatku mi uz take nemuseli menit. Ponekud nechapu souvislost mezi stridmosti designu a kvalitou pouzitych materialu.
-
« Klepani spojky
Ahoj lidi potrebuju pomoct. Mam pul roku stary Focus 5D 1.4 a posledni dobou se mi stava, ze kdyz rano vyrazim, tak pri popojizdeni v kolonach mi klepe asi spojka na volnobeh. Kdyz stojim a seslapnu spojku tak to zmizi. Problem je, ze po nejake dobe to ustane. Coz ma za nasledek, ze vzdy kdyz prijedu do servisu auto jede jako beranek. Myslim, ze uz o tom tady nekdo mluvil. Diky za jakoukoliv radu/pomoc. -
« Re: Chvění ve volantu při brždění
Focus měl několik vážných konstrukčních vad. Jednak to bylo upadávající zátka vany motoru a tím pádem vypuštění oleje (některé vozy se stahovaly do servisu), chybnou konstrukci přední nápravy (objevovaly se vibrace a extrémní namáhání př. nápravy), nedostatečně dimensované brzdy,(pro většinu majitelů Focusů to znamená výměnu přední nápravy nebo částí a častou výměnu kotoučů) a chybnou konstrukci zadní nápravy (projevuje se u kombi sjížděním plošek na pneu), model roku 2002 má už jinou konstrukci nápravy. Taky materiály použité u Focusu byly často kritizovány a působily snahou Fordu ušetřit. Kritika byla asi oprávněná neboť nová Fiesta už ma materiály kvalitnější a design interiéru střídmější. -
« Re: Chvění ve volantu při brždění
Po konzultaci s mechanikem ve značkovém servisu Ford mi "bokem" prozradil, něco podobného - koupit kotouče s deskami od někoho jiného. Můžeš mi poradit spolehlivého alternativního výrobce, zatím mi všichni doporučují BENDIX? Co se týče náprav, nemám problémy ani s přední ani zadní (pokud nepočítám výměnu spojovací kloubové tyče zkrutného stabilizátoru na přední nápravě po 50.000 km za 600 Kč, což považuji za běžnou závadu danou špatnými čs. cestami). -
« Re: Chvění ve volantu při brždění
Dle názoru lidí od Forda, jsou brzdové kotouče z mizernýho materiálu a krouti se a obrušují. Znám lidi, co u Mondea měnili kotouče po 30000km. Taky destičky jdou do háje. Při porovnání např. s Oktávkou, kde se mění po 60000km je Ford spotřebák. Ono u Focuse je ještě jeden problém. Brzdová soustava je silně poddimenzovaná. Doporučil bych jiné kotouče a destičky (jiný rozměr - pokud se vejde). Od roku 2002 jsou brzdy už mohutnější a je odstraněná konstrukční vada zadní a přední nápravy. -
« Chvění ve volantu při brždění
Před rokem jsem psal o chvění ve volantu při intenzivním brždění. Stálo mně to 6 tis. (výměna kotoučů+desek). Šel jsem do orig. Ford. Rok se s rokem sešel a závada je tu zase, po 13 tis. km (?!!!). Nechal jsem znovu stejně jako před rokem projít celou brzdovou soustavu, vše je v pořadku, ale kotouče se opět zkroutily...Nevím, co s tím, ale poslední šance je jít do jiné značky brzd, přemýšlím o Bendixu (dělají pro BMW a MB), protože jsem ztratil důvěru v kvalitu materiálu orig.kotoučů od Forda. Pro upřesnění Focus 1.6i, 5 dv., 1.výměna kotoučů ve 38.000 km, 2. mně čeká nyní po 51.000 km, a to nejsem žádný závodník, ale normální řidič. Můj první nadšený dojem z Focusu se začíná pomalu kalit. Díky za každou dobrou radu! -
« Re: Spotřeba
Kolik ti to bere mimo město. Do 10000km se může objevit zvýšená spotřeba o cca 20%. Nad 20000km se už spotřeba nemění nebo jen nevýrazně. Ford má problémy s čidlem množsví vzduchu a s řídící jednotkou. Vypadá to na neschopnost jednotky přizpůsobit se motoru. Každý kus motoru má jiný předstih a jinou charakteristiku a řídící jednotka by se měla přizpůsobit. Hodnota uváděná v tech. spec. je nejnižší laboratorně naměřená hodnota. Záleží, jak dlouhé úseky s vozem po městě jezdíš. Pokud např. ráno dojedeš do práce (cca 8km) a večer zpět, může být spotřeba okolo 11litrů. Měl jsem Escorta 1.6 a v zimě mě to průměrně bralo 12,2L/100km. Řešil jsem to s Fordem, ale řeknou, že je to v toleranci a tím to pro ně končí. Mám Mondeo 1.8 combi, papírová spotřeba mimo město je 5,8 a mě to jede za 8,5 a to je s vyřazováním a bržděním motorem z kopce. Řeším to už 10 měsíců. -
pallas 01.02.02 01:05
« Re: Focus a spolahlivost
tu je strucny preklad: "Ford Focus je podle německé zkušebny automobilů TÜV nejméně poruchovým vozem ve stáří do tří let. Podle seznamu zkušebny, ve kterém se nachází 107 modelů všech výrobců zastoupených na německém trhu, prochází focus při technických kontrolách v 92,7 procenta bez vady. Po třinácti letech je focus prvním v Německu vyrobeným vozem, který se na seznamu objevil na čelném místě, když prvenství až dosud sbírala výhradně japonská auta." -
pallas 01.02.02 00:00
« Focus a spolahlivost
Toto som prave nasiel na nete: "TÜV Auto-Report 2002: Ford Focus fährt an die Spitze
TÜV-Sieger Ford Focus
Nach vierzehn Jahren liegt erstmals wieder ein deutsches Auto an der Spitze.
Berlin, 29. Januar 2002 – Der TÜV Auto-Report 2002 wurde soeben vorgestellt. Über 170 Modelle haben die Ingenieure des TÜV in 2001 untersucht und wieder nach "Mängelriesen" und "Mängelzwergen" geordnet. Grundlage sind über sieben Millionen ausgewertete TÜV-Hauptuntersuchungen.
Gefährliche Autos im Straßenverkehr
Besondere Sorge bereitet die hohe Anzahl an Fahrzeugen mit erheblichen Mängeln. TÜV-Chef Lutz K. Wessely: "Rechnet man die Ergebnisse der TÜV-Ingenieure auf den gesamten Bestand hoch, sind im Jahr 2001 etwa 9,6 Millionen Pkw mit zum Teil erheblichen Mängeln auf unseren Straßen gefahren."
Erster deutscher Sieg seit vielen Jahren
Erstmals seit vielen Jahren wurde mit dem Ford Focus ein deutscher Hersteller wieder Sieger unter den "Mängelzwergen" bei den dreijährigen Modellen. Seine japanischen Kollegen wurden auf die Plätze zwei und drei verdrängt, sind aber unter den "Mängelzwergen" nach wie vor überdurchschnittlich gut vertreten.
Die Besten
Die Autos mit den geringsten Mängeln in den verschiedenen Altersklassen: Ford Focus, Toyota Starlet, Toyota RAV 4 und Mercedes SL.
" Co vy na to?
Děkuji.