FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: nerovnoměrné sjíždění pneu focuse
To hobe:Rovněž obdobný problém.Ja jsem po 14tis km zjistil na předních kolech nerovnoměrné sjetí -uvnitř pláště 2mm,venkovní 5 mm.Ihned seřízení geometrie a přehození plášťů.zadní rovněž uvnitř mírně sjeté.Zadní jsem začal přefoukavat na 2,6 a po 5 tis km stav setrvalý.Přední rovněž ok.Doporučení odborníků:dvakrát ročně geometrie.zadní mírně přefouknout. -
« nerovnoměrné sjíždění pneu focuse
po 17000 jsem přezouval pneu na zimní a zadní gumy jsou více opotřebované než přední a navíc nepatrně více z vnější strany.Rozdíl proti předním je asi 0,5 - 1 mm.Huštění 2,4 all.Jezdím většinou sám,kromě dovolené .Kdysi se o tomto problému psalo a utichlo to.Máte nějaké zkušenosti?Auto nové,krátké 1,6,gumy taky.Není to hodně, ale z principu by se měly více sjíždět přední.... -
« Re: zhasinání motoru
Pro zajímavost uvedu výsledek"zhasínání motoru při zapnuté klimě".jelikož jsem již cca 4 měsíce po záruce,tak jsem přes FMC Praha reklamoval již cca 1 rok starou opravu.Po opětovném přistavení do servisu(pohledy techniků byly vymluvné)se mi podařilo předvést zahasinání motoru při zapnuté klimě.Provedena výměna čidla volnoběžných otaček a zatím vše Ok.Otáčky parkují na cca 700 ot/min.Zkušenost:nenechat se odbýt....... -
« Re: Focus TDCi
to kostey: V čem je lepší? Jaký jsi z něj měl pocit? Měl jsem totiž Escorta a rozhodoval jsem se mezi Mondeem 1999 a Focusem. Nakonec jsem na doporučení koupil Mondeo. Focus jsem měl půjčený, protože se Mondeo soustavně sype a Focus 3dv. 1.6 je super! U kombi s TDCi jsem měl divný pocit a zrychlení mi nepřišlo nijak závratné (např při porovnání s Mondeem 2.0 TDCi). Od jara 2003 je ale nová jednotka v motoru TDCi a jsou dvě výkonové verze 74 a 85kW. Jezdil jsi asi s tímhle novějším modelem. -
"-- skrytý --" 22.09.03 09:39
« Re: man. & aut. klima
To it: Ano, kompresor "pracuje pouze s chlad. médiem v plynném skupenství" - ke zkapalnění dochází až pod tlakem kompresoru a náporem vzduchu v kondenzátoru. Ovšem v přetlakové větvi systému, někde mezi kondenzátorem a výparníkem, resp. regulačním ventilem, a to buď samostatně nebo přímo na tělese dehydrátoru (odlučovače vlhkosti) je čidlo, které registruje skupenství chladiva. Hlavní teplotní čidlo je pak na výparníku. Celý systém je nastaven tak, aby se zabránilo permanentnímu běhu kompresoru (to zajišťuje ono "čidlo skupenství" (ano, přiznávám, jde o velmi zjednodušený výraz), tedy pokud je okruh těsný/bez úniku chladiva, a zároveň namrzání výparníku (to zajištuje ono hlavní teplotní čidlo), poněvadž zamrzlý výparník by byl neprůchodný pro vzduch, který má ochlazovat. Kompresor sepne pouze tehdy, pokud mu to umožní obě čidla. A teď se vracím zpět ke svému původnímu tvrzení: Při velmi nízkých teplotách je chladivo již v kapalném skupenství, není tudíž co komprimovat, a teplotní čidlo na výměníku klimatizace neumožní sepnutí kompresoru za účelem oběhu chladiva, aby výměník nezamrzl. Nejedná se tudíž ani o chybu v teplotním čidle, ani o chybu v řídící elektronice. Samozřejmě by to šlo udělat i jinak, např. "a la mrazák" (kde je pouze teplotní čidlo), ale pak by se celý systém zřejmě míjel účinkem. A ještě jedna poznámka: To, že chladivo v systému je v jedné části VŽDY plyn a v jiné VŽDY kapalina platí pouze při zapnuté klimě - klima v autě opravdu není to samé, co chladnička nebo mrazák, byť fyzikální princip ochlazování je samozřejmě totožný. -
"-- skrytý --" 19.09.03 10:19
« Re: man. & aut. klima
U Mitsi : Jen pro uřesnění-kmpresor saje plynné chladivo z výparníku.Vždy saje a vytlačuje plyn, nikdy kapalinu.Chladivo dál proudí do kondenzátoru(obdoba chladiče a je vpředu),zde zkapalní a přes regul. ventil proudí zpět do výparníku.Zde se odpařuje-odebírá teplo vzduchu, který je nasáván do interiéru...atd.stále dokola.Tj.:je jedno, je-li zima nebo léto,chadivo v systému je v jedné části VŽDY plyn a v jiné VŽDY kapalina.Venkovní teplota na to nemá vliv.To že kompresor nespíná je možná chyba v teplotním čidle,nebo ŘJ. -
« Re: Koupe Focusu
to xyz6378: Z kterého roku máš TDCi? Já jsem jezdil s modelem z roku 2002. Tem skutečně do 1750ot netáhl a pak vyrazil. Možná máš novější SW nebo jednotku. Ford s tím dost expedimentoval. Chtěl jsem ho jako výměnu za mé podělané Mondeo 1.8, ale mechanici tvrdili, že Mondeo (model 1999) je lepší. Že prý má Focus problémy se zadní nápravou. S čím jsi jezdil předtím? Uvažuji o C-MAX a trochu se bojím motoru 1.6TDCi a tak bych asi šel do 2.0TDCi s 6ti stupňovou převodovkou, ale otázkou jsou finance. Je výkon 1.8TDCi ve Focusu dostatečný? Kolik to je schopné jet? Jezdil jsem s 1.8TDDi a ten se mi moc nezamlouval. -
« Re: Koupe Focusu
Palubka ve focusu je taková jaká je, někomu se líbí, někomu ne, faktem ovšem je, že je ergonomická, všechno se dobře ovládá, rádio má velká tlačítka, volant padne perfektně do ruky. S charakteristikou motoru TDCi (100 k) nesouhlsím, maximum krouťáku (240 je Nm) je sice v 1750 ot., ale i v 1500 krásně táhne. Navíc turboefekt není nijak výrazný (narozdíl třeba od dieselu v Honda Civic). Vytáčení motoru do 5000 je nesmysl, jestli se nepletu, na na 5 tisících končí otáčkoměr (od 4500 je červené pole). I při dynamické jízdě nemá smysl vytáčet motor přes 4 tisíce (pro normální jízdu do 3). Ale je fakt, že motor nevadne ani při vysokých otáčkách.
Spotřebu 7 litrů nemám ani při krátkých jízdách po Praze. Servis je po 20 tisících. Cena 3 až 3 a půl tisíce. -
« Re: Koupe Focusu
to xyz6378: Jezdil jsem s Focusem 1.6 5dv a s 1.8TDCi kombi. Ten krátký byl super a motor plně stačil. Auto sedělo jak přibitý a vnitřní prostor - super!! Akorát ta palubka je děs! Je to klasicky anglicky nevkusný. Má ale být Facelift po vzoru Focusu C-MAX a to už bude paráda. To kombi mě už tak nenadchlo, auto jakoby padalo na čumák a motor v otáčkách pod 1800ot vůbec nechtěl jet. Pokud jsem např odbočoval na dvojku a přidal v cca 1500ot. (v těch mi např. Oktávka nebo Megane v pohodě zrychluje) tak Focus vůbec nejel a až dosáhl otáček okolo 1800, tak začal předek hrabat. Dost nechutný. Jinak je diesel opravdu tichý a vytáčí se do cca 5000ot. Horší je to už se spotřebou, která mi vycházela okolo 7mi litrů. Jakou máš ty zkušenost? Jinak co se týká cen, tak na každé kontrole po 15000km s Mondeem nechám tak 8000,-Kč. -
« Koupe Focusu
Zdar focusaci, docela uvazuji o tom, ze bych sel do ojeteho Kombi 1.6. Aktualne mam Felicii, a nejak uz to pro dve deti, manzelku a bagaz prestava stacit. Na nove bohuzel neni (a ani uz bych asi podruhe do noveho nesel). Doporucite mi to nebo se mam poohlednout po necem jinem ? Pokud byste se pripadne nekdo chtel neceho takoveho zbavit, tak dejte vedet (i kdyz vase auta asi max. 3 roky a pod 80k km mit nebudou :)) Wendoul. -
« Re: zhasinání motoru
to kutil:souhlasím s níže uvedeným.hlavně je problém s kvalitou našich servisů.prodávat chtějí všichni,ale kvalifikovaný servis umí zajistit málokdo.známí s vozy audi a passat jezdí na servis do německa nebo rakouska.to je zřejmě extrém.já rovněž již asi nebudu uvažovat o fordu i přes jeho výborné jízdní vlastnosti. -
« Re: zhasinání motoru
S Fordem a FMC je problém s garančními opravami, nechtějí totiž dávat žádný doklad o závadě nebo provedené opravě. Znamý to už řeší tak, že než dá auto do servisu, tak si nechá udělat odborný posudek, co vozu je a jeho základě to řeší se servisem. Dělá to od té doby, kdy se mu vysypal Passat a on přišel o 300tis. Kč, protože to servis nedovedl opravit a on musel vůz prodat. Je plno závad o kterých Ford ví a nechce je přiznat. Dokonce se mi stalo, že mi udělali opravu a pak tvrdili, že auto bylo v pořádku. Čekám teď na Focus C-MAX 2.0TDCi, vypadá fakt dobře. Jinak jdu do Citroenu Picasso 2.0HDI. Ve Fordy už nemám moc důvěry. Ani po 2,5 letech nedokázali některé závady od prodeje odstranit. -
« Evropske a Americke Focusy.
Focusy delane v Evrope jsou ponekud nedodelane nicmene jsem rad ze si je v CR lidi docela chvali.
Poruchove by nemely byt,protoze tady v USA se dava zaruka 3 roky na cokoliv od predniho po zadni naraznik,a 1.serizovani zapalovani se ma delat po ujeti 150,000km.Samozrejme v zakladni vybave Focusu jsou elektricke zamky,zrcatka a CD prehravac.Myslim ze tam jdou hrat jeste i kazety. Cena 10-12,000 USD.Tady v USA se na kazdem prodanem Focusu prodelava 2000 USD,nikdo to totiz nechce.Je to malicke.Prodalo se jich ale hodne v minulych letech.Osobne si myslim ze pro studenty je to pro zacatek docela pekne a spolehlive auto.