FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Motory - To Jiri:
Pokud si dobře vzpomínám, hodnocení těch motorů bylo v Autotestech. Myslím, že to vydala Automedia, ale nejsem si tím jist. To pořadí neznamená, že 1.8 je nějaká špatná. Menší obsahy byly preferovány především díky své nové, celohliníkové konstrukci. Motory 2.0 a 1.8 vycházejí ještě ze starší, litinové konstrukce. Celkové zhodnocení všech motorů ale bylo vynikající.
Také diesly dopadly dobře. Trochu kritizován byl 66KW motor, který nějak vibroval s vozem při startu. -
« Re: Nejlepší auto roku 1999
Jenom, aby bylo jasno. Focus zvítězil i v České republice, ale v segmentu nižší střední třídy. Celkově zvítězil P206, který dostal nejvíc hlasů, ale pro třídu malých vozů. V nižší střední je také daleko větší konkurence.
Je zajímavé podívat se třeba na www.autoklub.cz nebo www.autotesty.cz (jedna z adres je snad správně :-))). Najdete tam velmi podrobné testy nižší střední třídy a téměř ve všech srovnávacích parametrech je Focus nejlepší. Docela mě i překvapilo, jak velký je rozdíl třeba ve spotřebě. Focus se svými 6.8l/100km nemá v 1.6 absolutně žádnou konkurenci. Také ve zrychlení z 0 na 100km je Focus na čele. Udávaných 10.8s je s přehledem nejlepší údaj. Tady je srovnatelný snad jenom Golf. Focus je také nejlehčí, má nejvyšší pevnost karoserie a tak bysme mohli pokračovat ještě hodně dlouho. Dokonce jsem zjistil, že i ta škvíra mezi sedákem a opěradlem řidiče má své opodstatnění. Je to z toho důvodu, že díky tomuto systému má i vyšší řidič plnou plochu pro opření zad. Také se zmiňují o tom, že Focus má jeden z nejkomfortnějších podvozků (to je něco Marty :-))) a jedno z nejlepších dílenských zpracování. Testy prováděl Svět motorů a Ti snad své práci rozumí. Nakonec jsou porovnány základní výbavy, ceny vozů a příplatky za příslušenství. I tady nemá Focus konkurenci, i když Octávia se tohoto testu neúčastnila.
To Marty: Nedávno jsi sem napsal naprosto správný poznatek. Když máš víc nahlas rádio, tak podvozek Focusu je neskonale "měkčí". :-) -
« Re: Konstrukční vada
Ta konstrukční vada se má týkat jen určité výrobní série Octávií a způsobuje to explozi zadního skla. Je to z tohoto důvodu (nezaručeno, tak, jak jsem slyšel): Octávia prý používá pro vyhřívání zadního skla nějaké kanálky přímo ve skle a vlivem častého brždění dochází k většímu zahřívání. Kolega stál u toho, když to v servisu zkoušeli a to sklo prý bylo úplně rozžhavené. Protože je v nějaké sérii sklo poddimenzováno, dochází náhle doslova k explozi skla. -
"-- skrytý --" 31.01.00 10:52
« staly prevod - to Ray and Marty
Pokud pri stovce na petku motor toci 2500 ot/min, pak tomu odpovida staly prevod 3,82.
Mekci odpruzeni ma jen ctyrdverova Ghia.
To Ray: Kde jsi videl to hodnoceni motoru Focusu?
Hlavni prednosti motoru 1.8 by mel byt plochy prubeh tociveho momentu. -
« Re: Nejlepší auto roku 1999
Je to paradox. Ve stejné (nebo skoro ve stejné) době jako hlasování o kterém mluvíš (tuším vyhlašuje Autobild - Autotip) Probíhá národní COTY, ve které zvítězil Peugeot 206, sice krásné ale ničím vyjimečné auto - ovšem za lidovou cenu. Přitom na spolunominovaný Focus bylo v té době tolik pochvalných článků v odborných i neodborných médiích! Jeto samozřejmě dáno tím, že COTY nedělí do tříd jako Autobild. Tohle je přímo učebnicový příklad, jak dostat ze shodné skupiny lidí úplně jinou odpověď, nastavením jiných kritérií hodnot:-)))
Ale docela to potvrzuje mou teorii o posunutí automobilových tříd o jednu nebo dvě níže ve vztahu ke společenským vrstvám v ČR. Také mi z toho vyplývá, že v českých zemích pořád hraje cena hlavní kritérium výběru, což mi potvrzuje i to že Focus vyhrál čtenářskou COTY v celoevropském měřítku. -
« Re: Konstrukční vada
Napadá mne nedodržení technologického postupu při lepení, nebo z výroby naštíplá hrana okna. Taky to mohl způsobit velký rozdíl teplot. Že by pžedimenzované vyhřívání zadního skla? Stalo se to v zimě za mrazu? Vím co dovede s vymrzlým sklem kapka horké vody. -
"-- skrytý --" 31.01.00 07:40
« Re: Konstrukční vada
S Octavii jsem to nevidel, ale sousedovi prasklo samovolne zadni sklo na Felicii, neveril jsem mu do ty doby, nez mi samovolně bouchlo i na sluzební - pojistovna nechtela uhradit s tim, ze to je konstrukcni vada a at se obratim na Skodu Auto! -
« Nejlepší auto roku 1999
To Marty: Když jsi se nedávno ptal, jak lidé na Zlínsku přijímají Focus, vzpomenul jsem si, že ukázkovou známkou je přece ta čtenářská anketa Nejlepší auto roku 1999 (nezaměňovat s Autem roku). V této anketě hlasují čtenáři evropských motoristických časopisů a v České republice probíhá toto hlasování v časopisu Auto, motor a sport. V nižší střední zvítězil přesvědčivě Focus, když mu dala hlas víc jak pětina lidí (téměř 22%). Na druhém místě byl s odstupem VW Golf a třetí Astra. -
« Re: Re:otacky ve stovce
to: Jiri. Ta 1.8 85kW/115k je docela živý motor. Všechno záleží jenom na tom jak s ní budeš jezdit. Pokud ho budeš tzv "šetřit", tak ten motor zaručeně "uspíš" a bude lenivý jako nějaká 1.4. Pokud mu ale dopřeješ čas od času takových 5-5.500 ot/min (např. při předjíždění), tak budeš mile překvapen. Jinak v těchto otáčkách vyluzuje nádherný "sportovní" zvuk. -
« Re: New Edge
V novém Puntu jsem ještě neseděl, ve starém ano. Vím, že má Fiesta sedadla z Focusu, ale to ji nezachrání. Ruku na srdce, kdyby sis měl vybrat malý vůz, byla by to Fiesta. Já osobně bych si vzal Fábii nebo P206 a stokrát raději i to Punto, kdybych už neměl na výběr.
Překvapilo mě, že proti původnímu návrhu je tato sportovní verze dost "zcivilizovaná". V podstatě se vnějškem ani příliš neliší od klasického hatchbacku.
Také jsem se dočetl, že Ford brzy představí Focus v provedení Cabrio. Podle dostupných informací je to prý velmi povedený vůz.