FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: FORD - motory
I Ford používá proměnlivé časování VTEC jako Honda (u Forda VTC jako Variable Cam Timing) u převrtané 1.4 na 1.7 viz dnešní test Pumy. Nemyslím, že by s motory na tom byl nějak špatně oproti konkurenci. Dokonce i předělaná 1.8 Tdi dotahuje vyhlášené VW. Jen z dosavadních objemů "ždíme" trochu méně než konkurence. Faktem je, že některé motory (litinové benzíňáky)již čeká další inovační cyklus. Jsem zvědav, jestli VTC bude použito i u 1.6 Zetecu - plošší průběh točáku by mu jen prospěl. Nadruhou stranu honba za výkony je vykoupena složitějšími motory (a tím i poruchovějšími) a často i zvyšováním otáček. Mně osobně je v tomto ohledu sympatičtější např. nový VW 2.0 85 kW. To je výkon z osmiventilu, který si na nic nehraje. Zádné proměnlivé sání, žádné turbo, žádné progresivní časování a hlavně nízké otáčky (taky byl poprvé uveden v USA - New Beetle). A přitom pro Evropu je VW schopen vyrobit 1.4 16V/74 kW - nepružnou pohonnou jednotku, která neuveze Fabii! (mizerný průběh toč. momentu). Mě se ždímání vysokých výkonů z malých objemů nelíbí. Je to možná technicky zajímavější, ale z nouze cnost! Možná je spíš načase, abycho všichni začali reptat proti Evropskému daňovému Eurosocialismu. Kdybychom nemuseli platit lichvářskou spotřební daň z PHM, tak by automobilky pro evroský trh mohly dosahovat u svých modelů výkonů tím nejlogičtějším způsobem - patřičným objemem a počtem válců. Jak rád bych jezdil s technicky zastaralým motorem (třebas s OHV!), který by se líně převaloval pro dosažení svého x-setkoňového výkonu a tahal nějaký hodně "ztrátový" automat... -
« Re: Re:Prodejni strategie Fordu a FORD -motory
Motory Hondy si rozhodně zaslouží neskonalý obdiv. Díky nim postupuje vývoj motorů vpřed. Ale. Měl jsem možnost se svézt v 2,2VTEc, byl to fakt supr zážitek, žádný turbo a otáčky 8000. Přesně jak to má být. Tento motor však není určen pro normální jízdu. Vyžaduje zacházení, na které si spousta motoristů nikdy nezvykne. Pravda je však ta, že výkony u Forda nejsou moc oslňující. Motor však plně odpovídá požadavkům na každodenní jízdu. Aspoň podle mě. Určitě na trh přijde vyšperkovaná verze (Cosworth, ST), tak se nechme překvapit -
"-- skrytý --" 10.01.00 14:45
« Re:Prodejni strategie Fordu a FORD -motory
ABS, airbag spolujezdce a palubni pocitac je uz ve standardu pro Ghiu s motory 2.0i a 1.8TDdi, avsak zakladni cena se v tomto pripade zvedla na 545 000.
Jeste k motorum. I motory ECOTEC 1.6 a 1.8 pro novou Astru maji vetsi tocivy moment (150 Nm resp. 170 Nm) nez odpovidajici motory Zetec (143 Nm resp. 160 Nm). Maji ale take o neco vetsi spotrebu.
Dealer Fordu argumentoval tim, ze se FORD nesnazi vymacknout z motoru maximum kvuli vetsi zivotnosti a v posledni dobe mu jde zrejme i o nizsi spotrebu. Prednosti novych motoru, asi to plati mene o 2.0i a 1.8TDdi, je i nizka hlucnost.
U motoru Hondy s promennym casovanim ventilu se dosahuje maximalnich vykonu pri vyrazne vyssich otackach, tocive momenty jsou nizsi. Spotreba je vsak velmi nizka. -
« FORD - motory
Jak jsem teď tady pozoroval to dohadování ohledně tunningu vozů a z toho co vím, mám dojem, že Ford má v současnosti motory celkově dost slabé. Připadá mi to zvláštní vzhledem ke slavné historii Fordu (Cosworth, atd.) - jestli snad automobilka zaspala dobu nebo jí konkurence ujela? Diesely Fordu mi nikdy napřipadaly dobré, VW má určitě navrch, benziňáky sice špatné nejsou, ale větší obsahy zvládají lépe třeba Japonci (Honda), menší obsahy (1,6) také nepatří k výkonové špičce. Nedávno jsem viděl dva testy. První test se zabýval nižší střední třídou, obsah 1,6. Focus sice v testu exceloval, ale o motoru se lépe zmiňovali u Renaultu. Podle mně je Zetec 1,6 naprosto špičkový motor (viz. naše diskuse s Martym), ale neměl jsem možnost lépe vyzkoušet třeba zmiňovaný Renault. Ve druhém testu srovnávali nadupané sportovní verze - Ford Mondeo, Audi S4, Honda Accord, Nissan Primera a ještě cosi. Motorově nové Mondeo docela propadlo. Má sice nejkomfortnější podvozek atd. a i motor je skvělý, oproti konkurenci měl větší spotřebu i nižší výkon. Má Ford motory aspoň v něčem špičkové, pokud už ne nejlepší? -
« Re: Prodejni strategie Fordu
Rozdíl mezi verzí Ambiente a Ghia byl (nebo ještě je) skutečně zarážející. Výbavově toho Ghia navíc příliš nemá, ale cenově je o dost dražší. Možná sehrává i svou roli logo Ghia, které je pro Ford určitou tradicí a synonymem luxusní výbavy. V případě Focusu to ale až tak neplatí.
To Marty: Kolega, který má toho kombíka, mi říkal, že se u nějaké firmy dá koupit kožený potah volantu. Slíbil mi, že zkusí zjistit bližší informace. -
« Re: Uprava Focuse
To Marty: Uprava pomocí CHIP-tuningu je podle mě taky trochu diskutabilní. Co o tom vím já, celý trik je v tom, že počítač zvýší tlaky na turbo. Nápad je to jistě dobrý, když uvážím, že poměr cena/výkon je zajímavý. Podle mě však motor ztratí na své uživatelnosti především proto, že se zákonitě musí zvýšit turboefekt. Bohužel jsem ještě neměl tu čest se v takovém autě svézt. přísadám do oleje jsem tomu zprvu taky moc nevěřil. Zkusili jsme jich několik, jako třeba NULON apod. Jenže všechny přísady pracují na bází nějakých pryskiřic. Jelikož máme k dispozici motorovou brzdu, zjistili jsme, že tyto přípravky zvýší výkon v rámci deka. Určitě však lépe ochraŇují motor. Megalon je však založen na bázi mikrokeramiky. (tu například začala používat automobilka Porsche) Výkon motoru se zvýšil možná tak o 2-3%, ale jeho chování se trochu změnilo. Přirovnal bych to, jako byste odlehčili setrváku. Motor jel plynuleji. A rozhodně se zvýšil odvod tepla z motoru, a to taky vede k většímu výkonu. Zkus si třeba jen vyndat termostat a motor než se zahřeje jede podstatně líp. Megalon nedělá film na kovových částech, ale jsou to mikrokeramické kuličky, které vyplní nerovnosti na třecích plochách. Proto taky nelze slibovat nějaký zázrak hned po nalití, ale přísada potřebuje asi 10 motorhodin na zapracování se. -
« Re: Uprava Focuse
To ludwig: Na té malosériovosti něco bude. Způsob zvýšení výkonu motoru pomocí "zlatých ručiček" - vyleštěním některých částí a kvalitnějším sesazením je mi sympatické. K čemu ale nemám moc důvěru je prostý chiptunning. Například u VW TDI, soudě podle srovnávacích grafů, to bude asi k motoru pěkná prasárna... Molekulární přísady do oleje nezatracuji. Viděl jsem a četl pár testů, které potvrzují jejich smysl. (do jaké míry byly zaplacené společností, vyrábějící daný výrobek je samozřejmě otázka). Jen jsem se na to při koupi auta ptal dealera, který mi řekl, že Fod tyto přípravky nepodporuje (příslušná aditiva v originálním lehkoběžném oleji, by prý měla stačit)a když je tam naleju vystavuju se riziku ztráty záruky... Co se týče toho "poznávání" jakou nerovnost "zalepit" a jakou ne, o které píše Gapa, se mi zdá jako veskrze logická otázka. Pochopil-li, jsem správně princip těchto "zázračných vodiček", tak obalí jednotlivé části motoru mikroskopickým filmem a zároveň vyplní nerovnosti. To ovšem znamená i např. nepatrné snížení průtoku maziva mazacimi kanálky, ne? Takže se motor vlastně tak trochu "zanese". A některé vůle budou až moc na těsno. V tomto ohledu se nabízí otázka, jestli není lépe tyto přípravky nasadit až u zajetého staršíko motoru tak od 50-60 000 km výše. -
« Re: Prodejni strategie Fordu
Podle mne prodejní strategie Fordu - stejná cena na různé karoserie (ty motory tak zcela neplatily už od začátku) je pro Ford cenným marketingovým průzkumem reálných potřeb zákazníka. Kolik lidí si asi v minulosti koupilo třídveřovou verzi místo pětidveřové ve snaze ušetřit? Nejvýhodněji jsou na tom u Forda bez diskuzí zájemci o kombi. Co ale nechápu je strategie výbav. Rozdíl mezi Ambiente a Ghiou je jen v pár vetšinou stylistických detailech. Myslím, že by si Ghia zasloužila v základu třeba klima, všechna okna v elektrice a dálkový centrál... Nebo, že by si Ford takto hradil náklady na nabídku více motorů a kastlí za jednu cenu? Faktem je, že cenova Focusu byla v počátcích produkce o moc výhodnější než dnes. Hlavně ve vztahu motor+výbava se na něj konkurence nechytala (Golf, Astra, Megane, Octavia) Golf se stejným motorem a výbavou, díky politice ucelených paketů vycházel asi o 50k více. VW pochopil, že aby tento model prosadil vůči o hodně lépe vybavené Octavii musí s cenou dolů. Megane je dnes taky ve vztahu k rozsáhlé bezpečnostní výbavě cenově lepší volba. 100 letá Astra byla alespoň od poloviny loňského roku také výhodnější volba. Zaslechl jsem, že Ford zbrojí na jaro a vytáhne rozsáhlé slevy na výbavu. Podobně jako u Escorta bude klima za 50%(skřípu zuby), druhý airbag a ABS v základu. Česká republika je ostatně asi jedinou zemí, kam Ford dodává Focus bez ABS a airbagu spolujezce v základním provedení. -
« Uprava Focuse
to Gapa: Co se tyce meho povyseneckeho nadhledu, jsem rad, ze reagujete i když záporně a pořád považuji tuto diskusi jako pouhou výměnu názorů a zkušeností. Toliko, co do osobní pře. dále jen k úpravě. Co se týče přísad do olejů jsem se špatně vyjádřil. Ti závodníci je používají do svých osobních vozů, konkrétně Pepa do Oktávky 1.9TDI a Honza Urbánek do Focuse 1.8 TDI. Jinak nevím, kde jsi přišel na ty údaje ohledně repasí motorů. Musím říct, že jsi asi zblblej formulí jedna, protože kdyby se měnil motor tak často, tak nás v republice závodí asi pět. (a já už mezi nima nebudu). Rozpočty týmů u nás jsou totiž přeci jen trochu skromnější. Jinak zkus zapřemýšlet nad tvou větou "Vysvětli mi prosím tě, jak ta přísada pozná, které nerovnosti vyplnit má a které ne???......." Megalon to opravdu nerozlišuje, zahlazuje všechno a v tom je kouzlo tohoto produktu. Nebo snad máš pocit, že je v motoru nějaké místo, které má být nahrubo? Jestli jo, tak ten motor vyrob a třeba uděláš revoluci v motorech.
To Marty: Jestli pak víš, kolik se denně vyrobí u Fordu motorů? A jestli pak také víš proč např. u Mondea ST200 při stejném motoru zvýšili výkon o 35 koní se zachováním záruk, životností apod. ? Tajemství spočívá v malosériové výrobě, která umožní výlisky lépe zpracovat. Všechno se točí okolo proudění vzduchu (Fyzika)Čím víc nerovností, tím méně vzduchu ve spalovací komoře. Vznikají totiž víry. To je totiž to samé, jako když do tekoucí řeky dáš překážku. Co se vytvoří? Na druhou stranu ti dávám za pravdu, že je lepší si koupit 1.8. Ale co ti, kteří už 1.6 mají a chtějí to auto rychlejší? Ale stejně, i kdyby si koupili 1.8 je možné, že to bude zase málo. Pak jsme tady my. Ale taky 2.0. A potom? Zase my a 170 koní. Ale tady už uznávám, že trvanlivost motoru se mírně sníží. Proto je tady MEGALON -
« Re: Prodejni strategie Fordu
Na začátku roku byla základní cena ještě 420 tisíc. Cenový rozdíl mezi motory 1.6 a 1.8 byl 20 tisíc, takže současných 25 tisíc je vcelku zanedbatelný rozdíl. Přesto mi přijde, že současné Focusy jsou už poměrně dost drahé. Kamarádův otec si koupil Focus s podobnou úrovní výbavy jako mám já. Nemá metalický lak, airbag spolujezdce ani defend-lock a přesto ho auto vyšlo o 30 tisíc dráž. Slušněji vybavený Focus tedy vyjde na nějakých 500 tisíc a to mi přijde už jako dost peněz, zvlášť pokud chce Ford konkurovat v nižší střední třídě Renaultu nebo naší Octávii. -
"-- skrytý --" 07.01.00 10:41
« Re:Prodejni strategie Fordu
To Ray. Jiz nejakou dobu dealeri mluvi o cenovem rozliseni petidveraku a kombiku. U Mondea, kde byla cena take stejna, se to jiz rozlisilo. Proto jsem s tou objednavkou kombiku neotalel. Mimochodem rozdil v cene mezi motory 1.6 a 1.8 je uz 25 tisic (zakl. ceny 445 a 470 tisic). -
« Prodejní strategie Fordu
Co říkáte na prodejní strategii Fordu, kdy automobilka nabízí vozy s různými motory a různého provedení za téměř totožné ceny? Mám namysli základní provedení, které se u všech variant téměř neliší. Vím, že teď už to neplatí tolik, jako před rokem, ale stejně jsem nechápal, proč se například Focus 1.4 prodával za naprosto stejné peníze jako silnější 1.6. Z vnějšího pohledu neznalý člověk jednotlivé úrovně výbavy ani nerozezná, chybí obvyklý štítek LX, GLX i označení motoru 1.6i, 1.8 apod. Tento systém má své nepopiratelné klady, ale i zápory. Jaký je Váš názor? -
« Re: Úpravy
Ja teda obecne bych do zadne upravy motoru za ucelem zvyseni vykonu nesel. Zacinal jsem s auto-motorismem pred 12-ti lety s fiatkem 600D kde se dalo bastlit tim, ze napr. praskly blok motoru se slepil DEVCON lepidlem a jelo se dal. Dnes, jsme asi opravdu nekde jinde. Motory jsou dimenzovany na normy jako spotreba, zplodiny, vykon. Upravou se znacna cast rozhodi, jede to vic, ale ma to vetsi spotrebu, neodpovidajici obsah skodlivin, mensi zivotnost. Kdyz nekdo chce "silnejsi" vuz, at si ho koupi uz od zacatku -> v tom je i trend automobilek viz diskuze okolo dodelavani palubnich pocitacu, klima. Ja mam Focus 2.0 L a plne mi to na zdejsi cesty staci.
Trochu z jineho soudku FYI: chtel jsem si prevez auto sam sobe z fyz. osoby na pravnickou. Peclive jsem se vybavil vsemoznymi dokumenty, vystal 6hodin frontu no a co mi nechybi!! => doklad o tom, ze novy majitel nema zaplacene povinne ruceni!! Tj. je to pry nutne mit jako "budouci" majitel mit zaplaceno - uzavreno no a ten puvodni si ma zazadat o vraceni zaplacenych poplatku....
Motorismu zdar!! :)) -
« Úpravy
Já osobně upraveným vozům celkem fandím, ale musí to být samozřejmě s rozumem. Někde v časopise jsem viděl úpravu Focusu právě od Wolf-Concept jejíž cena přesáhla 25 tisíc DM. Celková cena vozu se tudíž vyšplhala přes jeden milión našich korun. Za tyto peníze si přece už můžu koupit auto zcela jiné kategorie nehledě na to, že uvedená úprava by neměla šanci na našich silnicích jezdit. Vkusné vylepšení vzhledu vozu pomocí elektronů, chromovaných dílů a různých spojlerů, které neporušují vyhlášku a nejsou nebezpečím pro ostatní řidiče, je jenom obohacením pro naše silnice. Každý z nás je tak trochu individualista. Takhle jsem teď v poslední době viděl upravenou Astru a Mégane. Obě auta byla nádherná, naprosto vybočovala z běžného stereotypu. Žádný burácející výfuk, jenom pár designových úprav, které auto skutečně proměnily ve skvost. Otázkou ale zůstává, zda podobné úpravy zbytečně nepřitahují pozornost potencionálních zlodějů. -
« Re: Úpravy motoru
To ludwig: Pominu a prominu, že si v tomto chatu děláte reklamu tím spíše, že díky tónu posledního pžíspěvku působí dost kontraproduktivně. Toliko osobně. Obecně vzato je naladění motoru z automobilky podřízeno několika faktorům: výkonu, který ze stejného objemu dostane konkurence (1.6 100+-3hp byla dloho standard), emisím, spotřebě, hlučnosti, míře amortizace, optimální spolehlivosti a servisním intervalům. Naladění motoru je potom kompromisem, podle důležitosti, ve vztahu k optimální cílové skupině zákazníků a konkrétního použití. Toliko teorie. Praxe je taková, že vůbec nemusím rozumět motorům, abych mohl konstatovat, že vždy je něco za něco. Vyšší opotřebení vyplývá z logiky věci. Rozdíl mezi 1.8 benzínem a 1.6 je kolem 20 000 Kč a rozdíl výkonů +15% ve prospěch 1.8 (100hp oproti 115hp). Kdybych na ty naše okresky potřeboval navíc těch 15 koníků asi bych volil spíš 1.8 z fabriky, než vylepšení 1.6 o 10 k. Ten dvoulitr je jiné kafe. Tam je rozdíl výkonů už zajímavý. Sám o sobě je ale určen velmi úzkému okruhu zákazníků (odhaduji tak 2-3%). Samozřejmě jen třídveřový model. 5dv hath a zvláště 4dv sedan, který je určen starším lidem, je vzhledem k dravým, krátkým převodům ve spojení s dvoulitrem marketingový úlet). Nikomu neupírám právo si udělat s Focusu "Porsche" (s uvozovkami je snad jasnější, že to není srovnání, ale metafora prosím!). Já osobně bych si připadal dost legračně, kdybych RS spojlerem za 25k brousil obrubník u auta, které z nuly na sto zrychlí za 11s... -
« Re: Úpravy motoru
to: Lugwig. Nevím, nevím, ale mám takový pocit, že tím svým povýšeneckým a nadřazeným "nadhledem" moc zákazníků nezískáš......Marty pouze prohlásil, že by si tuning udělat nenechal...... závodníci samozřejmě přidávají přísady do olejů, ovšem pozor, ne proto aby zvýšili životnost motoru, ale aby momentálně (krátkodobě) zvýšili jeho odolnost při extrémních výkonech. kolik km si myslíš, že najede závodní motor do generálky??? většinou jeden závod!!!.......dále cituji: "MEGALON, která sníží tření vyplněním nerovností". Vysvětli mi prosím tě, jak ta přísada pozná, které nerovnosti vyplnit má a které ne???.......závěrem: ta přítelkyně bude určitě příjemně překvapená, ale jen do doby než dojde na akci!!! -
« Re: Úpravy motoru
Dovolte mi abych vám vyvrátil váš dost ostrej názor. Nevím, kde jste prisel na to, ze tuning motoru znamená automaticky větší opotřebení. Kdyby jste četl, co jsem napsal níže o úpravě, vedel byste, že úprava se týká míst, které nemají vliv na opotřebení. Dále co se týče záruky, platí ve stejném rozsahu jako bez úpravy. Motor 1,6 100 koní je zajisté dostačující, ale nejsem si jist, že máte právo odsuzovat lidi, kteří by rádi měli něco navíc. A ohledně "zázračných" vodiček vás mohu ujistit, že ji používají takoví závodníci jako třeba Pepa Kopecký nebo Honza Urbánek. A ti si myslím motorům rozumí trochu více než vy! Úpravy, které nabízím dávají člověku na výběr. Mě osobně se taky nelíbí, když si někdo nevkusně vyzdobí auto koncovkou z DTM. A taky srovnávat Porsche s Focusem je dost absurdní, protože to jsou trochu rozdílné vozy. A já se osobně radši svezu v Hondě Accord type-R než v 911. A co se týče rozmezí otáček, pokud se při vaši jízdě nedostanete nad 3000 otáček, je jakákoli úprava opravdu zbytečná. To bych vám ale doporučil Escort 1,8D 60 koní, protože to jede taky pěkně. Tady jde říct jen jediné. Péro si tím nezvětšíte, ale vaše přítelkyně bude rozhodně příjemně překvapena. -
« Re: Úpravy motoru
Motor bych nikdy nenechal dodatečně upravit. Jednak to nyní nepřichází v úvahu, protože nechci ztratit záruku. A potom si myslím, že 100 hp je výkon pro motor obsahu 1,6 l víc než dostačující. Zetec je 16tiventil, tak stejně točí víc něž je zdrávo. A s úpravou na vyšší výkon určitě dojde ke ztrátě hodnoty vlivem nižší životnosti. Já osobně tunningu moc nefandím. (péro si taky vypouklým zrcátkem neprodloužím-:))Budu-li chtít vyšší výkon, koupím si auto s vyšším obsahem motoru. A Focus je rodinný sedan nižší střední třídy. Kdo z něj chce udělat Porsche je podle mne trochu legrační. Stále více se rozmáhající tunning zvláště v Německu je učebnicovým příkladem působení reklamy na střední a nižší vrsty... Zrovna před chvílí mi projel pod okny jeden vytunningovanej mozek s Octavií. Má tam "sportovní" výfuk za x tisíc (a přitom by stačilo jen vyndat nebo trochu povolit zadní díl (akustický efekt by byl asi stejný). To nemluvím o lití všelijakých "zázračných" vodiček do oleje. Minimálně bych počkal až mi takový přípravek nabídne oficiální dealer. V chytré knížce k Focusu je to doslova uvedeno jako důvod ke ztrátě záruky. -
« Re: Upravy Focus
Megalon se da koupit u me, poslu na dobirku za 1300,- S DPH. Jsou druhy do motoru, prevodovky, 0,5 litru se naleje pri vymene oleje misto casti oleje - potom trvanlivost az 50 000km. Trva cca. 10 motorhodin, nez se zacne projevovat jeho ucinek. K megalonu je presny navod
motorsport@centrum.cz