FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« 4WD x 2WD
To RadekG: Strašně mě láká koupit si příští vůz s pohonem na všechny čtyři. Pokukuju právě po Subaru, ale ta cena mě nechává trochu při zemi. Zeptal bych se: Doporučoval bys spíš nějaký "nadupaný" model 2WD (2.0l, 2.3l, Turbo apod.) nebo třeba i slabší 4WD? Jaký je Tvůj názor na Octavii Combi 4x4 ? -
« Re: Dílenské zpracování prvních Focusů - Marty
Ono je to trochu jinak. Většina mých nářků pramení z charakteristiky pérování. Kvalitní dílenské zpracování má až na jednu drobnost, kterou jsem sám opravil, i můj Focus. Nakřivo nalepené zadní okno nepočítám - to je šlendrián vymykající se z kategorie dílenské zpracování. Mohu ale říci, že od té doby co mám vyměněno stahování oken přestal rezonovat interiér (nejspíš už všechno co mělo upadnout, na pražské dlažbě upadlo :-))). Co ale nepřestalo jsou rány do podvozku. A zato může dílem pan soudruh Peltrám a dílem pohrobci Henryho Forda :-)). Potom má Focus několik konstrukčních vad, které nesouvisí s dílenským zpracováním: špatně navržené stěrače, vedení ostřikovače pátých dveří je z měkkého plastu, vadné ergonomické umístění spínače světel, nelogické přepínání dálkových světel, nelogické ovládání stěračů a ostřikovačů, proti ostatním vozům příliš široké spáry mezi jednotlivými díly karoserie, nejdou seřídit zámky dveří (někdo opoměl aretační program zámků), málo účinné plynové vzpěry pátých dveří (mám je po výměne a nic se nezměnilo), špatná viditelnost zadních blikačů při prudkém slunci (kónický tvar - malá odrazová plocha), naopak oslňující brzdovky (dávám na křižovatkách ruční, když vidím jak ten za mnou hmouří oči), vadný modul stahování oken (odstraněno s modelovou řadou 99-2000), vadný regulátor napětí alternátoru. (1/2 roku 99 OK), diskutabilní uchycení nárazníků a jiných "nepevnostních" prvků, lanovody převodovky se brzo "vytáhnou" atd. Je logické, že se takovéto porodní bolesti v počátcích výroby budou postupně dolaďovat a odstraňovat... Možná je Focus opravdu skvělé auto v porovnání s konkurencí. A nebo si jen "zasloužíme víc"? Nevím, ale čím dál tím víc mám pocit, že se do kategorie vymezené striktně marketingem, ekonomikou, reklamou, trhem a průměrným vkusem nějak nemohu vejít... Asi to bude chtít auto o třídu nebo dvě výš nebo nějakou repliku z let sedmdesátých. No jo, já vím je to jen otázka průměrných peněz -:)))) -
« Re: Re:Jizdni vlastnosti Focusu - to Ray
Subaru4Wd a 2WD rozdil?
Na bezne jizde na suchu neni temer zadny rozdil, krom toho, ze projizdis za chvili zatacky az prilis rychle a i 4WD ma sve maximum.
V zime (zimni pneu samozrejmosti u vsech aut) vujedes COKOLIV co je na mape, vc. prudkuch luk na Sumave s 15 cm snehu.O asfaltu nemluve.
Na bezne zasnezene vozovce je nutne mit samozrejme neustale zarazenou rychlost a alepon 3000 otacek. Ve svete motoru delaji kazdy rok testy 3 aut:pohon predku, zadku a 4WD, testuji na jedne zatacce (vymezene kuzely) jak rychle je mozne projet auta s predke i se zadkem projeli ve 45 resp. 44 kh/h subaru v 62 km/h a az potom se stalo nedotacivym, ma zkusenost je takova: pokud neni nic vzadu muze se auto po pridanim plynu stat pretacivym (do urcite rychlost lze vyuzit kontrapohyb).Dulezite je nevyrazovat.Pokud to zacne klouzat, tak ja osobne trosku uberu otacky v nekterych situacich je nutno dupnout na podlahu a nechat se "vytahnout"....Ale temer za vsech okolnosti je auto ovladatelne, je to znat napr pri brzdeni, kdy klesa-li rychlost rychleji a s tou klesaji otacky (zapomenes podrazovat) stava se auto mene ovladatelnym do doby nez podradis.Pokud clovek jezdi bezne (neni dravec) vystaci i s 2WD, ale musi se tomu hodne venovat u 4WD nevis, ze pada snih, mas proste mene starosti....a jistotu, ze dojedes (neplati pro 2m vysoke zaveje) :-) -
« Re: Focus na ledu - RadekG
Focus chce vyzkoušet na vlastní kůži. Kdo nezkusil neuvěří. Rozdíl ve hmotnostech P/Z zase není tak velký, ale je patrný. Víceprvkové uchycení zadních kol Control Blade je to, co konkurence nemá a proto vyčnívá Focus z běžného průměru. 4WD jsem nikdy neměl možnost vyzkoušet, ale doufám, že snad budu mít příležitost. Vždycky jsem obdivoval Subaru. Je to skutečně tak velký rozdíl? -
« Dílenské zpracování prvních Focusů - Marty
V sobotu jsem zaslechl hodnocení dílenského zpracování prvních Focusů. Dělala to německá zkušebna a je prý výborné !?!?! Tak nevím, buď ostatní automobilky dodávají ještě horší vozy anebo ... jsi měl fakt smůlu na vůz ... anebo (nechť si každý domyslí). Rozhodně bych neřekl, že je dílenské zpracování výborné, možná uspokojující, ale určitě není výborné. -
« Re: Ad pérování a jízdní vlastnosti - pavel_ch:
Pokud skutečně najezdíš ročně tolik kilometrů, pak musíš hledat prostorné a pohodlné auto se slušnou výbavou. Nemá cenu rozhlížet se po nižší střední třídě, ale někde ve vyšších a dražších sférách. V nižší střední je Focus jednoznačně nejlepší a to mi řekl dokonce i majitel nového Renaultu Mégane (sám víš, jak každý vychvaluje jen ten svůj vůz). Kdyby prý býval věděl, že je to tak dobré auto, zvolil by si jinak. V nižší střední třídě jsou všechna auta dost tvrdá. Citroen neznám, to bude asi výjimka, ale sám píšeš o tvrdší Xantii. Osobně znám na Citroeny dva názory. Jeden je ten co říkáš ty, ale druhý, častější, říká dost drsně pravý opak.
A kdybych měl porovnat Focus s jeho konkurencí (motor 1.6). Naprosto objektivně: 1) Prostornost - jednoznačně Focus. 2)Jízdní vlastnosti - bezkonkurenčně Focus. 3) Motor - pokud ne nejlepší, tak minimálně skvělý. 4) Ovladatelnost - skvělá, trošku tužší řízení, řazení bezchybné 5) Spotřeba - špičková, možná úplně nejnižší. 6) Hlučnost - Focus je nejtišším autem 7) Interiér - design i materiály perfektní, funkčnost skoro bezchybná :-! Dílenské zpracování - tady bych váhal, podle mně slušné, ale ne bez chyb, podle odborníků nadprůměrně nebo vysoce kvalitní (viz. můj další příspěvek pro Martyho). -
« Jízdní vlastnosti Focusu
To Marty, RadekG, Pavel_Ch: Focus má skutečně znatelně lepší jízdní vlastnosti než auta stejné třídy. Přesvědčuji se o tom dnes a denně, např. právě toto ráno, čímž potvrdím Martyho slova. Manželka potřebovala nakoupit nějaké maso a tak jsem jí zastavil u bývalých VOZ. Čekám na ni v autě a teď vidím, jak se přede mnou hromadí spousta aut. Problém byl v tom, že se odsud vyjíždí do malého, ale poměrně strmého kopce, který se pěkně uježděný lesknul jako zrcadlo. Zimní pneumatiky nebo ne, bylo to jedno. Auta vyjela do půlky kopečku a sklouzla dolů. Do toho všeho sem ještě přijel nějaký kamión s obrovským nákladem a chtěl sem zatočit. Jenže nemohl, protože tam byla spousta aut a tak částečně zablokoval výjezd z parkoviště. Asi už víte, kdo odsud naprosto bez problémů a v pohodě vyjel. Samozřejmě já i se svou skoropanikařící manželkou :-). No a překvapení na závěr. Druhý vůz, který odsud naprosto v pohodě vyjel byl opět Focus a dokonce na letním vzorku!!! Mégany, Felicie, Favority, VW, Š120, nějaké Mitsubishi apod. se tam jenom zoufale o cosi pokoušely. Pak se odsud dostal ještě jeden řvoucí Favorit Combi a víc jsem neviděl. Výjezd směřuje na rušnou silnici a nebyla proto ani možnost řidičům nějak pomoct. -
« Re: Focus na ledu
Já jsem se o výkendu "vyblbnul" na sněhu a ledu víc něž dost. Podvozek Focusu je tak precizní, že se i jízda v extrémních zimních podmínkách stává trochu nudnou. Ale ruku na srdce, i s ním se dá skončit ve škarpě, když má někdo obě ruce levé a "gumy do deště":-) Focus má asi lepší podvozek než Astra, ale tak o 5 - 10%, což vyjádřeno zychlostí činí při 40 km/h 2-4 km/h. Lehký zadek se nechá trochu rozházet při předjíždění, kdy je potřeba vjet buď do pásu břečky, nebo ho hlubšího sněhu. Velmi nepříjemně se jede po zmrzlém ujetém sněhu. Směrová stabilita je OK ale ran od pérování jak o božím těle. Jinak mě potěšila trakce. Vyjel jsem v pohodě i tam, kde ostatní obouvali řetězy i na boty jak usilovně tlačili:-)) A to nemám žádné super gumy. Obyčejné Barum Polarisy se silicou. Koupil jsem je s tím, že na Prahu to stačí. A opravdu jsem nevěřil co umí! Ale docela mě vyvedla z míry jiná věc. Před chvílí jsem někam na krátko vyjel - teplota je tak 12-15 pod nulou. Asi zamrzají zadní tlumiče, první metry - žebřiňák. Cestou zpátky si to sedlo. Taky kastle na kostkách "praští" a vrže, než se zahřeje. No na severské pláně to auto není.-:))) -
« Ad pérování a jízdní vlastnosti - Ray a fredl:
Nic proti tomu, že má focus dobré jízdní vlastnosti. Je to možné. Ale když najedu 70 až 80 tisíc km za rok (a převážně v Česku), tak už mi fakt dost záleží na tom, jestli to "odjezdím" nebo "odskáču". Když si v tom autě chceš jednou za čas zablbnout, nebo uvést v úžas nějakou babu, pak OK. Pokud v tom ale sedíš každý den několik hodin, tak pak už tě ty kopance do zadku a do zad pěkně serou. Takže je to spíš věcí priorit každého z nás...
A ještě k tomu pérování: skutečně jsou ta auta tvrdší a tvrdší. A nedej bože když je náhodou nějaký francouz (nebo korejec) "vláčnější" - hned to v testu novináři rozcupujou, protože oni nic jiného než žebřiňáky neuznávají. Pak to vede k extrémům jako třeba Xantie, která je už taky tvrdší než bývala. A k těm citroenům: bát se jich není třeba. Jsou složitější a francouzské, takže těch závad je možná trochu víc, ale zase to těmi jízdními vlastnostmi vyvažují. Říká se, že kdo měl jednou citroena, už nechce nic jiného. Já jsem vyjímka, která potvrzuje pravidlo. Měl jsem BX 1,9D Break a ani po 5 letech na něj nedám dopustit...
-
« Focus it is fantasy!!!
Chlapi je to vubec mozne??Ja osobne jsem za svuj zivot otestoval desitky aut a nic lepsiho jsem nikdy neridil.To auto splnuje vsechna ma kriteria do puntiku/jen kombi by mohlo byt vzhledove hezci a stejne extravagantni jako sedan/.2,0/16V je u tak lehkeho auta doslova trefa do cerneho a na podvozek snad slozim basen.Co na tom,ze je to trochu tvrdsi,nez me stare Scorpio,ty jizdni vlastnosti jsou proste bomba!!S Focusem pojedu klidne do pravouhle zatacky stodvacet a jen si poslechnu palejici se gumy.Ten pocit,ze to neuleti ani v extremni rychlosti me dostal.Moje spolucestujici se temer zhroutila strachy z te dabelske jizdy,ale auto to vydrzelo bez jedineho zavahani.Snazil jsem se auto na siroke silnici dostat do smyku,ale ono to proste nejde!!Osobne si myslim,ze Focus je zcela prevratne auto ve sve tride a nekterymi svymi vlastnotmi daleko prevysuje i nejvyssi tridu.Pokud bych srovnaval cena-uzitne vlastnosti-kvalita-dilenske zpracovani je to jednoznacne nejlepsi auto na trhu.Touto cestou chci podekovat Romanu Pospichalovi z Fordu Atoma za dukladne vyzkouseni Focusu v extremnich situacich a pochvalit ho za jeho odborny vyklad.
Auto je objednano,takze ze nejake tri mesice se mezi Vas-STASTLIVCE zaradim i ja.Chlapi vy ani nevite co mate.Focus je dabel i andel v jedne karoserii.
Cest pamatce Henry Forda... -
« Re: Focus na ledu
Ohldne vahy zadku:
Ja jsem s aute konstrukce focusu dostal soura na sterku ( v cervnu, pozustatky po silnicarich, v zime se flakaj..))nasypou az na jare...a nechaj to tam do leta...no a priritim se ja a byla z toho budka ((.Chci rict to, ze pokud je priliz velkej rozdil ve hmotnostich P/Z auto je to na prd, to jak rikas, ze je focus v kritickej situaci ovladatelnej, tak trosku verim, ale musi bejt zarazena rychlost a myslim ze je lepsi myt benzin (lechci motor=> lechci predek) presto si vsak myslim, ze nejlepe se ovladaji auta obsazena na 50% at uz maj pohon na predek ci na zadek a nebo do konce 4 WD , ja ted jezdim s 4WD a pokud jedu sam tak mi to pripada jako kdyz je hnanej jen zadek a ma tendenci se to pretacet (jen malinko),ale pokd sedi v aute 3 lidi je to znatelne lepsi!!!Na zaver: NESETRETE na pneu, s bratrem jsme kdysi porovnavali auta s pohonem na predek-nove zim. pneu a 4WD s letnima ===ktere je lepsi, jako fandovi 4WD se mi to rika tezce, ale to, ktere ma dobre zimni pneu...Az zase uvidite neho zapadleho tak mu pomozte a kdyz bude mit letni Slejky tak mu dejte bres hubu-lepsi nez aby se priste zabil :-) -
« Focus na ledu
To Marty: Před chvílí jsem si řádně otestoval, jak se Focus chová na zledovatělé silnici. Vyjížděl jsem táhlý kopec. Nejel jsem moc rychle, asi okolo 60km/h, protože silničáři nefungovali a silnice vypadala tak jak vypadala. Nahoře na kopci vyjeté koleje v hlubokém zledovatělém sněhu. Auto šlo okamžitě do smyku a až po dnešním zážitku jsem pochopil, proč je to Focus tak skvěle hodnocen. Ovladatelnost je totiž i za extrémních situací naprosto excelentní. Auto jsem perfektně srovnal (měl jsem z toho dobrý pocit takového zkušeného profíka :-))) narozdíl od majitele té krásně upravené červené Astry, o které jsem se tu kdysi zmínil v souvislosti s designovými úpravami vozů. Ten skončil v příkopu, ale nic vážného se naštěstí nestalo.
Díky tomu, že má Focus lehký zadek, se to auto skvěle vyrovnává, na rozdíl od těžšího zadku, který by setrvačností táhl vůz na stranu. V Rakousku jsem měl pocit, že by zadek měl být trochu těžší, ale chce to prostě pořádně otestovat. Doporučuji vyjet za Prahu na nějaké parkoviště a tam si to vyzkoušet. Možná budeš příjemně překvapen. -
« Pérování
Oni ty dnešní vozy jsou skutečně všechny tak nějak tvrdší. Zajímalo by mě, kdo nastartoval tento trend a za jakým účelem. I Toledo 2, které jsem nedávno vyzkoušel. Sice se pohupuje, ale nerovnosti jsem cítil výrazně. S téměř jakýmkoliv autem stačí najet i na malý hrbol a člověk má pocit, že se mu otiskl přímo do těla (slušně řečeno :-).
Citroeny jsou z tohoto hlediska lákavější, ale co ta jejich proklamovaná poruchovost. I podle nezávislých testů jsou to jedny z nejméně spolehlivých aut.
Fabii bych chtěl někdy pořádně vyzkoušet, ale nemám na to nikdy moc času. Slyšel jsem spoustu kritiky na motor 1.4. Líný a žravý. Podvozek je prý výborný. Marty, když budeš mít chvilku, hoď sem svůj komentář, jak Ti Fabia připadá. Ne okamžitě, ale časem budeme potřebovat druhé auto do rodiny a manželce se líbí Peugeot 206 a Fabia. Jejím tajným přáním je sice Audi TT Coupé, ale na to může zapomenout. Jedině, kdybych vykradl banku. Hmm, to mě nenapadlo :-))).
-
« Re: Rozšířená záruka
Dokoupit se musí před vypršením záruky. Jestli jsem to pochopil správně záruku nelze dokupovat. Takže rozhodnout se musíme pro jednu z variant. mě osobně se líbí další dva roky za 10k.
K těm tlumičům: Jel jsem z garančky taxíkem - úplně novou Felicií a fakt je, že jsem se Focusu v duchu hodně omlouval. Ale obecně se dá říci, že konec století přinesl autům méně komfortu. Vždyť jeden z posledních Autobildů označuje v testu Mercedes E 270 CDI za vůz s tvrdším podvozkem! Ein Mercedes!!! Osobně jsem si brousil zuby na příští generaci "Céčka". Ale podle všech dostupných informací bude mít sportovně naladěný podvozek! Já bych ten Losí test zakázal! Například Citroen Xantia se svým ve třídě unikátním vzduchovým pérováním mi nepřipadá o moc nejistější než Focus. Měl jsem ji loni půjčenou a nemyslím, že bych jel stejnou trasu pomaleji než s Focusem. Jen je potřeba si zvyknout na větší náklon a trochu vláčný zadek. Ovšem Citroeny jsou v evropské produkci asi poslední komfortně naladěná auta. Tvrdé pérování proniklo do střední třídy. Takže vztaženo k Fordu, příští generace Mondea už taky asi nebude to co je ta dnešní: pohodová vláčná loď. Co s tím? Doufat, že ten trend zase pomine. Poznámka pod čarou: Řídil jsem pár metrů novou Fabii a připadal jsem si jako svého času, když mi u Brouka odešla torzní tyč a musel jsem si vypomoci špalíčkem dřeva...:-))) -
« Re: Fokus je auto tak na německé silnice
Já nevím, asi jsou u nás lepší silnice než ve zbytku republiky nebo mám na autě jiné tlumiče (obojí je pochopitelně nesmysl). Mně to tak strašlivé nepřipadá, i když uznávám, že plně naložený Focus je mnohem komfortnější. Nějak na začátku ledna jsem neměl u sebe auto a protože jsem se potřeboval znenadání někam rychle dostat, kámoš mi půjčil ještě ten starý Seat Toledo. Takovou jízdu bych Ti přál, Marty. Ještě by sis liboval, jaký máš komfortní vůz. :-))) Když jsem to auto vracel, ptal jsem se kámoše, proč má tak zhuntované tlumiče. Řekl mi, že jsou po výměně a mají za sebou teprve 10 tisíc km. A znáte Felicii tak po 25 tisících km? Doporučuji, je to nevšední zážitek. Připodobnil bych ho jízdě bez pneumatik. :-))) Na druhou stranu, kdo z nás ví, jak na tom budou ve stejné době tlumiče Focusu.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Muj nazor je asi takovy 2.0 Subaru jede asi tak jako Focus 1.6, ale jenom do 120km/h pak uz Je 2.0 znat a ujizdi zvolni ve 180 a zastavi na 200. Subaru se zdaji byt lenivy, protoze nehrabnou (jedine to turbo) Jetli Ti staci 1.6 nebo 1.8 u focuse tak Ti bude stacit 2.0,( u Legacy, impreza s 2.0 jede slusne i bez turba, je lehci...)Chces-li jezdit.
A Subaru se Ti nestane nic jako (vybrace, stahovani oken- vymena, ja jsem o nicem takovem nikdu u Subaru neslysel,)Samozrejme nechci poskodit forda.....
A octavia? Mrkni to rubriky, ktera je specialne na octavii 4x4, ale ochcavka nema stalej 4WD, tej se to zapne az kdyz zacne klouzat a to je pozde ja jezdim se subaru kvuli jinym jizdnim vlastnostem, ktery nezazije jinak nez s full time 4WD, to muzes mit sebelepsi zaveseni a nikdy nedosahnes na 4WD ani octavia WRC nejezdi s tim "haldxem" co prodava a Subaru WRC Jezdi s tim samym systemem
P.S. Skoda loni pouzivala prevodovky ze subaru technica international. (GB) :-))Jestli i letos nevim, precti si rubriku Subaru a Octavia 4x4 tam se dozvis vic, sve zkusenosti tam popisuje i dzuki, ktery mel s Audi A8 4.2Q Volvo AWD Suabru Legacy,
precti si jeho nazor