FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Daňová politika
Já často používám známou větu: "Lidé mají takovou vládu, jakou si zaslouží." Že jsme tady blbci a volíme tak jak volíme, je čistě jenom náš problém. Na druhou stranu je potřeba přiznat, že v naší zemi skutečně není koho volit a nemám rád argumenty typu "Volíme nejmenší zlo".
Nevím, jak budeš vysvětlovat Finančnímu úřadu, že jsi nezaplatil daně, protože nesouhlasíš s Opoziční smlouvou. Volby jsou za námi a "demokraticky" jsme si zvolili ty, kteří tam jsou. Přes 50% národa si přálo vládu ODS nebo ČSSD a tyto strany teď podle platných zákonů mají právo čtyři roky vládnout. Až nastanou nové volby, můžeme se všichni vyjádřit k tomu, jak se nám to líbilo.
Mimochodem, státní zřízení jako takové je zastaralý a přežitý systém. O tom už se začínají vézt první opatrné debaty. -
« Re: Re: Scorpio vs. Focus
Ještě jednu věc si neodpustím. Když už si tady vysvětlujete, jak málo místa má Focus oproti Scorpiu, tak doufám, že jste si v tom autě alepoň jednou poseděli. Rozdíl tam určitě bude v neprospěch Focusu, ale určitě ne tak markantní. Například u Mondea se mi nezdálo, že by tam bylo nějak zvlášť víc místa. V nižší střední třídě je Focus jediné auto, kde jsem se sám za sebe posadil naprosto pohodlně a bez problémů. Mám teď služební Toyotu Avensis, která patří do střední třídy, ale co se týká prostoru, tak vzadu je na tom Focus líp. -
« Re: Re: Scorpio vs. Focus
Ještě k tomu srovnání. Pokoušíte se tu porovnat vozy, mezi nimiž je přinejmenším rozdíl jedné generace vývoje automobilů a také rozdíl jedné třídy. Takže nejenom u motorů, ale celkově srovnáváte hrušky s jabkama. A pokud chce někdo nový Ford a Focus je mu malý, ať si koupí Mondeo. -
« Re: Re:Scorpio vs. Focus
Motor Zetec 1,6 74kW je šestnáctiventil, zrychlení z nuly na sto je pomalejší než u zmiňovaného Scorpia, nevím přesně, ale určitě něco přes 10 sekund. Přípustná celková hmotnost Focusu je 1570-1590 kg, pohotovostní 1145-1232 kg (platí pro hatchback 1,6). Ve výbavě může být téměř vše, od klimatizace, ABS, TCS (BTCS, SFTC), ESP, DSC, vyhřívaná sedadla, boční airbagy, kožený interier, palubní počítač až po automatickou převodovku, sedmnáctipalcová kola, hi-fi soupravu, parkovací senzory, dvojité zamykání, elektrické střešní okno a já nevím co ještě. Na nižší střední třídu je z čeho si vybírat. -
« Re: Daňová politika
Trestný čin je jedna věc a morální právo neplatit dańe za špatnou službu věc druhá. A minimálně po dobu trvání Opoziční smlouvy (tedy zabraňování svobodným volbám) bych ty daně neměl platit. Jak totiž jako občan mohu dát najevo svou nejpokojenost, když je mi zabráněno svobodně volit? Jedině neplacením daní! -
« Re: Re:Scorpio vs. Focus
nevim co se ti nezda na tom zrychleni focus versus scorpio, zda se mi ze porovnavas hrusky s jabkama, jestli focus 1,6 ma 74kw coz je cca 100 koni tak je to krasny cislo. 3.0 scorpio s 12ti ventilovym motorem ma 145 kobyl, ten motor byl navrzen nekdy v roce 86/87. Rozdil 45koni neni zadny super obdivuhodny cislo. Ja nevim jestli ta 16ka focus je sestnactiventil ale asi jo, pak se to neda srovnavat vykonove vubec.
Dalsi vec kterou je treba zminit je ze Scorpio vazi 1925 kilo, to asi focus nema.
Ja mam Scorpio z 91 roku, mam v tom 2.9 motor 24ventil, vyrobce cosworth, 195 koni, 275 NM tocak. Z nuly na sto to ma za 8.2 sekundy. Maximum co jsem s tim jel bylo 245 ale slo by to na vic. Motor je koncepcne z 91roku, pouzival se do 95 pak ho trochu poladili a do 98 to melo cca 210kobyl. Tohle je pak srovnatelna zalezitos proti focusu a focus si ani neskrt, A vevnitr je takovy vybavy o ktery si muze nechat zdat petkova rada bmw natoz focus.( tim nechci pomlouvat focus ale proste jsou to jine tridy aut) Ja holt mam rad hodne moc vybavy. A ten motor je takova perlicka navic
Jak se tu nekdo zabyval tim proc bylo scorpio stazeno, tak je to zhruba takhle, v 85 vyjelo klasicky petidverovy hatchback, tehda designem predbeh dobu a nekterejma vecma taky, (treba jako ze to je prvni auto ktery melo ABS ve standartni vybave),takhle vyrabet s drobnejma upravama (vzhledovejma) plus vetsima technickejma to vydrzelo do roku 94. (pridala se v 90roce 4 dverova verze, + nekdy v ty samy dobe kombi)
Pak si rekli ze toho uz bylo dost a ze to chce zmenu, jenze prijit na konci roku 94 v konzervativnim nemecku a evrope s tak razantni zmenou se prilis nevyplatilo. (nehlede na to ze s podobnym stylem prednich svetel prisel pozdeji mercedes, a dnes to je bezne)
Auto dostalo vic americtejsi "look" kdo nekdy videl posledni serii Fordu Taurus vi o cem mluvim.
(na tom se asi taky podepsala naka zmena ve vedeni evropske sekce)
Takze tu vyrobu udrzeli do 98, kdy ford vyhlasil konec. Proste se mu nevyplati vyrabet vyssi tridu aut. A misto toho na evropskej trh (kam zrejme CR este nepatri) dodava sve koncernove auto z usa a sice Lincoln LS..... k tomu vsemu je treba pricist to ze souboj vyssich luxusnich zemi byl v zemi kde zaroven tezce konkuruje BMW se svoji 5xx a 7xx tridou, Mercedes, a Audi s A6 a A8. A pro konzervativniho nemce, ci evropana je volba jasna.
To nic nemeni ze mne se to novy scorpio libi a cekam v zahranicnich bazarech na tu samou verzi (max motor a vybava) rokove tak nekde mezi 96-98. -
« Daňová politika
Ačkoliv s Tebou, Marty, plně souhlasím, tou výzvou bys nabádal občany k trestnému činu a sám by ses tedy vystavil stíhání. EU šéfuje hlavně Německo a pro to byla spotřební daň po 2.sv.válce jedinou šancí, jak udržet hospodářství nad vodou. Pak se tento nešvar rozšířil do celé Evropy a těžko se ho už budeme zbavovat. Jediné řešení bych viděl v zavedení daňového systému USA, ale o to nemají v Evropském parlamentu zájem. Také bych se moc divil, kdyby to tady vůbec fungovalo a nedošlo ke kolapsu naší ekonomiky. -
« Re: Z jiného soudku.
Pravdou je, že mi kapalinu do serva doplnili na mou žádost, při první prohlídce v 5 tis. km. Zdálo se mi, že jí je tam dost málo. Únik nekontrolovali. Kapalinu doplnili na max a od té doby se drží na stejné úrovni. V tomto případě tedy o závadu netěsnícího simeringu určitě nejde. Nějakých skvrn pod vozem jsem si také nikdy nevšimnul. -
« Re: Nulová spotřeba?
Spotřeba je v tomto případě samozřejmě nulová. To je přece princip vstřikování. Palivo cirkuluje mezi vstřikovací jednotkou a nádrží (zjednodušeně) a nejde do motoru. Palubní počítač ukazuje okamžitou spotřebu 0 litrů (jak u Focusu, tak i u mé bývalé Felicie). Myslím si, že je to obecně známo. V seznamovacích (chytrých) knížkách k novým vozů se obvykle píše, že se nemá za jízdy zbytečně řadit neutrál. -
« Re:Scorpio vs. Focus
Vim,ze neni mozne ta dve auta srovnavat a ani jsem to nemel v umyslu.Jen jsem chtel vyzdvihnout kvalitu automobilu Ford jako takoveho.
Se Scorpiem jsem najel mnoho bezproblemovych kilometru a vzdy na neho budu s laskou vzpominat,ale ten Focus je jednoznacne lepsi po vsech strankach/krome prostoru/.Daji se s nim doslova delat psi kusy a to vse pri maximalnim pocitu bezpeci/ruku na srdce to se Scorpiem nelze/.Dalsi vec,ktera me zaujala je ten fakt,ze to auto uz ve verzi 1,6/74Kw zrychluje podstatne svizneji,nez muj trilitr v automatu.Coz jako prvek pasivni bezpecnosti a i urciteho vzruseni pri predjizdeni beru vsemi deseti.Nakonec jsem se vsak prece jen rozhodl pro ten dvoulitr,nemuzu si pomoct,vyhral to na cele care a to jsem testoval,temer vsechny verze a i konkurenci/Octavia,Honda Civic,Renault Megane a i jine/.Muj osobni nazor je takovy,ze Focus je ve sve tride na soucasnem trhu aut bezkonkurencne nejlepsi vuz a to po vsech strankach.Proto jsem se pro neho rozhodl/vyberem jsem stravil nekolik tydnu a u nejruznejsich dealeru jsem otestoval desitky aut/ a ve ctvtek ho jdu objednat.Jen me stve ta dlouha cekaci doba.
Jestli mi to chce nekdo vyvratit tak do toho.Go,go,go,go,go,go... -
« Re: Scorpio vs. Focus
Je jasné, že se Scorpio a Focus nedají porovnávat už proto, že s Focusem se dá ve Scorpiu v pohodě zaparkovat:-)) Ale je velká škoda, že ho Ford neudržel na trhu. Byl to poslední vůz z Fordovy evropské produkce, který připomínal Fordův původ. Taková na evropské silnice svými rozměry ještě padnoucí Amerika. A co se týče FWD náhonu také v něm nespatřuji žádnou velkou přednost, ale ekonomika výroby je ekonomika výroby. Jezdí s ním už i Volvo. Děsím se dne, kdy na přední náhon přejde i Mercedes a BMW... -
« Nulová spotřeba?
Zajímalo by mne, jestli někdo máte zkušenost jakou má Zetec 1.6 okamžitou spotřebu při jízdě samospádem z kopce a zařazené rychlosti. Nemám palubní pičítač, tak to nemohu ověřit, ale kdosi mi tvrdil, že má-li motor určité otáčky, které stačí k výrobě potřebné elektrické energie a plynový pedál je v poloze "0" není do motoru přiváděno žádné palivo. Takže tam, kde to sklon kopce dovoluje, je ekonomičtější jezdit s kvaltem a ne na neutrál. -
« Re: Scorpio vs. Focus
taky se zapojim, protoze jedno scorpio tez nakej ten patek ve svy fordovsky historii mam, ( a ostatne nechci ani jinou znacku, ford mne nikdy nezklamal)
musim trochu nesouhlasit s kolegou ze s Scorpiem se neda uzit sportovniho ducha, da ale musi se vybrat ten spravnej model. precejenom to je dvoutunova kara s temer peti metrama delky, a skoro trimetrovym rozvorem.
Pri volbe spravnyho modelu s motorem se sportu da uzit az az :)
Myslim si ze hodnoty typu 0-100km/h za 8.2 sekundy jsou vymluvne dosti.
Taky mam 3 litr jak se slusi v automatu akorat sem zvolil 24 ventil cosworth motor
195 koni pri 5750 otackach, 275 nm pri 4500 otackach.
Co se tyce vybavy to je v nekterych ohledech srovnatelny vuz s dneskem a to mam 91 rok, zatim jsem nemel zadnou vaznou zavadu, vsechny investice byly nove naplne + baterie,desticky a tak, jedina vetsi "zavada" byla vymena kulovych cepu (jeden za 800 u charouze, takze sranda :)
A srovnavat jizdni vlastnosti dvou uplne jinych zvlastk kdyz Focus ma tusim hnanej predek se moc nehodi. I hnanyho zadku, a ze jsem nikdy jiny auto za svoji historii nemel zalezi hrozne moc na vyberu gum. -
« Z jiného soudku.
Tak jsem absolvoval garanční prohlídku v 15 000 km. Nutno říci, že Ford už mění originální olej tedy Forumula E SAE 5W-30. Heuréka! Garančka stojí o pár kaček víc, než se uvádí v letácích, ale to to celkem zanedbatelný rozdíl asi 5%. Co mne však zarazilo a např. u Feldy jsem na to nebyl zvyklý je, že veškeré seřizování se platí zvlášť. U Felicie to bylo vždy v ceně garančky. Historka k pivu: seřídili mi za 140 Kč bez DPH světla. Měl jsem je v poloze 2.5, protože se mi zdálo, že oslňují. Technik je v této poloze srovnal do základního nastavení, takže v základní poloze svítí pánuBohu do oken... Inu není nad kvalitně proškolené pracovníky ve středisku Ford :o))). Co mě ale dost nakrklo je mé, v minulých příspěvcích zmiňované, hlučné servo. Ten hluk je prý normální. Nicméně úbytek kapaliny způsobuje netěsnící simering. To znamená motor a převodovka ven! To Ray: psal jsi o tom, že Ti kapalinu doplnňovali. Napadlo je skontrolovat únik pod vozem? Samozřejmě Ti nepřeju stejnou závadu, ale je lepší vědet... -
« Re: To macuser:
To je klasika. Já jsem se v době uvedení VW New Beetle na americký trh do toho auta zbláznil. VW Brouk byl moje první auto a já ho měl rozebrané (a složené) do šroubku a miloval jsem ho víc než svou tehdejší holku.... V době uvedení na americký trh stál New Beetle v přepočtu asi 450 000 Kč! Tady za něj VW požadují asi 720 000 Kč bez klimatizace (v americe samozřejmě v základní výbavě). Nutno říci źe v americe se za cenu zmiňovanou Rayem bude prodávat Focus 2.0 (malé auto s malým obsahem:-)) samozřejmě s klima, ABS, metalízou a 4x airbagem v základní výbavě. Cla a DPH vyženou cenu dost nahoru. Jenomže mi Evropané si v tomto ohledu necháme dost s..t na hlavu. Američané by dávno vyběhli z celým slavným Evropským parlamentem a jeho "hovězí" daňovou politikou, kdyby měli platit 22% DPH, nebo přes 5 Dolarů za galon benzínu... V poslední době mám chuť založit internetové stránky s výzvou "Děkujeme, platit nebudeme" ve které bych vyzval občany k neplacení daní. Daň je totiž ve své podstatě platba za službu. a nefunguje li služba, nevidím důvod ji platit... V každém případě dvoulitový focus se čtyřmi airbagy a klima v základu za 413 000 Kč by se mi taky líbil!!!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Jinak je pravda ze srovani proste nejde,