FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Ad: Můj názor
To Ray: Já zaujatostí novinářů snad ani nemyslel to, že by byli podplacení či zkorumpovaní. Spíš mám někdy z testů a soutěží typu "auto roku xxxx" pocit, že jejich kritéria jsou nějak vzácně shodná a oproti mým (a vím, že i řady dalších lidí) se dost liší. Jako příklad uvedu Jiřího Zítu, který svého času testoval auta v MF DNES a nedávno jsem ho slyšel na ČR1. Testoval Escorta 1.8D v době, když jsem s ním sám jezdil. On na to auto uplatnil kritéria jak na sporťák a jezdil s tím snad za 7 litrů. Přitom to bylo nenáročné auto pro šetřílky se zrychlením autobusu, se kterým se dalo v pohodě jezdit za 5,5 litru. A tak mi to přijde i s tím fokusem a taky jsem to tu už psal: já prostě preferuju se po obědě díky skákání po českých silnicích nepozvracet před schopností auta projet zatáčku do pravého úhlu stodvacítkou. A vadí mi, že takhle tvrdý není např. jenom 2.0 Ghia, ale každý fokus, a mimochodem skoro úplně všechno, co je dneska v této třídě na trhu. Čest vyjímkám. -
« Porovnávání
To Cokes: poslední poznámka, protože jedu pryč. Beru Tvůj předposlední příspěvek, kde píšeš, že ses u motorů snažil jen u stručnou charakteristiku. Jenže to právě není možné. Nemůžeš říct, že motor ten a ten je silnější, když máš před očima jen papírové hodnoty. Musí se brát v potaz i váha vozu a následně jeho zrychlení. Ve druhé frontě je určitě zajímavá spotřeba, životnost, servisní prohlídky atd. Co na tom, že Octávia 1.6 má také 100k, když vím z vlastní zkušenosti, že je proti mému autu líná jak kráva (s prominutím). -
« Přestrojování kabátů
To Cokes: Právě Focus je auto, které úplně změnilo dosavadní styl (z předchůdce Escortu). Jak můžeš mluvit jenom o přestrojení kabátu?
Co ostatní automobilky, koncern VW se svými uniformními podvozky a jenom modifikovanými kastlemi, Renault s donekonečna upravovanými detaily apod? Ne, že by to nebylo pěkné, ale pak svou poznámku směřuj na jiná místa. -
« Re: Můj názor
Ray: Ad motory 1.4, 1.6, 1.8, snažil jsem se o stručnou charakteristiku. Osobně jsem se svezl ve Focusu 1.6. 1.8 a 2.0 znám z Mondea.
Promiň, ale považuji se za otrlé sportovní řidiče, ale z dvoulitrů 16V mne spíš zaujme Opel Ecotec OPC (v Astře OPC) a Alfa Romeo TwinSpark (ve 156). První jsem neměl možnost vyzkoušet (ale sedlal jsem tři roky Calibru 16V 4x4 se 110 kW, OPCéčko ma 116 kW) a ten v Alfě jede skvěle a rozhodně není tak mdlý jako v Mondeu.
Ad design: pouze jsem upřesnil. Zahrnuje to i New Edge a všechna ta přestrojování kabátů, kterým je Ford tak známý, ať už Escort, Fiesta či Mondeo.
Ad Škoda: no proč asi myslíš, že jsem se tak rozepsal o té Oktávii...?, bohužel to asi zůstalo nepochopeno.
Ad vzduchový filtr, no, já mám KNnko ve své 325 tds a k tomu je taková sada na čištění, takže se to taky nemusí měnit.
A tomu servisu: viz pavel_ch jeho občerstvení..., to je přesně to, co myslím, když říkám pozlátko.
-
« Re: Můj názor
To Marty: Když považuješ motory 1.4, 1.6 Ford a Škoda za srovnatelné, máš v podstatě pravdu, ale nezapomínejme na jednu věc. To je jenom papírové porovnání výkonů. Co praktické porovnání, kdy motor ukáže, jak hýbá autem? Tady Škoda skutečně ztrácí už jenom proto, že je podstatně těžší. Cokes mi argumentuje tím, že Renault má výkonnější motor. Má pravdu, ale vůbec nebere v potaz, že Focus je až o 200-300kg lehčí, než některé vozy nižší střední třídy a tam mu pár koní navíc příliš nepomůže.
K cenám v servisu jsem se už vyjádřil. Nesouhlasím ani s tím, že ve vyšších výbavách vede Škoda. Možná v určitém období, ale u Fordu je pravidelná doba slev a zkus si zavolat, kolik teď stojí plně vybavená Ghia s dvoulitrovým motorem. Anebo ne, schválně si to zjistím sám. Octávia TDI x Focus Ghia 2.0. Ještě dnes sem zkusím hodit ceny.
Srovnání komfortu je ošidné a jednostranné z Tvého pohledu - pohledu Ambiente a pražské dlažby. Záleží na tom, co považuješ za komfort. Patří do toho i zpracování interiéru, jízdní vlastnosti, řízení? Pokud porovnáš jízdní komfort i ze zadních sedadel, pak rychle změníš názor. Ani vybrání v sedadlech Octávii nepomohlo. Řekl bych, že komfort je naprosto srovnatelný, spolucestující na zadních sedadlech však Focus ocení vyšší známkou. -
« Re: Můj názor
To Pavel_Ch: Zaujatost x nezaujatost novinářů: trochu zvláštní. V minulých letech nikdy nevyvstalo ani slůvko podezření, snad kromě častějších vítězství italských vozů. Proti Focusu hovoří pouze jedna jediná věc - a to příliš suverénní vítězství na obou kontinentech, což se ještě žádnému autu nikdy v historii nepodařilo. A to je trochu podivný důvod k podezírání stovek novinářů na celém světě.
Na téma servisy jsem už napsal dost. Já jezdím k firmě Autospol. Jsou ochotní a jejich práci považuji za profesionální. Při prohlídce mi zdarma doplnili kapalinu do ostřikovačů a serva a opravili utrženou přední zástěrku. Po opravě oken mi odevzdali auto čisté (i interiér!), což teď v zimě považuji za velmi milou pozornost. Na zakázku jsem si nechal ušít potahy do vozu. Přijel jsem si pro ně a potahy mi zdarma instalovali jako pozornost firmy. S papírovými cenami jsem nadmíru spokojen. Zkušenost nemám, zatím jsem ještě nikdy nic neplatil. Naproti tomu se servisem Škody mám jen ty nejhorší zkušenosti a to i po stránce jejich cen. Záleží na servisu, takže nehažme všechny do jednoho pytle.
K servisním intervalům jsem už napsal něco níže. V tomto směru je Focus jeden z nejlevnějších vozů. Vzduchový filtr se u Focusu vůbec nemusí měnit (uvedeno v Technickém týdeníku, SM). Nesrovnávejme Focus a Escort, je to jako srovnávat Octávii a Favorit. Jedná se o naprosto rozdílné vozy.
Střídání vozů: trochu úsměvné. My Češi pořád ještě nebereme auto jako spotřební zboží, což je možná i dobře. Já mám Focus Ambiente 1.6 16V, 100k, řekněme středně slušná výbava - s plně vybavenou Octávií TDI se to srovnávat nedá. Pro Tvůj záměr doporučuji Focus Ghia 2.0. v maximální výbavě. Sedan Ghia v základu 479.900,- Kč. -
« Re: www.fordfocus.cz
Je to dobrá myšlenka (co bychom pro své miláčky neudělali), ale jediný kdo z toho bude těžit, je prodejce (oficiálni a později bazary)a můžou přijmout do prodeje další "trotly", protože zájemce si validní informace zjistí na stránce, které Vy (resp.Marty)věnujete spoustu času.
Proč dělat práci za někoho jiného?
-
« Re: Můj názor
To Cokes: Motory 1.6 - Opel, Renault a VW jsou dávno dál? :-) Klasický postoj někoho, kdo si přečetl motoristický časopis od "zasvěcených odborníků", kteří posuzují motor podle toho, kolik má koní a nic víc je nezajímá. Ponechávám bez dalšího komentáře. 1.8 - 85 kW a diesel - nemůžu posoudit, ale Tvé poznatky se naprosto rozchází s nejrůznějšími testy, které jsem měl k dispozici (Svět motorů, Autotesty, Jízda, Auto Exclusive, ...). 2.0 - 96 kW - Focus s tímto motorem zaujme i otrlé sportovní řidiče, škoda jen, že nedošlo k větší modernizaci.
Design záleží na vkusu každého. Zajímavé, minule jsi se zmiňoval o pozlátku jako o Focusu, teď už považuješ za pozlátko pouze New Edge. To je pokrok a velmi zřetelný ústup z původních postojů.
"Moderní" motor ze Škodovky: čistá ironie, smůla, že jsi to nepochopil. Myslím si, že ironický podtext a zdůraznění uvozovkami bylo dostatečně patrné. Lidé, kteří nechápou ironii bývají ... (slova klasika).
Servis: Kamarád má Mégane, druhý Astru, třetí Peugeot, čtvrtý Polo, pátý Felicii. Nebudu se sTebou přít, je to zbytečné. Kolik každých z nich zaplatil za roční garančku vím a je to podstatně víc, než uvádí Marty pro Focus. Zmínka o tom, že u Focusu se např. doživotně nemusí měnit vzduchový filtr, tě asi nezajímá. Optimalizace servisních prací (např. výměna motoru během hodiny) vede k úspoře času až 30% (údaje viz. Autoklub, Periskop, SM). Tyto peroidika také uvádí, že servis Fordu nebezpečně atakuje svými cenami Škodovku, přičemž je mnohdy i podstatně levnější - garančky (opět viz. zmíněné podklady - adresy ve starších příspěvcích). -
« Re: Můj názor
S tím servisem bohužel díky mé osobní zkušenosti musím souhlasit. Je to o efektu, ale skutek utek. Pokud si člověk dupne a je přítomný u oprav, tak se dá říci, že se servis trochu snaží:-)) Servisní prohlídky na Focus stojí:
15 000 km/1rok 1 950 Kč
30 000/2roky 2 940 Kč
45 000/3roky 2 570 Kč
60 000/4roky 3 440 Kč (kalkulace pro Zetec 1.6 16V) Škodovka musí být zákonitě lacinější protože si to vzhledem k počtu prodaných automobilů může dovolit. Srovnávat Focus a Octavii je dost ošidné. Napřed je nutno stanovit cenovou hladinu. V základech jasně vyhrává Focus u vyšších výbav Ostavia. Nevýhodou Fordu je, že nenabízí výkonný turbodiesel. Tady boduje škodovka. To se má díky spolupráci s koncernem PSA v brzké době změnit. V benzínech je to vyrovnané v 1.4, 1.6, je lepší Focus 2.0 a 1.8 T lepší Octavia. Ve vnitřním prostoru ergonomii a designu vyhrává Focus. V ceně a kvalitě servisu Octavia. V jízdních vlastnostech bezkonkurenčně Focus. V komfortu velmi těsně Octavia. V použitých materiálech jednoznačně Focus. Já jsem o Octavii dost uvažoval, ale v ceně mého Focusu bych nedostal v Octavii výbavu a o nějakých 100 - 120 tis. víc? To bych radši vzal Mondeo. I když proč to nepřiznat ten 81 kW turbodiesel mne láká dodnes...
-
« Re: Jeste k tem cenam
Jsou opravdu státy, kde se neplatí daň s příjmu. Např. díky primárkám světoznámý New Hampshire, kde mají heslo: "Lepší je být mrtvý než nesvobodný". Tož to jsou moji lidé. Naučíte-li odmalička lidi umět se o sebe postarat (býti svobodný a nezávislý) v každé situaci, je to lepší než deset ministerstev práce a sociálních věcí.
Jinak VAT - DPH je v některých státech tak kolem 2-4%. A například Internetové obchody jsou osvobozeny úplně i ve státech, kde VAT mají. A spotřební daň za PHM v naší podobě by asi v USA způsobila revoluci, občanskou válku, davovou hysterii nebo tak něco. -
« Re: Můj názor
Ford Focus je prostě auto jako (ve své třídě) každé jiné. V něčem trochu lepší, v něčem trochu horší. Záleží hlavně na kritériích, podle kterých hodnotíme. Určitě si ho nespleteš s jiným autem, to jo (zatím - až budou všechny Fordy "New Edge", tak už to platit nebude). Revoluce ani náhodou! Marketingově dobře podpořený start volbou auto roku 1999 (o nezaujatosti novinářů si myslím své). Ad Ford servisy a jejich ceny: Měl jsem 3 roky eskorta a mohl bych dlouho vyprávět. Levné mi to nepřipadalo a kvalita mi přišla silně závislá na konkrétních lidech. Byli mi schopni klidně (na své náklady) dokola vyměňovat ložiska v zadních kolech (celkem 4x), až jsem si nakonec ty vrypy v "domečcích" způsobené první výměnou musel vybrousit sám. Já už na to neměl nervy. A když jsem se o tom bavil se samotným majitelem servisu (autorizovaného značkového servisu Ford), tak mi řekl: "Víte, nás Ford tlačí spíše do dokonalé image než do kvality, teď bychom tu rádi udělali předzahrádku, kde budeme podávat zákazníkům občerstvení..." Moc hezký, ale já nechci chodit do Ford servisu na kafe, ale chci odtamtud auto, které ujede více než 10 tisíc km na jednu sadu ložisek. Ad servisní intervaly: Já teď mám oktávii TDI 81kW (to je jen konstatování, nic víc) a jsem překvapen, že první 3 prohlídky po 15 tisících km se prakticky mění jen olej a olejový filtr. Všechny ostatní filtry se mění až v 60 tisících km. Takže cena prvních třech servisních prohlídek včetně výměny oleje (syntetika Shell 5W-40 po cca 400 Kč) byla mezi 3 a 4 tisíci Kč. Vím, že na té v 60 tisících si to cenově trochu vynahradím, ale stejně - za prohlídky u escorta jsem platil podstatně víc. Pochybuji, že to u fokusu bude jinak. K tomu střídání aut - kdybych k tomu našel odvahu, tak tady zvolám: Kdo byste chtěl na 4 týdny vyzkoušet "nadupanou" oktávii v maximální výbavě, co jezdí za 5 až 6 litrů a natrhne * skoro každému mondeu a vektře (promiňte - s vyjímkou dvoulitrů a větších, ale těch zas tak moc nejezdí) a půjčil by mi za to na ty 4 týdny cokoliv jiného v podobné kvalitě? Ale já k tomu asi tu odvahu nenajdu, a obávám se, že vy ostatní včetně Raye asi taky ne... -
« Re: Můj názor
Ray: OK. Pominu design. Osobně pro mne nejhezčí Focus je Turnier.
Motory: 1.4 - 55 kW na moderní šestnáctiventilový motor? Nenech se vysmát. Opel, Renault i VW jsou dávno dál. Spotřeba odpovídá slabému výkonu.
1.6 - 74 kW standard, nic zvláštního. Moderní motor, to jistě, ale opět nic extra. Spotřeba dobrá, asi jediné významné plus.
1.8 - 85 kW, snad nejhorší po dieselu (viz mé poznámky o svíčkách), i když s Focusem už trochu hýbe (díky krátkému převodu), schází mu naprosto pružnost (80-120 km/h na pětku).
2.0 - 96 kW, žádný přeborník (horší může snad být jen 2.0 8V od VW - ale to je stařeček), ale šlape to s ním pěkně (až na ty extra svíčky :-)), zátah od 2000, spotřeba kolem deseti je průměrná.
Podvozek: komfortní, stabilní, ale brzdy slabší (přes 41 m ze stovky) - kromě sedanu Ghia s 2.0.
A to zapomenu na japonce...
Ad to ostatní, nejsem žádný koncernový fanda (ad Golf), skvělý design s velkým D má podle mne Astra, pak ještě možná nový Mégane. Právě New Edge považuji za to pozlátko, jak se říká navrch huj, vespod fuj.
Ad revoluce, jaká proboha? New Edge? Design? Podvozek? Motory? A Ford k tomu?
Osobně, když se řekne design, vybaví se mi Fiat (nebo nějaká jeho odnož) plus Renault, když podvozek, tak BMW, když motory (čtyřválce), tak Honda.
Každý má právo "plácnout si" cokoliv, kdykoliv a kdekoliv...
idark: Naprosto vůbec neopěvuji TDI 81 (a 85 kW) od VW, ale musím se ohradit proti tomu o Golfu dvojce. Ano, 1.9 1896 ccm se jistě dával i do Golfů II, ale byl uveden v roce 1990.
Ad 1.6 8V z Oktávie, když opěvovaný, to asi myslíš ten 74 kW. Hmm, tak ten je od Audi. A Audi v uvedené době nemělo s VW nic společného.
Ray: Moderní motor ze Škodovky? To má být vtip? OK, slyšel jsem, že Oktávie 1.4 má za příplatek automatickou rozvinovací plachtu v případě příznivého větru. V případě nepříznivého zase automatické brzdící zařízení aktivované na prvním vhodném místě k zastavení, rozsvícení varovných světel a přivolání asistenční služby.
Ad servis, filtry a olej, ani mi nepovídej, mám kámoše co dělá vedoucího Auto.Primy tady ve PU a zelená při vyslovení slova Ford.
VW servis je drahý 500,-, Opel, Renault i Ford tady stojí vše po 400,-.
-
"-- skrytý --" 06.02.00 05:12
« Re: Jeste k tem cenam
V obchodech ve Statech neni cena na zbozi bez dane,taxu platime opravdu az u kasy,a to jeste vsude jinou.Byva tak 5-9 procent.Dopredu to ale nikdo nevi.New York ma navic mestskou taxu,takze je to pro nasince trochu zamotane.Ale DPH v nasi podobe tam nenajdeme.
A co rikate na nove Mondeo,xicht jako Focus,ale takovy bachratejsi.Unorovy Bild je vystavil vedle sebe,vcetne kabrioletu,zacina ta maska pripominat uniformitu VW. -
« Re: Ford Focus: amen!
To se pleteš, já bych auto měnil klidně každých 14 dní. Co se týče New Edge, nijak zvlášť mě neohromuje. Jen se mi líbí, že je to jeden z mála pokusů udělat trošku odlišné auto od většiny trhu. Jinak si myslím, že tento styl nebude mít dlouhého trvání, alespoň ne v tak výrazné podobě, jako je Focus. Skládačky téměř totožných dílů VW mě přestávají bavit.
Diesly Fordu odmítám komentovat, protože je neznám. A nemám pocit, že Focus je nejlepší auto, to v žádném případě. Jsou desítky daleko kvalitnějších a to po všech stránkách. V nižší střední třídě však patří Focus k tomu lepšímu, co si lze koupit. Pokud tu srovnáváme Astru, Golf, Mégane a další, neznamená to, že je někdo horší nebo lepší. Všechny tyto vozy jsou na takové úrovni, že polemizovat o tom, který z nich je ten nej...nej...nej, je nesmysl. Spíš se jedná o názory a srovnání, jestli má Mégane o vteřinu lepší akceleraci nebo Focus o půl litru menší spotřebu není tak důležité.
Jestli jsi tímto reagoval na obhajobu Fordových motorů, tak zcela zbytečně. Byla to spíš reakce na zaujatý postoj, který uváděl naprosto mylné informace. Nikdo z nás tu určitě není zaslepen modlou Focus. Kdybych měl o 150 tisíc víc, koupím si P406, kdybych měl 250 tisíc víc, koupím si VW Passat a kdybych měl o 500 tisíc víc, koupím si Audi A4. Vše je otázkou peněz. V okamžiku, kdy si koupím můj vysněný Mercedes CL500 :-))), zakládám nové téma a tady budu přispívat už jen sporadicky.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!