FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Už za 600k je nižší střední nesmysl.
Tady jsem nechtěl nějak pochybovat o Octávii jako vozu střední třídy. I když na to nemá podvozek, ostatními rozměry se tam hravě přehoupne, takže i ta cena je odpovídající. Ale levný vůz to už rozhodně není.
Omlouvám se za opakování stejných slov v posledním příspěvku. On-line je to na mně moc rychle. :-) -
« Re: Ad: Můj názor
Možná mi to nebudeš věřit, ale reklamní kampaň mě neovlivnila ani v nejmenším. Focus mě prostě zaujal víc jak konkurence a na reklamu nedám ani v nejmenším. Spíš se řídím odbornými testy, parametry atd. Navíc v době, kdy začala reklama Ford, jsem už auto měl dávno objednané. -
« To Pavel_Ch: Podle čeho se posuzuje úspěšnost vozu?
Pavle, podle čeho se podle Tebe potom posuzuje úspěšnost vozu? Říkáš, že novináři jsou zaujatí, OK. Novinářské části soutěží Car of the Year, automobilová Grand Award, Zlatý volant atp. tedy nemají žádnou vypovídající hodnotu. Lidé jsou zblbnuti komerční reklamou, tudíž ani prodejnost vozů a hlasování lidí nemá podle Tebe žádnou informační cenu, OK.
Pak tedy, i kdybych souhlasil, musíme brát v potaz pouze současný stav spotřební společnosti, taková jaká je. Tvůj názor je subjektivní, tedy čistě teoreticky má ještě menší vypovídající hodnotu než uvedené údaje. -
« Re: Ad: Můj názor
Ano, jako masa spotřebitelů jsme (otupím to) tak trochu hlupáci všichni včetně mne. Ruku na srdce - ještě před první projížďkou - Tebe ta reklamní kampaň na fokuse spolu s vyhlášením titulu auta roku neovlivnila? Trochu se tu zakecáváme, co? Měli bychom zabřednout v té paralelní diskusní větvi spíše do technických záležitostí, abychom za chvíli neskončili v politice. -
« Re: Už za 600k je nižší střední nesmysl.
Tady už jsme tuším jednou byli. Čím jiným než rozvorem 251? mm (já mám např. v techničáku 2517 mm) je oktávie v nižší střední třídě? Pravda, ještě tím asi o 3 cm menším prostorem na zadních sedadlech. Jinak - čistě z uživatelského hlediska - je to prostě střední třída jak vyšitá. PRostorem, vybavením, jízdními vlastnostmi. A koneckonců v těch vyšších kategoriích i cenou. Já jsem se taky při koupi rozhodoval, jestli to bude oktávie, xantia nebo mondeo. -
« Re: Ad: Můj názor
Tak to vážně nechápu. Na začátku přece byla debata o tom, že podezíráš zaujatost novinářů! Já jsem argumentoval tím, že i obyčejní lidé hlasovali pro Focus v anketě Nejlepší auto roku 1999 (i u nás).
Navíc, tvoje pravidlo pak musí platit pro veškerý automobilový trh. Myslím si, že na prvním místě prodává design (mimo peněz). Znamená to tedy, že se auto musí líbit, aby ho lidé kupovali. Pak následuje všechno ostatní. Jinými slovy tu říkáš, že jsme všichni hlupáci, včetně Tebe, protože si kupujeme auta jen podle toho, jak nás která automobilka oblbne svou reklamní kampaní. -
« Re: Ad: Můj názor
Teď budu trochu hnusnej (asi si to fokus ani nezaslouží), ale říkáš si o to. Kolik s prominutím sraček se na trhu umístí a dobře prodá a lidi jsou s nimi ještě spokojeni? Můžeme začít coca-colou a skončit třeba vysavači rainbow nebo hrnci zepter. Spotřebitelský trh funguje podle jasně definovaných pravidel. A do toho fokus dobře zapadá a s jeho kvalitou to nesouvisí (opakuji - to nutně neznamená, že je fokus špatný). A jenom 20% nespokojených zákazníků dá svou nespokojenost najevo a z nich jenom asi 20% reklamuje, že nedostali, co chtěli. Takže těch nespokojených by muselo být opravdu hodně, aby byli vidět. Takže zatím to bude rozhodně i nadále fungovat tak, že se fokus bude dobře prodávat a nevím, co by se muselo stát, aby tomu tak nebylo. -
« Ad srovnání cen mondea a oktávie
Ale Rayi, to co tam u toho mondea uvádíš, lze mít v oktávii taky. Snad jenom o tom vyhřívaném předním skle pochybuji, jinak ale skutečně všechno. Tempomat, vše v kůži, elektrický šíbr, speciální Alu disky, rádio s CD a nevím co ještě. Problém je u škodovky v trochu menší pružnosti - prostě musíš vzít buď SLX + přiobjednávat, nebo vzít Laurin a Klement (a případně ještě přiobjednávat - i když tam už fakt nevím co). Co je nutné uznat, že ze škodovky se sleva vytlouká dost těžko (já jsem vytlouk 3%), zatímco u forda (i jinde) je defaultní. To, že prodejci škodovky někdy nejsou moc "user friendly", je taky často omílané (samozřejmě to ale neplatí všude). Oktávia Laurin a Klement v 1.8T 110kW stojí 664900,-. Museli bychom brát výbavu položku po položce a srovnávat. Já myslím, že ta "výhodnost" forda je způsobena až těmi "extras" (pojištění apod.), které škodovka v takovém rozsahu nenabízí. Ale když budu srovnávat diesely, tak tam je oktávka už jednoznačně lepší, protože ve špičkové výbavě jako LaK nelze mondeo vůbec koupit (nebo lze - ale musíš to všechno doplatit k GLX). -
« Re: Ad: Můj názor
Co je to nezanedbatelně málo? Neříkej mi, že sis dělal vlastní průzkum trhu? Pro automobilový trh je reprezentativním vzorkem min. 5 tisíc lidí (dle Evropského statistického ústavu ESI).
Řekl bych, že hlavním ukazatelem je prodejnost, která je v případě Focusu velmi úspěšná. Objednávky překročily veškeré historické rekordy.
Dále byla dalším ukazatelem anketa čtenářů evropských motoristických časopisů (viz. nedávný příspěvek). Je asi zbytečné opakovat, kdo zvítězil v nižší střední třídě. Tyto a další věci snad nasvědčují tomu, že Ford zvolil úspěšnou politiku, nebo ne? Neposuzujme podle našich malých měřítek. Navíc i v ČR je prodejnost Focusu nadmíru úspěšná. Určitý propad prodeje Fordu způsobily dlouhé dodací lhůty, které byly zapříčiněny obrovskou poptávkou v západní Evropě. -
« Re: Ad: Můj názor
To Ray: já ale netvrdím, že by všichni museli mít stejný názor jako já. Já jen říkám, že těch lidí, kteří mají stejný názor jako já, není zanedbatelně málo. Nevím a neposoudím, kterých je víc. Ale moje názory a moje mínění jsou pro mě (sobecky) velmi podstatné a jestliže je automobilový trh nerespektuje, jsem (opět sobecky) dost nespokojený. Tak to je. A hotovo. -
« Re: Ad: Můj názor
To Pavel_Ch: Ještě poznámku k tomu, že názor novinářů se liší od tvého a tvých známých. Nikdy si neber za základ názory lidí z okolí a to z toho důvodu, že je to příliš úzký vzorek populace. Dá se předpokládat, že s těmito známými máš podobné zájmy a vkus, právě proto, že jsou to tví známí. -
« Srovnání cen Focus x Octávia
Takže jsem si obvolal prodejny obou značek. Za základ jsem si vzal Škodu Octávia 1.8T (1.9TDI + 15 tisíc) a Ford Focus Ghia 2.0. Oba vozy jsem chtěl v maximální možné výbavě a tady nastal první kámen úrazu.
K Fordu můžu mít daleko větší výbavu než ke Škodovce: vyhřívání předního skla, vyhřívané trysky ostřikovačů, parkovací senzory, dvojité centrální zamykání, tempomat (nevím, zda je k dostání i u Škody) apod. Vzhledem k menší ochotě prodejce Škody poskytnout komplexnější informace se mi hůře srovnávali podobné výbavy. U Fordu mi nejen podali mnohonásobně vyčerpávající informace, ale také mi vyřídili během 30 sekund slevu 4%, což je na vůz v ceně několika stovek tisíc slušná částka.
Focus Ghia 2.0 modelový rok 2000, se vším všudy, co si dokážete představit, stojí bez jakékoliv slevy přes 720 tisíc Kč. Ve výbavě pochopitelně počítám kožený interiér, ETC, tempomat, ráfky z lehkých slitin (ne ty klasické, exkluzivní), rádio za 26 tisíc + repro zvlášť, vše v elektrice (střešní okno) atd. atd. atd. Je to šílená suma, ale větší výbavu do Focusu už ani nejde narvat, snad jen další designové úpravy. S Octávií se to srovnávat nedá, protože ji v podobné výbavě prostě nekoupíte.
Jiná situace nastává, pokud zvolíte zhruba podobnou výbavu. Doplňková výbava k Focusu je totiž častokrát levnější než ke Škodovce. Platí pravidlo, že čím máte menší výbavu, tím je Focus výhodnější a levnější než Octávia. Od určité hranice je to naopak. Focus Ghia 2.0 s ABS, TCS, klimou, tempomatem, bočními airbagy, metalýzou, elektrony, vše v elektrice (i sedadla) + vyhřívání a s multifunkčním displejem vychází na 580-600 tisíc Kč bez slevy (ten rozdíl 20 tisíc je tam z toho důvodu, že teď nevím, zda má Ghia ABS v základu - myslím že ano). Octávia 1.8T s podobnou výbavou (nevím, zda má tempomat) vychází na 570.900 Kč. Počítejte s nějakým rozdílem, mám tu nějakou poznámku k Octávii +20k za něco a nevím, co to má být.
Octávia je tedy opticky skutečně levnější, ale nenechte se mýlit. Na Focus dostanu slevu 4%, což je nějakých 24 tisíc. Na modelovou řadu 1999 dostanu slevu až 80 tisíc na dodatečnou výbavu!!! Další výhody jsou následující - 3 roky zdarma havarijní pojištění, zákonné pojištění pro tento rok, mobil + handsfree zdarma, nějaké výhody v servisu, euro karta (asistence v celé Evropě pro případ poruchy) a ještě cosi. Všechno jsem si ani nezapamatoval. Další slevu může poskytnou konkrétní dealer Fordu.
Pro objektivnost: Možná má podobné výhody i Škoda, jenomže jsem se o nich nedozvěděl. Pokud tedy budeme Octávii považovat za levnější, tak to není úplně pravda. Hodně záleží na konkrétně požadovaném vozu. Obvyklé slevy Fordu pak posunou konečnou cenu o nějakých 20-30 tisíc níž a pak je situace zcela opačná. -
« Re: Vzduchový filtr u fokusu
To už tu taky bylo. Třeba u Spartaka. Ve vzduchovém filtru byla drátěnka na parkety a ta se vždycky jednou za čas vyprala v naftě a pak namočila do směsi benzínu s motorovým olejem. Muselo se to nechat dobře vykapat a bylo to. Nebo taky jsem měl něco podobného v babetě. Že by ford oživil tradiční postupy :-)) ?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!