FORD FOCUS

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  07:08

    « Re: Tvrdý podvozek

    To Marty: Tak vidíš, ani ta Xsara už není to co bývala. :-))) Ale proti Focusu to asi bude houpačka.


    Poslední věta k tomuto: Mně ten podvozek vyhovuje. Dává mi pocit jistoty, perfektně sedí v zatáčkách. Při nutnosti vyhnout se nečekané překážce je podvozek Focusu k nezaplacení a to jsem poznal na vlastní kůži. Ve své třídě nemá konkurenci. Co na tom, že je tvrdší. V této třídě nic výrazně komfortnějšího stejně neseženu. A pokud píšu komfortní, mám namysli něco jako Mercedes.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  06:54

    « Re: http://www.automedia-online.com/e_spion.htm

    To Marty: Na Fiestu jsem se ani nedíval. To auto se mi příliš nelíbí a po tom posledním zásahu New Edge je to fakt příšerka a navíc zastaralá. Omlazovací kůra vůbec nezabrala. Mondeo se mi i trochu líbilo. Současné Mondeo totiž na mně působí dost plytce a nevýrazně. Když se podívám třeba na Peugeot 406 nebo Hondu Accord, nedá se to vůbec srovnávat.


    Mám pocit, že New Edge se povedl jenom u Focusu a to hlavně u hatchbacku. Sedan se mi nelíbí a Combi už postrádá trochu ten odvážný styl. I Puma vypadá tak nějak poskládaně z různých dílů a elegantní přechody křivek Focusu zcela postrádá. Ovšem Focus Coupé vypadá velmi zajímavě.


    Faktem zůstává, že Ford v Evropě docela upadá, ale řekl bych, že důvod bude spíš jiný. Když jsem objednával Focus, byl u nás totálně vyprodaný. Na konci března se přijímali objednávky až na srpen a jedna firma, která měla zájem o dva sedany Focus si nakonec vzala úplně jiná auta. Kdo by také čekal tak dlouho, když je tu konkurence. Takže hlavní důvod bych viděl v dlouhých dodacích lhůtách, protože např. v Anglii nebo Beneluxu slaví Focus úžasný úspěch.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  06:37

    « Re: Tvrdý podvozek

    To Marty: Podívej se do diskuzní skupiny Citroen Club. Tam si někdo stěžuje na tvrdý podvozek Xsary. Dneska si asi nevybereš. Nebo naopak - je těžké, aby se ti výrobci zavděčili všem. Vypadá to tak, že co jednomu připadá jako měkké odpružení, se jinému jeví jako tvrdé a naopak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  06:37

    « Re: to pavel_ch

    Já už jsem to tu psal, konkrétně u Octávie je snad nejvíc patrné, že 14" kola jsou znatelně menší než 15" (viz. uváděné rozměry v některém ze včerejších příspěvků).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  06:33

    « Re: RE Fabia lenost kontra kola

    Můj osobní názor je, že tato síla se na voze sice projeví, ale ne nějak závažně. Co však zatím vím je to, že se údajně tato síla projevuje víc než je zdrávo a než by si kdokoliv myslel. Konkrétně u Fábie mají prý i ta 14" kola nemalý vliv na jejím špatném zrychlení. Říkal mi to u nás jeden člověk, kterému patří pneuservis a staví závodní vozy pro Rallye.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  06:30

    « Re: to maxipes

    Teda tady to přibývá! Já se asi dva dny nepřipojil a už jsou příspěvky "za rohem"! Ke kolům: efektivní průměr těch kol je stejný a u normálních aut se nijak zpřevodování s koly nemění. Někde (už nevím kde) jsem o tom četl článek. Takže např. u oktávie ty kola 14" mají stejný efektivní průměr (resp. obvod) jako 15", protože ty 15" mají při větším průměru disku zase menší "výšku".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  06:20

    « Re: otacky pri stovce - to Ray

    Mám pocit, že je to okolo těch 2500 otáček, ale nejsem si jist. Otáčkoměr tak často nesleduji, jen když na to hodně dupám. Spíš poslouchám motor. Možná to ale ví Marty. Přesné číslo Ti sem hodím až v sobotu, protože dnes nikam nejedu svým autem. Schválně se na to podívám, jestli nezapomenu. Jsem tak trochu sklerotik. :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.01.00  00:00

    « Re: http://www.automedia-online.com/e_spion.htm

    Ty fotky jsou dost špatné montáže (viz Fiesta) Varianty Focusu už jsou dlouho známy, ale s Mondeem Automedia docela ulítla. Nevěřím, že by se z "malé ameriky" stal "velký Focus". Mondeo má v 90% dost konzervativní klientelu. A vzhledem k tomu, že se počítá i s novým Fordem Contour a Mercury Mystique sice zhranatí, ale určitě nezfocusovatí. I tak škoda, protože obliny stávajícího Mondea jsou docela sexy. Doufám ale, že design Mondea nebude řešen tak brutálně jako u Faceliftu Fiesty, z které ve snaze vtisknout ji hrany Focusu vytvořili designéři ošklivé káčátko. Fiesta, díky svým předním partiím nebyla nikdy moc pohledné auto (možná ty první) ale teď je to fakt mutant. Doufám, že Ford nebude sekat všechnu produkci ve stylu Focusu. Focus je osobité a působivé auto a moc se mi líbí, ale měl by zůstat jedinečný v produkci. I tak mám pocit, že klesající prodeje evropského fordu nezpůsobuje jen špatná koordinace výroby, ale také asi ne zcela masové přijetí Focusu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  23:54

    « RE Fabia lenost kontra kola

    Příčina proč Fabia končí v testech dost špatně je v elekronickém plynu. Bude to nejspíš tím, že firmware řídící jednotky běhá pod Windows :-)))) Souhlasím, že větší profil by mohl mít nepatrný vliv na zrychlení a u relativně slabého motoru by to mohlo být i měřitelné. Hlavní příčina je podle mé krátké zkušenosti z předváděčky Fabie to že něž řídící jednotka motoru pochopí, že chci jet padne další červená. Možná, že je ten plyn takto nastaven schválně kvůli ženské noze v lodičkách a Škodovka mi osobitým způsobem dává najevo, že jako chlap v takhle malém autě nemám co dělat:-)). Až Škodovka tuhle konstrukční vadu odstraní nebude to s akcelerací tak hrozné. ta 1.4 se přece tak nemůže lišit od 1.3 MPI 50 kW z Felicie. To je dobrý motor - samozřejmě zastaralé OHV a 3x uložená klikovka patří spíš do muzea ale fakt je, že když měl člověk štěstí na kus, tak se z toho motoru dalo dostat i 55 - 57 kW na brzdě. Já tomu autíčku dost fandím i jako kandidátu na druhé auto do rodiny, ale zatím na mne působilo dost rozporuplně. (pomlčím o tvrdém podvozku - už je mi trapné o tom dokola psát:-)))A motor 1.4 50 kW je pro mne jediný z cenových důvodů akceptovatelný. Víc peněz bych už za malý vůz neobětoval. Nevím co s touto cenovou politikou Škoda sleduje, ale vypadá to, jakoby vedle Fabie chtěla prodávat Felicii ještě 10 let...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.01.00  14:50

    « otacky pri stovce - to Ray

    Rayi, prosim Te, jaky mas otacky na petku ve stovce. Snazim se zjistit, jak je zprevodovana ta osmnactistovka a potrebuji overit vychozi referencni data, ktera se mi podarilo ziskat.
    V testu dvoulitru na tomto serveru uvadeji 3000 ot/min pri 100 km/h. Dvoulitr ma staly prevod 4.059 a pro petku prevod 0.859. Pokud pro Tvuj vuz plati odpovidajici hodnoty 3.82 a 0.756, pak bys mel tocit 2500 pri stovce. Pro osmnactistovku je staly prevod stejny jako u dvoulitru, t.j. 4.059 a prevodovka by mela byt stejne odstupnovana jako u sestnactistovky: 1 - 3.58 (s vyjimkou jednicky: pro 1.8 3.194!, pokud nejde o chybu v tabulce), 2 - 1.926, 3 - 1.281, 4 - 0.951 a 5 - 0.756. Pro 1.8 mi pak vychazi asi 2640 otacek pri stovce.
    Pro zajimavost odstupnovani prevodovky pro dvoulitr:
    1 - 3.417, 2 - 2.136, 3 - 1.483, 4 - 1.114, 5 - 0.859.
    Ta ma obhajoba losich testu vychazela z dojmu ze srovnavaciho testu Octavie, Meganu, Bravy a Mazdy 323F. Megan byl v losim testu hodnocen bidne, ale treba skutecne jeho testovaci ridic nemel svuj den. Ten priklad se srnkou nebyl asi ten pravy. Uprimne receno, mne osobne by pravdepodobne v takovem pripade ani vynikajici vysledek meho vozu v losim testu moc nepomohl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  13:51

    « http://www.automedia-online.com/e_spion.htm

    Ty fotky tam jsou už zatraceně dlouho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  13:34

    « Re: Tvrdý podvozek

    Jestli vas zajima jak bude vypadat nove Mondeo a Focus Coupe staci mrknout na [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  11:58

    « Re: Megalon to Ludwig

    Na obranu Ludwiga: kdysi byl o Megalonu nějaký pokec v TV, ale nic bližšího nevím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  11:49

    « Megalon to Ludwig

    Hledal jsem na webu nějaké další informace o tom zázraku Megalonu, ale nic jsem nenašel. Kdo to vyrábí? Mají nějaké stránky? Nebo je to zase nějaký další český trik jak vydělat snadno prachy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  11:24

    « Re: to maxipes

    Fakt jsme to tu rozjeli, ale aspoň jsme si předali spoustu informací. Ty musíš mít opravdu poslední slovo. :-)))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  11:18

    « Re: to maxipes - potřetí

    pokud jde o volbu rafku - podle me se potom prumer kol moc nezmeni (jestli se vubec zmeni), jelikoz se to vykompenzuje profilem pneumatiky (o tom uz tu ale nekdo psal - myslim, ze ty :-)) - a z toho pak plynou ty nevyhody vetsich rafku (nikoli vetsich kol), o kterejch si tu taky psal (mam na mysli to drncani na nasich silnicodromech) - (jinak sme tady to tema o Focusech docela zadelali - ostatni maj jiste radost :-))))))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  11:10

    « Re: to maxipes - potřetí

    Máš pravdu, ale jenom částečně. :-) Vždyť i výrobce dává možnost montovat na Fábii 15" kola. Já si můžu na Focus hodit i 17" kola a chceš tvrdit, že při nastavení převodů se bere při sériové výrobě v potaz na jakých pneumatikách bude vůz jezdit. To nastavení je podle mně jednotné pro daný motor a určitě se nebere ohled na případné jiné varianty rozměrů pneumatik doporučených výrobcem.
    Octávia se vyrábí se 14" koly i 15" koly a je možnost dodání auta i se 16" koly přímo od Škodovky. Možná, že u větších rozdílů pneumatik upraví převody výrobce, ale to nic nemění na tom, že pokud si přehodíš kola sám, dynamika tím utrpí.


    Otázkou také zůstává, nakolik (bez následků) upravené převody kompenzují, nazvěme to handicap, větších kol? Větší kola mají své nepopiratelné výhody, ale to bohužel neplatí pro Českou republiku. Respektive to neplatí pro silnice v České rupublice. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  10:50

    « Re: to maxipes - potřetí

    tady prece nejde o prehazovani kol na tom samem aute - pak by se pri zvetseni kol celkovy prevod samozrejme prodlouzil, cimz by dynamika samozrejme poklesla. Bavime se obecne - resp. ty srovnavas Auto s 13 koly (Felda) a s 14 koly (fabia) - tady prece upravil prevody uz vyrobce (auto s vetsimi koly je ma kratsi - mene otacek, ale vetsi tocivy moment - tj. vice sily pro roztoceni tech vetsich kol). . a k tomu odporu - To, ze vetsi kola jsou obvykle i sirsi a tudiz je valivy odpor vetsi je sice pravda, ale obecne plati co sem psal ja. :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  10:41

    « Re: to maxipes - podruhé

    Souhlasím, těžká Fábia je asi ten největší důvod a také ten motor stejně není žádný zázrak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.01.00  10:39

    « Re: to maxipes - potřetí

    Tak mi vysvětli, jaké budeš mít převody, když si na své současné auto třeba se 14" koly hodíš 15" kola? A o valivém odporu jsme se tu už s Gapou bavili a ten správně poznamenal: Čím větší pneumatika, tím menší valivý odpor, ale nezapomeňme, že na větší průměry se dávají také širší pneumatiky, tudíž výsledný valivý odpor je obvykle větší, nebo spíš téměř vždy je větší. Pneumatika se odvaluje po širší ploše, takže i tady se mýlíš.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…