FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: To King Of The Road:
Díval jsem se tam, ale je to jak jsem předpokládal. Osobní zkušenosti s TT nemá skoro nikdo. Jen samé dohady. Také jsem četl články, kde TT dost kritizovali, ale také jsem četl recenze, kde si ho naopak nemohli vynachválit. Proto dávám přednost osobním zkušenostem, ale tuto možnost s takovým vozem má málokdo z nás. Navíc, já osobně mám radši jiné vozy. TT je taková rádobyminisportovníhračka. Zatím jsem v tom viděl jezdit jenom samé "!?:@$#%&^*!!!?~@#$%". Alespoň napohled se mi tak jevili. -
« To King Of The Road:
Za ty peníze už můžeš mít Audi TT Coupe. To by chtěla má manželka. Chtěla koupit nějaké druhé auto do rodiny a měla dojem, že "tétéčko" pořídí za 300 tisíc. :-))) Moc se divila, když jsem jí vysvětlil, že když přidá milión, bude na té správné ceně. -
« Re: To King Of The Road:
Auta s jedinečným vzhledem mám strašně rád. Aspoň nějaký výrobce opouští současnou uniformitu koncernů ala VW. Vysoký posaz zas není tak špatná věc. Člověk má alespoň špičkový přehled kolem sebe a takový subjektivní pocit většího bezpečí. Já mám rád, stejně jako ty, krásné sporťáky typu Ferrari, Porsche, ale na takový vůz peníze nemám a řekl bych, že se nehodí ani na české silnice. Mým snem je Mercedes CL500 ve stříbrné metalýze. Podle mně je to v současnosti nejkrásnější auto na světě. Sice se to do chatu Ford Focus moc nehodí, ale víš, co se říká o Porsche v Německu? Máme tam větší část naší rodiny a říkali mi, že "normální" Němec si Porsche nekoupí. -
« Re: To King Of The Road:
myslím, že mi nemusíš vykat, to na netu moc neletí. Jo, líbí se mi pro svou jedinečnost. Na focuśu mě štvou jen ty příliš vysoké boky a nepřirozeně mohutné blatníky. Interiér je taky super. Ale co bych nepřežil, je vysoký posaz. Já miluju posaz až na podlaze a volant co nejkolměji. Prostě sportovní. Babičkám se ale nelíbí, to je fakt. -
« Hodnocení Focusu
To Lukas99: Focus je bezesporu špičkový vůz, který je zřejmě tím nejlepším, co se dá v současnosti v nižší střední třídě pořídit. Já bych pro stručnost spíš vypsal jen jeho negativní vlastnosti, o těch pozitivních toho bylo napsáno už dost. Asi nejvíce kritizovanou slabinou je dílenské zpracování. Moje auto ani zdaleka nemá tolik nedostatků, jako popisoval Marty, ale mohu souhlasit s tím, že by bylo ještě co zlepšovat. Pokud ale vím, nové série jsou čím dál kvalitnější. Přepínání světel - vadí mi, že pořádně nevidím na přepínač. Ani u "ciferníků" na palubovce, kromě dálkového, není žádná kontrolka. Vše je na přepínači, který není v ideální poloze. Odkládací prostory - Focus jich má hodně málo a pokud chcete mít někde kazety do rádia, máte smůlu. Tvrdší podvozek - to bych ani nekritizoval. Mně osobně to nevadí. Pokud chcete houpavý podvozek a naklánět se do zatáček, pak si kupte Citroena. Focus je vůz se sportovním charakterem. O pozitivních vlastnostech přece jenom něco řeknu. Napadlo mě, že se tu ještě nikdo nezmínil o jiných kvalitách. Například volant. Nevím, co na to Marty, ale podle mně má Focus naprosto excelentní volant. Skvěle se drží, má tlustý věnec s výstupky pro správnou pozici rukou. Takové volanty jsem viděl donedávna jenom u vozů vyšší střední třídy. Nebo například místo na zadních sedadlech. Měřím 187cm, sedadlo řidiče mám nadoraz a sám za sebe se pohodlně posadím. Focus je nejprostornější ve své třídě. Sedačky jsou přes půl metru nad zemí. To usnadňuje nasedání a vysedání z vozu. Mimořádně to ocenila má babička, která si to nemohla vynachválit. :-) Focus má jako první vůz inteligentní dobíjení baterie alternátorem, kdy se zjišťuje stav baterie a podle toho se volí nabíjení. Naprosto unikátní je měření teploty přímo ve válci motoru. Díky tomu je téměř nemožné zničit motor, protože ten je hlídán počítačem. Jako jeden z mála vozů má Focus karoserii opracovanou revoluční laserovou technologií - přední sloupky. Takto bysme mohli pokračovat ještě hodně dlouho, ale to není potřeba. Osobní zkušenosti jsou nejlepší. Testovací jízdu si může vyzkoušet každý. -
« Re: Jednání u Fordu
Ještě jsem zapomněl, že po zakoupení vozu se mě telefonicky asi za 14 dnů ptali, zda je vše v pořádku, dostal jsem několik dopisů od Fordu - poděkování za důvěru od ředitelství Fordu a poděkování od místního prodejce, různé nabídky, zdarma dostávám nějaký časopis o Fordu, dostal jsem přání k Vánocům a do Nového roku, atd. Jsou to sice hlouposti, ale beru to jako milou pozornost. -
« Re: Desatero?
K Vašemu desateru: 1) Nikdy nekupovat novinku - naprosto souhlasím, raději oželet chvilkovou exkluzivitu nového vozu. Slyšel jsem, že i dva roky počkat je tak akorát minimální doba. 2) Zásadně nevěřit testům v motoristických časopisech! - tady bych zcela nesouhlasil. Nechce se mi věřit tomu, že všechny motoristické časopisy píší podle přání automobilových koncernů. Třeba nové Punto. Všichni čekali, že to bude vůz roku. Fiat je v této soutěži vždy velmi úspěšný. Co jsem o Puntu četl, nebylo vždy pění chvály. Docela mě překvapila i určitá kritika na tento vůz. Samozřejmě je spousta novinářů, kteří píší podle přání mocných koncernů, ale kdo chce, informace si zjistí. 3) Vždy auto objedávat z továrny (nikdy nebrat auto ze skladových zásob) - Asi ano, vím jak dopadají auta, která jsou dlouhou dobu vystavena v prodejně. Každý potencionální kupec si vše vyzkouší a pak to také vypadá. 4) Pokud to finanční situace dovolí objednat identický vůz alespoň ve třech autosalonech (klid zálohy vám musí vrátit) - Pokud máte kupní smlouvu, kterou byste měl při složení zálohy mít, pak Vám peníze vrátit nemusí. Záleží na slušnosti prodejce. Obvykle peníze vrací, ale myslím si, že objednávat stejný vůz třikrát je zbytečné. Stačí si zjisti pověst prodejny, jak s Vámi jednají od začátku atd. Spíš bych radil projít si více prodejců stejné značky. Podporujme jen ty skutečně slušné a kvalitní prodejce. 5) Při sebemenším pocitu, že něco není na prodejci v pořádku okamžitě jít jinam i kdybych měl jet 200 km. - Neznám bezchybného prodejce, prošel jsem na 30 autosalonů v okuhu 80Km. Pokud by se Vám nepozdával i při druhé, třetí návštěvě, pak ano. Napoprvé nemůžete nikoho posoudit. I prodejce je jenom člověk se svými problémy. Bojím se, abyste pak nesjezdil celou republiku. Asi byste zjistil, že to jinde lepší nebude. 6) Nikdy nejezdit na předváděcí jízdu s plně obsazeným vozem - to je snad samozřejmé. Plně naložené auto se chová úplně jinak a kolikrát přes rok jste plně naložen. 7) Snažit se vybraný typ vozu na nějaký čas vypůjčit v půjčovně nebo od známého. - Nevím, kdo ze známých běžně půjčí vůz na "pár set" kilometrů, ale já bych ho teda nepůjčil. :-) Ale na otestování vozu to není špatný nápad. Ovšem pokud kupujete nějaký novější typ vozu, žádná půjčovna ho většinou nemá ve své nabídce. :-! Vloudit se pod nějakou záminkou do servisní dílny - Dobrý servis má dobrou pověst, špatný servis má špatnou pověst nebo žádnou. Já osobně si dohlížím na provedení garanční prohlídky i všech případných oprav. Stejně mě to zajímá a mám tak i svou jistotu. Dlouhodobější opravy jsem naštěstí neřešil. 9)Zapálit svíčku u sv. Tadeáše aby podíl práce zahraničních dělníků z třetího světa na vašem autě nepřesáhl 25% - i 25% je strašně moc. Pokud by to fungovalo, udělám i malý požár :-))) 10) Nikdy nepřebírat auto na papíře - Měl jsem za to, že auto se automaticky přebírá kontrolní jízdou. Prodejce mi před zahájením seznamování s vozem dal takový dvoulist A4, kde byl postup, jak musí podle Fordu správně předat vůz. Tímto dvoulistem jsem měl kontrolu nad tím, co se ještě bude dít a přímo na centrálu Fordu jsem mohl vznést případné stížnosti. -
« Jednání u Fordu
To Marty: Při koupi vozu jsem nemohl téměř nic vytknout. Pohoštění, šampaňské, čtyřhodinové seznámení s vozem do všech detailů, další šampaňské na oslavu doma, velká mašle na voze, fotografie na památku, drobné dárky - firemní tužky, diář, blok, svítilna apod. Předání bylo provedeno docela vtipnou a zábavnou formou. Celkem se o nás (byl jsem se ženou) starali 3 lidé - ředitel prodejny + dvě paní. Sice jsem někdy toho o autě věděl víc než oni dohromady, ale bral jsem to s nadhledem. V servisu ta samá ochota, vstřícnost a úcta k zákazníkovi. První zádrhel přišel až s první reklamací. Po vysvětlení rozdílných názorů jsou opět velmi ochotní závadu odstranit, ale na to ještě čekám (viz. okna). -
« Re: Úprava designu hatchbacku
Úpravu Wolfa znám, ale to je něco jiného. Mně také hatchback Focusu dostal svým designem, jako drobnou vadu na kráse stále vidím ten nepříliš povedený zadek. Připadá mi to, jako by tvůrcům došla inspirace a nevěděli co teď s tím, když už šoupli světla nahoru do sloupků. Každopádně mi hatchack přirostl k srdci víc než sedan nebo combi. Připadá mi sportovnější a celkově uhlazenější. Na hatchback znám pouze dva názory. Buď se velmi líbí nebo naopak velmi nelíbí. A lidem, co se nelíbí, vadí především zadní část. Celkově považují auto za přijatelné, ale zadek je prý podle nich příšerný. Já osobně jsem si už zvykl, ale přesto, pokud na něco přijatelného narazím, určitě provedu nějakou změnu. WRC je podle mně špičkové. Zadní křídlo je sice přehnaně veliké, ale to posuzuji jenom z estetické stránky. Svou funkci určitě plní tak jak má. Úprava předku je excelentní, ta mě doslova nadchla, boční linie se skutečně trochu ztrácí.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!