FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Vosk
To Marty: Nějaký vosk W-Shine používám a mohu říct, že je skutečně špičkový. Jestli ale vydrží nápor kartáčové myčky, těžko říct, každopádně ho mohu všem doporučit. Je v takovém modrofialovém balení, cena menšího balení okolo 250,- ? Nedělá šmouhy a lak se nádherně třpytí. Přesné označení mohu zjistit, pokud se dostanu do své garáže. Zatím mi v tom brání přes půl metru čerstvého sněhu. :-) -
« Re: Desatero?
To desatero je taková nadsázka, odrážející spíš mou blbost při koupi auta. Auto ze salonu se podle mne nevyplatí koupit zvláště je-li to novinka. Lidi jí při prohlížení rozbijou. Byl jsem si na Autoshow v Praze prohlédnout novou Fabii a dost jsem při pohledu na prohlížejízí trpěl. Většina lidí s tím autem zacházela slušně, ale našli se i jedinci, jako pořízek přede mnou, který kovovou sponou na své aktovce s Rudým právem napřed párkrát omlátil lak, potom při usedání rozrazil přední dveře až zakvílely v pantech, pak chytil křečovitě volant a usazoval se až to auto celé praštělo. Poté s funěním vystupoval a otiskl mastnou tlapu na sklo, vrazil kolenem do ovladače světel a zřejmě spokojen prohlídkou přibouchl dveře zkušeným chvatem majitele Moskviče... Pokud si vůz objednám ve fabrice, mám o něco větší jistotu, že neprošel nějakou takovou výstavou...
Jinak já měl felicii koupenou taky ze salonu, ale asi rok po zahájení výroby a bez jediné závady... Svého dealera Ford, ale podezřívám, že ten vůz nějakou takovou výstavou protáhl. Jinak o jizdních vlastnostech Focusu se podrobně psalo na začátku tématu a v tématu Ať žije Focus!, tak jen stručně: Podvozek je opravdu tvrdý a na našich silnicích dává dost pocítit každou nerovnost. Pro srovnání subjektivně asi jako Octavia s tím. že se nenaklání ani podélně nehoupe. Focus je ale citlivý na obsazení. V pěti lidech už je jízda docela komfortní. Tvrdý podvozek je u Focusu daň za skvělé jízdní vlastnosti. Přesný nezáludný, nechá si všechno líbit, sebejistý ve vysokých rychlostech. Dobré brzdy, přesné a lehké řazení. Perfektní řízení. Nenaklání se. Motor, tichý pružný, kultivovaný 16 V na běžné jěždění i svižnější svezení pohoda. Převodovka má IV a V st. dost dopomala ale trojka je dost dlouhá a většinu nároků na dynamiku uspokojí. Spotřeba zima, zimní gumy, 90% město při trvalém porušování rychlostních limitů odhadem asi kolem 8,5 l/100. Sadadla spíš tvrdší s malým bočním vedením na pohled ale s velmi dobrým ve skutečnosti. Zvláštní je výškové nastavení - posunuje se jen sedák. V horní poloze dost mění sklon. Mě osobně to nevadí, posaz je i tak výše a já "ležím" v dolní poloze. Palubce nelze nic vytknout. Podle mne je nejhežčí ve třídě, jen by mmohla být z měkkého plastu. Zvyknout si je třeba na přepínání dálkových světel a stěračů mimo všechny zvyklosti. Rádio Fordovo - nic moc, žádné HI-FI, ale stačí. Dobře se ovládá díky velkým tlačítkům. I s nejdražší verzí rádia jsou dodávány jen ćtyři reproduktory ve dveřích. Dílenské zpracování nic moc, ale mám jeden z prvních modelů. -
« Re: Desatero?
Pár dotazů k desateru, respektive k focusu (lukase to asi bude zajimat taky): co je špatného na novém focusu (asi máš jednoho z prvních)? Tvrdý podvozek asi neumí plavně překonávat nerovnosti, což? Ale zase to musí mít lepší jízdní vlastnosti a o to jde - ne? Proč nebrat skladové auto? Podle mě je to úplně fuk. Já mám taky feldu ze showroomu - přijeli jsme fáčkem, líbila se nám na showroomu, tak jsme ji hned vzali a bylo to - no problema. ZÁLOHY SE NEVRACÍ - na to zapomeň. Záloha je vlastně rezervace toho kterého vozu. Jistě, většinou se s prodejcem dohodneš a on ti jí vrátí, abys ho nedrbal, ale je to vůči němu sviňárna. -
« Re: Desatero?
Moc hezký Marty, vezmu si to k srdci... :)))) Focus je moz hezký auto, hlavně 5D hatchback, neni ani příliš drahý. Můžete doporučit? Co dynamika, spotřeba, vyladění podvozku, dílenské zpracovaní, boční vedení sedaček, elektronika, audiosystém???? Vůbec nic o Focusu nevím, moc testů jsem nečetl, praktický zkušenosti nemám vůbec žadný. Moc jich ale nejezdí na to kolik kolem toho bylo rámusu... -
« Desatero?
Po těch všech zkušenostech si pomalu ex post vypracovávám desatero jak postupovat při koupi dalšího auta. V současné době by si ho mohli vzít ksrdci hlavně kupci nové Fabie. Náčrt by mohl vypadat asi takto: 1) nikdy nekupovat novinku (1-2 roky počkat) 2) Zásadně nevěřit testům v motoristických časopisech! (většinou je píší dobře zaplacení lidé jako PR, nebo lidé kteří jsou ochotni jet z Prahy do Brna na ruční brzdu. Jsou schopni napsat: Ford Focus překonává nerovnosti s plavností vyšších tříd... nebo Byl jsem překvapen, jak se při deštivém počasí překvapivě málo znečišťuje zadní okno...) 3)vždy auto objedávat z továrny i kdybych měl speciálně kvůli tomu objednat nějaký netradiční prvek výbavy, který ani nepotřebuji (nikdy nebrat auto ze skladových zásob nebo ze salonu ani za cenu lákavé slevy). 4) pokud to finanční situace dovolí objednat identický vůz alespoň ve třech autosalonech (klid zálohy vám musí vrátit) 5)při sebemenším pocitu, že něco není na prodejci v pořádku okamžitě jít jinam i kdybych měl jet 200 km. 6) nikdy nejezdit na předváděcí jízdu s plně obsazeným vozem (manželka, pes, děti, babička a služka si mohou předváděcí jízdu odbít jindy) 7) snažit se vybraný typ vozu na nějaký čas vypůjčit v půjčovně nebo od známého a strávit s ním párset kilometrů. :-! Vloudit se pod nějakou záminkou do servisní dílny a pozorovat cvrkot (hází-li technik nepotřebný klíč na podlahu, nebo odkládá-li svačinu na klávesnici diagnostického computeru, budou se servisem určitě problémy) 9)Zapálit svíčku u sv. Tadeáše aby podíl práce zahraničních dělníků z třetího světa na vašem autě nepřesáhl 25% 10) Nikdy nepřebírat auto na papíře (žádat kontrolní jízdu a při sebemenší závadě auto nepřevzít vzdor psychologii bežného chlapa, který se v okamžiku přebírání auta většinou mění v malého kluka a je ochoten nějakou tu chybičku odpustit jen aby už v té nové hračce odjel. Koneckonců máte ještě objednané dva vozy v záloze ne?) -
« Re: Kvalita zpracování
To Ray: Je to legrace. Já jsem naopak se servisem Škody byl spokojen. Sami mi zdarma poskytovali náhradní vůz. Na sedadla hodili igelit s firemním logem (maličkost ale právě maličkosti tvoří základ důvěry). Když slíbili, že něco opraví, tak to opravili a nikdy jsem nebyl vtažen do problému, že něco nejde, a proč to nejde nebo že to neumí opravit nebo nechtějí opravit... Slušnost, ochota, profesionalita. Podle mne díky masívním prodejům mají servisy Škoda bezkonkurenční zázemí proti ostatním značkám a mohou si dovolit platit lépe lidi (moje hypotéza) a to se musí (nebo by se mělo)projevit. Musím ale říci, že se můj servis Ford od prvního kontaktu dost zlepšil (nebo jsem si zvykl?:-))) v kvalitě. Ale celkový dojem je rozpačitý (právě v maličkostech). Nic konkrétního, ale mám podobný pocit jako popisujete, že na mne něco šijí. -
« Re: Úprava designu hatchbacku
Ten vosk se jmenuje nějak jako W-polymer nebo W-shine. V Autocentru Bohdalec - v servisu Škoda v Praze 10 na to mají voskovací stroj. Telefon bude asi na serveru Skoda_auto.cz. Jinak podobnou službu nabízí Porzelack (www.porzelack.cz). Na jejich serveru mají seznam dealerů a dílen v ČR. Jejich kosmetiku údajně používá a doporučuje Mercedes. Kompletní umytí auta, včetně čištění interiéru, mytí a navoskování motoru, navoskování polymerem, ošetřšní plastů, konzervace pneumatik a ráfků by tam mělo přijít asi na 2 500 Kč. No za ty peníze to zvládnu několikrát sám. Já myji auta (ručně) velmi rád. Považuji to za báječnou relaxaci. Samozřejmě na interiér nestačím, nechávám ho každé jaro a před zimou vyčistit namokro. Na to nejsem vybavený. Se zástupcem té firmy jsem mluvil na Autoshow v Praze. Řekl mi, že ten polymer je lépe aplikovat na laky starší jednoho roku. Mě teď došel vosk protože v sobotu tady bylo 14 st. nad nulou a slunce, tak jsem neváhal. Ten polymer si k Pozelackům asi půjdu koupit. I když nejsem zcela rozhodnutý, jestli nekoupím zase něco přírodního na bázi carnauby a jednou za dva až tři měsíce auto navoskuji (Ford doporučuje 2x ročně, ale nejsme na Islandu - to svinstvo co padá z nebe spolehlivě prožere vosk za dva měsíce). Podle mne i kvalitní tvrdý vosk může tak 4-6x do kvalitní mycí linky. Co se týče úprav desinu Focusu dělá to jedna brněnská firma, je i na internetu, prodávají taky BMW ale za boha si nevzpomenu na jméno. Viděl jsem velmi pěknou úpravu od firmy Wolf (dá se najít na německém internetu). 17ti palcová chromovaná kola, spojlery, černý lak, laděný výfuk v chromu (ach kde jsou ty doby: kůže, chrom a dřevo - žádné vrzající plasty) a samozřejmě ostře laděný dvoulitr. Hezké auto. Ale nic pro mých 100 koníků. Podle mne sportovně vypadající auto, by mělo mít i sportovní výkon. Fakt je, že nějaký ten spojler nad zadní okno bych bral - hrozně se špiní. Ale takovou úpravu bych chtěl přímo z fabriky a ne dodatečne. Já odmítl i Fordův výběhový Ericson s HF při představě, že mi bude nějaký šmudla vrtat střechu. Ostatně palubovka Focusu je tak nádherný kus designu, že je mi líto tam nechat instalovat i držák na mobil. Házím ho do přihrádky za ruční brzdou... Focus je vůbec po designové stránce velmi povedeným autem a tak mají výrobci doplňků asi dost zamotanou hlavu. To auto mne právě díky do detailů promyšlenému designu dostalo a například WRC úprava kazí čistotu bočního profilu. Je to samozřejmě věc názoru. -
« Úprava designu hatchbacku
Chtěl jsem se zeptat. Nedávno jsem viděl Focus hatchback v designové úpravě. Auto vypadalo vážně skvěle a především mělo velmi efektně upravenou tu zadní plechovou stěnu. Nevíte někdo, které firmy provádějí u nás montáž doplňků speciálně pro Focus??? To Marty: Nepodařilo se Vám náhodou zjistit něco o tom polymerním vosku do kartáčových myček? -
« Rozšířená záruka
K dokoupení rozšířené záruky jsem se zatím neodhodlal. Ono je to přeci jenom pěkných pár tisíc, ovšem ve Vašem případě by se jednalo o prozřetelnost. Těžko říct. Pokud si budete jist, že jste stihnul všechny závady odstranit ještě před první garančkou, pak ty peníze můžete investovat raději do výměny oleje nebo nákupu benzínu. Ovšem koupit si třeba 3 roky záruky navíc je docela příjemná představa. Mně osobně to přišlo jako dost peněz. Tuším, že +1 rok záruky stojí okolo 5 tisíc korun. S vozem nemám, kromě zmiňovaných, žádné problémy a tak mi to přijde jako zbytečnost. Ale přemýšlím o tom, zvlášť když čtu Vaše příspěvky. Nic bližšího ohledně rozšířené záruky mi v hlavě neutkvělo. Nějak jsem se tím doposud nezabýval. Přivítal bych Vaše poznatky o této možnosti. -
« Re: Kvalita zpracování
Příště už budu chytřejší a budu je otravovat mnohem intenzivněji. Doufám ale, že žádné příště už nebude muset být. Jsem rád, že ta výměna stahování oken Vám přinesla očekávané výsledky. Připadal bych si tam totiž jako "blbec", kdyby mi vyměnili ta okna a pořád by tam byla vůle. Těžko říct, proč se tak bránili opravu provézt. Možná že skutečně o podobném problému ještě neslyšeli a přiliš mi nevěřili. Včera byli naopak až podezřele ochotní, což u mně také nevzbudilo velkou důvěru. Podle toho, co vím, absolvují mechanici Fordu pravidelné školení, takže by snad měli být schopni opravit jakoukoliv závadu. Pokud tedy neví, co udělat s Vašimi dalšími závadami, ještě se to zřejmě neučili :-))). Musíte počkat, až budou řádně proškoleni :-). Narozdíl od Vás mám se servisy Škody jenom ty nejhorší zkušenosti. To samé platí i pro jejich autosalony a především z těchto důvodů jsem už o Škodovce nechtěl ani slyšet. Mohl bych Vám vyprávět celé příběhy o přístupu k zákazníkovi, kterak mi mechanik píchnul na nádvoří servisu pneumatiku a za pěti minutovou opravu jsem musel zaplatit 160,- Kč, atd. atd. atd. ... . V mém nejbližším okolí jsou 3 prodejci Škodovek. Všichni jsou to, s prominutím, imbecilové, kteří těží jenom z toho, že Škoda se prodává u nás nejvíce. Kdyby to byl jenom můj případ, myslel bych si, že jsem tam 7x přišel v jejich špatný den. Postupem času jsem ale zjistil, že i mí 3 kolegové z práce, kteří si koupili Felicii, si pro ni raději zajeli o 40km dál, do jiného města. To platí i pro jejich servisní služby. Jedenkrát jsem se už tak vzteknul, že jsem málem napsal do Mladé Boleslavi. Zdejší největší prodejce Škody se totiž chová jako "stát ve státě". Škoda dalších slov pro Škodu. -
« Re: Kvalita zpracování
To Ray: Není potřeba děkovat. Asi je potřeba na servisy Fordu víc tlačit. Já měl zkušenost se Škodou a zájem servisu o problém zákazníka byl podstatně vyšší. Trochu nechápu proč se ve Vašem servisu tak zdráhali, když si za každou záruční opravu účtují Fordu ČR. Možné je že měli nad limit objednaných náhradních dílů. Pokud jsem pochopil systém záručních oprav, dealer objedná a zaplatí náhradní díly potřebné na záruční opravu a potom si nechá i s prací vše proplatit od Forda. Kámen úrazu je, že Ford údajně dlouho platí... A jak jsem dopadl? Půl napůl. Tak mechanismy stahování mi vyměnili a okénka si ani nehlesnou a mají nulovou vůli(dokonce i výplň dveří je zticha). Takže mohu říci, až ke středním sloupkům je ticho. V zadu trochu slyším něco ze sedaček nebo zadního plata - viklá se opěrka hlavy a v servisu mi slíbili, že se na to podívají při garančce. A na extrémních nerovnostech vrzají zámky zadních dveří a tak mne dostalo, když mi řekli, že u Focusu nejde nastavit obvodový přítlak dveří ani seřídit zámky (v servisním průvodci k autu se přitom jako jedna z položek roční prohlídky uvádí: kontrola/mazání/seřízení zámků dveří...). Prý se musí zeptat Forda ČR. Na můj argument, že přeci musí mít manuál - velkou servisní příručku k Focusu, kde by se to mělo dát najít, bylo takové rozpačité ticho. Buď jí nemají(!!!) nebo se nikdo nechtěl prokousávat anglickým textem. (Jestli máte někdo k servisní příručce přístup uvítám radu.) U plandajícího zadního nárazníku asi vyměnili nesedící plastové packy za nové - teď se ani nehne (nutno podotknout, že jsem ho předtím upevnil 2ma šrouby M5 aby neupadl:-)). Tak mne čeká při garančce ještě výměna plynových vzpěr pátých dveří a snad už bude klid. Počítám kolik stály díly a práce na záruční opravy mého Focusu (výměna modulu airbagu řidiče [nějaký trouba v továrně použil omylem jiný typ lepidla, kterým se na volant lepí průvodka vozu a poleptal kryt airbagu...], výměna rádia, výměna regulátoru napětí, dvě vložky zámků, zámek pátých dveří, stahování oken, plynové vzpěry pátých dveří) a docházím i z prací odhadem ke 40 000 Kč, což je skoro 10% ceny základní verze... Jinak jaký je v tomto světle Váš názor na prodlouženou záruku koupit nebo nekoupit? -
« Re: Kvalita zpracování
Vím, že světla pro Focus se vyrábí u nás, ale o šmirglování jsem nevěděl. :-))) Každopádně, teď přijměte mé velké poděkování. Díky Vám mi totiž přední okna také vymění. Řekl jsem jim totiž přesně to, co jste mi napsal v posledním příspěvku a to byste nevěřil, jak byli naráz všichni ochotní. "Ano pane, my už o tom víme, všechno Vám vyměníme a bezproblémů vyreklamujeme...". Naráz to všechno šlo a nikde nebyl problém. Ale kdybych tam nezavolal, měl bych smůlu. Prý to ještě dnes objednají a pozvou si mě na výměnu. Takže ještě jednou díky. Určitě napište, jak jste dopadnul Vy.
-
« Re: Kvalita zpracování
Malou perličku: Přední světla Focusu jsou vyráběna v Autopalu Nový Jičín. Při náběhu výroby došlo k chybě v dokumentaci a tak světla byla o nějaký ten milimetřík větší. Někdo prostě zapoměl, že tam musí přijít ještě těsnící guma. Tak se u Fordů vesele šmirglovalo a šmirglovalo a šmirglovalo... prý už to není můj případ. To Ray: Dnes mi mění ty okna. Poreferuji, jak to dopadlo. Mluvil jsem s technikem, který mi řekl, že vůle v mechanismu oken na reklamaci je i když nevržou. Je ale možné, že v Praze díky příšerným silnicím, jsou na reklamace tohoto druhu zvyklí. Bylo mi řečeno, že boční okna jsou bolest Focusu, takže Ford o tom problému určitě ví a myslím, že by je měli bez protestů vyměnit i Vám. -
« Kvalita zpracování
Jak jsme se teď ke konci bavili o kvalitě zpracování Fordu Focus, dospěl jsem k závěru, že to ani u jiných automobilek lepší o mnoho nebude. Dočetl jsem se totiž, že okna drnčí dokonce i u nových Mercedesů a podle dovozce jsou příčinou české silnice! Tak nevím, co si mám o tom myslet. A perlička na závěr: Mám známého, který dělá přímo na výrobě nové Fábie. Řekl mi, že by si to auto v životě nekoupil!!! Chodí jim tam totiž různé plasty a díly od subdodavatelů. Skoro nic prý nepasuje, tak se to přímo na koleně zastříhává nůžkama na plech, různě upravuje a zatírá, aby nešlo nic poznat atd. Něco podobného už zažil při nájezdu Škody Octavia, ale toto je prý fakt síla. Takže vidíte sami. Úplnou novinku se koupit nevyplatí. Nejlépe je počkat si minimálně rok, až začnou vyjíždět skutečně kvalitní auta. Ještě mi ten člověk říkal, že Octávie jsou až teprve teď kvalitní, doposud se vždy nějak improvizovalo. A Octávia je tu už pěkných pár let...!!! -
« Re: Ještě k oknům
To Marty: Včera jsem se vracel z delší cesty a jel jsem od Zlína na Uherský Brod. Kdo zná Zlín ví, že do tohoto města vedou jenom takové "stezky zbojníků" a je ostudné, že tak velké město nemá slušnou příjezdovou komunikaci. Na jedné z takových "silnic" jsem to schválně rozjel a poslouchal to drnčení "oken". V minulých příspěvcích jste psal, že by to mohlo způsobovat i drnčení výplně dveří a ne okna. Možná že máte pravdu, ono se to těžko posuzuje. Jako možnost nejhorší varianty jsem dospěl k závěru, že mi drnčí obojí - okna i výplně dveří současně :-). -
« Re: Ještě k oknům
To Ray: "Martyho auto" zní dost děsně - něco jako "Novákovo dítě" z toho ošklivého vtipu:-). Není to zas tak horké. Za prořezané gumy opravdu nemůže Ford, ale lidská malost... Nemyslím si že by to auto bylo na vrácení. Vrzající zadní dveře, nebo vadná plynová vzpěra, nejsou fatální závady. Musel bych asi někoho hodně podplatit aby se to auto podařilo vrátit. Mám známého, kterému během prvních pěti tisíc km měnili u Passata kus přední nápravy a řízení, posilovač řízení, vytekl mu olej z převodovky a odcházela mu řídící jednotka motoru. O vrácení nikdo nechtěl ani slyšet. Musel auto prodat se ztrátou. -
« Focus a vrzání
Chtěl bych ještě podotknout k tomu vrzání interiéru u Focusů. Teď si z toho hodně lidí dělá legraci, ale není pravda, že co Focus, to špatná dílenská výroba. Zkuste se posadit do Fiata nebo Alfy Romeo. Ty první série to skutečně dělaly, ale řekl bych, že rok výroby 1999 tento nešvar v takové míře už nemá. Mně nevržou ani dveře, ani palubovka, prostě nic kromě drnčení oken a to skutečně není tak šílené. Toho drnčení jsem si všimnul až potom, kdy jsem o tomto problému četl v časopisech a Martyho příspěvcích. Dělá mi to především při rychlé jízdě na kostkách a tam tento zvuk zaniká už jenom kvůli hluku od pneumatik. Mnohdy je drnčení interiéru způsobeno také tímto: Kolega koupil v létě Focus Combi a někdy v září se za mnou zastavil a zanadával si, jak mu drnčí interiér. Velice se divil, když jsem mu řekl, že já jsem v pohodě. Projeli jsme se v mém voze a on celý nešťastný, jak je to možné. Pak jsem sednul do jeho auta a po 1Km cesty jeho interiér drnčet přestal. Příčina byla prostá. Stačilo posbírat všechny možné kazety, tužky a další předměty, které se povalovaly v přihrádkách, kapsách dveří apod. Největší hluk dělala nezasunutá kazeta v rádiu tak, že to skutečně vypadalo na drnčení interiéru. Pokud někomu z Vás skutečně drnčí ineriér, přesvědčete se nejprve, zda to nepůsobí volně uložené předměty, které každý z nás ve voze má. Pokud bude interiér drnčet i po tomto úklidu, pak máte už skutečně smůlu. Majitelé Focusů mi asi dají za pravdu, že úložné prostory v tomte voze nejsou zrovna nejdokonalejší a přeměty v nich mohou být příčinou nejrůznějších pazvuků. -
« to: GAPA
Já s tím souhlasím, vystupování Zemana se mi také nelíbí. Chci jen říct, že přední naši i zahraniční ekonomové zcela jasně určili jako jednu z hlavních příčin našeho ekonomického pádu nezájem podpořit vstup zahraničních investorů. Maďarsko zájem o investice mělo a proto tam automobilky vesele budují a nejen ty. Klaus je určitě reprezentativní politik evropského formátu, ale to nestačí. Pokud neumí přiznat svou chybu, ztratil v mých očích veškerou vážnost. A i když jsem to neřekl, jak byste nazval člověka, kterému 20 minimálně stejně chytrých lidí říká: "Udělal jste to špatně, potřebujete to", ale ten člověk tvrdohlavě trvá na názoru, že všechno je v pořádku a nic nepotřebujeme. Je to pyšný hlupák nebo zaslepenec? Myslím si, že na tom už nezáleží. A protože je Klausův postoj k zahraničním investicím stále stejný, skutečně se obávám toho, kdyby se stal opětovně předsedou vlády. Samozřejmě, že tyto investice nejsou všelék naší ekonomiky, ale teď nám zatraceně schází a čím víc jich budeme mít, tím lépe. A k tomu milionu Čechů. To samozřejmě není z mé hlavy. tato informace byla zveřejněna již několikrát v různých médiích a nepřísluší mi posuzovat, zda Český statistický úřad podává přesné informace. Ze svého okolí znám značné množství lidí, kteří pracují v Německu, Rakousku, USA, apod. Spousta kamarádek mé ženy má manžela dlouhodobě v zahraničí atd. Mé okolí samozřejmě není nějaký reprezentativní vzorek, ale o něčem určitě vypovídá. Známý se teď vrátil po roce z Chicaga a já byl zvědav, jak umí skvěle anglicky. Uměl jen částečně, bylo tam totiž tolik Čechů načerno, že se v pohodě a všude domluvil česky! -
« Re: Ještě k oknům
Myslím, že skladové zásoby tu Ford nějaké má. Kdysi jsem stál za člověkem, kterému někdo na Focusu rozbil zadní nárazník. Říkali mu, ať si zavolá příští týden, že by náhradní díly už mohli mít. Vy s tím autem teda máte ale smůlu. Nedávno jste psal, jak Vám začaly vrzat zadní dveře, špatně se Vám otevírají páté dveře, udělal jste si díky tomu bouli na čele :-), teď se jen tak potichu zmíníte o záležitosti s pneumatikami. Čekám, co z Vás ještě vypadne příště :-))). To už je na knihu nebo alespoň malou brožuru. To auto jste měl už pětkrát vrátit! Navrhoval bych založit tady diskusní příspěvek MARTYHO AUTO. :-) Já Vás skutečně obdivuju, že máte tolik trpělivosti. Přemýšlel jsem, jestli to vlastně ode mne není drzost stěžovat si na malé drnčení oken ve srovnání s Vašimi problémy. Kromě tohoto problému a krátkodobé záležitosti se startováním (zcela pominulo, zřejmě příčina v nekvalitním benzínu) nemůžu říct ani jediné špatné slovo. Vážně přemýšlím o tom, že tu reklamaci oken vzdám. Nemám sílu přesvědčovat někoho, že mluvím pravdu. Je to pod mou úroveň.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!