FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Klaxon
Ještě k tomu troubení Marty. Psal jsi o tom, že troubíš hlavně na lidi, co za jízdy mobilují a zdržují. Tak co ty a hands-free sada? Pokud vím, nechce se Ti mršit interiér. Já hands-free ve Focusu mám pro Nokii 6110 a připadá mi, že to vypadá velmi pěkně. Mám ji hozenou napravo nahoře na středovém panelu hned za rádiem. Dva šroubky musely jít do plastového rámu rádia, ale myslím si, že interiér tím nijak zvlášť neutrpěl. Pohodlí při telefonování s hands-free je snad známé každému. Občas, když stojím na křižovatce, se na mně někdo zvenku divně kouká, proč mluvím sám se sebou, ale už jsem si zvyknul. Pokud znám ostatní majitele Focusů, všichni mají, stejně jako ty, mobil v přihrádce za ruční brzdou. -
« Re: Natural 98 a Shell V-Power
Někde jsem četl dotaz na Státní ústav paliv a maziv České republiky a nějaký člověk tam mluvil o tom, že Natural 98 skutečně motor trochu ztiší, s tou větší živostí to už tak horké asi nebude. Rozhodně ne za ty peníze. V-Power je prý skutečně dobrý, ale myslím si, že Aral je Aral a taky u něj zůstanu. Navíc politiku firmy Shell nehodlám podporovat. U Aralu mi po 5 natankováních přes 30 litrů umyjí zdarma vůz a to není marná věc. Jejich benzín je u nás levnější než soukromé benzinky, tak nebudu experimentovat. -
« Re: Toledo 2
To Marty: pokud Ti to nevadí, tak si tykejme. Já raději zpočátku každému vykám, abych se někoho nedotknul. Slyšel jsem, že dobrý motor 1.6 má ještě Renault. Focus má jenom 100 koní, Renault má 106 koní. Pokud o tom motoru Renaultu někdo něco víte, napište. Toledo se mi uvnitř docela líbilo. Interiér je rozhodně pěknější než většina aut koncernu VW (kromě Audi), volant s chromovaným logem Seatu je tříramenný, velmi pěkný. Plast byl černý, stejný jako se používá u Peugeotu 206 - teda nic moc. Ten člověk měl ale základní verzi, možná, že u dražších Seatů je i interiér v lepším provedení. Mám trochu alergii na černé palubní desky. Špatně se udržují čisté a detaily zanikají. U černé palubovky Focusu je to zvlášť patrné. Každopádně u toho Seatu už to není taková zoufalost, jako u Octávie nebo Fábie. Fábia, na druhou stranu, má velmi příjemný materiál na omak, ten se mi hodně líbil, ale to bylo tak asi všechno. Toledo 2 je auto pro Tebe Marty. Hodně se totiž houpe. -
« Re: Klaxon
Já nevím, mně to připadá jak na Balkáně. V Německu se netroubí, v Rakousku taky ne, z evropských států troubí jenom Italové a Španělé. Respektive, ve Vídni se klaxon samozřejmě taky ozve, ale Praha mi připadá jako Turecko. Ty civilizovanější země netroubí, je škoda, že Češi se chtějí v tomto směru řadit k východním státům. Zrovna včera, v Uherském Brodě nad tenisovými kurty, na mně vyletěl z troubící Octávie rozzuřený Pražák. Jak to, že jsem mu nedal přednost. Když jsem se mu snažil vysvětlit, že tady není křižovatka označená dopravními značkami a tedy platí pravidlo pravé ruky, vtekle prásknul dveřmi a s kvílícími pneumatikami odjel. Víte co jsem si všimnul. Šílená spousta lidí nedává přednost zprava. Zvlášť ve městech, kde se jezdí po označených křižovatkách a pak přijde neoznačený úsek. Ti lidi jedou automaticky jako po hlavní a neuvědomují si, že by měli už dávat přednost. Na jednom úseku v UB (asi 200m) je takových křižovatek okolo deseti. Tam postavit pár kamer, tak má Policie zlatý důl. -
« Re: Natural 98 a Shell V-Power
Já jsem N 98 jednou omylem také tankoval u Aralů. Subjektivně se mi zdálo, že je tišší motor a lépe táhne. Otázka zní jestli jsem se to nesnažil spíš namluvit své peněžence. V-Power je důsledek nové legislativy kolem benzínu a aditiv. Asi z něčím podobným přijdou i ostatní pumpy. Nevím, ale moje auto bude z domu určitě dřív, než by mne mohlo začít zajímat, jestli se mi na ventilech neusazuje nějaký sajrajt. (tak 60 000 km) Já zůstanu u svého Aralu, který do bezínů čistící aditiva přidává taky (a za stejné peníze). (Kromě toho mají vždy studenou 12ku Plzeň, líbí se mi jejich logo, mají vždy čerstvé bagety, mají v pořádku manometry u vzduchu....... :-))) -
« Re: Toledo 2
Wolkswageni tvrdí, že 16 ventilů není pořeba, ale právě ta VW 1.6 74 kW dokazuje opak. Já jsem Focus volil právě pro motor, který pominu-li japonce, je asi nejzdařilejší 1.6. Hluk u Focusu bude určitě nižžší protože lepší průběh toč. momentu umožnil posadit čtyřku a pětku víc dopomala. Od VW se mi moc líbí oba diesely (tu 1.8 TD Focus bych asi nekoupil) a pak 1.8 Turbo. A jak to Vám Toledo připadalo uvnitř? Také taková laciná plastařina jako u Octavie? -
« Klaxon
Jsem pražák, asi jezdím jako prase, ale s hlavní podmínkou NEPŘEKÁŽET. Nevím, ale v Praze troubím většinou na Pražáky (asi jich je tu nejvíc). Nutno říc, že k troubení řadím i takovéto velmi kratičké na křižovatce, když před půlhodinou padne zelená a strejda hledá jedničku pod sedadlem. Onehdy jsem odtroubil soudruha Falbra v echtovní hot chilli Octavii, který mi nedal přednost na Francouzské. Místo aby se omluvil, pokynul vladařsky rukou - asi si myslel, že ho tím troubením zdravím. Fakt je, že ten klaxon možná nebyl potřeba, protože kvílení gum bylo taky výmluvné... Nevidím na troubení nic špatného. Jsou země, kde je klaxon součástí komunikace na silnici a nikdo se nezlobí (koneckonců zatroubením se uvolní nezdravé emoce). Nevím jestli je neslušné zatroubit na člověka, který v úzké jednosměrce jede 25 km/h a mobiluje. To klidně zatroubím na brňáka v Brně. Nutno taky říct, že vzdálenější nepražští řidiči (Brno, Liberec, Ostrava ...) co jsem si všiml jezdí po Praze docela v pohodě, trochu pomalu, ale slušně a já se vždy snažím pustit a dost jim toleruji. Uvidím-li ale pražáka odbočovat vlevo z Italské na Vinohradskou tak troubím. (ono se to dá, ale musí se hodně najet vlevo a ne tu křižovatku ucpat- pro doplnění je tam zákaz odbočení). Nevím jak v Praze se stresem. Já jsem kliďas, kakže se schválně musím do nadávání nebo troubení nutit aby mi stoupl trochu adrenalin, což je dobré pro soustředění. Fakt je, že moc často jen tak tupě v kolonách nejezdím. Vždy se znažím přistupovat k řízení kreativně a něco vymyslet. Stejná trasa se když je traffic dá jet 50 minut nebo 10 minut. (nepotkám-li koho dobráka s mobilem) A ještě něco: buran je ten, kdo bloudí v důsledku úplné neznalosti města které projíždí, aniž by se před tím seznámil z mapou. Já se takhle z mapy předem naučil třeba Bangkok, kde jsem pobýval pár týdnů obchodně a hned jak jsem si zvykl, že kličkou od okna nezařadím (jezdí se vlevo), v pohodě jsem našel všechna potřebná místa aniž bych někomu překážel. -
« To alexv:
Dobře vím, že nemám podobné zkušenosti při jízdě v Praze sám. Beru to, že když Pražáci stojí každý den kolony, nemají nervy ze železa a občas na nás zmatené venkovany zatroubí. Ale co je moc, to je příliš. V době, kdy jsem po Praze jezdit ještě neuměl, na mně nikdo netroubil. Teď, když už vím, kam jedu, tak si připadám, jako bych měl na zadním skle nalepeno "Z"etko a jel v Trabantu. I celkově mi pražští řidiči přidají až zoufale agresivní. Zřejmě je to těmi dopravními kolapsy, ale trochu seovládání by jim neškodilo. V Brně jsou také hodinové kolony a nikdo na nikoho netroubí, pokud ovšem nemá pražskou SPZ. Stejně se tím nic nevyřeší. -
« Re: To King Of The Road:
Mam stejnou zkusenost z Prazaky!Minuly tyden jsem
marne objizdel parkoviste u obchodniho domu MAKRO
v Praze a najednou se uvolnilo misto!Naproti me
vsak jel pan Prazak kteremu se volneho mista take
nedostavalo a tak jsme oba na to slapli,ale ja
jsem zaparkoval driv!To jsem vsak nemel delat!
Vyskocil z auta nejakej dedek a sapal se po mych
dverich,rval jako by ho na noze brali!Se slovy
ty jeden burane,co mi lezes na flek!Potom trisknul
dvermi (u meho vozu) a odesel.To jsem zase nevydrzel ja a rek jsem mu at drzi hubu a nesaha mi
na auto nebo dostane pres drzku!Pan Prazak nastesti s mumlanim odesel.Dodneska nechapu o co
mu slo!!Cau -
« Toledo 2
Před chvílí jsem měl možnost vyzkoušet si Toledo 2, auto, které si mi dost líbí. To Marty: Buďme rádi, že máme Ford Focus. Motor 1,6 není u Seatu špatný, docela dobře táhne, ale je hlučnější. Řekl bych, že Focus má motor lepší. Jinak jsem trochu zklamán. Strašně tvrdý plynový pedál, krátká dráha ruční brzdy, která se mi nezdála nejúčinnější, s autem se neotočím o 180 stupňů na tak malém poloměru, jako s Focusem, není dobrý výhled přes zadní okno (ale to ani u Focusu) a ještě se mi zdálo, že tam něco chrastí - jak v řízení, tak v palubovce. Ta je naštěstí trochu pěknější, než bývá u koncernu VW zvykem, volant se mi líbil, u Focusu se ale drží líp. Podvozek je měkčí, ale jestli se auto naklání, to jsem nezjišťoval. Je u nás dost sněhu a nechtěl jsem riskovat větší rychlost. Celková ovladatelnost vozu je ale dobrá, sezení je příjemné a měkké. Připadalo mi, že je v interiéru i vepředu míň místa, vzadu určitě. Také černá barva v kombinaci s šedými potahy mi připadala poněkud obyčejná. Jinak si myslím, že je to dobré auto, designově se mi líbí, hlavně přední světla s maskou, ale Focus má určitě navrch. Dílenské zpracování mi připadalo perfektní, nevím ale, co způsobovalo to chrastění. Sněhem to nebylo. -
« Re: To King Of The Road:
Ono to člověka vážně naštve. Já když na někoho zatroubím, tak to musím mít sakra důvod a to troubím jen z toho důvodu, abych ho upozornil, že se zachoval jak, s prominutím, "hovado". Jinak jsem tolerantní. Pokud jsem kvůli někomu téměř neboural, tak jsem v klidu. V poslední době, jak čím dál častěji jezdím v Praze, se škodolibostí pozoruji zmatené Pražáky bloudící ve Zlíně nebo Brně. Není to hezká vlastnost, ale přeju jim to. Včera mě pobavil jeden frajírek s Audi A6 s SPZ AXX na Tř. Tomáše Bati, kterak si to valil v protisměru, ovšem tomu člověkovi s Felicií do smíchu určitě nebylo. Nevím, jaký názor na to mají ostatní, ale jsem pro trochu ohleduplnosti. -
« Re: To King Of The Road:
Něco na těch komplexech je. Já zase využívám toho, že pražskou SPZ nemám, když se např. chci vecpat do odbočovacího pruhu, který má kolonu 500m dlouhou. Prostě jedu volným a pak, jako vesnický balík, který nezná cestu někam hodím myšku. Občas se to vyplatí. Ale taky to nedělám moc často, je to unfair. Mám ale poslední dobou pocit, že dobří řidiči většinou nemají na autě AXX. -
« Natural 98 a Shell V-Power
To Marty: Před chvílí jsem tankoval Natural 98, abych zkusil, jestli to nějak u motoru poznám. Docela mě to překvapilo. Pokud to není jenom můj vsugerovaný dojem, auto je tišší a živější. Stojí to za pokus. U Shellu jsem si všimnul benzínu V-Power. Má s tím někdo už nějaké zkušenosti? -
« Re: To King Of The Road:
Já sice nevím proč, ale obvykle platí pravidlo, že čím krásnější (dražší) auto vidím na silnici, tím větší "*" ho řídí. Zřejmě si autem někteří lidé řeší své osobní komplexy. A ještě chci říct toto: "Největší burani na silnicích jsou Pražáci". Omlouvám se všem normálním Pražákům, ale já znám Prahu jak své boty, jezdím tu autem velmi často, nedělám zmatky, vím kam jedu a vím kde mohu parkovat. Přesto se stává, že na mně někdo s pražskou SPZ zatroubí. Naprosto bezdůvodně, jenom kvůli tomu, aby mi dal najevo, že mám jinou, "venkovskou" značku. Je to bezohlednost v současnosti už typicky charakteristická pro Prahu, v Brně nebo Ostravě se mi to nestává. Nedivím se Brňákům, že pak s chutí troubí na auta s pražskou SPZ. -
« Re: Jednání u Fordu
To předání vozu proběhlo skutečně tak, jak jsem popsal. Na to tady mohu přísahat. Jak jsem se kdysi zmiňoval. Pro Focus jsem se rozhodnul také díky jednání prodejce, který se ke mně skutečně choval jako k váženému zákazníkovi. Ne že bych si na to potrpěl, ale u jiných značek jsem měl pocity přesně opačné a jestliže mám utratit půl milionu, tak je utratím tam, kde si toho alepoň trochu váží. Stejně pozitivní zkušenosti s tímto prodejcem má i kamarád, který si koupil Mondeo. Pro Martyho: bavíme se o firmě Autospol Zlín a pobočce Autospol UH. Ale 300Km z Prahy sem + cesta zpátky - to by se asi příliš nevyplatilo. -
« Re: To King Of The Road:
Těmi znaky jsem chtěl decentně vyjádřit označení lidí, kteří na mně působili značně nesympatickým dojmem. Zatím jsem v tom totiž viděl jezdit jenom řidiče, kteří svým chováním dávali všem najevo, že jsou pány silnice a kdo nemá auto alespoň za milión, musí se jim klidit z cesty. -
« Re: Hodnocení Focusu
S excelentním volantem naprosto souhlasím, kromě toho je to zase špičkový kus designu. Ale co bych fakt uvítal je mít možnost i u Ambiente koupit či dokoupit kožený paket. Ono se to možná jeví jako "snobárna" ale zvlášt na městský "opičí proces" v letních dnech by se moc hodil. Inteligentní dobíjení baterie je věcička, která šetří baterku i palivo, ale trochu mi vadí změny otáček motoru, které se neustále přizpůsobují zapnutému množství elektrospotřebičů. Reaguje to na brzdovky, větrák o jeden stupeň, prostě na jakoukoli změnu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!