FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: zhasinání motoru
To Kutil:Díky za návod.Loni jsem reklamoval zmíněnou závadu.Po opravě mi nechtěli ve Ford Dankar provést záznam do servisní knížky.Až po urgenci mi toto poznamenali.Na základě tohoto záznamu mi provedli letos bezplatnou opravu(nahrání softwaru).Opět bez záznamu do servisní knížky.Měl jsem dny před dovolenou a neměl jsem již sílu se dohadovat o záznamu do servisní knížky(byl jsem rád za snahu Ford .cz řešit problém-bezplatně) .Takže asi těžké dokazování.Jediná šance,že mi to potvrdí na Ford.cz,kde to zařizovali).Férově ale musím podotknout,že mi ještě motor nespadl od nahrání softu - jen se zhoupnou otáčky až na 250(ve vyjímečném případě).Zkoušel jsem dát klimu na minimum a navozoval jsem ty nejhorší situace a zatím drží.Ale červík nedůvěry se zakousl...... -
« Re: zhasinání motoru
Hlavně že Focus je podle TUV nejméně poruchové auto. Já jsem na FMC tlačil tak dlouho, že mě dali 4roky záruku. Nenech se odbýt, vezmi všechny servisní listy, kde je zmínka o problémech s klimou a dojdi za právníkem. Pokud se závada objevila v záruce a nebyla odstraněna, záruka trvá. -
« Re: zhasinání motoru
Díky za informaci.Zřejmě systémová chyba v softu.Loni mi seřizovali i spojku klimy a výsledek byl neuspěšný.Teď po nahrání nového softwaru(8.2003) mi to cca 1 měsíc nezhaslo,i když otáčky padají až na min.hodnotu 250 ot/min.Kolega ma rovněž Focus r.v.2002 s man.klimou a taky mu to zhaslo.Nejhorší je,že jsem se dostal již mimo záruku,takže mám asi smůlu.Možná zkusím napsat e-mail s popisem závady na Ford.com a uvidím jaká bude reakce.Velmi se divím,že tuto vadu není Ford schopen řešit.I když je Focus jinak velmi dobré auto,tak těmito závadami mně Ford přesvědčuje o změně značky. -
« Re: zhasinání motoru
to janamilan: Mám Mondeo 2000 1.8 benzín s mechanickou klimou. Dělá mi to totéž, ale motor nechcípne. Otáčky klesají až na cca 250. Reklamoval jsem to u dealera, ale prý je to ŘJ a nedá se s tím nic dělat. Prý mi motor nechcípne. Měl sem Escorta 1.6 s klimou a měl podobnou necnost, motor sice nechcípal, ale po zapnutí klima se choval úplně jinak a občas to bylo za jízdy velmi nebezpečné. -
« zhasinání motoru
Mám Focus 1,6 rv.6/2002.Při puštěné aut. klimatizaci (maximální chod) mi někdy při vyhození rychlosti do neutrálu poklesnou otáčky na 250-500 a pak mi zhasne motor.Toto dělá jen s klimou v max.chodu.Docela šilené neboť jsou pak mimo funkci posilovače.Dvakrát jsem reklamoval(i přes Ford Company) a nic nenašli.Naposled mi udělali test motoru a pak mi nahrali nový software z Focusu 2003.Auto jezdí lépe(lepší rozjezd).Ale dnes opět zhoupnutí otáčkoměru pod 500 ot,a pak problikla kontrolka mazání.Co s tím? -
"-- skrytý --" 20.06.03 09:29
« Re: man. & aut. klima
Vracím se ke svému předchozímu příspěvku: O tom, zda klima sepne nebo ne, nerozhoduje "čidlo teploty", ale "čidlo skupenství chladicího média", resp. čidlo tlaku v systému. Skupenství média / tlak v systému samozřejmě závisí na teplotě. Pokud tedy bude auto se zahřátým a běžícím motorem delší dobu stát třeba i na mrazu, klima "pravděpodobně" sepne: chladič motoru ovšem musí být dostatečně teplý na to, aby v dané situaci dokázal prohřát chladič klimy, kterážto podmínka nemusí být u moderních motorů s vysokou tepelnou účinností splněna (v zimě se stačí uchladit přes topení). -
« podfukování
Mám nalítáno asi 800 km na nové 1.6 a docela mě zaráží, že když otevřu víčko pro dolévání oleje za chodu motoru, motor pěkně fouká. Nemáte s tím někdo zkušenost? Vydržet a čekat, že si to sedne nebo nechat udělat ventily? Pozn.: na výkonu to není znát, samosebou je to línější než zajetý motor, ale jezdí s každým kilometrem lépe. Při vyšším zatížení motoru od středních otáček se mi zdá motor hlučnější, takový dutý zvuk. Nejsem na to u Focuse zvyklý... -
« Re: man. & aut. klima
to Jiri: koukám do chytré knížky a manuál spíná od +4, zatímco automat od +5. Provoz klima v tuhé zimě je oříšek. V nejhorším by se to dalo řešit nějakým krytým parkingem (třeba v Kotvě - nevětranou garáž bych radši nezkoušel(:-)). Nevím kde je u Focusu čidlo vnější teploty (přední nárazník?), ale myslím, že při teplotě kolem nuly nebo lehce pod by při zahřátém motoru a stojícím autě měl kompresor sepnout. V motorovém prostoru bude vyšší teplota... -
"-- skrytý --" 11.06.03 15:54
« Re: man. & aut. klima
To Jiri: Je to uplne stejne! Stejny je totiz i kompresor. Odlisnost je pouze v ovladani. A "nesepnuti" kompresoru pri nizkych teplotach nesouvisi s namrazou, ale proste s tim, ze chlad. medium, ktere kompresor zkapalnuje, pri techto teplotach proste uz kapalne je... (takze neni vlastne co komprimovat, aby se to prevedlo do kapalneho skupenstvi)! -
« Re: man. & aut. klima
Jiri: Nemohu posoudit, jestli sepne nebo ne, protože u toho dvoulitru je (na rozdíl od šestnáctky) rozdíl mezi zapnutou a vypnutou klimatizací na výkonu motoru sotva poznat... Předpokládám ale, že to asi bude podobné... Ono naštěstí nikdy nebyla zima taková, aby se celý měsíc nenašel alespoň jeden den, kdy by třeba v poledne nevystoupala na sluníčku teplota někde v útrobách auta nad 4 stupně. -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
Marty: Jasně, osobní zkušenost je nezastupizelná. Zatím jsme ve firmě tři focusáci, s mým starým jezdí šéfova (majitelova) manželka, odmítá mu ho kdykoliv půjčit, pak jeden kolega, ten tam má automatickou klimatizaci a nemůže si ji vynachválit, no a já, a nemůžu na ní zatím říct nic špatného. Zřejmě jsme měli kliku. Co se týče airbagů, tak to jsem na tom zase chudě já - mám jen dva přední airbagy. Cena té výbavy nebyla tak drastická, protože katalogová cena byla 706 tisíc, ale dali slevu 10%0 a tedy auto bylo nakonec za nějakých 636 tisíc vč. DPH. No, když jsme u toho, chápu, že bych byl už na ceně Mondea, ale žádné Mondeo nesedí tak dobře jako Focus Trend a navíc, nové Mondeo má naprosto nudnou přístrojovou desku, ve stylu Octavie, Passata a tak, prostě je vidět, že tím chtěli oslovit konzervativní zákazníky. Focus je zkrátka můj miláček, s tím nic nenadělám... :-) -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
Ono v tomhle ohledu není nad osobní zkušenost... Jedna věc jsou samosebou peníze, protože, když tak odhadem sčítnu Tvou výbavu, jseš na ceně Mondea. Druhá věc je potřeba denodenního ježdění a tady je to asi mimo diskuzi. V mém případě by to znamenalo spíš oželet jinou výbavu. Třeba boční airbagy a dvojitý centrál s alarmem... Já tady mohu teoretizovat o cvičené pravé noze, ale fakt je, že v minulém Focusu jsem neměl ani ABS... Loni v zimě jsem skončil v závěji, protože jsem měl na výběr mezi Karosou a tou závějí. Tahal mne ven kluk Octavií s protiskluzem a fakt je že to auto si s ujetým sněhem a mým Focusem hravě poradilo. Ale jsem k těmhle vymoženostem skeptický spíš z toho důvodu, že svý statisíce jsem najezdil v době, kdy nic podobného nebylo - prostě generační problém. (:-)) Potom si taky po zkušenostech s minulým Focusem říkám, že technika navíc by mohla znamenat problémy navíc. Z tohoto důvodu jsem vzal manuální klima i když je skoro za stejnou cenu jako za manuál + počítač. Můj kamarád se chytil na povodňové slevy a koupil loni do firmy dva Focusy jako služebáky. Oba s automatickou klimatizací. Jedna je OK a s tou druhou se pořád jezdí do servisu. Místo chlazení topí, nebo nechce foukat atd. Krom toho mi i dealer potvrdil, že je na ni dost reklamací, tak jsem to nechtěl riskovat... -
"-- skrytý --" 09.06.03 09:35
« man. & aut. klima
kanady: Manualni klima nesepne (kompresor) pri teplotach pod +4 stupne (asi kvuli namraze). Pak je nekdy problem v zime ji provozovat alespon predepsanych 30 minut za mesic pri dlouhodobe nizkych teplotach. Jak je to u automaticke klimy? -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
No, TCS ani u té 1.6 nebyla zbytečnost, ocení se to na ledě a na velmi kluzkém povrchu... prostě se s ním rozjedeš i do zledovatělého kopce.... A ESP je vůbec skvělej patent. Jinak, já musím dojet k zákazníkovi právě za každého počasí, kalamity nekalamity, prostě musím dojet. A pak se všechny tyhle, pro někoho zbytečnosti, náramně hodí. TCS a EPS jsem už ocenil tolikrát... TCS je na uježděním sněhu nebo ledu nebo v rozbahněném terénu naprosto skvělá věc... Budeš-li mít při příštím Focusu dostatek peněz, mohu jen doporučit... -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
S tím sklem jsem si to tak nějak myslel. Samosebou při předváděčce jsem tomu věnoval pozornost a tak jsem dost ostřil na sklo. Čekám, že při běžném ježdění to nebudu vnímat... ABS je v základu, TCS se mi zdá na 1.6 zbytečnost. ESP by se asi hodilo, ale je to jen otázka času. Když to máš, můžeš si dovolit jet rychleji. Já se snažím blbému počasí dost vyhýbat. To mě naučilo létání. Největší umění na tom je zhodnotit, kdy nevzlétnout... Ale jsou chvíle, kdy se prostě vyjet musí a pak se tyhle technikálie hodí. Tak snad v příštím Focusu... I když se mi prototyp nového Focusu (2004?) moc nelíbí. -
« Re: A co podvozek?
Dnes už si začínám myslet, že tyhle závady byly způsobeny hlavně ježděnim po tankodromu zvaném Praha. Před dvěma roky jsem se přestěhoval za Prahu a od té doby Focus držel (kromě odešlého regulátoru alternátoru vlastně nic). Všechny závady byly vlastně v prvních dvou letech. Dnes, protože okamžitě zavnímám ten rozdíl v první díře za cedulí, to autíčko ve městě víc šetřím. Odešlé tyčky stabilizátoru mohlo způsobit i kolmé parkování na chodníku (tzn. denně 2x-4x najíždění na obrubník). -
« Re: RE: Zkušenost s 1.8 benzínem
To marty: Přední vyhřívané sklo jsem měl už i před tím (původní Trend byla šestnáctistovka, okna v elektrice, zrcátka též a vyhřívaná, vyhřívané přední sklo, ruční klima, ABS, TCS, ESP). problémy se světly jsem tehdy řešil žárovkami OSRAM COOL SILVER. Současný Trendík je doulitr, vyhř. př. skla, vyhř. zrcátka, vyhř. sedačky, elektronická klimatizace, xenony, ABs, TCS, ESP, a litá 16 palcová kola (ten příplatek byl velmi výhodný). Ty drátky ve skle člověk sna ani nevnímá (protože ostří do daleko větší vzdálenosti). Já ty drátky prakticky nevnímám, ani v noci ne, i když jedou naproti světla, to se spíš v létě dost projevují mušky, nalepené na skle (ty bestie se snad živí vteřinovým lepidlem). V zimě je to ale paráda, ráno nastartuju, spustím program rychlého odmlžení vozu (což konkrétně zapne klima, vyhřívání všech skel, a začne to bez regulace hnát proudy vzduchu na přední sklo), zapnu si vyhřívání sedačky, seškrábnu si boční skla (ale většinou na nich toho moc nic není)a mezitím stačí povolit přední sklo a pak už jen sednu, přejedu stěrai a je vystaráno. Navíc to bezvadně funguje ia za ektrémní vlhkosti, když se zamlžuje přední sklo a ty z nějakého důvodu necheš pustit klima (které vysušuje). Ten příplatek za to sklo při koupi vozu není až tak drastický a rozhodně se to využije. Já najezdím měsíčně, vzhledem k mé práci, tak okolo šesti tisíc kilometrů, a musím dorazit k zákazníkům, i kdyby trakaře padaly, takže výbava navíc pro mě není rozhodně luxus (např. TCS a ESP - v zomě je to neocenitelná věc). -
« Re: A co podvozek?
to Globemaster: Na podvozku se u faceliftu nezměnil ani šroubek. Nebylo co vylepšovat... Problémy se sjížděním měly první modely Trendu. (98-99). Další ročníky mají změněnou geometrii zadní nápravy. Uchycení stabilizátoru bude asi taky nezměněno. Tak jsem zvědav jak dlouho mi vydrží tyčky stabilizátoru teď. Tyčky stabilizátoru jsem měnil na obou stranách. Vždy po cestě do Chorvatska a zpět. (zřejmě sůl a prach?)Projevuje se to děsným vrzáním, ten zvuk už znám, tak mne nevyvede z míry...
Facelit se mi docela líbí, pár změn k lepšímu např. světlomety s dvojitou optikou - to se dost hodí protože staré modely moc nesvítily před auto při přepnutí na dálková světla. Řešil jsem to mlhovkami nebo přidržením přepínače. Pár změn k horšímu: např. látkové sedačky. Taky už to auto není tak designově čisté. Lakování prahů způsobilo, že linie na sebe už tak čistě nenavazují a auto se opticky zvýšilo...