FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Bez nadpisu
Zdar lidi!Někde jsem četl,že se Focus prodává v USA za 12500 doláčů.To se mi zdá jako dobrá cena nato jaký tam mají platy.Samozřejmě se tam kupujou asi větší auta,ale stejnak ta cena je slušná.Myslím si,že se asi neprodává základ 1.4, ale v plné výbavě s airbagy,ABS.klima atd.Jinak se mi Focus móóóc líbí,ale nejsou prachy. -
« Re: Focus opět triumfuje!
Pokud já vím, tak Ford je v USA jedna z nejprodávanějších značek, ale nelze srovnávat Ford americký s Fordem evropským. Docela by mě překvapilo, kdyby se Focus v USA prodával nějak výrazně. Američané kupují hlavně velké vozy s velkými obsahy a tady nevím, nevím, jak chce Ford uspět s evropským vozem. Je to přece jenom ještě malé auto.
Dále, Ford nemá určitě zapotřebí stavět v Evropě další výrobní závod. Vždyť v Německu stojí přímo gigantický koncern, který zásobuje celý starý kontinent. Těžko říct, proč dodávky aut do naší republiky tak váznou. Výrobní kapacity jsou dostatečné, možná je ale velký zájem v západní Evropě, která má pochopitelně přednost.
Jinak tyto soutěže pochopitelně musíme brát s rezervou. Rozhoduje prodejnost vozu a ne vyhodnocení několika "odborníky". Může to mít i určitou podobnost s filmem. To co většinou kritika hodnotí superlativy, bývá u obyčejných diváků naprostým propadákem a naopak. Já jsem se také neohlížel při koupi vozu na to, jestli je to Auto roku nebo ne. Ale může to být určitý spolurozhodující činitel a Focus jich získal víc než dost. Velká řada ocenění s celého světa vypovídá o určité výjimečnosti tohoto vozu v současné automobilové nabídce. -
"-- skrytý --" 13.01.00 11:08
« Re: Focus opět triumfuje!
Mno,ze Ford triumfuje,je jak nadpis z Lidovych novin.Uprimne mu to preju,prece jenom pro americany zni Ford trochu domacteji nez Daimler.Az ho tam uvidim na cestach tak,ze nebude prehlednutelny,pak to teprve bude uspech.Jinak ne.Uspech musi mit odbyt a pro mamuti americky kontinent je to kapicicka v mori.Zatim se stavi vice japonskych tovaren na uzemi USA,nez evropska filialek Fordu.A Detroit ma jine plany,pokud vim. -
« Focus opět triumfuje!
Osobním automobilem roku 2000 pro celou Severní Ameriku se stal při zahájení Severoamarického mezinárodního autosalonu v Detroitu FORD FOCUS. Porotci vybírali vůz podle mnoha hledisek a Focus suverénně zvítězil. Podotýkám, že na vozu roku se shodli jak Evropané, tak Američané, což je věc naprosto nevídaná. Prodej Fordu Focus byl totiž v USA zahájen až nyní a má proti Evropě značné spoždění. Je také známo, že v Americe soutěž Car of the Year neberou v potaz a rovněž si nevzpomínám, že by ve volbě vozu roku někdy došlo ke shodě mezi oběma kontinenty.
Pro Martyho je to třeba důkaz dalšího uplácení porotců, pro mně je to opakované potvrzení kvalit tohoto vozu. -
« Re: Focus získal Grand Award!
Z toho, co jsem vyčetl, vím, že tato soutěž trochu naddržuje americkým výrobům. Otázkou ovšem je, do jaké míry ještě lze Focus považovat za americký vůz. Také si myslím, že každou soutěž na světě by Ford snad uplatit ani nedokázal. Příkladem může být třeba Car of the Year a prohlášení našeho zástupce. Každopádně, v Americe si teď Focus udělal skvělou pověst (viz. můj další příspěvek). -
« Spotreba 2.0L Focusa
Ahoj,
sleduji, ze Ford ma nejake promo na auta 1999. Jestli si nekdo chce koupit IMHO skvely FOCUS a taky si trochu zajezdit, tak doporucuji jen 2.0. Nizsi kubatury na pomer vykon/cena nemaji vyznam. Mam tam najeto ted 25.000km, spotreba tak okolo 10l , bez zavady. Plnim to N98 a je to na zrychleni znat. Pro milovniky vzhledu doporucuji dokoupit RS packet pri nakupu, hnedle je to jiny vozik.
Karta. -
« Focus získal Grand Award!
Právě mám před sebou vyhodnocení prestižní
mezinárodní soutěže "Nejvýznamnější vynálezy roku 1999".
Výběr se určuje ze stovky světových vynálezů a objevů
podle posouzení odborné komise populárně-vědeckého
měsíčníku Popular Science. Tato komise uděluje
nejvyšší ocenění těm objevům a výrobkům, které přinesly
něco avantgarního a revolučního pro hospodářský a
společenský pokrok a je to největší uznání, jaké
mohou dostat.
V kategorii nejpozoruhodnější automobily roku získal
nejvyšší možné ocenění Grand Award FORD FOCUS a
s přehledem absolutně zvítězil.
Chci ještě podotknout, že kromě této ceny získal
Focus také ocenění Best of What´s New a byl jediným
tak malým vozem, který toto ocenění získal. Až za ním
skončily vozy typu Mercedes-S, Cadillac DeVille, ...,
které jsou už vybaveny hlasem ovládanou GPS navigací
(70.000 USD), bezpečnostním radarem, mají motory V8
apod. Žádný jiný automobil stejné třídy se Focusu
ani nepřiblížil, natož aby získal nějakou cenu.
Kromě toho je Focus automobilem, který získal nejvíc
ocenění na celém světě v průběhu jednoho jediného
roku (Car of the Year 1999, Zlatý volant, ...).
Může ještě teď někdo namítat, že je Focus špatný vůz?
Kdo nevěří, nechť si přečte Technický týdeník 2/2000
nebo se mrkne na www.popsci.com. -
« Re: Do čeho jít?
To Fred1: Já osobně bych si teď vybral ten dvoulitr. Mám rád to příjemné vmáčknutí do sedačky při akceleraci a ačkoliv 1,6 je v tomto směru také dobrá, na dvoulitr určitě nemá. Zřejmě bych se rozhodoval podle toho, kolik do toho chceš vrazit peněz. Možná bude lepší plně vybavená 1,6 než dvoulitr bez klimatizace. Svou roli tu sehrává i počet najetých kilometrů. Těch 80 tisíc je jednoznačným ukazatelem na diesel. Gapa Ti tu psal na diesel Escorta samou chválu. Těžko Ti může někdo z nás nějak blíž poradit. Na závěr bych řekl asi toto. Podle mně je 1,6 technicky nejlepší motor ideální pro rodinnou, případně slušně sportovní jízdu s nízkou spotřebou. Dvoulitr je ideální pro sportovně založeného řidiče, případně pro často plně naložený vůz. Diesel se vyplatí tomu, kdo najede ročně mnoho kilometrů (Tvůj případ). Dál se rozhoduj podle svých finančních zdrojů. -
« Re: Do čeho jít?
K těm dieslům od Forda. Mám kamaráda, který mi pravidelně dělá servis na našem firemním Escortu Van 1.8D (bez turba). Přestože, je tento můj kolega "těžký" zastánce VW a Fordy voloženě nemá rád, dnes a denně nechápe, když s tím Escortem přijedu. Po 100.000 km jsou tam vyměněny akorát brzdové desky, olej a rozvodový řemen (jenom pro jistotu). Fordy i nadále nemá rád (i kydž s nima nemá problém), ale VW miluje (i když, na téměř každém dieslu řeší problém s popraskanou hlavu po 100.000km).........????? -
« Scorpio vs. Focus
To sve Scorpio mam skutecne rad,jak uz jsem psal je to dobre auto,ale na Focus po mnoha strankach nema.Do zatacek moc nesedi,v zime na snehu je to katastrofa a zrychleni pri predjizdeni je pouze obstojne/neda se s tim obcas jen tak zablbnout/.Je pravda,ze je mimoradne pohodlne,takovy pojizdny obyvak a co bych vyzdvihl je SPOLEHLIVOST.Za tech osm let jsem az na bezne prohlidky nikdy nemel problem.Menil jsem jen desticky a olej.Hlavne proto verim Fordu a doufam,ze me Focus v tomto ohledu nezklame.
Nejradeji bych zkombinoval motor 81KW Tdi z Oktavie a jizdni vlastnosti Focusu/myslim podvozek,kvalitu dilenskeho zpracovani apod./.Rocne najezdim tak 80 tis.Km a potrebuji na to auto predevsim spolehlive,bezporuchove,ale taky aby byla radost se v nem svezt a obcas projevit sveho sportovniho ducha./to ve Scorpiu neslo/.Mam jeste tyden na rozmyslenou,poradte prosim,ktery motor zvolit?Mam risknout toho diesla?/nikdy jsem diesla nemel/, nebo radsi 1,6,ci dvoulitr?Podotykam,ze to Scorpio mam trilitr v automatu. -
« Re: Do čeho jít?
No Marty, s těmi dvěmi třídami dolů, i když v uvozovkách, jsi to trochu přehnal. :-) Zase po tak kvalitních cestách určitě nejezdím. Do Německa máme v celé republice pořád dost daleko. Ten podvozek je trochu tvrdší, ale žádný žebřiňák to snad není. Co se týká prostoru, pak Scorpio určitě vede, ale Focus na tom není v tomto směru špatně. Je to nejprostornější vůz v nižší střední třídě a svými rozměry mnohdy předstihuje i třídu střední. Troufám si říct, že ve všech ostatních parametrech už Focus vede a to i v komfortu jízdy, protože do ní musíš počítat nejen podvozek, ale také motor, akceleraci, hlučnost, interiér, apod. Tady snad 8 let staré Scorpio ani konkurovat nemůže. Přesto máš ale Marty v tom podvozku trochu pravdu. Kdybych si měl vybrat auto na pražskou dlažbu, Focus bych nechtěl ani omylem. To je skutečně vůz na kvalitní asfaltky. Třeba jsou na tom současné modely trochu líp. -
« Re: Do čeho jít?
Nechci Tě od koupě zrazovat, ale skok ze Skorpia do Focusu je přeci jenom o "dvě třídy" dolů. S Focusem se sice dá zahnout ve stovce do pravého úhlu:-)), ale podstatně na úkor komfortu. Řekl bych, že podvozek daleko převyšuje možnosti i toho dvoulitru. Pro 1.6 se ho skoro škoda. Faktem ale zůstává, jízda Focusem dělá české silnice ještě hrbolatější než jsou. Jestli budeš jezdit po kvalitních cestách jako Ray je to OK. Pakliže budeš jezdit hodně ve větším městě (Praha, Brno?), je rozumější koupit si Mondeo. Je to přece jenom skok z "lodi do lodi". -
« Nový Focus
Pánové, právě mám před sebou "neoficiální" fotografie 4 nových variant Fordu Focus a je skutečně na co se dívat.
Prvním novým Focusem bude zřejmě sportovní varianta stávajícího hatchbacku. Designově částečně vychází ze současného WRC, samozřejmě bez tak velkého zadního křídla. O motoru, výkonu apod. tu není zmínka. Celkově to na první pohled vypadá jako ostře nabroušený hatchback.
Druhou novou variantou bude Focus Coupé. Toto auto je skutečně nádherné. Boky a předek vychází z klasického Focusu, zadek mi připomíná Ford Cougar, střecha je klasické kupé ve stylu Pumy. Celkový dojem je ale perfektní. Pokud bude mít motor alespoň obsah 2,0, pak to bude parádní kousek. Puma může s tichostí odejít na smetiště dějin.
Třetí a čtvrtá varianta Focusu jsou na fotografiích hodně kamuflované a nechci je raději hodnotit. Celkový dojem z nich mám rozpačitý. Možná jsou to jenom podvrhy. Jedna z variant dokonce opouští klasické přední trojúhelníkové světlomety.
Škoda, že se už sem nedají dávat fotografie. Kvůli pár * jsme připraveni o tuto možnost. Malou fotku Focusu Coupé si ale můžete prohlédnout na www.automedia-online.com. Mám pocit, že tam kdysi byla. Uvidíme, co všechno se z těchto aut objeví na trhu. -
« Re: Do čeho jít?
To fred1: Zdravím nového nadšence vozů Focus (možná ten dotaz stačil jen jednou). Pokud bys nalistoval starší příspěvky, tak my jsme se tam o těch motorech kdysi dost bavili. Záleží na tom, co chceš. Zetec 1,6 je skvělý, pružný a úžasně tichý motor s nízkou spotřebou. Akcelerace je výborná, na předjíždění víc než dostatečná. Pokud budeš chtít silnější motor, pak téměř půl litru navíc u 2,0 určitě poznáš. Neměl jsem možnost motor vyzkoušet, ale pokud jsem se dočetl, je prý perfektně zpřevodovaný a s dobrým zátahem. Trochu u něj kritizovali pouze hlučnost ve vyšších otáčkách, ale ta k větším obsahům patří. Pokud najedeš ročně alespoň okolo 25 tisíc Km, pak si zvol diesel, ale já osobně si také myslím, že Ford "nafťáky" neumí. Jsou tady i opačné názory, stačí se mrknout na pár starších příspěvků. -
« Re: FORD - motory
To Marty: Pumu jsem si zkusil kdysi dávno a ačkoliv to není špatné auto, motorově opět nic moc. Ten výkon tam sice je trochu znát, ale je potřeba hodně dupat na plyn. V nižších otáčkách žádný zázrak. S obsahem 1,7 se rekordy trhat nedají ať je auto lehké jak chce.
Zatím nejhorší zoufalství, co jsem si kdy zkusil, je Octávia 1,4. Kdo nezažil, neuvěří. To je tak šíleně líné auto, že je fakt s podivem, na který segment trhu s tím VW míří. Jak je to s Fábií nevím, ale docela by mě to zajímalo.
A k té spotřební dani. Ta už mě vážně začíná * (promiňte ten výraz). To je zlodějna, která nemá ve světě obdoby, kromě Evropy. V podstatě je to trest pro zákazníka za to, že si kupuje určitý druh zboží. A když jsem v neděli slyšel Mertlíka, jak musíme zvýšit naši minimální spotřební daň na úroveň EU, musel jsem vypnout televizi, abych se zbytečně nerozzuřil. Jenom doufám, že tak rychle, jak doháníme Evropu v daních, je doženeme i v platech. -
« Do čeho jít?
Zdravím všechny příznivce automobilu FORD.Mám v úmyslu vyměnit své již zastaralé Scorpio 1992/i když stále dobré/ za Nový Focus.Nevím si však rady,který motor zvolit?Rozhoduji se mezi 1,6/16V a 2,0.Domníváte se,že těch 20Kw stojí za ten značný cenový rozdíl?Je to opravdu tak znát?Má nekdo zkušennosti s obema motory?
U dealera jsem měl možnost vyzkoušet si i Tdi 66Kw,zdálo se mi to docela živé,ale všichni me od toho odrazují s tím,že Ford diesly dělat neumí.
Co si o tom myslíte?
Jinak osobně si na Focusu nejvíce cením jeho jízdních vlastností.To auto neskutečně sedí v zatáčkách.I do prudké zatáčky s plným plynem jenom pískaly gumy,ale vůz neuhnul ani o milimetr.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!