FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Upravy Focus
Co se tyce uprav, budu teda trochu konkretnejsi.
Zakladní úprava motoru Zetec spočívá pouze v tom, že úpravou sacího a výfukového potrubí a upravou konce ventilu a sedla dojde k lepšímu plnění vzduchem a palivo má tedy více kyslíku k hoření. čistá fyzika. Při této úpravě nedochází k modifikaci pohyblivých částí (až na ventily, kde je uprava opravdu minimální). Ze zkušenosti můžu potvrdit, že tato uprava nedá motoru nijak zabrat. Řekněme, že ve 150000 km motor vypadá jako by měl 160000. Čili opotřebení je minimální. Na proti tomu doporučujeme dát do oleje specielní mikrokeramickou přísadu MEGALON, která sníží tření vyplněním nerovností v hlavě motoru a nepatrně zvýší výkon. Rozdíl v opotřebení motoru je potom nulový. Při této základní úpravě nedochází k úpravě řídící jednotky. Slabinou této úpravy je fakt, že zvýšení výkonu se např. u 1,6 Zetecu zvýší jen na cca. 110 koni oproti 100 koní, čili 10%. Co se týče dalších úprav, vyrábíme motor 2,0i 130 koní pro Wolf-Concept, jednoho z největších úpravců vozů Ford. U této úpravy už dochází k výměně vaček a dalších komponentů. Tady o opotřebení motoru nemůže být také řeč, neboť používáme originální polotovary FORD a dochází také ke změně řídící jednotky. Ta je na úpravu připravena a dávkuje palivo tak, aby nedocházelo k opotřebení motoru. Samozřejmě, že pokud budete po úpravě motor držet neustále v otáčkách kolem 5000Ot/min, pak bude opotřebení motoru znát. Tento motor nyní testuje Wolf v Německu a na brzdě jsme naměřili 168koní.
motorsport@centrum.cz -
« Re: Úpravy motoru
Zrovna je tu se mnou ten člověk, co si nechal upravit tu Felicii. Když přijel do servisu na prohlídku po 30 tisících kilometrech, motor vypadal, jako by měl za sebou nějakých 50-60 tisíc. Teď tam má nějaký lepší olej, tak snad mu to pomůže. Spotřeba se nezvýšila, vyšší výkon prý poznat jde, ale nic oslnivého. Cena však byla pouhých 5 nebo 6 tisíc korun. -
« Upravy Focus
Nazdar! Dovolte mi, abych vam nabídl něco opravdu jedinečného. Úpravu vašeho Focuse. A to jak motorů (zvýšení výkonu od 10% až po 170 koní u 2,0i, který má původně 130)tak i podvozků, počínaje výměnou tlumičů, brzd apod. Ceny za úpravu se pohybují od 25000,- Kč.Pokud máte zájem, rozhodně mě kontaktujte na motorsport@centrum.cz -
« Re: dodatecne stresni okno
Já bych měl teď v dohledné době odstraňovat v servisu tu závadu drnčících oken. Zeptám se tam, za kolik by mi namontovali dodatečně klimatizaci a střešní okno. Klimatizaci jsem už tak trochu vzdal, ale o tom střešním okně stoprocentně uvažuju, i kdybych měl nějaké problémy se zárukou na karoserii. Mám auto garážované a poměrně pečlivě ho udržuju - mytí, vosk, ... . Jak už jsem párkrát psal, kromě těch oken nemám s autem vůbec žádné problémy. V minulosti zmiňované problémy se startováním jsou dávno pryč, auto startuje i při -15°C naprosto excelentně. Snad jsem to nějak nezakřiknul. Pravdou totiž je, že mám teď k dispozici služební Toyotu a Focus nevyužívám v běžné míře. Teď mám najeto teprve 8 tisíc kilometrů, tzn. asi 1000 Km měsíčně. -
« Re: Klimatizace a vnitřní recirkulace
Zkusím schválně zjistit, co mi na dodatečnou montáž klimatizace řeknou u nás v servisu. Pokud by se ale cena pohybovala v uváděných relacích, klidně se na klimatizaci vykašlu. Příště asi počkám s koupí vozu, našetřím větší částku a koupím auto plně vybavené. Vnitřní recirkulaci zapínám jenom občas a jak jsem kdysi psal, zamlžování částečně reguluje mírné pootevření zadního okna.
Jinak si myslím, že mnohem horší, než staré Škodovky, jsou Avie. Plížit se za takovou Avií, autobusem Karosa nebo jakýmkoliv dvoutaktem z bývalých bratrských států je skutečně na plicní kolaps. Proti tomu jsou naše Škodovky generátory horského ovzduší. Docela mě zaráží, že jsou stále takové čekací doby na Focus. Jak dlouho bych teď vlastně musel na nový vůz podle svého přání čekat? -
"-- skrytý --" 04.01.00 13:28
« dodatecne stresni okno
To Ray. Prave jsem se vratil od sveho dealera, kdy jsme jiz ponekolikate vymenili kupni smlouvu kvuli zmene ve vybave - za tu zmenu ze stresniho okno na klimatizaci mi zvysil slevu o 400 Kc (datum uzavreni kupni smlouvy je stale puvodni).
Ptal jsem se na vztah dodatecne montaze stresniho okna u dealera Fordu k 12lete zaruce na karoserii. Mysli si, ze by to na zaruku nemelo mit vliv. Kdyz jsem predbezne zjistoval na Fordu Credit podminky leasingu, dozvedel jsem se, ze Ford v brzke dobe zahaji vyprodej skladovych zasob se znacnymi slevami (na vybavu). Tyka se to i Focusu roku vyroby 99.
Pred prodejnou Ford jsem mluvil s majitelem "unoroveho" Focusu 1.6 Kombi. Jeho vycet zavad na tomto voze nebral konce a znacna cast techto zavad nebyla odstranena dodnes (auto kupoval jinde - v Melniku). -
« Re: Klimatizace a vnitrni recirkulace
S tím prodejem bych polemizoval. Objednání klima v továrně je za 36k. Dodatečné asi 100k. Známá věc je, že doplňková výbava zrtácí na ceně několikanásobně více než auto. A v ten okamžik, kdy do ojetiny strčíš klima za 100k, zdvihne cenu ojetiny o tak 10k! Skoro rok starý Focus s PC 500k prodáš tak za 390-420k. Nový koupíš opět za 500k + 36k za klima. Takže v lepším případě proti dodělání klima za 100k "zaplatíš" 116k. a v horším 146k, ale máš nové auto! Tato úvaha samozřejmě platí jen když by Ford byl schopen dodávat auta do týdne, jak mi svého času slibovali u Horáka! Potom si neumím představit "kvalitu" odvedené práce. Je to dost velký zásach do auta. Asi by se odměnilo minimálně vrzáním palubky. Nemluvím o následných poruchách elektroinstalace. Známý si nechal do Felicie dodatečně zamontovat alarm, když mu asi počtvrté ukradli rádio. Od té doby mu pořád něco nesvítí, auto občas nestartuje, nebo nejde větrák topení ... Já bych dodělání klima hlavně z tohoto důvodu neriskoval. K recirkulaci: opravdu jezdím skoro s trvale zapnutou. V okamžiku, kdy se začne potit sklo na okamžik ji vypnu. Ventilační soustava Focusu to sklo zvládne během několika vteřin. Zadní boční skla zůstanou zamlžená, ale to mi nevadí. Většinou ale dřív, než se začne potit sklo, protestuje pes, že je vydýchaný vzduch. Snad se jednou dočkáme v autech, nějakého aktivního filtrování vzduchu. Nebo se dočkáme toho, že lidé v této zemi začnou prosperovat a přestanou bezohledně jezdit na olovo a se sto let starými diesely! Jinak to vyhřívané sklo má rastr. Já mám brýle. Hodně šikmé sklo u focusu, brýle, noc a sněžení způsobují, že ačkoli normálně jezdím se sedadlem na doraz dole, vytočím ho až nahoru. Trochu to pomáhá. A jet za tmy s vyhříváním předního skla je dost podobné popsané situaci. Za tmy mi to dost vadilo. -
« Re: Klimatizace a vnitrni recirkulace
Prodat auto a koupit nové kvůli klimatizaci mi nepřipadá jako nejšťastnější řešení. Každý z nás ví, že když si dnes koupím auto za půl milionu a vyjedu s ním před prodejnu, už ho někomu dalšímu prodám se ztrátou minimálně 20 tisíc. Pokud mám dnes Focus starý 8 měsíců byť v perfektním stavu, jehož cena díky novým elektronům přesáhla půl milionu, prodal bych ho teď tak za 400 tisíc, možná o něco víc. Auto příliš rychle ztrácí na hodnotě, v tomto jsou horší už jenom počítače. ETC k Focusu je asi zbytečný luxus, výhody ABS jsem už jednou pořádně ocenil. Přece jenom 12x za sekundu nikdo na brzdu nedupne.
To Marty: Netušil jsem, že i přední sklo je protkáno vyhřívacími vlákny. Jak to vypadá z pohledu řidiče? Jak můžeš jezdit s trvale zapnutou recirkulací? Co to zamlžování předního skla?
To Jiri: Pokud bych kvůli montáži střešního okna měl přijít o záruku na karoserii, nevím nevím, jak bych se rozhodnul. Přece když montuje okno značkový servis, neměl by to být problém. Takovou podmínku slyším poprvé. -
« Re: Zamyšlení
Auta koncernu VW jsou přesně tím, co už delší dobu nepokrytě "obdivuju". Je to klasický příklad toho, jak někdo dokáže neustále dokola prodávat stejný vůz, který se mnohokrát příliš neliší ani svým vnějším designem. Aby jednotlivé automobilové značky vůbec dosáhly toho, že auta ještě budou od sebe rozeznatelná, zvětšují svá firemní loga na čelních maskách vozů. Vývoj se skutečně zastavil. Klasickým příkladem je oblast počítačů, o které se mluví jako o nejdynamičtěji se rozvíjejícím odvětví. Přitom je to jenom zástěrka, kterou má na očích 99,99% lidí. Skutečné objevy na tomto poli jsou jenom laboratorními prototypy nepoužitelnými v praxi nebo neschopné sériové výroby za normální peníze. Neustálé zvyšování kmitočtu procesorů nebo "vylepšování" grafických karet vede ke zvyšování výkonu o pouhých pár procent. Revoluční stavba neuronových počítačů - objev českých vědců, koupili Američané a už o něm nikdo neslyšel. Auta na vodu už údajně jezdí v testovacích podmínkách několik let. Jejich výkon je prý víc než dostačující a údajně se blíží klasickým pohonům. Argumentem, proč se ještě nevyrábějí, je to, že motor díky použití vody koroduje a tento problém dosud nebyl úspěšně vyřešen. Připadá mi to jako poněkud nedostatečný důvod. V dnešní době snad není problém postavit hliníkový motor, použít porcelánové součástky apod. Tomuto světu nevládne žádná vláda, bezzubá OSN se svým přebubřelým rozpočtem je pouhopouhou fraškou pro lidi. V pozadí tahají za nitky zcela jiní lidé ovládající nadnárodní korporace. Klasickým příkladem je třeba klan Kennedyů ve Spojených státech. To Marty: Focus nemá nejtvrdší podvozek ze všech vyráběných aut. Jsou i daleko tvrdší. Musím Ti ale dát za pravdu, že plně naložený Focus má mnohem komfortnější pérování. -
« Re: Klimatizace a vnitrni recirculace
Co se dodatečné klimatizace týče. Já bych asi volil způsob prodat a koupit celé auto, než za 80 000 kč (to se týkalo Escortu - Focus bude za 100) klima dodělávat a nechat si v autě vrtat lidi co to nikdy nedělali. Co se týče bezpečnosti. Nesdílím názor, že ABS a antiprokluz je u Focusu potřeba. Není to těžké auto a výkon taky není nic moc. Až si koupím dvoutunové auto s obsahem 4,3 l tak o tom budu uvažovat. Šikovná pravá noha si poradí i bez těchto berliček. Prostě pojedu v reálu o trochu méně (nebo i více - např. hluboký sníh),než s ABS. K recilkulaci: vyhřívané přední okno je u fordu řešeno jako zadní - je protkáno vyhřívacími vlákny. Za snížené viditelnosti mi to dost vadilo (při testovací jízdě sám ho nemám. I tak jezdím s recirkulací trvale zapnutou. Uvažuju o kyslíkové láhvi do kufru:-) Fakt je, že jsem dnes jezdil po úplně volném měste. Většina aut byla docela nová, žádný smrad. Že by konečně chudina, kvůli povinnému ručení začala jezdit tramvají? To by byl skvělý novoroční dárek, ale uvidíme během příštích dní. -
« Re: Zamyšlení
Hezká úvaha. Já osobně mám pocit, že se vývoj "zastavil nejen v automobilech, ale i v dalších oborech jako je hudba, výtvarné umění, móda, literatura, politika... To zastavil píšu v úvozovkách protože současný vývoj vede k zdokonalování (evoluci) již vymyšleného (ABS, počítač, klima, ESP, EDS, BAST, Common Rail ....) Vše je šito na co největší zisky, efektivitu výroby a díky reklamě kupujeme vyjma vyšší střední třídy dost * vozy, které víc a víc podléhají ekonomickému tlaku globalizace. Klasickým nesmyslným příkladem jsou podvozkové skupiny koncernu Volks-Wagen, kdy na podvozku nákupní tašky do města (GOLF)musí jezdit rodinný sedan "střední" třídy (Toledo, Octavia, Bora), kde průměrný jedinec příjde na zadních sedadlech o špičatá kolena až po supersportovní roadster(Audi TT), který od 80 km/h nevyzpytatelně skončí v první škarpě, nemáte-li náturu zkušebního pilota. Troufám si říci, že vývoj automobilu (rozuměj revoluční) se zastavil v okamžiku jeho masového rozšíření. Potřeba vyrábět masově a co nejlevněji patřičně zdusí invenci. Největší legrace je, že se přitom na vývoji automobilů podílejí média. Například díky tzv. losímu testu dnes vyrábí většina automobilek vozy (do vyší střední tř.), které spolehlivě vytřesou z posádky duši a žena, k více jak trojkama, nemá bez podprsenky šanci (viz FOCUS). Reklama přitom do nás šije, že je to v zájmu bezpečnosti. Na to se dá argumentovat tím, že Mercedes od třídy C je schopen projet tu samou zatáčku o 20 a více % rychleji (než třeba Focus) a přitom nijak neutrpí skvělý komfort. (bohužel to už neplatí o nástupci dnešního Céčka W 203, které se má "přizpůsobit" mladým a bude laděno sportovně rozuměj tvrdě jak prkno - časy se mění). Auta už nejsou so bývala. Místo chromu, dřeva a kůže jen plast, plast a plast. Místo nápadu ekonomika. A to je důvod proč se mnoho bohatých uchyluje k renovaci vozů z let sedmdesátých, nebo kupuje repliky. A auto na vodu? Mercedes má svůj Netcar. Snad se v roce 2004 dočká sériové výroby. Já osobně se děsím jedné věci: A to socialistické Evropy. Budou-li auta jezdit na vodu, určitě na ni evropští sociální demokraté (i evropští pseudopravičáci) uvalí spotřební daň (přece si nesníží obrat své "malé" zlodějiny). Potom může být plná vana v dnešních relacích i za 2000 Kč!!! -
"-- skrytý --" 03.01.00 15:53
« Re:stresni okno a jeste mechanicka klimatizace
Matne si vzpominam, ze mi nabizeli u Horaka dodatecnou montaz, byla to zalezitost nekolika tisicu, urcite to nebylo drahe, ale na rozdil proti montazi okna pri vyrobe to nejak koliduje s 12 letou zarukou na karoserii proti proreziveni.
Zajimave je, ze mi tu dodatecnou montaz nabidli drive nez moznost pri vyrobe (myslim, ze to vychazelo celkove lacineji a ze se na tom prizivovali).
Tu klimatizaci uz ve vyrobnim zavode priobjednali a okno zrusili; reagovali ponekud rychleji nez jsem ocekaval. Mel jsem ale o jejim pouzivani trochu jine predstavy, ktere spise asi odpovidaly automaticke klimatizaci. Ted uz chapu, ze rada lidi ma s klimatizaci potize. K optimalnimu uzivani mechanicke klimatizace se asi musi dospet experimentalne a ty zacatky mohou byt krusne a vest k castym nachlazenim a zrejme ne kazdy zdarne dospeje k zdarnemu cili.
-
"-- skrytý --" 03.01.00 13:39
« Re: RE:Jeste ke klimatizaci
Prominte,ze Vam vstupuji zdanlive nepatricne do chatu.Nemam sice Forda,ale cena 80.000 Kc se mi nezda byt nadsazena-za dodatecnou klimu.V r.1998 jsem si nechal dodatecne domontovat klimatizaci do Oktavky,originalni Diavia,cena s montazi 70.000 Kc a nejake drobne(autorizovany servis+zaruka).
Zdravim.