FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
To kanady: Předpokládám, že máš už to vyhřívane sklo s jemným vlnitým drátkem. Já to také objednal. Měl jsem možnost si s tím jízdu krátce vyzkoušet. Chvílemi jsem ho vůbec nevnímal v určitých úhlech dopadu světla, zvlášt z boku nebo při jízdě z tmavého prostředí do světla např. pod mostem to bylo trochu vidět. Zajímalo by mě jak je to v noci při jízdě proti autům s rozsvícenými světly. Vnímáš to, neunavuje to oči při delší jízdě? -
« A co podvozek?
Zdravím focusáky.Koukám že někteří už mění starší model za nový.Zajímá mě,jestli došlo k nějakým úpravamá podvozku,především zadní nápravy.Zkuste si vzpomenout na problémy se sjížděním zadních pneu.Nastali nějaké změny k lepšímu?A co přední stabilizátory? Jsou betelnější? Dík za info.
Jinak si nemůžu na fokuse stěžovat,slouží skvěle a jeho jízdní vlastnosti jsou parádní na tuto třídu vozů. -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
Jiri: A abych nezapomněl, bylo to bez klimatizace, s ní to polkne o cca půl litru víc. Skutečně to chce ale lehkou nohu, protože u dvoulitru je hranice mezi ještě ekonomickou jízdou a rozežraností děsně tenounká...
Marty: Nemohu posoudit jiné varianty Focusu, abych pravdu řekl, měl jsem zatím pořád jenom třídveřového Trenda, mám radši tvrdší a sportovněji laděny podvozek. Oproti minulému modelu nenastala žádná změna, co se týče jízdních vlastností, nezaznamenal jsem žádné změny ve fungování ABS, TCS ani ESP, i vyhřívání čelního skla a zrcátek je stejné jako před tím. Navíc mám místo normální automatickou klimatizaci (stojí to za to!), vyhřívané sedačky (dost oceňuju v zimě) a xenony. Auto se kupovalo loni, v červenci, v okurkové sezóně, a dali na něj 10% slevu.... Neměnil bych ani omylem. Navíc, Focus je extravagantní a zároveň decentní, přívětivě a zároveň lehce dravě vyhlížející auto, není okázalé, ale zároveň to není nikterak chudák příbuzný. Přístrojová deska není nudná jako u Volkswagenů, Audi nebo Škodovek... A je, a kdo s ním jezdí, mi to potvrdí, je to POSLUŠNÉ autíčko. -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
Jezdím s tím kolem 140-150 km/h To považuji za svižnou jízdu. A při lehké noze se tahle rychlost dá udržet i se spotřebou 7.5 litrů. Míním tím jízdu na dálnici, pochopitelně, na okreskách pak jezdím od 80-130 km/h. Od 150 výš to začné benzín spotřebovávat razantněji, při jízdě trvale nad 200 to žere razantně. Je jasné, že člověku to obšas nedá, ale navykl jsem si jezdit víc zvolna (do těch 150), časová úspora je zanedbatelná. Vyšší výkon motoru oceňuju hlavně při nutnosti nějakého rachlého manévru... -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
to kanady: Teď už mě ten diesel moc nemrzí, protože se proslýchá, že ti naši nenažraní parlamentní vykukové míní zvýšit spotřební daň na naftu cca o 2-3 Kč... A taky je to hromada techniky navíc a tím i větší riziko poruch. 1.6 mi šla kolem 200 (kousek za čárku na tachu - 195 real?), ale měj na to to srdce... S dvoulitrem jsem se měl možnost krátce povozit a je to nádhera. Motor je proti šesnáctistovce slyšet, ale ten zvuk mi byl vysloveně příjemný. A za ten pocit na plynu ta trocha brumlání navíc opravdu stojí. 1.6 točená nadoraz je tišší, ale má zvuk vysavače... Při běžné jízdě motor skoro neslyším. Jezdím 60% po Praze. Ghia v dvoulitru je bohužel mimo rozpočet. Trenda by mi bylo na Prahu hodně líto, to je auto na dlouhý štréky po slušných okreskách a dálnicích. Pravda je že kapka výkonu navíc se vždy hodí. Hlavně Focus ten dvoulitr s přehledem zvládne, zvládl by i víc. Kdyby ho nbízeli v Komfortu, jako venku, asi bych o tom chvíli uvažoval. Myslím, že 1.8 benzín je výborná volba do kombíku, tam už je potřeba. Ale v pětidvířku se mi ten rozdíl nezdál nijak markantní. Je fakt, že ta 1.8 co jsem testoval nebyla předváděcí vůz, ale z půjčovny, tak to možná nebylo zrovna objektivní. 1.6 byla předváděcí, měla asi 15 000 a zdála se mi proti té mé líná. Asi budu prvních pár tisíc taky brblat, že to nejede. No nakonec rozhodla dodací lhůta... S tím drápkem to tak je. U dealera jsem potkal chlápka, který vyměnil Focus za Mondeo a po roce se vrátil k Focusu. To docela mluví samo za sebe...
to tomas_ttt: díky za info -
"-- skrytý --" 03.06.03 19:42
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
kanady: Mohl bys tu Tvou sviznou jizdu se spotrebou 7 .5 l u Tveho dvoulitru trochu specifikovat. Ja jsem mel tuhle spotrebu (u 1.8] prvni mesice nez jsem se ponekud odvazal. Momentalne mam 8.1 l s asi 50% klimatizaci (dalnice 160 tacho, spise vyjimecne do 180). -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
Marty: To bylo orzumné, ten cenový rozdíl je znát, a pokud nenajezdíš skutečně hodně, tak se to nevyplatí. Je pravda, že common-rail u Focusu je super, nicméně, měl jsem si možnost pár dní testovat, 190 a dost (což je ovšem na naše silnice drtivě převyšující potřeby). Tak jak tak jsem stejně ale jako ty při výměně 1.6 (měl jsem ji do loňska) chtěl něco málo silnějšího, a skočil jsem u 96 kW Duratecu 2.0. Ze začátku jse váhal, jestli jsem udělal dobře (pomíjím teď spotřebu), přišlo mi, že ten dvoulitr netáhne nijak moc. To ale trvalo jenom nějakých 15 tis. km (ani ne 3 měsíce), a počáteční syrovost je ta tam a motor šlape jako víno, vatáhnout z něj 220 nedělá vcelku problém (na rovině). Nicméně s tím jezdím piánko (při rychlostech nad 190 je spotřeba katastrofální, co si budeme namlouvat), a i při svižné jízdě se s ním dá jezdit za 7,5 litru... Nicméně, již mnohokrát jsem kvitoval s povděkem, že je tam k dobru dost velký výkonový potenciál.
V kždém případě souhlasím s tím, že do koho jednou zaťal Focus drápek, má "smůlu" - ozkoušel jsem řídit už leccos v téhle třídě a nemůžu si pomoci, na Focuse, co se týče jízdních vlastností, exaktního držení stopy a chování v zatáčkách v téhle třídě nemá snad žádné jiné auto.
Na závěr - mám najeto už 35 tis. km, a zatím naprosto žádná závada! Zdá se snad, že už má dětské nemoci Focus za sebou (u mého předchozího mi měnili palivové čerpadlo, naštěstí v záruce a byla to akce na 2 hodiny). -
« Re: kmitani rizeni pri brzdeni pri 130 a vice
Moje zkušenost s kotouči a deskami od Fordu. Při 38tis. kmitání do volantu, výměna za "originální" ve Fordu (mimochodem pro Ford je dělá ATE), po 6 tis. (!) kmitání opět. Přešel jsem na "neoriginální" systém Bendix, mám teď 75tis. a stále spokojenost (Bendix - prvovýroba pro MB, BMW atd.), a to vše za 60% ceny oproti "značkové" výměně. Desky ATE jsou údajně příliš tvrdé a kotouče se dřve nebo později zkroutí. Mimochodem, přejít na jiný brzdový systém jsem obdržel přímo od mechaniků v mém servisu Ford. :-) -
« Re: Kódy
Některé kódy:
1 Press - Shows a Gauge Sweep
2 Presses - shows all 8's on the LCD (LCD TEST)
3 Presses - illuminates all the bulbs on the dash
6 Presses - Shows DTC Troubleshooting Codes (přesný seznam kódů je na [odkaz]%20dtc%20code… /> 7 Presses - DIGITAL SPEEDOMETER - MPH
8 Presses - DIGITAL SPEEDOMETER - KPH
10 Presses - DIGITAL TACHOMETER
-
« Kódy
Nemáte někdo seznámek "servisních" kódu pro display u rychloměru? Když se při zasunutém klíči podrží na deset sekund tlačítko nulování kilometrů a potom se zapne zapalování při současném držení tlačítka dalších deset sekund, naskočí test přístrojů, kontrolek, atd. opakovaným stisknutím se mění módy. Teplota motoru v Celsiích a Farehaintech, otáčky, rychloměr v km a miles... V podstatě všechno, co ukazuje palubní počítač + pár věcí navíc. Docela užitečná věc. Ale některé kódy nejsou jasné.
Nevíte někdo, jestli tu nějaký servis nemontuje nějaký lepčí palubní počítač do Focusů? Data jsou k dispozici, škoda jich nevyužít... -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
To Jiri: diky, nakonec jsem zůstal u 1.6. I když jsem měl velkou chuť objednat 1.8 100k TDCi - to je pochod gladiátorů. Tak tichoučký diesel se dá snad slyšet jen v Mercedesu. Nádherně táhne a s lehkým Focusem docela cvičí. Točák je znát. Já ale dneska už nenajezdím to co dřív. Max 20-25 tisíc ročně, tak by se to nevyplatilo. -
« Automatická klimatizace
Jelikož mi končí za měsíc záruka na muj Focus, chtěl bych si ujasnit zda-li mi spravně "funguje" klima(Byla provedena v záruce oprava spojky na klimě a nevím zdali ji neplnili znova).Můj subjektivní pocit je,že chladí méně a pomaleji než když byla originál.
1.Při spuštění chlazení(po delším stáni dnes) jde nejprve nejchladnější vzduch od pravého výdechu spolujezdce,nejpozději jde chladný vzduch z levého výdechu u řidiče- rozvod chlad.vzduchu od klimatizace jde zprava a ne středem?
2.Jaká nejnižší teplota by měla jít z výdechu,když klima chladí naplno?
3.Je nějak definován čas za jak dlouho by měla být kabina vychlazena?
Děkuji za případné rady.
-
« Prodloužená záruka -FORD PROTECT
Díky za názory.Ještě 2 měsíce a končím 1 letou záruku.Jen pro ilustraci:Již po prvním týdnu problém s hlavní klapkou rozdělující vzduch(klimu) do vozidla -v parném létě jen topilo-zaseknutá.Pak se samovolně po 3 dnech uvolnila a pak již OK.Problémy se spojkou klimy-zhasinání motoru(při zmačknutí spojky se neodpojila klima).Teď pojedu znovu- vrzání v palubovce při teplejším počasí.Zřejmě více než 8 tisíc??? -
« Re: Prodloužená záruka -FORD PROTECT
Myslím, že dost záleží na prvním roce. Je li auto OK a jezdíš jen na prohlídky, asi se to nevyplatí. Já jsem koupil záruku na tři roky a nelituju. Jen Materiál v hodnotě asi 50 tisíc. Je fakt, že na řadu věcí se záruka nevztahuje. Záleží, ale na přístupu servisu. Mě v záruce dokonce 2x měnili výfuk (rezonující přepážky), což v záruční smlouvě není. Výhoda je, že se člověk ke koupi může rozhodnout kdykoli během záruky. Teď nevím, jestli se na nové Fordy dávají dva roky nebo ne, ale asi by se vyplatila i čtyřletá záruka na 100 000 km. Za 14 ticíc je to jistota za hubičku. -
« Zkušenost s 1.8 benzínem
Ahoj Focusáci. V současné chvíli uvažuju o tom,že vyměním Focuse 1.6 z roku 1998 za nový. Sleva u 70 k na výbavu je lákavá. I když jsem s Focusem vytrpěl své a v prodložené záruce vyměnil vše možné, za to svezení ten risk, že padnu zase na nepovedený model asi stojí... Svez jsem se v poslední době řadou vozů ve stejné třídě, ale Focus nepřekonaly... S motorem 1.6 absolutní spokojenost. Táhne, je tichoučký. Ale změna je život... Máte někdo zkušenosti s dlouhodobějším provozem 1.8 Duratec 85 kW? -
"-- skrytý --" 22.04.03 10:49
« kmitani rizeni pri brzdeni pri 130 a vice
Predni kotouce i desticky vymeneny. Zavada tim byla odstranena. Kotouce i desticky vykazovaly minimalni opotrebeni a zadny vyraznejsi defekt nebyl patrny.
I s vymenou brzdove kapaliny (jak se zjistilo nebyla dosud menena; tri tydny predtim jsem absolvoval triletou prohlidku!) jsem zaplatil 5123 Kc. -
« Re: Prodloužená záruka -FORD PROTECT
to janamilan: No nevím jaké máš zkušenosti s Fordem, ale mám Mondeo od roku 2001 a tak už rok využívám prodlouženou záruku a už mi pokryla opravy za cca 40tisíc. Odešel mi zámek, pojezdy sedačky, motorek v reflektoru, lišta v okně a mechanismus okna, ovládání stěračů atd. Osobně mi ta cena za prodlouženou záruku připadá slušná. zkus si ale projít počet oprav za dobu 1.roku a spočítat si, kolik by tě ty opravy stály. A podle toho zvol. Mě dost vyrazila dech běžná prohlídka po 50tis. km za neskutečných 8100,-Kč. Kamarád má Citroen a platí 2900,-Kč.