FORD FOCUS
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FORD
-
« Re: Počítač od Forda
Počítač by měli dostat úplně všichni zaměstnanci bez rozdílu postavení. Účelem je zvýšení jejich vzdělanosti a interakce. Vzhledem k tomu, že je jich okolo 350 tisíc, bude to pro Ford pěkná pálka (300 mil. USD - 1 počítač 860 USD). Pokud budou evropští zaměstnanci čekat několik let, snad se bude i náležitě měnit konfigurace počítače :-). -
"-- skrytý --" 08.02.00 16:27
« Re:Focus 1.8
To Ray. Muj Focus 1.8 jde asi v techto dnech do vyroby, takze prakticke testovani bude mozne pravdepodobne az koncem brezna.
Zatim aspon vynatek z www.pakers.co.uk/new-car/focus/index.htm… /> Performance
...there is little to choose between the lively 1.6 and 1.8, although the latter has better mid-range acceleration... -
« Re: Porovnavani
Jak s Fiestou, tak Escortem zašel Ford už trochu do extrému. Myslím si, že na americkém trhu by si to nedovolil. Každopádně je podivné, že se Escort velmi dobře prodával a to i u nás. Zřejmě to způsobila jeho poměrně nízká cena.
Fiesta je kapitolou sama pro sebe. V současnosti je to hnusné škaredé auto, na které násilně nacpali New Edge design. Tím asi skončí jedna legenda Fordu, kterou Fiesta bezesporu byla. Se svými konkurenty v třídě malých vozů se nemůže srovnávat ani náhodou. Jejím jediným kladem jsou snad sedadla z Focusu a tím to tak asi končí. Stejnou politiku však uplatňují všechny automobilky. Třeba Peugeot se svými řadami 104-105-106, nebo 204-205 (206 je už konečně jiná), 304-305-306 atd.
Astra ani nemohla být nějakou revolucí, protože nic zásadního, kromě pěkného vzhledu, nepřinesla. Focus řekněme nebyl revolucí, ale malý rozruch určitě způsobil a to z mnoha důvodů, které je zřejmě zbytečné dokola opakovat. Bylo to už jen proto, jak byl navrhován - zevnitř ven, laserové opracování karoserie (poprvé v NS), víceprvkové uložení zadní nápravy (jediný vůz v NS), špičkové jízdní vlastnosti, nezvykle bohatá výbava, prostorný interiér, vysoká aktivní i pasivní bezpečnost, nové konstrukční prvky, a tak bysme mohli pokračovat ještě hodně dlouho. Ani Focus se nevyhnul chybám, ale má jich méně než konkurence, alespoň z mého pohledu.
Ještě k té předváděčce. Ghia je tak trochu exkluzivní model Fordu a tak pochybuju, že ji budou používat k běžným předváděcím jízdám. K tomu Ti postačí jakákoliv verze s dvoulitrem, třeba Trend. Má sice tvrdší odpružení, ale k posouzení motoru to nevadí, ba naopak. -
« Re: Porovnavani
Možné to je. Zkusím se podívat, jestli tady v Pardubicích nebo Chrudimi nemají předváděcí Ghiu.
K těm kabátům ještě: Astra A a Kadett E jsou taky odlišná auta a nikdo nikdy netvrdil, že je Astra revolucí, prostě to byl vždy nástupce a nový model...
Ano konkurence to tak dělá, ale místo toho, aby 3x udělala facelift, za stejnou dobu udělá jeden facelift, vytvoří další model a u něho udělá další facelift. Uznávám, že facelift, popřípadě vychytání chyb je určitě levnější, než dělat nový model, ale k takovým extrémům, jako je poslední Fiesta lze počítat přeci prakticky jakkýkoliv model od Fordu, kromě čerstvého Focusu, Káčka a posledního Scorpia.
Vem' si poslední Escort, vždyť to bylo už taky trapný, auto, co se dělá od devadesátýho roku prošlo minimálně třemi facelifty, ovšem pokaždé to byl nový Escort s tísíci vylepšeními.
Předposlední Scorpio - to samé. Sierra - jakbysmet.
Chápu však, že to ušetří výrobní náklady a ta auta jsou pak levnější. -
"-- skrytý --" 08.02.00 12:03
« Re:Porovnavani
Jak jsem jiz uvedl drive Focus 1.8i ma stejne odstupnovani prevodovky jako Focus 1.6i (s vyjimkou jednicky). 1.8i ma staly prevod 4.095 a 1.6i 3.82 (Ray a Marty maji 2500 ot/min pri stovce na petku). Focus 1.8i by pak mel ve stovce na petku tocit 2500x4.095/3.82=2680 otacek/min. -
« Re: Přestrojování kabátů
To Cokes: Trochu si odporuješ. Souhlasím s tím, že co se týká Fiesty a zřejmě i Mondea, jedná se o facelift. Konkrétně Fiesta je už naprostý úlet a skutečně nechápu, kdo u Fordu vede marketingový úsek, když pustí tak zastaralé auto znovu na trh. Naprosto ale nesouhlasím u Focusu, který je od základu zcela novým vozem a tak to snad vidí i ostatní. Focus je pokračovatelem řady Escort a tam snad nikdo facelift nevidí. Otázkou je, jak dlouho se bude Focus takhle vyrábět. Stejně je na tom i Golf IV. Má nový podvozek a je od základu novým vozem. Přesto je jeho podoba s Golfem III nepopiratelná. Ale beru to, že v případě Golfu se jedná o osvědčené tvary. Ale Focus a Escort? - naprosto odlišná auta i vzhledově.
Stejné metody používá i konkurence (Mégane, Primera, ...), i když ne tak často, jako v případě Fiesty. Za úplně nejmarkantnější považuju celý koncern VW, protože jeden podvozek se používá pro všechny značky. Pak dochází k takovým excesům, jako je třeba Octávia s rozměry střední třídy a interiérem malého vozu. Podobně je na tom i VW Bora, Golf, Toledo 2 a další. Vzadu je vždycky strašně málo místa. Má to vézt ke stále levnějším vozům, ale nevšimnul jsem si, že by nastala taková situace. Vozy jsou stále dražší (nepatrně ale přece) a VW má opětovně vyšší a vyšší zisky. A tady nastává přesně to blbnutí zákazníků. Jeden podvozek, 5 kabátů, to je výběr! Zákazník platí stejně, ale koncern má stále vyšší zisky. V tomto světě je to však asi jediná cesta, jak vydržet tlak konkurence. -
« Re: Porovnávání
To Cokes: K tomu motoru 2.0 u Fordu. Nevím, jestli má Focus dvoulitr shodný s Mondeem, ale dá se to předpokládat. Možná to někdo bude vědět. Vím jenom, že pro Focus prošel určitou modernizací. Vzhledem k tomu, že je auto velmi lehké, chová se motor skutečně dynamicky. Dvoulitr má velmi krátké zpřevodování a proto má od počátku velmi dobrý zátah. Kdysi se tu o tom někdo s někým bavil. -
« Re: Ke všem otázkám najednou
Na Focus byly zpočátku velké dodací lhůty. Pro Focus jsem se rozhodnul už v prosinci 98. Objednávku jsem podal už na začátku ledna 99, ale auto jsem dostal až z březnové výroby a to v půlce dubna. Reklamní kampaň probíhala právě nějak od ledna a nějak jsem ji nezaregistroval. Doposud jediným malým problémem bylo elektrické stahování oken. Zmiňoval jsem se tu o tom mnohokrát. Pár výtek k vozu bych ještě měl, ale je to, jak píšeš, hledání much. -
« Re: Přestrojování kabátů
Ostatní automobilky? No pořád je pro mne lepší měnit celou kastli, než furt (rozuměj cca 5x za jednu generaci) měnit čtyry blatníky, masku a čtyry světla, popř. nárazníky, a někdy ani to ne. BTW nefšim' sem si, že by kupříkladu Golf 3 měl podvozek společný s Golfem 4... a Renault, nepřipadá mi, že by kupříkladu Avantime měl mnoho společného s Espace 3 a ten s Espace 2 a ten s Espace 1. A zmiňovaný facelift (jako u Forda)? Max 2x za jeden model.
A své poznámky směřuji naprosto cíleně. -
« Re: Porovnávání
Ray: Já právě posuzuji pokud možno stejná auta plus ještě ta, se kterými mám zkušenosti.
Proto zmiňuji Mondeo a Alfu 156. Předpokládám, že ve Focusu je stejný motor jako v Mondeu a vyzdvihuji mdlý zátah (to neznamená, že by ten motor neměl vrchol výkonu ani vrchol točivého momentu nižší, než se udává).
Osobně jsem nejel ani ve Focusu 2.0 Ghia, ani v Alfě 146 2.0 Twin Spark, ale předpokládám, že by to byl ten samý dojem.
Opak mdlého zátahu vidím tak, že prostě sešlápneš pedál a ono to vystartuje i na pětku s přiměřenou razancí i se správným sportovním jadrným zvukem. Ne že se to jakžtakž roztočí a někde až u 4 tisíc tomu chytnou saze a navíc bez příslušného zvukového efektu.
K tématu Škoda 1.4: škoda, já podle tebe nepochopil tvou ironii, ty zřejmě podle mne vtip, což takhle to otočit a začít si myslet pravý opak?
BTW nechápu, kde bereš to jistotu přesně vědět, co jsem nepochopil a co jo...
-
« Ke všem otázkám najednou
K těm novinářům a mase spotřebitelů: nechci ten svět dělat černo-bílý, jistou vypovídací schopnost ty auta roku, testy a nejrůznější awardy pochopitelně mají. Nelze je ale přeceňovat. Ona se nabízí otázka, které informace mají skutečnou hodnotu? Jistěže jsou moje názory subjektivní a uznávám, že hlavním kritériem úspěšnosti ve třídě, o které se bavíme, je prodejnost. K tomu tvému výběru auta před reklamní kampaní Fordu: ty sis to auto objednal ještě v té první vlně ihned po uvedení na trh? To jsi docela odvaz, protože ta první auta bývají vždycky trochu problémová - výrobce se to taky musí naučit. Bylo to v pohodě? K té hlučnosti Oktávie TDI: dneska jsem byl v servisu a mj. jsem to taky řešil. Mám najeto 51 tisíc km a řekl bych, že to auto s věkem "netichne". Oproti jiným dieslům, co jsem kdy měl a s kterými jsem jezdil, je to s přehledem nejtišší (přiznám se, že některé z nich ale byly úplně jiná liga). Jako každý diesel to pochopitelně slyšíš ráno po nastartování, mezi 80 až 130 o motoru nevíš, ale při rychlostech nad 160 to teď o sobě dává rozhodně vědět víc než dřív. V těch 10 - 20 tisících km se dalo jet 180 až 200 (podle tacháku) a v autě bylo docela příjemně, i rádio se dalo poslouchat. Chtělo by se s tím spíš projet. Záleží i na hlukovém spektru - každý člověk to vnímá jinak a pouhé srovnání na dB nestačí. Ta hlučnost není jen o motoru - v servisu jsem konzultoval moje podezření na přední ložisko, vsugerovali mi, že to je gumami (mám tam zimní asi 15 tisíc km a předtím to slyšet nebylo). Ale možná slyším trávu růst a jen na tom hledám mouchy. Pokud tu hlučnost shrnu, tak proti ostatním porovnatelným dieselům je to stejné nebo tišší, proti benzíňákům je to slyšet samozřejmě více. Za velké plus považuji to, že prakticky v žádném jízdním režimu se do karosérie nebo do řízení nepřenášejí žádné vibrace od motoru. V tom je ta oktávka špičková a dokonce mám pocit, že i lepší než někteří koncernoví bratři.