FORD FOCUS

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.00  13:08

    « stresni okno

    Stresni okno jsem po delsim usilovnem patrani nasel na jednom zaparkovanem 5ti dverovem Focusu. Vypada dobre, svrchu licuje presne s okraji karoserie (to je patrne i z obrazku modreho kombika Ghii v katalogu Forda), zespoda bylo zakryto slunecni clonou v barve calouneni a da se vyklapet i zasouvat (rucni ovladani).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.00  12:57

    « RE:Jeste ke klimatizaci

    Pro Focus je k dispozici pouze mechanicka klimatizace. Mluvil jsem s dealerem od Charouze a potrdil tu pouhou dvoustavovost klimatizace.
    Zminil se rovnez, ze dira ve strese pro stresni okno snizuje jeji tuhost a ze pry je to videt na nabouranych autech na deformacich strechy.
    To ABS jsem samozrejme neobetoval, TC jsem ve vybave nemel (mate ho nekdo ?).
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  12:43

    « Zamyšlení

    Dovolil bych si tady nadhodit jedno téma, které se svým zaměřením do chatu Ford Focus příliš nehodí, ale mám pocit, že se zde setkávají lidé, se kterými se dá normálně diskutovat i o jiných věcech.
    Bavíme se tady o autech, nových modelech a jejich vybavení, ale nenapadlo Vás někdy, že se v podstatě už mnoho let vždycky jedná jenom o totéž? Nemáte pocit, že se automobily přestaly vyvíjet? Mám namysli skutečný vývoj - posun vpřed, nemyslím tím jenom dílčí vylepšování airbagů, ABS, zabudovávání většího množství elektroniky, zlepšování jízdích vlastností apod.
    Už více než sto let jsme se totiž téměř nikam nehnuli - je to pořád stroj založený na fosilních palivech, pístovém motoru, volantu a čtyřech kolech, jenom je nám podáván v pěknějším kabátu s novými doplňky, ale základní princip je pořád stejný. A na této dokola se opakující inovaci pracují desetitisíce odborníků, designérů apod. My všichni jim to slepě "baštíme" a necháme se oslňovat novými nádhernými kreacemi pro naše budoucí plechové krabice.
    Nechci, aby tato úvaha vyzněla jako mé znechucení automobily. Já sám vášnivě obdivuju nové modely aut a možná častěji, než za pěknou ženskou se ohlédnu za špičkovým vozem. Mám jen pocit, jestli nejsme tak trochu polapeni ve smyčce ohlupující reklamy a komerčního nátlaku.
    Jenom zcela zanedbatelné minimum lidí, většinou amatérů, pracuje na nových pohonech, energetických zdrojích, technologiích výroby atp. Za svou úžasnou průkopnickou práci jsou častokrát zapomenuti nebo je petrolejářská lobby donutí své práce zanechat. Vždyť princip vodíkového motoru byl znám již těsně po Druhé světové válce. Od té doby jsou mi známy jenom dva pokusy nahradit spalování benzínu nebo nafty obyčejnou vodou. Ačkoliv se jednalo o mimořádně nadějné projekty, ani jeden se neprosadil. Proč?
    Mám pocit, že zkostnatělá oficiální věda se svými týmy "odborníků", kteří mají mozky vymyté ze všemožných akademií a univerzit není schopna přijít s ničím novým. Vzpomínám si na jednoho profesora, který do nás hustil
    kraviny typu: "Nic nevymýšlejte, všechno už je dávno vymyšleno". Je neuvěřitelné, jak strašně málo skutečných objevů dali lidem oficiální vědci. S nejvýznamnějšími objevy v dějinách lidstva téměř vždy přicházeli obyčejní lidé, uznání se však dočkali až po smrti.
    V poslední době jsem zaslechl další dvě zprávy z oblasti alternativních pohonů. Jedna zpráva přišla až z Filipín, druhou zprávu uveřejnil tehdy ještě Deimler-Benz. Máme se dočkat okolo roku 2005, ale moc tomuto datu nevěřím. Je stejně utopické jako náš vstup do EU v roku 2003. Přesto doufám, že si ještě za svého života auto poháněné vodou někdy koupím. Otázkou ale je, kolik bude v té době stát litr čisté vody. Ropní magnáti přece musí z něčeho žít, tak asi ovládnou studny s vodou.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  12:28

    « Ještě ke klimatizaci

    V době, kdy jsem o klimatizaci uvažoval, se mluvilo pouze o manuální klimatizaci. Nevím, jestli je teď už možné dostat k Focusu i klimatizaci automatickou nebo je to výsada pouze lepších vozů.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  12:23

    « RE:klimatizace a recirkulace

    To je docela možné. Na co bych ale vsázel nejvíc je to, že ani jeden z prodejců Focus pořádně nezná. Nevím sice, jak je to v dnešní době možné, ale většina těch lidí své práci příliš nerozumí. Pak vznikají zbytečné dohady. Osobně si myslím, že i kdyby šlo vyhříváním předního skla odstraňovat zamlžování při vnitřní cirkulaci, bylo by to dost nepohodlné řešení, zřejmě by stékala voda po skle, apod.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  12:18

    « Re: Klimatizace a vnitrni recirculace

    To zamlžování předního skla při vnitřní cirkulaci vzduchu je znát spíš v zimě a až po určité době. V létě se mi nic podobného nestalo ačkoliv se dá předpokládat, že tento jev zřejmě nastane po delší době. Znatelné je také oteplení ve voze, nedochází vlastně k výměně vzduchu a v kabině se otepluje. Vyhřívání předního skla by ale teoreticky mělo zamlžování odstranit, v létě je však klimatizace nenahraditelná. Pokud má Marty s těmi 80 tisíci za dodatečnou montáž klimatizace pravdu, pak bych asi neváhal. Přesto bych raději měl ve voze ABS a ETC než klimatizaci. Preferuji více bezpečnost než luxus. Střešní okno pomůže určitě, rád bych někdy viděl, jak Focus se střešním oknem vlastně vypadá. Pokud jezdíš hodně v kolonách, pak se klimatizace určitě vyplatí, já jsem o ní dodatečně uvažoval nějak na začátku léta tohoto roku, teď mi Marty nasadil "brouka do hlavy".
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.00  12:03

    « RE:klimatizace a recirkulace

    Snazil jsem se ziskat nejake informace po telefonu od prazskych dealeru Forda a jedna je zvlast pozoruhodna: jeden dealer mi tvrdil, ze klimatizace ma jen dva stupne - zapnuto nebo vypnuto - a intenzita chlazeni se nastavi soucasnym pritapenim! Moc jsem mu to neveril. Jiny mi ale rekl, ze klimatizace je na topeni nezavisla a ze intenzita chlazeni se da regulovat pri vypnutem topeni. Ten samy vyjadril pochybnost nad tim, ze vyhrivani predniho skla by zabranilo jeho zamlzovani pri vnitrni recirkulaci. Tvrdil, ze vyhrivani predniho skla ma jine vlastnosti nez je tomu v pripade zadniho skla, a ze je dobre jen k odmrazovani.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 03.01.00  11:04

    « Klimatizace a vnitrni recirculace

    To Ray or Marty. Dnes rano jsem pozadal sveho dealera, aby zjistil, v jakem stadiu je objednavka
    vozu s tim, ze chci zrusit to stresni okno a dat tam klimatizaci (auto asi koupim pres FC leasing). Zrejme to pujde, pozadal jsem ho, aby take zvazil vzhledem k bohate vybave i zvyseni slevy. Drive jsem mel ve vybave i to vyhrivani predniho skla, ale s uspornych duvodu jsem ho vypustil. Nemohu mit zkratka uplne vsechno. Z vasi drivejsi diskuze ohledne zamlzovani predniho skla pri zapnute vnitrni recirculaci i z reakce na radu "zapnete si klimatizaci" jsem vyrozumel, ze klimatizace snad ten problem resi. Zitra tu zamyslenou zmenu ve vybave pujdu potvrdit a temer nic o techle vecech nevim. Budu vdecny za kazdou radu nebo informaci. Pokud by me klimatizace take odpomohla od dychani vyfukovych plynu, kdyz v nedeli vecer uviznu na dalnici mezi Mirosovicemi a Prahou ve stojici nebo jen se plizici kolone coudicich aut, pak by se mi urcite vyplatila. Prazsky smog me stale casteji a casteji nuti ke kasli. Asi s tim Focusem Kombi budu jezdit prece jen vice (uz i pro radost) nez s ukradenou Skodou 120 GLS.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  07:06

    « To Jiri: Dvojité zamykání

    Myslím, že dvojité zamykání má určitě svůj smysl. Zvýší bezpečnost vozu před krádeží a některé pojišťony berou na tuto skutečnost zřetel a sníží cenu havarijního pojištění. Pokud zloděj rozbije boční okno, nepodaří se mu otevřít dveře a tím pádem musí vlézt do auta tím rozbitým oknem, což asi nebude dvakrát snadné. Zvenku prý otevřít dveře Focusu je docela složité. Malá úvaha pro všechny: Četl jsem, že výrobci aut se ani nějak nesnaží vozy pořádně zabezpečit před krádeži, údajně jim to i docela vyhovuje, protože to okradené přinutí koupit si opět další vůz. Nevím, zda je to pravda nebo pomluva, otázkou ale určitě je, proč například dvojité zamykání není standardní součástí výbavy všech vozů, cena je téměř zanedbatelná. To se také týká detekce majitele vozu pomocí otisku ruky nebo palce. Toto zařízení bylo vyvinuto už velmi dávno a je schopno rozpoznat i více v paměti uložených lidí. Tímto způsobem by bylo vozidlo téměř neodcizitelné a například scanner palce, který zabezpečuje vstup do osobního počítače, stojí v současnosti okolo 3 tisíc korun. Samozřejmě vím, že každé elektronické bezpečnostní zařízení se dá nějak odbourat, ale například 48-bitový šifrovací klíč už není žádná primitivnost, což teprve použít 64-bitové šifrování? Z těchto důvodů mám tedy pocit, že výrobci skutečně nevěnují dostatečnou pozornost zabezpečení aut proti krádeži . Nechci je totiž zrovna podezírat z výše zmíněných úmyslů, ale přesto se i těchto pocitů nemůžu zbavit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  06:36

    « Re: Pocitac uz jen Ghie

    To Jiri: Když jsem si vybíral dodatečnou výbavu k Focusu (kvůli interiéru jsem si vybral Ambiente, ale chtěl jsem si to trochu rozšířit), dostal jsem dvoulist A4, kde byl seznam jednotlivých paketů, které mi namontují do auta podle vlastního výběru. V nabídce byla nejrůznější rádia, ABS, klimatizace, ETC, sportovní sedačky, dvojité zamykání, palubní počítač, atd. Výběr byl skutečně bohatý a prodejce mi řekl, že si mám vybrat všechno, co chci v autě mít. Nechával jsem si domontovávat palubní počítač, ABS, rádio s dálkovým ovládáním, defend-lock, plnohodnotnou rezervu a ještě cosi. Všechno bez jakýchkoliv omezení. Tehdy jsem se také dozvěděl, že mé auto Ford vyrobí přesně podle mé vlastní objednávky. Pokud je v současnosti zákazník v tomto výběru omezen, je to určitě velký krok zpátky. A ten počítač do Focusu domontovat určitě jde, jenom by to stálo dost velké peníze. Přímo mechanik Fordu mi řekl, že to technicky není žádný problém, jenom finančně. Tímto způsobem jde například domontovat i ABS (!!!), což mi připadá jako pořádná šílenost. Cena za dodatečnou montáž ABS byla odhadnuta na 90 tisíc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  06:21

    « Dodělání klimatizace

    80 tisíc za klimatizaci??? To se mi ani nechce věřit. Prodejce u nás mluvil o ceně okolo 30 tisíc, je ale pravda, že to říkal jako svůj odhad. Co tak zkusit zeptat se u neznačkových firem, které se dodělávkami klimatizací zabývají? Podle odborníků jde do každého auta dodělat klimatizaci přičemž cenu odhadují od 20 do 30 tisíc. Pokud by pro Focus stála skutečně 80 tisíc, pak se Fordu podařilo Focus "dokonale zabezpečit" i proti dodatečnému rozšíření základní výbavy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.01.00  06:11

    « Re: Nádržka kapaliny ostřikovače

    Až teď jsem se vrátil z dovolené, takže jsem nebyl "přítomen". Po třetím výpadku signálu jsem neměl sílu pokoušet se znovu o totéž. To Marty: příručka k Focusu je v některých pasážích skutečně úsměvná, značky MAX to jen dokládají.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.01.00  18:34

    « Re: Pocitac uz jen Ghie

    Podle mne ten pocitac tam dodelat nepujdu. Zkoumal jsem to asi u 4 dealeru. Musela by se menit nadrz, cidla kabelaze no a vyslo by to asi na cca 30.000Kc, coz je totalni hloupost. Navic to nikdy nedelali. Taky mi vsude rikali, ze jde jenom do Ghie a objednat predem. Jinak zda se, ze Focus je Y2K kompatibilni :), ten muj jezdi a ani ho netrefila zadna petarda. Pro zajemce nekolik cenovych info: - predni sklo vcetne prace vyjde na 8.500Kc bez DPH. - RS packet, male vylepcenicko vzhledu, predek, zadek, bocni spoilery na cca 42.000Kc bez DPH . - zahradka na 3-dver za cca 3.000Kc bez DPH . Jo a jeste zpetne, ten olej mi tam po 15.000km dali Mobil super 5W-40.
    Cau.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.12.99  11:04

    « PF 2000!

    Vše nejlepší v Novém roce. Hodně šťastných kilometrů pro Vaše miláčky. Hlavně ať přežijí ve zdraví běsnéní davů při používání neznačkové pyrotechniky! pf2000

    Marty

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.12.99  10:58

    « hrubka

    Cetl jsem po sobe jiz ulozeny prispevek a ty "vybrace" vypadaji pekne. Asi jsem trochu ovlivnen cetbou prispevku Ondreje Neffa v jeho Neviditelnem psu, kde modifikuje pravopis nekterych vyrazu, aby vyznely slusneji nebo aby se nekoho nedotkl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.12.99  10:40

    « TO Gapa - TDdi 1.8/66kW

    Souhlasim s tim, ze vykonove parametry Fordova TDdi jsou vyborne, nicmene v testech uverejnenych napr. v SM a naposledy v Reflexu jsou kritizovany hlucnost a vybrace a take vyssi spotreba. Znam ale take majitele kombika s timto motorem, ktery s nim vozi dceru po tenisovych turnajich po cele Evrope, a je s nim velmi spokojen. Ja vsak desitky tisic km za rok nenajezdim, aby se mi zaplatily usporou paliva vyssi cena motoru a take vyssi naklady na jeho udrzbu.
    Pro zajimavost vkladam uryvek z testu v SM 43/99:
    Pohonnou jednotkou je nový vznětový přeplňovaný čtyřválec. Jedná se o první vznětový motor s přímým vstřikem instalovaný u Fordu do osobniho automobilu. Přímý vstřik zajiątuje vysokotlaké čerpadlo Bosch s elektromagnetickými ventily, elektronicky řízeným mnoľstvím vstřikovaného paliva a časováním vstřiků.
    Výsledkem konstrukce motoru je velmi příznivá hodnota točivého momentu umoľňující pohodlnou jízdu i při plném zatíľení. Taktéľ v běľném provozu nikterak nezaostáváte. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,9 s (my jsme naměňli rovných 13 s) a největąí rychlost 184 km/h, resp. 183 km/h jsou na "dieselový" kombík velmi dobré hodnoty. Naopak nás vůbec nenadchly vibrace a hluk, který agregát
    vydával. Taktéľ průměrná spotřeba paliva nepatří mezi přednosti novinky a my jsme s přehledem překračovali stanovené normy spotřeby nafty o více neľ litr a půl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.12.99  01:31

    « Re: To Jiri

    Naopak, ten turbodiesel je velmi velmi dobrý. Je to konstrukčně jiný motor než TD v Mondeu. Ten nový má totiž označení TDdi, což neznamená nic jiného než "přímý vstřik"! Ten výkon 66kW/90k je pro toto auto dostatečný. Má vlastně stejný výkon jako 1.9 TD(černé I) od VW při nižším objemu 1.8 a tím pádem nižší pojistce. Je pravda, že VW dokáže ze své 1.9 (červené I) "vydusit" až 81kW, ovšem díky variabilnímu sání, které zatím Ford nemá. Myslím si, že za 1.8TDdi se Ford nemusí stydět, právě naopak. Ovšem smutné je, jak se u Fordu pokazila cenová politika. Kde jsou ty časy, kdy sedan, hatchback, kombi, benzín nebo TD stál stejně??? Rozdíl v cenách byl pouze podle výbavy! Když k tomu připočítám ještě neskutečně dlouhé dodací lhůty, tak se nelze divit že Ford sklízí ovoce své politiky soustavným poklesem prodeje....
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.99  17:25

    « Pocitac uz jen Ghie

    Uz jsem se dobral k vysvetleni, tentokrat po telefonu u Charouze. Pocatkem roku, kdyz kupoval Focuse Ray, vybavy nebyly jeste striktne vazany na jednotlive modely. To uz ale neplati, a pocitac se dodava jen s Ghiou. Prodavac, s kterym jsem mluvil, me utesil, ze mi zase tak moc ten pocitac chybet nebude.
    Trochu me jeste mrzi ta klimatizace, na kterou uz nezbylo - ale najezdim jen asi 7000 km za rok, tak me snad tolik chybet nebude. A kdyz, tak si aspon v lete otevru to stresni okno! Po Praze moc nejezdim. Hlavne po severojizni magistrale a dalnici s Kobylis do Benesova a v lete amozrejme na dovolenou.
    No, kdybych se prece jen vzdal neceho z vybavy plus to okno, jak mi radil Marty.... Co si napriklad myslite v tomto svetle o uzitecnosti alarmu s dalkovym dvojitym centralnim zamykanim nebo bocnich airbagu. Tu metalizu (pacifc green) - si vybrala ma zena a je to jedna z mala veci v cele akci, k niz ma kladny pomer. Jeji zakladni stanovisko totiz zni: Stacila by nam felicie! Kdyz ja si myslim, ze nam ten Focus muze poskytnout prece jen vice poteseni, nez ze se jen s jeho pomoci presuneme z mista A do mista B.
    Auto pujde do vyroby asi az v unoru, tak by se specifikace vybavy mozna jeste dala modifikovat. Poradite mi?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.99  14:53

    « To Ray - Pocitac v Ambiente

    Rayi, podival jsem se na vase predchozi prispevky, a zjistil, ze jste si mohl objednat pocitac v modelu Ambiente. Jak to probehlo? Muj dealer i FORD MOTOR COMPANY tvrdi, ze to nejde a at tu objednavku (1.8 Kombi Ambiente) eventuelne zmenim na Ghiu. To se mi moc nechce, protoze mam zajem o benzinovou osmnactistovku; ten turbodiesel asi neni nejpovedenejsi a tolik toho zase nenajezdim aby se vyplatil a dvoulitr uz dost zere. Musel bych take redukovat vybavu, abych na to mel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.12.99  12:05

    « Pocitac

    Podle mne dostupnych materialu a informaci se pocitac pro modely Ambiente a Trend nedodava. Pokud se nekomu podarilo objednat pocitac mimo model Ghia, dejte mi prosim vedet. Rad bych se dopracoval k temuz.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…