FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Focus x Astra x Golf x Mazda 323 x Mégane
Otázka je zase typická je dobrý podvozek podvozek který posuvá hranice smyku kamsi k neuvěřitelnu a nebo povozek, který nedá posádce pocítit po jakém povrchu se zrovna jede. Mimochodem na servisní prohlídce jsem se dal do řeči s jiným majitelem Focusu, který říkal, že se rozhodoval mezi Focusem a Astrou a Focus u něj vyhrál díky komfortnějšímu podvozku. Má ale Ghiu tak je možné, že je povozek laděn více do měkka. Je-li tomu tak nechám si vyměnit pružiny. Jinak podvozek Focusu dosti změkne, když ho neslyším (rádio tak na 10 a více) :-)))) -
« Focus x Astra x Golf x Mazda 323 x Mégane
Vrátím se ještě k podvozkům. V Autotestech jsem četl i srovnání výše zmíněných vozů. Co se týká podvozků, Focus přesvědčivě zvítězil (i celkově), nejhůře dopadl Mégane. Úplné pořadí je v titulku příspěvku.
To Marty:V porovnání modelů Ambiente x Trend se pozitivně rozepisovali o hodně tvrdém, sportovním podvozku Trendu, který se sice nehodí na pražskou dlažbu, ale pro sportovní jízdu je skvělý. Ambiente má jemnější a vláčnější podvozek (doslovně). Fakt by mě zajímalo, jestli má Trend ještě tlumiče? :-))) -
« Srovnání motorů
Díval jsem se hodnocení motorů, které se dodávají s Fordem Focus. Zaměřovali se hlavně na benziňáky, i když tam popsali i vlastnosti dieslů. Pořadí benzinových motorů bylo 1.6, 1.4, 2.0, 1.8. Motor 1.6 zvítězil především díky své nové celohliníkové konstrukci, která mu dává dobrou dynamiku, úžasnou tichost a malou spotřebu. Kromě 1.4 jsou ostatní motory litinové, ale i jejich hodnocení bylo perfektní. V poměru cena/výkon/spotřeba však nemá 1.6 konkurenci a prý je jedním z nejlepších motorů na trhu NS vůbec. -
« Re: New Edge
Pokud vím, tak Escort byl definitivně zrušen a nahrazen právě modelem Focus. Možná, že však budou přinuceni něco s tím udělat. Je to jakoby VW zrušil model Golf. Podle mně je to velká taktická chyba, díky které přijdou o spoustu zákazníků.
Osobně se také domnívám, že styl New Edge nevhovuje každému a pokud Ford přejde u všech svých vozů na tento design, může na to hodně doplatit. Nová Fiesta je toho příkladem, i když mě docela šokovalo, kolik jsem jich už viděl jezdit ve svém okolí, určitě víc jak Focusů. V poslední době však pozoruji i jejich nárůst.
Moje auto bylo jedním z prvních, které po Zlínsku, UH a okolí jezdilo. Myslím si, že budilo velkou pozornost a dodnes se ještě spousta lidí ohlédne. Asi skalní fandové aut, jako já :-). Co se týká toho, s jakými názory na Focus jsem se tu potkal, řekl bych, že 98% lidí příjímá Focus kladně. Možná, že se Ti zdají ta procenta nadnesená, ale snažím se to odhadnout objektivně. Je však možné, že mi neřekli svůj skutečný názor, aby se mě třeba nějak nedotkli, což stejně nehrozí, protože řeči jiných jsou mi fuk. Z převážné většiny pozitivních ohlasů se však dost lidí vyjádřilo negativně o zadku hatchbacku, velkou část zadek nijak neiritoval a menšina tvrdila, že je pěkný. Mám namysli pohled kolmo zezadu. Ze šikmého pohledu zezadu je hatchback nádherný, ale z kolmého - zvykl jsem si a už se mi docela líbí :-). Přesto si nechám upravit zadní část podle Wolf-Concept - spojler + přídavné plasty zadního nárazníku. Vypadá to o 100% líp a není to ani tak drahé. -
« Převodový poměr
To Jiri: V Autotestech jsem četl o Fordu Focus 2.0. Zmiňovali tam právě to, že dvoulitr má až zbytečně krátké převody a zvládl by rozhodně delší. Díky tomu je i motor hlučnější, než by mohl být. Jinak ale jenom samá chvála.
To Marty: Převodovými poměry jsem zrovna včera listoval v nějakém časopisu, co mám o Fordu Focus doma. Nevěnoval jsem jim ale pozornost. Mám pocit, že máme 3.82, ale ruku do ohně bych zato nedal. -
« Re: Reklamace oken
Mně docela překvapilo, když mi technik říkal, že budou měnit kompletně celý mechanismus včetně oken. Napadlo mě tedy, že si udělám barvou nějakou tečku na okně a podle toho poznám, jestli výměna skutečně proběhla. Každopádně sem v úterý nebo ve středu hodím zmínku o tom, jak to dopadlo. -
« Re: New Edge
Mně se New Edge velmi líbí jako kubizující reminiscence počátku století. Jak vidno vše už tu bylo takže spíše Edge než New:-))) Já Focus považuji za velmi krásnou designérskou kreaci ale v žádném případě ne za měřítko nebo nějaký nový styl v oblasti designu automobilů. Je spíše obrazem hledání identity, hledání něčeho nového, odlišného než skutečným odrazem nějaké nové filozofie. Focus svým stylem dokazuje, že z technologicko ekonomického hlediska je možná i určitá designová odvázanost. Ale není to ve své podstatě revoluční auto. Doznalo"pouze" pro danou třídu několika podstatných evolučních změn. Sytém Control Blade bych považoval za daleko významější nový prvek ve třídě než samotný design. Problém s akceptováním New Edge je v cílové skupině, která Focus kupuje. Ve vyspělé Evropě se kupuje jako druhé nebo třetí auto a v malém měřítku jako jediné pro méně movité mladé rodiny. A v tomto segmentu panuje pseudoměšťácký televizní nevkus ve stylu Dallasu nebo Beverly Hills. A pro ten je Focus dost neztravitelné auto. U nás kde je celá automobilová produkce posunuta o jednu třídu "doleva", kupují Focus ředitelé podniků, střední management velkých firem a chudší podnikatelé (já)
. Pro část této skupiny je Focus akceptovatelný a vítaný, ale dost lidí v tomto segmettu touží spíše po laciném Mercedesu. Násilné roubování New Edge se Fordu moc nepovedlo v případě Fiesty. To co je sympatické na Focusu a Káčku je na Fiestě vysloveně negativní. Prodejnost Fordu v Evropě podle mne klesá díky Focusu, který vybočuje z průměrného vkusu a díky zastaralému Escortu a Mondeu. Existovalo-li Káčko vedle Fiesty bylo vše OK. Existuje li na trhu Escort vedle Focusu jako přežívající model musí zákonitě klesnout prodejnost. Neudrží-li Ford prodejnost v NS v Evropě půjde do kytek. Jediná šance Fordu je v nižší střední třídě postavit vedle Focusu modernizovaného/nového Escorta. Postaví li Ford Mondeo na principu New Edge bude to totální propadák. To Ray: UH a Zlínsko je podle mne dost svobodomyslná podnikatelská oblast jak lidé podobných finančních poměrů přijímají Tvůj Focus? V Praze jsou docela "konzervy" a Focus se moc nelíbí. -
« Re: otacky pri stovce - to Ray
Na tachometru se těžko měří rychlost tak je to stovka +-5km. Otáčkoměr ukazuje při stovce následující údaje:
III. 4000
IV. 3100
V. 2500
Dvojku jsem nezkoušel :-))) Měla by jít do 91 km/h.
To Ray: jaký máme převodový poměr? 3.82 nebo 4,06? Nemohu to nikde vyčíst. -
« Re: Reklamace oken
To Ray: Já to poznal velmi snadno. Podle "vyžvejkanejch" šroubků na výplních dveří a podle mastných tlap. Samozřejmě i podle toho, že vůle je nyní nulová a přestalo to vrzat.
Těch 5 hodin jsem to auto v servisu měl taky i když je to práce na 2x 20 minut. Sevis si nejspíš těch 5 hodin účtuje Fordům za garanci jako normu.
Servisu taky moc nevěřím a tak práci vždy až přehnaně důkladně kontoluji. Naposledy jsem nutil technika aby mazal grafitem omezovače dveří do té doby dokud nepřestanou vrzat:-))) Tvářil se dost ukřivděně jako by mi chtěl naznačit že jsem objednal pouze namazání nikoli odstranění vrzání... -
"-- skrytý --" 28.01.00 13:59
« Re:otacky ve stovce
Vcera vecer jsem si pomoci udaju o zprevodovani 1.6i, 1.8i a 2.0i, ktere jsem vcera po telefonu doslova vyloudil na F. M. C. a zde uvedl, dopocital prislusne otacky k tabulce v navodu k obsluze (muj dealer mi ho poskytl v predstihu)uvadejici rozsahy rychlosti pro jednotlive rychlostni stupne a vynesl prislusne grafy. Zda se, ze vse sedi, vsechny rozsahy od dvojky do petky zacinaji kolem 1500 ot/min a konci rovnez vzdy v ramci povolenych stalych maximalnich otacek. Odstupnovani prevodovky pro 1.6 a 1.8 se skutecne musi lisit u jednicky pri ruznych primych prevodech 3.82 a 4.095; u 1.8 je delsi. Udelal jsem si z toho vseho zaver, ze zprevodovani 1.8 je blizsi 1.6 nez 2.0, jak mi dosud tvrdili vsichni dealeri!!! Delka prevodu pro 2. az 5. stupen lezi zhruba v 30 procentech inervalu mezi 1.6 a 2.0 blize k 1.6. S timhle svym zaverem jsem spokojen. S tech kratkych prevodu ve stylu 2.0 jsem mel trochu obavy; kupuji kombik a nikoliv geteicko. Uz jen touzim po prubehu tociveho momentu v zavislosti na otackach. Ma byt dosti plochy (udajne min 20 procent maximalni hodnoty v intervalu od volnobeznych otacek po maximalni).
To gapa: muzes mi neco rici o tom 1.8 115PS.
Budu ho mit ve Focusu Kombi, zprevodovani v Mondeu bude mozna odlisne.
Take jsem nekde cetl, ze je FORD v Evrope ztratovy . Bydlim na jednom prazskem sidlisti a poslednich asi pul roku sleduji prirustky v okoli v nizsi stredni tride. Zatim jsem zaznamenal dve Astry "100", dve Mazdy 323, jednoho Megana kombi a sest Focusu! (dva 5dv, jeden 3dv a tri kombi). Je fakt, ze mam zvysenou vnimavost na Focusy, Astry a Megany, protoze jsem volil mezi nimi. Nicmene jsem nepredpokladal, ze se cena za dobre vybaveny Focus postupne vysplha az na hranici stredni tridy.
-
« Reklamace oken
To Marty: Tak jsem se konečně dočkal. Dnes mi volali ze servisu, abych si přijel vyměnit ta okna. Jsem s nimi domluven na úterý a oprava má trvat okolo 5 hodin. Marty, jak dlouho to trvalo u Tebe? Byl jsi přítomen u opravy vozu nebo sis pro něj přišel až na dohodnutou dobu? Já totiž nemám příliš velkou důvěru v serióznost servisů a bojím se, aby mi okna skutečně vyměnili. Teď v zimě totiž nemám sebemenší šanci poznat, jestli se to zlepšilo nebo ne.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!