Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Mise
Rozhodně nejsem ženská, ale chlap. Jsem velkej automobilovej fanda. Pravidelně kupuju hafo časopisú s automobilovou tématilou. Pokud jsi sledoval na Nově seriál "Knight Rider" (Bohužel skončil bůůůbůůůůů ;-)) ) tak tam měl černýho mluvícího sportáka jménem K.I.T.T. a taky automat. Občas stím autem dělal psí kusi a nevím jak by to stíhal s kvedlačkou. (Mimochodem navíte co to bylo za značku, typ auta?). Já taky rád řadím, ale občas když jedu přes Brno a chytnu zácpu (tu silniční), tak mě štve mačkat neustále spojku 1dna, 2va, popojet, spojka a brzda. Osobně jsem rád že se dají koupit auta s automatem + sekvenčního řazení. Představ si situaci,
jedeš sportovním stylem, řadíš si v sekvenšním režimu (bez spojky a pod plinem) a najednou dojedeš kolonu aut loudajících se za plně naloženou Aviou která sotva jede. Jako na potvoru se nedá v daném úseku předjíždět. Tak páku jednoduše posuneš do automatického režimu a slimáčím tempem jedeš za tou kolonou. Ne žebych měl stím osobní skušenosti, ale tohle všechno co jsem zde napsal jsem bohužel jen četl v literatůře. Jezdím s Mitsubishi Galant 2,0 l GLSi model 97 s kvedlačkou. Mě osobně se líbý BMW M5, BMW 8, ale na to nemám. (Leda že by naši dědily po babičce žijící v USA na Floridě).
PS: Jako takové řazení mě nevadí, ale mačkat přitom tu spojku. To je to co mě štve.
PPS: S klasiským automatem když jedeš a nevyhovuje Ti jak řadí, tak tam ručně šoupneš stopuň který Ti lépe vyhovuje.
PPPS: Tak trochu jsem si hrál na vola že o automatech nic nevím, jak píše "Keyser_Soze" své zkušenosti jen se mi potvrzuje to co jsem se dočetl v literatúře.
-
« Re:
ne vubec mi nechybi to razeni, s autem si muzu delat co chci nadale, radit dva,tri,ctyri, pouze pomoci seslapnuti plynu, podrazeni o stupen ci dva taktez pomoci kickdownu.
No a co se tyce meziplynu heheh no automat neni tak pomalej jako ridic s manualem a stihne podradit ci preradit mnohem rychleji takze nakej meziplyn nema vyznam
Takovej priklad treba, jedu po dalnici rychle protoze specham protoze sem rano zaspal, to je moje pravidelna scena, sinu si to nakejch 160-180 kdyz to je volny, automat ma zarazenou 4ku a auto v poklidu jede (vetsinou na tempomat) potrebuju nak do kopce zrychlit nebo tak neco. Zadupnu plyn, automat v case kterej se da merit desetiny sekundy tam strci trojku, otacky nikde nestihnou zmizet v ten moment kdy u manualu tam neni zadnej kvalt a auto jede setrvacnosti s vyslaplou spojkou, proste vlitne tam trojka a auto v tech cca 150-160 vystreli dopredu.
Udelas neco tak rychle s manualem ? :))))
A co rozjezdy ve meste do kopce, kdy manualisti neustale otukavaj a opiraj se o auta stojici za nima ... -
« Bez nadpisu
Automat jsem nikdy neměl, ale věřím, že to může bejt pohodlnější a praktičtější. Články, které tady čtu píšou chlapi nebo ženský. To vám nechybí to řazení, co v tom autě děláte, Já si to nedovedu s automatem představit. 2,3,4, meziplyn, podřadit atd. A už vůbec nechápu jak někdo může závodit s Nissanem 300 s automatem, to je jak kdyby někdo modelařil a kupoval si hotový a slepený modely. -
« Bez nadpisu
Nemyslim si že běžnej automat je lepší než nejlepší řidič s manuálem, ale dnešní povedená automatická převodovka je rozhodně na zrychlení lepší než 99 procent řidičů s dobrým manuálem. Řek bych že to záleží na víc věcech jako třeba taky na výkonu. Podle mýho názoru čím větší výkon tím se rozdíl mezi automatem a manuálem všeobecně zmenšuje. Povídal jsem si s jedním klukem který jezdil nějaké závody do vrchu (předpokládám že neofic. ale nevim) kterej měj Nissan 300 sx automat a nedal na něj dopustit, prej jedinej kdo ho dokázal předjet byly nějaký lidi s Corvettou. -
« Re: Automat
tak to teda ne :O)))....možná seqenční poloautomatická převodovka ve F1 je lepší, než nejlepší řidič manuálu, ale bežný automat ještě stále ne, i když se k tomu už silně přibližuje. Ale klasika je klasika...,...teda až na ty zácpy,...to mám vždy úplně dřevěnou nohu...,...alepsoŇ že mi stačí jenom pouštět spojku. Jinak žádná omezení nepociťuju,...ty mám jen při jízdě automatem, ale někdy mě to i baví-dá se u toho vyřídit více věci. -
« Automat
Dnešní automaty se již vyrovnají a překonají nejlepší řidiče manuálů. To že kdysi do kopce řadily mezi 2/3/2/3/2, to patří minulosti. S výkonem motoru nad 200-300hp je řadící páka omezením, zvlášě v záspách a stylu spojka-plyn-jedu 1 m-spojka-neutrál-brzda, po 2 sekundách to samé, opakovat 1000 x. -
"-- skrytý --" 26.11.99 13:30
« Re: Automat
Tempomat muze mit kde co,lepe se mu dari na automatu,ale jde to i tak.Pod nohou se sam prislapuje a povoluje plyn,treba podle stoupani.
Volici paka automatu ma stupne Drive, Park, Neutral, Return ,a pak ruzne L1,L2 do kopcu a v zime s kopce.Automat ridi EDT.Bezne automaty(starsi)nemaji "Fuzzy Logic",ale Economy a Sport se dal tlacitkem zapnout(Sport radi driv).Automaty maji 4 stupne,jsou ale i 3 stupnove i 5 stupnove.Bezne se to nepozna.Pri zastaveni se musi stat na brzde,jinak pres planety auto "plizive" jede.Klicek jde vytahnout jen v poloze Park.System "Kick Down" zarucuje predjizdeni i ze ctyrky,seslapnutim plynu temer az na zem podradime."Fuzzy Logic" ma jednotku rizeni jako motor a "uci" se s ridicem jeho styl.Opravdu to je poznat.Sahat do prevodovky by nikdo radeji nemel,olej je specialni,a specialne se meni.Pri odtahu zvednout pohanenou napravu-neda se vlect!!!Da se s tim svizne jezdit,ve meste je to docela zajimave,je vic casu na zbytek.
Nasi ridici,vcetne mne,si na automaty nechteji zvykat,hodit tam kvalt az kdyz chci ja je lepsi.
Automat to nekdy nezvladne,a pak napr. v tahlych kopcich radi nahoru a dolu jako janek,furt dokola.
Toz to by pro uvod mohlo stacit. Bye -
« Re: Automat
mel jsem BMW524TD s automatem, radilo to hezky a celou dobu bez jedineho problemu. Melo to i tempomat, kdyz ho zapnes tak auto udrzuje tu rychlost kterou prave jedes a to i treba do kopce (pokud na to ma motor, pokud na to motor nema, tempomat se vypne). Pohybem packy tempomatu dolu nebo nahoru se da zrychlovat resp. zpomalovat, jakoby "rucni plyn". Tempomat se vypina seslapnutim brzdy nebo plynu. Pokud si dobre vzpominam, tak u BMW funguje az od rychlosti 60 km/h. -
« Automat
Chci si koupit BMW 525,nebo 535 r.v. 1990-92 automat. Potřeboval bych vědět všechno kolem
automatické převodovky. Výhody, nevýhody, poruchovast a na co si dát pozor. Kolik má
převodovích rychlistí? Jaký je rozdíl v režimu Ekonom/ Sport, nebo jak to tam je?
Mají všechny BMW palubní počítač jen v německém jazyce, nebo se dělá i anglická verze?
Ještě by mě zajímalo jak funguje a jak se používá tempomat. Mají tempomat jen auta
s automatem, nebo i kvedlačky?
Nechci je nijak zavrhovat, jenom se mi zdá že takový auta si kupujou právě lidi který pak řikaj že s automatem si prostě neužiješ. Radši si koupim silný auto s automatem než něco takovýho s manuálem.