FORD FOCUS

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  15:05

    « Re: motor 1,6 od japoncu?

    Ne všechny. Velmi mi vyhovuje 2.0TDCi v Mondeu, docela se mi líbil i 1.4 ve Focusu (docela uháněl) a 2.5 z Mondea je taky super. I ten 1.8TD je dobrý a mrzí mě, že jsem se zalekl výkonu a referencí (byly velmi špatné a dostal jsem je ze servisu Ford). Měl jsem akorát problém s 1.6 v Escortu a 1.8 v Mondeu. V obou případech mám ale podezření na závadu v motoru, kterou nechce dealer ani FMC řešit. Vždy když dojde na měření, tak od toho couvnou. Teď už mi pře 2měsíce slibují novou řídící jednotku. To auto reklamuji už 20 měsíců!!! Mám totiž záruku na 4 roky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  14:58

    « Re:

    to amater: Ano, pokud chceš projet ostrou zatáčku (třeba odbočení na křižovatce), tak musíš podřadit na dvojku (na trojku nejede) a tak se dostaneš s otáčkami na cca 1500. Šlápneš na plyn a nic, protože motor začíná táhnout až na 3000. A tak pokud chceš za zatáčkou zrychlit, musíš tam s meziplynem narvat jedničku, tou to roztočit a pak teprve přeřadit. Bohužel se to podobně chová i u Focusu TDCi. Měl jsem 1.6 16V v Escortu a tam byla papírově prům. spotřeba 8litrů, jezdilo to za 12. Focus jsem neměřil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.02  02:39

    « Bez nadpisu

    no je to pekne,ale ja stale se nemohu od vas dozvedet,jaky ten motor 1.6 vlastne je.je pruzny?takhne od spodu?nebo kdy zacina tahnout pro normalni jizdu?jaka je spotreba.jinak dale premyslim na tim,co tu nekdo napsal,ze pokud podradim pred zacatkem zatacky na dvojku,tak auto za zatackou nezrychluje.ja to chapu,ze pridam plyn a auto se nerozjede nebo je to jinak?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.02  10:16

    « porovnani motoru 1.8

    To kutil: Naladeni tveho motoru je sportovni s posunem kroutaku do vyssich otacek za cenu toho propadu uprostred. Prubeh kroutaku u meho motoru je naopak posunut k nizsim otackam, coz je asi praktictejsi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.02  09:48

    « motor 1,6 od japoncu?

    Na vyvoji motoru 1.6 do Focusu se podilela Yamaha.
    To kutil: ja jsem podobnou reakci na seslapnuti plynu nezaznamenal a auto tahne odspoda v souladu s prubehem kroutaku z brzdy. Na Jizni spojce jsem v sobotu v zacpe popojizdel velmi plynule. Samozrejme dlouha petka (i ctyrka je delsi] vedle vyhod znamena i horsi dynamiku pri nizsich rychlostech (ale zase lepsi pri vysokych rychlostech]. Pokud chci vyrazne akcelerovat v rychlem pruhu na dalnici, dejme tomu ze 120, podradim na ctyrku. Na okreskach pri 80 s radosti podrazuji pred predjizdenim na 3 (jak jsem si vsiml zde na MC, stejne postupuji i nekteri majitele octavek 1.8T) a focus pak doslova odleti (sportovni zazitek). Je treba rozlisovat mezi samotnym motorem a zprevodovanim. Motor 1.8 sam o sobe je tocivy a pruzny. Jinak zacinam mit pocit, ze fordacky motory jsou uz na tebe alergicky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.02  02:09

    « Bez nadpisu

    myslim s tim novym motorem v Oktavii 75 kW.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.12.02  02:08

    « motor 1,6 od japoncu?

    ahoj focusaci.slysel jsem,ze motor do focusu 1,6 ten novy delal ford s japonci.je to pravda?da se porovnat tento motor s octavii 1.6 101 koni?ma nekdo zkusenost?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.02  00:00

    « Re: prevodovka

    amater: Občas jezdím s Golfem i s Oktávkou a tam mi charakteristika motoru vyhovuje. Tam jsem na problémy jako u Forda nenarazil. Vím, že si 1.6 v Oktávce všichni velmi pochvalují. Měl jsem od roku 1998 do roku 2001 Escorta 1.6 16V a byla to hrůza. Byl náladový, jednou jel, podruhé ne, spotřeba ke konci 12litrů a ze strany Forda absolutní nezájem. Pok jsem se dozvěděl, že byl vadný MAF senzor. Focus je velmi pěkný vůz, ale jen v provedení 3d nebo 5d. Já tě od něj neodrazuju, jen říkám, jak se motory chovají. Osobně bych šel do vozu tak 3roky starého s jasným původem. Jeden dealer např. vyprodával nové Mondeo 2.0TDDi za 520tis. Auta neměla najeto nic. Po třech mých zkušenostech bych už do nového vozu nešel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.02  00:00

    « Re: prevodovka

    to Jiri: Máš 1.8 a ne 1.6. To už je rozdíl. Taky jsem 1.8 z Mondea nechal proměřit a mezi 3 - 4tis. ot. mám pokles na 140Nm. Vypadá to, že ve Focusu už je jiná vačka a řídící jedntka a tak se chová lépe. Jezdil jsem asi týden s Focusem 1.8 a překvapila mne reakce na plyn. I na nírné sešlápnutí plynu okamžitě zrychlil, ale po dalším sešlapávání se už nic nedělo. Pokud jsem ale chtěl v koloně popojíždět, tak to skákalo jak splašená koza, nedalo se udržet otáčky mezi volnoběhem a 2000. Tak y se mi několikrát stalo, že motor zůstal za jízdy pod plynem a i když jsem vyřadil, stále točil 4000ot. Pomohlo až úplně zastavit. Potom otáčky klesly. Mám Mondeo 1.8 a tam při sešlapávání plynu motor plynule přidává. Je to mnohem přijemnější. To, že Fordovy motory netáhnou odspoda neznamená, že ti to nepojede na volnoběh, ale že při průjezdu zatáčky na dvojku za zatáčkou auto nezrychluje. Nebo, že musíš z 5ky dříve řadit na 4ku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.12.02  00:00

    « Re: prevodovka

    to Jiri: Tak jsem odečetl to moje měření - Nm/ot, 130/1500, 138/1800, 145/2300, 152/2600(první maximum), 142/3300(minimum propad), 152/3700 , 160/4300, 165/4800(druhé maximum), 155/5500, 145/6000, 130/6500. Max. výkon 92,5kW/5760ot. Na 5ku točí při 160km/h 4000ot. Musí se holt točit!!!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.02  22:08

    « Re: prevodovka

    To amater: Myslim, ze se ten motor 1.8 blizi v dane obsahove kategorii tomu tvemu tretimu typu motoru (da se s nim jezdit pohodove i sportovne s rozumnou spotrebou) a pri soucasnych slevach by ses mel bez problemu vejit do te pulky mmelounu. Mam na tento motor radu testu domacich i zahranicnich a vesmes velmi pozitivnich (dymamicky a pritom usporny, dostatecne silny v nizsich otackach, nizka uroven hluku). Samozrejme, kdyz jsem auto vybiral nevedel jsem o tom motoru temer nic. Domaci prodejci vetsinou doporucuji motor 1.6. Ja jsem dal prednost vykonove rezerve. Nic nevnucuji, jen predkladam k uvaze.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.02  20:03

    « Re: prevodovka

    To amater:
    Zjistil jsem, ze ty prispevky hodnotici motor 1.8 byly od te doby kdy jsem je cetl precislovany, tak ti sem prekopiruji alespon dva:
    Jméno: srst
    Datum: 05-09-2000 v 18:52:42
    Príspevek císlo: 810
    Predmet: Re: Motor 1.8i (ANONYM nemuže odpovídat!) (Orig)
    Dlouho jsem tady nebyl, tak snad moje pripominka nebude uplne zbytecna. Ja mam kombika 4 mesice, najeto uz 18000 km a zatim bez problemu. Klima mi taky zatuchle smrdi. Trva to ale jen chvilku na zacatku nez se rozebehne. U dealera mi rekli, ze to jde odstranit, jeste jsem tam ale nebyl. Dal jsem si tam sportovni vzduchovy filtr a sportovni vyfuk(remus) a je to na vykonu fakt znat. Spotreba je vyssi jenom, kdyz to poradne vytacim, pres 5000. Muj dlouhodoby prumer je 8 litru, muzu ovsem potvrdit, ze je to 100% zavislost na tom, s jak tezkou nohou se jezdi. Napriklad Slovensko jsem udelal s 50% klimatizaci za rovnych 7,0 litru a prumerne rychlosti 110 km, z toho bylo 50% dalnic. Mam ale taky spocitanou spotrebu 10,5 litru na dalnici Praha-Brno pri prumerne rychlosti 150 km. Mam tam sirsi pneu, 205x50, prodejce mi rekl, ze to zvysi spotrebu, tak nevim, ale podle me to fakt zavisi na tý noze. Verim tomu, ze ta 1.6 je dobry motor, jel jsem s tim chvili pri predvadecce, myslim ale a souhlasim s tim, co uz tady nekdo kdysi rekl, ze objem nicim nenahradis. S 1.8 jsem opravdu spokojeny a zalezi jen na ridici za kolik bude jezdit. Jenom o spotrebe to jezdeni ale neni, to bysme byli pekny chudaci. At to poradne jezdi a do servisu jen po 15000.
    .
    Jméno: Cira
    Datum: 26-08-2000 v 12:51:37
    Príspevek císlo: 769
    Predmet: Re: Motor 1.8i (ANONYM nemuže odpovídat!) (Orig)
    Motor 1.8. Nejprve musím ríci, že celkove hodnotím auto jako mimorádne povedené. Když jsem vybíral, chtel jsem v zásade tri veci: silnejší motor, ABS a klimatizaci - to byl základ. A musím ríci, že jsem s 1.8 spokojen. Nejezdím na silnicích žádné závody, ale mám rád když se mohu spolehnout na to, že mohu výrazne zrychlit a to i s naloženým autem. No a za tu jistotu jsem ochoten zaplatit trochu víc na benzínu. Vetšinou jezdim po Praze a spotreba se pohybuje nekde kolem 9 litru. Motor se usadil nekde mezi 5000 až 8000 km. Kolem 5000 otácek pak motor ukáže svou pravou sílu. Jinak ale vetšinou jezdim tak mezi 2000 až 3500 což pri vhodném razení zajistí dostatecnou akceleraci. Mimochodem na otáckomer se dívám dost casto. Motor je totiž tak tichý, že i pri tichém poslechu rádia a zavrených oknech ho není prakticky vubec slyšet. Fakt se mi to auto moc líbí. Mel jsem možnost jet i s 1.6 Focusem. Když jsem byl v aute sám, rozdíl s 1.8 nebyl moc velký ale s plne naloženým autom byl ten rozdíl již hodne znát.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.02  18:58

    « Re: prevodovka

    To kutil: Cos to s tim focusem v Alpach vyvadel? Ja jsem zatim absolvoval s mym focusem tri alpske dovolene a pri jizdach nahoru do prusmyku jsem na dvojku prerazoval jen v zatackach "vraceckach" abych nevjel do protismeru. Jinak jsem dnes na Jizni spojce popojizdel vylozene na volnobeh (na rovine). Tak uz tu nezobecnuj, ze Fordovy benzinaky netahnou odspoda.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.02  17:37

    « Re: prevodovka

    Nejak mi vypadly z tech uvadenych udaju newtonmetry (Nm).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.02  17:30

    « Re: prevodovka

    To amater. Mam 1.8 benzin v kombiku a jsem s nim velmi spokojen. A nejen ja (viz prispevky 810,769,620,506). Ten pokles kroutaku ve strednich otackach maji jen 1.8 a 2.0, ale neni to nic dramatickeho a je to dusledek dvouvrcholove krivky s prvnim vrcholem pri nizsich otackach a slusnym zatahem odspoda. Nechal jsem motor zmerit na brzde na Jarove a vysledky me docela potesily. Data odectena z grafu Mk(ot/min) : 1500/143.2, 1800/145.7, 2300/155, 2550/159.6, 2800/161 (1.maximum), 3300/155.4 (lokalni minimum], 3700/161.8, 4370/168 (2. maximum), 5550/155, 5590/153.7 (max. vykon 90 kW), 6150/128.1 (82.5 kW). Spotreba zalezi na stylu jizdy. Kdyz dodrzuji limity (ne dle tacha ale podle skutecne rychlosti - 140 tacho) mam prumernou spotrebu asi 7.7 l/100 km (dovolena v Rakousku), doma mi vzrusta asi o pul litru (150-160 tacho na dalnici). To vse asi pri 50% vyuzivani klimatizace. Dlouha petka poskytuje tichou a relativne uspornou jizdu pri tech 160 tacho (v realu 150, asi 4000 ot/min).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.02  04:51

    « Re: prevodovka

    jeste by me zajimalo,jake mas s timto motorem zkusenosti obecne(focus 1.6 16V)v beznem jezdeni,tedy nemyslim jezdeni po kopcich v alpach.a jaka je jeho spotreba?1.4 nechci jelikoz tocak 123/3500 je o nicem.ford je vyborny jelikoz se teoreticky nekrade original radio a ze ma dobre zamky ne jako super VW group,alespon muzu klidne spat,ze auto bude rano zase na svem miste a v nejlepsim nebudou kolem kliky stopy po srubovaku a kukatka dovnitr auta,ze.jinak za kazdou cennou radu dik.myslim,ze existuji dva typy motoru.prvni jdou od spodu,ale pak jsou hlucne tak kolem 100,a ten druhy druh,jdou ve vyssich otackach ale zase jsou pak v pohode.nebo je nejaka treti varianata?zamozrejme,ze mluvim o benzinu,ktery podle meho nazoru po delsi ponechani vozu je lepsi nez diesel,ikdyz to bude TDI se specialim common railem nebo co tam jeste dodaji,tak benzim pro delsi dobu bude vzdy lepsi.myslim,ze TDI si kupuji borci,kteri na to maji,najezdi na tom za rom 80 tisic,za dva roky to koupi nejaky blazen,koupil jsem TDI a zaroven nevi,ze jeste si musi prikoupit pokoj,ktery nabizi nad servisem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.02  04:30

    « Re: prevodovka

    kutil-dobre.pzor na motory,tak mi prosim porad.focus 1.6 netahne od spoda,octavia 1.6 75 kW netahne od spoda az od 4000, pazout 1.6 netahne od spoda,stale problemy s vibracemi,netesni motor,almera 1.5 tahne od spoda,zajedes za mesto jedes 90 a nasazujes klapky na usi,vybiram mezi focus,307,octavia,almera.jina auta v zadnem pripade. diesel-focus 1.8 74 kW neni na trhu cena nad pul melounu,octavia TDI 66 kW super na rok,pak ti ho i se zamykani zpatecky corknou do ruska nebo bulharska,307 HDI 1.4 dobra do teska a zpet,alemra 2.2 vysoke povine ruceni a zase,vse je nad pul melounu.nejsem podnikatel,musim proto max pod pul melounu,neodepisi si auto z dani,chci auto na dlouhou dobu,takze asi diesel ne a chci nove.tak co mi doporucis.olcita jsem mel,hezky tahl ale uz se nevyrabi a nevim zdali bych ho znovu chtel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.11.02  19:00

    « Re: prevodovka

    Pozor na benzínové motory Ford. Nemají moc velký moment v nižších otáčkách. Většinou začínají zabírat až okolo 4000ot. a to ještě mezi 3000 a 4000 je momentová díra. Pokles je až o 20%. Mezi 4000 a 6000 pak ale táhne velmi slušně. Byl jsem s Focsem 1.6 v Alpách a byl problém s vyjížděním kopců. Jakmile to na 2ku kleslo pod 4000, tak motor netáhnul, otáčky šly dolů a motor se udusil. Tak jsem ho pak musel roztočit na jedničku na 6500ot. a přeřadit. A pokud jsem ho na dvojku udržel na 4500 tak uháněl. Přede mnou jel Renault Megane s TDCi 72kW a vesele mi ujížděl. Jeho motor táhne od 1500 - 4500ot. Velmi pěkný, ale hlučný. Chtěl bych si to tam vyzkoušet s Mondeem 2.0 TDCi nebo s 3-litrem. Vyjel jsem si to i Passatem 2.5TDi 4x4a to je pánové síla. Škoda, že je tak drahej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  08:37

    « Re: prevodovka

    Zjednodusene receno,delsi prevodovka umoznuje uspornejsi jizdu,treba na 5 motor toci mene pri zachovani dosti vysoky rychlosti.Predpoklada to ovsem zase primerene vykonny motor,zarnym prikladem je Favorit s dlouhou 5,teoreticka rychlost spocitana na papire je pri otackach asi 5500 snad pres 200,ale v realu se diky nizkemu vykonu neda dosahnout.Jinak pokud si chces spocitat teoretickou rychlost na jednotlive prevodove stupne,staci si zjistit u dealera Fordu odstupnovani Tve prevodovky a podle konkretniho obuti auta zjistis rychlost pri urcitych otackach ja jednotlive stupne.Vzorecek muzu poskytnout.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.02  03:34

    « prevodovka

    ahoj zdravim vsechny focusaky.chystam se taky do focusu 1.6 5D.chtel bych poradit co to znamena dlouhe zprevodovani a jestli je to dobre nebo spatne na spotrebu.muze mi nekdo poradit co je to vubec zprevodovani a jaky je rozdil mezi kratkym a dlouhym.je moznost nekde zjiskat info na netu?nenasel jsem to ani na jednom prohlizeci.dik.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…