Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: NY
Takže záhada NY vs. LHS nevyřešena ? :-) to je gol, hlavně, že jsme každej odborníka na US auta, že ? :)
No se tyče 4-stupňových automatů, tak automat co jsem měl v Saratoze z 90. roku mě 4st automat, který se dokázal učit stylu jízdy. Což v Evropě je strašná novinka ještě dnes :) -
« Re: NY
To neni pravda. LHS jsem našel od roku 94. NY i z roku 96(8). V inzerátech. Barva chladiče je taky stejná. Smiřme se stím, že rozdíl není. Někomu líp zní New Yorker, někdo je zvyklý na LHS. Tato rubrika je o převodovkách, a tu mají oba stejnou. I podle vyjádření MB, dělá Chrysler lepší 4-stupňový převodovky, než dělal svého času sám. -
« Re: NY
Záhada vyřešena. Podle Vás se NY a LHS liší mřížkou chladiče (NY v barvě, LHS nevím)a soun systemem (mam Infinity, tak asi je větší výkon). Rozměrově a výkonově jsou auta totožné. Doobjednat jde "sportovní podvozek", možná ho má LHS jako standard. Nevím. Pro Evropu se ještě dodává jako povinná výbava chladič oleje převodovky. Možná zas jen LHS?
Pro Tomk: omezovač jde samo vyřadit. Sám ho mám u jinýho auta demontovaný. Dělá se to běžně. Osobně jsem s tím nejel víc jak 190. Není to strachem, jezdím i přes 240, ale tohle auto se cítí tak na max. 160. To ještě brzdí, sice blbě, a zatáčí, taky blbě. Je ale ještě ovladatelné. Jezdit s tím přes 200, na to tohle auto není i když na to má výkon.
-
« Re: NY
No tak tím je záhada vyřešena :-) Jednom mi byl nabízen NY z roku 89 což je klasicka amerika středních rozměrů s vinylem na střeše. Super křesla (plyš) a plně digitální palubní deska, což je věc která mě vždycky maximálně dostane. Cena 60kKč, ale byl to motor 2.2 I4. No na normální ježdění po Praze OK alespoň nízké povinné ručení, dal bych si říct. Jenom přece to pohodlí a sucho a bezpečí... Jo miluji americké vozy -
« Re: NY
Aha :-) tak v tom článku (odkaz nize) je popsano jaky je rozdil mezi NY a LHS. Tedy popsan: "bucket seats and taut suspension" je navic v LHS :))) Nicméně hned v dalším odstavci, se nechtějí poštět do diskuzí proč LHS a ne NY :)))))) takže pro nás vyplývá to, že kdyby chtěl někdo koupit NY nebo LHS tak to vyjde nastejno. Jenom LHS bude novejsi 1995->
-
« NY
Nevím jak předchozí verze, ale LHS je ted větší než Concord domívám se, že u LHS a NY je to stejně. Jinak co se týče omezovačů rychlosti tak máme tři chryslery a ani jeden ho rozhodně nemá 220 se s nima dá jet v pohodě, víc strach nedovoli :-). (Všechny jsou dovezeny ze států.)
Tomáš -
« Re: New Yorker
No výborně :-) konečně znám majitele tohoto nejhezčího moderního vozu. A jsi z Prahy ? Tím se neohrabaně snažím naznačit, že bych se na něj rád podíval... :)
A Ty máš NY nebo LHS ? Jde mi totiž o to, že mi dodnes nikdo nebyl schopen říci rozdíl. A žádneho majitele jsem doted neznal. -
« Re: New Yorker
No jo zmatek v tom trochu máme :o) Tak jak je to s tím rozdílem mezi NY a LHS ? S tím omezovačem jsem měl pravdu 120 milí je těch zhruba 190km/hod. Co se týče předního náhonu na sněhu tak těžko zhodnotím NY, ale když jsem měl relativně lehkou Saratogu s V6 tak se na snehu chovala nečekaně dobře. Když jsem zkoušel na zasněženém parkovišti prudke manevry, tak se nic nedelo. Zatocil jsem a auto zatocilo, zadny smyk jen vetsi polomer zatacky, holt trochu predni kola ujizdelo, to je jasny. Ale rozjezdy do kopce na snechu to bylo naprosto bez problému. Ted s Cadillacem to tezko vyzkousim ackoliv predni nahon tak do zimy a do snehu ho nikdy nevemu :). Nicméně zatížená přední naprava je IMHO lepší než odlehčená zadní. No nic, kdo víte jaký byl rozdíl mezi NY a LHS ? -
« New Yorker
Dobrý den pánové. Máte tady pár nepřesností, co se týče NY. Takže řazení není pod volantem. Omezovač je na 120 mílích, jako u všech v USA prodávaných autech. V6 má dobrý zvuk, výkon je na hranici. Točí ale 6500 tak to jde. Jestli má vůbec přední náhon u takového auta nějakou výhodu, tak je to právě jízda na sněhu. Možná Vás to překvapuje, ale relativně velké zatížení na přední nápravě, cca 900 kg, z toho auta dělají pásové vozidlo. -
« Re: Re:
No motor je OK. Omezovac je u 190km/h pokud se nepletu, a akcelerace je adekvátní, to jest dobrá. Nemsíte zapomenou že i stejně jako do New Yorkera/LHS tak do 300M se montoval/montuje i 2.7 coz jsem teda u NY/LHS ještě neviděl. Ta 3.5 24v je fakt v pohodě. Sice nesmíte očekávat bublání syrové V8, ale jen zvuk standardního čtyřválce kolem 2L. Nicméně pohodová tichá jízda s dostatkem výkonu, nizkou spotřebou a luxusem. Ale akceleraci ma fakt dobrou. Jo FWD to je, ale co. alespon je to bezpecnejsi a technicky mene narocne. A priznejme si to s tímhle autem na hory jezdit nebudeme a pro většinu řidičů je FWD bezpečnejší. Musíme to brat tak že dělají auta aby byl vyvážen výkon k danému modelu oni z vysoka kašlou na auto střední třídi s W8 (tímto zdravíme LEGO) Prostě udělají auto aby dobře jelo bylo komfortně vybaveno a tím konec. Kdežto LEGO vyrábí 1.5 t auta bez el. oken s motorem 1.6 (opět zdravíme VW Passat předchozí generace). Takže IMHO 5.0 V8 do NY/LHS by bylo zbytecne. -
« Re: Re:
Jo aha :-) Ja jsem totiz nikdy nezjitil jaky je rozdil mezi LHS a NewYorkerem ono totiž že by mělo být LHS luxusnější je poměrně zavádející termín. On parkuje u nas v ulici, bílá barva. I kdyz ja bych volil nejakou tvavou (nejlepe černou) nicmene prekvapive se bila barva hodi. Auto mam moc pekny tvar a super je po designove strance jeho kufr, dava autu majestatnost a robustnost. Motor je take pekny 3.5 V6 24v. Tusim ze posledni model asi 97-98 se mohl objednavat i s GPS. Ale ten jsem nikdy nevidel. A take je docela zajimave ze si drzi porad pomerne vysokou cenu. Kolem 250-> tis. A to má stejný motor, podvozek, převodovku jako třeba Dodge Intrepid, Chrysler Vision, nebo Plymouth Eagle a ty maji cenu kolem 150 tis. -
« Re: Re:
lhs je proste nadherny auto, ta kastle mne dostava, znalci mne opravte, rozdil mezi LHS/NewYorker je jen v poctu sedadel a sice ze NY ma razeni pod volantem a dopredu se hnedle nacpou tri lidi, jestli se nepletu, coz, i teda to razeni dava velky plus pro NewYorker model.
co se tyce modelu 98+ mam kazdej den moznost na nej koukat a musim rict ze zoufalost nad zoufalost, vnitrek pokus o jakysi retro, znacne nepovedeny.
jediny co mi vadi na tehle autech je predni nahon ale s tim se holt budu muset naucit zit -
« Re: Re:
Jo naprosty a velky souhlas. Kdyz moderni ameriku tak jedine LHS :-) Tedy ja mam na mysli model 92-98 kdy to bylo NewYorker/LHS. Krasne to auto, klasickych tvaru, tedy tvaru modernich, ale s odkazem na minulost :-) Buhuzel ted je to sama moderna nemastna/neslana/neskladka/nekysela prostě pekný, ale už to nemá charisma :( -
« Re: Re:
Keyser: Jo, může bejt. Já jsem teď vlastně takovej univerzál, protože jsem zkusil celou velkou trojku, GM, Ford a Chrysler. Od GM jsem měl téměř všechno, Ford u mě začíná řadou F nebo E (osobáky mi nic moc neříkají, kromě Linc. Cont. Mark VI) a Chryslera zas akceptuju od modelů RAM 1500 a výš, van, nebo pickup, to je fuk. Z malých snad ještě Grand Caravan a lahůdky jako Viper, Prowler, který sice registruju, ale že bych je někdy měl, to zrovna nedoufám. -
« Dotaz
Dobry den, nedokazal byste mi nekdo zodpovedet jestli s povolenim automaticke prevodovky v F1 letos v dubnu(?) se pri razeni uz obecne pouziva automat a jezdec do toho nezasahuje nebo se porad vyuziva razeni tlacitky na volantu, pripadne kdy je co vyhodnejsi. kdybyste nekdo vedel odkaz na odborny clanky, byl bych mu moc vdecny. Dik Petr
-
« Re: Re:
keyser: Jestli máš chutě, tak si to dopřej. Nějaký prasátko ti přece nebude určovat, co máš a co nemáš :-). To byl fór, mě tohle prasátko právě určuje, kterejch aut se mám zbavit, i když bych si je nejraděj nechal všechny. Za chvíli bude klukovi 18 a tohle je auto jak stvořený k tomu, aby se v něm bez následků oťukal. -
« Re: Re:
Keyser: Kdysi jsem koupil kvůli papírům rozstřelený kombi 2.0 s automatem. To auto chytlo, dojelo po třech kolech a bez chladiče k valníku, kde jsem ho natahl a odvláčel. Pak zhruba 5 let stálo na venku a sloužilo jako zásobárna dílů. Žádná konzervace, žádná péče, nikdo nepočítal s tím, že by to mělo ještě někdy jet. Pak jeden milej kamarád rozstřelil naše služební auto, samozřejmě G - kombi tak, že rozštípnul i blok. Tak jsem koupil jiný kombi s automatem, který bylo pěkný, ale mělo z motoru přesejpací hodiny. Celej agrgát i se špajskou jsem vytrhnul a dali jsme tam ten, co se válel venku. Zbytek z toho šel už do pece, protože tam fakt už nic nezbylo. Nikdo nevěřil, že to pojede. Už zhruba 3 roky všichni kroutí hlavou a nechápou, že to jezdí. Motor klasika, malinká ťukačka na vačce, skříň řadí jedna báseň a nezdá se, že by něco z toho mělo v dohledný době končit :-). Nemám sebemenší obavy s tím občas jezdit 300 - 600 km štreky, vůbec se s tím netrápím, prostě když chci předjet, neuberu, dokud není ručka v červeným (jinak bych ani s 2.0 V6 nepředjel, že jo). -
« Re: Re:
je fakt, na my posledni grany krom schnilejch blatniku bylo - vykurvenej automat od predchozich dvou majitelu kterejm aut prev, nic nerikala, problemy se vstrikama ktery znamenaly ocistit privod elektriky na to mech vstrik zarizeni. blbej prutokomer na palivu (neresil jsem ) holt pocitac obcas kecal, ale ve finale to bylo jen blbe uzemneny (fordovska klasika, vse co se tyka benzinu je dementne uzemneny) a lehce vymlety pouzdro v diferaku. Nic vic. :) -
« Bez nadpisu
hm takze z forda poslali blbej silentblok coz by se sice dalo vyresit ale po dukladne prohlidce bylo zjisteno ze hardyspojka je taktez ponekud kasovita, takze auto pujde k charouzum, ja rozbiju kasicku, pac to je celej komplet s kardanem. Se z toho voprcam a koupim si nejakou granadu at se mi spravi nalada :) -
« Bez nadpisu
takze Chroustovo ochotni lide nasli jednak lehce chcijici prevodovku na simeringu (coz u A4LDcka neni nic nenormalnihoa nic o cem bych nevedel) coz pochcalo silentblok a to je to co se deje, je mozny ze je v * jeste teda hardyspojka to se jeste uvidi, kazdopadne sem tam byl dneska poprvy a jen na chvili, zvednout auto testnout a objednavat dily pac ten silentblok skladem nemaj, bohuzel ackoliv sem tam cekal asi 20min, panum se nepodarilo ve fordu nebo kam to volali zajistit zminene (ne jejich chybou) nicmene ochota super, nabidli kafe, a slibili ze mi zavolaj coz teda neudelali ale to mne nebere, zavolam si zejtra sam nebo se stavim. jo a vzhledem ke koncentraci amerik na parkovisti pred servisem sem si pripadal znacne nesvepravnej :)) takze jsem jim pri odjezdu trosku nacouval do plechovejch vrat pac sem cumel na cadilaca misto dozrcatka :) -
« Re: Sraz
Rob: Nic se nestalo, rád se podělím se svými zkušenostmi, jako každej, kdo automat jezdí, hlavně právě kvůli tomu, aby se automat podařilo trochu víc prosadit. Dřív jsem chodil po handlech a kouk jsem vždycky dovnitř a jak jsem uviděl volič automatu, šel jsem od toho. Dnes to udělám, když je tam šaltrpáka. A čím složitější schema řazení, tím větší odpor k tomu autu získávám. Teď zrovna sháním Wranglera v automatu a jako naschvál všechno, na co jsem narazil, je s manuálem. -
« Re: Sraz
prof: Dík za radu, příště (doufám, že už žádné nebude) budu takto postupovat. On je totiž problém v tom, že aut. převodovky nejsou až tolik rozšířené. Málokdo o problematice s nimi spojené něco více ví. A pokud ví, tak většinou nepoví, případně Ti řekne, že Ti to opraví sám. Pokud tedy nechceš platit nekřesťanské peníze mnohdy za nic (nebo téměř nic), nezbývá Ti nic jiného, než spoléhat na sebe. Jistě, jsou věci, které zvládne pouze odborník, a do těch bych se rozhodně nepouštěl. U BMW jsem si spoj. lamelu měnil naprosto sám a bez jakývkoliv problémů (mechanici se jistě nad takovou banalitou pousmějí), na GO motoru bych si však netroufnul ani u Š 120, jelikož nemám vybavení, ani potřebné praktické zkušenosti. Bohužel jsem (jak je z tvého poučení vidno) mylně předpokládal, že převodovka se normálně vytáhne, jak je to manuálů běžné. Polepším se :-) -
« Re: Sraz
Keyser: Já vůbec nemám ponětí, že Skalický měl dílnu v Libni, i když teď si vzpomínám, že jsme si dávali spicha tam u tý pumpy u toho handlu s užitkovejma pekáčema. Napadlo mě taky, že by se to dalo zjistit taky u Chrousta, co dělá americký káry v areálu Metrostavu, kterej Skalickýmu taky dodával sady a není to od sebe zas tak daleko, takže by o sobě asi mohli vědět. Jinak Chroust by k tomu problému tvý skříně řekl taky svoje a udělal by ji stejně dobře, jako Skalický. Rob: Nechci se tady vydávat za nějakýho odborníka na automatický skříně, ale platí tady zcela základní podmínka, že když se tyhle špajsky demontujou i montujou na auto, tak zásadně i s měničem, kterej když se z nich vyndává, nebo se do nich naopak zastrkuje, tak vždy na nebo z převodovky, která je demontovaná, a podle určitejch pravidel, při jejichž porušení riskuješ někdy menší, jindy daleko větší problémy. Jenom se nad tím zamysli a zkus si představit, že by se mechanik v takovým odborným servisu při každý demontáži skříně vždycky osprchoval obsahem měniče. Vždyť ten měnič jde bez jakýhokoliv problému odšroubovat většinou pouhýma 3ma šroubama, což je mnohem snazší, než potom uklízet naolejovanou podlahu v dílně, natož pak riskovat výše uvedený potíže. Ten měnič, když se odšroubuje, tak by se měl dokonce ještě před demontáží skříňě od bloku odsunout směrem do převodovky, což jde snadno cca 1-3cm, a zajistit, aby nevypadl při vyndávání převodovky třeba vázacím drátem omotaným okolo frémy. Pak je to pohoda a taková práce tě pak dokonce dokáže i bavit :-) -
« Re: Převodovka v Sierra DOHC - výsledek
prof: Nějak jsme si asi nerozuměli. Měnič je přišroubovaný na setrvačníku. Když jde převodovka ven, vytáhne se z měniče, do kterého jdou z převodovky dvě hřídele s "tisícihranem". To je v pořádku (až na ten olej, který se ti vyleje na hlavu). Jenže ona je automatická převodovka trošku těžší, než manuální, tak se zpětnou montáží mají dva muži opravdu co dělat. Navíc místa není nazbyt, a když se do cesty ještě připlete kus hadru (zvuková izolace nad skříní), tak je to vskutku zážitek. Ten vryp na měniči byla chyba naše. Mít měnič jiný, vyměnil bych jej. Bohužel je v nenávratnu. Pokud bude gufero na nynější skříni ve stejném místě, jako na původní, mělo by to být v pořádku. Zatím se to tak jeví. Klepu na dřevo. PS: On ten vryp zase není tak velký. Inu: Chybami se člověk učí. -
« Re: Převodovka v Sierra DOHC - výsledek
d.aemon: 8.000,-Kč - měl jsem možnost si ji předem vyzkoušet, protože byla z pojízdného auta dovezeného "na kastli". Nekupoval jsem tedy zajíce v pytli. Bohužel dotyčný, od kterého jsem ji kupoval, nedemontoval hydrodynamický měnič, který mi k převodovce slíbil, a poslal motor do světa. Tak ho za to moc miluju. Trošku jsme totiž při montáži škrábli po vývodu z měniče, těsně vedle místa, kde běhá gufero, tak čekám, jestli to časem nepoteče. -
« Re: Re:
Keyser: Já jsem teď dával u obou Chevroletů nový pouzdra výstupních hřídelů, na který se šroubuje už kloub kardanu. Jednak tam již unikal olej a taky se to projevovalo takovou mírnou vibrací. Není tam u Fordu náhodou hardyspojka? Dělá to i za jízdy se zařazeným neutrálem? -
« Re: Převodovka v Sierra DOHC - výsledek
Tak to gratuluju, protože aspoň víš, v čem máš problém. Já to pořád nevím. Zatím se to ale nezhoršuje a jinak to zatím šlape jak hodinky. Kolik tě ta druhá převodovka stála?Mimochodem, mám už dlouho novej nick, ale jsem to já, TominoBMW. -
« Re: Re:
ad cislo, fakt ne, to numero na ktery jsem dycky volal (0603275200) je u pegasu mimo provoz.
nejak mi to cely vibruje jen na Drive (nebo 1-2-3) a jen kdyz je auto pod plynem. Nerek bych ze to je prevodovkou ale nekde mezi prevodovkou a kardanem, na neutral je auto klidny jak maly dite stejne tak pri couvani.
ja s nim byl stejne dohodlej na novej filtr ale nez sem se rozhoupal tak telefon je mimo provoz, sakra prace.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!