Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  14:15

    « Re: Cukání při rozjezdu

    Jo tak na to jsem myslel jako první, ale řekl jsem si, že když mu to dělá, že si tu hladinu zkontroloval... mimochodem neházejí st4 převodovky "check engine" když mají málo kapaliny v převodovce ? Když jsem měl Saratogu tak ta když měla málo oleje tak se hodila do nouzoveho nastaveni. Tedy já to netestoval :-) Ona ta samá je i ve Voyageru a tam to někdo omylem musel vyzkoušet....někdo tady to psal

    Určitě ma spina dobrý nápad, ještě jednou se podívat na olej, jinak se konroluje když je motor nastartovanej a tak po 60-90 vteřinách se provede test hladiny oleje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  14:00

    « Re: Cukání při rozjezdu

    nebo mas malo kapaliny ve skrini, aspon me tohle delalo, kdyz sem ji tam mel malo. az se to zahreje po par set metrech tak uz to nedela.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  13:47

    « Re: Cukání při rozjezdu

    Hmm takhle bych řekl, že prokluzuje lamela. Ale to by dělal asi častěji, než že auto dlouho stálo. tahal jsi něco ? kolik to má najeto ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  10:55

    « Cukání při rozjezdu

    Poslední dobou mám s převodovkou jeden problém. Krátce po nastartování a rozjezdu, když někde přizastavím (např. najíždím z vedlejší na hlavní a dávám přednost apod.), takže mám páku vraženou na D a stojím na brzdách, mi při opětovném rozjezdu auto opožděně reaguje na plyn. Když se totiž chci znovu rozjet, pustím brzdu a přidám plyn, chvíli se nic neděje, auto se prakticky nehne, jen vylezou otáčky a pak se s trhnutím rozjede. Srovnal bych to se situací, kdy stojím při manuálním řazení na spojce a na brzdě, mám tam jedničku, pustím brzdu ale spojku držím, sešlápnu plyn a naráz spojku pustím. To znamená chvíli nic, pak velký trhnutí a podhrábnutí. Kdykoli jindy hned po puštění brzdy táhne auto dopředu, i když na plynu nestojím. Zajímavý je, že tenhle jev nastane po nastartování jen jednou a pak můžu jet jak dlouho chci a jakým stylem chci a nezopakuje se to. Nikdy se to taky nestane hned při prvním rozjezdu když nastartuju, ale tak do 2 až 3 minut. Pokud jsem mohl vypozorovat, děje se to taky jen tehdy, když auto delší dobu stojí (prakticky pravidelně se to stane ráno když jedu do práce a kára předtím celou noc stála). V čem by mohl být problém? Převodovka je Fordův čtyřkvalt A4LD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.02  16:24

    « Re: ZF prevodovky

    Nesměj se... známej automechanik se po práci meje mejdlem s jelenem a fungovalo to líp, než solvína. Nekecám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.05.02  14:01

    « Re: ZF prevodovky

    meju se mejdlem s jelenem :))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.02  19:14

    « Re: ZF prevodovky

    to Keyser_Soze: Tak už je to vyřešený. Nekomunikoval rozvaděč s počítačem kvůli rozdílné generaci těchto dvou zařízení, teď mi kluci volali. Jinak moc díky, měj se a myj se :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.02  19:05

    « Re: ZF prevodovky

    hm u E32 je celkem obvykla chyba ze nahodi Trans Safe-Fail Prog hlasku na displaji a jede v nouzovem rezimu pritom prevodovce nic neni, celej problem je ve spinaci na pace kterej rika co zrovna je zarazeno, rozebrat a vycistit kontakty. Na mejch strankach to najde v odkazech, link na naglickou stranku s navodem a fotkama jak to udelat. Stejne tak vycistit S/E/M prepinac.

    jeden navod je tady:
    [odkaz]

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.05.02  18:47

    « Re: ZF prevodovky

    to keyser_soze: Hele, problém. Kámošovi na 735 E32 právě klekla převodovka. Dali celou jinou, i jinou řídící jednotku a houby to pomohlo. Prostě ta kraksna zařadí náhradní režim a jedeš na trojku furt. Nějaký čidlo?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.05.02  15:09

    « ZF prevodovky

    ZF prevodovky ma sedmicka bawor E32ka, ZF 4HP22 ma 735ka, 4HP24 ma 750ka a 5HP30 je v 740kach (to uz je ta dementni :), jinak naky kecy o baworackejch prevodovkach a pouziti v E'radach jsou ke stazeni v PDF na my sedmickovy strance e32.webpark.cz, samozrejmne ty prevodovky byly i v jinejch baworech ale ja delam jen do sedem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.02  13:16

    « Re: Baborský na srazu

    Já už nevím. Když jsem se před rokem snažil poprvé dát tu převodovku opravit, tvrdili mi do telefonu v opravně KAPS v Kojetíně, že je to typ 4L30E, před necelým týdnem tady v Brně v jedné dílně mě chlap ubezpečoval úplně o jiném typu o kterém jsem nikdy neslyšel. Tak si potom vyber... :-((
    Na ty stránky IMPEXTA se ještě podívám, třeba tam najdu něco kloudnýho.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.05.02  12:35

    « Re: Baborský na srazu

    ZF je označení pro jaké převodovky ? Není to ta co se dávala do BMW ? Protože pokud je to ZF tak na ND pro ně v ČR existuje distibutor. www.impexta.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.05.02  20:31

    « cena repase automatu

    Může mi někdo, alespoň přibližně, říci na kolik by vyšla repase automatické převodovky do Mercedesu W 124, čtyřkvalt, r.v. 1989 ? Je mi jasné, že záleží na té či oné opravně či odkud shání opravna náhradní díly (a v jaké ceně) atd., ale myslím takový ten střed. Sám nemám představu. Dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.02  15:29

    « Re: Baborský na srazu

    Díky, ale asi se tam nedostanu. Ovšem pokud se najde příležitost, zajedu si osobně přímo k panu Baborskému, když se s ním domluvím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.05.02  15:28

    « Re: Automat to ace2

    KON: Srovnával jsem orig.servis a neorig.dílnu co se týče práce s autem, motorem, mech.převodovkou, elektrikou. Ne automat. Stěžuju si na nedostatek kvalitních a levných (rozuměj přijatelných) opraven automatických převodovek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.05.02  14:45

    « Baborský na srazu

    d.aemon: pan Baborský bude 18.05 na srazu amerik v Pecínově, dnes jsem s ním kecal. Když budeš chtít tak se zastav. Je to asi 4 km od Benešova.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.02  11:11

    « Re: Automat to ace2

    No tak tím líp :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.02  11:03

    « Re: Automat to ace2

    Když předělával kámoš tu supru, tak ten kabel k elektronice u převodovky prostě odpojil a žádnou neplechu to nedělá....
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.05.02  08:50

    « klima

    je to sice mimo tema, ale shanim kompresor na klimu do caprice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.05.02  08:45

    « Re: Automat to ace2

    rbaron: je bez papiru, ma jeste jednu 735 s papirama. v ta nepojizdna je taky predelavanej automat na manual. druha je orig. manual.


    kayser: stoji u nas doma na zahrade :-)). je to u boskovic. co bys chtel?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  20:37

    « Re: Automat to ace2

    d.aemon> To jsem rad, ze jsem te s tim Renocarem rozesmal:-))

    Je mozny, ze "tam toho neví o těch autech zdaleka tolik, co v servisech, kde se tím chlapi zabývají coby koníčkem už hafo a hafo let" - ovsem nestezoval sis prave na to, ze o zadnym takovym bajnym servisu nevis?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  12:29

    « Re: Automat to ace2

    spino kde ta sedma stoji ? par veci bych si z toho zasel za poplatek vymontovat, zajimaj mne naky plasty a tak...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  12:23

    « Re: Automat to ace2

    To je pravda. Pokud jde o komunikaci při řazení nebo tak, tak tam asi budou informace chybět, otázka je, jestli to bude motor natolik mást, že nebude dobře pracovat, nebo jestli prostě přestane reagovat snížením výkonu na automatický řazení, který stejně neprobíhá. Dneska se motůrek seřizuje v servisu a při vyzvednutí jsem domluvenej, že ten automat proberem, takže odpoledne budu mít víc informací.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  11:53

    « Re: Automat to ace2

    No jo vlastně, ona je ta převodovka 4st že jo ? Tak to bude už elektronická, otázkou je jestli bude chtít komunikovat s motorem. No vlastně bude muset komunikovat s motorem jasná věc. Protože elektronická převodovka, přeci snižuje výkon při přeřazení aby eliminovala cuknutí... No řekl bych, že tyto informace budou řídíci jednotce s manualem chybet... tedy čistě teoreticky
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  11:44

    « Re: Automat to ace2

    to ace2: Může jít o spolupráci řídících jednotek převodovky a motoru, tam bude asi něco špatně, když se tam dá manuál a vstupy k motoru jsou najednou hluchý.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  11:25

    « Re: Automat to ace2

    No nejsem technik, vím že když se předělávalo Camaro 2.8 automat na manuál, protože automat kleknul. Tak to auto sice jezdilo, ale byla na měm něco špatně ted nevím, každopádně to nejelo jak by mělo. Tak musel ještě měnit řidící jednotku. No jinak když to vezmu ted moderní auta, tak C-Klasse 270 má s automatem o 30Nm více než s manuálem. Což sice ještě nutně nemusí nic zásadního znamenet, ale jenom sem chtěl upozornit, že je tam další možný zdroj problému. Nehledě na to, že motor s automatem má jiný režim provozu. Což nemusí samozřejmě nutně znamenat jinou jednotku. No prostě s tím počítej jako s možnou eventualitou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  10:50

    « Re: Automat to ace2

    KON: Teď jsi mě rozesmál. Možná naštvu zastánce značkových servisů, ale abych do někoho narval víc než 700,- za hodinu jen co mi otevře bránu, to teda ne. Nehledě na to, že tam toho neví o těch autech zdaleka tolik, co v servisech, kde se tím chlapi zabývají coby koníčkem už hafo a hafo let.
    RBARON: O tom jsem už uvažoval. Snažím se zjistit, za kolik takovou starší převodovku dostanu.
    spina: Díky, ale mám trojku z '92, to budou úplně jiný skříně.
    ace2: Podle mechaniků by ta výměna měla bez problému jít. Ale proč ta výměna řídící jednotky? Myslíš kvůli spolupráci s automatem, nebo kvůli jinému jízdnímu režimu motoru?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  08:35

    « Re: Automat to ace2

    to spina: A to mi říkáš teď? Na starou sedmu jsem sháněl papíry dva měsíce jak blbej. Nebo je bez?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  08:13

    « Re: Automat to ace2

    Výměna za manuál se opravdu zdá jako nejlevnější varianta a to snad i pomalu kdybys kupoval tu manualni prevodovky snad i zcela novou.... Nicméně ti tady asi nikdo nedokáže říci, jestli má manual stejné uchycení jako automat a aby se po vyndani automatu nezjistilo, ze ten manual by se tam teoreticky vesel, ale tedy se to neda nejak prichytit, tady to nějak nedošáhne jak by mělo atd... :-( Jo a předpokládám, že se bude muset vyměnit i řidídící jednotka motoru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  08:12

    « Re: Automat to ace2

    daemon: sice sem prehlidl co za bmw mas (mozna to tady vubec nebylo :-) ), ale bracha ma 735 r.86 na spalkach, kdybys chtel prevodovku nebo jiny nahradni dily krome motoru a sedacek to je kompletni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  06:05

    « Re: Automat to ace2

    to d.aemon: Dej tam manuál z jetýho auta. Ten vydrží 400 tkm jako nic a myslím, že ho seženeš. Dovozců ojetin, bouraček a k tomu vrakovišť je dost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  01:33

    « Re: Automat to ace2

    d.aemon> A nespravil by ti tu prevodovku nejakej
    BMW autorizovanej servis (treba Renocar)? Tam by snad bavorakum meli aspon trochu rozumet.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.05.02  00:00

    « Re: Automat to ace2

    Jo jo. Dneska je vůbec to nejhorší najít slušné a šikovné odborníky. Třeba u nás na Moravě (jsem z Brna, to pro RBARONa, jo a auto je BMW 325TD '92, převodovka GM 4L30E) znám jen firmu KAPS v Kojetíně, kde mi kontrolovali stav solenoidů a rozvodů kapaliny. Nechtěl jsem, aby tu převodovku vyndávali, neměl jsem zrovna moc peněz. Tam nic nezjistili, nicméně pro jistotu vyměnili jeden solenoid. Čert ho vem za 490,- Kč i když se nic nezměnilo, nechal jsem pro jistotu vyměnit náplň, zaplatil jsem skoro 5.500,- a odjel jsem s převodovkou v úplně stejným stavu.
    Navíc mi řekli, že kdyby to rozdělali, tak neví v čem je problém a museli by to hledat a za kit bych jim musel dát nejmíň 10.000,-, ale mohlo by to stát klidně přes 30.000,-. Tváří se jako jediní odborníci, prý k nim dává opravovat i FORD, ale ve srovnání s panem Baborským, kterého mi doporučil ace2 vůbec netušili, v čem by mohl být problém, plácali něco o 10.000,-, když jen sada lamel přijde na 27.000,- a vůbec netušili, že tahle převodovka je sama o sobě problémová, protože má nějakou konstrukční vadu už z vývoje.
    Doufám, že se nakonec najde dobrý odborník i u nás na Moravě, protože vůbec netuším, jak bych řešil několikadenní opravu někde v Čechách. Asi někoho, kdo mě bude vozit tam a zpátky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  17:19

    « Re: Automat to ace2

    to ace2: Není, Dan Vácha je opravdu kouzelník, dal to všechno za dva víkendy dohromady. Zeptáš se na jednu poloosu v LEVELu a řeknou Ti dvanáct. Dan se podrbal na hlavě, řekl, že nechá udělat klouby a hřídelům, že samozřejmě nic není. Bratru za 2400,- a auto už při rozjezdu neklepe a jezdí jako víno. Stěrače u LEVELu už opravit "prostě nejdou, musela by se objednat velmi drahá jednotka, blablabla". Už jsou tam s plně funkčním otočným potenciometrem v páčce blinkru, bratru za 900,- Kč. Tak jsme prostě zjistili, že všechno jde, jen když se chce. Je jenom dobrý najít "svýho Váchu" :o)


    V LEVELu jsme zažili ještě jeden paradox nikde jinde snad nemožný. Objednáš náhradní díly, úplně nové s tím, že jsi ochoten je zaplatit. Výborně, najde se číslo, považuješ to za vyřízenou věc. Přijedeš za tři neděle a zeptáš se na to. Odpověď je: "Jaký díly? Joooo, no, to jsme eště neobjednali.". Za čtrnáct dní? Stejná odpověď. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tohle je prostě totální ignorantství a tupost. A to platil táta vždycky na místě a hotově. Sám bych o takového zákazníka, který jezdí 60 - 100tkm ročně, auto má rád v pořádku, platí včas a v plné výši, jako mechanik jen velmi nerad přišel. Nechápu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  17:10

    « Re: Automat to ace2

    hmm :-( Tak to jsou dobrý ptáci... Jakže je LEVEL jo ? Hmm tak to aby si dal člověk pozor. BTW ale ono v JČ asi moc na výber není že jo ? Pokud vím tak JČ jsou na to se servisem na US auta uplně nejhůř :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  16:47

    « Re: Automat to ace2

    to ace2: No, už jsem to říkal, firma LEVEL v Českých Budějovicích. Odpálené vinutí motoru stěračů například spravují výměnou pojistky o 5mA silnější. Pak to shořelo celé... Každému je teď doporučuju... nakopat do pr..le!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  16:45

    « Re: Automat to ace2

    ????! proboha ! Vždyt to se nesmí !!! Když se mění lamely tak se musí vyměnit o O'rings !!! Co je to za "odborníky" ???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  16:24

    « Re: Automat to ace2

    to ace2: Když tátovi měnili převodovku na Voye, nacpali tam jenom lamely, ale všechny O-kroužky a spoustu dalších serepetiček si dali do šuplíku s tím, že "to je dobrý" no a převodovka měla po 5tkm kritické tlaky, takže se musela dělat znovu repase, a to plná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  16:04

    « Re: Automat to ace2

    Jo a obsahuje:



    [Trans. Master Repair Kit Plus] Contains Friction & Steel Clutch Plates; Gaskets; Seals; O 'Rings; & Sealing Rings; +: Oil Filter; Vac. Mod.; Frt. Pump Bushing; & Ext. Hsng. Bushing ; Trans.: TH-440-T4 (4T60)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  16:02

    « Re: Automat to ace2

    ono záleží kde ty kity a jaký kupuješ. Ty nejlevnější obsahujou lamely a nějaký s tím spojený díly... vymezovače vůle, asi i šroubky atd... A pak jsou ty největší a ty snad obsahujou celou převodovku bez vnějšího obalu... Nicméně měl pravdu, když víš kde je kupovat, eventuálně to to někdo ze Států doveze, tak taková základní sada, není nic extrémně drahýho. tedy na ameriky. Nakonec podívej se na nějaký web třeba www.autopart.com a zjistíte, že nejdražší kit na opravu převodovky mého Cadillaca stojí 148 dolarů. No to není tak hrozný ne ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  15:46

    « Re: Automat to ace2

    to d.aemon: Tak na to se zvysoka vykašli. Repasní sadu na Voye za 14 tis. už tam "odborníci" tady v LEVELu montovali několikrát. Jediná dobrá a vyhovující je ta úplná, jinak to nemá cenu, vezmi automat ze šikovný bouračky na zadek nebo si ho najdi v annonci a dej tam prostě jinej kus. Co je to za BMW? Rok, typ, motor, příp. další upřesnění. Kdyby se to stalo mě, vím, kam to jít řešit, možná bych mohl pomoci i Tobě. Klíčem ale bude vzdálenost, já jsem z ČB.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  15:33

    « Re: Automat to ace2

    Cena toho kitu asi záleží na tom, co všechno obsahuje. Ten člověk mluvil jen o sadě lamel. A že za tuhle cenu může mít šest sad na ameriku. Nevím, jestli trochu nadsadil, ale ta cena je fakt moc.
    Kontakt na někoho, kdo by měl k dispozici automat nemám a ani nemám představu, kolik by za něj mohl chtít.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  06:07

    « Re: Automat to ace2

    to d.aemon: Panebože, vždyť tady jsou klucí, který přitáhnou ze Švýcar každou chvíli nějakou 535i, 735i, 635CSi, fakt maj tyhle řadový třiapůlky rádi. Přehodit tam jinou mrkev snad nebude takový problém. Než přestavba na manuál, se vyplatí auto s manuálem. Je tam tolik dílů jinejch, že by ses divil. Nepotkal jsem se na internetu s tím, že by někdo chtěl jít do přestavby A -> M znovu, všichni řekli, že je lepší prodat auto s automatem a koupit manuál. Nicméně když už je převodovka v kelu... kdo ví. Jinak cena repair-kitu je normální, před čtrnácti dny platil ocko na Voyagera 3.3 V6 za kit 23 tkč.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  02:45

    « To Rebukate a dalsi

    Pokud mate nejake problemy s automatem, mrknete na:

    www.popularmechanics.com/popmech/auto2/9… />

    www.autosite.com/garage/symptoms/symptra… />
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.05.02  01:09

    « Re: Automat to ace2

    Volal jsem mu a říkal, že sice repair kit existuje, ale je dost drahý. Po pravdě nemluvil o kitu, vlastně jen o sadě lamel a uvedl cenu, která by mě posadila, kdybych už neseděl: 27.000,- Kč. Zítra mu mám zavolat, jestli by neměl stejný automat na výměnu, ale stejně to bude asi dost drahá záležitost. Nakonec fakt skončím u manuálu, sám to připustil jako možnost. Ale to by mě fakt dost mrzelo. Na druhou stranu pořád nevím, za kolik dneska seženu starší manuál. Třeba to vyjde nastejno a pak bych šel asi zase do automatu. Mno, mám z toho hlavu jak pátrací balón, to mi věř.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  16:24

    « Re: Automat

    :( hmm špatný. A tys mu volal ? Co všechno říkal ?

    Nejhlavnější problém avropských automatů je to, že na něj neexistujou "repair kit" u US auta si ho objednas a prijde ti domu takova sympaticka kartonova krabice, kde jsou lamely a dalsi veci k oprave prevodovky. Ted kitů je vždy několik druhů od základní až přes uplnou renovaci. Tohle u Evropanu a Asiatů neexistuje :-( Coz se dost idiotský. No co no, tak se koupí celá převodovka i když bude v háji jedna blbá lamela :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  15:01

    « Automat

    Tak zprávy nic moc. Typ převodovky znám, je to General Motors 4L30E, horší je, že měl ace2 skoro pravdu. Je to evropská předělávka americké převodovky, na kterou jsou drahý ND. Buď se sežene stejná, nebo budu přestavovat na manuál. Každopádně do toho padne fůra peněz, KUR...A. ;o))
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  14:30

    « Bez nadpisu

    co to je za bawora, nejaky servisni knihy od ATS Group k ZF automatum (E32 a podobne) nekde mam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  14:07

    « Re: Chladič oleje to ace2

    Hlavně mi dej vědět, jaxi dopadl. A nezapomen zjistit jaká je tam převodovka. Protože když mu řekneš že je to automat v BMW, tak ti řekne:

    1. Nemáš si kupovat evropský auta

    2. Na evropský automaty se nedají sehnat ND

    3. Neexistuje k nim dokumentace



    Takže bez zjištění typu nic nepochodíš :(
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  14:04

    « Re: to lenin

    BORIGINAL: To je v pohodě, vždyt je tak pěkně. Když se podívám od počítače tak vidím jak si vánek pohrává s listy palmy a za nima jen modromodré moře.... Pohodovej den...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  13:54

    « Re: Chladič oleje to ace2

    Moc díky za tip. Zkusím to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  13:47

    « Re: to lenin

    Počkej pár dnů, než to hodím do mailové podoby.
    Díky za trpělivost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  09:55

    « Re: Chladič oleje to ace2

    Zavolej panu Baborskému 0603/429 809 sídlí asi 10 km za Prahou u Řevnic. Sice opravuje převodovky ve stodole, ale má to jako koníčka a má i licenci od GM, že je autorizovanej mechanik na opravy aut. převodovek GM. Je to cowboy z Texasu, takže je trochu zvláštní a jeho historky musí brát člověk s velmi velkou rezervou, ale opravář převodovej je to zjevně dobrej. Každou chvilku mu tam na zahradě leží nějaký Voyager, který byl dobit v některém "specializovaný" servisu. Z čeho vyplývá, že umí ji jiné než GM převodovky. Nicméně zjisti jaké má ta převodovka označení a zda je to nějaké standardní převodovka GM, nebo něco ultra special od GM pro BMW. Pokud je to special tak do toho nepůjde, pokud je to nějaký standard, tak by to snad měl udělat. Nicméně pokud to bude oprava tak počítej tak s 12-15 tis Kč. Přídavný chladič ti nic nevyřeší a jsou to IMHO vyhozený prachy. Když tak řekni jestli mu budeš volat, že jsi od Zdeňka co má Cadillaca.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.05.02  09:16

    « Re: Chladič oleje to ace2

    Ta tvá první diagnóza je samozřejmě správná. Zapomněl jsem ale předeslat, že už jsem nechal převodovku kontrolovat a pokud jde o solenoidy a rozvody převodové kapaliny, tak jsou v naprostém pořádku.
    Bohužel je to něco uvnitř, nějaká netěsnost možná, kterou uniká tlak. A čím je náplň teplejší, tím je řidší a rychleji uniká. Proto přemýšlím o tom chladiči. Oprava je drahá záležitost a hlavně nejistá. Když mi odborník řekne, že když to otevřou, tak nikdy neví, co najdou a může to pak stát klidně i 40 tisíc, tak se mi do toho z pochopitelných důvodů nechce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.02  23:31

    « Re: Chladič oleje

    To že BMW má převodovky od GM je všeobecně známá věc :)

    No já bych to spíš hádal na špatnej tlak v převodovce způsobenej přicpaným kanálkem :-( Tedy diagnoza takhle na dálku :-( Jo v motorech se až takhle nevyznám abych ti řekl jak u BMW vypadá přídavnej chladič oleje :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.02  21:26

    « Chladič oleje

    Pánové, když jste tady u těch přídavných chladičů oleje... Mám Bawora s automatem od General Motors (made in France, což je dost kuriozní, aspoň pro mě) a vypadá to, že tam žádný přídavný chladič převodové náplně není.
    V teplém počasí mám po zahřátí problémy s řazením zpátečky - vím, že jen teplotou to není - je tam něco v *, ale neměl by tam ten chladič být? Kde ho sehnat a jakej je problém ho tam instalovat?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.02  09:08

    « Re: ATF

    Rbaron. No to asi určitě :-) No ona stačí i Caprice. Když na to příjde tak to přes 200 letí taky. A to je to v USA auto zhruba na prestižní urovni naší Felicie, tedy levné auto pro masy, nebo služební automobil.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.02  09:02

    « Re: to lenin

    Aha no ty jsi super, tak šup s tím:

    zanyz@edcz.cz
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.05.02  08:46

    « Re: to lenin

    To ace2: Pokud budeš mít zájem, pošlu ti kompletní srovnávací parametry převodových kapalin podle růných norem. Je toho 10 listů. Pošli mi jen svou adresu.
    Ve srovnávacích tabulkách jsou uvedeny DEXRON II D,II E a III. Každá z nich má jiné parametry (Měrná hmotnost, viskozita a td.)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.02  18:26

    « Re: ATF

    to ace2: Seville STS nebo profova Impala s powertrainem komplet z korvety je asi úplně jiná kategorie než běžný spotřební vůz pro amíka, kterej opravdu dodržuje rychlostní limity, na tom se shodneme :o)


    Já mám na 635ce taky chladič oleje a tuhle jsem sáhnutím na něj zděšeně zjistil, že po třičtvrtě hodině jízdy je olej pořád studenej! Tak volám Patrikovi (www.eliott-tuning.cz) a on mě ujistil, že je tam termostat a chladí to, kdy potřebuje. Jinak ockovi teď bude Dan Vácha dávat chladič na převodový olej taky, divil se jak tak důležitou věc mohli lemplové v LEVELu opomíjet pět let. Jinak opravdu báječnej šikula, tenhle Dan. To, co v LEVELu pět let kurvili, dal za dva víkendy dohromady.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.02  18:10

    « Re: ATF

    Tam nejde o zácpy, to je v pohodě. Na to jsou stavěný. Ale problém je v tom, že v Evropě nikdo n dálnicí nejezdí 120 na tempomat. Když máš V6/V8 ameriku ta si to frčíš 180, žereš u toho hamburger a piješ kolu a mezitím hledáš někde po zemi brambůrky. Prostě ticho, pohoda, jazz. No nicméně převodovka s vysoké ustálené jízdy zrovna moc Happy není a co vím tak maximální ustálená rychlost by měla být někde u 140 km/h, takže tak 160-170 když připočtu rezervu o které se v manuálu nemluví. Mno známej takhle uvařil automat u svého LHS (3.5 V6) to auto jede 190 jako prd (tam je omezovač) a vzhledem k tomu, že je to prase tak s tím takhle jezdil po dálnicích pořád. No jednou dojel, automatu byl přiznán invalidní důchod tak si koupil novou převodovku, zjevně ho to nijak netrápilo (cca 80 tis). No proto by originální evropské LHS mělo mít přídavný chladič oleje. Budte realisti, Neměc v našlapnutým SeVille s V8 a 305Hp (oficiálně se do Německa dováží a prodává ve vlastních autosalonech) se nebude nechávat předjíždět vytuněnýma Golfama.... :)

    Kolony jsou brnkačka, 120 MPH při 2 hodinové jízdě je podstatně horší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.05.02  15:26

    « Re: ATF

    to ace2: Pro ameriky do Evropy se doporučuje přídavný olejový chladič. I když to dost nechápu, když vidím, kolik času stráví ameriky v zácpách v horký Kalifornii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.05.02  10:43

    « Re: ATF

    No spíš mě to zajímalo co do vlastností. Třeba Dexron II se dá nahradit III protože prý snaší vyšší teploty, což se doporučuje pro ameriky provozované v Evropě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.05.02  00:00

    « ATF

    Rozebirat jednotlivy specifikace prevodovkovejch kapalin je spis ukol pro chemiky, ne? Lisi se ve spouste veci. Tech specifikaci je spousta, skoro kazdej vyrobce aut ma svoji(GM ma svoje normy Dexron , Ford Mercon atd.). Vyrobci kapalin(ATF) pak nabizej ruzne druhy, ktere splnuji ruzne specifikace, obvykle nekolik najednou (casto treba Mercon a Dexron III). Nas jako uzivatele to moc zajimat nemusi, proste do toho svyho automatu musime nalejt presne to, co nam radi jeho vyrobce. To znamena, ze pokud mas auto co vyzaduje
    treba spec. Dexron III, nemel bys tam lejt kapalinu, ktera tuhle normu nesplnuje, a je uplne jedno ze vyhovuje treba Mercon V, Dexron XXX a desitce dalsich specifikaci.

    Kazdej vyrobek ma na obalu uveden seznam norem, ktere splnuje - tak kde je problem?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.02  19:48

    « Re: to lenin

    :) No pravda, pak by tomu rozuměl kazdej blbec :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.02  18:56

    « Re: to lenin

    prece nechces aby to bylo jednoduchy :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.02  15:46

    « Re: to lenin

    Borginal: Jaké jsou všechny druhý DEXTRONU a jaké jsou jejich specifikace ? Např nevím jaký je rozdíl Dextron II a II a ty tady ještě píšeš písmena... címž jsi mi zamotal hlavu důkladně :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.05.02  15:40

    « Re: to lenin

    Dotaz na kapalinu MERCON.
    Pro specifikaci FORD MERCON (87) odpovídá specifikace DEXRON II D. Dá se nahradit kapalinou TOTAL FLUIDE ATX.
    Pro specifikaci MERCON (ref. M 950906) platí specifikace DEXRON III (ref. F 30367). Dá se nahradit kapalinou ELFMATIC G3.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.02  20:17

    « Re: červená voděnka....

    díky moc za příspěvky. Taky by mě zajímalo, jestli může nekvalitní kapalina způsobit vibrace...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.02  18:49

    « Re: červená voděnka....

    to prof: Nejbližší dealer je delta oil v GB :o) Vážně je to prej špičkovej olej. Možná je i u nás alternativa: Motul 300V Racing.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.02  18:24

    « Re: červená voděnka....

    RB: [odkaz]


    Jenom by mě zajímalo, jestli aditiva kupujou od Shellu nebo od Chevronu :)

  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.02  17:23

    « Re: červená voděnka....

    Jo chlape tuhle značku slyším poprvé... Nicméně já bych neexperimentoval. Podíval bych se do manuálu a ono ti vyvojáři vědí proč je tenhle olej pro motor nejlepší...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.04.02  16:42

    « Re: červená voděnka....

    to ace2: Hele, amíci si strašně moc libujou dávat do BMW oleje Redline. Plní s nima difáky, převodovky, motory, prostě všechno a strašně si přitom chrochtaj. Viděls tu někde REDLINE k sehnání? Dík za tip.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.02  20:43

    « Re: červená voděnka....

    Když je to červený tak je to dobrý, až to bude spíš černý nebo hnědý (tak 40 tis km) eventuálně to bude cejtit spáleninou, tak to zase vyměň. Těžko říct, já bych to viděl na Dextorn, protože pro Japonce je prioritou trh USA a v rámci lepšího zvykání, tak nebudou určitě dávat nic jinýho než amíci, takže Dextron. Tedy logicky přepokládám.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.04.02  16:50

    « červená voděnka....

    ...no, je fact, že tam mám taky něco červeného... No prostě: nevím vůbec, co mi tam v Mazdě dali, Ale je to čiré, bobře to stéká ale přitom zanechává tenký film, podle měrky je tam toho dost (10minut jízdy=65st. celsia, při zapnutém motoru, samo), neuniká to a - má to červenou barvu. Ale stejně si nejsem jistý, jestli tam nedali nějakou sr*čku... Jaký to může mít vliv???
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.04.02  15:43

    « Re: to lenin

    Jo červená kapalina :-) pravda barva Dextronu II a III ale těžko říct...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.04.02  19:28

    « Re: to lenin

    Mam dotaz, co se leje do mestskejch autobusu, co maj automaty? Moh toho mit treba kanistr... Ptal sem se jednoho manika co s tim dela a rikal, ze je to cervena kapalina...Hmm, to je asi nulova informace. Maji kapaliny do prevodovek nejaky specifikace jako treba motorovy oleje? Jaky maji oznaceni? Diky. Jinak sem se pred chvili vratil ze Sychrova, celkem dobry az na to pocasi, ale mohlo bejt hur. Pekny auta, ale vetsinu urcite znate z jinejch srazu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.02  08:26

    « Vibrations...

    ...to se mi ani nechce věřit. Někdo (KON) tu psal, že jiná kapalina může způsobit vibrace převodovky. No tedy: Stává se mi, téměř pravidlem to je, že při nabírání rychlosti v malých otáčkách při takových 40miles per hour mi začne vibrovat od převodovky pomalu celé vozidlo. Překročím 45 m.p.h a už to nedělá. Pak znovu kolem 80 m.p.h. Je to téměř neznatelné, ale cítit to de. Čepy měněny cca 600miles, sbíhavost a vyvážení kol cca 200miles. Takže chyba bude asi jak říkal KON... Poraďte prosím co s tím... dík.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.04.02  19:45

    « Re: to lenin

    jeste porad ho ma.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.04.02  19:52

    « Re: to lenin

    lenin: Nemám ponětí, inzeroval ho za 195 tis. Jestli ho už prodal, to jsem se ho neptal.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…