FORD FOCUS

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  10:42

    « Re: Focus z Ruska ?!?!?!

    Proč se fordy nedělají u nás? Dobrá otázka. Že by měl VW na české země monopol? Nebyl by na škodu nějaký další výrobce. Naším největším handicapem je asi velikost. Ale i v Maďarsku se dělají TT a Suzuki, a vyrábějí motory. A auta z ruska? Nikagdá. Rusáci nejsou jako my. Nikdy nebudou makat, ani pod německým dohledem, ani bez něho. Chlastat a chlastat, ale makat néééé. A myslím, že to brzo poznají všichni, co tam budou investovat. A nakonec jim to ještě znárodní :o))))))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  10:33

    « CD Ford Focus

    Mate to CD s informacemi o Fordu Focus? Myslim si, ze jeho zpracovani je naprosto spickove. Lide, kterym jsem ho ukazoval, mi shodne potvrdili, ze neco takoveho jeste nevideli. Rozhodne nejlepsi multimedialni reklama na auto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  10:29

    « Re: Topení

    Kolem nuly je topeni v poradku. Pockejte si na nejakych -15´C a uvidite. Felicia zrejme topila lip, ale neni to markantni. Mozna, ze vydechy topeni nejsou zrovna v idealnich pozicich. Celni sklo je ale ofukovano skvele, to se s Felicii zase neda ani srovnat. Jeho odmrazeni je otazkou nekolika vterin. Mlzeni oken pri vnitrni cirkulaci vzduchu je normalni, nedochází k obmene vzduchu a ted v zime je mlzeni zvlast patrne. V lete se Vam to tak casto nestane. Pomaha, kdyz si trochu stahnete zadni okno. Vzduch se vymenuje a ten smrad z vyfuku pred Vami neni tak znatelny.
    Jezdit v Praze v tech nekonecnych kolonach smradicich aut musi byt sila. Ja jsem vcera stal jenom pul hodiny v kolone v Brne za autobusem a pripadal jsem si ponekud priotravene. Jeste, ze Zlin a UH jsou relativne normalni mesta a kolony zde trvaji tak do 15 minut.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  10:12

    « Re: Focus z Ruska ?!?!?!

    No starsi kolega mi vypravel, jak on kupoval Zigulika v "dobach minulych" a tim jen utvrdil muj nazor na ruske vyrobky. Objednal si pry Ziguli a cekal na nej v poradniku asi rok a pul. Jednoho dne mu zazvonil telefon a ze si muze prijet vybrat vuz. Vypravel mi: "Cela rodina i s babickou jsme se slavnostne oblekli, nasedli do stare Skody 100 a vyrazili jsme. Prijeli jsme do prodejny a vidime dva Ziguliky - modreho a sedeho. Prodavac uz na nas cekal a ze at si vybereme auto. Ja mu rikam, ze vidim jenom dva Ziguliky a on na mne, ze no at si teda vyberu - modreho nebo sedeho. Rikam mu, konsternovan sirokou nabidkou vozu, ze radeji sedeho. "Dobre" odvetil prodavac, "ale u sedeho nejdou zavrit ani jedny dvere. To si ale spravite sam", rekl prodavac, "ukazu Vam jak." Prodavac se povesil na dvere a celou vahou sveho tela je zacal pacit dolu. Po chvili poskakovani toho nechal, vsi silou prasknul dvermi a ty se neochotne zabouchly. Vidite, jeste trochu to prihnete a bude to v poradku. Vzal jsem si tehdy radeji modreho Zigulika, u ktereho nesvitily ani jedny svetla. Za pul roku jsem sehnal i nahradni zarovky a mohl jsem jezdit i v noci..." Tolik muj kolega z prace o ruskych vozech Ziguli. Pribeh jeste pokracoval popisem dalsich zavad auta, ale bylo by to nadlouho. Samozrejme vim, ze nektere Ziguliky byly docela kvalitni, ale vetsina ruskych vyrobku za mnoho nestoji...I kdyz ruske tanky byly "dokonale". Nemecke Tigry vyrobene s toleranci na setiny milimetru mely v drsnych podminkach spoustu potizi - zadiraly se atd. Ruske jednoduche stroje s toleranci centimetr sem centimetr tam prijeli az do Berlina.
    Take diky za Vasi historku, skvele jsem se pobavil :-))). Take bych mohl dat jednu k dobru, ale tam figurovala i ma zena a ta by mi to neodpustila, kdybych to vytroubil. Pro klid v rodine radeji pomlcim, ale byla to vazne legrace. Snad priste.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.99  09:49

    « Re: Focus a zima

    Zdravim, opet jsem se nemohl ozvat, byl jsem na cestach po republice. V Rakousku jsem byl naskok zcela sam a s prazdnym vozem. Manzelka sice tezce protestovala, ale mel jsem skutecne naspech, takze jsem zcela vyjimecne a ojedinele uspel v presvedcovani, ze zustane doma. :-) Focus je skutecne hodne lehky, kdyz jedou 3 dospele osoby, tak uz to jde. Je to dan za to, ze ma spickove jizdni vlastnosti, nanaklani se v zatackach atd. Tuzsi perovani se musi nekde projevit. Ja jsem chtel puvodne kupovat Trend a ted jsem rad, ze mam Ambiente. Bylo to kvuli palubni desce. Nemam rad hlinikove nebo drevene doplnky - proste se mi to nelibi. Pro mne byla idealni ta kombinace svetle seda s cernou - to byl muj tip. Dodavala se pouze s Ambiente, tak jsem se rozhodnul. Na Ghiu bych stejne nemel tolik penez.
    S tou zatezi bych to neprehanel - ted si treba muzete myslet, ze mate sportovni vuz a ty jsou hodne tvrde. Trochu mene pohodli ozelim, jizdni vlastnosti jsou dulezitejsi a tady Focus jednoznacne exceluje.
    Take by me zajimalo, kam jdou penize ze silnicni dane, dalnicnich znamek, spotrebni dane z benzinu atd. atd. Motorista je dojna krava, ale na nasich silnicich to videt nejde. Tak jsem nad tim nedavno premyslel, jestli neni vlastne vyhodne auto prodat. Vzdyt za benzin dam rocne asi 27.000 Kc, dalnicni znamka 800 Kc, silnicni dan 3.000 Kc, zakonne pojisteni 3.500 Kc, havarijni pojisteni 17.000 Kc, autokosmetika 500 Kc a to nepocitam umyti vozu, vymenu oleje, garancni prohlidky, pneumatiky, vsude kde zastavim platim parkovne atd. atd. Do 60.000 Kc rocne urcite moc nechybi, t.j. 5.000 mesicne. No neni to vazne katastrofa???
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.12.99  21:13

    « Topení

    To Ray: S pocením oken mám podobné zkušenosti. V Praze díky motoristům, kteří sveřepě odmítají vyměnit "starou za novou" a jezdí na olovnatý benzín, jezdím s téměř trvale zapnutou recirkulací vzduchu. Okna se samozřejmě pěkně potí. Začínám litovat, že nemám winterpack. Doporučil bych všem, kteří si chtějí Focus pořídit a hodlají s ním jezdit víc po městě přiobjednat vyhřívání předního skla. S výkonem topení jsem zatím spokojen (kolem nuly)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.99  02:37

    « Re: Focus z Ruska ?!?!?!

    Četl jsem to v několika motoristických a ekonomických časopisech. Podle mne vodka nevodka - Ford do Ruska v rámci boje o trhy prostě musí. Myslím si, že většina vyrobených vozů zůstane v Rusku ale kdo ví? S těmi dělníky bych to neviděl tak hrozně. Relativně slušný plat, dobré řízení, strach o práci a hlavně disciplína dovedou udělat i z ruského mužika dobrého dělníka. VW v Boleslavi postupuje podobně. Nedělám si iluze o dovednostech dělnických profesí v automobilovém průmyslu (koneckonců byl to právě Henri Ford kdo založil pásovou výrobu, kde nekvalifikovaná síla vykonává jeden nebo dva velmi jednoduché úkony), důležitý je spíš střední management se strojařskou tradicí, ale ten se v nejhorším případě doveze spolu s tím vyšším. K Vašemu zážitku v Brně - to je docela síla ... Ale Platí to podle mne pouze o současné produkci. Já měl za totality dva žiguly 2101 (fiat 124) a 2105 a nedám na ně dopustit. Rozhodně jsem s nimi za 4 roky (s oběma dohromady) nebyl tolikrát v servisu jako s Focusem za půl... Přidám historku. Tu 2101ku mi na náplavce před Mánesem ukradl nějaký opilec. Daleko nedojel. Když se chtěl na té náplavce otočit sekl se mu špatně utžený zámek řízení a zaparkoval to rovnou mezi dva parníky. Auto zůstalo viset na kotevních lanech od pontonů takže se zcela nepotopilo do Vltavy. Ráno mi auto nechali policajti vytáhnout jeřábem a já ho nechal odtáhnout domů. Vypustil jsem z nádrže benzin a z motoru vodu s olejem. Nalil jsem tam olej a vody zbavený benzin. Zastartoval jsem a ten motor prosím chytil na první pokus! Tohle už asi žádné moderní auto nedokáže. Auto jsem nakonec musel prodat - strašně smrdělo rybynou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.12.99  01:41

    « Re: Focus a zima

    Je to paráda si vyjet někam, kde je počasi trochu vyhraněné. Buď zima nebo teplo. Já bych asi na svou prosincovou depku volil to druhé... Lehký zadek? Zajímalo by mne jestli jste jel obsazený i v zadu. Limuzína nebo combi na tom bude s rozložením hmot asi líp. Souvisí s tím i další problém. Hathback má podle mne zvláště vzadu předimenzovaně tvrdé odpružení. Když jedu sám nebo ve dvou (obvyklé obsazení + vzadu pes - asi 5 kg), Focus poskakuje (odskakuje). Ve třech, ve čtyřech je to znatelně lepší. Možná bych vyměnil kapičku bezpečí za trochu pohodlí. Pořád se zdráhám něco nakládat jako zátěž do kufru (žena mi v žertu říká abych té mé půlmilionové popelnice hodil pytel cementu, jako do staré 120tky a nestěžoval si na tvrdý péra...), ale Váš příspěvek skoro rozhodl. Poohlédnu se po nějaké zátěži. (Možná bych tam mohl jako zátěž vozit ministra dopravy. A mlátit ho po pražské dlažbě tak dlouho dokud by mi neslíbil že oněch asi 20 Kč spotřební daně z každého litru benzínu, nezmizí v děravém státním rozpočtu, ale půjde rovnou na opravy silnic. No jestli ho chytím tak to zkusím:-). Fakt ale je, že by si Ford měl rozmyslet jestli nevyladí podvozek dalšího modelového roku Focusu více komfortněji. Budu první, který si nechá měkčí podvozek udělat na své náklady. Trochu to nechápu. Focus je přeci rodinný automobil. A to mám Ambiente. Trend Musí být úplný kostitřas.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  12:42

    « Re: Focus a zima

    Ja jsem se ted dva dny neozval prave z toho duvodu, ze jsem byl naskok v rakouskych Alpach. Nadherny zazitek z krasne prirody a prijemny pocit ze skvele ovladatelneho vozu. Byl jsem v Gotzens, coz je kousek od Innsbrucku, necelych 700km cesty. Ridit v Rakousku je prijemna zmena. Krasne silnice, nadherne panorama a skvely vuz. Focus je na snehu vynikajici. Nevim, jestli se v Praze dockate nejake zimy, ale pokud mate kvalitni pneumatiky, date mi za pravdu. Ja mam nove Micheliny a ty jsou fakt super. Vytknul bych trochu prilis lehky zadek, ktery ma tendenci ustrelovat na naledi, ale mozna to byl jenom muj pocit. Take v hlubsim snehu poznate, ze zadek Focusu je prilis lehky, ale jakmile se s tim szijete a pamatujete si na to, prestane to vadit. Posilovac rizeni je nastaven vyborne, tak, aby clovek citil trochu odpor. Do tvrdsiho terenu vsak Focus staven neni. Je to vuz na kvalitni silnice a relativne normalni pocasi. Jakmile jednou zapadnete, bez manualni prace se z toho nedostanete, ale to maloktere auto. Nevim, co si mam myslet o vytapeni. Predni sklo je ofukovano skvele, nemlzi se, ale bocni okna se musi trochu ohlidat. Ventilator musi byt za mrazu nastaven na vetsi vykon, aby auto poradne vytopil, jinak Vam bude zima. Focus se skutecne hodne spini az po kliky. Zadni sklo je nejspinavejsi, asi by to resil nejaky spojler. Stejne zkusenosti mame se spinavou struzkou uprostred celniho skla. To me ze zacatku stvalo, ale uz jsem si zvyknul.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  12:08

    « Focus z Ruska ?!?!?!

    To nemyslite vazne? Treba jste spatne slysel nebo cetl. Nic proti Rusum, ale od nich bych nekoupil ani rucni mlynek na maso, natoz auto!!! Ford uz tak nema nejlepsi povest z hlediska kvality a oni chteji vyrabet auta v Rusku! To je stejne hloupy napad jako mela Skoda, ktera uz v Rusku vesele buduje. Doufam, ze tyto vozy zustanou v prodeji jenom tam nebo maximalne v Asii. Snad se to k nam vozit nebude. I kdyz tam navezou technologie a vybaveni, velka cast zustava v lidech a jejich praci. A tady je kamen urazu. 65% Rusu se pry pred odchodem do prace stavi v hospode a da si vodku. To je proste v mentalite naroda, oni neumi poradne delat. Byl jste na Autosalonu v Brne? Pokud ano, mozna jste videl expozici Lada. Ja jsem tam zabloudil jenom omylem a to co jsem videl Vam ted reknu poctive a bez prehaneni. Staly tam nove Lady. Hneda metaliza, modra apod. Nekomentuji design a interier, to byla zoufalost, ktera by neuspela ani pred 20 lety. Jedna z Lad mela otevrenou kapotu motoru. Ten motor byl z casti zrezively!!! To nebyl konec utrpeni. Predni dvere spolujezdce nesly zavrit a zadni dvere me totalne dorazily. Ty sice zavrit sly, ale nahore byl skvira 2cm!!! a na boku byly odchlipnuty asi 1,5cm!!! Myslim si, ze dalsiho komentare netreba. Ja osobne, pokud nedojde k nejakemu vyvojovemu posunu a Ford k nam bude dovazet vozy z Ruske vyroby, bych si od nej auto uz nikdy nekoupil. Nechapu, proc nevyrabi u nas. Mame narozdil od Ruska asi nejvzdelanejsi delniky na svete, kteri delaji porad za smesne mzdy a delaji poctive. Usetrit jeste par dalsich dolaru na mzdach u ruskych delniku se muze skarede vymstit. Pokud ovsem tyto vozy Ford zustanou jenom v Rusku a okoli, nic se nedeje, ale povest tim rozhodne utrpi.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  11:46

    « Re: Dotaznik

    Mozna, ze dotaznik je akce az od roku 1999. Postou mi prisel dvoulist A4, kde se vyptavali na mou spokojenost s novym vozem, jak na mne pusobil prodejce, prostredi autosalonu, servisni sluzby apod. Ackoliv jakekoliv formulare ze zasady nesnasim, tento jsem s chuti vyplnil. Bylo to docela zabavne. K prodejnosti Focusu bych rekl asi to, ze propad prodeje u nas je skutecne zpusoben neschopnosti Fordu dodat dostatecne mnozstvi automobilu na nas trh. Kdesi jsem o tom cetl clanek, ktery tuto skutecnost kritizoval. Kdo dnes, kdyz ma penize na auto a je na nej nazhaveny, bude cekat ctvrt roku na dodani vozu. To radeji pujde ke konkurenci. Prave porovnani s Megane a Astrou me velmi zajima. Uvidime, co prinese pristi rok.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  09:21

    « Focus a zima

    Máte někdo už nejaké zimní zkušenosti s Focusem na sněhu a ledu? Já zatím jen mokro a bláto. Ale zjistil jsem, že se (a to mám čtyři zástěrky) pěkně špiní. Stačí pár kilometrů po blátivější cestě a za chvíli není vidět lak na dveřích až po kliky. Zadní sklo se taky dost špiní, ale je to snad první auto, které má dostatečný přítlak zadního stěrače. Trochu mi vadí nestejná délka těch předních, díky které uprostřed skla stéká stružka bláta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  09:03

    « Re: Dotaznik

    Dotazník jsem bohužel nedostal. že by jej Fordi neposílali zákazníkům, kteří stihli do měsíce první reklamaci? Jinak mne taky zaujala ta prodejnost v UK. Ale možná to bude tím, že Focus v Britanii asi kupuje jiná cílová skupina než v ČR. Řekl bych mladé rodiny, a mladí lidé vůbec. Ale možná Focus vítězí prostě tím, že má dobrý poměr cena/hodnota... Jinak v prodejnosti v ČR se Ford trochu propadl. Možná právě díky dodacím lhůtám. Prostě vzhledem ke kupní síle, prodejní ceně a velikosti trhu není ČR pro Ford prioritou. Konkrétně prodejnost Focusu v ČR bude možno věrohodně posuzovat tak v půli příštího roku. Jsem zvědav, jestli se vyšplhá před Megane a Astru. BTW: Co říkáte tomu, že se Focus bude vyrábět v Rusku, v Petersburgu? Koupili byste Focus s vědomím, že je tam vyroben?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  06:13

    « Dotaznik

    To Marty: Dostal jste asi mesic po koupeni vozu ten dotaznik od Fordu? Vyptavali se v nem, jak jste spokojen s vozem, jako hodnotite jednotlive casti auta, jak se k Vam choval prodejce, servis atd. Zajimalo by me, co jste tam se svymi zkusenostmi napsal, pokud jste tedy tento dotaznik dostal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  06:10

    « Re: Prodejnost Focusu

    Diky za informaci. Prekvapuje me, ze zrovna konzervativni Britove kupuji tak avantgarni vuz.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 02.12.99  16:32

    « prodejnost Focusu

    V cervenci Focus 3. mesic v rade nejprodavanejsi auto v Britanii.
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  12:15

    « Prodejnost Focusu

    Nevite nekdo, jak si na tom Focus stoji v prodejnosti vozu u nas nebo ve svete?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  12:11

    « Re: Zimni aditiva

    To Menzl: Vyjadril se neco v tom smyslu, ze Velfobin je bezny pripravek pro vsechna obycejna auta. Focus ma pry velmi jemne ladeny motor kvuli emisim a proto potrebuje vsechny naplne znackove. Kdyz jsem se ho zeptal prave na Velfobin, mel jsem skutecne pocit, ze se trochu leknul toho, co bych tam chtel nalit.
    To Marty: Ze by to nebylo v "Ford Car Care Chemicals Programme" si nemyslim. Rekl mi, ze se mam zeptat i v servisu, ale prave v tom jejich tuto napln nemeli, jinak by me asi neposilal jinam. Kazdopadne, auto mi opet startuje bezvadne, busim na drevo, tak to zatim necham ulezet. Apropo: ve Zlatych strankach jsem nasel par kilometru od nas novou rucni mycku - heureka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.11.99  10:19

    « Re: Zimni aditiva

    Ono by opravdu možná stačilo trochu lihu. Co tam může být jiného? Lesní vůně? :-)Podle mne se na špatný výrobek dá narazit i u značkové pumpy. (moje osobní zkušenost s prostředkem proti hmyzu na bázi čistého saponátu! u Shell) Z Rayova příspěvku jsem pochopil, že takovýto prostředek není v programu "Ford Car Care Chemicals Programme" - škoda, bylo by po starostech. To Ray: na ten vosk se zeptám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.11.99  09:18

    « To Marty and Ray - dodaci lhuta

    Dodani az v breznu je na moje prani. Duvodem objednani v tak velkem predstihu byl slib dealera,
    ze po uzavreni kupni smlouvy se mne pripadne zdrazeni nebude tykat a naopak sleva by se uplatnila.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…