FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: to maxipes - podruhé
Největší vliv má tato síla hlavně při rozjezdu automobilu, kdy se musí vůz dostat z klidového stavu. A také proto (nejenom z důvodu větších kol) Fábia pohořela ve zrychlení z 0 na 100 km/h, z 0 na 60 km/h apod. (viz. nedávný test ČT2 - Jízda). Ačkoliv měla Fábia papírově nejsilnější motor, v testu byla vždy až na posledním místě! Jako jediný vůz měla Fábia 14" kola (větší a těžší disky). -
« Re: to maxipes
To není vůbec originální názor, ale docela obyčejná mechanika, která se učí už na střední škole - princip pákové síly. Zkus roztočit velké kolo o průměru dva metry a pak malé kolo o průměru půl metru. Jak velkou sílu budeš potřebovat na roztočení velkého kola a jak velkou na roztočení malého kola? To snad ví každý trochu vzdělanější školák. Samozřejmě, berme vliv této síly u automobilů s rezervou, ale tato síla se tam projeví, ať už se jedná jen o desetiny sekundy nebo i víc. Rozhodně je tento vliv větší, než známé tvrzení, že auto s elektronovými disky díky své menší váze zabrzdí na kratší dráze. I tento vliv tam samozřejmě hraje svou roli, ale spíš teoretickou. -
« Re: Tvrdý podvozek
Jsem rád, že jsi mi Marty potvrdil to, co jsem tu už několikrát psal. Nižší střední třída je tvrdá obecně u všech automobilek. Tímto příspěvkem jsem chtěl tedy říct, že pokud někdo tvrdí, že si Focus nekoupil jenom kvůli tvrdému podvozku a vzápětí na to, se rozhodne pro jiné auto nižší střední třídy, připadá mi to trochu nelogické, protože to auto také nebude nijak zvlášť komfortní. Takže jedinou možností je střední, vyšší střední nebo luxusní třída. -
« Re: Rány do podvozku
To Marty: Včera jsem pochopil, co jsi myslel těmi ranami do podvozku. Jel jsem po asfaltce, která byla asi na úseku 1Km každých 30 metrů přes celou šířku příčně prasklá. Přestože jsem to slyšel úplně poprvé, můžu říct, že je to asi ten nejhorší nešvar podvozku Focusu. Doufám, že takových silnic bude z naší země jenom ubývat. -
« Re: Focus x Oktávka x Mondeo
To gapa: Nemáš tak docela pravdu. Výměna menší pneumatiky za větší je dvojsečná zbraň. Samozřejmě, že když měním 14" kolo za 15", zmenšuje se mi profilové číslo. To je pochopitelné, kolo musí mít dostatek prostoru pro pohyb. Průměr pneumatiky nezůstává stejný jak píšeš. Mění se. Sice ne příliš, ale nějaké tolerance tam jsou. Vždycky je potřeba sledovat doporučené rozměry výrobcem. U některých vozů pak můžeš použít i průměrově zřetelně větší pneumatiky.
Proto je Octávia s 15" koly skutečně komfortnější. Je to z toho důvodu, že Octávia má rozměr 15" pnematik tuším 195/65 R15 a rozměr 14" pneumatik asi 185/70 R14 nebo 180/70 R14. Z toho jasně vidíš, že profilové číslo se zmenší jen nepatrně a tlumicí schopnost větší pneumatiky zůstane tedy pořád hodně vysoká.
Něco jiného je, když skočíš z profilového čísla 65 na nějakých 50 nebo dokonce 45. Pak budeš mít z auta žebřiňák, protože tak nízký profil není u našich cest schopen tlumit rázy ze všemožných děr.
Použití velkých kol se teď stalo módou u všech výrobců, ale nám, zákazníkům, to přináší místo výhod spíš jenom zdražení pneumatik. Také dynamika jízdy většími koly utrpí. Na menší kola stačí působit menší pákovou silou a vůz tedy rychleji akceleruje. Klasickým případem je v tomto směru Fábia, která dostala 14" kola. Ačkoliv používá motor 1.4, její akcelerace je také díky zbytečně velkým kolům zoufale pomalá a nestačí ani na starou Felícii. Takže jak jsem psal, je to dvojsečná zbraň. -
« Re: Focus x Oktávka x Mondeo
to: Ray. S těmi koly je to trochu jinak. Ne že bys neměl pravdu, že větší kola mají menší valivý odpor. Ovšem když změníš 14" kola za 15" zůstane absolutní rozměr kola (jeho průměr) stejný. Mění se pouze profil pneumatiky. Naopak, jelikož většinou se na větší disk dává širší pneu, je valivý odpor fakticky větší (proto také roste spotřeba). Ovšem průměr kola musí být zachován........ to:Marty. To auto jsem kupoval loni na konci března. Je pravda, že v současné době z Forda vymámíš slevu tak maximálně 6%, ale na druhé straně k tomu autu dostaneš zdarma 3-letou havarijní pojistku(cca 65.000 Kč), 1 rok povinného ručení (3.200 Kč) a pack "Bezstarostná jízda" (v udávané ceně 50.000 Kč - reálně 35.000 Kč) -
« Re: Tvrdý podvozek
Xantia je přeci tak o půl třídy výš než Focus. Je už to holka v letech - proto ta polovina. Citroen a Peugeot by měli představit nástupce Xantie a nástupce 406 někdy příští rok - budou mít stejný podvozek. Nástupce Xantie si zachová vzduchové pérování, Peugeot bude mít jen pružiny. Ale opravdu měkké auto ve stejné třídě jako Focus je Xara. Pravda je že nižší střední třída je (taky díky těm losím testům) hodně tvrdá.
To Jiři: Kromně připravování ženy na trochu tvrdší podvozek to chce nakoupit nějaké slušné prádlo - mám na mysli pár kvalitních podprsenek :-)))) Moje žena si tak jednou stěžovala na tvrdé pérování (ne u Focusu ale u Tranzitu), že jsem tenkrát zastavil s Tranzitem skoro ve výloze obchodu s prádlem a jednu jsem koupil... K tomu losímu testu: nechci být ošklivý, ale když člověku skočí pod kola srnka, tak se dle Murphyho zákonů snaží právě oběma rukama vyndat zaseklou kazetu z rádia nebo tak něco. Já bych výsledky těhto testů nebral tak dogmaticky. Příslušný novinář mohl mít zrovna zpocené ruce, nebo pár piv... V případě srnky (nebo losa) vběhnuvší pod kola bych věřil spíš řidičské intuici než podvozku, ale o tom nebudu mluvit na to jsem pověrčivý:-)).
To Gapa: Za tu cenu bych s koupí Mondea neváhal ani minutu. Mimochodem kdy to bylo? Mám ale dojem, že akce se bude letos na vánoce opakovat. Ford by měl představit nové Mondeo v září v Paříži. Bude prý trochu větší méně extravagantní než Focus (což je dobře vzhledem ke kozervativnímu zákazníkovi - nedovedu si představit Mondeo v New Edge). Bude mít stejný podvozek jako "Baby" Jaguar. Jestli zůstanu u Forda tak je to kandidát no. 1...
Vrátím se k tématu s tvrdostí podvozku u rodinných automobilů opravdu nechápu. Asi ji opravdu trochu zapříčinili novináři, kteří neustále při opisování testů od někoho opisují větu: v zatáčce se vůz minimálně naklání a dává pocit stálé řidičovy kontroly nad vozidlem... Pochopil bych, kdyby měl tvrdý podvozek nějaký dravý model v nabídce (u focusu trend 2.0) a ostatní byly měkké. takto to funguje právě u Mondea. Kdo chce komfortní ježdění má ho ve všech modelech. Kdo chce sport ať si koupí ST200. -
« Tvrdý podvozek
Většina posledních příspěvků se točí okolo tvrdého odpružení Focusu. Když se tak nad tím ale zamyslíte, všechna auta v tomto segmentu mají dost tvrdé odpružení. Focus je možná jedním z těch tvrdších vozů, ale která značka dnes v této třídě nabízí výrazně komfortnější a pohodlnější podvozek s dobrými jízdními vlastnostmi? Nenapadá mě ani jediné auto, takže mi případně poraďte. Podotýkám, že neznám Citroen Xantia. Ten by snad mohl být znatelně měkčí. -
« Re: Ad ford vs. oktávie
To pavel_ch: V tom máme naprosto stejný názor. Žádné auto není dokonalé a zřejmě ani dokonalé nikdy nebude. O čem bysme se tu pak taky bavili, že? :-))) Taky nejsem zarytý příznivec nějaké značky. Když se dívám na WRC a vidím Focus někde v čele, mám dobrou náladu, ale stejně fandím víc našim Škodovkám. A nebýt špatných zkušeností s prodejci Škoda, měl bych dnes určitě Octávii. -
"-- skrytý --" 26.01.00 12:27
« losi testy
Jeste k losim testum. Zda se mi, ze jste je ponekud podcenili. Losi test prece take naznacuje jak se auto bude chovat pri nahlem uhybnem manevru vynucenem kritickou situaci. Jestli udrzi stopu nebo ne (ci se dokonce i prevrati).
V nizsi stredni tride je zrejme z cenovych duvodu nutne prijmout kompromis mezi jizdnimi vlastnostmi a komfortem odpruzeni a vyrobci zacali preferovat bezpecnost, coz je asi v poradku.
Takze u Focusu pri beznem jezdeni nejde ani tak o to, ze mohu "ve stovce zahnout do praveho uhlu", ale ze se treba bez karambolu vyhnu srnce.
V kazdem pripade pripravuju svou zenu na to, ze to asi v tom nasem objednanem focusu kombi bude obcas trochu drncat (asi delam blbost, protoze nejezdila v nicem lepsim). Kola budu mit totiz jen ctrnactipalcova.
-
« Re: Ad ford vs. oktávie
To Ray: já to tu taky vnímám jako pozitivní (na rozdíl od jiných skupin) diskuzi :-). Tím spíš, že já nejsem žádný "zarytý" fanda značky. Já už jsem jezdil kde čím a dospěl jsem k závěru, že každé auto má svoje klady i zápory. Nejradši bych ty auta ale měnil ještě častěji. To se ještě dalo u ojetin, když ale jdeš do nového auta, prodělal bys kalhoty. Jeden můj kamarád říká, že "když manželka je pořád stejná, tak aspoň auta musíš střídat..." :-))). -
« Re: Focus x Oktávka x Mondeo
To gapa: Já jsem netvrdil, že ten rozdíl v tvrdosti mezi oktávií 1,9 TDI a 1,6 je v kolech - to bude spíš v jiné charakteristice pérování a odtlumení a hlavně v podstatně těžším předku u TDI. K tomu motoru TD u mondea: taky jsem si s ním v rámci rozhodování pojezdil. Ale ono to není jen o výkonu - ford toho zrychlení dosáhne za cenu vytáčení do vyšších otáček kvůli podstatně menšímu kroutícímu momentu (170Nm vs 210Nm u 66kW TDI a 235Nm u 81kW), navíc je u mondea to momentové maximum dosahováno při vyšších otáčkách (tuším že při 2500 oproti 1900). Takže mondeo pak při svižnější jízdě víc točí, je hlučnější a víc žere. A ten rozdíl ve váze je podstatně menší, v sedanech si to víceméně odpovídá. TDI 81kW má něco přes 1300kg (do TP teď nepůjdu). K tomu TDi u fordů: Když jsem loni sháněl auto, tak ho do mondea ještě nedávali a ani nevěděli, kdy přijde na trh. Už se tedy prodává mondeo TDi místo TD? A jaký je ten motor? V některých loňských testech fokusu kombi TDi byl motor hodnocen dost rozpačitě. Velká hlučnost, velká spotřeba (přes 7 litrů). Jaké jsou zkušenosti? -
« Re: Ad ford vs. oktávie
To pavel_ch: Mně to připadá, jako bysme byli každý z jiné planety. Před rokem, když jsem si objednával Focus, mě šokovalo, jak je Octávia drahá. Cenu Mondea Ti tu vypsal Gapa a to už se nedá vůbec srovnávat. Škoda parazituje na tom, že je to nejprodávanější vůz v naší republice a chová strašně nepružně. Ačkoliv jsou tisíce Felícií vyrobených na skladě a prodávají se čím dál hůř, Škoda je neslevní ani omylem. To je politika, nad kterou zůstává rozum stát. Škoda už dávno není levné auto. Zahraniční automobilky se přizpůsobily našemu trhu a loňský rok to jednoznačně dokázal.
K tomu interiéru. Mám pocit, že hledáš argumenty. Na jednu stranu si stěžuješ na levné plasty Octávie a na druhou stranu píšeš o tom, jak Tě nenadchly ani materiály u Focusu. Přitom je právě Focus první vůz své třídy, který použil technologii změkčených materiálů. Celá přístrojovka je i v nejlevnější verzi pokryta jemnou koženkou velice příjemnou na omak. Kombinace černé a dvou odstínů světlé šedi působí velice elegantním až luxusním dojmem (můj názor) a nešpiní ne. Případných nečistot se velmi snadno zbavíš. Navíc si můžeš vybrat z několika různých barevných provedení interiéru. Ghia v béžově-hnědé je skutečně překrásná.
Seřizovací škvíra u sedačky řidiče je patrná jenom v nejnižší poloze sedáku a alespoň u mého vozu je zakryta takovým vycpaným převisem opěradla. Pokud je sedák jenom o něco výš, škvíra zmizí, ale souhlasím s tím, že si s tím u Fordu mohli dát větší práci.
Volat Focusu (Mondea) je s trochou nadsázky "malé umělecké dílo". Pak bys pochopil Gapova slova o neergonomičnosti volantu Octávie. Výšková nastavitelnost je pochopitelně také možná.
A ještě k TDI u Octávie. To je bezesporu naprosto špičkový motor a není přece důvod se o tom nějak přít. My se tu přece nenapadáme, jenom diskutujeme o výhodách a nevýhodách jednotlivých vozů a vyměňujeme si názory a zkušenosti a to je podstatný rozdíl. :-) -
« Re: Focus x Oktávka x Mondeo
To gapa: S těmi pneumatikami máš samozřejmě pravdu, ale jenom částečně. Nesmíš zapomenout, že čím máš větší kola, tím máš menší valivý odpor a měrný tlak. Tzn., že menší nerovnosti se překonávají snáz. Větší nerovnosti a hrboly díky nízkému profilu pocítíš samozřejmě daleko intenzívněji. Navíc hrozí, že pneumatiku snáz prorazíš. To platí hlavně pro kola průměru 17", 18". Směrová stabilita je u velkých průměrů perfektní, protože se pneumatika nemůže příliš deformovat při nájezdu do zatáčky. To bysme ale museli mít silnici jako u německých sousedů. Na toto doplatil můj šéf. Koupil si sedmičkovou řadu BMW a dokoupil si 17" kola. Auto šíleně "ztvrdlo" a po půl roce byly elektrony na odpis, jak byly zdeformované. Přitom ještě zničil dvě pneumatiky, které se špatně shánějí a stojí strašné peníze. -
« Ford Escort
P.S. Pokud by jste měli někdo zájem o zánovní Ford Escort (teď mu skončil leasing), tak se ozvěte. Prodává ho ten můj kolega. Auto je nebourané má najeto cca 68.000 km, interiér je jako nový (je to nekuřák a dost si zakládá na pořádku). Je to 1.6 CLX 16V ZETEC 66kW, airbag, ABS, k tomu střešní nosič, autorádio, zimní a letní pneu. 1.majitel, servisováno ve zn.servisu FORD. Co chtít více??? Případné dotazy na gapa@post.cz
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!