FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Re:
Prvné i současný Focus jsou v provedení Trend, tedy třídveřový hatchback se sportovnějším tvrdším odpružením, první byla šestnáctistovka, v létě jsem jezdil na 15" litých kolech a s pneumatikami 195/60/R15 Michelin Energy MX, v zimě pak na standardních ocelových discích 14" a s pneumatikami 175/60/R14 Michelin Alpine MS, se kterými se mi dařilo jezdit za každého počasí i v poměrně hlubokém sněhu - jezdím denně k zákazníkům, měsíčně najezdím tak 4 - 6 tisíc km... Druhý je opět trend, ale tentokrát dvoulitr, mám ho od 1. listopadu, jezdil jsem s ním chvilinku na letních 205/60/R16 Michelin Pilot Exalto, litá kola 16", a na zimu mám 185/60/R14 na ocelovýcg discích, opět Michelin Alpine MS. Teď už najeto cca 9000 km, nejvyšší rychlost na rovině dosažena cca 215 km/h (podle tachometru, otázka zní, kolik to bylo ve skutečnosti). Podle stylu se s tím dá jezdit za méně než osum, ale taky i za 13 litrů, to když jsem jel v noci ve dvě z Brna a potřeboval být co nejdřív v Praze, a pokud nebyly závěry, jel jsem stále okolo 200 km/h (naštěstí bylo minimum aut a kamiónů). -
« Re: Re:
to kanady: Jaký typ karosérie jsi měl? Na jakých kolech jsi to měl obuté? Včera jsem byl v alpách a na Focuse tam nenarazíš. To je tam víc Oktávek a Rakušané si je s oblibou kupují ve verzi 74kW TDI 4x4 kombi. Ale nebylo k vidění ani moc Mondeí. Spíše jsou tam Audi, VW, BMV, Citroen apod. Osobně bych v případě benzínového motoru preferoval Focus oproti Oktávce, u dieselu bych asi spíše volil TDI. Somozřejmě, pokud dá Ford rozumnou slevu na TDCi, tak to taky není špatné. Jezdil jsem jen s vozy, které má Ford na zapůjčení jako náhradní vozy. -
« Focus 1,6 - pískání motoru
Ahoj Focusáci. Při nízkých teplotách ( 5st.C a méně ) mi ráno po nastartování píská motor v rozmezí otáček cca 900 - 2000. Nad 2000 otáček pískání okamžítě mizí. Pískání někdy zmizí po ujetí pár set metrů, jindy až po zahřátí motoru na provozní teplotu, někdy to trvá i déle. Po odstavení třeba i na delší dobu se po nastartování pískání neobjeví. Motor zřejmě musí pořádně prochladnout. Přisávám někde vzduch nebo mi naopak někudy utíká? Je možné, že to dělá nějaká napínaci kladka? Kde hledat závadu? Poraďte. -
« Re:
Takže, po dvouletém ježdění s Focusem 1.6 můžu konstatovat jenom toto - táhnul slušně už od 1700 otáček, šel perfektně za plynem, při pomalé jízdě v koloně se choval naprosto pohodově. Běžně se s ním dalo jezdit ve městě na čtyřku padesátkou, motor nebylo při tom skoro slyšet. Dal si líbit dost a dost. Na pětku do těch největších krpálů na D1 samozřejmě nebyl sto akcelerovat, ale stačilo podřadit na 4, na tu si zase nechal líbit i jízdu víc než 170 km/h. Rozhodně si na něj nemůžu stěžovat. Opravdu by mě zajímalo, jak s tím kutil jezdil... A co se týče podvozku, diskutovala se tady x - krát Octavia. Nic proti ní, ale oproti Focusu je Octavia uklouzaná potvora.. Mámě ve firmě lecjaká vozidla, ale všichni i skalní zastánci Octavií (udávaná přednost - velký kufr - obvykle v něm vozili max. jednu tašku) se shodli na tom, že Focus exaktně drží stopu, a chová se naprosto nezáludně a je maximálně poslušný. Pokud se s ním jede pohodově a s citem se pracuje s plynem, dalo se s ním jezdit pod 6 litrů (dálnice 120 km/h, okresky kolem 90 - 100 km/h), při středně živé jízdě (okresky kolem 110 - 120 km/h, dálnice od 140 do 160 ) si polknul cca 7,5 litrůu při drsnějším honění ho (dálnice - rovina kolem 170 - 180, do kopců 160) polknul tak 8,5 litru.
1. listopadu jsem si vyzvedl nového Focuse, zase Trenda, tentokrát dvoulitrového, zatím mám najeto cca 7000 km, jezdí den ode dne líp, spotřeba už zase tak růžová není, ale dá se s ním jezdit i za 7,5 litru, běžně kolem 8, když ho honím, tak i malinko přes devět litrů, motor je zatím ještě ne úplně usazený, ale tahle kombinace je zážitek, zvlášť při nutnosti rychle akcelerovat, zato je dvoulitr (pochopitelně) hlučnější než šestnáctistovka. Nicméně, jakmile si člověk jednou zvykne na Focuse a na to, jaké manévry je schopen polknout bez zlé odezvy (nedávno jsem musel odvézt jednu Octavii, při 140 km rychlosti jsem přejel z pruhu do pruhu "focusím" způsobem a jenom jsem se pak divil, jak mi tancoval zadek auta), těžko si pak zvyká na jiná auta. -
« Re: Fokus 1,6 5D
To:Jiří.Nerovnoměrné sjíždění zadních pneu jsem odhalil při najetí ~7000km.Do té doby jsem zadní pneu hustil dle výrobce na 2,4(pokud si dobře pamatuji,teď to nevím jistě).Pnematiky se sjeli stejně a to tak,že vnější strany byly o 0,5mm sjeté víc než vnitřní část běhounu.Pneu jsou rozměru 185/65 R14 Firestone FH 700,čili to,co tam dal výrobce.V té době bylo auto v plné záruce,tak jsem to zkusil na reklamaci.Pochopitelně jsem neuspěl,nemá smysl to dál rozepisovat,prostě je to tak.Od té doby zadní pneu hustím na 2,9 - 3,prostě přefukuji.Sem tam změřím hloubku dezénu a rozdíl je stále stejný.Dle tohoto doporučuji novým majitelům fokuse přehustit zadní pneu.Problém není v pneu,jako takové (i když může být),ale v citlivosti zadní nápravy.Je víceprvková,ale ne na české silnice.Geometrii zadní nápravy mi seřizují pravidelně při roční prohlídce.Jsem pochopitelně u toho,takže údaje na tabuli vidím a seřízení odsouhlasím.Nevím jestli výrobce provedl konstrukční úpravu zadní nápravy,zdá se být poddimenzována.Vím,že tento problém netrápí pouze mě.Údajně většina fokusů má tento problém.Nedávno jsem přezul na zimní ,které jsou tam již druhou sezónu a ty přefukuji ,zatím nevidím problém s nerovnoměrným sjížděním.Tolik mé zkušenosti s pneu. -
« Fokus 1,6 5D
Zdravím všechny fokusáky.Mám fokuse 1,6 již 3 rok a jsem spokojen.Spotřeba se pohybuje kolem 7l,závady jsem zatím žádné neměl,až ne nerovnoměrně sjeté zadní pneu,jinak vše OK.Měnil jsem již čelní sklo a přišlo to na 10500,-.Docela drahá záležitost.O chování pojišťovny se zmíním krátce - jsou to svině.Dost se tady probírá pružnost motoru.1,6-ka začíná táhnou kolem 2500 ot.,při normální jízdě se pohybuji v rozmezí 2-3t.ot.Když chci jet razantně a rychle musím jít ke 4000 a víš.Hlučnost je nízká (normální styl jízdy),při vyšších ot. jde pochopitelně nahoru,ale není to žádná hrůza.Při 100km/hod. motor točí 2750ot.,což odpovídá údajům výrobce.Oktávka 1,6/74kw točí při 100km/hod. 3000ot,vše na 5-ku. ,ale je taky o 100kg těžší.Motor 1,6 bohatě splňuje požadavky normálního řidiče.Není to pochopitelně žádný závodník.Jinak v posledním čísle SM vyšlo porovnání 1,6/nový comon rail.Diesel se vyplatí při 17000km/rok.Přesto doporučují benzín.Má kultivovanější chod.Nejvíc se prodává fokus s motorem 1,6.To taky o něčem svědčí. -
« Re: 1.6 focus
Ve dvou je Oktavie plně dostačující, hlavně když nemáš 190cm. Mám 188cm a vpředu jsem v pohodě. Sedačky pohodlné, podvozek schopný jet 210km/h. Menší rozvor není mimo extrémní jízdu znát. Minulý rok jsem byl v podobné situaci jako ty. Měl jsem Escort 1.6, který si bral 10 - 12litrů na 100km, u kterého škubala spojka a motor nechtěl táhnout. Taky začaly zlobit sedačky, byly vůle v podvozku a začaly problémy s převodovkou. V té době mělo auto najeto cca 60000km a bylo staré 3roky. Tak jsem hledal něco bezpečného, s větším kufrem (dělám v olasti IT a občas vozím zboží) a malou spotřebou. Taky jsem potřeboval auto pro 4-členou rodinu na dovolenou (kola, lyže, lodě apod.). Vybral jsem si Oktávku 74kW TDI 4x4 za 650tis.Kc. Ty se bohužel děsně kradou. Tak jsem zkoušel Focus 85kW 1.8TDCi. V kombiku se ale toto auto chovalo divně a taky se mi moc nelíbil interiér (teď už jsem si zvykl a klidně bych ho bral). Hlavně ale Focus má nesmyslně řešené umístění navijáků zadních pásů. Proto jsem hledal vůz s větším kufrem. Náhodou jsem narazil na člověka, který prodával Mondeo s motorem 1.8TD. To vypadalo slibně, ale bylo rok staré a chtěl za něj stejně jako za kolik mi nabízel Ford Mondeo 1.8. Řekli mi, že TD si bere 6-8 litrů a benzín 6-9. Tak jsem naletěl a vzal benzín. Teď jezdím za 9-12. Za ten rok jsem strávil hodiny na telefonu a po servisech. Jednal jsen s dealerem i s FMC. Absolutní nezájem, odpověď: Vše se dá opravit, tak s tím někdy přijeďte, apod. Když jseš tam po dvacáté, tak toho už začínáš mít dost. U FMC zase byli samá výmluva, spotřeba 10litrů je normální, ředitel je na dovolené, apod. Prostě zašívárna. Dokonce jsem tam mluvil s nějakou angliřankou, která pracovala v oddělení péče o zákazníky a ta říkala, já bych vám pomohla, ale já tomu vůbec nerozumím :-)) Už tam nedělá. Takže, když koupit Forda, tak bez závad! Dneska bych si možná koupil Citroen Picasso HDI přečipované na 85kW a moment 250Nm. S tím jsem mohl týden jezdit a je to fakt dobrý auto. Velký kufr 550/2200litrů, velký vnitřní prostor a příjemný posaz. Atyp.palubka nevadí. A dá se sehnat za 550tisíc.Kč. -
« Re: 1.6 focus
V tom případě, jdi spíše do dieselu. Čím menší otáčky, tím větší moment. Kolega má Oktávku 66kW - přečipovanou, kupoval ji za 480tis. a je moc spokojený - spotřeba 4-6litrů. Nebo TDI 81kW. To už je záběr! Nebo třeba Citroen Picasso nebo Focus TDCi 74kW. Možná, že by jsi ukecal nějakou slevu. Jinak se budeš muset naučit motor vytáčet. Všechny benzínové motory 16V jsou stavěné tak, aby měli dostatečný moment až ve vyšších otáčkách. Ale záleží jen na tobě. Já bych po zkušenosti šel jedině do dieselu. Na kilometru ušetříš víc jak korunu a jízda je příjemnější. Spočítej si návratnost! -
« 1.6 focus
to kutil.no to jsi me postrasil s tou spotrebou,protoze ja fakt ji beru jako cislo jedna.protoze.15 na mesic,leasing a s autem 6 krat tydne cca 70 km.zatim nekradu a benzin je drahy,focus je opravdu nadupady,chtel bych ho,ale jak tak ctu tak nakonec budu muset do te octavie TDI nebo do te 1.6,ktera podle mereni jezdi za 6.7l/100 km diky te uprave teploty chladici kapaliny.o fordu 66 kW nechci a 74 kW je draha jako cert.jeste jsem v nouzi uvazoval o te 1.4 ale 1.6 budu urcite 1.6.jezdim normalnim stylem nejsem zavodnik,takze nejake vytaceni pro dyn jizdu me nezajima,proto hledam,take k tomu prislusny motor,ktery jede ikdyz je auto nalozene a moc nebere,ma noha je mirnestredni. -
« Re: motor 1,6 od japoncu?
to amater: Tak jsem si to znovu vyzkoušel a opravdu mezi 1000-2000ot. ten motor netáhne. Ale zkoušel jsem 1.8 v Mondeu. Pokud se ti Focus líbí, tak ho kup. Při běžné jízdě budeš spokojený, počítej s trochu vyšší spotřebou. Mluvil jsem dnes s dealerem a potvrdil mi, že pro Focus je 1.6 optimální a podvozek je super! To platí pro 3d a 5d verzi. Pro naloženého kombika by asi byl slabý. Moje příspěvky ber, jako příklad toho, když narazíš na špatný kus. Tam doporučuju okamžitě odstoupit od smlouvy. Jinak to podřazování je opravdu nutné, pokud chceš vyrazit. Je to dané tím, že je dvojka zpřevodovaná tak, aby se na ni dalo jezdit dost rychle. Při normální jízdě to nepoznáš. Hodně záleží na tom, jak jezdíš. Zdali jsi pohodář nebo závodník. Taky záleží z jakého auto přecházíš. (jinak moje zkušenosti s Focusem 1.6 vychází z týdenní zápůjčky od dealera - auto skutečně nemuselo být v pořádku)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!