FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: http://www.automedia-online.com/e_spion.htm
To Marty: Na Fiestu jsem se ani nedíval. To auto se mi příliš nelíbí a po tom posledním zásahu New Edge je to fakt příšerka a navíc zastaralá. Omlazovací kůra vůbec nezabrala. Mondeo se mi i trochu líbilo. Současné Mondeo totiž na mně působí dost plytce a nevýrazně. Když se podívám třeba na Peugeot 406 nebo Hondu Accord, nedá se to vůbec srovnávat.
Mám pocit, že New Edge se povedl jenom u Focusu a to hlavně u hatchbacku. Sedan se mi nelíbí a Combi už postrádá trochu ten odvážný styl. I Puma vypadá tak nějak poskládaně z různých dílů a elegantní přechody křivek Focusu zcela postrádá. Ovšem Focus Coupé vypadá velmi zajímavě.
Faktem zůstává, že Ford v Evropě docela upadá, ale řekl bych, že důvod bude spíš jiný. Když jsem objednával Focus, byl u nás totálně vyprodaný. Na konci března se přijímali objednávky až na srpen a jedna firma, která měla zájem o dva sedany Focus si nakonec vzala úplně jiná auta. Kdo by také čekal tak dlouho, když je tu konkurence. Takže hlavní důvod bych viděl v dlouhých dodacích lhůtách, protože např. v Anglii nebo Beneluxu slaví Focus úžasný úspěch. -
« Re: Tvrdý podvozek
To Marty: Podívej se do diskuzní skupiny Citroen Club. Tam si někdo stěžuje na tvrdý podvozek Xsary. Dneska si asi nevybereš. Nebo naopak - je těžké, aby se ti výrobci zavděčili všem. Vypadá to tak, že co jednomu připadá jako měkké odpružení, se jinému jeví jako tvrdé a naopak... -
« Re: RE Fabia lenost kontra kola
Můj osobní názor je, že tato síla se na voze sice projeví, ale ne nějak závažně. Co však zatím vím je to, že se údajně tato síla projevuje víc než je zdrávo a než by si kdokoliv myslel. Konkrétně u Fábie mají prý i ta 14" kola nemalý vliv na jejím špatném zrychlení. Říkal mi to u nás jeden člověk, kterému patří pneuservis a staví závodní vozy pro Rallye. -
« Re: to maxipes
Teda tady to přibývá! Já se asi dva dny nepřipojil a už jsou příspěvky "za rohem"! Ke kolům: efektivní průměr těch kol je stejný a u normálních aut se nijak zpřevodování s koly nemění. Někde (už nevím kde) jsem o tom četl článek. Takže např. u oktávie ty kola 14" mají stejný efektivní průměr (resp. obvod) jako 15", protože ty 15" mají při větším průměru disku zase menší "výšku". -
« Re: otacky pri stovce - to Ray
Mám pocit, že je to okolo těch 2500 otáček, ale nejsem si jist. Otáčkoměr tak často nesleduji, jen když na to hodně dupám. Spíš poslouchám motor. Možná to ale ví Marty. Přesné číslo Ti sem hodím až v sobotu, protože dnes nikam nejedu svým autem. Schválně se na to podívám, jestli nezapomenu. Jsem tak trochu sklerotik. :-))) -
« Re: http://www.automedia-online.com/e_spion.htm
Ty fotky jsou dost špatné montáže (viz Fiesta) Varianty Focusu už jsou dlouho známy, ale s Mondeem Automedia docela ulítla. Nevěřím, že by se z "malé ameriky" stal "velký Focus". Mondeo má v 90% dost konzervativní klientelu. A vzhledem k tomu, že se počítá i s novým Fordem Contour a Mercury Mystique sice zhranatí, ale určitě nezfocusovatí. I tak škoda, protože obliny stávajícího Mondea jsou docela sexy. Doufám ale, že design Mondea nebude řešen tak brutálně jako u Faceliftu Fiesty, z které ve snaze vtisknout ji hrany Focusu vytvořili designéři ošklivé káčátko. Fiesta, díky svým předním partiím nebyla nikdy moc pohledné auto (možná ty první) ale teď je to fakt mutant. Doufám, že Ford nebude sekat všechnu produkci ve stylu Focusu. Focus je osobité a působivé auto a moc se mi líbí, ale měl by zůstat jedinečný v produkci. I tak mám pocit, že klesající prodeje evropského fordu nezpůsobuje jen špatná koordinace výroby, ale také asi ne zcela masové přijetí Focusu. -
« RE Fabia lenost kontra kola
Příčina proč Fabia končí v testech dost špatně je v elekronickém plynu. Bude to nejspíš tím, že firmware řídící jednotky běhá pod Windows :-)))) Souhlasím, že větší profil by mohl mít nepatrný vliv na zrychlení a u relativně slabého motoru by to mohlo být i měřitelné. Hlavní příčina je podle mé krátké zkušenosti z předváděčky Fabie to že něž řídící jednotka motoru pochopí, že chci jet padne další červená. Možná, že je ten plyn takto nastaven schválně kvůli ženské noze v lodičkách a Škodovka mi osobitým způsobem dává najevo, že jako chlap v takhle malém autě nemám co dělat:-)). Až Škodovka tuhle konstrukční vadu odstraní nebude to s akcelerací tak hrozné. ta 1.4 se přece tak nemůže lišit od 1.3 MPI 50 kW z Felicie. To je dobrý motor - samozřejmě zastaralé OHV a 3x uložená klikovka patří spíš do muzea ale fakt je, že když měl člověk štěstí na kus, tak se z toho motoru dalo dostat i 55 - 57 kW na brzdě. Já tomu autíčku dost fandím i jako kandidátu na druhé auto do rodiny, ale zatím na mne působilo dost rozporuplně. (pomlčím o tvrdém podvozku - už je mi trapné o tom dokola psát:-)))A motor 1.4 50 kW je pro mne jediný z cenových důvodů akceptovatelný. Víc peněz bych už za malý vůz neobětoval. Nevím co s touto cenovou politikou Škoda sleduje, ale vypadá to, jakoby vedle Fabie chtěla prodávat Felicii ještě 10 let... -
"-- skrytý --" 27.01.00 14:50
« otacky pri stovce - to Ray
Rayi, prosim Te, jaky mas otacky na petku ve stovce. Snazim se zjistit, jak je zprevodovana ta osmnactistovka a potrebuji overit vychozi referencni data, ktera se mi podarilo ziskat.
V testu dvoulitru na tomto serveru uvadeji 3000 ot/min pri 100 km/h. Dvoulitr ma staly prevod 4.059 a pro petku prevod 0.859. Pokud pro Tvuj vuz plati odpovidajici hodnoty 3.82 a 0.756, pak bys mel tocit 2500 pri stovce. Pro osmnactistovku je staly prevod stejny jako u dvoulitru, t.j. 4.059 a prevodovka by mela byt stejne odstupnovana jako u sestnactistovky: 1 - 3.58 (s vyjimkou jednicky: pro 1.8 3.194!, pokud nejde o chybu v tabulce), 2 - 1.926, 3 - 1.281, 4 - 0.951 a 5 - 0.756. Pro 1.8 mi pak vychazi asi 2640 otacek pri stovce.
Pro zajimavost odstupnovani prevodovky pro dvoulitr:
1 - 3.417, 2 - 2.136, 3 - 1.483, 4 - 1.114, 5 - 0.859.
Ta ma obhajoba losich testu vychazela z dojmu ze srovnavaciho testu Octavie, Meganu, Bravy a Mazdy 323F. Megan byl v losim testu hodnocen bidne, ale treba skutecne jeho testovaci ridic nemel svuj den. Ten priklad se srnkou nebyl asi ten pravy. Uprimne receno, mne osobne by pravdepodobne v takovem pripade ani vynikajici vysledek meho vozu v losim testu moc nepomohl. -
« Re: to maxipes - potřetí
pokud jde o volbu rafku - podle me se potom prumer kol moc nezmeni (jestli se vubec zmeni), jelikoz se to vykompenzuje profilem pneumatiky (o tom uz tu ale nekdo psal - myslim, ze ty :-)) - a z toho pak plynou ty nevyhody vetsich rafku (nikoli vetsich kol), o kterejch si tu taky psal (mam na mysli to drncani na nasich silnicodromech) - (jinak sme tady to tema o Focusech docela zadelali - ostatni maj jiste radost :-)))))))) -
« Re: to maxipes - potřetí
Máš pravdu, ale jenom částečně. :-) Vždyť i výrobce dává možnost montovat na Fábii 15" kola. Já si můžu na Focus hodit i 17" kola a chceš tvrdit, že při nastavení převodů se bere při sériové výrobě v potaz na jakých pneumatikách bude vůz jezdit. To nastavení je podle mně jednotné pro daný motor a určitě se nebere ohled na případné jiné varianty rozměrů pneumatik doporučených výrobcem.
Octávia se vyrábí se 14" koly i 15" koly a je možnost dodání auta i se 16" koly přímo od Škodovky. Možná, že u větších rozdílů pneumatik upraví převody výrobce, ale to nic nemění na tom, že pokud si přehodíš kola sám, dynamika tím utrpí.
Otázkou také zůstává, nakolik (bez následků) upravené převody kompenzují, nazvěme to handicap, větších kol? Větší kola mají své nepopiratelné výhody, ale to bohužel neplatí pro Českou republiku. Respektive to neplatí pro silnice v České rupublice. :-) -
« Re: to maxipes - potřetí
tady prece nejde o prehazovani kol na tom samem aute - pak by se pri zvetseni kol celkovy prevod samozrejme prodlouzil, cimz by dynamika samozrejme poklesla. Bavime se obecne - resp. ty srovnavas Auto s 13 koly (Felda) a s 14 koly (fabia) - tady prece upravil prevody uz vyrobce (auto s vetsimi koly je ma kratsi - mene otacek, ale vetsi tocivy moment - tj. vice sily pro roztoceni tech vetsich kol). . a k tomu odporu - To, ze vetsi kola jsou obvykle i sirsi a tudiz je valivy odpor vetsi je sice pravda, ale obecne plati co sem psal ja. :-) -
« Re: to maxipes - potřetí
Tak mi vysvětli, jaké budeš mít převody, když si na své současné auto třeba se 14" koly hodíš 15" kola? A o valivém odporu jsme se tu už s Gapou bavili a ten správně poznamenal: Čím větší pneumatika, tím menší valivý odpor, ale nezapomeňme, že na větší průměry se dávají také širší pneumatiky, tudíž výsledný valivý odpor je obvykle větší, nebo spíš téměř vždy je větší. Pneumatika se odvaluje po širší ploše, takže i tady se mýlíš.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Poslední věta k tomuto: Mně ten podvozek vyhovuje. Dává mi pocit jistoty, perfektně sedí v zatáčkách. Při nutnosti vyhnout se nečekané překážce je podvozek Focusu k nezaplacení a to jsem poznal na vlastní kůži. Ve své třídě nemá konkurenci. Co na tom, že je tvrdší. V této třídě nic výrazně komfortnějšího stejně neseženu. A pokud píšu komfortní, mám namysli něco jako Mercedes.