Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Cukání při rozjezdu
Poslední dobou mám s převodovkou jeden problém. Krátce po nastartování a rozjezdu, když někde přizastavím (např. najíždím z vedlejší na hlavní a dávám přednost apod.), takže mám páku vraženou na D a stojím na brzdách, mi při opětovném rozjezdu auto opožděně reaguje na plyn. Když se totiž chci znovu rozjet, pustím brzdu a přidám plyn, chvíli se nic neděje, auto se prakticky nehne, jen vylezou otáčky a pak se s trhnutím rozjede. Srovnal bych to se situací, kdy stojím při manuálním řazení na spojce a na brzdě, mám tam jedničku, pustím brzdu ale spojku držím, sešlápnu plyn a naráz spojku pustím. To znamená chvíli nic, pak velký trhnutí a podhrábnutí. Kdykoli jindy hned po puštění brzdy táhne auto dopředu, i když na plynu nestojím. Zajímavý je, že tenhle jev nastane po nastartování jen jednou a pak můžu jet jak dlouho chci a jakým stylem chci a nezopakuje se to. Nikdy se to taky nestane hned při prvním rozjezdu když nastartuju, ale tak do 2 až 3 minut. Pokud jsem mohl vypozorovat, děje se to taky jen tehdy, když auto delší dobu stojí (prakticky pravidelně se to stane ráno když jedu do práce a kára předtím celou noc stála). V čem by mohl být problém? Převodovka je Fordův čtyřkvalt A4LD. -
« Re: ZF prevodovky
hm u E32 je celkem obvykla chyba ze nahodi Trans Safe-Fail Prog hlasku na displaji a jede v nouzovem rezimu pritom prevodovce nic neni, celej problem je ve spinaci na pace kterej rika co zrovna je zarazeno, rozebrat a vycistit kontakty. Na mejch strankach to najde v odkazech, link na naglickou stranku s navodem a fotkama jak to udelat. Stejne tak vycistit S/E/M prepinac.
jeden navod je tady:
[odkaz]
-
« ZF prevodovky
ZF prevodovky ma sedmicka bawor E32ka, ZF 4HP22 ma 735ka, 4HP24 ma 750ka a 5HP30 je v 740kach (to uz je ta dementni :), jinak naky kecy o baworackejch prevodovkach a pouziti v E'radach jsou ke stazeni v PDF na my sedmickovy strance e32.webpark.cz, samozrejmne ty prevodovky byly i v jinejch baworech ale ja delam jen do sedem. -
« Re: Baborský na srazu
Já už nevím. Když jsem se před rokem snažil poprvé dát tu převodovku opravit, tvrdili mi do telefonu v opravně KAPS v Kojetíně, že je to typ 4L30E, před necelým týdnem tady v Brně v jedné dílně mě chlap ubezpečoval úplně o jiném typu o kterém jsem nikdy neslyšel. Tak si potom vyber... :-((
Na ty stránky IMPEXTA se ještě podívám, třeba tam najdu něco kloudnýho. -
« cena repase automatu
Může mi někdo, alespoň přibližně, říci na kolik by vyšla repase automatické převodovky do Mercedesu W 124, čtyřkvalt, r.v. 1989 ? Je mi jasné, že záleží na té či oné opravně či odkud shání opravna náhradní díly (a v jaké ceně) atd., ale myslím takový ten střed. Sám nemám představu. Dík. -
« Re: Automat to ace2
d.aemon> To jsem rad, ze jsem te s tim Renocarem rozesmal:-))
Je mozny, ze "tam toho neví o těch autech zdaleka tolik, co v servisech, kde se tím chlapi zabývají coby koníčkem už hafo a hafo let" - ovsem nestezoval sis prave na to, ze o zadnym takovym bajnym servisu nevis?
-
« Re: Automat to ace2
To je pravda. Pokud jde o komunikaci při řazení nebo tak, tak tam asi budou informace chybět, otázka je, jestli to bude motor natolik mást, že nebude dobře pracovat, nebo jestli prostě přestane reagovat snížením výkonu na automatický řazení, který stejně neprobíhá. Dneska se motůrek seřizuje v servisu a při vyzvednutí jsem domluvenej, že ten automat proberem, takže odpoledne budu mít víc informací. -
« Re: Automat to ace2
No jo vlastně, ona je ta převodovka 4st že jo ? Tak to bude už elektronická, otázkou je jestli bude chtít komunikovat s motorem. No vlastně bude muset komunikovat s motorem jasná věc. Protože elektronická převodovka, přeci snižuje výkon při přeřazení aby eliminovala cuknutí... No řekl bych, že tyto informace budou řídíci jednotce s manualem chybet... tedy čistě teoreticky -
« Re: Automat to ace2
No nejsem technik, vím že když se předělávalo Camaro 2.8 automat na manuál, protože automat kleknul. Tak to auto sice jezdilo, ale byla na měm něco špatně ted nevím, každopádně to nejelo jak by mělo. Tak musel ještě měnit řidící jednotku. No jinak když to vezmu ted moderní auta, tak C-Klasse 270 má s automatem o 30Nm více než s manuálem. Což sice ještě nutně nemusí nic zásadního znamenet, ale jenom sem chtěl upozornit, že je tam další možný zdroj problému. Nehledě na to, že motor s automatem má jiný režim provozu. Což nemusí samozřejmě nutně znamenat jinou jednotku. No prostě s tím počítej jako s možnou eventualitou. -
« Re: Automat to ace2
KON: Teď jsi mě rozesmál. Možná naštvu zastánce značkových servisů, ale abych do někoho narval víc než 700,- za hodinu jen co mi otevře bránu, to teda ne. Nehledě na to, že tam toho neví o těch autech zdaleka tolik, co v servisech, kde se tím chlapi zabývají coby koníčkem už hafo a hafo let.
RBARON: O tom jsem už uvažoval. Snažím se zjistit, za kolik takovou starší převodovku dostanu.
spina: Díky, ale mám trojku z '92, to budou úplně jiný skříně.
ace2: Podle mechaniků by ta výměna měla bez problému jít. Ale proč ta výměna řídící jednotky? Myslíš kvůli spolupráci s automatem, nebo kvůli jinému jízdnímu režimu motoru? -
« Re: Automat to ace2
Výměna za manuál se opravdu zdá jako nejlevnější varianta a to snad i pomalu kdybys kupoval tu manualni prevodovky snad i zcela novou.... Nicméně ti tady asi nikdo nedokáže říci, jestli má manual stejné uchycení jako automat a aby se po vyndani automatu nezjistilo, ze ten manual by se tam teoreticky vesel, ale tedy se to neda nejak prichytit, tady to nějak nedošáhne jak by mělo atd... :-( Jo a předpokládám, že se bude muset vyměnit i řidídící jednotka motoru. -
« Re: Automat to ace2
Jo jo. Dneska je vůbec to nejhorší najít slušné a šikovné odborníky. Třeba u nás na Moravě (jsem z Brna, to pro RBARONa, jo a auto je BMW 325TD '92, převodovka GM 4L30E) znám jen firmu KAPS v Kojetíně, kde mi kontrolovali stav solenoidů a rozvodů kapaliny. Nechtěl jsem, aby tu převodovku vyndávali, neměl jsem zrovna moc peněz. Tam nic nezjistili, nicméně pro jistotu vyměnili jeden solenoid. Čert ho vem za 490,- Kč i když se nic nezměnilo, nechal jsem pro jistotu vyměnit náplň, zaplatil jsem skoro 5.500,- a odjel jsem s převodovkou v úplně stejným stavu.
Navíc mi řekli, že kdyby to rozdělali, tak neví v čem je problém a museli by to hledat a za kit bych jim musel dát nejmíň 10.000,-, ale mohlo by to stát klidně přes 30.000,-. Tváří se jako jediní odborníci, prý k nim dává opravovat i FORD, ale ve srovnání s panem Baborským, kterého mi doporučil ace2 vůbec netušili, v čem by mohl být problém, plácali něco o 10.000,-, když jen sada lamel přijde na 27.000,- a vůbec netušili, že tahle převodovka je sama o sobě problémová, protože má nějakou konstrukční vadu už z vývoje.
Doufám, že se nakonec najde dobrý odborník i u nás na Moravě, protože vůbec netuším, jak bych řešil několikadenní opravu někde v Čechách. Asi někoho, kdo mě bude vozit tam a zpátky. -
« Re: Automat to ace2
to ace2: Není, Dan Vácha je opravdu kouzelník, dal to všechno za dva víkendy dohromady. Zeptáš se na jednu poloosu v LEVELu a řeknou Ti dvanáct. Dan se podrbal na hlavě, řekl, že nechá udělat klouby a hřídelům, že samozřejmě nic není. Bratru za 2400,- a auto už při rozjezdu neklepe a jezdí jako víno. Stěrače u LEVELu už opravit "prostě nejdou, musela by se objednat velmi drahá jednotka, blablabla". Už jsou tam s plně funkčním otočným potenciometrem v páčce blinkru, bratru za 900,- Kč. Tak jsme prostě zjistili, že všechno jde, jen když se chce. Je jenom dobrý najít "svýho Váchu" :o)
V LEVELu jsme zažili ještě jeden paradox nikde jinde snad nemožný. Objednáš náhradní díly, úplně nové s tím, že jsi ochoten je zaplatit. Výborně, najde se číslo, považuješ to za vyřízenou věc. Přijedeš za tři neděle a zeptáš se na to. Odpověď je: "Jaký díly? Joooo, no, to jsme eště neobjednali.". Za čtrnáct dní? Stejná odpověď. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je prostě totální ignorantství a tupost. A to platil táta vždycky na místě a hotově. Sám bych o takového zákazníka, který jezdí 60 - 100tkm ročně, auto má rád v pořádku, platí včas a v plné výši, jako mechanik jen velmi nerad přišel. Nechápu... -
« Re: Automat to ace2
to ace2: Když tátovi měnili převodovku na Voye, nacpali tam jenom lamely, ale všechny O-kroužky a spoustu dalších serepetiček si dali do šuplíku s tím, že "to je dobrý" no a převodovka měla po 5tkm kritické tlaky, takže se musela dělat znovu repase, a to plná. -
« Re: Automat to ace2
ono záleží kde ty kity a jaký kupuješ. Ty nejlevnější obsahujou lamely a nějaký s tím spojený díly... vymezovače vůle, asi i šroubky atd... A pak jsou ty největší a ty snad obsahujou celou převodovku bez vnějšího obalu... Nicméně měl pravdu, když víš kde je kupovat, eventuálně to to někdo ze Států doveze, tak taková základní sada, není nic extrémně drahýho. tedy na ameriky. Nakonec podívej se na nějaký web třeba www.autopart.com a zjistíte, že nejdražší kit na opravu převodovky mého Cadillaca stojí 148 dolarů. No to není tak hrozný ne ? -
« Re: Automat to ace2
to d.aemon: Tak na to se zvysoka vykašli. Repasní sadu na Voye za 14 tis. už tam "odborníci" tady v LEVELu montovali několikrát. Jediná dobrá a vyhovující je ta úplná, jinak to nemá cenu, vezmi automat ze šikovný bouračky na zadek nebo si ho najdi v annonci a dej tam prostě jinej kus. Co je to za BMW? Rok, typ, motor, příp. další upřesnění. Kdyby se to stalo mě, vím, kam to jít řešit, možná bych mohl pomoci i Tobě. Klíčem ale bude vzdálenost, já jsem z ČB. -
« Re: Automat to ace2
Cena toho kitu asi záleží na tom, co všechno obsahuje. Ten člověk mluvil jen o sadě lamel. A že za tuhle cenu může mít šest sad na ameriku. Nevím, jestli trochu nadsadil, ale ta cena je fakt moc.
Kontakt na někoho, kdo by měl k dispozici automat nemám a ani nemám představu, kolik by za něj mohl chtít. -
« Re: Automat to ace2
to d.aemon: Panebože, vždyť tady jsou klucí, který přitáhnou ze Švýcar každou chvíli nějakou 535i, 735i, 635CSi, fakt maj tyhle řadový třiapůlky rádi. Přehodit tam jinou mrkev snad nebude takový problém. Než přestavba na manuál, se vyplatí auto s manuálem. Je tam tolik dílů jinejch, že by ses divil. Nepotkal jsem se na internetu s tím, že by někdo chtěl jít do přestavby A -> M znovu, všichni řekli, že je lepší prodat auto s automatem a koupit manuál. Nicméně když už je převodovka v kelu... kdo ví. Jinak cena repair-kitu je normální, před čtrnácti dny platil ocko na Voyagera 3.3 V6 za kit 23 tkč. -
« Re: Automat to ace2
Volal jsem mu a říkal, že sice repair kit existuje, ale je dost drahý. Po pravdě nemluvil o kitu, vlastně jen o sadě lamel a uvedl cenu, která by mě posadila, kdybych už neseděl: 27.000,- Kč. Zítra mu mám zavolat, jestli by neměl stejný automat na výměnu, ale stejně to bude asi dost drahá záležitost. Nakonec fakt skončím u manuálu, sám to připustil jako možnost. Ale to by mě fakt dost mrzelo. Na druhou stranu pořád nevím, za kolik dneska seženu starší manuál. Třeba to vyjde nastejno a pak bych šel asi zase do automatu. Mno, mám z toho hlavu jak pátrací balón, to mi věř. -
« Re: Automat
:( hmm špatný. A tys mu volal ? Co všechno říkal ?
Nejhlavnější problém avropských automatů je to, že na něj neexistujou "repair kit" u US auta si ho objednas a prijde ti domu takova sympaticka kartonova krabice, kde jsou lamely a dalsi veci k oprave prevodovky. Ted kitů je vždy několik druhů od základní až přes uplnou renovaci. Tohle u Evropanu a Asiatů neexistuje :-( Coz se dost idiotský. No co no, tak se koupí celá převodovka i když bude v háji jedna blbá lamela :( -
« Automat
Tak zprávy nic moc. Typ převodovky znám, je to General Motors 4L30E, horší je, že měl ace2 skoro pravdu. Je to evropská předělávka americké převodovky, na kterou jsou drahý ND. Buď se sežene stejná, nebo budu přestavovat na manuál. Každopádně do toho padne fůra peněz, KUR...A. ;o)) -
« Re: Chladič oleje to ace2
Hlavně mi dej vědět, jaxi dopadl. A nezapomen zjistit jaká je tam převodovka. Protože když mu řekneš že je to automat v BMW, tak ti řekne:
1. Nemáš si kupovat evropský auta
2. Na evropský automaty se nedají sehnat ND
3. Neexistuje k nim dokumentace
Takže bez zjištění typu nic nepochodíš :(
-
« Re: Chladič oleje to ace2
Zavolej panu Baborskému 0603/429 809 sídlí asi 10 km za Prahou u Řevnic. Sice opravuje převodovky ve stodole, ale má to jako koníčka a má i licenci od GM, že je autorizovanej mechanik na opravy aut. převodovek GM. Je to cowboy z Texasu, takže je trochu zvláštní a jeho historky musí brát člověk s velmi velkou rezervou, ale opravář převodovej je to zjevně dobrej. Každou chvilku mu tam na zahradě leží nějaký Voyager, který byl dobit v některém "specializovaný" servisu. Z čeho vyplývá, že umí ji jiné než GM převodovky. Nicméně zjisti jaké má ta převodovka označení a zda je to nějaké standardní převodovka GM, nebo něco ultra special od GM pro BMW. Pokud je to special tak do toho nepůjde, pokud je to nějaký standard, tak by to snad měl udělat. Nicméně pokud to bude oprava tak počítej tak s 12-15 tis Kč. Přídavný chladič ti nic nevyřeší a jsou to IMHO vyhozený prachy. Když tak řekni jestli mu budeš volat, že jsi od Zdeňka co má Cadillaca. -
« Re: Chladič oleje to ace2
Ta tvá první diagnóza je samozřejmě správná. Zapomněl jsem ale předeslat, že už jsem nechal převodovku kontrolovat a pokud jde o solenoidy a rozvody převodové kapaliny, tak jsou v naprostém pořádku.
Bohužel je to něco uvnitř, nějaká netěsnost možná, kterou uniká tlak. A čím je náplň teplejší, tím je řidší a rychleji uniká. Proto přemýšlím o tom chladiči. Oprava je drahá záležitost a hlavně nejistá. Když mi odborník řekne, že když to otevřou, tak nikdy neví, co najdou a může to pak stát klidně i 40 tisíc, tak se mi do toho z pochopitelných důvodů nechce. -
« Re: Chladič oleje
To že BMW má převodovky od GM je všeobecně známá věc :)
No já bych to spíš hádal na špatnej tlak v převodovce způsobenej přicpaným kanálkem :-( Tedy diagnoza takhle na dálku :-( Jo v motorech se až takhle nevyznám abych ti řekl jak u BMW vypadá přídavnej chladič oleje :( -
« Chladič oleje
Pánové, když jste tady u těch přídavných chladičů oleje... Mám Bawora s automatem od General Motors (made in France, což je dost kuriozní, aspoň pro mě) a vypadá to, že tam žádný přídavný chladič převodové náplně není.
V teplém počasí mám po zahřátí problémy s řazením zpátečky - vím, že jen teplotou to není - je tam něco v *, ale neměl by tam ten chladič být? Kde ho sehnat a jakej je problém ho tam instalovat? -
« Re: to lenin
To ace2: Pokud budeš mít zájem, pošlu ti kompletní srovnávací parametry převodových kapalin podle růných norem. Je toho 10 listů. Pošli mi jen svou adresu.
Ve srovnávacích tabulkách jsou uvedeny DEXRON II D,II E a III. Každá z nich má jiné parametry (Měrná hmotnost, viskozita a td.) -
« Re: ATF
to ace2: Seville STS nebo profova Impala s powertrainem komplet z korvety je asi úplně jiná kategorie než běžný spotřební vůz pro amíka, kterej opravdu dodržuje rychlostní limity, na tom se shodneme :o)
Já mám na 635ce taky chladič oleje a tuhle jsem sáhnutím na něj zděšeně zjistil, že po třičtvrtě hodině jízdy je olej pořád studenej! Tak volám Patrikovi (www.eliott-tuning.cz) a on mě ujistil, že je tam termostat a chladí to, kdy potřebuje. Jinak ockovi teď bude Dan Vácha dávat chladič na převodový olej taky, divil se jak tak důležitou věc mohli lemplové v LEVELu opomíjet pět let. Jinak opravdu báječnej šikula, tenhle Dan. To, co v LEVELu pět let kurvili, dal za dva víkendy dohromady. -
« Re: ATF
Tam nejde o zácpy, to je v pohodě. Na to jsou stavěný. Ale problém je v tom, že v Evropě nikdo n dálnicí nejezdí 120 na tempomat. Když máš V6/V8 ameriku ta si to frčíš 180, žereš u toho hamburger a piješ kolu a mezitím hledáš někde po zemi brambůrky. Prostě ticho, pohoda, jazz. No nicméně převodovka s vysoké ustálené jízdy zrovna moc Happy není a co vím tak maximální ustálená rychlost by měla být někde u 140 km/h, takže tak 160-170 když připočtu rezervu o které se v manuálu nemluví. Mno známej takhle uvařil automat u svého LHS (3.5 V6) to auto jede 190 jako prd (tam je omezovač) a vzhledem k tomu, že je to prase tak s tím takhle jezdil po dálnicích pořád. No jednou dojel, automatu byl přiznán invalidní důchod tak si koupil novou převodovku, zjevně ho to nijak netrápilo (cca 80 tis). No proto by originální evropské LHS mělo mít přídavný chladič oleje. Budte realisti, Neměc v našlapnutým SeVille s V8 a 305Hp (oficiálně se do Německa dováží a prodává ve vlastních autosalonech) se nebude nechávat předjíždět vytuněnýma Golfama.... :)
Kolony jsou brnkačka, 120 MPH při 2 hodinové jízdě je podstatně horší... -
« ATF
Rozebirat jednotlivy specifikace prevodovkovejch kapalin je spis ukol pro chemiky, ne? Lisi se ve spouste veci. Tech specifikaci je spousta, skoro kazdej vyrobce aut ma svoji(GM ma svoje normy Dexron , Ford Mercon atd.). Vyrobci kapalin(ATF) pak nabizej ruzne druhy, ktere splnuji ruzne specifikace, obvykle nekolik najednou (casto treba Mercon a Dexron III). Nas jako uzivatele to moc zajimat nemusi, proste do toho svyho automatu musime nalejt presne to, co nam radi jeho vyrobce. To znamena, ze pokud mas auto co vyzaduje
treba spec. Dexron III, nemel bys tam lejt kapalinu, ktera tuhle normu nesplnuje, a je uplne jedno ze vyhovuje treba Mercon V, Dexron XXX a desitce dalsich specifikaci.
Kazdej vyrobek ma na obalu uveden seznam norem, ktere splnuje - tak kde je problem? -
« Re: to lenin
Dotaz na kapalinu MERCON.
Pro specifikaci FORD MERCON (87) odpovídá specifikace DEXRON II D. Dá se nahradit kapalinou TOTAL FLUIDE ATX.
Pro specifikaci MERCON (ref. M 950906) platí specifikace DEXRON III (ref. F 30367). Dá se nahradit kapalinou ELFMATIC G3. -
« Re: červená voděnka....
Když je to červený tak je to dobrý, až to bude spíš černý nebo hnědý (tak 40 tis km) eventuálně to bude cejtit spáleninou, tak to zase vyměň. Těžko říct, já bych to viděl na Dextorn, protože pro Japonce je prioritou trh USA a v rámci lepšího zvykání, tak nebudou určitě dávat nic jinýho než amíci, takže Dextron. Tedy logicky přepokládám. -
« červená voděnka....
...no, je fact, že tam mám taky něco červeného... No prostě: nevím vůbec, co mi tam v Mazdě dali, Ale je to čiré, bobře to stéká ale přitom zanechává tenký film, podle měrky je tam toho dost (10minut jízdy=65st. celsia, při zapnutém motoru, samo), neuniká to a - má to červenou barvu. Ale stejně si nejsem jistý, jestli tam nedali nějakou sr*čku... Jaký to může mít vliv??? -
« Re: to lenin
Mam dotaz, co se leje do mestskejch autobusu, co maj automaty? Moh toho mit treba kanistr... Ptal sem se jednoho manika co s tim dela a rikal, ze je to cervena kapalina...Hmm, to je asi nulova informace. Maji kapaliny do prevodovek nejaky specifikace jako treba motorovy oleje? Jaky maji oznaceni? Diky. Jinak sem se pred chvili vratil ze Sychrova, celkem dobry az na to pocasi, ale mohlo bejt hur. Pekny auta, ale vetsinu urcite znate z jinejch srazu. -
« Vibrations...
...to se mi ani nechce věřit. Někdo (KON) tu psal, že jiná kapalina může způsobit vibrace převodovky. No tedy: Stává se mi, téměř pravidlem to je, že při nabírání rychlosti v malých otáčkách při takových 40miles per hour mi začne vibrovat od převodovky pomalu celé vozidlo. Překročím 45 m.p.h a už to nedělá. Pak znovu kolem 80 m.p.h. Je to téměř neznatelné, ale cítit to de. Čepy měněny cca 600miles, sbíhavost a vyvážení kol cca 200miles. Takže chyba bude asi jak říkal KON... Poraďte prosím co s tím... dík.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Určitě ma spina dobrý nápad, ještě jednou se podívat na olej, jinak se konroluje když je motor nastartovanej a tak po 60-90 vteřinách se provede test hladiny oleje.