FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Focus x Oktávka x Mondeo
to: pavel_ch. S těmi koly jsi trochu ulít. Pokud máš na stejném autě 14" a 15" kola, tak logicky musí být tvrdější to stěmi 15" koly, jelikož ty mají nižší profil pneumatiky. Odjakživa platí: čím větší průměr kol, tím širší pneumatiky s nižším profilem. Dále čím nižší profil, tím lepší jízdní vlastnosti (směrová stabilita) na úkor jízdního komfortu (tvrdší). Oktávka má na rozdíl od jiných aut na kolech stejného průměru daleko vyšší profil, tím je dosaženo komfortnější jízdy........dále s tebou nemohu souhlasit, že TD 1,8 66kW je pro Mondeo nic moc. Ten motor je až překvapivě pružný. Pro srovnání Mondeo s ním akceleruje z 0 na 100 km/hod. za 13,4 sec a Oktávka s motorem 1,9 TDi 66 kW za 13,5 sec. Jak vidíš motor z traktoru (jak je ten Forďácký často nazýván) s nižším objemem rozpohybuje auto o cca 300kg težší stejně jak slavné VW. Něco jiného je samozřejmě 1,9 TDi 81kW (červené I). Ovšem pokud by Ford přidal také variabilní geometrii lopatek a použil přímý vstřik i u Mondea (Focus už ho má) asi by se u VW hodně divili........to: Marty. Přesedání z Mondea do Focusu je specifické. Pokud si budu chtít opravdu sportovně zajezdit, sednu si do Focusu a vyřádím se, budu nadmíru spokojen. Ovšem hned jak mě to přejde s láskou usednu do Mondea. Zjednodušeně je to koráb, který se ladně nese a obklopuje tě pocitem bezpečí (např. tloušťka dveří je přes 30cm!) Po roce osobních zkušeností bych neměnil. Zrovna teď můj kolega a společník volil mezi Mondeem a Focusem. Zkoušel, porovnával, zkoušel, porovnával a nakonec se rozhodl těch 40.000kč za to Mondeo připlatit........ještě pro Martyho, když jsem loni kupoval své auto, měl jsem také limit 500.000Kč. Bohužel do té ceny se s Focusem ve výbavě, kterou jsem chtěl já nedalo vejít. Tak mi prodejce nabídl Mondeo. Říkám klidně, ale musí být do 500.000Kč! A on začal počítat: základní cena 587.000 + klimatizace 20.000 + mlhovky 2.500 + metalíza 13.000 to je celkem cca 621.000,- z toho 20% (!!!) slevy, a to auto můžete mít za 497.000 Kč! a ještě mi dal na výběr asi z 5-ti vozů. Civěl jsem na něj s otevřenou hubou! Chápete, že to se nedá odmítnout. Tak teď mám Ford Mondeo Kombi 1.8 85kW/115k, 2xairbag, klima, ABS a jsem nadmíru spokojen. Bohužel, tahle nabídka se už asi opakovat nebude..... -
« Re: Rány do podvozku
To Ray: Asi je opradu nutnost obout Focus na 15", Ty rány a vibrace se nejlépe popisují takto: Až budeš mít cestu do Prahy projeď se třeba po Ruské a po Francouzské nebo kolem Ženských domovů na Smíchově. Prostě někde, kde jsou kostky a koleje nebo třeba Českomoravskou kde je asfalt záplata na záplatě. Jiným způsobem se to přiblížit nedá. Kdyby byly poblíž mého dealera nějaké kostsky asi bych Focus nikdy nevzal... Jen tak mimochodem. Na první předváděcí jízdě (když jsem se na Focus byl podívat vůbec poprvé ne u mého dealera) mě prodejce trochu podfoukl. Napřed mi řekl, že jde pro klíče a potom se objevil se dvěma dalšími zájemci. Tak jsme jeli ve čtyřech. Tenkrát jsem si myslel, že je o Focus velký zájem. Dnes mi došlo, že to takhle dělali schválně, protože trasa vedla po kostkách... -
« Re: Octávia
To Ray - k tomu poslednímu příspěvku: To máš pravdu, oni se opravdu ve většině prodejen Škoda k tobě chovají jak k dementovi za totáče. Bohužel jsem si sám toho svého prodejce musel tak trochu "najít" - můžu doporučit Eurosport v P6-Podbabě. K té ceně: ona je škodovka strašně nepružná. Stále se chová stylem: ber jak je - nebo jdi jinam. Chceš SLX ale s plechovými disky? To nejde! Chceš GLX s 81kW TDI? To nejde! Takže já sice cenu svého auta obhajuji - za tu výbavu ji nepovažuji za přehnanou. Ale - na druhou stranu - chci veškerou tu výbavu a nebo jí platím jenom proto, že jsem chtěl TDI 81 KW a bez výbavy to vlastně nešlo? -
« Ad ford vs. oktávie
Omylem jsem to od-enter-oval! Líbí se mi, že spotřebu pod 5 litrů u TDI 81kW nikdo nenapadl. Protože ta oktávie s tou spotřebou jezdí i s průměrnými rychlostmi kolem 90 km/h a bez snahy o nějaké extrémní šetření. To gapa a Marty: oktávie má podvozek určitě "měkčí" než fokus nebo escort, to si fakt nedám vymluvit. Dělají to asi i 15" kola. Hlavně ale nekope do zad - u forda jsem měl vždycky pocit, že každou nerovnost cítím 2x. Navíc jsou i mezi oktáviemi rozdíly, v práci máme ještě 1,6 se 14" koly a v té jsou nerovnosti cítit znatelně víc, než v mé TDI. Ad Marty - jízdní vlastnosti. Úplně souhlasím, při projíždění zatáček bych ten větší "pocit nejistoty" oktávie akceptoval (i tam hrajou velkou roli pneumatiky), ale to auto opravdu neulítne a sedí. Osobně ale při normálním ježdění nějakou nejistotu nepociťuji, spíš je to věc zvyku. Ono to auto má spíš tendence k podélnému houpání (je to dost znát např. při jízdě s potkávacími světly), to je daň za ten krátký rozvor a velké převisy. Ad Ray: Když se porovnává cena oktávie s jinými auty ve stejné výbavě, pořád to nevychází špatně. Já mám ABS, EDS, MSR, automatickou klimatizaci, 4xel.okna, 205-ky elektrony atd. - když si to naobjednám u konkurence, tak to taky není za pár šupů. Cena i s rádiem byla 602 tis. Za to je v této výbavě tak leda korejec. Z akceptovatelných dieselů ale nic. Mě totiž k oktávii přitáhl hlavně ten motor. Uvažoval jsem i o mondeu, byl to původně kandidát č.1, ale ten 1.8TD 66kW není pro takhle velké auto nic moc (do benzínu já nemůžu, moc jezdím), navíc žere o 2 litry víc. Je fakt, že z forda vytlučeš slevu, ze škodovky jen velice těžko... Ten interiér, to je věc názoru. Mě interiér fokusu nějak znervózňuje, navíc mě použité materiály taky nijak nenadchly. Nevím, oktávie má přístrojovou desku sice bez nápadu (a fábie to dotáhla do dokonalosti), ale podle mě je to tak nějak elegantně jednoduché. Mě se líbí (nebo mi aspoň nevadí). Vadí mi akorát ty lacině působící plasty. Na druhou stranu, co u fokuse ta seřizovací škvíra mezi sedačkou a opěradlem nebo ty světlešedivé výplně dveří (loni to mělo i mondeo - dělá se to ještě?). To musíš ušmudlat za pár týdnů. A ještě ad gapa: mě ten volant oktávie nijak neergonomický nepřipadá, podle mě je to úplně normální volant. Co je na něm neergonomického? Ten v escortu fakt pěkně padl do ruky, ale mě tenhle nijak tragický taky nepřipadá. Naopak to, že si můžu nastavit ve dvou osách volant, sedadlo výškově, podélně a ještě "bederně" a pak se rozvalit mezi dveře a střední loketní opěrku mi přijde velice ergonomické...
-
« Octávia
To Pavel_Ch: Ještě ze dvou důvodů jsem si nekoupil Octávii, i když jsem ji strašně moc chtěl. 1) Ve čtyřech prodejnách Škodovek se ke mně chovali, jako kdybych je obtěžoval nebo jsem čekal na prodejce 20 minut, než si udělal čas. Když jsem se s ním chtěl pobavit o výhodách Octávie v porovnání s jinými vozy, tak jsem jenom slyšel stupidní fráze typu: "Mégane nekupujte, to je francouz, Opel s Octávií vůbec nemůžete porovnávat" atd. 2) Nechtěl jsem základní verzi Octávie a chtěl jsem minimálně GLX. Zjistil jsem, kolik připlatím za GLX a co tím získám. To byla poslední kapka. Za nemalé peníze bych získal jenom vyložené prkotiny, to, co mají jiná auta už běžně v základní výbavě. -
« Re: Cenová politika - To idark
Souhlasím s Tebou a také jsem se o tom zmínil. To nic ale nemění na tom, že je Octávia stále "odborníky" považována za vůz střední třídy, i když podvozek patří do nižší střední. Svými venkovními rozměry prý už Octávia patří o třídu výš a v této kategorii bývá také nejčastěji uváděna. Opačným příkladem je právě Focus, který je autem nižší střední třídy, ačkoliv některými svými rozměry hravě překonává i auta třídy střední. Stejně je na tom i Fábia. Ta je považována za malý vůz, ale svými rozměry zasahuje do nižší střední.
Rozdíly mezi nejbližšími třídami se stírají a nejvíce patrné je to právě u Škodovek. -
« Re: Cenová politika
Jen malou poznámku k posazení Oktávie do střední třídy.Vozy se řadí do tříd zpravidla podle pouľité podvozkové ploľiny a ta je v případě Oktávky A3-Golf4 to znamená niľąí střední třída(podle toho vypadá i vnitří prostor)Neustále se s toho vąichni snaľí udělat lepąí auto neľ to ve skutečnosti je. -
« To Macuser - podruhé
Ta spotřeba není nereálná, jak se Ti možná zdá. Ber v úvahu to, že když jedeš konstantní rychlostí (90km/h) s prázdným vozem na normální silnici, tak jde spotřeba prudce dolů. Pokud si dobře pamatuju, tak palubní počítač mé bývalé krátké Felicie 1.3 50kW udával za podobných podmínek okamžitou spotřebu i 4.3l. V době, kdy jsem ještě Focus neměl, jsem viděl test jeho spotřeby, kterého se zůčastnilo několik novinářských posádek. Mám pocit, že vítězové testu dosáhli za normálního provozu spotřebu také něco přes pouhé 4 litry!!! Takovou spotřebu ale my obyčejní řidiče můžeme jen těžko dosáhnout. -
« To Macuser
To je teoretická spotřeba, která se dá s Focusem skutečně dosáhnout, pokud to neženeš 150km/hod, ale jedeš plynule bez dupání na plyn tak v rozmezí 90-100 km/hod. Samozřejmě, že po dálnici jezdím běžně podstatně rychleji, ale na pěkné rovince je příjemné chvíli pozorovat údaje 4.8l - 5.2l/100km. Spoléhám se ale na údaje palubního počítače. Nikdy jsem si to neověřoval při tankování. Kombinovanou spotřebu 6.8l ale dokazuje jak počítač, tak i mé měření (natankovat plnou nádrž, vynulovat počítač kilometrů, jezdit až do rozsvícení kontrolky paliva a dotankovat rozdíl). A ještě jeden dodatek: já jsem nepsal, že mám spotřebu na dálnici 5l. Uvedl jsem pouze, že není problém spotřebu stlačit na 5l, ale protože se se svým osobním vozem dostanu na dálnici málokdy, rád to trošku rozjedu. Pak mám pochopitelně spotřebu daleko vyšší. -
« Rány do podvozku
To Marty: Skutečně jsem si ničeho podobného nikdy nevšimnul. Možná je to tím, že jsem do Focusu přesedlal z Felicie a připadá mi to normální, protože nejsem tak "choulostivý" :-))) anebo přesně nevím, co máš vlastně namysli. Podvozek je tvrdší, to ano, ale nějaké rány nebo otřásání kastle??? -
« Cenová politika
V době, kdy byl Focus autem roku, bylo na Mondeo spousta slev. Určitě si vzpomenete na tu reklamní kampaň, která probíhala zároveň s reklamou na Focus, kdy bylo Mondeo nabízeno s perfektní výbavou za značné slevy. Když jsem si kupoval auto, směrodatným byla pro mně i cena a tu jsem si stanovil do 500 tisíc Kč. Přesně jak to napsal Marty, o 100 tisíc výše bych už volil jiné auto jiné třídy.
O Octávii jsem uvažoval a nekoupil jsem ji ze tří důvodů. 1) Cena - na začátku roku 1999 byla Octávia s motorem 1.6 a podobnou výbavou jako měl Focus, v základu + mé požadavky, dražší o 10 nebo 20 tisíc. Navíc ten motor je k Octávii slabý a má podstatně větší spotřebu. Možná je teď cena příznivější pro Octávii (Focus se zdražil o 20 tisíc), ale tehdy byla Octávia s horším motorem dražší a řekl bych, že nejinak tomu bude i dnes. 2) Jízdní vlastnosti - podle mně má Octávia jízdní vlastnosti znatelně horší, podvozek se nechová tak jistě a v extrémních situacích se to projeví určitě znatelněji. Při přejezdech nerovností není Octávia dvakrát komfortní, rozhodně ne nějak výrazně od Focusu.To Pavel_Ch: pokud Ti vadil tvrdší podvozek Focusu, nechápu, jak jsi mohl dát přednost Octávii. S 15" koly by byl i Focus znatelně "měkčí". 3) Třetím důvodem byl interiér. Ten je u Octávie hnusný a to mi pánové nikdo nevymluví. Proti Focusu je to naprosto levný brak, designově je úplně mimo dnešní trend. I Felicia má proti tomu interiér nádherný.
Záměrně jsem se nezmínil o prostornosti Octávie, protože vzadu stejně nesedím, takže je mi to jedno. Nezmínil jsem se ani o spotřebě Octávie, která je na dnešní dobu zoufalá. Kombinovaná spotřeba Focusu 1.6 je 6.8 litru a to jezdím podstatně víc ve městě než venku. A stlačit spotřebu na dálnici na 5 litrů není žádný problém (výrobce udává 5.5l).
Takže ona je cenová politika a cenová politika. Vždy musíte srovnávat jenom to, co se srovnávat dá. TDI Octávia s plnou výbavou a 15" koly je špičková, ale pak ji porovnávejme s Focusem Ghia v plné výbavě a podobně výkonným motorem. Také nezapomínejme na to, že Octávia se považuje už za střední třídu, ačkoliv podvozek na to nemá a Focus je nižší střední. Nechci tímto říct, že Octávia je špatná, právě naopak. Octávia je určitě skvělý vůz, ale měla by se spíš srovnávat s vozy střední třídy. Tam by ale neměla příliš mnoho šancí (snad jen cenu) a proto se ji snaží nacpat ještě do nižší třídy. Tady už je cena lépe vybavené Octávie šílená a rozhodně v této kategorii nevede Marty. Navíc má teď Ford velké slevy na výbavu modelů Focus a Mondeo, takže teď porovnávejte cenu Focus x Octávia x Mondeo. Máte jedinečnou příležitost a věřte, že Octávia bude jednoznačně nejdražší. -
« Re: Dílenské zpracování prvních Focusů - Marty
To Ray: Rány do podvozku? Prostě při přejezdu nerovností (podotýkám, že se jim snažím vyhýhat), zvlášť těch příčných Tě Fokus protě kopne do zadku a kastle se otřásá. Dost mi to vadí. Nevěřím, že by můj Focus byl vyjimkou. Nicméně tvrdost pérování bych kupodivu srovnal s Octavií, která se sice více houpe, ale s absorcí nerovností je na tom dost podobně. Fakt je, že mám základní 14" kola. Octavia, 66 Tdi, se kterou občas jezdím, má 15". Menší nerovnosti překoná líp. Je to dáno i díky větším převisům a tím jinak rozloženým silám. Díky tomu je prý i 4dv verze Focusu komfortnější, při zachování stejného nastavení podvozku. Za pravdu Ti musím dát rychlými zatáčkami. Tam se Octavia nechá dost rozházet. Ale tvrdím, že z 80-90% jde jen o "pocit" menší jistoty než ve Focusu. Tu samou zatáčku jsem schopen s Octávkou projet stejně rychle, ale víc "pozorněji" než s Focusem. Ale při běžném ježdění s rodinným autem nižší střední třídy, mi nejistější podvozek Octavie nepřipadá jako veliký handicap. To Gapa: Focus opravdu vychází cenově skoro hůře než Mondeo (od určité výbavy samozřejmě). Dnes dost lituji, že jsem si nepřiplatil... Fak je, že je vždy třeba porovnávat porovnatelné. Moje představa v době, kdy jsem kupoval Focus byla 450-490 tis. A v této cenové relaci podle mne vede Octavia. O 100 tis. výše, bych volil samozřejmě Mondeo - i když v této třídě bych uvažoval spíš o Peugeotu 406. Zastávám totiž názor, že je lepší za stejné peníze koupit o třídu výše nevybavené auto (samozřejmě je to diskutabilní, protože vyšší třída většinou už v základu nabízí více), než super vybavené auto třídy nižší. Když jsme u toho. Nemáte někdo zkušenost s "přesedáním" s Focusu do Mondea a naopak? Můžete porovnat? -
« Re: Ad pérování a jízdní vlastnosti
to: pavel_ch. Ještě k těm jízdním vlastnostem. Oktávku jsem měl možnost několikrát vyzkoušet a mé dojmy jsou asi následující: podvozek Oktávky je zhruba srovnatelný s podvozkem Escorta. Samozřejmě pokud budou obě auta obuta na stejných gumách (standardně má Oktávka širší gumy než Escort a to je její jediná výhoda). Jinak nic moc...........Pokud použiješ pneumatiky 205-ky, pojede jak po kolejích i "žebřiňák" (s trochou nadsázky)......... Jinak by mně zajímalo jak si se u Oktávky vyrovnal s takovými drobnostmi jako: zvlášní neergonomický tvar (průřez) věnce volantu, který se nedá s žádným forďáckým volantem srovnávat nebo například s velmi velmi slabým designem interiéru??? -
« Re: pavel_ch
Samozřejmě ti přejeme, abys byl se svou Oktávkou i nadále spokojený. Před rokem jsem řešil problém, které auto vybrat (skončil mi leasing u Escorta). Mimo jiné jsem s nadějí vzhlížel i k Oktávce. Vyzkoušel jsem, porovnal cenu/užit.hodnotu a dospěl jsem k názoru, že Oktávka se vyplatí pouze, když ji kupuješ jako "holé" auto. Cenová politika VW je prostě na hlavu........rozdíl mezi autem s benzínovým motorem a např. uváděným 81kW TDi-čkem je cca 80.000,-Kč!!!.......a já jsem prostě holé auto nechtěl.......když mi prodejce spočítal cenu Oktávky dle mých představ na cca 600.000 Kč, myslel jsem si, že se zbláznil........dnes už vím, že se nezbláznil......zbláznili se ti lidé, kteří to za tu cenu kupují........prostě jsem se otočil a šel jsem se podívat na FOCUSe......bylo to tehdy čerstvě "auto roku" a podle toho si také Ford "upravil" cenovou politiku ==>auto dle mých představ 580.000 Kč!!! za nižší střední třídu!!........nakonec jsem zvolil FORD Mondeo a dnes se směju :o) .....kdo má zkušenosti s Mondeem, ten ví proč.....dokonce jsem tehdy ušetřil nemalou částku (bylo to levnější než Octávka i Focus)........ I dnes mi připadá rozumnější volba Mondeo než Focus (i cenově), o Oktávce ani nemluvím...... -
« Re: Ad pérování a jízdní vlastnosti
To Radek:Z toho plyne,ze nejlepsim autem v segmentu nizsi stredni by byl FOCUS,kdyby ho delali 4WD/snad na to i dojde/.Souhlasis doufam!!
Jinak k Octavii,mel jsem nekolik zkusebnich jizd s ruznymi modely i s 4 x 4 a castecne je pravda co pises/konkretne ten Tdi 81Kw je super/,ale ten podvozek je zcela prumerny a s Focucem nesrovnatelny.Zkus si ostre zatacky,rychly sjezd serpentin a poznas velmi rychle ten rozdil.
Uz jsem to tady psal,ale muj pocit je takovy,ze s Focusem se muze podvozkove srovnavat pouze Novy Accord/ale to uz je stredni trida/.Jinak ten koncernovy diesel 81Kw mit ve Focusu,tak slintam blahem... -
« Re: Ad pérování a jízdní vlastnosti - Ray:
Já se to tu mezi ty fordisty skoro bojím napsat - k té tvé poznámce o "vyšších a dražších sférách": Já jsem vloni koupil oktávii TDI 81kW prakticky se vším, co s ní lze koupit, a po tom mým eskortu (a zkušebních jízdách ve fokusu - sorry) je to fakt úplně o něčem jiným. Beru, že je vzadu málo místa. Ale jezdím skoro pořád sám, takže to zas tak moc neprožívám. Jinak ale má spokojenost hraničí s nadšením. Spotřeba trvale pod pět, jede to přes 200 (to už teda za sedm, ale furt to je slušný) a při slušných gumách jede jak po kolejích. K těm gumám: nikdy bych nevěřil, jak velký vliv mají na jízdní vlastnosti. Letní mám Dunlop Sport 2000 (205/60 R 15) - jak jsem říkal - jako po kolejích i při 200 a víc. Zimní jsem dal SAVA Eskimo (195/60 R 15, H=210 km/h), které jsem měl už několikrát předtím a se kterými jsem byl velice spokojen. Spokojen jsem i teď se záběrem a s hlučností (jsou to snad nejtišší zimní gumy), ale s jistotou se s tím dá jezdit tak do 160-170. Víc už radši ne, je to tak nějak vláčné... Až mi někdo bude vyčítat rychlost, jezdím po dálnicích spíš v Německu než u nás. -
« Re: Dílenské zpracování prvních Focusů - Marty
Marty, nemyslíš si, že by ten přepínač dálkových světel šel nějak předělat? Co tam dát nějaké tlačítko? (po záruce). Z těch konstrukčních vad (jestli jsou to konstrukční vady - stěrače), jsem si všimnul především přepínačů světel + zapínání dálkových světel a předních oken v elektrice. Teď v zimě se hůř otevírají páté dveře, vzpěry jsou slabší. Na druhou stranu jdou zavřít vnitřním madlem bez toho, že by se člověk nějak ušpinil. Ke konstrukčním závadám bych přidal interiér. Líbí se mi moc, ale vadí mně nedostatek odkládacích ploch. Já sebou pořád něco tahám a místo v přihrádkách se mi to povaluje v kapsách bundy. Kam třeba majitelé Focusů mají umístňovat kazety do rádia, to je mi záhadou dodnes. Držáky na nápoje komentář nepotřebují. Nějaké jiné závady, Tebou popisované, se naštěstí zatím neprojevili a snad ani nikdy neprojeví. Štve mě, že Focus Ambiente nemá ve výbavě nastavitelný cyklovač stěračů. Považoval jsem to za takovou samozřejmost, že jsem si to uvědomil, až když jsem potřeboval nastavit vlastní frekvenci stírání. Spáry mezi jednotlivými díly karoserie mi připadají menší než u ostatních aut, ale nikdy jsem to nijak zvlášť nesledoval.
Co máš namysli těmi ranami do podvozku?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!